Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Nee.hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:50:
Heeft de VVD eigenlijk iemand op de lijst die de rol van Rutte op korte termijn over kan nemen?
Dijkhoff is weg, zie geen MP waardige alternatieven op de lijst staan.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Stond die op de bingo-kaart?
[ Voor 24% gewijzigd door Bio op 01-04-2021 13:47 ]
Ja het was natuurlijk al lang geleden..
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
[ Voor 6% gewijzigd door RodeStabilo op 01-04-2021 13:47 ]
Wie zegt dat bij nieuwe verkiezingen D66 niet per ongeluk weet te winnen, Dan krijgt je ook Kaag als premier.Bart-Willem schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:44:
[...]
Doe maar wel, want geen Rutte betekent Kaag als premier.
En je eerdere opmerking "Kaag is Rutte-op-pumps" is hier blijven hangen en goud waard!
Bedoel dat is de onzekerheid. En misschien doet Rutte dan gewoon weer mee, en zit je met het zelfde als nu.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
hahahaha
BINGO!
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Joe Biden werd/wordt altijd Sleepy Joe genoemd en zie waar het hem heeft gebracht.Marc H schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:48:
Kunnen we een minister president hebben die duidelijk lijdt aan geheugenverlies?
Forgetful Mark.
Waar?
https://nos.nl/livestream...spraken-over-omtzigt.html
"Deze beschermde video kan niet worden afgespeeld"
Op elke browser die ik heb...
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Haha, Houdini gaat los. Bizar.hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:49:
'ik heb hier geen actieve herinnering aan'
BINGO!
Huh bij mij werkt die link gewoon...Deathchant schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:49:
[...]
Waar?
Vivaldi doet het bij mij i.i.g. wel.Deathchant schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:49:
[...]
Waar?
https://www.tweedekamer.n...n/livedebat/plenaire-zaalDeathchant schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:49:
[...]
Waar?
Bij mij wel gewoon, probeerDeathchant schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:49:
[...]
Waar?
https://www.nu.nl/286532/...-mislukte-verkenning.html
https://www.ad.nl/dossier...-rutte-wegwezen~a33d9744/
Omdat heel deze ellende bij Ollongren (D66) begonnen is en men van Kaag ná de verkiezingen helemaal niets meer gehoord had. "Nieuw leiderschap" wat radiostilte inhoudt, dat zijn de kiezers echt niet vergeten.Vrietje schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:47:
[...]
Wie zegt dat bij nieuwe verkiezingen D66 niet per ongeluk weet te winnen, Dan krijgt je ook Kaag als premier.
Bedoel dat is de onzekerheid. En misschien doet Rutte dan gewoon weer mee, en zit je met het zelfde als nu.
Meer Dementie MarkRodeStabilo schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:49:
[...]
Joe Biden werd/wordt altijd Sleepy Joe genoemd en zie waar het hem heeft gebracht.
Forgetful Mark.

Geen ->rik86 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:14:
Oh, maar dat hebben we niet goed begrepen. Dat ging in de context van Omtzigt als lastig kamerlid, dat is hier niet 't geval
en daarnaast, hij heeft ook geen actieve herinnering aan zijn mededeling aan de NOS (A)
Actieve herinnering
Verkeerde herinnering
Selectieve herinnering
Er zijn nog een paar opties. Meestal gebruikt Mark er meerdere, wie weet welke hij nu kiest.
Nu wil ik niet offtopic gaan maar dit was een item in een recente andere verkiezing.Marc H schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:48:
Kunnen we een minister president hebben die duidelijk lijdt aan geheugenverlies?
https://www.npostart.nl/live/npo-politiekDeathchant schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:49:
[...]
Waar?
Dat zou dan weer eens wel waar kunnen zijn.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Doet mensen wel twijfelen waar je nog meer over liegt...
Body mods don't determine skill
Welke vergissing? Dat papiertje niet in een mapje opbergen?Wolly schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:52:
Al dat gedoe om een vergissing, kunnen we nu weer verder met het land besturen
Oost-Indisch geheugenverlies?Yohost! schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:52:
Haha rutte kan op alle andere vragen wel exact vertellen hoe het is gegaan!
Je volk voorliegen is geen vergissing!Wolly schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:52:
Al dat gedoe om een vergissing, kunnen we nu weer verder met het land besturen
De enigen die hier nog intrappen zijn CU en SGP lijkt mij.Wackmack schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:49:
Rutte: De uitspraak gisteren dat ik NIET over Pieter Omtzigt heb gesproken: ik heb naar eer en geweten de pers te woord gestaan over wat ik wel en niet dacht te hebben gezegd. Ik heb me dat verkeerd herinnerd. #omtzigtgate
hahahaha
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Kan ik begrijpen, maar:Hogader schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:15:
[...]
Niet als meest logische uitleg ben ik het mee eens, maar we missen context van de gesprekken om er conclusies aan te hangen.
En bij onvoldoende informatie kies ikzelf graag liever voor een positieve uitleg, dan een negatieve uitleg.
Democratie is een stelsel van georganiseerd wantrouwen. Niet vertrouwen.
Machtspolitiek is normatief zero sum, er zijn geen grenzen.
Er ligt een breed en ruim patroon van gedragsverschuivingen. Wanneer wordt dat overgeven via vertrouwen en positiviteit een kwestie van Einstein’s definitie van krankzinnigheid.
Er zit een verschil tussen liegen en iets niet meer weten.Zewatanejo schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:53:
Ik heb niet gelogen.......Zou hij het zelf geloven?
I am the great Cornholio!
Kun je net zo goed even nieuwe verkiezingen schrijven. Is alle kou uit de lucht en kunnen we dan weer fris beginnen met formeren.snmght schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:51:
"Je loopt het risico dat wij de komende weken eindeloos bezig zijn om persoonlijke verhoudingen te repareren"
Dat zou dan weer eens wel waar kunnen zijn.
Juist. "Functie elders" is toch echt buiten de Tweede Kamer. De vraag is dus welke idioot dat zinnetje opgeschreven heeft en waarom.hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:52:
Heel eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat we vooral iets anders niet mogen zien, dit een grote afleidingsmanoeuvre is...

Harder dan normaal met z'n "geboren leugenaar" dat moet zelfs Rutte aangrijpen lijkt me.
Je moet ook niet vergeten dat we uit een tijd komen waar en amper fraude aangepakt werd, en dat hebben we met ons allen wel gewild dat er snel geacteerd wordt op problemen. Dat ging vroeger wel met jarenlang afwachten. En ja ze zijn de mist in gegaan met te veel richten op de fraude en niet of het wel klopt, en dat er een tegen expertise is gedaan, nee dat hebben ze niet gedaan, en dat is fout . Maar die 2 miljoen stemmers zien dus dat er actie word genomen door dit kabinet, net als in de crisis, en dat spreek heel veel Nederlanders wel aan, ook als het fout gaat kunnen we er doorheen zien omdat er dingen geregeld worden en hersteld worden.Deathchant schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:32:
Rutte komt ongeschonden uit die toeslagenaffaire; als er iéts is wat politici de nek zou moeten omdraaien, dan is het dit schandaal wel. Zeker 2 miljoen mensen vinden ook dat Rutte ermee weg mag komen. Als dát al niet gebeurt, dan geloof ik er niet in dat dit gelieg over die notities zou kunnen zorgen voor zijn aftreden. We moeten immers door, verder en hij is toch zo'n goeie leider.
Dus nee, ik geloof ook niet dat dit gelieg het publiek genoeg raakt. Het is niet voor niets een teflonpremier; de toeslagenaffaire en dit gelieg over de notities zijn we over een maandje alweer vergeten, zo zijn we immers al jaren geprogrammeerd. Zelfs als er nieuwe verkiezingen zouden komen, zouden veel mensen weer conservatief op de VVD blijven stemmen, want er blijft een misplaatst vertrouwen in een persoon die met zijn partij al tig integriteitsschandalen op z'n conto heeft. 10duizenden mensen die in erbarmelijke toestanden leven door dat racistisch/ethnisch profileren bij de toeslagenaffaire heeft nog niet pijn genoeg gedaan en degene die dit NIET is overkomen boeit het te weinig, omdat zij een misplaatst oordeel hebben over dat hen zoiets nooit zou treffen.
En áls mensen nu ineens minder vertrouwen in de VVD/Rutte gaan krijgen, zoeken ze hun heil bij iemand die hun woede adresseert, ookal gebeurt dit op de verkeerde manier: FvD/PVV, want linkse partijen laten niet genoeg invoelendheid blijken dat de woede van het volk goed geadresseerd wordt.
Dus nee, ik heb weinig hoop/vertrouwen dat a) Rutte hierdoor vertrekt en b) dat mensen eens beseffen dat empathie verder reikt dan individualisme.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Verwijderd
Tenzij je liegt dat je het niet meer weetWebgnome schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:54:
[...]
Er zit een verschil tussen liegen en iets niet meer weten.
Kunnen we nu weer verder gaan met toeslagen terugvorderen.
Misschien dat hij inderdaad zelf geloof door het steeds te herhalen, zeggen dat je het niet meer herinnert is absoluut ongeloofwaardig.Webgnome schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:54:
[...]
Er zit een verschil tussen liegen en iets niet meer weten.
Hij heeft een hele week de tijd gehad om zijn herinnering te laten opfrissen door zijn abtenaren, de verkenners of gewoon door de notulen te lezen.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Zal je maar gebeuren dat er nieuwe verkiezingen komen als Hoekstra zijnde. Blijft Omtzigt netjes bij het CDA haalt hij vast meer stemmen dan Hoekstra, vertrekt Omtzigt wordt het CDA gedecimeerdVerwijderd schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:57:
Wobke lijkt ook niet heel blij overigens. Die ziet de bui ook hangen.
Ze komt nog aan het woord. Dat wordt ook nog smullenSoccer98 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:57:
Hoe komt Ollongren aan 'functie elders' als niemand behalve Rutte het over een ministerspost had? Ik geloof het niet.
Ik stik bijna in mijn popcorn. Pinokkio met de neus van hier tot Zuid Amerikapirke schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:57:
Heerlijk zo'n slachting, beetje popcorn erbij en genieten
Logisch, uiteindelijk gaat het indirect allemaal over het CDA.Verwijderd schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:57:
Wobke lijkt ook niet heel blij overigens. Die ziet de bui ook hangen.
Die komt hier als enige echt met een beschadiging uit zeker voor de formatie.
Een bijzondere brainstorm.hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:00:
[...]
Staat AJ voor, ik neem aan Annemarie Jorritsma
Geeft wat mij betreft aan dat het geen terloopse opmerking was maar een intensievere 'brainstorm' over de functie waar ze hem het beste onschadelijk konden maken (nog even los van het feit dat de Kamer over haar eigen voorzitter gaat, niet VVD/D66).
Op basis van de nu openbaar geworden verslagen kan 'ie prima wegkomen met 'ik heb gezegd dat gezien de vele voorkeursstemmen Omtzigt een ministerspost moet krijgen, waarom de verkenners dat hebben omschreven als 'positie elders' weet ik niet. Dat is ook waarom ik eerder heb gezegd deze uitspraak ('positie elders') niet te hebben gedaan. Dat is dus niet gelogen, maar zoals ik het gezegd heb'.
Nu komt 'ie met 'ik herinner me dat niet'. Vreemde keuze.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Nee die mensen die zien het als een ver van hun bed show. Ze kennen niemand die betrokken is en verder boeit het ze geen hol.Mel33 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:56:
[...]
Je moet ook niet vergeten dat we uit een tijd komen waar en amper fraude aangepakt werd, en dat hebben we met ons allen wel gewild dat er snel geacteerd wordt op problemen. Dat ging vroeger wel met jarenlang afwachten. En ja ze zijn de mist in gegaan met te veel richten op de fraude en niet of het wel klopt, en dat er een tegen expertise is gedaan, nee dat hebben ze niet gedaan, en dat is fout . Maar die 2 miljoen stemmers zien dus dat er actie word genomen door dit kabinet, net als in de crisis, en dat spreek heel veel Nederlanders wel aan, ook als het fout gaat kunnen we er doorheen zien omdat er dingen geregeld worden en hersteld worden.
Ook al mensen gehoord die als reactie geven: waarom hebben veel van die mensen überhaupt 2 paspoorten?
Rutte heeft geen eer en geweten, dus in dat geval heeft hij daarnaar gehandeld
Wolly schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:58:
[...]
Pinokkio met de neus van hier tot Zuid Amerika
Overigens zijn nieuwe verkiezingen natuurlijk helemaal onzin. Ik zou graag snel weer een kabinet zien zodat we verder kunnen. Maar de oppositie moet eerst even de Twitter en Facebook likes binnenhalen.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Dan has hij dat makkelijk kunnen rectificeren, en dan lag de bal nu Ollongren.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Dat ben ik niet met je eens. Ik vind het steeds meer onhoudbaar worden dat Rutte premier wordt van Nederland.PWM schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:00:
Overigens zijn nieuwe verkiezingen natuurlijk helemaal onzin. Ik zou graag snel weer een kabinet zien zodat we verder kunnen. Maar de oppositie moet eerst even de Twitter en Facebook likes binnenhalen.
Als het puntje bij paaltje kom vergeten ze het bijna allemaal voor pluche.hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:02:
Zakenkabinet los van VVD en D66, als ik dit debat zie gaat het tussen Rutte en de rest niet goed meer komen...
Prima, de huidige verkenners kunnen ook op een kabinet met D66 als grootste partij komen als dat de conclusie isRobkazoe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:02:
[...]
Dat ben ik niet met je eens. Ik vind het steeds meer onhoudbaar worden dat Rutte premier wordt van Nederland.
Ben altijd voorzichtig met framing.hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:11:
[...]
Daar zit nog een hoop zeer, haar man is mede door Lubach zijn baan kwijtgeraakt.
Hij is zijn baan kwijtgeraakt omdat hij te vaak betrapt was. Dat is een gevolg geweest van zijn eigen keuze. En dat was een gevolg van eigen agenda.
Lastig. Een kabinet met alle linksere partijen hebben samen 68 zetels. Rechts zonder de VVD nog minder. Dat wordt enorm lastig.Marc H schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:03:
Kabinet zonder VVD, is dat mogelijk?
Wat willen jullie nou?
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Laat hem gelijk wilsonbekwaam verklaren, dan kunnen we de ellende van de afgelopen 10 jaar per direct terugdraaien.D-e-n schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:04:
Misschien kan iemand aan Rutte vragen of hij wellicht overspannen is? Die vergeetachtigheid is wel een bezoek aan een arts waard....
Of is dit "its just business, nothing personal"
Tja, theoretisch kan dat. Kijk maar naar België, de grootste partij zit niet in de federale regering en de coalitie bestaat uit 7 partijen.Marc H schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:03:
Maar is dat wenselijk? De onderhandelingen duurden meer dan 500 dagen en er zijn zoveel compromissen gesloten dat er weinig overbleef van de verkiezingsbeloftes.
Ja maar je hebt geloof ik minimaal 7 partijen nodig. als je de PVV uitsluit,Marc H schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:03:
d66+CDA+SP+PVDA+GL+PvvD en CU is 76 zetels maar dit lijkt totaal niet realistisch
6 met de PVV er bij en dan heb je meerdere opties.
De onderliggende achterkamerpolitiek en leugensBschnitz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:05:
Eerst is er gezeik dat meneer O niet het kabinet in mag en dus kamerlid moet blijven, nu is duidelijk dat hij wel minister zou mogen worden en is dat ook weer een issue.
Wat willen jullie nou?
Just business as usual, imho...Basekid schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:06:
Schiet CDA zichzelf nu niet in de voet qua samenwerking met VVD?
Of is dit "its just business, nothing personal"
Hoi.
De valstrik van normatieve waarden, ze zijn subjectief, relatief, het is een glijdend vlak. Het is reeds normaal dat. XYZ doet het ook. Ga zo door.Miki schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:14:
[...]
Nee want hij sprak als partijleider van de VVD en niet vanuit zijn functie als demissionair Premier.
Daarnaast is het verdigbaar dat er iets met Omzigt moet gebeuren. Hoekstra was partijleider maar Omzigt overvleugelde Hoekstra veel tijdens de verkiezingscampagne. Bijvoorbeeld de tweet dat Omzigt in debat wilde met Rutte, terwijl alleen de partijleiders dit doen. Het is chaos binnen het CDA, dus iemand aanboord halen in plaats van een backbencher toestaan die continu zand in de tandwielen strooit is dan niet eens zo gek.
Ik snap dus persoonlijk niet waarom hier zoveel bombarie bij komt kijken. Dit is business as usual en gebeurd net zo goed elders in de maatschappij.
We hebben het hier over mandaat en opdracht binnen democratisch bestel. Wanneer we dat gaan beoordelen als “it’s ok because it happens elsewhere” stappen we op een hellend vlak.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Lijkt wel behoefte te zijn aan lichte verzwakking van de VVD, maar niet aan nieuwe verkiezingen en als die er al moeten komen dan is de partner toch weer de VVD.
Nouja benieuwd waar de stille Kaag mee gaat komen.
Rutte direct weg ... Ollongren als vice premier promotie naar demissionair premier ?
[ Voor 70% gewijzigd door gekkie op 01-04-2021 14:12 ]
En hele kamer vol met gespeelde ophef, en opportunisme mbt snel nieuwe verkiezingen..

Het wordt alleen maar lastiger met al die kleine partijtjes om een formatie rond te krijgen. Denk dat het oude proces met de Koning zo gek nog niet was.
Die zijn er niet geweest rondom dit onderwerp, het is gewoon stom opgeschreven that's all.Basekid schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:06:
[...]
De onderliggende achterkamerpolitiek en leugens
Er wordt hier echt een olifant van een mug gemaakt.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Ik verzet me echt hevig tegen de gedachte dat we maar naar de stembus moeten blijven rennen als de dames en heren niet in een voor hun acceptabele zetelverdeling met elkaar tot een kabinet kunnen komen.basdej schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:07:
Op deze manier gaat Mark Rutte toch nooit meer een kabinet kunnen vormen met welke partij dan ook. Als de PVV wordt uitgesloten door iedereen kunnen we net zo goed opnieuw naar de stembus
Het volk heeft gesproken, je doet het er maar mee. Lukt het niet met een meerderheid, dan maar met een minderheidskabinet.
Dementie is een verschrikkelijke aandoening.Bananenplant schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:08:
Oh wauw, kon Rutte zich weer eens iets niet herinneren?
Geef om deze man.
Men deed een plas, dronk een glas, droeg een das, vergat een jas, zette het debat op hun NAS, liet wat Polen werken in een kas, speelde de bas en alles bleef zoals het was.basdej schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:07:
Op deze manier gaat Mark Rutte toch nooit meer een kabinet kunnen vormen met welke partij dan ook. Als de PVV wordt uitgesloten door iedereen kunnen we net zo goed opnieuw naar de stembus
Zodra partijen als D66, CDA en denk ook wel de PvdA iets van macht kunnen grijpen, pakken ze het. En dan noemen ze het "verantwoordelijkheid nemen"
People as things, that’s where it starts.
Verwijderd
Het volk had gesproken voor nieuw leiderschap.MikeyMan schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:11:
[...]
Ik verzet me echt hevig tegen de gedachte dat we maar naar de stembus moeten blijven rennen als de dames en heren niet in een voor hun acceptabele zetelverdeling met elkaar tot een kabinet kunnen komen.
Het volk heeft gesproken, je doet het er maar mee. Lukt het niet met een meerderheid, dan maar met een minderheidskabinet.
Wat nu aan de hand is, is niet nieuw
Iets voorzichtiger graag, dit is nogal wiebelen.Bullet NL schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:31:
[...]
Heb jij überhaupt ooit onderhandelingen uitgevoerd? Tis niet je kaarten op tafel leggen.
Zaken kunnen verschillende worden geïnterpreteerd, wat voor de een een leugen is kan voor de andere een andere kant van de zaak zijn. Wie bepaalt dat een leugen een leugen is?
Wanneer je voorzien bent van mandaat en opdracht is bepalend, kritiek bepalend, wat de oriëntatie is voor belang / behartiging.
Collectief belang -> je laat misschien iets ongezegd, maar de kaarten gaan op tafel.
Selectief belang -> je kaarten blijven weg van de tafel, en wat je zegt is rauw gereedschap.
Wie een klein beetje ervaring heeft in dit soort processen kent het keuzepunt.
Oost Indisch doof? EEEHM, dement, oost Indisch dement.Wolly schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:13:
Hoe heet zo'n aandoening waarbij je een bizar selectief geheugen kan combineren met alternatieve waarheden?
Dit topic is gesloten.
Knutsel zelf: https://www.coalitiechecker.nl/