De Tweede Kamerverkiezingen 2021: Kroegtopic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 108 Laatste
Acties:
  • 254.246 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:08
MikeyMan schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:53:
Nou, ze zegt zelfs dat ie het telefoontje heeft verzonnen.
Dat zou verklaren waarom hij de bron niet wil prijsgeven.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Basekid schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:49:
Van mij mag rechts/VVD juist afbranden, geef mij maar een linkse wolk/kliek!
Dat zou een verademing zijn! Ik vermoed dat een groot deel van Nederland niet eens weet wat "links" is en zich niet realiseert dat VVD er alleen is voor grote ondernemingen en de 3x modaal verdieners. Anders zouden er toch nooit zoveel mensen op Rutte stemmen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:53:
[...]

Dat zou verklaren waarom hij de bron niet wil prijsgeven.
Hij heeft zichzelf gebeld. Met een prepaid. :7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

loekf2 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:50:
Kunnen nu wel concluderen dat Arib compleet ongeschikt is als voorzitter, als het beetje spannend wordt. Warrig gedoe. Geen leiderschap.
Serieus? Probeer dit maar eens in goede banen te leiden, met daarbij ook nog 500 regels in het achterhoofd te hebben over wat wel en niet mag. Ik vind haar een topper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Arib is echt een topper hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:46
Erapaz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:51:
Ik lees zijdelings mee, maar komt het er nou op neer dat Rutte eerst gezegd heeft het niet over Omtzigt te hebben gehad en vervolgens iemand anders Rutte gebeld heeft met de mededeling dat hij het openbaar ging maken dat Rutte het er wel over heeft gehad? Nu zegt Rutte dat hij het zich wel herinnert?

Ze komen er wel erg makkelijk mee weg met dat gelieg en gedraai de hele tijd. "Ik was het vergeten" en "de prognose was beter dan de realiteit".
Nee als ik het goed begrepen heb is het als volgt:
Rutte heeft tijdens de verkenning gesproken over Omtzigt, volgens hem overigens niet in de strekking dat hij uit Den Haag weggepromoveerd moest worden, dat schijnen hij en de verkenners vergeten te zijn.

Vanochtend zou er tijdens 9 en 10 door de partijleiders de gespreksverslagen doorgenomen mogen worden, en eventueel gewijzigd waar nodig, en nu blijkt dat Rutte om 7.30 uur gebeld is, en geïnformeerd is over het feit dat hij het wel over Omtzigt heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:41
Verwijderd schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:50:
[...]

Er is genoeg geld om de problemen aan te pakken. Het gaat niet om prijs, maar wil.
Genoeg geld? Gewoon lenen en bijdrukken bedoel je? En latere generaties de sjaak of de huidige maar kaalplukken?

Maar ook hier is gelukkig al over gestemd

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

gws24 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:52:
Zo, Ouwehand geeft terecht aan dat Rutte dit gebruikt om de aandacht af te leiden en dat de focus weer terug moet naar het grote verhaal.
En dit wil ik dus zien en dit is precies het soort acties wat ik van progressief links wil zien. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:29
Ben ik nou gek, maar baudet zijn voorstel is toch het best. Schors het nou en pak alle informatie die te vinden is voordat het debat weer wordt voortgezet.

Sylvana wilt de onderste steen boven, maar durft zij gewoon geen steun uitspreken aan baudet? Puur door hun verschillen

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 15:02
Vrietje schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:50:
[...]

Dit wilde ik ook al zeggen, en paars was ook de PVDA + 2 rechtse partijen daarvoor de Lubbers kabinetten die waren ook niet bepaald links.
Dus ik snap niet waarom men zo bang is voor links, want links drukt al bijna 50 jaar zijn stempel nauwelijks op Nederland. En als ze dan de kans hebben worden ze flink geremd omdat ze met rechts regeren.
Sinds Drees 3 zijn er 3 kabinetten geweest met een linkse meerderheid. Den Uyl, en Paars I/II (als we D66 als links tellen, wat in feite niet juist is). Waar die meetbaar en volgens eigen zeggen middels de Derde Weg flink naar midden/rechts (het is tenslotte een liberale stroming, geen sociale) is opgeschoven.

Het idee dat 'links' na Drees iets in de melk te brokkelen heeft gehad, kan alleen op een zeer ondermaatste kennis van de Nederlandse politieke geschiedenis rusten.

Overigens de stelling dat het in Nederland beter is gegaan in de laatste 20 jaar ook. Voor bepaalde, kleine groepen. En daar zullen zulke posters dan wel toe behoren.

[ Voor 4% gewijzigd door Brent op 01-04-2021 16:02 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
TIGER1125 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:54:
[...]

Nee als ik het goed begrepen heb is het als volgt:
Rutte heeft tijdens de verkenning gesproken over Omtzigt, volgens hem overigens niet in de strekking dat hij uit Den Haag weggepromoveerd moest worden, dat schijnen hij en de verkenners vergeten te zijn.

Vanochtend zou er tijdens 9 en 10 door de partijleiders de gespreksverslagen doorgenomen mogen worden, en nu blijkt dat Rutte om 7.30 uur gebeld is, en geïnformeerd is over het feit dat hij het wel over Omtzigt heeft gehad.
Maar waarom heeft Rutte iemand anders nodig om te vertellen wat hij zelf heeft gedaan? Als hij echt zulke slechte herinneringen heeft is hij ongeschikt als Minister President. Anders kom je overal mee weg, je zegt gewoon dat je het "vergeten" bent. Iets vergeten is geen excuus, dan schrijf je het maar op of laat je notulen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:38
Pukson schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:56:
Ben ik nou gek, maar baudet zijn voorstel is toch het best. Schors het nou en pak alle informatie die te vinden is voordat het debat weer wordt voortgezet.

Sylvana wilt de onderste steen boven, maar durft zij gewoon geen steun uitspreken aan baudet? Puur door hun verschillen
tja Sylvana toch mis ik TMF

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:54

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ok, Carolain: "ik ben de bron!" Ask me anything.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:00
bie100 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:57:
[...]

tja Sylvana toch mis ik TMF
En Fabienne <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee is niet gek, wanneer je weet hoe dit debat gaat aflopen: Rutte mag blijven met een flinke 'smet' op zijn reputatie ~ de bevriende RTL Journalist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 18:15

Ze steunde gisteren Wilders al bij iets. Dus je hoeft geen spijkers op laag water te zoeken gelukkig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Die vrouw stelt wel een nette vraag van BBB. Alleen Rutte snapt zijn eigen antwoordt niet hahaha. Wat ze ook stelt. U kunt hem toch bellen/appe of hij bekendgemaakt wilt worden?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 16:11
Nieuw bij RTL.... WIE IS DE BRON?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Kees_frl schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:54:
[...]

Genoeg geld? Gewoon lenen en bijdrukken bedoel je? En latere generaties de sjaak of de huidige maar kaalplukken?

Maar ook hier is gelukkig al over gestemd
Nee hoor. Je vult het op een verkeerde manier in. Je doet nu net of we allemaal kaalgeplukt worden door een links beleid. Maar de waarheid is dat de rijken steeds rijker worden en de armen steeds armer. Dat is rechts beleid. Het geld haal je bij de multinationals (de vervuilers) en de (exhorbitant) rijke particulieren. Jij en ik en mijn kinderen hebben dan misschien een toekomst. Met een betaalbaar huis, een leefbare aarde en een fatsoenlijk sociaal vangnet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Hij gaat er weer mee weg komen ben ik bang..

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Hoeveel fouten moet Nederland nog accepteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Agent47 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:00:
Onder normale omstandigheden zou een regering hier niet over vallen, maar er is geen regering en CU/D66/CDA hoeven hem niet te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Soccer98 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:00:
Zelfde gedachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:42

Zewatanejo

Fine Thanks!

Maakte Dassen nou een foutje door te zeggen dat hij het voorstel van Segers steunde. Ik denk dat hij Baudet bedoelde toch?

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Nu online
Vraag me af hoe dat telefoontje ging.

Morgen met Rutte?
Yo, volgens mij had jij dat gezegt over O.
Piep,piep,piep....

Rutte: FML

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Laatst online: 18:42
Ik betwijfel het. CDA/Hoekstra heeft geen vertrouwen. D66 maybe? De rest staat de messen te slijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Laatst online: 14:46
Erapaz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:56:
[...]

Maar waarom heeft Rutte iemand anders nodig om te vertellen wat hij zelf heeft gedaan? Als hij echt zulke slechte herinneringen heeft is hij ongeschikt als Minister President. Anders kom je overal mee weg, je zegt gewoon dat je het "vergeten" bent. Iets vergeten is geen excuus, dan schrijf je het maar op of laat je notulen maken.
Tja ik hoor nu het volgende:
  • Notitie, Omtzigt elders lekt;
  • Niemand kan zich herinneren wie iets gezegd heeft;
  • Rutte blijkt wel iets gezegd te hebben alleen niet in de trant (volgens hem) zoals benoemd in de gelekte notitie.
Je kunt je afvragen of er daadwerkelijk sprake is van het vergeten of dat het zijdelings in het gesprek ter sprake is geweest? De waarheid ligt toch ergens in het midden, en ik denk dat we eerst maar eens die verkenners moeten uithoren.

[ Voor 6% gewijzigd door TIGER1125 op 01-04-2021 16:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

"Een bestuurscultuur waarin we accepteren dat fouten gemaakt worden."
Daar ben ik wel een beetje klaar mee...

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:18

Thompson

Beeromaniac

Och nu speelt ie wel heel erg de gebeten hond zeg. Jullie staan mij niet eens toe een foutje te maken ik ben ook maar eens mens en ik heb het braaf toegegeven |:(

Beeromaniac

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:38
wees maar niet bang

hij komt er mee weg _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:24
Omdat ze zo focussen op 'de bron' terwijl dat het punt helemaal niet moet zijn. Het moet gaan over Omzigt imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:17
Fouten mag je inderdaad maken, liegen is wat anders ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:39
Vind het wel een mooie van Dassen, "In wat voor een puinzooi kom ik hier terecht?"(vrij vertaald).

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
Soccer98 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:00:
Precies wat ik dacht, als demissionair MP kwam hij al overal mee weg, dat heeft hij zelf nog gezegd (als hij zich dat nog herinnert), nu is er nog niet eens een kabinet gevormd en hij staat alweer te liegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zewatanejo schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:01:
Maakte Dassen nou een foutje door te zeggen dat hij het voorstel van Segers steunde. Ik denk dat hij Baudet bedoelde toch?
Baudet wil schorsen om informatie op te vragen. Segers wil de informatie over het 7:30 belletje schriftelijk opvragen en intussen verder debatteren over de stukken van de verkenners.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:33
Ik verwacht nu al dat Wilders straks een motie van wantrouwen gaat indienen. Deze kans laat hij niet schieten denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:47
Ik vind dit hele debat echt zonde van de tijd. Volgens mij is het gewoon een manier voor de partijen om onder de formatie uit te komen.

Wat boeit dit nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Laatst online: 10:55
Cheezborger schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:02:
Ik verwacht nu al dat Wilders straks een motie van wantrouwen gaat indienen. Deze kans laat hij niet schieten denk ik.
dat heeft hij aan het begin van de vergadering al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 20:54
Cheezborger schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:02:
Die is al helemaal aan het begin van het debat ingediend, en er wordt aan het eind van het debat over gestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
IThom schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:03:
[...]

Die is al helemaal aan het begin van het debat ingediend, en er wordt aan het eind van het debat over gestemd.
Excuus, ik ben pas een uur geleden ingeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 12:08

EXX

EXtended eXchange

Tsja, stel dat Rutte het veld moet ruimen. Wie gaat dan de kar trekken bij de VVD? De nummer 2: Tamara van Kan?

Krijgen we alsnog de 1ste vrouwelijke premier van Nederland...

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
alexbl69 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:58:
Nieuw bij RTL.... WIE IS DE BRON?
Dat zou ik zonder ironie een ontzettend goed idee vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Wat is de stand Seegers vs Baudet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:59:
[...]

Nee hoor. Je vult het op een verkeerde manier in. Je doet nu net of we allemaal kaalgeplukt worden door een links beleid. Maar de waarheid is dat de rijken steeds rijker worden en de armen steeds armer. Dat is rechts beleid. Het geld haal je bij de multinationals (de vervuilers) en de (exhorbitant) rijke particulieren. Jij en ik en mijn kinderen hebben dan misschien een toekomst. Met een betaalbaar huis, een leefbare aarde en een fatsoenlijk sociaal vangnet.
Beetje off topic, maar ik was niet blij met de bijdrage van de PvdA aan het kabinet in 2012 (?). Inkomensafhankelijke zorgverzekering (zou flinke lasting verzwaring voor midden-inkomens zijn) en het gerommel met de heffingskorting, waardoor het 52% tarief nu in de praktijk op 56-58% zit.

Als een regeringsdeelname van GL en PvdA betekent dat er een frisse wind gaat waaien mogen ze. Hoewel als je kijkt wat GL in de colleges van de grote steden bijdraagt, ben ik niet optimistisch. Beetje van hetzelfde (regenten politiek zeg maar).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Nu online

Agent47

Klaver praat weer om alles heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
EXX schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:03:
Tsja, stel dat Rutte het veld moet ruimen. Wie gaat dan de kar trekken bij de VVD? De nummer 2: Tamara van Kan?

Als het wantrouwen niet uit de lucht raakt, dan is er geen formatie mogelijk en dan is er maar één optie: nieuwe verkiezingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Nu online

Agent47

Wat een wanbeleid in die kamer, jezus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:00
Wat staat Rutte daar grappig te doen als Arib vraagt wie nog niet geweest is. VVD stemt niet mee en twee keer misbruikt hij zijn microfoon om even grappig te stellen dat hij/VVD nog niet geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Hij staat ook gewoon te lachen hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Zo, die Rutte mag wel een hele dikke bedankkaart sturen aan Baudet. Die heeft hem mooi gered. En wat laat de Kamer zich toch snel afleiden 8)7.

Eerst ging het over liegen over Omtzigt. Een simpele zaak. Hetzij gelogen tegen de media, hetzij na enkele dagen iets heel belangrijks 'vergeten', zelfs na actief navragen.

En nu gaat het ineens over via via wat informatie krijgen. Veel minder belangrijk, veel minder interessant. Gaat weer eindeloos duren en niemand die het meer wat interesseert :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheezborger
Ik vind Arib niet scherp vandaag, erg rommelig. Wat een puinhoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:41
Playa del C. schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:05:
Wat staat Rutte daar grappig te doen als Arib vraagt wie nog niet geweest is. VVD stemt niet mee en twee keer misbruikt hij zijn microfoon om even grappig te stellen dat hij/VVD nog niet geweest is...
Rutte is volgens mij nooit echt goed geweest in het aanvoelen wanneer hij grappig moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:42
EXX schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:03:

Kan je iemand uit de kamer zetten dan? Op zich wel bijzonder dat ie voor de hele VVD-fractie kan spreken terwijl hij alleen bij de verkenner zat en vanochtend het belletje van een kuchende man/vrouw in regenjas kreeg.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:16
Ja het lijkt wel een klein beetje op minachting. Mij kan toch niets overkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Mark wil zo snel mogelijk gaan formeren. Manmanman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Laatst online: 02:30
Volgens mij moet Rutte echt zelf aftreden, niemand kan hem dwingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loekf2 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:04:
[...]

Beetje off topic, maar ik was niet blij met de bijdrage van de PvdA aan het kabinet in 2012 (?). Inkomensafhankelijke zorgverzekering (zou flinke lasting verzwaring voor midden-inkomens zijn) en het gerommel met de heffingskorting, waardoor het 52% tarief nu in de praktijk op 56-58% zit.

Als een regeringsdeelname van GL en PvdA betekent dat er een frisse wind gaat waaien mogen ze. Hoewel als je kijkt wat GL in de colleges van de grote steden bijdraagt, ben ik niet optimistisch. Beetje van hetzelfde (regenten politiek zeg maar).
Het kan en moet beter bij links. Daar ben ik het helemaal mee eens. Als je echter kijkt naar het stemgedrag in de tweede kamer dan zijn het overwegend de linkse partijen die voor of tegen wetsvoorstellen stemmen die bijdragen (of juist niet) aan sociale gelijkheid, klimaat etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18:28
Cheezborger schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:04:
[...]

Als het wantrouwen niet uit de lucht raakt, dan is er geen formatie mogelijk en dan is er maar één optie: nieuwe verkiezingen?
Maar wat lossen nieuwe verkiezingen op? Verwachten we een enorme schuiving naar het midden of links of gaan de mensen bij de VVD verder naar rechts? Ik verwacht dat we gewoon doorgaan. Teflon-Mark heeft al genoeg zaken overleefd, lijkt me sterk dat dit de druppel is. Ondanks de toeslagenaffaire 34 of 35 zetels behaald, dus mensen stemmen toch op de VVD.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brent
Kees_frl schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:54:
[...]

Je hoeft niet veel onderzoek te doen om vast te stellen dat toekomstige generaties al geplukt zijn (de millenial generatie is de eerste generatie waarmee het niet beter zal gaan dan de voorgaande)t, dat geld van de many naar de few is gaan stromen (ongelijkheid neemt toe) en dat sociale voorzieningen gestaag worden afgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Nu online
Cheezborger schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:04:
[...]

Hmm.... drie maanden voorbereiding ? Men zal het na de zomer willen ? Echter er is ook Prinsjesdag in September.

Kortom chaos.

Ik zie meer in een scenario dat VVD zal moeten inbinden en zal moeten toestaan dat GL + PvdA aanschuiven. Wordt dan lange formatie...

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ParaDroid2 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:06:
Ja het lijkt wel een klein beetje op minachting. Mij kan toch niets overkomen.
Kom op...dat kan je toch niet verbazen? ;)
Dit is gewoon de manier van werken van Mark. Veel zaken weglachen, al 10 jaar

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Robkazoe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:06:
Mark wil zo snel mogelijk gaan formateren. Manmanman.
Formatteren? Heeft ie al gedaan, hij kan zich toch niks herinneren? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Nu online

Agent47

Die hele kamer is een schande. Baudet doet een goed voorstel en niemand werkt mee en we gaan met z'n allen gewoon verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
dawg schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:07:
[...]

Nu nog ninja editten is te laat... Dôh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Wat heeft BBB eigenlijk met pen bijgeschreven tijdens het reviewmomentje?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-09 13:39
Hier gaat Rutte (helaas) wederom weer mee wegkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Laatst online: 02:30
MC_Sparkles schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:07:
[...]

Maar wat lossen nieuwe verkiezingen op? Verwachten we een enorme schuiving naar het midden of links of gaan de mensen bij de VVD verder naar rechts? Ik verwacht dat we gewoon doorgaan. Teflon-Mark heeft al genoeg zaken overleefd, lijkt me sterk dat dit de druppel is. Ondanks de toeslagenaffaire 34 of 35 zetels behaald, dus mensen stemmen toch op de VVD.
Maar dit is toch ook niet wat mensen boeit, Voor 80% van het land doet Rutte wat ze graag willen. voor 20% niet. Die 80% interesseert het geen bal wat er met die 20% gaat gebeuren.

Dit is typisch de mensheid zelfe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

dawg schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:07:
[...]

Format /del /all als je het mij vraagt :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
bvbal79 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:06:
Volgens mij moet Rutte echt zelf aftreden, niemand kan hem dwingen
mwah, als de andere partijen nu allemaal vertrouwen opzeggen in hem, dan maak je hem de facto het formeren onmogelijk. Er zijn dus best wel wegen dat men hem met zachte hand richting de uitgang kan sturen.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

mcgloud schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:09:
Hier gaat Rutte (helaas) wederom weer mee wegkomen.
Hij heet niet voor niets Mr. Teflon.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Slasher schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:09:
[...]

Windows |:( De Mark Rutte onder de besturingssystemen, de meerderheid gebruikt het alleen maar omdat ze niet weten dat er beter te krijgen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:38
Vraag me af of Omtzigt het trekt om dit schouwspel te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Slasher schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:09:
[...]

Tijd voor rm -rf Rutte. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Zo, Mark Rutte slaat een paar keer met het vuistje op het spreekgestoelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:18

Thompson

Beeromaniac

Als een boos kind met z'n vuist op tafel slaan op het moment dat het debat weer gaat waar het echt over moet gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Thompson op 01-04-2021 16:13 ]

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 12:57

Wom

Baudet zonder zijn 'corona-act' is wel een verschil he?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:10

ralpje

Deugpopje

bvbal79 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:09:
[...]

Maar dit is toch ook niet wat mensen boeit, Voor 80% van het land doet Rutte wat ze graag willen. voor 20% niet. Die 80% interesseert het geen bal wat er met die 20% gaat gebeuren.

Dit is typisch de mensheid zelfe
Dat is natuurlijk in principe ook een beetje hoe een democratie werkt.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:15
Interessant dat Rutte wel weet wat de context was van het gesprek over Omtzigt dat hij zich opzelf niet kan herinneren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:51
Wom schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:13:
Baudet zonder zijn 'corona-act' is wel een verschil he?
goed of slecht? Ik lees af en toe een post hier...
Sommigen van ons moeten werken :P

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 21:03
Aan de opmerkingen van Kaag (en gezien het feit dat Rutte en kaag elkaar sowieso niet van nature liggen), vermoed ik dat zolang Kaag fractievoorzitter is, formatie met D66 niet gaat lukken. Voor CDA zou het ook zelfmoord zijn, dus ik zie geen routes om een kabinet te vormen met rutte aan het roer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:00
Biggg schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:14:
Interessant dat Rutte wel weet wat de context was van het gesprek over Omtzigt dat hij zich opzelf niet kan herinneren..
Haha ik dacht precies hetzelfde. Hoe kun je je het gesprek niet herinneren maar wel waar over ging? Hoe dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:54
dawg schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:13:
[...]

Tijd voor rm -rf Rutte. 8-)
Vergeet de --no-preserve-root niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 12:57

Wom

klaw schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:14:
[...]

Vind hem vrij scherp en lijkt de juiste vragen te stellen. Maar er komen er meerdere bovendrijven waar ik het niet van had verwacht.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Seegers: Het lijkt erop dat u Omtzigt wilt wegwerken.
Rutte: Ik waardeer Omtzigt, ken hem lang (heel betoog).
Seegers: Maar dat is wel het beeld wat geschetst wordt door de notities.
Rutte: Ja, maar dan moet u mij vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
  • Laatst online: 30-04 22:08
klaw schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:14:
[...]

Alsnog slecht, al is dat persoonlijk alleen al vanwege andere opmerkingen die hij tijdens zijn campagne heeft geuit....

Body mods don't determine skill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
daanb14 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:15:
Vergeet de --no-preserve-root niet ;)
Bij gevoelige data kan je voor de zekerheid er met een hamer op slaan... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:55

Dennis1812

Amateur prutser

Robkazoe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:16:
Hij heeft vaak genoeg laten blijken dat hij niet te vertrouwen is..

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
Robkazoe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:16:
Dat moet ons land, na mijn mening, juist een heel stuk minder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Dennis1812 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:17:
[...]

Hij heeft vaak genoeg laten blijken dat hij niet te vertrouwen is..
Eens. En daarom is het een dom antwoord van Rutte. Want het vertrouwen is er niet en is (nog?) niet hersteld. Met andere woorden: Niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
"Ik vind 't ook ruk". Ja hij zei 't echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Rutte begint wat moe te worden en z'n lichaamstaal begint irritatie te vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:28
Rutte glibbert zich er weer uit. Kijken wat Ollongren zegt straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:55

Dennis1812

Amateur prutser

Kan rutte wat minder slaan op die tafel. Erg irritant.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Rutte die keer op keer roept, 'vertrouw me'.
Zelfs Marco Borsato is geloofwaardiger...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
eamelink schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:06:
Zo, die Rutte mag wel een hele dikke bedankkaart sturen aan Baudet. Die heeft hem mooi gered. En wat laat de Kamer zich toch snel afleiden 8)7.

Eerst ging het over liegen over Omtzigt. Een simpele zaak. Hetzij gelogen tegen de media, hetzij na enkele dagen iets heel belangrijks 'vergeten', zelfs na actief navragen.

En nu gaat het ineens over via via wat informatie krijgen. Veel minder belangrijk, veel minder interessant. Gaat weer eindeloos duren en niemand die het meer wat interesseert :P
Nee, dat heet doorvragen om de onderste steen boven te krijgen. Dat deed Baudet dan weer goed:
  1. Rutte heeft niet over Omtzigt gezegd
  2. Rutte heeft toch iets over Omtzigt gezegd
  3. Rutte herinnert zich dat nadat hij de stukken heeft gelezen.
  4. Dat inzicht kwam om half 8 vanochtend
  5. Echter de stukken zouden pas tussen 9.00 en 10.00u aan de kamerleden verstrekt worden
  6. Nee, hij had het uiteindelijk niet gelezen maar te horen gekregen.
  7. Nee, hij wist niet door wie
  8. Ja, toch wel hij had het via-via gehoord, maar wilde zijn bron niet onthullen want vertrouwelijk.
Hoe langer je roert, hoe harder het gaat stinken.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18:28
Mocht Rutte de kamer verlaten, kan die altijd nog iets doen met verhalen voorlezen aan kinderen. Hij verteld wel erg leuk namelijk met veel emotie en zijn stem gaat alle kanten op, zullen de kids leuk vinden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
horizon1978 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:17:
Rutte begint wat moe te worden en z'n lichaamstaal begint irritatie te vertonen.
Mooi, hopen dat er wat minder onzin en misleiding uit komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-09 18:30
__fred__ schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:14:
Aan de opmerkingen van Kaag (en gezien het feit dat Rutte en kaag elkaar sowieso niet van nature liggen), vermoed ik dat zolang Kaag fractievoorzitter is, formatie met D66 niet gaat lukken. Voor CDA zou het ook zelfmoord zijn, dus ik zie geen routes om een kabinet te vormen met rutte aan het roer.
Indien je de combinatie VVD<>CDA en VVD<>D66 uitsluit, er van uit gaat dat FvD en PVV nergens mee regeren heb je volgens mij als enige optie op een meerderheid dan nog over D66, CDA, PvdA, SP, GL, PvdD, CU.

Kortom, nieuwe verkiezingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

U moet me vertrouwen... Nou sorry maar na vandaag zou iedereen met hersens je niet meer moeten vertrouwen.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Heet het amnesie als je iets vergeet?" 8)7 Rutte...
Pagina: 1 ... 52 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Knutsel zelf: https://www.coalitiechecker.nl/