Body mods don't determine skill
Volt erbij dan.Dracyn schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:19:
[...]
Alsjeblieft niet de CU... Dan liever opnieuw verkiezingen....
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Dit vind ik wel apart. Dus dit is de druppel en al die anders schandalen niet? Toeslagenaffaire met 1000'den slachtoffers is niet voldoende, maar iets in de onderhandelingsfase is een nekslag voor Teflon-Mark? Ik verwacht dat die gewoon Rutte 4 gaat leiden.HaterFrame schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:19:
U moet me vertrouwen... Nou sorry maar na vandaag zou iedereen met hersens je niet meer moeten vertrouwen.
Beeromaniac
Valt evengoed voor veel anderen te stellen. Kaag houdt zich een week muisstil en drukt nog even snel een mes tussen de schouderbladen nu het opportuun is. Hoekstra speelt de vermoorde onschuld en gaf eerder aan niet over Omtzigt te hebben gesproken, nu geeft hij toe dat hij wel degelijk eens met Rutte over een ministerspost voor Omtzigt gesproken heeft. Het kloot en liegt allemaal maar wat aan.HaterFrame schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:19:
U moet me vertrouwen... Nou sorry maar na vandaag zou iedereen met hersens je niet meer moeten vertrouwen.
Dat is dus ook waar ik over struikel....Tom schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:20:
Iemand graag willen promoveren tot een ministerpost (want hij doet zo'n goed werk en is belangrijk) maar juist in dat geval je het niet meer herinneren. Wat een grap.
Rutte beroept zich op amnesie: "Geheugenverlies, ook wel amnesie, is een stoornis van het geheugen, die wordt veroorzaakt door hersenletsel, ziekte, of psychotrauma"Verwijderd schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:19:
"Heet het amnesie als je iets vergeet?"Rutte...
Goede eigenschappen van een premier
BNR: https://www.bnr.nl/nieuws/media/10359367/bnr-appDracyn schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:21:
Weet iemand waar dit op de radio of audiobron op telefoon te volgen is?
of de debat direct app: https://www.tweedekamer.nl/debat-direct
[ Voor 23% gewijzigd door spartacusNLD op 01-04-2021 16:22 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
NPO app?Dracyn schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:21:
Weet iemand waar dit op de radio of audiobron op telefoon te volgen is?
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
"Ik herinner me niet wat er is gezegd, maar we moeten iets met Omtzigt, heb ik niet gezegd"
..........."dat zijn verslagnotulen, maar dat is niet letterlijk wat er is gezegd."
Uhh..
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Geheel persoonlijk. Ik schets alleen de mogelijkheden die er over blijvenDracyn schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:19:
[...]
Alsjeblieft niet de CU... Dan liever opnieuw verkiezingen....
Dan staat je zelfs met die 6 andere partijen nog altijd maar op 74 zetels. CU heeft er 5, Volt 3. Zou je kunnen oplossen door Volt, Bij1 en BBB erbij te halen voor een coaliatie met 9, of SGP en Volt voor een coalitie van 8 partijen
Ik denk dat hij op amnestie hoopt.Biggg schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:21:
[...]
Rutte beroept zich op amnesie: "Geheugenverlies, ook wel amnesie, is een stoornis van het geheugen, die wordt veroorzaakt door hersenletsel, ziekte, of psychotrauma"
Goede eigenschappen van een premier
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
[ Voor 11% gewijzigd door Erapaz op 01-04-2021 16:24 ]
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Ben je toevallig spindokterHollovVpo1nt schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:22:
Heel eerlijk, als iemand die zich zelf ook vaak eruit moet lullen (ik dus): ik gebruik ook héél vaak de 'waarom zou ik' redenering. Met succes, mind you. Afkloppen.
Nee hoor. Ik wil nog de ex-verkenners ondervraagd zien worden.Robkazoe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:23:
Wat mij betreft kan er gestemd worden: Gaat niet veel beter meer worden dit debat.
Azarkan denkt dat hij Miss Marple is. *zucht*
★ What does that mean? ★
Nee
Moet wel iemand zijn die hem persoonlijk op die tijd kan bereiken. Jort Kelder?
Alleen als Kaag tijdens een schorsing voldoende steun krijgt om minister-president te worden.MrMonkE schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:26:
tenzij D66 een dolkstoot uitdeelt.
Hoezo een prima vraag? Het klopt gewoon niet wat ze zegtDennis1812 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:28:
Prima vraag van de BBB. Had ik niet direct achter haar gezocht.
Ah ja, de zelfverzonnen regel om niet over personen te praten!Dennis1812 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:28:
Prima vraag van de BBB. Had ik niet direct achter haar gezocht.
Wacht, nu herinnerd hij zich dingen?
Grappig. De Waarom-zou-ik-verdediging doet me aan Trump denken.HollovVpo1nt schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:22:
Heel eerlijk, als iemand die zich zelf ook vaak eruit moet lullen (ik dus): ik gebruik ook héél vaak de 'waarom zou ik' redenering. Met succes, mind you. Afkloppen.
"Waarom zou ik die vrouw hebben verkracht? Zij is mijn type niet...."
Gebrek aan motief is geen bewijs van onschuld
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Je kan niet verwachten dat ze alle protocollen al kent.PWM schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:28:
[...]
Hoezo een prima vraag? Het klopt gewoon niet wat ze zegt
Ik vind het uberhaubt slecht dat rutte het proces niet kent na al die formaties van hem. Ze gaat vrij goed op het proces in zonder op de man aan te vallen en in herhaling te vallen.
Klopt, ze is wel erg gegroeid het afgelopen jaar. Ben het niet vaak met haar eens maar ze doet nu wel haar werk. Duidelijk, begrijpbaar en toch scherp geformuleerde vragen en stellingen.Insert12 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:21:
Scherp van Marijnissen. Rutte heeft er veel baat bij als Omtzigt weg gaat, hij gaat hem de komende vier jaar anders nog vaak tegen komen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Waarom? Ze zullen toch echt zelf iets moeten formeren en niet telkens de RNG opnieuw uitrollen totdat er een resultaat komt die ze wel willen.BoB_HenK schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:18:
[...]
Indien je de combinatie VVD<>CDA en VVD<>D66 uitsluit, er van uit gaat dat FvD en PVV nergens mee regeren heb je volgens mij als enige optie op een meerderheid dan nog over D66, CDA, PvdA, SP, GL, PvdD, CU.
Kortom, nieuwe verkiezingen
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Fijn dat Esther Ouwehand dat ook toelicht.HollovVpo1nt schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:22:
Goed he?dawg schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:30:
Ouwehand. Scherp als altijd.
I am the great Cornholio!
als ze het politiek gaat spelen: er is heel veel sympathie voor Omtzigt, dit is vanuit de VVD een aanval op Omtzigt, met het CDA die het wel prima vind. Trek je als D66 de stekker er uit nu, is er een aardige kans dat je stemmen van VVD en CDA gaat pakken als D66 zijnde.horizon1978 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:28:
[...]
Alleen als Kaag tijdens een schorsing voldoende steun krijgt om minister-president te worden.
Ik denk dat voor veel partijen het handig is om aan te sturen op nieuwe verkiezingen.
De PvdD doet het goed, Ouwehand heeft de ogen heel scherp op de bal.
[ Voor 0% gewijzigd door polthemol op 01-04-2021 16:32 . Reden: naam even goed spellen :) ]
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Beeromaniac
Dat komt omdat hij niet meer weet wat hij daar heeft gezegdRobkazoe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:31:
Wow: Rutte geeft gewoon geen antwoord. "Ik verwijs naar de rest van het debat".
maar ik kan me wel voorstellen dat hij zichzelf niet elke keer wil herhalen
Die is niet voor de poesPrutzertje schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:33:
Geen fan van PVDD, maar miauw.. wat is Ouwehand scherp!
Elect a clown, expect a circus.
Ik word er vooral een beetje moe van. Zij is alleen nog maar anti-VVD politiek aan het bedrijven hier. Los van het debat.HaterFrame schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:31:
Die ouwehand is lekker bezig, scherp zeg!
Wij leiden u naar het ravijn....__fred__ schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:32:
Mooi. De rest van de VVD voor het blok zetten. Van Ark en Hermans moeten nu met de billen bloot.
Om zijn hachje te redden heeft hij 42 zetels nodig. Die steun zie ik niet zomaar ontstaan.
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Zelfs als CDA en D66 hem niet laten vallen wordt het lastig.Señor Sjon schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:34:
Om zijn hachje te redden heeft hij 42 zetels nodig. Die steun zie ik niet zomaar ontstaan.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Klaver is ineens wakker. En ziet ruimte tussen helemaal niet over Omtzigt gesproken te hebben en vandaag zeggen dat je je wel kunt herinneren dat je over Omtzigt in het kader van aantal voorkeursstemmen hebt gesproken. Daar heeft Rutte opnieuw aantoonbaar gelogen.
[ Voor 10% gewijzigd door PLAE op 01-04-2021 16:37 ]
In mijn tijd op psychogeriatrie waren de mensen minder vergeetachtig.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Verwijderd
Dit dus.DaniëlWW2 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:37:
Ouwehand lijkt zo ongeveer de enige die dwars door de onzin heen prikt en niet vervalt in zinloze bijzaken, afleidingsmanoeuvres en ook geen ruimte laat voor Rutte zijn typische ontwijkende antwoorden. Het was net ook weer heel erg tekenend. Heel erg scherp.
I am the great Cornholio!
Maar als we er van uitgaan dat iemand liegt, dan is dat ook zo.
Ik kan mij ook niet echt voorstellen dat rutte liegt, je wil gewoon niet dat je minister president van je land liegt, en zo zijn wij hier wel, het is hier nog wel een ere baantje, maar na Trump zijn wij ook wat besmet met wantrouwen. maar je weet het niet
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
SGP en CU lijken mij zich daar dan wel bij aan te sluiten.hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:36:
[...]
Zelfs als CDA en D66 hem niet laten vallen wordt het lastig.
Volgens mij kan alleen de regering tussentijds nieuwe verkiezingen uitschrijven. Want dat is een koninklijk besluit en dat wordt door de regering genomen. Ik vraag me af of zo'n besluit nu genomen kan/zal wordenpolthemol schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:32:
[...]
als ze het politiek gaat spelen: er is heel veel sympathie voor Omtzigt, dit is vanuit de VVD een aanval op Omtzigt, met het CDA die het wel prima vind. Trek je als D66 de stekker er uit nu, is er een aardige kans dat je stemmen van VVD en CDA gaat pakken als D66 zijnde.
Ik denk dat voor veel partijen het handig is om aan te sturen op nieuwe verkiezingen.
De PvdD doet het goed, Ouwehand heeft de ogen heel scherp op de bal.
Goed punt. Uit de stukken blijkt dat GL heeeeel graag wil regeren. Het kan best dat zij vandaag ook een wit voetje willen halen en die motie v wantrouwen niet zullen steunen.De_Bastaard schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:39:
Klaver wilt gewoon met Rutte in het kabinet hoor. Hij heeft wat kritiek maar tussen de regels door zie je dat hij het wel vergeeft.
Is het nu zo moeilijk om te zeggen hoe de verkenning is gelopen, hoe men bij Omtzigt is gekomen? Als niks is geprotocolleerd of is vast gelegd in een wet dan ben je toch niet fout door te zeggen: ja er zijn vragen gesteld.
Er word constant omheen gebabbeld....
Een van mijn favoriete uitspraken van een getuige bij een congressional hearing.
★ What does that mean? ★
En nog voor het aantreden. Hij is al afgetreden door z'n vorige gebrek aan herinneringen en leugens.talkatoo schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:41:
Stel, een motie van wantrouwen wordt aangenomen, wat is dat het vervolg? Aftreden? Nieuwe verkiezingen? Begrijp me niet verkeerd, ben geen VVD stemmer, maar lijkt me ook raar dat de kamer iemand kan doen laten aftreden (net nadat iemand is herkozen).
De motie van wantrouwen bestaat niet ten aanzien van Leden van de Tweede Kamer. Alleen ten aanzien van bewindspersonen, en kabinetten in zijn geheel.talkatoo schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:41:
Stel, een motie van wantrouwen wordt aangenomen, wat is dat het vervolg? Aftreden? Nieuwe verkiezingen? Begrijp me niet verkeerd, ben geen VVD stemmer, maar lijkt me ook raar dat de kamer iemand kan doen laten aftreden (net nadat iemand is herkozen).
Edit: Grondwettelijk bestaat de motie van wantrouwen eigenlijk ook helemaal niet. Ze is het gevolg van een negentiende eeuwse botsing waarin de Kamer besloot alle voorstellen van het Kabinet weg te stemmen totdat er verkiezingen zouden komen. Dat is gelukt. De motie van wantrouwen bestaat bij het begrip van dit pressiemiddel.
[ Voor 24% gewijzigd door Helixes op 01-04-2021 16:44 ]
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Rutte stapt op. Nummer twee naar voren. Formatie. Lukt niet. Ellende. Nieuwe verkiezingen.talkatoo schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:41:
Maar motie van wantrouwen gaat het niet halen verbijsterend genoeg.
Nee, de kleuters moeten dan gewoon hun wrevel opzij zetten en een kabinet gaan vormen.horizon1978 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:42:
[...]
Rutte stapt op. Nummer twee naar voren. Formatie. Lukt niet. Ellende. Nieuwe verkiezingen.
Maar motie van wantrouwen gaat het niet halen verbijsterend genoeg.
en @talkatoo wat men kan doen is met een grote meerderheid zeggen dat men geen vertrouwen heeft in Rutte en in de VVD als deze Rutte blijven ssteunen. Op die manier isoleert men hem meteen en zit er de facto niets anders op voor Rutte dan et vertrekken of alleen in een hoekje van de tweede kamer te zitten.rik86 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:39:
[...]
Volgens mij kan alleen de regering tussentijds nieuwe verkiezingen uitschrijven. Want dat is een koninklijk besluit en dat wordt door de regering genomen. Ik vraag me af of zo'n besluit nu genomen kan/zal worden
Dan zal er geen andere optie zijn dan nieuwe verkiezingen te starten of met een uitzichtsloos formeringsproces te blijven zitten.
Dus: nee de tweede kamer kan hem niet wegsturen, maar men kan hem wel dermate isoleren dat hij zelfstandig gaat wiebelen.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
No tanks in Bagdad!
Hij heeft sowieso een plan-BMC_Sparkles schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:18:
Mocht Rutte de kamer verlaten, kan die altijd nog iets doen met verhalen voorlezen aan kinderen. Hij verteld wel erg leuk namelijk met veel emotie en zijn stem gaat alle kanten op, zullen de kids leuk vinden.
Omdat een coalitie van 7+ partijen nooit tot stand gaat komenSeñor Sjon schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:30:
[...]
Waarom? Ze zullen toch echt zelf iets moeten formeren en niet telkens de RNG opnieuw uitrollen totdat er een resultaat komt die ze wel willen.
Nogmaals, dit is aannemende dat CDA+VVD en VVD+D66 niet meer door 1 deur kan.
Daarom riep ik al eerder: Tijd om te stemmen.Wolly schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:43:
Rutte blijft praten om de rest moe en kribbig te maken. Uiteindelijk is iedereen vergeten waar het over ging.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Tuurlijk Mark, eerst de toeslagenaffaire, het chronische geheugenverlies, en dit slippertje vergeven we je ook hoor. We snappen het: "Jij bent ook maar een mens".
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
Minderheid kabinetten komen niet vaak voor, maar het kan wel. Is naar mijn verwachting de enige kans tot formatie zonder nieuwe verkiezingen. Zaken kabinet en lekker transparant werken onder toezicht van de Tweede Kamer.BoB_HenK schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:44:
[...]
Omdat een coalitie van 7+ partijen nooit tot stand gaat komenBeste dat er kan gebeuren is een pro forma kabinetsformatie puur en alleen om nieuwe verkiezingen uit te schrijven.
Nogmaals, dit is aannemende dat CDA+VVD en VVD+D66 niet meer door 1 deur kan.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
Want dat is waar dit hele debat over gaat.
Maar Rutte aanvallen is wel een kernkwaliteit van Wilders; Zo ongeveer zolang de PVV bestaat is Rutte premier en Wilders 1 van de grotere/grootste oppositiepartijen. Dat is niet zo moeilijk dusVlassie1980 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:47:
Zo, Geertje is on fire
"Ja, met ViaVia?"
Verwijderd
Dat merkte Klaver ook op. Rutte zei dat hij spreken over Omtzigt als eventuele minister hetzelfde vindt als totaal niet over Omtzigt spreken. Slaat als een tang op een varken natuurlijk...Tosemime schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:47:
Rutte zegt nu steeds dat het logisch is dat Omtzigt wel is besproken in het kader van de positie van het CDA als geheel, waarom gaf hij aan eerst aan dat hij het totaal niet over Omtzigt heeft gehad? Waarom vragen ze daar niet naar?
Rutte wegstemmen en hopen op nieuwe verkiezingen zou D66 wel eens de grootste kunnen laten worden.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ik snap inderdaad ook niet dat er nog niet is gevraagd aan Rutte waarom hij tegen de journalist niet heeft gezegd dat hij niet zeker wist of hij het over Omzigt had gehad.Tosemime schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:47:
Rutte zegt nu steeds dat het logisch is dat Omtzigt wel is besproken in het kader van de positie van het CDA als geheel, waarom gaf hij aan eerst aan dat hij het totaal niet over Omtzigt heeft gehad? Waarom vragen ze daar niet naar?
Dit topic is gesloten.
![]()
Knutsel zelf: https://www.coalitiechecker.nl/