De Tweede Kamerverkiezingen 2021: Kroegtopic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 108 Laatste
Acties:
  • 254.237 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

mr_petit schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:36:
[...]

Zolang landen als china en de VS niet meedoen met de klimaatdoelstellingen is het voor ons weggegooid geld.
Dan kunnen wij wel heel veel geld uitgeven aan hele dure co2 neutrale tech, maar in azie wordt dan rustig het 1000 voudige uitgestoot.
Om maar niet te spreken van africa als dat land ooit in ontwikkeling komt.
En kan je ze het kwalijk nemen? landen die nu in ontwikkeling zijn en hun economie opbouwen verplichten om heel veel van hun zuurverdiende geld te stoppen in dat soort technologie terwijl wij onze economie hebben kunnen opbouwen en ons spaarbankboekje hebben kunnen verdienen met heel veel co2 de lucht in te pompen?
Als je de dijken verhoogt weet je zeker dat je droog zit. Nu moet je de chinezen en afrikanen op hun blauwe ogen gaan geloven (ooit een chinees of afrikaan met blauwe ogen gezien? :+ )
De VS doet nu wel weer mee, China is trouwens ook bezig met het klimaat. Daar is sinds kort een flinke draai gemaakt.

https://www.dw.com/en/chi...climate-change/a-56644449

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:39

servies

Veni Vidi Servici

Bensimpel schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:23:
[...]

2050/2060 is al te laat... Of wil je graag je huis direct aan zee hebben?
Ach... Apeldoorn aan zee is nog niet zo'n gek vooruitzicht... Hoef ik geen 150km meer te rijden om bij het strand te komen... >:)
Nu alleen nog wat verzinnen dat al dat volk uit de Randstad niet voor die tijd deze kant op komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:00

WhySoSerious

Be the change.

Bensimpel schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:40:
[...]

D66 staat voor meer Europese samenwerking, dus de klimaatdoelen kunnen prima met Europa worden geregeld. We moeten het inderdaad niet alleen doen. Het is een wereldwijd probleem maar je moet wel ergens beginnen. Nu de zaken op orde hebben kan een verschil maken in de toekomst.

Tevens als wij goede duurzame tech kunnen maken en dit door kunnen verkopen? Nederland zou een voorloper moeten worden imho. Gewoon slim alvast voorsorteren voor het moment Olie enzo pas echt schaars wordt. Dan heeft Nederland alvast een dikke voorsprong. Dat wil je toch ook?
Ja, zo hadden we ooit een kennispositie qua windmolentechniek. Helaas voor ons heeft Denemarken dat stokje nu overgenomen.
Hopelijk kunnen we Alfen behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
servies schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:43:
[...]

Ach... Apeldoorn aan zee is nog niet zo'n gek vooruitzicht... Hoef ik geen 150km meer te rijden om bij het strand te komen... >:)
Nu alleen nog wat verzinnen dat al dat volk uit de Randstad niet voor die tijd deze kant op komt...
Atlantis 2.0?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:55
Malarky schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:59:
[...]

Mijn berekening moet nog worden aangescherpt en bij voorkeur heb ik een arrayformula maar daar kom ik niet uit. Maar de basis van de berekening is: hoeveel stemmen mag GL verliezen om niet de laatste (en dus 11e) restzetel meer te pakken. Ze hebben op dit moment de 10e overigens.

'stemmen verliezen' kan natuurlijk niet, dus in andere woorden hoeveel stemmen hebben 'over' op hun laatste zetel.
Volgens mij wil je de marge weergeven waarbij ze die restzetel niet meer hadden gehad (of juist wel hadden gekregen, in die andere kolom) en dat hangt van 2 factoren af; Hoeveel stemmen over tot de vorige/volgende keer het halen van de kiesdeler en bij hoeveel stemmen hadden ze die restzetel die ze nu wel/niet krijgen die restzegel toch niet/wel gekregen.

Voor het stemcijfer laatste zetel moet je uitrekenen bij hoeveel stemmen het stemgemiddelde lager uitkomt dan het hoogste stemgemiddelde bij de eerste niet meer beschikbare restzetel, dus in dit geval de 12e restzetel.

Als voorbeeld GL. Hoeveel stemmen minder hadden ze moeten hebben om onder een stemgemiddelde van 59.322 uit te komen. En dat is het huidige aantal stemmen - ((59.322 * 8 ) - 1)

edit: volgens mij doe je dat ook inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

[...]

Een muur bouwen en hun er voor laten betalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:06
Basekid schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:36:
[...]

[...]

Ik denk dat zowel een linkse als rechtse partij nodig is, omdat D66 gaat piepen als er te veel rechts bij komt, en VVD vice versa.

Zo van: ok we doen wel JA21, maar dan wil ik wel PvdA (of andersom).
Daarom Volt, middenpartij waarmee Rutte denk ik wel mee kan leven (als hij al kan regeren met PvdA kan dit ook wel), en sluit goed aan op D66.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
danslo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:45:
[...]

Daarom Volt, middenpartij waarmee Rutte denk ik wel mee kan leven (als hij al kan regeren met PvdA kan dit ook wel), en sluit goed aan op D66.
Zou Volt dat willen? Ze komen net kijken en dan gelijk aan de leiband van de partij die ze als eerste leeg zouden kunnen eten.
Bovendien heeft Volt nog geen zetels in de eerste kamer.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Bananenplant schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:34:
[...]

Gezeur over schadeafhandeling is er nog steeds.
Dat valt ook wel mee, natuurlijk moeten mijn mede Groninger worden gecompenseerd voor waardedaling en indien van toepassing de bevingsschade. Beide trajecten zijn al lang in gang gezet.
Overigens staan deze trajecten geheel los van de VVD, dus niet zoals jij eerder suggereerde is de VVD hier een rem op. Laten we duidelijk zijn, de gas-aardbevingen zijn niet de schuld van de VVD. Regionale problematiek wat veel te ver van Haags beleid afstaat. Gronings Gas is al 50 jaar lang een melkkoe geweest van de verschillende overheden, tevens hebben bedrijven als de NAM er miljarden aan verdiend, zonder de vraag te stellen: Was als..... Nu achteraf, zien we gewoon dat er geen beleid op schade is geweest, dat moet er even in een paar jaar door heen geramd worden. Politiek complex, maar daarmee niet automatisch de schuld de grootste Tweede Kamer partij anno 2021.

Dat is erg kortzichtig....

Overigens; Mijn schade is netjes vergoed door NAM, en via instituut mijnbouwschade heb ik compensatie gekregen over de waarde vermindering van mijn woning. Net zoals andere Groningers.
Nu alleen zorgen dat Den Haag snapt dat Groningen geen achterliggend gebied is. De Eemshaven in nu al de energie vally van Nederland, hier kan onder de juiste omstandigheden prima een laatste generatie kerncentrale worden geplaatst voor back-up als de Wind of zonneparken niet aan de leveringsbehoefde kunnen voorzien. Juist dat is innoveren.

Groningen, één van de mooiste steden van Nederland; Jong, jeugdig en vol kennis door de hoge scholen en universiteit. Omdat we niet allemaal in het westen kunnen wonen moet de overheid zorgen dan wonen en werken in andere regios dan de Randstad aantrekkelijk wordt. Buiten de file om zit ik met de auto in 1.5 uur in Amsterdam, zorg er voor dat er een verbinding komt tussen het Noorden, Oosten en Zuiden dat reis duur verkort naar 45 minuten of een uurtje maximaal. Ongeachte weer, files of drukte.... Maak Nederland groter dan alleen de Randstad, Juist dan kunnen we als land verder de toekomst in zonder dicht te slippen. Wat tevens een prima oplossing kan zijn voor de woning nood. Wijs in het Noorden, Oosten en Zuiden plaatsen aan die kunnen/mogen/moeten groeien. Zorg simpel weg voor ondernemers en huishoudens een aantrekkelijk vestigingsklimaat krijgen in de regio's buiten de Randstad.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

GAIAjohan schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:33:
[...]

Laat dat juiste huis nu nogal een probleem zijn.
Er wordt veel te weinig bij gebouwd en veel, eigenlijk alle huizen van vóór 2000 hebben een investering van al gauw €40k nodig.
Niet voor niets dat ze in mijn vorige woonplaats na het verduurzamen van 2 blokken van 5 sociale huurwoningen uit de jaren 50 maar besloten de andere blokken te slopen en nieuwbouw neer te zetten.
Klopt, daarom kan ik ook niet zo goed tegen het algemene stramien "alles aan de markt overlaten". In een markt waar dergelijke externaliteiten niet ingeprijsd zijn wordt er ook geen rekening gehouden met deze effecten. Daarom had ik graag een overheid die wel concreet de benodigde richtlijnen daarvoor durft uit te zetten (en de stappen ook daadwerkelijk neemt!).

Maargoed, ik zal ophouden met deze discussie. Verpest m'n humeur en we hebben andere, kwalitatieve topics waar deze discussie plaats kan vinden. Iedereen is van harte welkom daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-09 20:46
gws24 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:32:
[...]
Komt omdat de meeste tweakers een relatief goede baan hebben en genoeg verdienen en het dus wel kunnen betalen. Zie het hier (tweakers) wel vaker dat men hun eigen situatie als norm neemt voor hoe de rest van NL er voor staat.

Extreem voorbeeld misschien maar een paar jaar terug in een topic over verdwijnende fysieke winkels dacht iemand dat een winkelmedewerker wel 2500 euro zou verdienen. Maar even snel duidelijk gemaakt dat zo iemand tegenwoordig maar net meer dan minimum verdient en dus zo rond de 1500/1600 euro zit en zeker geen 13e maand heeft.
zo wereldvreemd zijn de meeste toch niet hier? (hoop ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:39

Typhone

Who Dares Wins

bie100 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:57:
[...]

zo wereldvreemd zijn de meeste toch niet hier? (hoop ik)
Als ik soms kijk naar milieueffecten en hoe enorm slecht mensen zijn om die in perspectief te plaatsen dan vrees ik dat @gws24 wel eens akelig gelijk kan hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Basekid schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:20:
Ben wel tot de conclusie gekomen dat de tweakers community centrum-links lijkt te zijn en (helaas?) geen afspiegeling is van de maatschappij.
Ze maken JA21 uit voor extreem rechts. 8)7

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
In Rotterdam slapen ze nog.

Weg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:43
Indoubt schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:27:
[...]

Als je het juiste huis koopt hoef je helemaal niets te doen.

Let wel ik ben voor vergroenen maar heb helaas een oud huis waar heeeeel veel aan moet gebeuren. De juiste huizen waren op en we lopen ongeveer een miljoen huizen bouwen achter

Edit: en ik ben daar echt wel mee bezig. Voer isolatie geplaatst, waterzijdig ingeregeld, extra zuinige ledverlichting, thermostaat graadje lager maar helaas steens muur (dus lastiger en kostbaarder isoleren) grote ramen maar met dubbelglas uit 1979, dak is niet van mij helaas dus geen zonnepanelen, etc. Radiatoren moeten allemaal worden vervangen door low temp radiatoren etc. Voordat ik klaar ben heb ik in mijn situatie wel 50K uitgegeven. Dat is ok maar gaat wel lang duren want dat heb ik even niet liggen.

Sponsoren mogen zich melden :P
Punt is ook dat met alleen vloerverwarming je er niet bent.. Dat betekent immers ook dat al je vloeren vervangen moeten worden. En dat betekent weer dat je misschien net zo goed direct je hele keuken en toilet beneden meeneemt. Radiatoren laat verwijderen of vervangen..
Bv een huis van 2001..
Vloerverwarming zie ik online staan voor ~€2000 met 70m2 op de begane grond. Ik zou dan meteen de keuken en toilet maar meenemen. Ben je zo een bedrag richting 4 nullen verder. Dan nog vloeren kiezen voor gang, kamer, (bij)keuken en het bedrag schiet al richting een 2 met 4 nullen..

En dan.. Ach de deuren van de tuindeuren zijn wat krom, niet goed voor isolatie, vervangen maar.. Verven natuurlijk ook.. Of meteen alle kozijnen?
En dan hebben we de bovenverdiepingen nog niet gehad.. En wat te denken van rolluiken plaatsen bv, laat staan die warmtepomp..
Het bedrag is gewoon groot als je het goed wil doen, en niet iedereen heeft dat of wil dat. Denk dat ook waar is wat @gws24 zegt. Hier op tweakers betalen velen dat wel even, maar als je met veel moeite dat huis van €120k gekocht hebt, en €5k spaargeld.. Tsja, dat gaat niet..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

gws24 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:32:
[...]

Extreem voorbeeld misschien maar een paar jaar terug in een topic over verdwijnende fysieke winkels dacht iemand dat een winkelmedewerker wel 2500 euro zou verdienen. Maar even snel duidelijk gemaakt dat zo iemand tegenwoordig maar net meer dan minimum verdient en dus zo rond de 1500/1600 euro zit en zeker geen 13e maand heeft.
Ik was van de week met een vriend op pad die er van overtuigd was dat modaal in Nederland rond de 50.000 netto ligt. D66 overigens :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

PWM schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:17:
[...]

Ik was van de week met een vriend op pad die er van overtuigd was dat modaal in Nederland rond de 50.000 netto ligt. D66 overigens :p
En dan netto hè? :P En dat een verpleegkundige dat dan ook verdient. Ik heb ook van die vrienden en die geloven me niet dat het ca 37k Bruto is ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:59
[...]

Een muur? En alle Randstedelingen gaan daar zelf aan meebetalen? :D

[ Voor 0% gewijzigd door Robkazoe op 18-03-2021 15:21 . Reden: [edit] Grapje was al gemaakt, topic niet ververst, excuses[/edit] ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-09 20:46
Typhone schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:00:
[...]

Als ik soms kijk naar milieueffecten en hoe enorm slecht mensen zijn om die in perspectief te plaatsen dan vrees ik dat @gws24 wel eens akelig gelijk kan hebben.
tja over het milieu kan je altijd discussiëren en over de gevolgen

maar het niet weten dat meer dan de halve bevolking het minimumloon heeft of daar misschien wel onder zitten
dat zullen de meeste toch wel weten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:14
Bensimpel schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:18:
[...]

lol, die gast mag dan wel 8 zetels hebben, niemand gaat naar hem luisteren..
Ipsos heeft al onderzocht dat die 8 zetels voor 75% bestaan uit proteststemmen tegen het coronabeleid. 3 x raden wie er over 4 jaar keihard gaat krimpen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
"Dit is een fantastische overwinning, we zijn de grootste winnaars. En volgens mij mogen de grootste winnaars altijd het initiatief nemen in de formatie", zegt Baudet donderdag.
Euhm.....

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:13
franssie schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:19:
[...]

En dan netto hè? :P En dat een verpleegkundige dat dan ook verdient. Ik heb ook van die vrienden en die geloven me niet dat het ca 37k Bruto is ...
Dacht ergens rond 40k voor 1 persoon en 70 voor 2 persoons huishouden.

Dan is 50k netto voor 2 personen wel redelijk in de buurt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

New Yorker schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:08:
[...]

Ze maken JA21 uit voor extreem rechts. 8)7
We gaan hier niet generaliseren over alle discussiedeelnemers met meme's/comics/etc, dat is gewoon flamebait.
Philip Ross schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:23:
Dacht ergens rond 40k voor 1 persoon en 70 voor 2 persoons huishouden.

Dan is 50k netto voor 2 personen wel redelijk in de buurt.
Nou, dit was gewoon 50k netto pp hoor ;)

[ Voor 48% gewijzigd door defiant op 18-03-2021 20:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
Heb je de reacties de laatste 2 dagen gevolgd? Hoe veel er wel niet Klaver of Simons aan het afzeiken waren?

Zodra het niet een AWM topic met onderbouwing is komen er hordes rechtse figuren ineens hun liefde voor JA21 en hun afkeer voor links hier propageren hoor.
[...]

Nou, dit was gewoon 50k netto pp hoor ;)
Dat is wel echt ver van de werkelijkheid af ja.

[ Voor 18% gewijzigd door defiant op 18-03-2021 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 07:13
[...]

Waarom niet? Gaat de waarde van je huis alleen maar van omhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:15
Ik snap vrij weinig hoeveel zetels Denk nu heeft.

@Malarky gaf aan dat Denk er ±4000 nodig heeft voor de derde. Dat hebben ze voor 75% gehaald voor nu. Maar als ik zijn prognose erbij pak zie ik dat er een kiesdeler is van ±65.000, dat betekent toch dat je voor 3 zetels ±195.000 stemmen nodig hebt? Denk komt dan ±22.000 te kort. Er zit een heus verschil tussen 1.000 en 22.000.

Misschien dat ik het totaal misinterpreteer en een kiesdeler niet gelijk staat aan een zetel. Dit is immers ook mijn eerste TK-verkiezingen die ik mag meemaken. :P

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

pirke schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:27:
[...]

Waarom niet? Gaat de waarde van je huis alleen maar van omhoog :)
Ik denk dat hij een meer acutere situatie schetste waar iedereen vlucht voor de zondvloed :D

Btw, je signature _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:48
RazorMaron schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:27:

@Malarky gaf aan dat Denk er ±4000 nodig heeft voor de derde. Dat hebben ze voor 75% gehaald voor nu. Maar als ik zijn prognose erbij pak zie ik dat er een kiesdeler is van ±65.000, dat betekent toch dat je voor 3 zetels ±195.000 stemmen nodig hebt? Denk komt dan ±22.000 te kort. Er zit een heus verschil tussen 1.000 en 22.000.

Misschien dat ik het totaal misinterpreteer en een kiesdeler niet gelijk staat aan een zetel. Dit is immers ook mijn eerste TK-verkiezingen die ik mag meemaken. :P
We hebben heel veel restzetels dit jaar.
https://www.kiesraad.nl/v...elverdeling-over-partijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Philip Ross schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:27:
[...]
Dat is wel echt ver van de werkelijkheid af ja.
Nouja, het hangt er natuurlijk ook wel een beetje vanaf. Het Modaal salaris een landelijk ding. Ik denk dat er genoeg regio's zijn waar het veel hoger ligt. Hangt ook maar weer van je bubbel af :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Ik ben een liberaal progressieve rechtse veganist. Die bestaan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
pirke schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:30:
Ik zou zeggen: begin een eigen partij... 8)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• armageddon_2k1
hoevenpe schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:30:
[...]

Partij voor de peulvruchten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
RazorMaron schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:27:

Dat heeft waarschijnlijk te maken met hoe restzetels verdeeld worden.

Is een heel eerlijk proces en slim bedacht.

Komt er op neer dat ze eerst alle partijen een zetel geven voor hoe vaak ze de kiesdeler en gehaald en hebben. Dat zijn dus die 2 zetels.

Vervolgens rekenen ze voor iedere partij uit hoe veel stemmen die gehad hebben gedeeld door het aantal zetels +1. Dus stel dat zij de volgende restzetel zouden krijgen. Vervolgens krijgt de partij die in die berekening het hoogste aantal stemmen per zetel heeft die restzetel en begint het verhaal overnieuw.

Dus het zo veel mogelijk gelijktrekken van de stemmen/zetels over alle partijen heen. Zodat elke zetel zo goed mogelijk hetzelfde aantal stemmen vertegenwoordigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

[...]

Binnen de extremisten heb je altijd mensen die het extremisme opzoeken natuurlijk :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Waarschijnlijk gaat er geen lekker doortastend klimaatbeleid komen, dus ik bereid me vast voor op Nijmegen aan Zee hier. Als ondernemer moet je kansen zien he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:15
Philip Ross schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:31:
[...]

Dat heeft waarschijnlijk te maken met hoe restzetels verdeeld worden.

Is een heel eerlijk proces en slim bedacht.

Komt er op neer dat ze eerst alle partijen een zetel geven voor hoe vaak ze de kiesdeler en gehaald en hebben. Dat zijn dus die 2 zetels.

Vervolgens rekenen ze voor iedere partij uit hoe veel stemmen die gehad hebben gedeeld door het aantal zetels +1. Dus stel dat zij de volgende restzetel zouden krijgen. Vervolgens krijgt de partij die in die berekening het hoogste aantal stemmen per zetel heeft die restzetel en begint het verhaal overnieuw.

Dus het zo veel mogelijk gelijktrekken van de stemmen/zetels over alle partijen heen. Zodat elke zetel zo goed mogelijk hetzelfde aantal stemmen vertegenwoordigd.
Dus als ik het goed begrijp, wordt van de ±22.000 stemmen die DENK te kort komt voor een derde zetel, ±21.000 opgevuld door een gedeelte van een restzetel oid?

Edit: Gebaseerd op het feit dat Malarky aangaf dat DENK nog 4.000 moest en daar al 3.000 van binnen hebben.

Heel moeilijk verhaal die restzetels, moet ik toch echt even meer over lezen.

[ Voor 3% gewijzigd door RazorMaron op 18-03-2021 15:34 ]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:43
PWM schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:29:
[...]

Nouja, het hangt er natuurlijk ook wel een beetje vanaf. Het Modaal salaris een landelijk ding. Ik denk dat er genoeg regio's zijn waar het veel hoger ligt. Hangt ook maar weer van je bubbel af :)
Daarvoor gewoon eens vacatures zoeken buiten je regio, en kijken wat ze daar bieden..
Verschil tussen randstad en daarbuiten is echt groot. Zelfs met trede waar je inspringt kan de locatie uitmaken..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

MikeyMan schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:26:
[...]

Nog los van de stijgende energiekosten die je toch ook moet gaan betalen als je niks doet.
Die energiekosten zullen toch wel als een raket omhoog gaan, want Kaag wil van verduurzaming en energie een "verdienmodel maken". Oftewel: linksom of rechtsom gaat het een hele hoop geld kosten en dat komt gewoon uit onze portemonnee.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:48

Malarky

Wils voor wat ieder

RazorMaron schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:33:
[...]

[...]

Dus als ik het goed begrijp, wordt van de ±22.000 stemmen die DENK te kort komt voor een derde zetel, ±21.000 opgevuld door een gedeelte van een restzetel oid?

Edit: Gebaseerd op het feit dat Malarky aangaf dat DENK nog 4.000 moest en daar al 3.000 van binnen hebben.

Ondertussen, met nog ongeveer 6079 stemmen erbij zou DENK de 11e restzetel weghalen bij D66 en dus 3 zetels halen. De stemgemiddels van D66 (die nu 2 restzetels heeft) liggen erg dicht bij die van DENK.

Formules staan in de sheet dus die kan je gewoon inzien voor de berekening.

Let wel: DENK kan wel 8000 stemmen halen, maar als D66 er dan ook weer 10.000 bij heeft, dan veranderd er weinig he!

[ Voor 7% gewijzigd door Malarky op 18-03-2021 15:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:59
Philip Ross schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:27:
[...]

Heb je de reacties de laatste 2 dagen gevolgd? Hoe veel er wel niet Klaver of Simons aan het afzeiken waren?

Zodra het niet een AWM topic met onderbouwing is komen er hordes rechtse figuren ineens hun liefde voor JA21 en hun afkeer voor links hier propageren hoor.

[...]
:(:)
Geen meme's/comics/etc die generaliseren over de community, dat werkt gewoon als flamebait.

[ Voor 22% gewijzigd door defiant op 18-03-2021 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:48
RazorMaron schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:33:
[...]

[...]

Het filmpje in mijn link legt het denk ik best goed uit. Maar om het heel makkelijk te maken, omdat je altijd een aantal stemmen boven de kiesdeler van een hele zetel uit komt, heb je een aantal zetels over die niemand vol heeft verdiend. Dan gaan ze kijken welke partij heeft de meeste stemmen per volle zetel+1 restzetel. De partij die daar de meeste stemmer per zetel heeft het meest recht op die extra zetel omdat ze al zo dicht bij een volgende zetel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Je snapt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
hoevenpe schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:30:
[...]

Neh, te duur 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bart-Willem schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:36:
[...]

Die energiekosten zullen toch wel als een raket omhoog gaan, want Kaag wil van verduurzaming en energie een "verdienmodel maken". Oftewel: linksom of rechtsom gaat het een hele hoop geld kosten en dat komt gewoon uit onze portemonnee.
Ja ok, maar niks doen maakt dat alleen maar erger. Als je niks verbruikt hoef je niks te betalen ook zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
@Malarky is je model vastgelopen?
Gevoel dat de cijfers niet meer veranderen, komen wel nieuwe uitslagen bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

hoevenpe schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:51:
@Malarky is je model vastgelopen?
Gevoel dat de cijfers niet meer veranderen, komen wel nieuwe uitslagen bij
Nee alles werkt, komt nog maar mondjesmaat iets binnen. Opmeer en Barendrecht kleine aanpassing. Net kwam Bonaire binnen, dat is goed voor D66 altijd, maar niet heel veel stemmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 22:53

gws24

Thinking is hard!

bie100 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:21:
[...]

tja over het milieu kan je altijd discussiëren en over de gevolgen

maar het niet weten dat meer dan de halve bevolking het minimumloon heeft of daar misschien wel onder zitten
dat zullen de meeste toch wel weten
Ik denk dat de meesten het intellectueel echt wel weten maar dat het een ver van hun bed show is en dus steeds wegzakt en ze het dus eigenlijk in de praktijk niet weten :P

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Malarky schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:53:
Nee alles werkt, komt nog maar mondjesmaat iets binnen. Opmeer en Barendrecht kleine aanpassing.
Opmeer kwam binnen maar alle restzetel getallen blijven identiek, apart...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Bart-Willem schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:36:
[...]

Ligt eraan waar de energiekosten stijgen. Laat die niet stijgen voor de kleinverbruiker, maar voor de grootverbruikers. Dan valt er serieus geld te verdienen met verduurzamen. Dat levert bedrijven die een relatief zuinig productieproces hebben een concurrentievoordeel op. Dat betekent wel dat producten/diensten met een grote energie voetprint duurder worden.

Het is dan aan die consument of die dat product nog nodig heeft/wil hebben. Ja, sommige zaken zullen dan weer luxe worden, maar is dat niet het hele punt? We zullen onze leefstijl moet verduurzamen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

hoevenpe schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:55:
[...]

Opmeer kwam binnen maar alle restzetel getallen blijven identiek, apart...
Ja die was al binnen net als Barendrecht, volgens mij geven ze slechts door dat een paar stemmen (handjevol) zijn gewijzigd.

Maar sinds vanochtend niks meer gewijzigd in restzetels eigenlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Malarky op 18-03-2021 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

MikeyMan schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:42:
[...]

Ja ok, maar niks doen maakt dat alleen maar erger. Als je niks verbruikt hoef je niks te betalen ook zeg maar.
Aan de andere kant: verduurzaming komt ook grotendeels zelf. Afgelopen decenia zag je dat met beglazing (van enkelglas naar dubbelglas naar HR++ glas naar tripleglas) en isolatie (van pannenlatten-zonder-afwerking naar houtisolatie naar dikkere isolatie naar een dik pak isolatie), met veel zuinigere CV-ketels (giga-verbruikers naar VR naar HR en wat zuinigers) en nu ook met auto's (van fossiele brandstofslurpers naar zuinigere fossiele brandstofverbruikers naar hybride naar elektrisch). Oftewel: per persoon verbruik je echt aanzienlijk minder energie dan 20 jaar terug en 40 of 60 jaar terug. Dat verschil is echt enorm.

Waar je alleen (gek genoeg) niemand over hoort is dat we eigenlijk gewoon met teveel mensen zijn (geldt wereldwijd natuurlijk). Daar zou je eigenlijk veel meer zoden aan de dijk kunnen zetten, want een mens zelf al stoot meer Co2 uit dan het spul wat 'ie in zijn leven verbruikt. :+

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Kinderen verbieden is inderdaad het beste voor het klimaat. Maar ja, dat hoor je GL dan weer niet roepen :)

En wie gaat anders ons AOWtje betalen later?

[ Voor 18% gewijzigd door pirke op 18-03-2021 15:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Bart-Willem schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:56:
[...]

Waar je alleen (gek genoeg) niemand over hoort is dat we eigenlijk gewoon met teveel mensen zijn (geldt wereldwijd natuurlijk). Daar zou je eigenlijk veel meer zoden aan de dijk kunnen zetten, want een mens zelf al stoot meer Co2 uit dan het spul wat 'ie in zijn leven verbruikt. :+
Mee eens. Oplossing blijkt wereldwijd goed onderwijs bieden aan de hele bevolking inclusief vrouwen.
Want het blijkt dat goed opgeleide mensen veel minder kinderen produceren. Tot aan het punt dat je bevolking gaat krimpen omdat er minder dan 2 kinderen per stel wordt geboren.
Dat is een goede lange termijn oplossing waar je een 1 a 2 generaties later profijt van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:37
Hoeveel kan er nog schuiven als de uitslagen van Rotterdam binnen komen? Gisteren stond D'66 op 27 in de exit poll, zou Rotterdam nog een schepje bovenop de huidige 24 kunnen doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
[...]

Aan de andere kant: verduurzaming komt ook grotendeels zelf. Afgelopen decenia zag je dat met beglazing (van enkelglas naar dubbelglas naar HR++ glas naar tripleglas) en isolatie (van pannenlatten-zonder-afwerking naar houtisolatie naar dikkere isolatie naar een dik pak isolatie), met veel zuinigere CV-ketels (giga-verbruikers naar VR naar HR en wat zuinigers) en nu ook met auto's (van fossiele brandstofslurpers naar zuinigere fossiele brandstofverbruikers naar hybride naar elektrisch). Oftewel: per persoon verbruik je echt aanzienlijk minder energie dan 20 jaar terug en 40 of 60 jaar terug. Dat verschil is echt enorm.

Er zijn niet teveel mensen, onze westerse levensstijl is het probleem. De uitstoot is harder gestegen dan de bevolking.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

pirke schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:58:
Kinderen verbieden is inderdaad het beste voor het klimaat. Maar ja, dat hoor je GL dan weer niet roepen :)
Wat denk je van honden verbieden. De ecologische footprint van de hond is enorm. Je kan beter de wereld over vliegen dan een hond nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

pirke schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:58:

En wie gaat anders ons AOWtje betalen later?
Nee, Klaver heeft zelf 3 kinderen. Dat is klimaatgewijs niet handig. :P

AOW: dat probleem had de babyboomer-generatie eigenlijk ook, die hebben eigenlijk te weinig kinderen gekregen om de sociale zekerheid betaalbaar te houden. Dus we hebben al eerder met dat probleem gedeald. :P
Joris748 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:00:
[...]

Er zijn niet teveel mensen, onze westerse levensstijl is het probleem. De uitstoot is harder gestegen dan de bevolking.
Als je dit serieus meent dan heb je echt onder een steen geleefd. Hoe komt het dat de uitstoot toeneemt? Juist ja: omdat er steeds meer en meer mensen wereldwijd bij komen. Hoe meer mensen, hoe meer monden er gevoed moeten worden, hoe meer er geproduceerd moet worden, hoe meer we de aarde lopen uit te putten. Dat heeft dus niet alleen met de Westerse levensstijl te maken, maar met élke levensstijl.

[ Voor 37% gewijzigd door Bart-Willem op 18-03-2021 16:04 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Patox schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:00:
Hoeveel kan er nog schuiven als de uitslagen van Rotterdam binnen komen? Gisteren stond D'66 op 27 in de exit poll, zou Rotterdam nog een schepje bovenop de huidige 24 kunnen doen?
In 2017 waren er 453.152 kiesgerechtigden en uiteindelijk 327.657 uitgebrachte stemmen. Dat kan zeker rond de restzetels nog dingen veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Patox schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:00:
Vorige TK verkiezingen scoorde D66 rond de 12% over Nederland en zo'n 13,1% in Rotterdam specifiek.

Dusja, D66 is nog altijd een bovengemiddelde gemeente voor D66, maar omdat ze ternauwernood 24 zetels hebben nu denk ik niet dat er nog wat bij komt. Al is Leiden natuurlijk wel een zeer D66 bolwerk.

@hoevenpe Lingewaard kwam binnen, zag de cijfers zeker wijzigen nu.

[ Voor 5% gewijzigd door Malarky op 18-03-2021 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Waar je alleen (gek genoeg) niemand over hoort is dat we eige nlijk gewoon met teveel mensen zijn (geldt wereldwijd natuurlijk). Daar zou je eigenlijk veel meer zoden aan de dijk kunnen zetten, want een mens zelf al stoot meer Co2 uit dan het spul wat 'ie in zijn leven verbruikt. :+
Klimaat is een verdienmodel, er is geen CV installateur die je geen HR+++++ ketel wil leveren. Tja te veel mensen..... Wanneer je zegt dat er te veel zijn, moeten er dus een paar weg... We zijn met corona al aardig bezig, maar het zal niet genoeg zijn als je dit standpunt vast wil blijven houden.

Maar goed, om het wat kleiner te maken, wij kunnen in het kleine Nederland niet alles goed doen, daar zijn we veel te klein voor en wonen we met te veel mensen in een klein stukje land...

Laten we nu per direct de natura 2000 gebieden de deur uit doen, de verschillende de overheden hebben deze destijds alleen maar aangemerkt met het doel om subsidie te krijgen.... Was das even een boemerang....

Zonder deze gebieden kunnen we weer naar een CO2 uitstoot wat bij ons land pas, kunnen we goedkoper en minder bouwen..... Wil je natuur? Ga diep Zweden, Noorwegen of delen van bijvoorbeeld Frankrijk in...

Dom weg accepteren dat Nederland een land is waar qua natuur niet alles kan.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
@Malarky
Nissewaard is toch nog niet verwerkt? Dat was behoorlijk pro-VVD en relatief veel JA21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:39

servies

Veni Vidi Servici

Robkazoe schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:21:
[...]

Een muur? En alle Randstedelingen gaan daar zelf aan meebetalen? :D
Goed plan! d:)b d:)b d:)b d:)b

Of zouden ze niet willen betalen... :+
Misschien moeten we het dan zo zien te verkopen dat wij vanuit het oosten dan niet hun kant op kunnen komen...

En tja... die restzetelverdeling is enorm in het voordeel van de grote partijen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Bullet NL schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:04:
[...]

Klimaat is een verdienmodel.
Wat is daar mis mee? Lokale mensen verdienen er een goede boterham aan (betalen belasting en geven hun geld weer uit in onze economie) en we worden er beter van. Win/win. Alleen niet geforceerd overal een warmtepomp gaan installeren, maar dat gebeurt ook niet, dat is het beeld dat tegenstanders graag doen geloven.
Maar goed, om het wat kleiner te maken, wij kunnen in het kleine Nederland niet alles goed doen, daar zijn we veel te klein voor en wonen we met te veel mensen in een klein stukje land...

Laten we nu per direct de natura 2000 gebieden de deur uit doen, de verschillende de overheden hebben deze destijds alleen maar aangemerkt met het doel om subsidie te krijgen.... Was das even een boemerang....
Jij hebt echt geen idee wat voor unieke flora en fauna we hier hebben, of nog hebben.. :F
Zonder deze gebieden kunnen we weer naar een CO2 uitstoot wat bij ons land pas, kunnen we goedkoper en minder bouwen..... Wil je natuur? Ga diep Zweden, Noorwegen of delen van bijvoorbeeld Frankrijk in...

Dom weg accepteren dat Nederland een land is waar qua natuur niet alles kan.
Je verwart stikstofverbindingen met CO2. En je wil ons land dus verrot laten gaan door te intensieve landbouw, die kunnen nog een tientaljaar verder alle voedingstoffen uit de bodem zuigen en dan houdt het wel op. Insecten en biodiversiteit zijn keihard nodig voor een gezonde leefomgeving. Laat ze in Noorwegen of Zweden maar wat extra veehouden als ze zo nodig goedkoop vlees willen consumeren, niet ten koste van ons land.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Bart-Willem schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:02:
[...]

Nee, Klaver heeft zelf 3 kinderen. Dat is klimaatgewijs niet handig. :P

AOW: dat probleem had de babyboomer-generatie eigenlijk ook, die hebben eigenlijk te weinig kinderen gekregen om de sociale zekerheid betaalbaar te houden. Dus we hebben al eerder met dat probleem gedeald. :P

[...]

Als je dit serieus meent dan heb je echt onder een steen geleefd. Hoe komt het dat de uitstoot toeneemt? Juist ja: omdat er steeds meer en meer mensen wereldwijd bij komen. Hoe meer mensen, hoe meer monden er gevoed moeten worden, hoe meer er geproduceerd moet worden, hoe meer we de aarde lopen uit te putten. Dat heeft dus niet alleen met de Westerse levensstijl te maken, maar met élke levensstijl.
Ja, dit meen ik serieus. Of kun jij de conclusies van dit Oxfam rapport weerleggen?

Bron: https://www.oxfamnovib.nl...ste-helft-wereldbevolking
  • De rijkste 10 procent, ongeveer 630 miljoen mensen wereldwijd, is verantwoordelijk voor 52 procent van de CO2-emissies tussen 1990 en 2015. De rijkste 1 procent, ongeveer 63 miljoen mensen, is verantwoordelijk voor 15 procent van de uitstoot tijdens deze periode. Voor de armste helft van de mensheid is dat slechts 7 procent.
  • Gedurende deze periode verbruikte de rijkste 10 procent een derde van ons resterende wereldwijde koolstofbudget, terwijl de armste helft van de bevolking maar 4 procent voor haar rekening nam. Het koolstofbudget is de hoeveelheid kooldioxide die aan de atmosfeer kan worden toegevoegd zonder dat de mondiale temperatuur toeneemt met meer dan 1,5°C. Dit is het doel van het Parijse Klimaatakkoord uit 2015 om zo de ergste gevolgen van klimaatverandering te voorkomen.
  • De jaarlijkse CO2-uitstoot is tussen 1990 en 2015 met 60 procent gestegen. De rijkste 5 procent is verantwoordelijk voor meer dan een derde (37 procent) van deze groei. De totale emissietoename van de rijkste 1 procent was drie keer zo groot als die van de armste 50 procent.
Tussen 1990 en 2015 is de CO2-uitstoot met 60 procent gestegen. Terwijl de wereldbevolking in dezelfde periode met 38% gestegen is (van 5,33 miljard naar 7,38 miljard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
servies schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:10:
[...]

Goed plan! d:)b d:)b d:)b d:)b

Of zouden ze niet willen betalen... :+
Misschien moeten we het dan zo zien te verkopen dat wij vanuit het oosten dan niet hun kant op kunnen komen...

En tja... die restzetelverdeling is enorm in het voordeel van de grote partijen...
Je noemt het gewoon een dijk, die zien ze graag. Dat hij in het Oosten ligt... tja, met de topografische kennis is het toch al bar slecht gesteld tegenwoordig O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danslo
Joris748 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:00:
[...]

De uitstoot is harder gestegen dan de bevolking.
Weet je dat zeker? Van 1980 tot 2019 daalde de CO2 uitstoot van ~4.6 miljard naar ~3.3 metric tons.

En dat terwijl de populatie groeide van ~400 miljoen mensen toen naar ~450 miljoen mensen nu.

Overigens ben ik het helemaal eens dat we meer moeten doen aan klimaatverandering, maar laten we het wel feitelijk houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

danslo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:21:
[...]

Weet je dat zeker? Van 1980 tot 2019 daalde de CO2 uitstoot van ~4.6 miljard naar ~3.3 metric tons.

En dat terwijl de populatie groeide van ~400 miljoen mensen toen naar ~450 miljoen mensen nu.

Overigens ben ik het helemaal eens dat we meer moeten doen aan klimaatverandering, maar laten we het wel feitelijk houden.
Dit is alleen EU.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Dit zo verwoorden zonder enige vorm van onderbouwing, context of toelichting is ongewenst.

[ Voor 86% gewijzigd door defiant op 18-03-2021 20:51 ]

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

hoevenpe schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:05:
@Malarky
Nissewaard is toch nog niet verwerkt? Dat was behoorlijk pro-VVD en relatief veel JA21
Ze hebben op Twitter aan mij geantwoord dat ze toch nog aan het tellen zijn, dus uitslag wordt pas later aan ANP gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danslo
Het bericht waarop ik reageerde, was weer een reactie op iemand die het had over onze "westerse levensstijl".

De VS ging van ~5 miljard naar ~5.1 miljard metric tons in hetzelfde tijdsbestek, met een populatie van ~220 miljoen naar ~331 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

pirke schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:19:
[...]

Je noemt het gewoon een dijk, die zien ze graag. Dat hij in het Oosten ligt... tja, met de topografische kennis is het toch al bar slecht gesteld tegenwoordig O-)
Er ligt er al eentje langs de IJssel, kan gewoon een stukje bovenop :+

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:41
Malarky schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:03:
[...]

Vorige TK verkiezingen scoorde D66 rond de 12% over Nederland en zo'n 13,1% in Rotterdam specifiek.

Dusja, D66 is nog altijd een bovengemiddelde gemeente voor D66, maar omdat ze ternauwernood 24 zetels hebben nu denk ik niet dat er nog wat bij komt. Al is Leiden natuurlijk wel een zeer D66 bolwerk.

@hoevenpe Lingewaard kwam binnen, zag de cijfers zeker wijzigen nu.
Zelf geteld in Leiden, inderdaad flink D66 bolwerk. Ook Volt moet daar niet onderschat worden. In het stembureau waar ik werkte had Volt meer stemmen dan VVD. D66 had circa 3x zoveel als VVD (>30%). Ben benieuwd wat de uitslag uiteindelijk in Leiden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

danslo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:27:
[...]

Het bericht waarop ik reageerde, was weer een reactie op iemand die het had over onze "westerse levensstijl".

De VS ging van ~5 miljard naar ~5.1 miljard metric tons in hetzelfde tijdsbestek, met een populatie van ~220 miljoen naar ~331 miljoen.
Die Westerse levensstijl houdt in dat we veel spulletjes in China en Taiwan kopen. Lokale uitstoot op die manier kan dus een redelijk vertekend beeld geven. Stel je voor dat we alle kolen opeens uit Australië gaan halen. Dan daalt onze uitstoot gigantisch op papier, maar netto wordt de wereld er niet beter op. Dus dit is een belangrijke nuancering van het geheel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:36

mr_petit

opperprutser

[...]

Ik ben zo liberaal dat ik dat gewoon liberaal noem ;)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
danslo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:27:
[...]

Kijk eens naar de uitstoot per hoofd van de bevolking. Daar bungelen de Afrikaanse landen toch echt wel onderaan

Wikipedia: List of countries by carbon dioxide emissions per capita

Verenigde Staten 16,1 metrische ton
Nederland 9,5 metrische ton
Spanje 6,0 metrische ton
Denemarken 5,8 metrische ton
Botswana 3,2 metrische ton
Namibië 1,2 metrische ton

De meeste Afrikaanse landen zitten onder de 1,0 metrische ton

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:04

Thompson

Beeromaniac

WhySoSerious schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:31:
[...]

Die Westerse levensstijl houdt in dat we veel spulletjes in China en Taiwan kopen. Lokale uitstoot op die manier kan dus een redelijk vertekend beeld geven. Stel je voor dat we alle kolen opeens uit Australië gaan halen. Dan daalt onze uitstoot gigantisch op papier, maar netto wordt de wereld er niet beter op. Dus dit is een belangrijke nuancering van het geheel.
En dat is dus ook precies het punt wat veel klimaat-sceptici hebben m.b.t. de hoeveelheid geld die we in Nederland de komende jaren willen uitgeven en waaraan we dat willen uitgeven. Leuk; maar dan verschuif je het probleem?

Kun je nagaan als Afrika eindelijk welvarender begint te worden en ze daar ineens allemaal de benzine/diesels van ons gaan opkopen omdat wij electrisch zijn gaan rijden.

Daarom; Mínder mensen. Overal.
Joris748 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:38:
[...]

Kijk eens naar de uitstoot per hoofd van de bevolking. Daar bungelen de Afrikaanse landen toch echt wel onderaan

Spanje 6,0 metrische ton

Daarom moeten we ze ook vooral niet naar Nederland laten komen.
80.000 * (9,5-1,0) = 680MT besparing per jaar. :+

[ Voor 29% gewijzigd door Thompson op 18-03-2021 16:42 ]

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 14:25
[...]

Spanje 6,0 metrische ton

Nederland is dus ook relatief een ontzettend vervuilend land in alle opzichten. Zelfs binnen Europa.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 23:52
Ik ben denk ik verdwaald. Was dit nu het klimaattopic of het verkiezingen topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]

Spanje 6,0 metrische ton

WTF is er in 2014/2015 in Palau gebeurt, van 12.3 naar 56.1 in 1 jaar :X

Edit: Ah het gaat om andere getallen
CO2 emissions by country/region name (only fossil fuels and cement manufacture, metric tons per capita for values up to 2014),[4] 2015 and 2018 figures are from Emissions Database for Global Atmospheric Research (EDGAR) and include all human activities leading to climate relevant emissions, except biomass/biofuel combustion (short-cycle carbon)
Maar nog steeds wel vreemd dat die enorme stijging niet bij veel meer landen terug komt.

[ Voor 24% gewijzigd door Woy op 18-03-2021 16:45 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

[...]

Spanje 6,0 metrische ton

Ja die co2 emissie per capita is waarop eigenlijk afgerekend moet worden.
Daar presteert china op zich nog steeds beter dan nederland.
Al vraag ik me wel af of in die tabel soms geen behoorlijke fouten zitten.
Het is volgens mij een waarde die heel moeilijk te bepalen is.
Als je een grote zeefloot hebt, wordt volgens mij de emissie van die vloot bij je land opgeteld, maar als je, zoals in noorwegen, enorme hoeveelheden olie en gas uit de grond pompt en doorverkoopt, krijg je dat niet op je bordje.
Dat is een beetje de junk bestraffen en de dealer niet.

[ Voor 13% gewijzigd door mr_petit op 18-03-2021 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 10:17

Stoney3K

Flatsehats!

Woy schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:41:
[...]

WTF is er in 2014/2015 in Palau gebeurt, van 12.3 naar 56.1 in 1 jaar :X
Daar zijn 4 mensen weg verhuisd? ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
mr_petit schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:35:
[...]

Ik ben zo liberaal dat ik dat gewoon liberaal noem ;)
Toch heb ik ook redelijk wat conservatieve en zeer rechtse standpunten hoor. Eigenlijk pas ik niet in een hokje.

De stemwijzer ging ook alle kanten op, FvD, VVD, D66, GL, PvdD en 50+ stonden allemaal redelijk gelijk :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

GAIAjohan schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:15:
[...]

Punt is ook dat met alleen vloerverwarming je er niet bent.. Dat betekent immers ook dat al je vloeren vervangen moeten worden. En dat betekent weer dat je misschien net zo goed direct je hele keuken en toilet beneden meeneemt. Radiatoren laat verwijderen of vervangen..
Bv een huis van 2001..
Vloerverwarming zie ik online staan voor ~€2000 met 70m2 op de begane grond. Ik zou dan meteen de keuken en toilet maar meenemen. Ben je zo een bedrag richting 4 nullen verder. Dan nog vloeren kiezen voor gang, kamer, (bij)keuken en het bedrag schiet al richting een 2 met 4 nullen..

En dan.. Ach de deuren van de tuindeuren zijn wat krom, niet goed voor isolatie, vervangen maar.. Verven natuurlijk ook.. Of meteen alle kozijnen?
En dan hebben we de bovenverdiepingen nog niet gehad.. En wat te denken van rolluiken plaatsen bv, laat staan die warmtepomp..
Het bedrag is gewoon groot als je het goed wil doen, en niet iedereen heeft dat of wil dat. Denk dat ook waar is wat @gws24 zegt. Hier op tweakers betalen velen dat wel even, maar als je met veel moeite dat huis van €120k gekocht hebt, en €5k spaargeld.. Tsja, dat gaat niet..
Mijn huis is van circa 1950. Met originele details 8) Dat betekend dat sommige dingen waaronder leidingwerk 70 jaar oud waren. Verbouwing van het toilet duurde geen 3 dagen maar 3 weken en ik moest 2 meter diep onder de grond om als het lood te vervangen (voor modern PVC, niet voor ander lood).

Dat ik geen nieuw appartement had dat was me duidelijk maar sommige zaken zijn toch tegengevallen. Dat betekend dat de eerste 30k reserve is stukgeslagen op onmiddellijke noodzakelijkheden. Dan blijft er weinig budget over om te vergroenen behalve de cheapest options. En dan is mijn douche nog met mooie originele details (origineel uit 1950 dus)

Zoals gezegd, ik zoek nog iemand die even wil sponsoren, een hyportheekje onder gunstige voorwaarden mag ook 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:33

HollovVpo1nt

I like gadgets

New Yorker schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:24:
[...]

In Afrika blijven ze kinderen fokken ondanks dat ze het niet kunnen betalen.
Fokken ja? Je praat wel heel respectloos over de noodzaak van die armen om kinderen te baren zodat die kinderen ingezet worden om te werken om de families te onderhouden en kinderen als gevolg van misstanden zoals verkrachting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Thompson schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:40:
[...]

En dat is dus ook precies het punt wat veel klimaat-sceptici hebben m.b.t. de hoeveelheid geld die we in Nederland de komende jaren willen uitgeven en waaraan we dat willen uitgeven. Leuk; maar dan verschuif je het probleem?

Kun je nagaan als Afrika eindelijk welvarender begint te worden en ze daar ineens allemaal de benzine/diesels van ons gaan opkopen omdat wij electrisch zijn gaan rijden.

Daarom; Mínder mensen. Overal.
[...]

Daarom moeten we ze ook vooral niet naar Nederland laten komen.
80.000 * (9,5-1,0) = 680MT besparing per jaar. :+
Tuurlijk, er zijn meerdere manieren om naar de toekomst te kijken. Maar afschuiven valt voor mij op geen enkele manier te verwerken. Rijke mensen (en ja, wij behoren tot de rijkste paar procent ter wereld) stoten per hoofd het meest uit. Een argument aandragen als "wat als Afrikaanse landen in de toekomst een Westere levensstijl aan gaan namen :O " vind ik dan ook geen steek houden. Voorals je kijkt naar hoe gigantisch oververtegenwoordigd de geïndustrialiseerde landen sinds de opkomst van de Industriele Revolutie qua cumulatieve CO2-uitstoot zijn.

Nee, de plicht ligt bij ons, en wij moeten met de middelen komen om de impact van onze fouten te minimaliseren, en de rest van de wereld de tools te geven om niet hetzelfde pad te bewandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

pirke schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:45:
[...]

De stemwijzer ging ook alle kanten op, FvD, VVD, D66, GL, PvdD en 50+ stonden allemaal redelijk gelijk :X
Bij mij niet, ik heb 4 of 5 stemwijzers gedaan en bij alle stemwijzers kwam hetzelfde er uit.
VVD of JA21. De stemwijzers die een marge aangaven was dat voor beide partijen ongeveer 70%
GL was doorgaans 1 van de laagste. 3e, 4e en 5e plaats wisselde natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Stoney3K schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:44:
[...]

Daar zijn 4 mensen weg verhuisd? ;)
Ik vermoed het plaatsen van een (extra) energiecentrale. Kan het echter zo 1 2 3 niet vinden met mijn Google-fu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

HollovVpo1nt schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:48:
[...]

Fokken ja? Je praat wel heel respectloos over de noodzaak van die armen om kinderen te baren zodat die kinderen ingezet worden om te werken om de families te onderhouden en kinderen als gevolg van misstanden zoals verkrachting.
Ach, kijk naar z'n signature ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

https://speld.nl/2021/03/...els-om-fraude-te-claimen/
Hier zit net teveel waarheid in voor satire :P Denk echt dat Baudet gister echt even moest schakelen hoe ie op deze uitslag moest reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

CyBeRSPiN schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:53:
https://speld.nl/2021/03/...els-om-fraude-te-claimen/
Hier zit net teveel waarheid in voor satire :P Denk echt dat Baudet gister echt even moest schakelen hoe ie op deze uitslag moest reageren :)
Ben benieuwd naar aankomende Zondag met Lubach :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:33

HollovVpo1nt

I like gadgets

WhySoSerious schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:48:
[...]

Tuurlijk, er zijn meerdere manieren om naar de toekomst te kijken. Maar afschuiven valt voor mij op geen enkele manier te verwerken. Rijke mensen (en ja, wij behoren tot de rijkste paar procent ter wereld) stoten per hoofd het meest uit. Een argument aandragen als "wat als Afrikaanse landen in de toekomst een Westere levensstijl aan gaan namen :O " vind ik dan ook geen steek houden. Voorals je kijkt naar hoe gigantisch oververtegenwoordigd de geïndustrialiseerde landen sinds de opkomst van de Industriele Revolutie qua cumulatieve CO2-uitstoot zijn.

Nee, de plicht ligt bij ons, en wij moeten met de middelen komen om de impact van onze fouten te minimaliseren, en de rest van de wereld de tools te geven om niet hetzelfde pad te bewandelen.
Ik vind dat ook een heel moeilijk ethisch argument. Hier in het westen hebben mensen decennia lang van de hoogst mogelijke quality of life kunnen genieten. Moet de verbetering van de quality of life van de opkomende landen - waar wij van hebben kunnen genieten - tegen houden omdat zij niet kunnen voldoen aan onze standaarden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
WhySoSerious schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:50:
[...]

Ik vermoed het plaatsen van een (extra) energiecentrale. Kan het echter zo 1 2 3 niet vinden met mijn Google-fu.
In mijn edit heb ik al aangegeven dat het grote verschil komt door het verschil in waar de getallen vandaan komen. Maar dan nog vraag ik mij af of Palau een energiecentrale heeft staan die de hele filipijnen van electra voorziet.

https://webcache.googleus...&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=nl

In deze getallen blijkt dat het in 2010 nog bijna dubbel zo veel was. Het is zo extreem dat het of een fout in de data moet zijn, of een of andere constructie voor andere landen opvangen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
HollovVpo1nt schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:55:
[...]

Ik vind dat ook een heel moeilijk ethisch argument. Hier in het westen hebben mensen decennia lang van de hoogst mogelijke quality of life kunnen genieten. Moet de verbetering van de quality of life van de opkomende landen - waar wij van hebben kunnen genieten - tegen houden omdat zij niet kunnen voldoen aan onze standaarden?
Maar wat is quality of life? Ik verwacht daar een groot verschil in verwachting zit.

Is quality of life iedere dag vlees eten? Of 3x per jaar met het vliegtuig op vakantie? Of wegwerpartikelen kopen bij de Action? Of 130 kph rijden op de snelweg met een auto? Het hele jaar door een hottub op 32 °C in de tuin?

Voor mij is quality of life mijn kinderen laten opgroeien in een gezonde leefomgeving. Lekker de fietsen pakken en van de natuur genieten. Genieten van lekker eten (niet persé met vlees). En misschien 1x in de 5 jaar met het vliegtuig naar een verre bestemming.

[ Voor 3% gewijzigd door Joris748 op 18-03-2021 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Oss is binnen. https://www.verkiezingensite.nl/uitslag/oss

VVD goede resultaten behaald daar, komt ook snel dichterbij op een extra restzetel nu.

[ Voor 19% gewijzigd door Malarky op 18-03-2021 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:55
we zijn ook ergens een restzetel 'kwijtgeraakt' zie ik nu
Pagina: 1 ... 31 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Knutsel zelf: https://www.coalitiechecker.nl/