Klopt, dat zou normaal ook te verkiezen zijn.Philip Ross schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:53:
[...]
Tsja, als jij een vertrouwelijk gesprek hebt is het logisch dat je de notulen daarvan niet zomaar openbaar wil maken.
Je moet daar eerlijk en open kunnen zijn en een vereiste daarvoor is dat die gesprekken vertrouwelijk zijn.
Probleem voor de zittende politiek is dat ze al die jaren zoveel onterecht onder de pet hebben gehouden dat a) niemand ze meer op de blauwe ogen vertrouwt en b) iedere gelegenheid die zich aandient waarbij ze informatie MOETEN openbaren met beide handen wordt aangegrepen.
Ollongren en Jorritsma hadden deze hele poppenkast kunnen voorkomen door direct eerlijk te zijn en te verklaren waar dat zinnetje vandaan komt. Door al het gedraai, gespin en gelieg sinds vorige week donderdag is men er nu helemaal klaar mee en eist men dat alles boven tafel komt.
En natuurlijk zal dit de onderlinge verhoudingen en de onderhandelingsposities van partijen schaden, maar dan had men zich dat maar eerder moeten realiseren.
De eerste reactie van Rutte ("Hier gaat niemand verantwoording voor afleggen") was voor mij persoonlijk het clipping point. En ik vermoed niet alleen voor mij.
Dit systeem MOET gebroken worden. Indien nodig (en dat is het blijkbaar) door het eerst volledig tot de grond toe af te branden. De noodzaak daartoe hebben ze zelf gecreëerd.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel