Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Het heeft weinig nut om stellig te zijn dat het een ene uiterste is of het andere uiterste. Er zit een groot grijs gebied tussen wantrouwen en blind vertrouwen. Zolang je dat niet erkent heeft het weinig nut om zulke absolute statements te maken.Bean77 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:44:
[...]
2mln Nederlanders hebben op Mark Rutte gestemd. Kennelijk zijn heel veel Nederlanders het niet met je eens of hebben zij hun blinde vertrouwen in Rutte (nog) niet verloren.
Hij is niet zonder zonde, maar wie is dat wel in de politiek?
En een heleboel andere stukken inclusief handgeschreven notities e.d. ook op die locatie te vinden.Bio schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:33:
https://www.tweedekamer.n...2021D11605&did=2021D11605
Hier staan trouwens alle verslagen van de 17 gesprekken.
Voor wie hier tabak van kan maken, dit zijn ook aantekeningen van wanneer Rutte over Omtzigt (PO) spreekt:
/f/image/CMWatREy8iFFXZoMm266xKwA.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 39% gewijzigd door Bio op 01-04-2021 12:49 ]
Er zijn ook miljoenen Nederlanders die in de simpelste oplichtingstrucs trappen. Dubieuze autoverkopers verkopen genoeg karretjes aan achteloze consumenten. Dus dat is geen argument.Bean77 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:44:
[...]
2mln Nederlanders hebben op Mark Rutte gestemd. Kennelijk zijn heel veel Nederlanders het niet met je eens of hebben zij hun blinde vertrouwen in Rutte (nog) niet verloren.
Een ieder doet wel eens iets wat niet mag. We fietsen wel eens door rood of rijden te hard. Maar dat is iets anders dan elke dag 200 per uur rijden.Hij is niet zonder zonde, maar wie is dat wel in de politiek?
Zal wel weer niet maar het zou wel moeten. En dan nieuwe verkiezingen want heel veel mensen hebben op de persoon gestemd.
[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 01-04-2021 12:51 ]
Zou wel ironisch zijn dat Rutte IV al valt voordat het ooit gestart is.
Onkruid vergaat niet?
Hij kan toch alles maken en komt overal mee weg, dus waarom hiermee niet?
Wat me opvalt uit de aantekeningen is dat men probeert "uitslag te duiden". Ik heb zoiets: laat de Tweede Kamer gewoon in z'n huidige samenstelling over alles stemmen, dan gebeurt dat volgens een volksvertegenwoordiging en niet volgens een interpretatie van wat je denkt dat de bevolking denkt dat er voor coalitie zou moeten komen

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Voor de verandering durf ik er geen kratje op te zetten
Misschien dat wanneer een groot deel van de partijen zeggen "Met Rutte geen onderhandelingen" er iets zal veranderen, maar dat soort eensgezindheid is zeldzaam in de kamer.
People as things, that’s where it starts.
Het valt mij in zijn algemeenheid tegen hoe slecht Rutte dit aangepakt heeft. Als hij van begin af aan had gezegd 'Ik heb over Omtzigt gesproken. Ik heb grote waardering voor zijn werk en stelde voor om hem in een prominentere rol te hebben', dan hadden mensen gezegd foei Rutte maar zou deze malaise er niet zijn gok ik.
[ Voor 4% gewijzigd door HollovVpo1nt op 01-04-2021 12:53 ]
Verwijderd
Dan moet het alternatief wel heel slecht zijn (wat ook zo is).D-e-n schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:39:
[...]
Je kunt lekker blijven losgaan op iemand die er veel minder lang zit maar hoe vaak moet iemand de boel bedonderen voordat je je blinde vertrouwen verliest?
Misschien heeft hij (in het echt) wel gezegd dat de topman van Shell Omtzigt weg wilde hebbenhoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:29:
[...]
Dat was inderdaad ook nog zo, vraag me dan af wie Rutte uit de wind probeert te houden? Hij weet dat door dit zinnetje aan de notulen te laten toevoegen hij gedoe krijgt, waarom niet iemand anders 'opgeofferd'?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Hij zal er vanmiddag álles aan doen om aan te blijven, gok ik zo. En daar wil ie best andere mensen voor slachtofferenRodeStabilo schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:50:
[...]
Zou wel ironisch zijn dat Rutte IV al valt voordat het ooit gestart is.
Vol overtuiging dat Rutte na vandaag nog premier is en dat zeer vermoedelijk ook weer gaat worden. Niet dat ik dat zo fantastisch vind, maar gewoon de politieke realiteit. Veel symbolisch gekrakeel in de kamer vanmiddag en daarna weer over tot de orde van de dag.
Ik zou willen dat het anders zou zijn, maar eens.Philpend schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:54:
[...]
Vol overtuiging dat Rutte na vandaag nog premier is en dat zeer vermoedelijk ook weer gaat worden. Niet dat ik dat zo fantastisch vind, maar gewoon de politieke realiteit. Veel symbolisch gekrakeel in de kamer vanmiddag en daarna weer over tot de orde van de dag.
Als ik die hanenpoten zo zie (is toch geen steno) had je overal op kunnen scannen zonder iets te vindenHollovVpo1nt schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:52:
Moet zeggen ten aanzien van het voorstel van Rutte gisteren om de verslagen te scannen op 'Omtzigt', dan had zijn gespreksverslag naar boven gekomen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
https://twitter.com/ronfresen/status/1377560850656006144
Mooi handschrift trouwens...........
Wat een handschriftBio schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:46:
[...]
En een heleboel andere stukken inclusief handgeschreven notities e.d. ook op die locatie te vinden.
Voor wie hier tabak van kan maken, dit zijn ook aantekeningen van wanneer Rutte over Omtzigt (PO) spreekt:
[Afbeelding]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
In de fase van verkenning horen simpelweg geen namen genoemd te worden. Dat ruikt naar machtspolitiek, vandaar alle ophef.GG85 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:03:
Ik ben volgens mij de enige die totaal niet begrijpt waar alle ophef over die notities over gaat?
Ok, een van de informateurs is niet handig geweest en heeft haar notities zichtbaar mee naar buiten genomen maar wat maakt dat uit en waarom zouden ze dan hun werk niet meer kunnen doen?
Als ik in een veradering opschrijf "wat een eikel" in mijn eigen notities en dat lekt uit, oeps jammer maar dan boeit dat toch niet.
Laat staan "functie elders", dat kan toch in elke context gebruikt worden
,,In dat prille stadium kun je het natuurlijk hebben over de stabiliteit van partijen, over meerderheden die je wel of niet kunt verwachten”, zegt Uri Rosenthal, die in 2010 informateur was en dit jaar voorzitter was van de verkiezingsprogrammacommissie van de VVD. ,,Maar dan wel zonder namen, en zeker zonder de schijn van bemoeienis met eventuele volgende functies van gekozen Tweede Kamerleden”, zegt de voormalig minister van Buitenlandse Zaken over de Haagse pre-formatie-crash.
haha wat staat daar... ik kan het niet lezentijmeng schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:57:
Blijkbaar heeft Rutte ook gesproken met Ollogren en Jorritsma om Omzigt kamervoorzitter te maken:
Mooi handschrift trouwens...........
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Staat AJ voor, ik neem aan Annemarie Jorritsmatijmeng schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:57:
Blijkbaar heeft Rutte ook gesproken met Ollogren en Jorritsma om Omzigt kamervoorzitter te maken
Geeft wat mij betreft aan dat het geen terloopse opmerking was maar een intensievere 'brainstorm' over de functie waar ze hem het beste onschadelijk konden maken (nog even los van het feit dat de Kamer over haar eigen voorzitter gaat, niet VVD/D66).
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Rutte weet heel goed dat Omtzigt geen ministerpost ambieert. Dat is dus nog steeds zeer kwalijk, alleen dan zouden veel argeloze mensen niet doorhebben dat het kwalijk is.HollovVpo1nt schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:52:
Het valt mij in zijn algemeenheid tegen hoe slecht Rutte dit aangepakt heeft. Als hij van begin af aan had gezegd 'Ik heb over Omtzigt gesproken. Ik heb grote waardering voor zijn werk en stelde voor om hem in een prominentere rol te hebben', dan hadden mensen gezegd foei Rutte maar zou deze malaise er niet zijn gok ik.
Dat geloof ik ook vooral omdat de VVD met het vertrek van Dijkhoff geen echte opvolger heeft._Bailey_ schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:54:
[...]
Hij zal er vanmiddag álles aan doen om aan te blijven, gok ik zo. En daar wil ie best andere mensen voor slachtofferen
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Precies want het zou om beleid en voorstellen moeten gaan.XWB schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:58:
[...]
In de fase van verkenning horen simpelweg geen namen genoemd te worden. Dat ruikt naar machtspolitiek, vandaar alle ophef.
[...]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Is dat zo? Ik zie maar een paar slechtere alternatieven: de rest lijkt me allemaal beter dan een leugenachtige machtspoliticus.Verwijderd schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:53:
[...]
Dan moet het alternatief wel heel slecht zijn (wat ook zo is).
Zou Edith Schippers haar mobiel vandaag aan hebben staan?Laguna schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:01:
Dat geloof ik ook vooral omdat de VVD met het vertrek van Dijkhoff geen echte opvolger heeft.
[ Voor 11% gewijzigd door HollovVpo1nt op 01-04-2021 13:02 ]
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Schippers? Zij heeft denk ik te veel lijken in de kast om die functie te bekleden. Ook totaal niet betrouwbaar.hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:01:
[...]
Zou Edith Schippers haar mobiel vandaag aan hebben staan?
[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 01-04-2021 13:04 ]
Alsjeblieft niet. Die wil de hele zorg overleveren aan de consultant-maffia waar haar man dacht ik ook onderdeel van is.hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:01:
[...]
Zou Edith Schippers haar mobiel vandaag aan hebben staan?
Ik ontcijfer ook iets over maaltijdbezorgers.Bio schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:46:
[...]
En een heleboel andere stukken inclusief handgeschreven notities e.d. ook op die locatie te vinden.
[Afbeelding]
Functie elders?
"Volgens de handgeschreven notulen van ambtenaren lijkt verkenner Annemarie Jorritsma voor te stellen om Omtzigt voorzitter te maken van de Tweede Kamer. Er staat: „Vz TK PO/CDA”, waarbij PO vermoedelijk staat voor Pieter Omtzigt."
tijmeng schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:57:
Blijkbaar heeft Rutte ook gesproken met Ollogren en Jorritsma om Omzigt kamervoorzitter te maken:

[ Voor 0% gewijzigd door anandus op 01-04-2021 13:08 . Reden: Autocorrect ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Wellicht wat te cynisch: dan is ze toch perfect geschikt om namens de VVD de volgende premier te zijn? Voldoet aan alle functie-eisen!HollovVpo1nt schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:03:
[...]
Schippers? Zij heeft denk ik te veel lijken in de kast om die functie te bekleden. Ook totaal niet betrouwbaar.
Ollongren heeft per per ongeluk toch wel een beerput opengetrokken, of was het misschien toch niet per ongeluk?

Kan Dijkhoff niet omgepraat worden?Laguna schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:01:
[...]
Dat geloof ik ook vooral omdat de VVD met het vertrek van Dijkhoff geen echte opvolger heeft.
Beetje naïef lijkt me.XWB schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:58:
[...]
In de fase van verkenning horen simpelweg geen namen genoemd te worden. Dat ruikt naar machtspolitiek, vandaar alle ophef.
[...]
Bewust gelekt om van Rutte af te komenDe_Bastaard schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:07:
Haha wat een soap wordt dit. Ongelofelijk!
Ollongren heeft per per ongeluk toch wel een beerput opengetrokken, of was het misschien toch niet per ongeluk?
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Hahaha, dat zou echt 5D-Machiavelli zijnDe_Bastaard schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:07:
de context en informatie vrijgeven wordt actief tegengewerkt, dus dan opteer ik om die mensen niet positief te benaderen meer.Hogader schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:15:
[...]
Niet als meest logische uitleg ben ik het mee eens, maar we missen context van de gesprekken om er conclusies aan te hangen.
En bij onvoldoende informatie kies ikzelf graag liever voor een positieve uitleg, dan een negatieve uitleg.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Ik weet het niet. "Functie elders" is in P&O-jargon: buiten beeld, weg uit het zicht, outplacement etc. Iemand die een functie elders moet krijgen wil je dus compleet wegwerken. Die maak je dus geen minister (wat Rutte voorstelt) of voorzitter (wat Jorritsma kennelijk opgeschreven heeft).
Wat me wel opvalt: waar zijn die D66-gespreksverslagen? Want we hebben van iedereen en alles wat gezien (50plus haha
Het is naïef om te veronderstellen dat het niet gebeurd, maar in een fatsoenlijke democratie zou dit inderdaad gewoon niet aan de orde moeten zijn in dit stadium van een formatie.
die ging een eigenbedrijf beginnen.
Verwijderd
Dat vindt jij, daarnaast ook heb je ook nog een hele andere politieke opvatting waardoor het makkelijke optelsom is.D-e-n schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:01:
[...]
Is dat zo? Ik zie maar een paar slechtere alternatieven: de rest lijkt me allemaal beter dan een leugenachtige machtspoliticus.
Ik vind het nogal belachelijk dat zaken besproken achter gesloten deur openbaar gemaakt moeten worden.
Ik krijg nog steeds het gevoel dat dit een gekuiste versie is inderdaad, die we nu te zien krijgen. Functie elders klinkt mij niet als kamervoorzitterschap of minister worden. Het zou me niks verbazen als er officieus meer is gezegd. Maar dat gaan we natuurlijk nooit weten. Ik ben wel echt klaar met een premier die liegt, echt liegt, over iets wat eigenlijk niet eens een reden heeft om zo actief verborgen te worden gehouden. Nooit een VVD-fan geweest hoor, maar dit vind ik echt zo bedroevend weer qua voorbeeld.Bart-Willem schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:10:
[...]
Ik weet het niet. "Functie elders" is in P&O-jargon: buiten beeld, weg uit het zicht, outplacement etc. Iemand die een functie elders moet krijgen wil je dus compleet wegwerken. Die maak je dus geen minister (wat Rutte voorstelt) of voorzitter (wat Jorritsma kennelijk opgeschreven heeft).
Wat me wel opvalt: waar zijn die D66-gespreksverslagen? Want we hebben van iedereen en alles wat gezien (50plus haha) maar niet van D66.
Daar zit nog een hoop zeer, haar man is mede door Lubach zijn baan kwijtgeraakt.D-e-n schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:03:
Alsjeblieft niet. Die wil de hele zorg overleveren aan de consultant-maffia waar haar man dacht ik ook onderdeel van is.
Maar stel dat Rutte tegen alle verwachtingen in vandaag het enig juiste doet en zijn vertrek uit de politiek aankondigt, wie heeft de VVD dan nog om de vacature van MP te vullen? Over de hele linie in Den Haag is de spoeling wel heel erg dun geworden: Jan van Zanen, Malik Azmani, Mark Harbers komen in me op. Pieter Winsemius lijkt me ondertussen te oud.
Zit gewoon in de pdf?Bart-Willem schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:10:
[...]
Wat me wel opvalt: waar zijn die D66-gespreksverslagen? Want we hebben van iedereen en alles wat gezien (50plus haha) maar niet van D66.
Enige comment over CDA: "CDA is een belangrijke partij".
Mocht dit wel het geval zijn, Dan zijn nieuwe verkiezingen eigenlijk wel nodig omdat een groot deel van de VVD stemmers er alleen vanwege Rutte op gestemd hebben. Of het wenselijk is weet ik niet.
mwah waarom denken we altijd dat premiers zo uniek en haast onvervangbaar zijn?hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:11:
[...]
Daar zit nog een hoop zeer, haar man is mede door Lubach zijn baan kwijtgeraakt.
Maar stel dat Rutte tegen alle verwachtingen in vandaag het enig juiste doet en zijn vertrek uit de politiek aankondigt, wie heeft de VVD dan nog om de vacature van MP te vullen? Over de hele linie in Den Haag is de spoeling wel heel erg dun geworden: Jan van Zanen, Malik Azmani, Mark Harbers komen in me op. Pieter Winsemius lijkt me ondertussen te oud.
https://decorrespondent.n...1Hlj4g-QXEKHTYiVZOIhJRMSg
Ik verwijs even naar dit stuk
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Waarom niet ?Mel33 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:03:
kijk en daarom vind ik het met een Koning enigszins toch beter, want dan kan je niet aankomen met poppetjes op posities ipv wat je met het land wil gaan doen.
Überhaupt geen kans dat er dan iets openbaar gemaakt zou kunnen worden.
Snap vooral niet waarom voor een opdracht vanuit de kamer ze op Jorritsma maar vooral Ollongren komen die nog demissionair minister is, hetzelfde geldt voor hun opvolgers, die vervolgens ook nog eens portefeuilles hebben die aan corona beleid gerelateerd zijn en geen tijd zouden moeten hebben.
Maar goed uiteindelijk zullen we betere kandidaat kamerleden moeten krijgen op lijsten en die ook in de kamer weten te stemmen.
[ Voor 9% gewijzigd door gekkie op 01-04-2021 13:15 ]
Nee want hij sprak als partijleider van de VVD en niet vanuit zijn functie als demissionair Premier.
Daarnaast is het verdigbaar dat er iets met Omzigt moet gebeuren. Hoekstra was partijleider maar Omzigt overvleugelde Hoekstra veel tijdens de verkiezingscampagne. Bijvoorbeeld de tweet dat Omzigt in debat wilde met Rutte, terwijl alleen de partijleiders dit doen. Het is chaos binnen het CDA, dus iemand aanboord halen in plaats van een backbencher toestaan die continu zand in de tandwielen strooit is dan niet eens zo gek.
Ik snap dus persoonlijk niet waarom hier zoveel bombarie bij komt kijken. Dit is business as usual en gebeurd net zo goed elders in de maatschappij.
Amphiebietje schreef op donderdag 1 april 2021 @ 07:22:
[...]
Alternatieve link voor dat document uit het "notities ontcijferen" topic, met nog wat andere zaken er aan gekoppeld:
https://www.tweedekamer.n...2021D11548&did=2021D11548
Vooral de bijlage met persoonlijke aantekeningen is interessant, wegens de genoemde namen en de locatie van die namen.spoiler:Impliceert dat het doorbreken van het cordon sanitaire om de PVV?
dat is onderdeel van agenda, normaliseren van de hefboom - de gekanaliseerde onderbuik
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Het helpt natuurlijk niet dat de verslagen aangepast mochten worden. Helaas valt nu niet te bewijzen of de tekst over de ministerpost achteraf toegevoegd werd.Bart-Willem schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:10:
[...]
Doe eens duiding geven in deze puinhoop: jij stelde eerder dat Mark hier garen bij zou spinnen maar voorlopig lijkt hij vooral op weg naar de uitgang...
Je hoeft geen Einstein te zijn voor die post hoor. Iemand als Balkenende is er ook gewoon ingerold. Je moet alleen veel tijd hebben volgens mij.hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:11:
[...]
Als Rutte opstapt moet je gewoon nieuwe verkiezingen houden. Want dan geldt dat mandaat van de kiezer natuurlijk niet meer aangezien het vooral om de persoon ging deze verkiezingen.
Wegpromoveren is anders geen onbestaande taktiek.Bart-Willem schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:10:
[...]
Kan me (goed) voorstellen dat ze op deze manier Omtzigt hadden willen neutraliseren, zeker als er een dichtgetimmerd coalitieakkoord zou zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 01-04-2021 13:18 ]
Het is natuurlijk niet alleen dat wat voor wantrouwen zorgt, maar ook de manier hoe er mee omgegaan is door Rutte, met leugens en uitspraken als: "Nee hier gaan we verder geen verklaring van horen".Miki schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:14:
[...]
Nee want hij sprak als partijleider van de VVD en niet vanuit zijn functie als demissionair Premier.
Daarnaast is het verdigbaar dat er iets met Omzigt moet gebeuren. Hoekstra was partijleider maar Omzigt overvleugelde Hoekstra veel tijdens de verkiezingscampagne. Bijvoorbeeld de tweet dat Omzigt in debat wilde met Rutte, terwijl alleen de partijleiders dit doen. Het is chaos binnen het CDA, dus iemand aanboord halen in plaats van een backbencher toestaan die continu zand in de tandwielen strooit is dan niet eens zo gek.
Ik snap dus niet persoonlijk niet waarom hier zoveel bombarie bij komt kijken. Dit is business as usual en gebeurd net zo goed elders in de maatschappij.
Ja. Dat is geen nieuw fenomeen. Standard practice.hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 07:39:
[...]
Heeft het netwerk achter Kaag, Hoekstra en Rutte ook een boekje met 'dirt' over elk individueel Kamerlid en andere belangrijke poppetjes zoals in het VK gebruikelijk is?
Ja. Niet dat het vaak nodig is. Eenvoudiger om iemand op een pad te krijgen, mensen lopen door in de richting die ze hebben/krijgen.Parlementariërs, journalisten en lastige burgers weten dat 'opeens' hun jeugdzondes, dubieuze uitspraken en/of affaires op straat komen te liggen als ze zich niet conformeren aan het narratief?
Ja.Als ik lees wat over Omtzigt 'gefluisterd' wordt dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat dat geregisseerd is, de man is zichtbaar oververmoeid maar heeft echt geen burn-out.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
En jij weet dat allemaal zo stellig, omdat?Virtuozzo schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:18:
[...]
Ja. Dat is geen nieuw fenomeen. Standard practice.
[...]
Ja. Niet dat het vaak nodig is. Eenvoudiger om iemand op een pad te krijgen, mensen lopen door in de richting die ze hebben/krijgen.
[...]
Ja.
Ben van Beurden?hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:11:
[...]
Daar zit nog een hoop zeer, haar man is mede door Lubach zijn baan kwijtgeraakt.
Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange
Dat was die van gisteren toch? Het hele verslag is toch nergens vanochtend openbaar gemaakt?ultimateharry schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:12:
[...]
Zit gewoon in de pdf?
Enige comment over CDA: "CDA is een belangrijke partij".
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukkenBart-Willem schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:20:
[...]
Dat was die van gisteren toch? Het hele verslag is toch nergens vanochtend openbaar gemaakt?
Als hij mag blijven en/of blijven formeren, dan blijkt dat hij alles wel kan maken bij een meerderheid.hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:17:
@Virtuozzo
Doe eens duiding geven in deze puinhoop: jij stelde eerder dat Mark hier garen bij zou spinnen maar voorlopig lijkt hij vooral op weg naar de uitgang...
Vraag me af wat Kaag gaat doen, de vraag is of die het risico van nieuwe verkiezingen wil.
Vraag is ook wat het CDA gaat willen en vervolgens CU en SGP meerderheidstechnisch op deze vraag.
Zullen vast wel hoofdelijke stemmingen worden over allerlei moties.
[ Voor 24% gewijzigd door gekkie op 01-04-2021 13:24 ]
Hopelijk kan hij niet doorregeren. Zulke figuren horen niet thuis in een democratisch land. Maar waarschijnlijk weet hij zichzelf er toch wel uti te lullen.
Dat is al eens voorgekomen, nota bene met Tjeenk. Het probleem is dat Tjeenk transparantie zocht, collectieve belangen prioriteit stelde, wees op de prijs van subversief spel. En toen werd snel de stekker uit die ronde getrokken.hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:01:
@polthemol
Het kan goed zijn dat hij een burn-out heeft, maar dan verbaas ik me oprecht over zijn media aandacht in de afgelopen dagen. Mijn beeld (van iemand in mijn omgeving) is dat zelfs het bestellen van een pizza dan teveel is, Omtzigt komt op mij juist heel strijdbaar over.
Er mogen vandaag ook wel kritische vragen worden gesteld over het fenomeen 'twee verkenners', dat had bij alle andere partijen alarmbellen moeten doen afgaan. Daar werd partijpolitiek integraal onderdeel van een fase in de formatie waar dat (nog) helemaal niet hoort. D66 wou mede aan de knoppen: waarom geen Herman Tjeenk Willink of andere 'neutrale' verkenner, al dan niet opnieuw aangesteld door de Koning. Wat was er eigenlijk mis met die procedure?
Daar zit ik te kijken, maar ik zie nergens de gespreksverslagen? Alleen een paar brieven van Koolmees.
Edit: https://www.tweedekamer.n...2021Z05246&did=2021D11598 Gevonden, nu even grasduinen.
[ Voor 18% gewijzigd door Bart-Willem op 01-04-2021 13:25 ]
https://www.tweedekamer.n...2021D11605&did=2021D11605Bart-Willem schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:24:
[...]
Daar zit ik te kijken, maar ik zie nergens de gespreksverslagen? Alleen een paar brieven van Koolmees.
Nouja, Rutte was in elk geval stellig dat niemand hiervoor verantwoording zou afleggen.Fuujii schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:22:
Mooi dat aan het licht komt dat het wél Rutte was. Die zal het hoe dan ook zwaar krijgen.
Hopelijk kan hij niet doorregeren. Zulke figuren horen niet thuis in een democratisch land. Maar waarschijnlijk weet hij zichzelf er toch wel uti te lullen.
Dat is dus inclusief hemzelf.
Dit dus... Ten tijde de uitspraak was Rutte geen demissionair Premier, hij sprak gewoon zijn voorkeur uit, zoals andere partijen dan ook vast hebben gedaan. CDA heeft met Omtzigt ook een bijzondere situatie in huis, feitelijk heeft het CDA een probleem met een 2e mand die niet helemaal op de zelfde lijn zit als Hoekstra, letterlijk een luis in de pels.Miki schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:14:
[...]
Ik snap dus persoonlijk niet waarom hier zoveel bombarie bij komt kijken. Dit is business as usual en gebeurd net zo goed elders in de maatschappij.
Rutte mag als leider van de grootste partij echt wel een voorstel doen, tijdens de formatie willen partijen tot elkaar komen. Zolang mogelijk regeren met een nieuwe colalitie, wanneer een van de partijen dan niet helemaal rustig is, laat staan dat de machtsverhouding niet duidelijk is, dan mag daar echt wel over worden gesproken.
Niets meer en niets minder, tis eigenlijk een storm in een glas water....
Ik vind het persoonlijk veel erger dat een D66 minister/formateur in een auto met chauffeur stapt wetende dat ze corona heeft en pas tijdens de rit tegen de chauffeur verteld dat ze Corona heeft....
[ Voor 6% gewijzigd door Bullet NL op 01-04-2021 13:28 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Denk maar niet dat het aan de top komt
Wat, nee het gaat erger
Jij wordt gewoon geroyeerd
Dat kartelpartij gedoe is er echt wel, kan fvd best wel begrijpen op dat punt.
Neuzen stonden ook zo gericht op de fraude te zien, heeft ook weinig ruimte voor commentaar dan
En dat zie je idd terug
Ik had de hoop dat het met wob enzo wel verledentijd zou zijn
Maar ze zijn naar doopot en censuur en bonnetjes kwijt raken gegaan 🤬
Daar met die mentaliteit (wat bedrijven ook hebben. Jij bent fout in hun ogen) zitten we nu.
Een belangrijk deel van de ophef is toch wel over de leugens, en het wantrouwen wat er hierdoor gekomen is.Bullet NL schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:26:
Niet alleen dat er gelogen is, maar ook de vraag waarom er over zoiets gelogen zou zijn.
Het gaat er nu meer om dat ie erover gelogen heeft. Als ie nou gelijk had gezegd. Ik heb heb geopperd Omzigt een belangrijkere rol te geven ivm zijn goede werk tijdens de toeslagen affaire, dan was er nu niet zo veel aan de hand geweest lijkt mij.Bullet NL schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:26:
[...]
Heb jij überhaupt ooit onderhandelingen uitgevoerd? Tis niet je kaarten op tafel leggen.IThom schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:29:
[...]
Een belangrijk deel van de ophef is toch wel over de leugens, en het wantrouwen wat er hierdoor gekomen is.
Niet alleen dat er gelogen is, maar ook de vraag waarom er over zoiets gelogen zou zijn.
Zaken kunnen verschillende worden geïnterpreteerd, wat voor de een een leugen is kan voor de andere een andere kant van de zaak zijn. Wie bepaalt dat een leugen een leugen is?
Dus nee, ik geloof ook niet dat dit gelieg het publiek genoeg raakt. Het is niet voor niets een teflonpremier; de toeslagenaffaire en dit gelieg over de notities zijn we over een maandje alweer vergeten, zo zijn we immers al jaren geprogrammeerd. Zelfs als er nieuwe verkiezingen zouden komen, zouden veel mensen weer conservatief op de VVD blijven stemmen, want er blijft een misplaatst vertrouwen in een persoon die met zijn partij al tig integriteitsschandalen op z'n conto heeft. 10duizenden mensen die in erbarmelijke toestanden leven door dat racistisch/ethnisch profileren bij de toeslagenaffaire heeft nog niet pijn genoeg gedaan en degene die dit NIET is overkomen boeit het te weinig, omdat zij een misplaatst oordeel hebben over dat hen zoiets nooit zou treffen.
En áls mensen nu ineens minder vertrouwen in de VVD/Rutte gaan krijgen, zoeken ze hun heil bij iemand die hun woede adresseert, ookal gebeurt dit op de verkeerde manier: FvD/PVV, want linkse partijen laten niet genoeg invoelendheid blijken dat de woede van het volk goed geadresseerd wordt.
Dus nee, ik heb weinig hoop/vertrouwen dat a) Rutte hierdoor vertrekt en b) dat mensen eens beseffen dat empathie verder reikt dan individualisme.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Maar dan nog, hij zit niet als Premier aan tafel.... Hij hoeft helemaal niet het achterste van zijn tong te laten zien.Vrietje schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:31:
[...]
Het gaat er nu meer om dat ie erover gelogen heeft. Als ie nou gelijk had gezegd. Ik heb heb geopperd Omzigt een belangrijkere rol te geven ivm zijn goede werk tijdens de toeslagen affaire, dan was er nu niet zo veel aan de hand geweest lijkt mij.
Het is ook wel zo dat dit precies de ingrediënten zijn waar de media op teert.IThom schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:29:
[...]
Een belangrijk deel van de ophef is toch wel over de leugens, en het wantrouwen wat er hierdoor gekomen is.
De fundamentele vraag hoe de kamer, die in deze fase nota bene verantwoordelijk is, de formatie vlot gaat trekken ontbreek grotendeels.
Een leugen is zeggen dat je iets niet gezegd hebt en dat dan de volgende dag uitkomt dat je dat wel gezegd hebt. Dat is toch niet zo moeilijk vast te stellen?Bullet NL schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:31:
[...]
Wie bepaalt dat een leugen een leugen is?
En wat dan nog? Ik zie echt het probleem niet, het zijn vertrouwelijke gesprekken, dat hij daar zijn mening in geeft en dat naar de buitenwacht verborgen wil houden.... Ik heb daar geen probleem mee.D-e-n schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:33:
[...]
Een leugen is zeggen dat je iets niet gezegd hebt en dat dan de volgende dag uitkomt dat je dat wel gezegd hebt. Dat is toch niet zo moeilijk vast te stellen?
De formatie kan me wat dit betreft gestolen worden. Formeren heeft nu geen enkele zin. Beter zit er twee jaar géén kabinet dan dat we met dezelfde kliek blijven zitten.sambalbaj schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:33:
[...]
Het is ook wel zo dat dit precies de ingrediënten zijn waar de media op teert.
De fundamentele vraag hoe de kamer, die in deze fase nota bene verantwoordelijk is, de formatie vlot gaat trekken ontbreek grotendeels.
@Bullet NL
Je kan zo de politiek in. Iets onder tafel schuiven kun je al.
[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 01-04-2021 13:36 ]
Verwijderd
Je kan zeggen wat je wilt, maar als iemand messen kan slijpen dan is het Wilders wel.
De toon is meteen gezet.
Dat valt wel mee, het is echt wel duidelijk dat jij de rechterkant van het politieke spectrum niet ziet zitten en daarom tot deze conclusie voor je zelf komt.D-e-n schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:35:
[...]
Leningrad
De formatie kan me wat dit betreft gestolen worden. Formeren heeft nu geen enkele zin. Beter zit er twee jaar géén kabinet dan dat we met dezelfde kliek blijven zitten.
Dat Rutte in vertrouwen iets heeft aangekaart, dat van wege onderhandelingen .c.q. onderhandelingspositie verborgen wil houden is zijn goed recht. Nogmaals, daar zie ik geen probleem in.
Misschien maar beter om geen nieuwe verkiezingen te houden...
Je snapt dat er dan juist dezelfde poppetjes blijven zitten totdat er wel een nieuw kabinet is?D-e-n schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:35:
[...]
De formatie kan me wat dit betreft gestolen worden. Formeren heeft nu geen enkele zin. Beter zit er twee jaar géén kabinet dan dat we met dezelfde kliek blijven zitten.
We hebben net verkiezingen gehad.
Verwijderd
Wat moeten we dan?hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:38:
Wilders is heel scherp en sterk.
Een witte Erdogan? Zoals nu?
Je vergeet nogal wat zakenRamzzz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:58:
[...]
Klopt. Want D’66 heeft geen enkele baat bij het ondermijnen van Omtzigt. Wel bij een verzwakt (leiderschap bij) CDA, dat wel, en dus meer bij handhaving Omtzigt.
CDA heeft veel meer baat bij ‘Omtzigt elders’, evenals Rutte.
Links- of rechtsom, men deelt het probleem met toezicht, inzicht, inspraak. D66 heeft meervoudige baat bij het lanceren van Omtzigt.
Zie Virtuozzo in "De Tweede Kamerverkiezingen 2021: Kroegtopic"
Verkiezingen houden om wille formatie en partijen die voorstellen doen welke ze nog niet publiekelijk willen maken.... Kom nou, waar zijn we mee bezig om nu verkiezingen te willen...hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:38:
Alle stemmers van 17 maart neem je dan niet meer serieus, komt op zeg... Even uithuilen en weer verder.
Maar hij had veel tactischer kunnen zijn en gewoon zeggen dat ie er niks over gaat zeggen, ivm de vertrouwelijkheid van de gesprekken. je bent niet open maar je liegt niet.
De ambtelijke lijn en de politieke lijn zijn gescheiden van elkaar dus ik snap niet hoe jij hier bij komt dat je dan geroyeerd wordt. Mind you, ik ben ambtenaarMel33 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:28:
Als jij als ambtenaar dit ziet in stukken, en toeslagen gedoe wil aankaarten
Denk maar niet dat het aan de top komt
Wat, nee het gaat erger
Jij wordt gewoon geroyeerd
Dat kartelpartij gedoe is er echt wel, kan fvd best wel begrijpen op dat punt.
Neuzen stonden ook zo gericht op de fraude te zien, heeft ook weinig ruimte voor commentaar dan
En dat zie je idd terug
Ik had de hoop dat het met wob enzo wel verledentijd zou zijn
Maar ze zijn naar doopot en censuur en bonnetjes kwijt raken gegaan 🤬
Daar met die mentaliteit (wat bedrijven ook hebben. Jij bent fout in hun ogen) zitten we nu.
Yup....Bio schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:40:
Wat houd een motie van wantrouwen tegen Rutte op dit moment eigenlijk in? Hij is toch nu niet meer dan 'kamerlid'?
Niets, andere partijen, die op basis van de verkiezingen even op een zijspoor staan proberen de kwestie politiek te maken, Rutte de demissionaire premier doet een voorstel over een poppetje van een andere partij en wil dat binnenkamers houden.... Nou nou, lekker boeiend...
Maar goed, omdat Rutte z'n partij de grootste is, hij in de lead voor een nieuwe formatie is moet alles in eens politiek gemaakt worden. Een motie van wantrouwen tegen Rutte heeft dus ook totaal geen zin. Er is geen beleid, alleen maar een verkennen gesprek over hoe hij denkt dat iets zou moeten....
Doe maar wel, want geen Rutte betekent Kaag als premier.hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:38:
En je eerdere opmerking "Kaag is Rutte-op-pumps" is hier blijven hangen en goud waard!
Ik denk dat dat het probleem is, het niet willen zienBullet NL schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:35:
[...]
En wat dan nog? Ik zie echt het probleem niet, het zijn vertrouwelijke gesprekken, dat hij daar zijn mening in geeft en dat naar de buitenwacht verborgen wil houden.... Ik heb daar geen probleem mee.
Als je er alles aan doet om maar niet te willen publiceren dan zit er gewoon een vuiligheid aan. Politiek moet open zijn. Als jij iets verborgen wilt houden voor de buitenwacht, dan weet je dat je iets hebt gedaan wat niet door de beugel kan. Ok, ik vind dit ook niet dezelfde omvang hebben als het toeslagenschandaal, maar hoe je het ook probeert te verzachten of goed te praten, het is en blijft een leugen, en als je al met kleine leugens wegkomt, is de grens steeds dichterbij om over grotere leugens heen te stappen. Er zit onmiskenbaar een patroon in, want dit is niet een foutje wat 1x is voorgekomen. Dit gebeurt met zeer grote regelmaat, en we blijven ons vertrouwen erin leggen. Hij heeft laten zien dat hij gewoon wegkomt met een toeslagenaffaire. Dus dit soort leugentjes zijn peanuts voor hem.
Uh ben jij toevallig Mark Rutte?Even uithuilen en weer verder
[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 01-04-2021 13:46 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Niks in Den Haag gebeurt per ongeluk.De_Bastaard schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:07:
Kaag is dan ook erg stil....Bart-Willem schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:44:
[...]
Doe maar wel, want geen Rutte betekent Kaag als premier.
En je eerdere opmerking "Kaag is Rutte-op-pumps" is hier blijven hangen en goud waard!
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dit topic is gesloten.
Knutsel zelf: https://www.coalitiechecker.nl/