De Tweede Kamerverkiezingen 2021: Kroegtopic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 108 Laatste
Acties:
  • 254.244 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Wolly schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:13:
Hoe heet zo'n aandoening waarbij je een bizar selectief geheugen kan combineren met alternatieve waarheden?
Memento.. oh nee wacht dat was een film..

Wat ik zo slecht vind aan dit hele gebeuren is dat iedereen vervolgens eerst hetzelfde zegt maar dan in andere bewoordingen en dat er maar een paar mensen daadwerkelijk vragen stellen die er toe doen..

[ Voor 28% gewijzigd door Webgnome op 01-04-2021 14:15 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:55
CyBeRSPiN schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:08:
Pff wat een poppenkast dit. Alsof we niet genoeg andere belangrijkere zaken te regelen hebben in dit land.
En hele kamer vol met gespeelde ophef, en opportunisme mbt snel nieuwe verkiezingen.. :r
Het wordt alleen maar lastiger met al die kleine partijtjes om een formatie rond te krijgen. Denk dat het oude proces met de Koning zo gek nog niet was.
Dat zou ik ook zeggen, als ik op de VVD (of misschien D66) gestemd heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dracyn schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:13:
[...]

Oost Indisch doof? EEEHM, dement, oost Indisch dement.
Ik vergat nog een eigenschap, het is kennelijk een besmettelijke variant want de verkenners lijden er ook aan :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Maar waar komt "onderhandelingsstijl Hoekstra" vandaan? Want ook dat is totaal niet terug te vinden in die gespreksverslagen. Zou er dan toch veel meer gecensureerd zijn?

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
XWB schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:06:
[...]

Tja, theoretisch kan dat. Kijk maar naar België, de grootste partij zit niet in de federale regering en de coalitie bestaat uit 7 partijen.

Maar is dat wenselijk? De onderhandelingen duurden meer dan 500 dagen en er zijn zoveel compromissen gesloten dat er weinig overbleef van de verkiezingsbeloftes.
offtopic:
Ja, maar dat is traditie in België. Je zou denken dat bizar lange coalitiegespreken onderhand bij Unesco als immaterieel Belgisch cultureel erfgoed geregistreerd staat :+

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-09 21:51
basdej schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:07:
Op deze manier gaat Mark Rutte toch nooit meer een kabinet kunnen vormen met welke partij dan ook. Als de PVV wordt uitgesloten door iedereen kunnen we net zo goed opnieuw naar de stembus
Maar pvv is toch een eenmanspartij? Welke ministers kan hij leveren?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:54
Virtuozzo schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:07:
[...]

De valstrik van normatieve waarden, ze zijn subjectief, relatief, het is een glijdend vlak. Het is reeds normaal dat. XYZ doet het ook. Ga zo door.

We hebben het hier over mandaat en opdracht binnen democratisch bestel. Wanneer we dat gaan beoordelen als “it’s ok because it happens elsewhere” stappen we op een hellend vlak.
Het is al een hellend vlak sinds jaar en dag. Dus de selectieve verontwaardiging van de meeste partijen met Wilders voorop is lachwekkend. Hij weet als geen ander hoe het spel gespeeld wordt en is kampioen belletje trekken.

Dat het een keer doorbroken moet worden snap ik maar dan zal de gehele kamer gereinigd moeten worden inclusief de partijen die nu het hards roepen. Ik voorspel alleen dat het zeer moeizame en langdurige coaltie onderhandelingen zullen gaan worden waarbij alleen op gezamenlijke standpunten progressie zal worden geboekt en daar waar er verschillen zijn deze niet -meer- zullen worden gerealiseerd. Mechanismen zijn altijd in balans en dat weet jij als geen ander dus keerzijde weet je maar al te goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:09
Wolly schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:13:
Hoe heet zo'n aandoening waarbij je een bizar selectief geheugen kan combineren met alternatieve waarheden?
10 jaar lang het land uit crisis van crisis helpen en corona managen. Ga jij maar elke dag 12 uur werken pffff

Rutte heeft niks gezegd of functie elders en dat is een feit.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Dus iedereen die nu met Rutte in een coalitie gaat kun je betichten als iemand die bewust samenwerk met iemand die selectief herinnert... handig.

Zeker toen Rutte nog geen verslagen maakte van zijn vergaderingen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Seriously? Gaan we het gooien op 'ik vertrouw de notulist 100% maar ik kan het mij niet herrineren?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:47
Bschnitz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:16:
[...]

10 jaar lang het land uit crisis van crisis helpen en corona managen. Ga jij maar elke dag 12 uur werken pffff

Lijkt er op dat je feit niet klopt hoor, die notitie komt er niet voor niets. Dat Rutte zich het verkeerd herinnert zegt wat mij betreft genoeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 10:22
[...]

Ik heb nog wel een brug te koop voor je. Geintereseerd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Gaan we nu 150x dezelfde vragen krijgen? Ik ben benieuwd naar de verkenners nu. Dit gaat 3 uur lang een herhaling van zetten worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-09 11:03
Seegers is de eerste die de goede vragen stelt: niet over de poppetjes, maar over de aanpak van een lastig kamerlid.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09 22:00

Deathchant

Don't intend. Do!

Boh Esther Ouwehand zegt het erg scherp, namelijk dat Rutte mensen op zn zwaard laat vallen zodat hij zelf door kan. Mijns inziens is dat exact wat Rutte altijd doet.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik krijg echt een Palpatine vibe van Kaag...

[ Voor 19% gewijzigd door HollovVpo1nt op 01-04-2021 14:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

[...]

Een week lang kun je je krant naar keuze niet openslaan zonder iets over de Omtzigt notitie te lezen.

Hoe kun je dat in hemelsnaam verkeerd herinneren?

Dit is niet "wat at jij op de eerste officiele warme dag in 2013?"

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-09 23:08

tuinïnen

Eventus stultorum magister

De dag van de lange messen is aangebroken. Kaag, Hoekstra zijn als gieren boven een stervend dier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Kaag gooit Rutte voor de bus.

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:44
Zo, D66 en VVD gaat ook het raam uit.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Hier scheiden onze wegen?

Nou daar heb je het.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs Kaag neemt nu duidelijk afstand van Rutte. "Hier scheiden onze wegen".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PLAE
  • Laatst online: 26-09 18:15
Kaag wil Rutte wel voor de bus duwen in tegenstelling tot Hoekstra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 21:18

snmght

imho dan he

Rutte, daar moet je wat mee.. Rutte functie elders?

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:20
Haha als ik dit zeg, dan is dat zo.

Uhu, moet ik eens proberen op het werk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:07

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Waarom is iedereen zo boos op D66? Zij hebben toch weinig van doen met dit gedoe? Zij zijn niet over Omtzigt begonnen? En Ollongren is wel D'66 maar deed deze faal op eigen houtje

Dit dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 20:54
Volgens mij vergeet Rutte nu ook telkens de vragen die nu gesteld worden, en kan enkel telkens hetzelfde antwoord geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:09
Insert12 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:17:
[...]

Lijkt er op dat je feit niet klopt hoor, die notitie komt er niet voor niets. Dat Rutte zich het verkeerd herinnert zegt wat mij betreft genoeg.
Er staat nergens functie elders, het is niet erg om het over mensen te hebben. Het probleem was dat hij uitgesloten zou zijn voor een functie in het kabinet en dat is niet zo.

De persoon die functie elders heeft opgeschreven is fout bezig geweest en niet Rutte.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Daar opende Kaag de deur al weer :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
CyBeRSPiN schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:08:
Pff wat een poppenkast dit. Alsof we niet genoeg andere belangrijkere zaken te regelen hebben in dit land.
En hele kamer vol met gespeelde ophef, en opportunisme mbt snel nieuwe verkiezingen.. :r
Het wordt alleen maar lastiger met al die kleine partijtjes om een formatie rond te krijgen. Denk dat het oude proces met de Koning zo gek nog niet was.
Dit debat had ook nooit gevoerd MOGEN worden. Jammer dat het toch plaatsvindt, kent alleen maar verliezers en als het een beetje tegenzit zijn zoveel mensen beschadigd en partijen tegen elkaar uitgespeeld dat de formatie nog heel lang gaat duren.
Geniet van je popcorn, ik erger me kapot aan dit soort poppenkast politiek.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

alexbl69 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:19:
Nee joh, over twee wekend wordt dat "verantwoordelijkheid nemen in de grootste crisis sinds blablablablablabla"
De_Bastaard schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:20:
Haha als ik dit zeg, dan is dat zo.

Uhu, moet ik eens proberen op het werk :D
Ambtenaren hebben dat sowieso toch, de LAF'jes.

Leugen + ambtenaar = feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-09 22:14
Altijd grappig dat je jaren zo land bestuurd en alles geeft en dan zou het hier op klappen.. Mij niet gezien had al lang gezegd zoek het uit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
FunkyTrip schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:20:
Waarom is iedereen zo boos op D66? Zij hebben toch weinig van doen met dit gedoe? Zij zijn niet over Omtzigt begonnen? En Ollongren is wel D'66 maar deed deze faal op eigen houtje
Nee man, masterplan van (zoals eerder vernoemd) Palpatine Kaag om Rutte op sneaky wijze eruit te werken :+. Ollongren was toch al incompetent dus collateral damage ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Valt vooral op dat ze zichzelf positioneert als 'zie mij het eens goed doen.'

Terwijl de D66 verkenner hier 'lekt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
RobinHood schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:21:
Ambtenaren hebben dat sowieso toch, de LAF'jes.

Leugen + ambtenaar = feit.
Die term kende ik tot nu toe alleen van flitsservice.nl ;)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:41
Dan ga je er wel vanuit dat dit niet opzettelijk gelekt is om van Rutte af te komen. Dit is een optie die ik zeker niet uitsluit. We weten dat het grote doel van Kaag is om Minister President te worden dus wat vuil spel van team Kaag zou mij zeker niet verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 18:23
Hmm Rutte wil niet heel graag nog eens uitleggen waar hij met Hoekstra overgesproken heeft en ook Hoekstra heeft niet in z'n eigen woorden aangegeven waar over hij met Rutte heeft gesproken over (o.a.) Omtzigt na de verkiezingen. Kennelijk nogal bang dat er ruimte zou gaan ontstaan tussen die verklaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

sambalbaj schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:21:
[...]

Valt vooral op dat ze zichzelf positioneert als 'zie mij het eens goed doen.'

Terwijl de D66 verkenner hier 'lekt'.
Juist, en ik vind het apart dat men niet spreekt over alle overige onderdelen. Zoals dat "onderhandelingsstijl Hoekstra".

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Toen Rutte vorige week dat NOS filmpje had zei hij namens Kaag en hemzelf te spreken. Het duurde aantal dagen alvorens Kaag zei dat dit niet zo was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 11:44

Vuvuzela

My spire is forming

IThom schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:20:
Volgens mij vergeet Rutte nu ook telkens de vragen die nu gesteld worden, en kan enkel telkens hetzelfde antwoord geven.
Kleinste kans om je te verspreken.. Een kleine opening ergens en je wordt afgemaakt.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Als je Van der Staaij ontstemd krijgt dan heb je als Teflon-Premier echt een probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ollongren had ook kunnen zeggen 'nee meneer/mevrouw X, over positie van individuele Kamerleden gaan we niet praten dus daar stoppen we nu mee'. Maar nee hoor, Ollongren laat het netjes in de notities zetten. Als ze niet van plan waren om daar iets mee te doen, dan hadden ze het toch afgekapt? Ze zijn net zo medeplichtig. Jorritsma overigens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:21:
[...]

Die term kende ik tot nu toe alleen van flitsservice.nl ;)
Heb hem hier op Tweakers eens geleerd meen ik, iets met een BOA die besloot dat iemand aan het zwartrijden was.

Al kan ik me dat natuurlijk verkeerd herinneren :P
hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:23:
Als je Van der Staaij ontstemd krijgt dan heb je als Teflon-Premier echt een probleem.
Liegen mag niet van de here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Zou Rutte eigenlijk er van uitgaan dat hij gewoon door kan gaan en over een maand of twee weer minister-president is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Ja uiteindelijk is het onwaar, maar niet met de bedoeling onwaar te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:21

Dennis1812

Amateur prutser

horizon1978 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:25:
Zou Rutte eigenlijk er van uitgaan dat hij gewoon door kan gaan en over een maand of twee weer minister-president is?
Ja. En toekomstige crisissen verwijdert hij alle herinneringen weer van.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:40
horizon1978 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:25:
Volmondig: Ja.

Alsof hij niet voor hetere vuren heeft gestaan....

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Als ik voor mijzelf mag spreken: Er kwam geen openheid over wie dit probleem heeft gemaakt. Kwam functie elders nu van Mark/Annemarie/VVD? Of kwam dit toch vanuit Kajsa/Sigrid/D66? D66 heeft zich nooit uitgesproken over deze hele zaak en heeft het vooral door laten sudderen. Ik denk dat Mark en Sigrid zoiets hadden van, als we het gewoon doodzwijgen samen dan valt er weinig te halen voor de oppositie. Dat dit niet van het CDA af kwam, was al vrij snel duidelijk. Net als de overige partijen (die hebben er toch geen baat bij). Maar nu is het debat, de oppositie maakt gehakt van Rutte. Dan kun je Rutte wel blijven steunen door te zwijgen, maar dan ben je onderdeel van het probleem. En gezien de zwakke positie van Rutte nu, kiest D66/Sigrid toch eieren voor haar geld en toch de aanval op Rutte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Baudet komt zo. Kan hij gaan praten over het kartel. Wat blijkbaar dan wel een erg slecht georganiseerd kartel is :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Simons moet nog even leren de knop in te drukken tijdens het spreken. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ik heb wel respect voor Rutte hoor. Ik vind het al super lastig als ik niet meer weet waar ik m'n autosleutels gelaten heb of of ik genoeg melk heb voor mijn ontbijt.

Maar die Rutte vergeet de hele tijd hele cruciale dingen en toch is ie premier. Het lijkt mij heel erg moeilijk om, 1 week na een belangrijke meeting, allemaal cruciale details vergeten te zijn en dan mag je ook nog niks opschrijven.... Respect dat ie nog zo goed functioneert!

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hmm ik dacht dat de heersende mening daar was dat dat tussen diegene en de Here zelf is op de dag des oordeels, tenzij er een welbegrepen eigen belang is van iemand om iemand daarop te kunnen wippen.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
De speld:
Rutte: “Was vergeten dat ik dit excuus al eerder gebruikt heb.” _/-\o_ :')

https://speld.nl/2021/04/...s-al-eerder-heb-gebruikt/

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Kan Mark Carolien nog inzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:11:
[...]

Het volk had gesproken voor nieuw leiderschap.
Wat nu aan de hand is, is niet nieuw ;) }:O
Is dat zo? Waar blijkt dat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:18

Nox

Noxiuz

MikeyMan schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:11:
[...]

Ik verzet me echt hevig tegen de gedachte dat we maar naar de stembus moeten blijven rennen als de dames en heren niet in een voor hun acceptabele zetelverdeling met elkaar tot een kabinet kunnen komen.

Het volk heeft gesproken, je doet het er maar mee. Lukt het niet met een meerderheid, dan maar met een minderheidskabinet.
Maar het volk heeft gesproken vóór dit akkefietje. Misschien had het volk anders gesproken als Mark dit akkefietje daarvoor al had gehad (maar da's niet echt mogelijk :P). Zou Mark aftreden dan zijn alle mensen die toch op hem gestemd hebben een beetje hun stem weggegooid hebben, ze hebben op Mark gestemd, niet op bijvoorbeeld Klaas Dijkhof ofzo of een ander persoon die ze naar voren schuiven.

Daarmee zit je dus toch wel met een lastig dilemma.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
MikeyMan schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:27:
[...]

Is dat zo? Waar blijkt dat uit?
Mensen die denken dat FvD met 8 zetels de grote winnaar is.....en dus nieuw leiderschap van het land benodigd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Trouwens, ik zit hier wel Rutte te bashen, maar ik moet je heel eerlijk bekennen, als ik naar de andere fractievoorzitters kijk, dan vind ik Rutte verreweg de persoon die ik als liefste in de rol van Min Pres zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rutte lijkt vergeten te zijn wat de voorzitter heeft voorgesteld lol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 18:36
Het volk staat slechts voor 20% achter Rutte, 80% heeft nl wat anders gestemd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• armageddon_2k1
HollovVpo1nt schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:28:
Trouwens, ik zit hier wel Rutte te bashen, maar ik moet je heel eerlijk bekennen, als ik naar de andere fractievoorzitters kijk, dan vind ik Rutte verreweg de persoon die ik als liefste in de rol van Min Pres zie.
Ik heb liever mensen die niet te pas en te onpas dingen vergeten. Is een hele onhandige eigenschap van een minister president.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Geen idee waarom iedereen boos zou zijn, maar als Ollongren (D66) liegt om Rutte te beschermen dan is dat natuurlijk net zo goed fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
HollovVpo1nt schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:28:
Dassen. Segers.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
alexbl69 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:19:
Tot wanneer Kaag een 180 graden bocht maakt ;)

To be continued >:)

[ Voor 5% gewijzigd door XWB op 01-04-2021 14:29 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 22:08
Wordt "Rutte is vergeten" de meme van NL voor april? :P

Body mods don't determine skill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

XWB schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:29:
[...]

Die wint iedere seconde aan terrein in de onderhandelingen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ergens wel jammer dat Lubach nu gestopt is. Hier had wel wat mooi satire uit kunnen komen :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Eerdmans stelt de goede vraag, wat is het idee achter 'we moeten wat met Omtzigt'...
Dat is een negatieve insteek, hij is een probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:21

Dennis1812

Amateur prutser

Als rutte nou ook even vergeet dat hij de horeca heeft gesloten kan ik vanavond lekker uit eten. Klinkt prima een dementerende minister president.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Daar stelt Eerdmans een goed punt aan de kaak. Rutte herinnert wel dat hij een ambtenaar toeknikt, maar niet dat hij in datzelfde gesprek het over Omtzigt had. En dan hebben we het over Omtzigt, hè, de man die vrijwel eigenhandig Rutte 3 heeft laten vallen. Ik geloof Rutte niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:08

ricardo246

Life's what you make it!

Ik ben wel blij dat de politiek zich met de echte problemen in Nederland bezig houdt.
En veel hongerige wolven...

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Waarom is er niemand die zegt "Hoe kan de heer Rutte iets vergeten wat de hele week in het nieuws is?"

Want dat is de totale debiliteit, tenzij Rutte leeft onder een steen kun je je telefoon of krant of postduif niet openen zonder hierover te lezen, geheugensteuntjes genoeg.

Of Rutte liegt dat hij barst, en liegt over dat hij niet liegt.. Of Rutte is zo dement als een deur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09 22:00

Deathchant

Don't intend. Do!

Rutte doet het wel slim zeg. "ik hoop dat we in een land leven waarin we fouten mogen maken. Ik geef hier fouten toe en het is aan het volk om er wat van te vinden".

Hoe vaak blijven we dit nog tolereren?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Niemand schiet echt iets op met aftreden van Rutte maar het zou een schitterende ironie zijn als hij nu af moet treden omdat ergens de naam van de man van het toeslagenrapport stond..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
ricardo246 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:31:
Ik ben wel blij dat de politiek zich met de echte problemen in Nederland bezig houdt.
Een MP die liegt en bedriegt is het grootste probleem wat je kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Als Hoekstra hier overigens bij blijft, dan zou hij dus met Rutte voor de verkenningen besproken hebben om Omtzigt minister te willen maken. Hoekstra zou daar dus niet negatief over zijn geweest, terwijl die ook wel zou moeten weten dat Omtzigt dat hoogst waarschijnlijk niet ambieert.
Kortom daar zou uit blijken dat Hoekstra (en een deel van het CDA) Omtzigt inderdaad ook graag de mond gesnoerd zien en voor de zekerheid ook nog maar met handen en voeten gebonden.
Nou zal Hoekstra dat in het CDA waarschijnlijk in eerste instantie wel overleven, maar de kans dat dat gaat scheuren lijkt me dan toch niet heel klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 22:08
RobinHood schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:31:
Waarom is er niemand die zegt "Hoe kan de heer Rutte iets vergeten wat de hele week in het nieuws is?"

Want dat is de totale debiliteit, tenzij Rutte leeft onder een steen kun je je telefoon of krant of postduif niet openen zonder hierover te lezen, geheugensteuntjes genoeg.

Of Rutte liegt dat hij barst, en liegt over dat hij niet liegt.. Of Rutte is zo dement als een deur.
Oost Indisch dement? :P

Body mods don't determine skill

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5IQysVkiHebYA1h0wINQyrodJ6I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iqbSJ1pirNC4zwP1uveAhoJP.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
RobinHood schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:31:

Rutte liegt. Rutte liegt heel vaak. Rutte liegt meer dan de gemiddelde politicus. Dat moet toch geen verrassing meer zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-09 11:03
XWB schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:29:
[...]

Meest interessante vraag is inderdaad hoe partijen straks gaan uitleggen dat ze toch maar niet voor de motie van wantrouwen gaan stemmen.

Gaat er nog iemand een "motie van treurnis" indienen?

Wat nog zou kunnen is dat Rutte nu als premier terugtreed en over een paar weken weer de nieuwe premier is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ah, daar hebben we de inbreng van de lagere school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anderzijds: Rutte herinnerde zich 2 weken geleden ook niet dat het al 4 maanden mogelijk is om je te laten testen zonder klachten. Ik vraag me af waar het mis gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Hoe is een liegende selectief herinnerende minister president geen echt probleem?

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Deathchant schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:31:
Rutte doet het wel slim zeg. "ik hoop dat we in een land leven waarin we fouten mogen maken. Ik geef hier fouten toe en het is aan het volk om er wat van te vinden".

Hoe vaak blijven we dit nog tolereren?
Hangt wat mij betreft nogal van de fouten af (aard, ernst, impact) en een eventuele motivatie dat het bewuste fouten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Terecht punt wat je aantekent. Een leugenaar die potentiele premier kan worden, dat moeten we niet hebben. Goed dat je dat als echt probleem aankaart!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ben ik de enige die zich ernstig begint af te vragen of onze premier nog wel fysiek geschikt is voor deze oh zo verantwoordelijke en belangrijke functie? Ik bedoel, de man vergeet al jaren werkelijk alles. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:22

polthemol

Moderator General Chat
Bullet NL schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:33:
[...]

Maar dan nog, hij zit niet als Premier aan tafel.... Hij hoeft helemaal niet het achterste van zijn tong te laten zien.
how, hij is ook demissionair premier nog, die de toko draaiende moet houden tot er een nieuwe regering is. Dat betekend dat er vertrouwen nodig is en dat hij daavoor moet zorgen. Dus ookal zit hij niet als premier aan die tafel, zijn functie in de dagdagelijkse politiek als demissionair premier is niet te negeren en zorgt voor extra verantwoordelijkheden.

Vergeet ook even niet hoe hij zelfstandig druk po de formatie zetten door te wijzen op de noodzaak van een snelle start met een 'nationaal herstelplan'.

Als je dan nu keihard staat te liegen, tjah, dan ben je dus niet betrouwbaar te noemen. Beter gesteld: herinneren we ons Pete Hoekstra nog? Rutte is geen haar beter hierin als Ambassadeur Hoekstra destijds en als potentiele regeringspartijen ook maar enige integritreit hebben (met name het CDA) doen ze per direct een rage table flip en lopen ze weg van de formatie met de boodschap dat de VVD het zichzelf maar uit zoekt.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
Wolly schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:32:
[...]

Een MP die liegt en bedriegt is het grootste probleem wat je kan hebben.
Alle MP’s waren politici en die spelen allemaal spelletjes. Komop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

armageddon_2k1 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:32:
[...]

Rutte liegt. Rutte liegt heel vaak. Rutte liegt meer dan de gemiddelde politicus. Dat moet toch geen verrassing meer zijn?
Natuurlijk liegt ie.

En ja, alle politici liegen, maar ik denk dat dit echt wel een mooi moment is om te zeggen "je bent totaal niet meer geloofwaardig"
DaniëlWW2 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:34:
Ben ik de enige die zich ernstig begint af te vragen of onze premier nog wel fysiek geschikt is voor deze oh zo verantwoordelijke en belangrijke functie? Ik bedoel, de man vergeet al jaren werkelijk alles. :z
Kunnen we hem afzetten om medische redenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoevaak gaan we 'Ik lieg niet' nog horen? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:24
DaniëlWW2 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:34:
Het antwoord is nee, als hij dit weer overleeft zou je zowat alle vertrouwen in een democratie verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:40
Ik stel voor dat de eerste interrumpeerder bij het volgende debat Rutte vraagt de woorden "person woman man camera tv" te onthouden - en dat de laatste interrumpeerder dat aan het einde van het debat dan weer van hem terug vraagt.

Ik ben benieuwd....

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

RobinHood schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:34:
[...]

[...]

Kunnen we hem afzetten om medische redenen?
Wat mij betreft wel.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Verwijderd schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:34:
Uit beschaafdheid moet hij maar blijven antwoorden he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Drommels, ik moet naar het ziekenhuis toe en moet het debat dus verder missen! :( Hopelijk snel klaar in het ziekenhuis en kan ik dus verder kijken. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Verwijderd schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:34:
Als je het zelf gelooft.... Als je je echt niet herinnert dat je liegt dan spreek je de waarheid dat je niet liegt. Maarja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Bart-Willem schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:36:
Drommels, ik moet naar het ziekenhuis toe en moet het debat dus verder missen! :( Hopelijk snel klaar in het ziekenhuis en kan ik dus verder kijken. :P
Gewoon dit topic open houden op je mobiel. Krijg je toch alle highlights.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:08

ricardo246

Life's what you make it!

Iedereen roept dat hij liegt, maar bewijzen hebben we niet, anders was hij al afgemaakt.
En wat betreft geheugen:
Ga eens 12 uur per dag 5 tot 6 dagen per week vergaderen en dan verhoor ik jou over wat er allemaal gezegd is (zonder verslag he).

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bart-Willem schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:36:
Livestream op de mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:06

HaterFrame

Well... Poo came out!

Via via? Vertrouwelijk?

[ Voor 48% gewijzigd door HaterFrame op 01-04-2021 14:37 ]

I am the great Cornholio!

Pagina: 1 ... 47 ... 108 Laatste