De Tweede Kamerverkiezingen 2021: Kroegtopic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 108 Laatste
Acties:
  • 254.246 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:26
Wilders is lekker bezig, maar goed dat er geen nieuwe verkiezingen komen want hij en ook Baudet komen hier in de beeldvorming niet slecht uit.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:57

Sorcerer8472

Mens sana?

franssie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:47:
[...]

Minderheid kabinetten komen niet vaak voor, maar het kan wel. Is naar mijn verwachting de enige kans tot formatie zonder nieuwe verkiezingen. Zaken kabinet en lekker transparant werken onder toezicht van de Tweede Kamer.
Na verkiezingen hebben we een nog grotere PVV en FvD en nog meer drama om een formatie te krijgen met uiteindelijk weer diezelfde VVD en D66 als hoofdpersonen waarschijnlijk... Dus wat gaat dat nou écht oplossen?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Señor Sjon schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:48:
Arib: we gaan even 5 minuten bellen

"Ja, met ViaVia?"

:+
of met de Duyvis, of er ergens anders nog een fuif is :P

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Stoffa schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:45:
"Nederland is nog altijd een land waar we elkaar fouten vergeven".

Tuurlijk Mark, eerst de toeslagenaffaire, het chronische geheugenverlies, en dit slippertje vergeven we je ook hoor. We snappen het: "Jij bent ook maar een mens".
Misschien kan ie dan meteen even vergiffenis vragen aan die duizenden ouders, en Groningers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

kaos001 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:46:
Ik hoor nu al een paar uur een bandje wat opnieuw speelt.
* Elk debat van de laatste 20 jaar.

Daarom kan ik het vaak niet aanhoren. Ze willen allemaal een clipje om op YT te zetten dus komt dezelfde vraag <insert aantal partijen in de kamer> keer langs. Echt funest voor de debatten in de kamer.

Klaver had zelfs net de tegenwoordigheid van geest niet zijn mede kamerlid -Baudet- te benoemen die de vraag had gesteld die dit alles tot gevolg had maar aan de vraagsteller te referreren als "collega's hier". Beter voor de clip.

[ Voor 21% gewijzigd door MrMonkE op 01-04-2021 16:53 . Reden: citaat ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

De naam van dit debat is ... "het debat met de verkenners" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:21
Wel een lekkere vuurdoop voor de nieuwe partijen/kamerleden/nieuwe fractievoorzitters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:37
Robkazoe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:48:
Rutte: "het is essentieel, er is nooit iemand belazerd". Behalve tienduizenden toeslagen ouders :')
Het bonnetje van Teeven, waar ook niemand inclusief hij iets van wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:48
dawg schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:49:
[...]

Misschien kan ie dan meteen even vergiffenis vragen aan die duizenden ouders, en Groningers.
Überhaupt begrijp ik niet hoe iemand met een dergelijk slecht geheugen als Mark Rutte weet te functioneren in zo'n veeleisende functie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Hoe meer ik erover nadenk: Ouwehand heeft waarschijnlijk gelijk dat er vanochtend helemaal geen belletje is geweest, hij wist het al die tijd al. Daarom kan hij de bron ook niet onthullen want dan moet iemand zich opofferen die niet daadwerkelijk gebeld heeft.

Het alternatief is Van Ark, dan kunnen de nieuwe verkenners ook gelijk inpakken en wegwezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:49
hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:49:
Wilders is lekker bezig, maar goed dat er geen nieuwe verkiezingen komen want hij en ook Baudet komen hier in de beeldvorming niet slecht uit.
95% van Nederland kijkt niet naar dit debat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Straks drinken ze weer lekker een biertje met elkaar hoor ;)

Als er geen Corona zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:04

CyBeRSPiN

sinds 2001

Egocentrix schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:01:
"Een bestuurscultuur waarin we accepteren dat fouten gemaakt worden."
Daar ben ik wel een beetje klaar mee...
Mja, maar om elk wissewasje symbolisch opstappen is weer het andere uiterste.
Heb liever dat de topambtenaren wat meer in de wind worden gezet en zelf meer verantwoording af gaan leggen ipv te verschuilen achter een minister die simpel kan opstappen terwijl de verkeerde ongestraft ambtenaren blijven zitten. Maar heb geen staatsrecht gestudeerd, misschien denk ik hier te simpel over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:48:
Rutte gaat even opsommen waar hij trots op is.
Want dat is waar dit hele debat over gaat.
Ik snap dat ook niet goed. Veel goede dingen doen is natuurlijk geen vrijbrief om dat maar minder goede dingen te mogen doen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:18
Maar ik mag wel zeggen dat als hij zich hieruit red, wij wel een hele goeie aan hem hebben.
Wie zie jij dit beter doen?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
autje schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:51:
[...]

Eerlijk, kijken er meer dan ik dacht (in mijn omgeving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:50:
Hoe meer ik erover nadenk: Ouwehand heeft waarschijnlijk gelijk dat er vanochtend helemaal geen belletje is geweest, hij wist het al die tijd al. Daarom kan hij de bron ook niet onthullen want dan moet iemand zich opofferen die niet daadwerkelijk gebeld heeft.

Het alternatief is Van Ark, dan kunnen de nieuwe verkenners ook gelijk inpakken en wegwezen...
Natuurlijk wist hij het al die tijd al. Hoelang kennen we Rutte's modus operandi nu? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Laatst online: 21:57
Ik zie wel een punt waar ze tijd mee kunnen winnen, gewoon een micro op de plek. - 1 schoonmaak kerel en minder lopen en dus meer tijd!

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

The Passion is vanavond op tv: de laatste uren van een persoon waar men voorheen met z'n allen graag achter liep maar ineens verguisd werd. Waar doet me dat aan denken? :')

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Rutte houdt zijn praatje vol, straks worden de verkenners geacht politieke zelfmoord te plegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:03
Sorcerer8472 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:49:
[...]

Na verkiezingen hebben we een nog grotere PVV en FvD en nog meer drama om een formatie te krijgen met uiteindelijk weer diezelfde VVD en D66 als hoofdpersonen waarschijnlijk... Dus wat gaat dat nou écht oplossen?
Waarom denkt iedereen dat? Ten eerste verliest de VVD als je denkt dat de PVV wint dus het wordt sowieso anders. Ten tweede denk ik dat er nog altijd een maximum aantal Nederlanders is dat op dit soort partijen stemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

franssie

Save the albatross

Sorcerer8472 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:49:
[...]

Geen idee waarom je die vraag aan mij stelt. Denk niet dat het veel gaat oplossen, dus ik hoop op een minderheidskabinet voor een aantal jaar (want Corona). En dan verkiezingen, niet vier jaar door met deze uitslag want die doet geen recht meer aan de verhoudingen onder de NL stemmers. Denk dat heel veel VVD stemmers zich niet meer vertegenwoordigt voelen. PVV en FvD zijn kansloze partijen als het op regeren aankomt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Bart-Willem schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:52:
The Passion is vanavond op tv: de laatste uren van een persoon waar men voorheen met z'n allen graag achter liep maar ineens verguisd werd. Waar doet me dat aan denken? :')
Gaan ze straks nog zingen dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:49

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

shoombak schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:52:
Rutte houdt zijn praatje vol, straks worden de verkenners geacht politieke zelfmoord te plegen.
- Heel dat verkenningsproces is een farce
- Partijgenoten aanstellen is ook een farce

Kansloze exercitie uberhaupt.

Ben ook benieuwd wat er verder nog ontcijferd wordt uit die hiërogliefen van de verkenners.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:58
Stoffa schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:43:
Ik mag toch hopen dat GL die motie van wantrouwen zal steunen zeg.
Tegen Rutte als demissionair MP ?
Ultieme ironie zou dan Ollongren zijn als demissionair premier (vanuit haar rol als een van de vice-premiers).

Als fractievoorzitter, wat z'n dubbelrol is waar hij nu in aangevallen wordt, is er geen motie van wantrouwen tegen hem in te dienen.

Ik gok dat het maximum wat de kamer kan doen gaat worden :op nieuw verkenning maar nu zonder VVD, gaat vermoedelijk niks worden, dan houden we uiteindelijk over opnieuw verkenning D66 en CDA met VVD, waarbij in het "landsbelang" mee doen en wat meer punten op eisen. Rutte als MP zou dan lastig worden maar zeg nooit nooit. Pas als uiterste nieuwe verkiezingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:04

CyBeRSPiN

sinds 2001

Beiden al van het toneel verdwenen (ok Ollongren maakt de klus nog even af), dus dat kan best het scenario zijn, hij zal daarbij wel zeker van zn zaak moeten zijn dat er geen nieuwe bewijzen op tafel gelegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:37:
Ik heb een heel raar gevoel bij Klaver, alsof hij zichzelf al helemaal zag zitten in de coalitie en dit niet graag wil opgeven.
Klaver is vorige keer al buiten spel gezet (of heeft de boot gemist of hoe je het maar wilt omschrijven).
Daar had hij toen al zichtbaar de pest van in. (dat je hem bijna zag denken... als ik iets meer daar en daar toegegeven had, had ik daar kunnen zitten ipv die CU (of wat voor combinatie er dan maar gekomen was).

Het zou ook passen in de uitspraak op die notitie wat ze zeiden over links.
Dus wellicht wil hij niet in een soort automatisch uitsluitsel komen te zitten waar bijv. Wilders in zit.

Dus hij speelt wellicht voor win-win

De kwestie tussen Rutte en Wilders laat zien dat Rutte rustig 10 jaar lang wrok kan koesteren. (als reden wordt de inhoud aangevoerd, maar dat is het niet)

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 01-04-2021 16:55 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:28
Maakte Kaag die vergelijking niet ook al eerder in het debat?

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:35

Dennis1812

Amateur prutser

Functie elders --> maak hem maar minister president. Kan Rutte opbokken.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

autje schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:53:
[...]

Gaan ze straks nog zingen dan? :P
Ik geloof dat "Time to say goodbye" het meest aangevraagd is. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
EXX schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:03:
Tsja, stel dat Rutte het veld moet ruimen. Wie gaat dan de kar trekken bij de VVD? De nummer 2: Tamara van Kan?

Krijgen we alsnog de 1ste vrouwelijke premier van Nederland...
Dan komt Dijkhof wel terug... Die zal, lijkt mij, alleen vertrokken zijn omdat Rutte nog bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

autje schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:51:
[...]

Glas. Plas. Was....Als Rutte uberhaupt een beetje vertrouwen in de politiek terug wilde winnen, dan zou hij per morgen een baan als leraar aanvaarden. De kans dat dat gebeurd is echter nihil, de kans dat de rest van die plucheplakkers eens doorpakken is even groot: nihil. Wel triest voor de nieuwkomers in de kamer, kan me voorstellen dat die een illusie armer zijn (beetje het gevoel wat je hebt als je na je studie bij een random werkgever gaat werken, dan zie je pas hoeveel er echt aangeklooid wordt in de "echte wereld")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ohhh die reli-kitsch, mag Rutte vanavond in z'n uppie met die lichtbak sjouwen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Zet gewoon een paar goede onafhankelijke bestuurders neer die los van partijpolitiek op gevoelige dossiers eindelijk wat knopen doorhakken. Kleinere veestapel, belastingstelsel, toeslagen, migratie, etc.

Per onderwerp 76 Kamerleden die voorstemmen en je bent er, kunnen alle partijen hun wonden likken en steun geven conform het eigen verkiezingsprogramma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

dr.lowtune schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:54:
[...]

Glas. Plas. Was....Als Rutte uberhaupt een beetje vertrouwen in de politiek terug wilde winnen, dan zou hij per morgen een baan als leraar aanvaarden. De kans dat dat gebeurd is echter nihil, de kans dat de rest van die plucheplakkers eens doorpakken is even groot: nihil. Wel triest voor de nieuwkomers in de kamer, kan me voorstellen dat die een illusie armer zijn (beetje het gevoel wat je hebt als je na je studie bij een random werkgever gaat werken, dan zie je pas hoeveel er echt aangeklooid wordt in de "echte wereld")
En toch vind ik dat vreemd, m.b.t. die nieuwkomers. Tenzij zij de afgelopen ~15 jaar hebben zitten slapen en de politiek in zijn geheel niet gevolgd hebben. Anders kan dit niet echt een verrassing zijn, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
D-e-n schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:52:
[...]

Waarom denkt iedereen dat? Ten eerste verliest de VVD als je denkt dat de PVV wint dus het wordt sowieso anders. Ten tweede denk ik dat er nog altijd een maximum aantal Nederlanders is dat op dit soort partijen stemt.
Ligt eraan hoe snel er nieuwe verkiezingen komen; Als Corona 'opgelost' is kan de uitslag wel eens heel anders worden dan als dat er nog wel is. En of/welke lijsttrekkers er vervangen worden ook. Voor een D66 kan 't best wel gunstig uitpakken, maar als we goed door de laatste corona-shit heenkomen kan zelfs de VVD er ook nog wel eens garen bij spinnen.
En een VOLT/BIJ1/JA21/BBB die nu een bestaande partij zijn kan 't ook wel positief uitpakken.

Maar ook negatief voor allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sowieso goed dat ze nu een beetje staan te grappen en grollen met zijn allen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:55:
Zet gewoon een paar goede onafhankelijke bestuurders neer die los van partijpolitiek op gevoelige dossiers eindelijk wat knopen doorhakken. Kleinere veestapel, belastingstelsel, toeslagen, migratie, etc.

Per onderwerp 76 Kamerleden die voorstemmen en je bent er, kunnen alle partijen hun wonden likken en steun geven conform het eigen verkiezingsprogramma.
Lijkt mij klinken als de grootste gruwel van elke gevestigde partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:46
Vind Rutte wel een baas met zn ‘was het vergeten’ uitspraak. Die is al een paar uur de 2e kamer aan het trollen, wetende dat zijn achterban hem toch niet gaan afstraffen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-09 18:30
mr_petit schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:53:
[...]

Klaver is vorige keer al buiten spel gezet (of heeft de boot gemist of hoe je het maar wilt omschrijven).
Daar had hij toen al zichtbaar de pest van in. (dat je hem bijna zag denken... als ik iets meer daar en daar toegegeven had, had ik daar kunnen zitten ipv die CU (of wat voor combinatie er dan maar gekomen was).

Het zou ook passen in de uitspraak op die notitie wat ze zeiden over links.
Dus wellicht wil hij niet in een soort automatisch uitsluitsel komen te zitten waar bijv. Wilders in zit.

Dus hij speelt wellicht voor win-win

De kwestie tussen Rutte en Wilders laat zien dat Rutte rustig 10 jaar lang wrok kan koesteren. (als reden wordt de inhoud aangevoerd, maar dat is het niet)
Doet iedereen van de grotere clubjes. Kaag roert zich na een week radiostilte omdat ze denkt electoraal te winnen, zelfde geldt voor Hoekstra en Klaver. Het overgrote deel van de politici dienen first and foremost hun eigen belang en indien het hun zelf goed uitkomt het belang van de partij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik mag toch hopen dat Rutte geen premier wordt. Iemand die aan zo'n massieve vorm van Alzheimer leidt, en een geheugen als een vergiet heeft, lijkt me simpelweg niet geschikt voor zo'n verantwoordelijke functie.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:42
BoB_HenK schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:44:
[...]

Omdat een coalitie van 7+ partijen nooit tot stand gaat komen :? Beste dat er kan gebeuren is een pro forma kabinetsformatie puur en alleen om nieuwe verkiezingen uit te schrijven.

Nogmaals, dit is aannemende dat CDA+VVD en VVD+D66 niet meer door 1 deur kan.
Nee, dus dan moeten die grote partijen over hun schaduw heenstappen en toch gaan formeren. Je kan niet zoals andere landen elk halfjaar verkiezingen uit gaan schrijven.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dit dus. Het ligt er behoorlijk bovenop. Jorritsma kan toch met pensioen dus die zal het boetekleed wel aantrekken. :X

Maar het verbaast me nog steeds dat er nog helemaal niets gevraagd is over de overige aantekeningen zoals Hoekstra's onderhandelingsstijl. Waar komt dat vandaan en waarom is dat nergens in de gespreksverslagen te vinden? Men blijft maar hameren over dat Omtzigt-verhaal maar de rest is net zo erg. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 15:02
Señor Sjon schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:59:
[...]

Nee, dus dan moeten die grote partijen over hun schaduw heenstappen en toch gaan formeren. Je kan niet zoals andere landen elk halfjaar verkiezingen uit gaan schrijven.
Nu nieuwe verkiezingen maakt het hier nog geen Italië.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Bart-Willem schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:00:
[...]

Dit dus. Het ligt er behoorlijk bovenop. Jorritsma kan toch met pensioen dus die zal het boetekleed wel aantrekken. :X

Maar het verbaast me nog steeds dat er nog helemaal niets gevraagd is over de overige aantekeningen zoals Hoekstra's onderhandelingsstijl. Waar komt dat vandaan en waarom is dat nergens in de gespreksverslagen te vinden? Men blijft maar hameren over dat Omtzigt-verhaal maar de rest is net zo erg. :X
Kan toch een notitie van de verkenners zijn? Dat het feit dat Hoekstra bijna nergens inhoudelijk iets over zegt - gezien de lege standpuntvakken bij 't CDA lijkt 't daar in ieder geval wel op - dus zijn kaarten bij de borst houdt, kan best frustrerend voor de verkenners zijn geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

rik86 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:02:
[...]

Kan toch een notitie van de verkenners zijn? Dat het feit dat Hoekstra bijna nergens inhoudelijk iets over zegt - gezien de lege standpuntvakken bij 't CDA lijkt 't daar in ieder geval wel op - dus zijn kaarten bij de borst houdt, kan best frustrerend voor de verkenners zijn geweest
Iets of iemand heeft het gezegd, dus de vraag is wie: waren het de verkenners? Of Rutte? Of Kaag?

Volvotips.com

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nou Kaag verbindt er geen noemenswaardige consequenties aan en wil dit gebruiken voor een sterkere onderhandelingspositie.

En sluit maar af mensen, gaat niks veranderen...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Laatst online: 00:37
Kaag: Nieuwe verkenners met afstand van de politiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:03:
Nou Kaag verbindt er geen noemenswaardige consequenties aan en wil dit gebruiken voor een sterkere onderhandelingspositie.

Hoho, nieuwe verkenners ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Kaag gooit Van Ark en Koolmees onder de bus... wow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Brent schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:00:
[...]

Nu nieuwe verkiezingen maakt het hier nog geen Italië.
Nee, maar 2 weken zonder ook maar een proces gestart te zijn... dat is gewoon niet willen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Waarom gooit ze Rutte dan niet onder de bus?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Brent schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:03:
[...]

Omdat ze ermee gaat regeren...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie

Verwacht hetzelfde met Hoekstra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Brent schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:03:
[...]

Omdat er veel meer speelt dan alleen flak vangen van Rutte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Zou behalve Van Ark naar Rutte ook Koolmees vanochtend een belletje hebben gepleegd naar Kaag?
Zag deze niet aankomen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoffa
  • Laatst online: 22:48
Interessant om te zien dat voor Kaag principes ondergeschikt zijn aan de kans te regeren. Had ik niet verwacht van haar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Aha, daar komt de aap uit de mouw!

Ollongren heeft het document expres getoond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
DaniëlWW2 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:04:
[...]

Omdat ze ermee gaat regeren...
Dan zie ik niet hoe ze haar positie versterkt. Rutte helpen afmaken zou haar positie pas versterken. Ze 'moet' met de VVD verder, hoezo met Rutte?

Of denk ik teveel buiten de box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:31
Track record is goed. Tot nu toe is alles en iedereen gevallen behalve Rutte ondanks dat hij wel altijd eindverantwoordelijke is geweest, wat ik me zo herinner van de VVD: Teeven, Opstelten, Zeilstra, van der Steur, Snel, Harbers, Hennis-Plasschaert, en wat dacht je van Weekers in 2014? Trede af vanwege problemen met het uitbetalen van toeslagen bij de belastingdienst... Anderen zoals Asscher zijn wel opgestapt, maar Rutte niet hoor. Nooit. Verder volg ik het alleen via dit topic, ik trek het niet als hij door kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:11
DaniëlWW2 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:37:
Ouwehand lijkt zo ongeveer de enige die dwars door de onzin heen prikt en niet vervalt in zinloze bijzaken, afleidingsmanoeuvres en ook geen ruimte laat voor Rutte zijn typische ontwijkende antwoorden. Het was net ook weer heel erg tekenend. Heel erg scherp.
Kan je meer toelichten wat zei deed of zei? Ik moest ik overleg dus heb dat moment gemist.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
gekkie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:04:
[...]

Verwacht hetzelfde met Hoekstra.
D66 en CDA willen in een kabinet, die gaan Rutte nu niet laten vallen.
Dikke foei, maar nu vooruit. Christelijke partijen ook.

Marijnissen is scherp over de D66 verkenner.
Ze noemt het nog net geen 'lekken' ivb de nieuwe politiek van Kaag.

[ Voor 3% gewijzigd door sambalbaj op 01-04-2021 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Laatst online: 26-09 18:15
Marijnissen O+

Wordt langzamerhand steeds beter in het vak en is volgens mij een leuk mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

franssie

Save the albatross

toolkist schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:54:
[...]

Dan komt Dijkhof wel terug... Die zal, lijkt mij, alleen vertrokken zijn omdat Rutte nog bleef.
Dijkhof was wel klaar met Rutte kreeg ik de indruk, maar ik proefde ook wel dat ie klaar was met de politiek in het algemeen of in het bijzonder. Wie weet. Hij is ook wel een gladde overigens maar heeft tenminste humor. Als er nieuwe verkiezingen komen zal de VVD vast een beroep op hem doen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
Stoffa schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:05:
Interessant om te zien dat voor Kaag principes ondergeschikt zijn aan de kans te regeren. Had ik niet verwacht van haar.
Echt niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Bart-Willem schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:00:
De notitie over Omtzigt gaf zo'n ophef, omdat het leek dat Omtzigt kaltgestellt moest worden, om geen probleem voor de regering te zijn. Inmiddels wordt die soep niet meer zó heet gegeten; het lijkt vooral te gaan over het stabiliseren binnen het CDA zelf.

Maar de ophef gaat nu over waarom loog Rutte erover? En deels over, wie tipte hem 'via-via', maar gelukkig is de Kamer nu vooral weer terug bij de kern; waarom liegt Rutte erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Brent schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:05:
[...]

Dan zie ik niet hoe ze haar positie versterkt. Rutte helpen afmaken zou haar positie pas versterken. Ze 'moet' met de VVD verder, hoezo met Rutte?

Met wie dan? Zonder de VVD is er geen kabinet te vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-09 18:30
Señor Sjon schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:59:
[...]

En als ik wielen had was ik een fiets :+. Nog even los van het feit dat mijn eerste post letterlijk de aanname meegaf 'indien CDA D66 of D66 VVD niet meer mogelijk is dan', acht ik een coalitie van 7 partijen waarschijnlijker dan de illusie dat partijen als D66, CDA en VVD of personen als Kaag, Hoekstra en Rutte hun verantwoordelijkheid pakken.

Wat andere landen hier in doen boeit mij overigens vrij weinig, dat is nog nooit een leidraad geweest in verkiezingen of formaties. We fantaseren hier toch evengoed niet over hoe de TK er uit had gezien met een kiesdrempel of first past the post regionale vertegenwoordiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:36
Rutte was het vergeten ... beetje ongeloofwaardig maar oke.
Maar dan hadden de (oude) verkenners toch bij Rutte kunnen aankloppen en hem even kunnen herinneren?
Nu loopt hij al een week te roepen dat hij het niet was, dus die verkenners waren er van op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Wie binnen de VVD gaat Rutte vervangen dan? Als D66 niet meer met de VVD wil, dan krijg je nieuwe verkiezingen en dan kan D66 wel eens instorten. Ze moeten wel met Rutte en hopen hier nog iets eruit te halen, namelijk geen CDA en wel PvdA + nog een linkse partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
autje schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:07:
[...]

Met wie dan? Zonder de VVD is er geen kabinet te vormen.
Ik geloof dat ik zei: met de VVD verder betekent niet per se met Rutte verder. Wat ik nou een machtsmove zou vinden is Rutte aanvallen, want dan is Kaag de enige premierskandidaat, ook met deelname van VVD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Stoffa schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:05:
Je moet niet alleen naar de 3 weken voor de verkiezingen kijken. Ze heeft een ontzettend goed, kritiekloos frame over zichzelf neer laten zetten, maar het blijft een politicus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Kaag houdt dus vast aan Rutte, zo lijkt het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Misschien dat Willem Alexander een verkenning wilt doen, is dat een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

eamelink schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:07:
[...]

De notitie over Omtzigt gaf zo'n ophef, omdat het leek dat Omtzigt kaltgestellt moest worden, om geen probleem voor de regering te zijn. Inmiddels wordt die soep niet meer zó heet gegeten; het lijkt vooral te gaan over het stabiliseren binnen het CDA zelf.

Maar de ophef gaat nu over waarom loog Rutte erover? En deels over, wie tipte hem 'via-via', maar gelukkig is de Kamer nu vooral weer terug bij de kern; waarom liegt Rutte erover?
Dan nog: er staan meerdere zaken in die nergens terug te vinden zijn in de gespreksverslagen. Er is dus veel meer aan de hand en dat Omtzigt-verhaal is tot nu toe een rookgordijn.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
[...]

De VVD heeft volledig om Rutte gedraaid, ik zie er ook geen andere personen die een stevige rol hebben binnen die partij. Dus als het geen Rutte mag zijn, dan denk ik dat de VVD / Rutte het liefst de rest zoveel mogelijk meesleuren in een eventuele val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:08:
[...]

Je moet niet alleen naar de 3 weken voor de verkiezingen krijgen. Ze heeft een ontzettend goed, kritiekloos frame over zichzelf neer laten zetten, maar het blijft een politicus.
Dat ze een heel ervaren diplomaat is, scheelt nu natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Laatst online: 21:57
Brent schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:08:
[...]

Ik geloof dat ik zei: met de VVD verder betekent niet per se met Rutte verder. Wat ik nou een machtsmove zou vinden is Rutte aanvallen, want dan is Kaag de enige premierskandidaat, ook met deelname van VVD.
Zonder Rutte is er geen VVD meer haha

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:54

St@m

@ Your Service

Kaag waarschijnlijk toch geen ballen, te bang, te laf.. precies wat je had kunnen verwachten van een 'we waaien mee met wat ons het beste uitkomt partij'

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Brent schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:08:
[...]

Op die fiets. Dan ben ik het met je eens. Misschien dat ze nu, door Rutte te sparen, in de onderhandelingen sterker staat. Naief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

CurlyMo schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:06:
[...]

Kan je meer toelichten wat zei deed of zei? Ik moest ik overleg dus heb dat moment gemist.
Ouwehand ging vol voor het vertrek van Rutte en zette de VVD ook voor het blok op een manier waar Rutte geen antwoord op had. Maar ik hoop dat dit fragment ergens gaat opduiken want het was erg goed. :)

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-04-2021 17:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Wolly schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:09:
Misschien dat Willem Alexander een verkenning wilt doen, is dat een ideetje?
Dat is zo 1848... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
gekkie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:09:
[...]

De VVD heeft volledig om Rutte gedraaid, ik zie er ook geen andere personen die een stevige rol hebben binnen die partij. Dus als het geen Rutte mag zijn, dan denk ik dat de VVD / Rutte het liefst de rest zoveel mogelijk meesleuren in een eventuele val.
Die zijn al weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Te meer reden voor de VVD'ers ook de hand aan de dolk te slaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:28
Kaag: Regeren is halveren.

Ze kent haar klassiekers :Y)

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:10:
[...]

Ouwehand ging vol voor het vertrek van Rutte en zette de VVD ook voor het blok op een manier waar Rutte geen antwoord op had. Maar ik hoop dat dit fragment ergens gaat opduiken want het was erg goed. :)
Dat was inderdaad erg sterk. Dat ze vervolgens volledig op de zaken vooruit ging lopen weer wat minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:55
DaniëlWW2 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:10:
[...]

https://twitter.com/Parti.../1377624833949900811?s=20

Deze?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ze zouden die mensen in de Kamer eens een jaar lang moeten verbieden het woord 'verantwoordelijkheid' in de mond te nemen na dergelijke schandalen en daaropvolgende optredens in de Kamer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Hoekstra doet me altijd denken aan 'de partij tegen de burger'.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 20:57

Sorcerer8472

Mens sana?

Wopke is irritant.
MrMonkE schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:16:
Hoekstra doet me altijd denken aan 'de partij tegen de burger'.
En dit!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
sambalbaj schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:06:
[...]
D66 en CDA willen in een kabinet, die gaan Rutte nu niet laten vallen.
Dikke foei, maar nu vooruit. Christelijke partijen ook.
Voor de show zullen ze eerst gaan verkennen met andere partijen denk ik.
Om dan voor het landsbelang (snel regering willen hebben) toch weer bij de VVD aan te komen.

Belangrijkste vraag wordt dan: wat te doen met Mark Rutte, functie elders of Minister ?
Minister-president is lastig, maar of hij "maar" minister wil worden is ook de vraag.
Misschien kort minister en daarna als nog wegpromoveren richting Europa (ook lastig wellicht want nu geen baantjes) of een daar aan gelieerde hoge internationale functie.
Marijnissen is scherp over de D66 verkenner.
Ze noemt het nog net geen 'lekken' ivb de nieuwe politiek van Kaag.
Yups Kaag lijkt nu vooral weer om te proberen heel premier waardig over te komen.
Op zich heeft ze een punt, alleen blijft bij mij het gevoel dat ze vooral haar D66'ers wil verdedigen door alleen te stellen dat het vooraf niet expliciet in de opdracht heeft gestaan dat dit niet de bedoeling was in de verkenning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46

Pierre

Van nature lui!

Zou Kaag het geweten hebben? Dat zou de bak van het jaar zijn.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 18:36
Pierre schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:18:
Natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Laatst online: 26-09 18:15
Pierre schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:18:
Helaas gaat niemand uberhaupt de vraag stellen vrees ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kaag wil eerst de reacties in de kranten lezen voordat ze maandag beslist wat ze er eigenlijk van vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

wildhagen schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:57:
Iemand die aan zo'n massieve vorm van Alzheimer leidt,
Zijn gedrag zou in dat licht trouwens ook door een dissociatieve identiteitsstoornis verklaard kunnen worden.
Wellicht heeft hij een drankje zoals bij dr. Jekyll and mr. Hyde

[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 01-04-2021 17:21 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Yups de VVD is binnen een paar jaar vrij hard door z'n enigszins ervaren en "rijpe" personeel heen gevlogen.
Zouden ze nog aan recyclen gaan doen ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46

Pierre

Van nature lui!

Denk dat ik volgende keer maar vergeet belasting aangifte te doen. En dat vertegenwoordigd het volk.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
gekkie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:20:
[...]

Yups de VVD is binnen een paar jaar vrij hard door z'n enigszins ervaren en "rijpe" personeel heen gevlogen.
Zouden ze nog aan recyclen gaan doen ?
Mocht Rutte naar Unilever gaan, dan zakt de VVD volledig in. Wie moet het dan leiden? Alle enigszins zichtbare leiders zijn al weg.

Pagina: 1 ... 54 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Knutsel zelf: https://www.coalitiechecker.nl/