Nog even 4 jaar knallen verkopen aan de democratische rechtsstaat? Soms heb ik het idee dat VVD stemmers in een parallel universum leven.AMARONE schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:49:
Rutte mag aanblijven imo als premier. Misschien wel de beste premier die we ooit gehad hebben. 4 jaar nog even knallen en dan nieuw bloed.
Klinkt als Rutte met de PVV....Bean77 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:45:
Wil Ouwehand nu een gedeelte van de gekozen volksvertegenwoordiging de laan uitsturen? Het wordt steeds gekker!
Body mods don't determine skill
Die hebben teveel geld om na te denken over het normale gepeupel. Ze vergeten alleen dat 80% van Nederland dus niet op die idioot stemt.-ION- schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:53:
[...]
Nog even 4 jaar knallen verkopen aan de democratische rechtsstaat? Soms heb ik het idee dat VVD stemmers in een parallel universum leven.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Dit dus, in mijn omgeving zijn dit veel met mij eens: Baudet is een van de weinige die erger is als Rutte.Dennis1812 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:54:
[...]
Die hebben teveel geld om na te denken over het normale gepeupel. Ze vergeten alleen dat 80% van Nederland dus niet op die idioot stemt.
Persoonlijk voeg ik daar CU aan toe maar goed, dat ben ik...
Dat is het gekke, veel VVD/Rutte stemmers zijn beter af bij linkere partijen. ZZP en MKB heeft niets bij het VVD te zoeken, die gaan alleen voor het grootbedrijf (zie dividend belasting bijvoorbeeld) maar ze stemmen er wel op. Een rare paradox die al 30 jaar aan de gang is.Dennis1812 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:54:
[...]
Die hebben teveel geld om na te denken over het normale gepeupel. Ze vergeten alleen dat 80% van Nederland dus niet op die idioot stemt.
Vond Volt niet tegen vallen
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ook christelijke partijen mogen wat mij betreft niet mee regeren. De bijbel hoort geen inspraak te hebben in onze wetten. Net zo mij als de koran of welk boek dan ook.Dracyn schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:55:
[...]
Dit dus, in mijn omgeving zijn dit veel met mij eens: Baudet is een van de weinige die erger is als Rutte.
Persoonlijk voeg ik daar CU aan toe maar goed, dat ben ik...
Serieel of Hyrarchisch, de VVD gelooft niet in paralleliteit.-ION- schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:53:
[...]
Soms heb ik het idee dat VVD stemmers in een parallel universum leven.
How do you save a random generator ?
Ze zitten al in de kamer dus hebben hoe dan ook inspraak.Dennis1812 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:56:
[...]
Ook christelijke partijen mogen wat mij betreft niet mee regeren. De bijbel hoort geen inspraak te hebben in onze wetten. Net zo mij als de koran of welk boek dan ook.
[ Voor 18% gewijzigd door MrMonkE op 01-04-2021 18:57 . Reden: die PVVD moest niet gepost ]
★ What does that mean? ★
Dit dus. En de acties in het verleden met een van mijn favoriete bands zet een stemming.Dennis1812 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:56:
[...]
Ook christelijke partijen mogen wat mij betreft niet mee regeren. De bijbel hoort geen inspraak te hebben in onze wetten. Net zo mij als de koran of welk boek dan ook.
Wij vinden dat het niet kan volgens ons boekje dus moet het verboden worden.
https://www.parool.nl/nie...ische-metalband~b3feac53/
Dat mag jij inderdaad vindenDennis1812 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:56:
[...]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Ik denk dat het ook een vorm van totale desinteresse is i.c.m. een gebrek aan kritisch denkvermogen. Mensen die op de status quo stemmen omdat ze niet zien wat er mis gaat.Dennis1812 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:54:
[...]
Ik verbaas me ook al jaren over Zzp'ers en MKBers die bij de VVD menen te moeten zijn voor hun belangen inderdaad.franssie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:56:
[...]
Dat is het gekke, veel VVD/Rutte stemmers zijn beter af bij linkere partijen. ZZP en MKB heeft niets bij het VVD te zoeken, die gaan alleen voor het grootbedrijf (zie dividend belasting bijvoorbeeld) maar ze stemmen er wel op. Een rare paradox die al 30 jaar aan de gang is.
Kunnen we mobieltjes verbieden in de 2e kamer?
Je vertegenwoordigt het land en je zit rond te kl*** op je telefoon, 0 respect, 0 voorbeeld, 0 verantwoordelijkheid...
Je vertegenwoordigt het land en je zit rond te kl*** op je telefoon, 0 respect, 0 voorbeeld, 0 verantwoordelijkheid...
Gelukkig. Was al bang dat ik niet meer in het kroeg topic zat 😅.
Prima betoog van Volt trouwens. Voor zijn eerste keer.
Die Eerdmans snapt niet helemaal hoe dit werkt.
Ze moeten toch ff twitteren hoe goed ze hebben gescoord net..Dracyn schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:59:
Afhankelijk van het debat met de oud-verkenners, zie ik toch minimaal 1 kop rollen aan het eind van deze dag.
Ik zou niet weten hoe anders het vertrouwen hersteld zou kunnen worden.
Ik zou niet weten hoe anders het vertrouwen hersteld zou kunnen worden.
[ Voor 25% gewijzigd door Laguna op 01-04-2021 19:03 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ollo had al lang moeten gaan.Laguna schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:01:
Afhankelijk van het debat met de oud-verkenners, zie ik toch minimaal 1 kop rollen aan het eind van deze dag.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Als het op dit tempo doorgaat, zie ik het vandaag niet meer gebeuren...Laguna schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:01:
De kamer is een afspiegeling van de maatschappij, dus tja.Dracyn schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:59:
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Dat doen ze omdat ze uren in een debat zitten waar de meeste mensen helemaal het woord niet krijgen omdat alles door de fractievoorzitter gedaan moet worden. Het is dom, maar ook begrijpelijk. Want wat eigenlijk zou moeten gebeuren is dat andere Kamerleden daadwerkelijk aan het woord komen en die debatten meer toegespitst zijn.Dracyn schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:59:
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Alle 4 de verkenners + Rutte horen netjes op te stappen en bij Shell aan de slag te gaan.
Eerdmans... de afgelebberde boterham van het Binnenhof.PLAE schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:00:
Eerdmans doet een beetje vreemd
Bij hoeveel partijen heeft die opportunist onderhand al gezeten? CDA, LPF, EenNL, FvD, Ja21....
Niet erg vertrouwenwekkend. En dat binnen een termijn van 19 jaar. Oftewel een krappe 4 jaar per partij. Ja daar kan je echt op bouwen op zo’n gast. Opportunist en populist pur sang.
[ Voor 19% gewijzigd door armageddon_2k1 op 01-04-2021 19:06 ]
Denk je dat?franssie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:56:
[...]
ZZP en MKB heeft niets bij het VVD te zoeken,
Je wilt niet weten hoeveel kleine bedrijven veel zaken doen met grote bedrijven.
Ik hoor ook tot die groep, maar ik mag grote bedrijven als KLM, Fokker, VDL/ASML toch als belangrijke klanten rekenen.
Als die vestigingen en diensten naar het buitenland laten verhuizen, dan ga ik dat heel hard voelen.
Ik heb dat bijvoorbeeld ook in België gezien toen bijvoorbeeld Ford z'n fabriek in Genk sloot.
Ik heb meerdere klanten in Genk en die omgeving, en als je daar dan in je eentje voor business bent, dan praat je ook met bijv. hoteleigenaars of een restauranteigenaar daar en die zeggen gelijk hoeveel klandizie ze wel niet verloren hebben doordat zo'n groot bedrijf daar weg is gegaan.
Die grote bedrijven zijn heel erg belangrijk voor zzp'ers en het MKB. Misschien niet als je een hondentrimsalon hebt, maar al bijvoorbeeld wel als je een broodjeszaak hebt omdat 15 managementvergaderingen per week door jou de lunchbroodjes laat regelen.
"man is not truly one, but truly two,"
Ik zie heel veel krachtige vrouwen opstaan in dit parlementaire jaar, Ollogren is wel de uitzondering, wat een ramp op hakken.
Ik ben man maar zie graag dat er meer vrouwen in de Tweede Kamer komen, en dat lijkt steeds beter te lukken. Los van welke partij een goede ontwikkeling.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Vroeger zaten ze dossiers te lezen of een krant.armageddon_2k1 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:02:
[...]
De kamer is een afspiegeling van de maatschappij, dus tja.
Dus het is niet nieuw. Alleen het medium is 'nieuw'.
/f/image/6pUxW1VkfUAQgnnr4EG5Qoy3.png?f=fotoalbum_large)
★ What does that mean? ★
Man of vrouw of X.. Wat voor geslacht het ook is, het maakt mij niet uit. Zolang je goed je werk kunt doen zou geslacht niet van belang zijn. Ben allang blij dat ze niet voor een quorum zijn gegaan van minimaal aantal vrouwen. Gewoon simpelweg bewijzen.franssie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:04:
[...]
Ik zie heel veel krachtige vrouwen opstaan in dit parlementaire jaar, Ollogren is wel de uitzondering, wat een ramp op hakken.
Ik ben man maar zie graag dat er meer vrouwen in de Tweede Kamer komen, en dat lijkt steeds beter te lukken. Los van welke partij een goede ontwikkeling.
Eens maar nog niet zo heel lang geleden was 90pct of meer man... En dat is wel vreemd natuurlijk.R0w!N schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:06:
[...]
Man of vrouw of X.. Wat voor geslacht het ook is, het maakt mij niet uit. Zolang je goed je werk kunt doen zou geslacht niet van belang zijn. Ben allang blij dat ze niet voor een quorum zijn gegaan van minimaal aantal vrouwen. Gewoon simpelweg bewijzen.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Misschien, het zal ook meespelen dat wanneer je niet geraakt wordt, je het wel prima vind. Dat zie je toch ook met de toeslagenaffaire, de VVD wordt daar niet op afgerekend terwijl Rutte in die zin toch de hoofdrolspeler is.-ION- schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:58:
[...]
Ik denk dat het ook een vorm van totale desinteresse is i.c.m. een gebrek aan kritisch denkvermogen. Mensen die op de status quo stemmen omdat ze niet zien wat er mis gaat.
Ik vind dat je die mensen dat ook niet direct kwalijk kunt nemen, uiteindelijk kies je toch voor een partij die het best bij jou belangen past? Hoewel ik graag zie dat dingen die mis gaan opgelost worden, ga ik toch niet stemmen op een partij die de wereld wil veranderen maar totaal niet past binnen mijn eigen belangen.
Zo is dat ook bij die mensen, het is in mijn ogen dan ook geen gebrek aan een kritisch denkvermogen om de status quo vast te houden. Maar juist het kiezen voor datgene wat het best bij je past.
In het verlengde van het bovenstaande wanneer, iedere partij roept om het verhogen van het minimumloon, en je bijvoorbeeld weet dat je daardoor moet stoppen met ondernemen ga je toch stemmen op de partij die jou dan het minst raakt.Stoffa schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:59:
[...]
Ik verbaas me ook al jaren over Zzp'ers en MKBers die bij de VVD menen te moeten zijn voor hun belangen inderdaad.
Dus ik snap wel dat mensen jarenlang op dezelfde partij stemmen, zo lang het programma het best bij hun eigen belangen past. (of dat nou VVD, PVV, Denk of SP is doet er daarbij niet toe)
[ Voor 5% gewijzigd door TIGER1125 op 01-04-2021 19:10 ]
De VVD positioneert zich al decennia als de partij voor de rijken/succesvolle ondernemers. Dat trekt ook wannabe-types aan die helemaal niet gebaat zijn bij het resultaat van hun beleid..Stoffa schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:59:
[...]
Ik verbaas me ook al jaren over Zzp'ers en MKBers die bij de VVD menen te moeten zijn voor hun belangen inderdaad.
https://www.ad.nl/buitenl...-meer-verdienen~ac163fee/TIGER1125 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:09:
[...]
Misschien, het zal ook meespelen dat wanneer je niet geraakt wordt, je het wel prima vind. Dat zie je toch ook met de toeslagenaffaire, de VVD wordt daar niet op afgerekend terwijl Rutte in die zin toch de hoofdrolspeler is.
Ik vind dat je die mensen dat ook niet direct kwalijk kunt nemen, uiteindelijk kies je toch voor een partij die het best bij jou belangen past? Hoewel ik graag zie dat dingen die mis gaan opgelost worden, ga ik toch niet stemmen op een partij die de wereld wil veranderen maar totaal niet past binnen mijn eigen belangen.
Zo is dat ook bij die mensen, het is in mijn ogen dan ook geen gebrek aan een kritisch denkvermogen om de status quo vast te houden. Maar juist het kiezen voor datgene wat het best bij je past.
[...]
In het verlengde van het bovenstaande wanneer, iedere partij roept om het verhogen van het minimumloon, en je bijvoorbeeld weet dat je daardoor moet stoppen met ondernemen ga je toch stemmen op de partij die jou dan het minst raakt.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Ik moest lachen om van der Staaij. Lekkere cryptische omschrijving voor z'n voorstel om de koning terug in het formatieproces te laten komen.
Weet ik, dus uiteindelijk wordt je dan nu geraakt door EU regels. Terwijl er vast kiezers geweest zijn, die met hun stem die verhoging zoveel mogelijk probeerden te beperken.
Tijd voor die kiezers om naar de Europees sceptische partijen te verhuizen.
[ Voor 21% gewijzigd door TIGER1125 op 01-04-2021 19:13 ]
Verwijderd
Zijn mensen die perse geen verandering willen omdat ze zelf nu goed zitten. Don't rock the boat.CyBeRSPiN schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:10:
[...]
De VVD positioneert zich al decennia als de partij voor de rijken/succesvolle ondernemers. Dat trekt ook wannabe-types aan die helemaal niet gebaat zijn bij het resultaat van hun beleid..
Bij de AH krijg je al 14€ per uur als je 22 bent. Valt alles wel mee hoorTIGER1125 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:11:
[...]
Weet ik, dus uiteindelijk wordt je dan nu geraakt door EU regels. Tijd voor die stemmers om naar de Europees sceptische partijen te verhuizen.
Weet niet wat jij bij de AH doet dan hoorBschnitz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:12:
[...]
Bij de AH krijg je al 14€ per uur als je 22 bent. Valt alles wel mee hoor
Maar niet realiseren dat ze alsnog beter af kunnen zijn met ander beleid.. maar idd, bang voor verandering zal meespelen.Verwijderd schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:11:
[...]
Zijn mensen die perse geen verandering willen omdat ze zelf nu goed zitten. Don't rock the boat.
[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-04-2021 19:14 ]
Azarkan wel goed punt over of je nog fouten mag maken in nl. Dat mochten de toeslag slachtoffers ook niet.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Niet ik, kennis van ons achter de service balie.
Ben het niet vaak met Arkazan eens, maar hij heeft nu wel een goed verhaal.
I am the great Cornholio!
Iets met spreekrechtWebgnome schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:16:
Waarom zit nu iedereen hetzelfde te zeggen in iets andere bewoordingen.. zucht

Tja, elke partij mag z'n zegje doen.Webgnome schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:16:
Maar wees blij, je kan tenminste rustig afruimen zonder dat je iets mist
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Omdat de meesten de speeches vooraf hebben geschreven en ze die niet aanpassen om nog even in te gaan op de zaken die in de kamer gebeurden.Webgnome schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:16:
Je ziet ook eigenlijk iedereen papier meenemen. Alleen Marijnissen had volgens mij niks bij.
Ik vind het ook jammer al die voorgebakken meningen.
[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 01-04-2021 19:18 ]
Daar zit absoluut een punt. Meten met twee maten. Normatieve waarden voor de een, harde regels voor de rest.Mel33 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:14:
Azarkan wel goed punt over of je nog fouten mag maken in nl. Dat mochten de toeslag slachtoffers ook niet.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Die van 50Plus, De Haan, is wel het ultieme voorbeeld van kiezersbedrog: van conservatief rechts clubje naar een links-progressief clubje met een D66'er aan het roer.
Mijn vriendin is letterlijk tijdens +50 speech in slaap gevallen op de bank.....
Dat gevoel heb ik al de hele dag. Wel fijn dat de kamer ook kijkt naar hun eigen rol over het aanstellen van verkenners en hun opdracht. Zou fijn zijn om in de toekomst hier meer duidelijkheid over te krijgen.Webgnome schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:16:
Wat mij betreft ook stoppen met de huidige verkenners en een echte onafhankelijke verkenner los van de politiek aanstellen. En dan door met de verkennende gesprekken tussen partijen. We zitten in een crisis en moeten door!
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Zie is ook 50+ ?Bschnitz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:19:
Mijn vriendin is letterlijk tijdens +50 speech in slaap gevallen op de bank.....
Sorry kroeg geintje - het is inderdaad niet echt een onderhoudend verhaal.
Is je vriendin toevallig ook 50+ want dan kan ik me er wat bij voorstellenBschnitz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:19:

I am the great Cornholio!
23 xDHaterFrame schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:20:
[...]
Is je vriendin toevallig ook 50+ want dan kan ik me er wat bij voorstellen
Ik had hier een drank spelletje van moeten maken, elke keer als de heer O genoemd wordt mag ik een slok wisky.
Omdat ze voorlezen in een begravenis/kerkdienst toon.Bschnitz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:19:
Of dodenherdenking.
Dat soort associaties krijg ik erbij.
★ What does that mean? ★
Dan was je al dronken voor 14u vanmiddagBschnitz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:22:
[...]
23 xD
Ik had hier een drank spelletje van moeten maken, elke keer als de heer O genoemd wordt mag ik een slok wisky.
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Gelukkig had je dat niet gedaan, dan lag je na de eerste 5 minuten al diep in comaBschnitz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:22:
[...]
23 xD

Correlatie /= causatie. Als het echt aan 50+ lag was ze inmiddels schizofreen en te koop op de bank in slaap gevallenBschnitz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:19:
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Zolang je niet elke keer dat de heer R. liegt een slok moet nemen...dan zuip je jezelf een coma in.Bschnitz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:22:
[...]
23 xD
Normaliter wel, maar ze zijn allemaal vers en mogen nu afzwemmen - ik snap het wel, toch ook om aan je kiezers te laten zien dat je aanwezig bent.Webgnome schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:23:
Maar goed.. dat iedereen spreekrecht heeft snap ik maar dat hoef je toch niet te gebruiken als je weet dat 99% van wat jij gaat zeggen al is gezegd?
Saai is het wel.
Doet het goed op Social media, ' ziet u beste volgers, hoe hard ik Rutte aanpak en op kom voor jullie rechten'. Het is wel echt tenenkrommend.Webgnome schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:23:
Maar goed.. dat iedereen spreekrecht heeft snap ik maar dat hoef je toch niet te gebruiken als je weet dat 99% van wat jij gaat zeggen al is gezegd?
Wel leuk voor haar BBB achterban dat ze allerlei groenten en fruit de revue laat passeren
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ik ben van mening dat Rutte beter vanavond nog opstapt daar en zich niet meer laat zien, liegen en bedriegen doe je maar lekker ergens anders, maar niet in een voorbeeldfunctie en al zeker niet publiekelijk.

Mooie compilatie van het selectieve vergeten van Rutte (via Nu.nu)
- bonnetjes affaire Teeven
- Halbe Zijlstra die gelogen had en aftrad
- Stukken dividendbelasting
- burgerdoden
- Affaire Omtzigt
Op gegeven moment is dat excuus wel op.
75% van de Nederlanders moet hem niet. De minst populaire premier ooit. Ophoepelen.
- burgerdoden
- Affaire Omtzigt
75% van de Nederlanders moet hem niet. De minst populaire premier ooit. Ophoepelen.
[ Voor 15% gewijzigd door armageddon_2k1 op 01-04-2021 19:29 ]
Wel erg jammer dat ik juist vandaag niet de debatten heb kunnen volgen, voelt alsof ik een heel theatervoorstel heb moeten missen.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Maar wat daarvan komt in de voortuin - dus op korte afstand - bij de segmenten die in de marketing van meritocratie geloven. Niets.armageddon_2k1 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:28:
- burgerdoden
- Affaire Omtzigt
En dat is omdat het verhaal in collectieve perceptie consistent voorbij gaat aan de reële scheve lijnen.
Anders gezegd: kwesties zijn momenten die niet genomen kunnen worden voor momentum omdat er bij kwestie teveel focus ligt op detail van kwestie, en niet hoe de schadelast in elkaar zit over de gehele linie.
Er is geen vertaalslag. Media spelen daar een bijzondere rol in. Ook dit artikel.
Beseft trouwens iedereen wel dat bij een vertrek van Rutte we De Schoen als tijdelijke premier gaan krijgen?
Whisky / WhiskeyBschnitz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:22:
[...]
23 xD
Elect a clown, expect a circus.
Dus toch de vieze premier?Bart-Willem schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:32:
Beseft trouwens iedereen wel dat bij een vertrek van Rutte we De Schoen als tijdelijke premier gaan krijgen?
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Schop
[ Voor 34% gewijzigd door ZieMaar! op 01-04-2021 19:47 ]
Dit blijft een enorm kulargument. De rest blijkt nog minder populair. Kiesdrempel van 50% invoeren maar?armageddon_2k1 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:28:
Schop! (Wel een schorsing, trouwens)
Met z'n allen Bij1 te komen.. bweurk.
[ Voor 29% gewijzigd door ZieMaar! op 01-04-2021 19:47 ]
Laat eerst die Ollongren en Jorritsma zich maar eens verantwoorden, los van het al dan niet benoemen van Omtzigt door Rutte in welke strekking dan ook en het al dan niet vergeten zijn van die passages, zijn zij samen verantwoordelijk voor deze puinbak.BlazeMuis schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:28:
Ik ben van mening dat Rutte beter vanavond nog opstapt daar en zich niet meer laat zien, liegen en bedriegen doe je maar lekker ergens anders, maar niet in een voorbeeldfunctie en al zeker niet publiekelijk.
Het feit dat je als (demissionair) Min. van Binnenlandse Zaken zo om gaat met een document, of dat nou vertrouwelijk is of niet zegt al voldoende toch, dat ze niet geschikt is voor een functie met gevoelige informatie.
Ik wil wel eens horen hoe het verhaal van Rutte nu past in de passage die de verkenners uiteindelijk op papier hebben gezet. Ik kan me namelijk best voorstellen dat de verantwoording van de verkenners Rutte misschien wel in politieke zin "vrij pleit".
Misschien dat er later nog een epische opera, of een Hollywood-hervertelling komt.drooger schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:29:
Wel erg jammer dat ik juist vandaag niet de debatten heb kunnen volgen, voelt alsof ik een heel theatervoorstel heb moeten missen.
Vrouwen hebben wel de macht he
Zowel de voorzitter, de helft van de fractieleiders als de verkenners.
Het is de coup van Ollongren, zij wordt de nieuwe premier. Motief waarover iedereen spreekt is gevondenBart-Willem schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:32:
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Heb je een linkje? Ik kan het stuk niet zo snel vinden via de homepage.armageddon_2k1 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:28:
- burgerdoden
- Affaire Omtzigt
Nee, maar feit blijft dat ie de minst populaire premier ooit is.MikeyMan schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:34:
[...]
Dit blijft een enorm kulargument. De rest blijkt nog minder populair. Kiesdrempel van 50% invoeren maar?
Ja ik vind er ook niks mis mee. Een kans verdient ze gewoon.Webgnome schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:35:
Kan iemand mij itleggen wat er zo slecht was aan het betoog van Simons? Ze deed toch wat iedereen doet. Eindeloos herkauwen van het al gezegde?
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ik ben bij mijzelf te rade gegaan waarom ik eigenlijk een hekel had, of zou moeten hebben, aan Sylvana Simons. En de uitkomst is dat ik geen hekel aan haar heb, of zou moeten hebben. Waarom ik die had, en anderen hier, is een vele interessantere vraag. EDIT: Wat betreft zwarte piet en dat maatschappelijke debat; ik was een voorstander van zwarte piet, maar ook vanwege de (internationale) maatschappelijke ontwikkelingen sindsdien moet je concluderen dat zij een pionier was die gelijk heeft wat betreft zwarte piet. Wij zitten in onze eigen bubbels, persoonlijk, maatschappelijk en als NL internationaal. Zelfreflectie en daadwerkelijke discussie met andere mensen is daarom nodig.
[ Voor 46% gewijzigd door KleineJoop op 01-04-2021 19:45 ]
Ik stem anders al jaren ideologisch/links.TIGER1125 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:09:
[...]
Misschien, het zal ook meespelen dat wanneer je niet geraakt wordt, je het wel prima vind. Dat zie je toch ook met de toeslagenaffaire, de VVD wordt daar niet op afgerekend terwijl Rutte in die zin toch de hoofdrolspeler is.
[...]
In het verlengde van het bovenstaande wanneer, iedere partij roept om het verhogen van het minimumloon, en je bijvoorbeeld weet dat je daardoor moet stoppen met ondernemen ga je toch stemmen op de partij die jou dan het minst raakt.
Dus ik snap wel dat mensen jarenlang op dezelfde partij stemmen, zo lang het programma het best bij hun eigen belangen past. (of dat nou VVD, PVV, Denk of SP is doet er daarbij niet
VVD is de beste partij voor mijn persoonlijke situatie. Kwam in de stemwijzers ook hoog uit. Maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen daarop te stemmen, zeker niet als Rutte gewoon blijft zitten en elke keer wegkomt met “sorry” en “ik ben het vergeten”.
Metaforisch versie: Voor die kiezers zou TrumpRutte letterlijk iemand op straat kunnen neerschieten, en nog zouden ze hem aanbidden als ware hij de Redder zelf.Virtuozzo schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:32:
[...]
Maar wat daarvan komt in de voortuin - dus op korte afstand - bij de segmenten die in de marketing van meritocratie geloven. Niets.
En dat is omdat het verhaal in collectieve perceptie consistent voorbij gaat aan de reële scheve lijnen.
Anders gezegd: kwesties zijn momenten die niet genomen kunnen worden voor momentum omdat er bij kwestie teveel focus ligt op detail van kwestie, en niet hoe de schadelast in elkaar zit over de gehele linie.
Er is geen vertaalslag. Media spelen daar een bijzondere rol in. Ook dit artikel.
Evengoed de populairste politicus van de hele kamer.armageddon_2k1 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:35:
[...]
Nee, maar feit blijft dat ie de minst populaire premier ooit is.

In 10 jaar premierschap zijn er altijd mindere zaken. Maar een meerderheid van de Nederlanders kan zich vinden in Rutte opnieuw als premier. Voor jouw stelling kan ik geen bron vinden.armageddon_2k1 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:28:
- burgerdoden
- Affaire Omtzigt
Hmmm zie d'r net pas zitten, kans dat de erfgename van Loek nu gelijk door mag stomen naar fractievoorzitter der VVD ?
Als ze ook maar enig DNA van haar vader heeft liever niet, maar het zit er toch wel aan te komen.
Dat is toch wel de voornaamste reserve bij de VVD vrees ik, alles wat fout is aan de VVD al met de paplepel ingegoten en ongetwijfeld goed ingevoerd in het netwerk van paps.
Als ze ook maar enig DNA van haar vader heeft liever niet, maar het zit er toch wel aan te komen.
Dat is toch wel de voornaamste reserve bij de VVD vrees ik, alles wat fout is aan de VVD al met de paplepel ingegoten en ongetwijfeld goed ingevoerd in het netwerk van paps.
[ Voor 29% gewijzigd door gekkie op 01-04-2021 19:38 ]
https://www.nu.nl/286543/...geen-herinnering-aan.htmlSoccer98 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:35:
[...]
Heb je een linkje? Ik kan het stuk niet zo snel vinden via de homepage.
Dus eigenlijk heb je er geen actieve herinnering aan?KleineJoop schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:36:
Ik ben bij mijzelf te rade gegaan waarom ik eigenlijk een hekel had, of zou moeten hebben, aan Sylvana Simons. En de uitkomst is dat ik geen hekel aan haar heb, of zou moeten hebben. Waarom ik die had, en anderen hier, is een vele interessantere vraag.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ik denk dat de meesten een hekel hebben aan Sylvana Simons, omdat ze Sylvana Simons isKleineJoop schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:36:
Ik ben bij mijzelf te rade gegaan waarom ik eigenlijk een hekel had, of zou moeten hebben, aan Sylvana Simons. En de uitkomst is dat ik geen hekel aan haar heb, of zou moeten hebben. Waarom ik die had, en anderen hier, is een vele interessantere vraag.
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Omdat het onzin is, waar sommige mensen hun "feiten" vandaan halen.. de grote duim dat is het.PLAE schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:37:
[...]
In 10 jaar premierschap zijn er altijd mindere zaken. Maar een meerderheid van de Nederlanders kan zich vinden in Rutte opnieuw als premier. Voor jouw stelling kan ik geen bron vinden.
Dit is een account.
Ojajoh? Heeft VVD 76 zetels?PLAE schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:37:
[...]
In 10 jaar premierschap zijn er altijd mindere zaken. Maar een meerderheid van de Nederlanders kan zich vinden in Rutte opnieuw als premier. Voor jouw stelling kan ik geen bron vinden.
Waar komt toch elke keer vandaan als een partij de grootste is dat ze dan de steun van de meerderheid hebben? Is dat een fabeltje die VVDers zichzelf vertellen?
[ Voor 19% gewijzigd door armageddon_2k1 op 01-04-2021 19:40 ]
Omdat we eindelijk een beetje meelopen met de tegenstanders van haar.KleineJoop schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:36:
Ze is wel interessant gewoon. En er zijn meer met haar karaktertrekken in dit land.
Heb je het wel eens geprobeerd?Dracyn schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:59:
Ik heb gemiddeld eens per jaar een meeting met 10-25 deelnemers waarvan een handvol deelnemers aan een handvol reviewers presenteert en de rest hooguit een verdwaalde vraag hoeft te beantwoorden. Probeer als persoon uit die rest maar eens een hele dag zonder laptop, telefoon of andere vorm van opzichtige afleiding door te komen
[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 01-04-2021 19:41 ]
Dus hij is het echt vergeten en dus last van geheugenverlies! Zou de VVD subsidie voor hem krijgen?armageddon_2k1 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:28:
- burgerdoden
- Affaire Omtzigt
Zal eerder vanwege haar vorige optredens via Denk, en haar optredens in Amsterdam zijn waarbij de rode draad altijd het tot het extreme doortrekken van racisme en discriminatie in de samenleving is.vuurtjih schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:37:
[...]
Ik denk dat de meesten een hekel hebben aan Sylvana Simons, omdat ze Sylvana Simons is
Dat is eigenlijk net als met Wilders/PVV, prima vent (denk ik, en wat ik heb gehoord), goed debater ook en heeft met zijn partij ook wel interessante punten. Totdat je bij de migratie en de Islam aankomt, dan slaat de PVV door tot in het extreme en zijn heel veel mensen er direct weer klaar mee.
[ Voor 29% gewijzigd door TIGER1125 op 01-04-2021 19:48 ]
Eens. Kijk naar de vorige premiers, ze hadden allemaal wel wat. En als dit nou het ding wordt waarvoor ie moet aftreden, dan vind ik dat wel heel bekrompen. Zeker nu nog niet duidelijk is wie, hoe of wat ervoor gezorgd heeft dat die quote daar zo kwam te staan.PLAE schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:37:
[...]
Ik zie Rutte niet als de persoon die een parlementslid gaat weren uit een kabinet of zelfs de kamer.
Het is duidelijk dat de andere partijen de kans zien om hem te straffen en meer te eisen in aankomende formatieoverleggen. Ik vind het wel zwak. Als ze nou sterk bewijs hadden, prima. Maar dat is er nu niet.
Verder vind ik het heel onverstandig om nu Rutte weg te zetten terwijl er nog zoveel gaande is. Dat kun je het proces met corona niet aandoen. Hij heeft de relaties inmiddels staan met diverse buitenlandse partijen en weet hoe de vork in de steel zit. Dat kun je niet even in een paar dagen overnemen en denken dat er dan geen fouten worden gemaakt.
Dit zorgt er JUIST voor dat er fouten worden gemaakt en allerlei landen of bedrijven hun beloftes niet gaan nakomen (omdat ze altijd zo kinderachtig een nieuwe premier gaan uittesten).
Ik ben het eens met een tik op de vingers, maar vind het wat ver gaan om hem hiermee uit de kamer te zetten. Dit is JUIST het moment om verbetering/vernieuwing te eisen en nieuwe regels op te stellen voor meer openheid en meer controle. Zet je er een nieuw poppetje neer, dan verandert er niks.
Schandalen vind ik eigenlijk wel van een wat andere orde als 'mindere zaken' die je inderdaad altijd zult hebben. De dividentbelasting, de burgerdoden in Irak, de bonnetjesaffaire en Omtzigtgate zijn zaken waar een minder handige premier zomaar van had kunnen aftreden.PLAE schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:37:
[...]
Precies. Ik kan prima het debat volgen en daarnaast nog wat anders doen. Zeker als 90% toch over hetzelfde gaat. En vervolgens laat je je assistenten lekker alles noteren en later een lijstje maken van de belangrijkste dingen om zeker te zijn dat je niks gemist hebt.Rukapul schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:39:
[...]
Heb je het wel eens geprobeerd?
Ik heb gemiddeld eens per jaar een meeting met 10-25 deelnemers waarvan een handvol deelnemers aan een handvol reviewers presenteert en de rest hooguit een verdwaalde vraag hoeft te beantwoorden. Probeer als persoon uit die rest maar eens een hele dag zonder laptop, telefoon of andere vorm van opzichtige afleiding door te komende scherperen van geest maken zich natuurlijk nuttig door wat dingen uit te denken met pen en papier
Eigenlijk klopt dat niet. Er is geen meerderheid die met Mark wegloopt, het is immers geen binaire dynamiekPLAE schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:37:
[...]
Parlementair stelsel.
https://www.ad.nl/politie...kan-ermee-leven~a7e0d450/armageddon_2k1 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:37:
[...]
Ojajoh? Heeft VVD 76 zetels?
Waar komt toch elke keer vandaan als een partij de grootste is dat ze dan de steun van de meerderheid hebben? Is dat een fabeltje die VVDers zichzelf vertellen?
Bij HvN zelfs een onderzoekje, voor wat het waard is, waar hij de populairste premier van de afgelopen 40 jaar is.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Knutsel zelf: https://www.coalitiechecker.nl/
Knutsel zelf: https://www.coalitiechecker.nl/