De Tweede Kamerverkiezingen 2021: Kroegtopic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 108 Laatste
Acties:
  • 254.267 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:37

Grvy

Bot

Soccer98 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:43:
[...]

Schandalen vind ik eigenlijk wel van een wat andere orde als 'mindere zaken' die je inderdaad altijd zult hebben. De dividentbelasting, de burgerdoden in Irak, de bonnetjesaffaire en Omtzigtgate zijn zaken waar een minder handige premier zomaar van had kunnen aftreden.
Vind je niet dat we tegenwoordig wel heel snel van een schandaal spreken?

Ik vind bijv ook dat deze hele 'omtzigtgate' enorm opgeblazen is.. :X

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:44

franssie

Save the albatross

Martinspire schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:41:
[...]
<>
Ik zie Rutte niet als de persoon die een parlementslid gaat weren uit een kabinet of zelfs de kamer.
<>
ik wel. Rutte leeft op het monddood maken van het parlement, en Omtzigt en Leijten zijn zijn de doodsnagels aan zijn kist. Leijten kan hij niet wegmoffelen, bij Omtzigt heeft hij dat zeker geprobeerd (mijn veronderstelling).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 18:15
Soccer98 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:43:
[...]

Schandalen vind ik eigenlijk wel van een wat andere orde als 'mindere zaken' die je inderdaad altijd zult hebben. De dividentbelasting, de burgerdoden in Irak, de bonnetjesaffaire en Omtzigtgate zijn zaken waar een minder handige premier zomaar van had kunnen aftreden.
Daar heb je gelijk in natuurlijk. Persoonlijk vind ik alleen de toeslagaffaire daar een mogelijke reden voor in dit lijstje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:06

Spotmatic

Ken sent me

PLAE schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:45:
[...]
Bij HvN zelfs een onderzoekje, voor wat het waard is, waar hij de populairste premier van de afgelopen 40 jaar is.
Puur en alleen omdat hij het poppetje is dat het meest op TV en in het nieuws was. Meer moet je daar ook niet achter zoeken. "Hij is zo veel op TV en praat goed, laat ik maar op hem stemmen".

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:20

Ik ben het eens met een tik op de vingers, maar vind het wat ver gaan om hem hiermee uit de kamer te zetten.
Dat kan dan ook natuurlijk helemaal niemand anders dan hijzelf.

Daarom snap ik die hele motie van wantrouwen ook niet, alles wat hier fout is gegaan is vanuit zijn positie als fractievoorzitter van de VVD, en niet als premier volgens mij.
En vanuit die functie hoeft hij ook aan niemand verantwoording af te leggen - het enige wat de rest van de kamer kan doen is zeggen dat ze niet met de VVD gaan regeren zolang hij daar zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 14:10
[...]

https://www.ad.nl/politie...kan-ermee-leven~a7e0d450/

Bij HvN zelfs een onderzoekje, voor wat het waard is, waar hij de populairste premier van de afgelopen 40 jaar is.
Helemaal eens.
De anti Rutte discussie is een beetje als een slechte langspeelplaat. Dezelfde geluiden tijdens het vorige kabinet, dezelfde geluiden tijdens de verkiezingsperiode en nu weer dezelfde geluiden in deze discussie.

Ik denk dat het effect alleen maar kan zijn dat Rutte nog meer op zijn woorden gaat passen en nog minder tegen de pers gaat roepen omdat hij weet dat alles tegen hem gebruikt kan worden. Volgens mij levert dat effect ook geen constructieve bijdrage aan een politiek dat dichterbij de burger staat.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Wordt het niet eens tijd om alle kamerleden op minimumloon te zetten tot er een nieuwe regering is gevormd? En vervang die zetels ook even door staanplaatsen. Wellicht dat ze dan wat meer gemotiveerd zijn om iets nuttigers te gaan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
[...]

https://www.ad.nl/politie...kan-ermee-leven~a7e0d450/

Ja maar....

Shit.

Je hebt gelijk. Ik interpreteerde je opmerking dan ook verkeerd. Maar dat doet niets af aan het feit dat je gelijk had met je opmerking.

Als je inderdaad met feiten komt en ik zou dat naast me neerleggen zou ik het persoon worden dat ik juist verafschuw.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrne
In tegenstelling tot al die andere premiers die wel 76 zetels haalden met hun partij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
[...]

Eens. Kijk naar de vorige premiers, ze hadden allemaal wel wat. En als dit nou het ding wordt waarvoor ie moet aftreden, dan vind ik dat wel heel bekrompen. Zeker nu nog niet duidelijk is wie, hoe of wat ervoor gezorgd heeft dat die quote daar zo kwam te staan.
Maar dat is nu een mooi voorbeeld van de effectiviteit van narratief en methodologie.

Hoe meer je een discussie of debat op het detail niveau trekt of triggert, des te minder blikveld blijft er over voor wat achter de kwesties en issues zit of speelt.

Zie de Toeslagenaffaire, schoolvoorbeeld van de toolbox. En dat werkt. Probleem is wel, daarmee is de laatste blokkade weggenomen voor het consolideren van een aantal specifieke beleidsfundamenten voor alle domeinen.

Bij die affaire werd de conclusie getrokken dat het de rechtsstaat compromitteert.

Zet het eens op een rijtje. Wat bij een domein compromitteert, doet dat dus ook bij een ander domein, want kaders en constructie zijn hetzelfde.

Hoe meer focus op detail, des te minder blik op consequenties, effecten en schadelast.

Als we dan bedenken dat de toolbox genormaliseerd is geworden door Mark, dan is er wel iets om toch even - puur vanuit eigen belang - bij achter de oren te krabben.

Laat ik het anders zeggen, deze verkenning voert immers wat ver door en er ligt een heel eigen topic over compleet met volledige onderbouwingen & verwijzingen, een analogie:

De kwesties zijn de symptomen.
Het gedrag is de ziekte.

De schadelast is er. Maar als we enkel ons richten op de symptomen, dan doen we daar niets aan. Ook niets aan de ziekte.

De vraag hier is in hoeverre de burger de schadelast en het potentieel van schadelast wil én kan (h)erkennen. En dat is een behoorlijke vraag, tevens een gevoelige verkenning. Op zijn minst omdat dit soort beoordeling vanuit perceptie heel anders in elkaar zit bij mensen dan ze denken - die perceptie wordt immers voor 80% zo'n beetje gevormd in externe prikkels. In weerwil van wat men gelooft, nu ja, dat is gewoon toegepaste wetenschap, juist in machtspolitiek.

Zie de rol van media als vierde macht. Zwaar gecompromitteerd in deze moderne tijden.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-10 14:46
Bean77 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:49:
[...]
Ik denk dat het effect alleen maar kan zijn dat Rutte nog meer op zijn woorden gaat passen en nog minder tegen de pers gaat roepen omdat hij weet dat alles tegen hem gebruikt kan worden. Volgens mij levert dat effect ook geen constructieve bijdrage aan een politiek dat dichterbij de burger staat.
En zo wordt de Rutte doctrine eigenlijk een nieuw leven ingeblazen.

Gevolg inderdaad is zoveel mogelijk binnenskamers houden, niets zeggen, maar wel dingen bedoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 18:43

Laguna

Connaisseur

[...]

Ik ben het eens met een tik op de vingers, maar vind het wat ver gaan om hem hiermee uit de kamer te zetten. Dit is JUIST het moment om verbetering/vernieuwing te eisen en nieuwe regels op te stellen voor meer openheid en meer controle. Zet je er een nieuw poppetje neer, dan verandert er niks.
Het opstappen van Rutte is nodig om het vertrouwen te herstellen en tevens is Rutte het symbool van de machtspolitiek waar men van af wil. De motie van wantrouwen zou er niet voor zorgen dat hij de kamer uit moet, maar louter dat hij zijn functie als demissionair premier moet neerleggen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
TIGER1125 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:53:
[...]

Gevolg inderdaad is zoveel mogelijk binnenskamers houden, niets zeggen, maar wel dingen bedoelen.
Perverse prikkel, anders gezegd. Versnelling van de agenda, verruiming van de toolbox.

Nu ja, dit krijg je wanneer politieke organisaties te lang de ruimte krijgen om collectieve processen van perceptie richting te geven binnen normatieve kaders - dus niet regels of afspraken, controle en toezicht, maar wat men voor zich zelf doet beoordelen.

Wij van WC Eend. De oorspronkelijke reclame was best eng eigenlijk, in technisch opzicht. Witte jas, Duits accent, autoriteit - marketing.

8)

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:06

Spotmatic

Ken sent me

Laguna schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:55:
[...]
Het opstappen van Rutte is nodig om het vertrouwen te herstellen en tevens is Rutte het symbool van de machtspolitiek waar men van af wil. De motie van wantrouwen zou er niet voor zorgen dat hij de kamer uit moet, maar louter dat hij zijn functie als demissionair premier moet neerleggen.
En dan terugkeren als premier in het nieuwe kabinet. Dat zal ook wonderen doen voor het herstellen van het vertrouwen. Glas, plas, was.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:25
De motie van wantrouwen zou er niet voor zorgen dat hij de kamer uit moet, maar louter dat hij zijn functie als demissionair premier moet neerleggen.
Maar dan blijft hij nog steeds fractievoorzitter van de VVD en daarmee invloedrijk in de formatie. Zolang hij in de kamer zit is hij een probleem.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

Waarna hij gewoon verder gaat. I know, ik begrijp het punt. Maar dit is wel een obstructie van elke poging tot correctie. Immers, zelfs al wint men dat gevecht die in die arena, men voert het aldus niet in de beslissende arena. En daarmee is het symptoombestrijding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Bean77 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:35:
[...]

Het is de coup van Ollongren, zij wordt de nieuwe premier. Motief waarover iedereen spreekt is gevonden
CDA was groter dan D66, dus in dat geval heeft De Jonge voorrang op Ollongren als VP om premier te worden. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 18:43

Laguna

Connaisseur

Spotmatic schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:57:
[...]

En dan terugkeren als premier in het nieuwe kabinet. Dat zal ook wonderen doen voor het herstellen van het vertrouwen. Glas, plas, was.
Dat heeft de kamer zelf in de hand.
hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:57:
[...]

Maar dan blijft hij nog steeds fractievoorzitter van de VVD en daarmee invloedrijk in de formatie. Zolang hij in de kamer zit is hij een probleem.
Tja daar doe je helaas niks aan, hij is een verkozen volksvertegenwoordiger. Alleen de VVD zelf kan anders bepalen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

[...]

En dan Kajsa Ollongren als waarnemend dem. premier zeker. Want De Jonge heeft het al druk genoeg met zichzelf en Schouten zie ik het ook niet doen... Mja.

Maar inderdaad, alsjeblieft niet hij weer als premier. Dan had je net zo goed de hele discussie/wanvertoning van de afgelopen weken kunnen overslaan en kom je blijkbaar met alles weg in de politiek.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
Bart-Willem schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:58:
[...]

CDA was groter dan D66, dus in dat geval heeft De Jonge voorrang op Ollongren als VP om premier te worden. :P
Ik zet m'n geld in op Omtzicht... Functie Elders? :+

Maar even serieus, zou Hoekstra dan niet first in line zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
TIGER1125 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:53:
[...]

Hoezo een Rutte doctrine? Het is toch niet gek dat het een natuurlijk reflex is wanneer al je woorden elke keer onder een vergrootglas komen te liggen?

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Spotmatic schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:57:
[...]

Als D66 vervolgens zegt niet met de VVD te gaan regeren stevenen we hard op nieuwe verkiezingen af. En dan maar eens kijken of de VVD het aandurft om hem als lijsttrekker te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:57:
[...]

Sterker nog: het lijkt langzaam aan om te buigen dat de "middenpartijen" de motie van Wilders niet gaan steunen "want wegens de crisis hebben we zo snel mogelijk een kabinet nodig!" :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Bean77 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:59:
[...]

Hoezo een Rutte doctrine? Het is toch niet gek dat het een natuurlijk reflex is wanneer al je woorden elke keer onder een vergrootglas komen te liggen?
Als je zoveel liegt en "vergeet" is dat niet vreemd nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:19

CyBeRSPiN

sinds 2001

Bart-Willem schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:00:
[...]

Sterker nog: het lijkt langzaam aan om te buigen dat de "middenpartijen" de motie van Wilders niet gaan steunen "want wegens de crisis hebben we zo snel mogelijk een kabinet nodig!" :/
Kom op zeg we gaan toch niet meteen weer nieuwe verkiezingen organiseren.. laten ze het maar oplossen, er is werk aan de winkel. Er zijn meer VVDers dan enkel Rutte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

[...]

Verder vind ik het heel onverstandig om nu Rutte weg te zetten terwijl er nog zoveel gaande is. Dat kun je het proces met corona niet aandoen. Hij heeft de relaties inmiddels staan met diverse buitenlandse partijen en weet hoe de vork in de steel zit. Dat kun je niet even in een paar dagen overnemen en denken dat er dan geen fouten worden gemaakt.
Ze zijn inmiddels erg goed in mondeling in achterkamertjes overdrachten plannen anders ;)

Overigens vind ik dit een erg TINA-argument. Of een “Now is not the time” van de NRA na de zoveelste school shooting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bean77
toolkist schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:01:
[...]

Als je zoveel liegt en "vergeet" is dat niet vreemd nee.
Dat hij 'liegt' is nog maar de vraag. Dat is wat mensen nu framen. Dat hij als premier van Nederland meer dan 36 uur per week werkt en daardoor nog wel eens wat kan vergeten kan ik mij ook nog wel voorstellen.
Wat ik overigens vreemder vond is de via-via informatie voordat anderen dat wisten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-10 16:46
Erapaz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:52:
[...]

Hey, we hebben er eentje gevonden, een Rutte stemmer in het wild. Gefeliciteerd, je bent de eerste die ik tegenkom.
Nee hoor. Volt hier dit jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0w!N
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:50
Bean77 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:04:
[...]

Dat hij 'liegt' is nog maar de vraag. Dat is wat mensen nu framen. Dat hij als premier van Nederland meer dan 36 uur per week werkt en daardoor nog wel eens wat kan vergeten kan ik mij ook nog wel voorstellen.
Wat ik overigens vreemder vond is de via-via informatie voordat anderen dat wisten.
Wel bijzonder dat hij werkelijk binnen enkele uren al vergeten is dat Omtzigt genoemd is, zoals die dat bij Nieuwsuur vermeld. Tevens houd hij wel stand, hij geeft geen nader toelichting zoals eerder vermeld :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arrne
Erapaz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:52:
[...]

Hey, we hebben er eentje gevonden, een Rutte stemmer in het wild. Gefeliciteerd, je bent de eerste die ik tegenkom.
Ja, want Rutte stemmers zijn zo dun gezaaid in Nederland. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

CyBeRSPiN schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:03:
[...]

Kom op zeg we gaan toch niet meteen weer nieuwe verkiezingen organiseren.. laten ze het maar oplossen, er is werk aan de winkel. Er zijn meer VVDers dan enkel Rutte.
Het gaat in die motie niet om verkiezingen, maar om Rutte als demissionair MP weg te jagen (en mogelijk meer dan dat).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

CyBeRSPiN schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:03:
[...]

Nou dat valt wel tegen. Dijkshof was de Kroonprins maar gaf er de brui aan omdat hij Rutte "stom" vond of zoiets (zullen we nooit echt weten).
De meeste kamerleden van de VVD zijn toch wel redelijk wrakhout, die paar die zich onderscheiden hebben nog niet zo in de schijnwerpers gestaan om een hele partij te kunnen trekken.
Maar misschien zie ik iemand over het hoofd, kan, is een kroegtopic en ik juich discussie toe.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
Bean77 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:59:
[...]

Nee, tuurlijk is dat een natuurlijke reflex. Dus dat is zeker niet zo heel gek.

Maar dat is wel een reflex die vervolgens door gaat werken binnen de hele overheid die je dan leidt. Waardoor je steeds minder informatie gaat delen of registreren. Dan kom je eigenlijk weer in de situatie zoals die er was voor de toeslagenaffaire.

[ Voor 7% gewijzigd door TIGER1125 op 01-04-2021 20:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Wat is de kans dat Rutte de eer aan zichzelf houdt?

Als je erover nadenkt is er geen beter moment dan nu voor de VVD: de verkiezingen zijn net gewonnen en de nieuwe lijsttrekker/MP heeft 4 jaar de tijd om in zijn/haar rol te groeien en dan de premiersbonus op te strijken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:59

Lordy79

Vastberaden

Even iets anders... Ik vind die van der Plas van de BBB wel een aanwinst tot nu toe. Frisse invloed.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Arrne schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:08:
[...]

Ja, want Rutte stemmers zijn zo dun gezaaid in Nederland. 7(8)7
Haha, dat is precies de kern van mijn verbazing, hij heeft de meeste stemmen, maar ik kan niemand die op hem gestemd heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0w!N
franssie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:09:
[...]

Nou dat valt wel tegen. Dijkshof was de Kroonprins maar gaf er de brui aan omdat hij Rutte "stom" vond of zoiets (zullen we nooit echt weten).
De meeste kamerleden van de VVD zijn toch wel redelijk wrakhout, die paar die zich onderscheiden hebben nog niet zo in de schijnwerpers gestaan om een hele partij te kunnen trekken.
Maar misschien zie ik iemand over het hoofd, kan, is een kroegtopic en ik juich discussie toe.
Hangt er vanaf.. In de afgelopen jaren zijn toch verschillende VVD politici door het stof gegaan.. Miss dat juist de nieuwe "frisse" aanwas toch een kantelpunt kan instellen.
Echter verwacht ik als de motie van wantrouwen toch stand houd.. Verwacht me niks dat er nieuwe verkiezingen komen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:11:

Als je erover nadenkt is er geen beter moment dan nu voor de VVD: de verkiezingen zijn net gewonnen en de nieuwe lijsttrekker/MP heeft 4 jaar de tijd om in zijn/haar rol te groeien en dan de premiersbonus op te strijken...
0%, een te politiek dier om zelf nu de stekker eruit te trekken.

Wel schade in het vervolg van het verkenningsproces. We kunnen alvast voorbereiden op een lang proces.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:29
Lordy79 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:12:
Even iets anders... Ik vind die van der Plas van de BBB wel een aanwinst tot nu toe. Frisse invloed.
Mwah. Het enige dat ik van haar heb onthouden is "ik ben nieuw hier". Tot drie keer zei ze dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0w!N

Lijkt mij onmogelijk, de hele campagne was op Rutte gericht, dus als die opstapt zelf is de VVD klaar voor de komende tijd. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Bean77 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:04:
[...]

Dat hij liegt was net zelfs op het NOS journaal, dus is het waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Erapaz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:12:
[...]

Haha, dat is precies de kern van mijn verbazing, hij heeft de meeste stemmen, maar ik kan niemand die op hem gestemd heeft.
Je bent toch zeker niet serieus? Dit kan echt niet. Dit kan echt niet. :?

oke; duidelijk. Je bent gewoon aan het trollen. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Grvy op 01-04-2021 20:14 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik denk dat geen enkele partij nu nog de MP bonus aan de VVD gunt - dat zou ook dom zijn (regeren is dan echt halveren). Denk niet dat het vanavond gaat klappen (D66 en CDA durven dat niet lijkt het want dan gelijk nieuwe verkiezingen zonder goed programma) maar ergens over een week of twee als iedereen zich heeft kunnen voorbereiden wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:17

drooger

Falen is ook een kunst.

Hij moet eerst nog vertrouwen in zichzelf uitspreken ;)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
Erapaz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:13:
[...]

Dat hij liegt was net zelfs op het NOS journaal, dus is het waar!
oh ja linkse media brengen dat en dan is het waar. Sorry was even vergeten hoe dit werkte :+

Kijk uit dadelijk naar de verkenners. Positie Ollongren lijkt mij ernstig onhoudbaar met haar blunder. Volgens mij zit ze al sinds gisteren te wachten tot ze kan zeggen dat ze haar consequenties trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet dat ze het debat niet afkappen en direct naar de motie springen. Wanneer je terugkijkt naar de afgelopen uren, is al lang duidelijk dat partijen, zoals Groen Links, te graag willen regeren en de motie zeker niet gaan steunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0w!N
Bean77 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:17:
[...]

oh ja linkse media brengen dat en dan is het waar. Sorry was even vergeten hoe dit werkte :+

Kijk uit dadelijk naar de verkenners. Positie Ollongren lijkt mij ernstig onhoudbaar met haar blunder. Volgens mij zit ze al sinds gisteren te wachten tot ze kan zeggen dat ze haar consequenties trekt.
Als ze zelf consequenties had willen trekken had ze dat denk ik al gedaan, dan had ze niet hoeven te zitten en dat was denk wel makkelijker geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
[...]

Ik ben ook erg benieuwd naar het verhaal, en ik kan me inderdaad ook niet voorstellen dat Ollongren blijft zitten op haar post als minister. Maar ja misschien kan ze er een mooi verhaal van brouwen waarom het geen invloed heeft op haar functioneren als minister... 8)7 *sarcasm mode*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-10 18:38

0,000000001% omdat hem een gebrek aan zelf reflectie betreft. Anders was ie na de toeslagenaffaire wel niet meer terug gekomen als lijsttrekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
R0w!N schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:20:
[...]

Als ze zelf consequenties had willen trekken had ze dat denk ik al gedaan, dan had ze niet hoeven te zitten en dat was denk wel makkelijker geweest.
Doorgaans is het verantwoording afleggen en daarna de stekker eruit. Gelijk stekker eruit zonder verantwoording is eigenlijk not done.
Verwijderd schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:20:
Ik snap niet dat ze het debat niet afkappen en direct naar de motie springen. Wanneer je terugkijkt naar de afgelopen uren, is al lang duidelijk dat partijen, zoals Groen Links, te graag willen regeren en de motie zeker niet gaan steunen.
Ik heb Klaver wel eens feller gezien en ook scherper. Zou hij nu voorzichtig zijn omdat hij nog steeds hoopt om als 4/5e partij aan te schuiven bij d66/vvd/cda vroeg ik mij op een gegeven moment af.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arrne
Het krijgt allemaal geen schoonheidsprijs (verre van zelfs), maar ik krijg nu wel enorm het idee dat het wel opgeblazen wordt tot enorme proporties. Politieke tegenstanders die bloed ruiken en hun media momentje pakken, en potentiële coalitiepartners die de prijs aan het opdrijven zijn.

Het zou ook wel te denken zetten als al die partijen Rutte al jaren in het zadel gehouden hebben, hem hiervoor zouden laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Grvy schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:13:
[...]

Je bent toch zeker niet serieus? Dit kan echt niet. Dit kan echt niet. :?

oke; duidelijk. Je bent gewoon aan het trollen. :P
Of ik leef in de juiste bubbel ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
Arrne schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:23:
Het krijgt allemaal geen schoonheidsprijs (verre van zelfs), maar ik krijg nu wel enorm het idee dat het wel opgeblazen wordt tot enorme proporties. Politieke tegenstanders die bloed ruiken en hun media momentje pakken, en potentiële coalitiepartners die de prijs aan het opdrijven zijn.

Het zou ook wel te denken zetten als al die partijen Rutte al jaren in het zadel gehouden hebben, hem hiervoor zouden laten vallen.
Opgeblazen t.o.v. dit incident misschien wel , maar niet als je naar zijn hele regeer periode kijkt. Rutte heeft dit trucje herhaaldelijk al uitgevoerd en hopelijk komt hij daar deze keer niet mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
[...]

Het gaat niet om haar fout. Die fout mogen we juist dankbaar zijn. Dat er nu een keer wat boven water komt is de top van de ijsberg er is waarschijnlijk veel meer gelogen, bedrogen. “Vergeten” en stilgehouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrne
Erapaz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:25:
[...]

Opgeblazen t.o.v. dit incident misschien wel , maar niet als je naar zijn hele regeer periode kijkt. Rutte heeft dit trucje herhaaldelijk al uitgevoerd en hopelijk komt hij daar deze keer niet mee weg.
Ik zou het begrijpelijk vinden als iemand vind dat hij voor die andere zaken naar huis gestuurd moet worden.
Maar dan is hij dik 10 jaar premier, met toch aardig wat uitglijders, en dan wil je hem naar huis sturen vanwege iets wat hij niet eens vanuit zijn positie als premier deed. 7(8)7

Ik heb ook echt het idee dat ik hier naar een toneelstukje van de fractievoorzitters zit te kijken. Behalve van een paar nieuwelingen die dat nog niet helemaal door hebben misschien.

[ Voor 13% gewijzigd door Arrne op 01-04-2021 20:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Rutte liegt.

Eerst zegt hij dat niemand hier iets over gaat zeggen.

Daarna powerplay door te zeggen dat hij niets over omtzigt heeft gezegd.

Daarna aangegeven dat ie het wel heeft gedaan (staat immers zwart op wit) maar zijn herinnering onjuist was blijkbaar en het zich nu ineens weer herinnert.

Daarna zoals Klaver mooi blootlegde de verdedigingslinie dat ie wel herinnert dat ie gesproken heeft over voorkeursstemmen bij CDA maar niet over omtzigt elders.

Hij liegt maar hij komt ermee weg en wordt gewoon weer MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Arrne schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:30:
[...]

Ik zou het begrijpelijk vinden als iemand vind dat hij voor die andere zaken naar huis gestuurd moet worden.
Maar dan is hij dik 10 jaar premier, met toch aardig wat uitglijders, en dan wil je hem naar huis sturen vanwege iets wat hij niet eens vanuit zijn positie als premier deed. 7(8)7

Ik heb ook echt het idee dat ik hier naar een toneelstukje van de fractievoorzitters zit te kijken. Behalve van een paar nieuwelingen die dat nog niet helemaal door hebben misschien.
Ja, blijkbaar is de druppel nodig. Maar eens dat het dik wordt aangezet; ze ruiken nu bloed en net als dat Rutte spelletjes speelt, speelt de oppositie het nu ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 19:25

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Erapaz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:27:
[...]

Het gaat niet om haar fout. Die fout mogen we juist dankbaar zijn. Dat er nu een keer wat boven water komt is de top van de ijsberg er is waarschijnlijk veel meer gelogen, bedrogen. “Vergeten” en stilgehouden.
Plottwist: ze heeft het met opzet gedaan.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

[...]

Er was een tijd dat liegen (in welke rol dan ook) een politieke doodzonde was. En juist nu, na de toeslagenaffaire en na alle andere niet actieve herinneringen rondes is het een keer klaar. Nu is het momentum om schoon schip te maken want er moet een nieuwe regering gevormd worden.
Maar t gebeurt niet hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ernstig om te zien (hier maar ook in de media) dat er nog zoveel mensen zijn die de democratische rechtsstaat niet fatsoenlijk op waarde weten te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02:34
Kijk dat het een keer klaar moet zijn met dat selectieve geheugen is duidelijk, maar nu ? Nee geen goed idee , dan schuift alles nog verder op naar FvD , ja21 , en de pvv

Want de andere kant op wordt het toch niet , hoe graag partijen als GL , SP en PvdA het ook zouden willen.

Hoe je het ook went of keert Rutte is het beste alternatief voor alles wat verder rechts zit. Want daar kom je uit , zeker niet bij D66 die zijn de swung ook al weer kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Ardana schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:33:
[...]

Plottwist: ze heeft het met opzet gedaan.
Haha ja, dat speelde ook door mijn gedachten, hoe mooi zou dat zijn. Voer voor een boek “het verraad van Rutte” en dat op witte donderdag. Hopelijk staat ie maandag niet op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

[...]

Ja zeker wel. Omdat hij het vanuit een verdedigende zet wilde doen. Parlement dood houden om zo de democratie te blijven beschadigen met zijn doctrine. Al tijdens of zelfs vooraf de formatie wilde en wil Rutte storende elementen wegwerken. Dat die elementen door het volk in de kamer gekozen zijn zal jou wellicht en worst zijn, en dat mag, maar ondergraaft wel onze democratie. Dit is niet een druppel die de emmer doet overlopen, dit is een emmer stront die de emmer doet overlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
CornermanNL schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:35:
Kijk dat het een keer klaar moet zijn met dat selectieve geheugen is duidelijk, maar nu ? Nee geen goed idee , dan schuift alles nog verder op naar FvD , ja21 , en de pvv

Want de andere kant op wordt het toch niet , hoe graag partijen als GL , SP en PvdA het ook zouden willen.

Hoe je het ook went of keert Rutte is het beste alternatief voor alles wat verder rechts zit. Want daar kom je uit , zeker niet bij D66 die zijn de swung ook al weer kwijt
Gebrek aan beter is geen argument om een leugenaar minister president te laten zijn. Eerst Rutte weg, dan verder nadenken wat er moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Erapaz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:36:
[...]

Gebrek aan beter is geen argument om een leugenaar minister president te laten zijn. Weet Rutte weg, dan verder nadenken wat er moet gebeuren.
Idd, vooral niet nadenken over de consequenties op voorhand maar gewoon roepen. Daar zijn we goed in. :X

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Heeft iemand eigenlijk Volt in de kamer gehoord vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 22:08
Fout meldingen bij NOS? :O

Body mods don't determine skill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Ardana schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:37:
Herinner ze niet bij de interruptiemicrofoon, kan me ook wel voorstellen dat dit niet het ideale debat is voor een onervaren lijsttrekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Laatst online: 21:39
Een of twee keer, heel kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ja. Viel niet tegen. Niet mijn partij maar geen slecht begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:29
CornermanNL schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:35:

Gaat het CDA hier niet gewoon garen bij spinnen?

En vergeet niet dat kiezers niet rechtstreeks hoeven over te stappen. Er wisselen kiezers tussen D66 en VVD of CDA en VVD maar ook tussen D66 en PvdA of D66 en GL op SP.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:11

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
Grvy schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:37:
[...]

Idd, vooral niet nadenken over de consequenties op voorhand maar gewoon roepen. Daar zijn we goed in. :X
Dus als Rutte iemand had vermoord had hij niet de gevangenis in gemogen omdat er (volgens jou) geen beter alternatief is?

Je bekrachtigt alleen maar de machtspolitiek nu. Die vent is te onbetrouwbaar om MP te zijn of zelfs maar te regeren.

[ Voor 14% gewijzigd door Erapaz op 01-04-2021 20:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Korte samenvatting: 'Jezus, in wat voor teringzooi zijn we nu weer beland?'

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Snap niet dat de NOS als "links" wordt gezien aangezien we al jaar en dag een progressief rechtse overheid hebben en de NOS braaf doet wat die zegt... wat is daar links aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
Egocentrix schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:39:
Nee, jezus leeft mag niet meespelen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0w!N
Egocentrix schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:39:
The Passion op NPO1 :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracyn
ArcticWolf schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:39:
[...]

Snap niet dat de NOS als "links" wordt gezien aangezien we al jaar en dag een progressief rechtse overheid hebben en de NOS braaf doet wat die zegt... wat is daar links aan?
Ze rapporteren over COVID, dan ben je standaard (s)linkse media ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:01

mr_petit

opperprutser

PLAE schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:47:
[...]
Daar heb je gelijk in natuurlijk. Persoonlijk vind ik alleen de toeslagaffaire daar een mogelijke reden voor in dit lijstje.
Daar zijn dan ook politici voor opgestapt en is het kabinet voor gevallen.
Volgens mij is daarmee de bestuurlijke verantwoordelijkheid dan ook betaald.
Daarna zijn er verkiezingen gekomen en mocht de kiezer hun mandaat weer geven aan een nieuwe kamer.
Dus ik begrijp ook niet dat zo'n toeslagenaffaire hier altijd maar weer tot vervelends toe wordt aangehaald door tegenstanders van het vorige kabinet. Ze mogen nu een nieuw kabinet vormen met hun deel van het electoraat.

Als het de trend wordt dat schandalen aangehaald gaan worden nadat kabinetten gevallen zijn kunnen we ook wel wat schandalen uit de jaren 50/60/70/80 gaan oprakelen waar bepaalde partijen bij betrokken waren.
Het is alleen niet zo constructief.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 21:56
Kan een demissionair premier eigenljik nog een keer demissionair worden verklaard? En zo ja wat gebeurd er dan ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0w!N
Zou dat ze nu zo laat zijn misschien toch een stille hoop zijn dat Rutte eer voor zichzelf kiest? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Is hier ook al meerdere keren gezegd hoe de parallellen met het paasverhaal niet moeilijk te zien zijn :P

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
D-e-n schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:38:
Gaat het CDA hier niet gewoon garen bij spinnen?

En vergeet niet dat kiezers niet rechtstreeks hoeven over te stappen. Er wisselen kiezers tussen D66 en VVD of CDA en VVD maar ook tussen D66 en PvdA of D66 en GL op SP.
Verwacht eerlijk gezegd van niet: dat het niet botert tussen Hoekstra en Omtzigt wordt steeds duidelijker en met de BBB heeft de achterban op het platteland een nieuw alternatief.

Sowieso vermoed ik dat nieuwe verkiezingen vooral in het voordeel zijn van huidige nieuwkomers als Bij1, Volt, Ja21 en BBB alsmede de SP van Marijnissen en PvdD van Ouwehand en de PVV van Wilders. Die laatste drie vond ik vandaag het sterkst overkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
mr_petit schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:41:
[...]

Daarna zijn er verkiezingen gekomen en mocht de kiezer hun mandaat weer geven aan een nieuwe kamer.
Dus ik begrijp ook niet dat zo'n toeslagenaffaire hier altijd maar weer tot vervelends toe wordt aangehaald door tegenstanders van het vorige kabinet. Ze mogen nu een nieuw kabinet vormen met hun deel van het electoraat.

Als het de trend wordt dat schandalen aangehaald gaan worden nadat kabinetten gevallen zijn kunnen we ook wel wat schandalen uit de jaren 50/60/70/80 gaan oprakelen waar bepaalde partijen bij betrokken waren.
het probleem nu alleen is dat je wel heel knullig kan gaan doen dat de kous af is door het aftreden van een kabinet maar heel simpel gezegd zitten we nog steeds met hetzelfde poppetje opgescheept. En die verandert echt niet omdat er weer op hem is gestemd.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
R0w!N schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:41:
Zou dat ze nu zo laat zijn misschien toch een stille hoop zijn dat Rutte eer voor zichzelf kiest? :P
Rutte z`n gevoel van eer is blijven zitten op de troon met 0.0 stemmers/zetels.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
Ja, leuke vragen aan de verkenners hoe de sollicitatieprocedure verliep en op basis waarvan zij vonden dat ze geschikt waren als verkenner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

[...]

Bestuurlijke verantwoordelijkheid vind ik ook gewoon 'n lachertje. Volgens mij heeft niet 1 bewindspersoon er ook maar 1 boterham minder om gegeten. En on top of that, nog niet 1 slachtoffer is gecompenseerd. Plus dat blijkt dat er steeds meer aan de hand is - nog steeds.

Dan kun je wel zeggen "we moeten het achter ons laten", maar dat gaat natuurlijk niet zolang het daadwerkelijk nog niet is afgehandeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[...]

Nee, want dan zou het kabinet nog voor de val verantwoording hebben afgelegd in de Kamer. Dus niet snel opstappen om juist dat democratische principe te ontlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Webgnome schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:42:
[...]
En die verandert echt niet omdat er weer op hem is gestemd.
Dat weten we pas op het moment dat er een nieuw kabinet zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:42:
[...]
Sowieso vermoed ik dat nieuwe verkiezingen vooral in het voordeel zijn van huidige nieuwkomers als Bij1, Volt, Ja21 en BBB alsmede de SP van Marijnissen en PvdD van Ouwehand en de PVV van Wilders. Die laatste drie vond ik vandaag het sterkst overkomen.
Alsof alle kiezers dit debat op de voet volgen... Op dit debat wordt hun stem niet op gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
mr_petit schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:45:
[...]

Dat weten we pas op het moment dat er een nieuw kabinet zit.
Je weet net zo goed als ik dat dit kolder is. Die man zit al 3 kabinetten op dezelfde plek..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:08
enchion schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:43:
[...]

Rutte z`n gevoel van eer is blijven zitten op de troon met 0.0 stemmers/zetels.
Rutte heeft nog maar één doel. Langst zittend premier worden.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Laatst online: 21:39
Krijgt Ollongren nog een motie van wantrouwen, denken jullie? Is dat uberhaupt mogelijk/logisch als ze daar als verkenner zit, en niet als Minister van Binnenlandse Zaken?

[ Voor 6% gewijzigd door danslo op 01-04-2021 20:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Debat uitgesteld tot 21:05
Is dit Rutte's laatste avondmaal? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

dawg schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:45:
[...]
Nee, want dan zou het kabinet nog voor de val verantwoording hebben afgelegd in de Kamer.
Het neerleggen van de functie is het afleggen van de verantwoording.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:47:
Debat uitgesteld tot 21:05
Is dit Rutte's laatste avondmaal? :)
Nee, debat gewoon uit de prime time televisie halen zodat minder kijkers het volgen en dus ook de oppositie snel de brui eraan geeft wanneer de spotlights er niet op staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0w!N
danslo schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:47:
Krijgt Ollongren nog een motie van wantrouwen, denken jullie? Is dat uberhaupt mogelijk/logisch als ze daar als verkenner zit, en niet als Minister van Binnenlandse Zaken?
Zoals ik het begreep is dat niet mogelijk, mits idd om haar positie in de kamer gaat.
Tevens is het ook mogelijk dacht ik te horen op NPO Radio 1 dat het nog mogelijk is om motie van wantrouwen te doen tegen het demissionair kabinet. Dus met dat laatste zal iedereen zijn/haar functie neer moeten leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Webgnome schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:47:
[...]
Je weet net zo goed als ik dat dit kolder is. Die man zit al 3 kabinetten op dezelfde plek..
Dat betekend dan dat het volk 'm daar wil hebben.
Overige partijen zijn vrij een coalitie zonder hem te vormen, dus ook overige partijen (als in een meerderheid) hebben geen probleem ermee dat hij daar zit. Althans niet zo erg dat ze niet mee willen doen.

Ik zie het probleem niet; het is een compleet democratisch proces. Of wil jij een staatskundige verandering zien?
Misschien zoiets als in de US, dat een minister-president maar 2 termijnen mag zitten?

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 01-04-2021 20:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:42

HollovVpo1nt

I like gadgets

Oh die Ollongren.. Baantje gegund gekregen als minister van BZK, haar portefuille volledig verprutst (huisvesting... verduurzaming gebouwde omgeving, ga zo maar door) en zo’n flater maken. Rutte zal wel woest zijn op die slungel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

mr_petit schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:47:
[...]

Het neerleggen van de functie is het afleggen van de verantwoording.
Natuurlijk niet, ken je democratische principes. Dat is juist het ontlopen van verantwoordelijkheid.
Pagina: 1 ... 58 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Knutsel zelf: https://www.coalitiechecker.nl/