Dat valt ook wel mee, natuurlijk moeten mijn mede Groninger worden gecompenseerd voor waardedaling en indien van toepassing de bevingsschade. Beide trajecten zijn al lang in gang gezet.
Overigens staan deze trajecten geheel los van de VVD, dus niet zoals jij eerder suggereerde is de VVD hier een rem op. Laten we duidelijk zijn, de gas-aardbevingen zijn niet de schuld van de VVD. Regionale problematiek wat veel te ver van Haags beleid afstaat. Gronings Gas is al 50 jaar lang een melkkoe geweest van de verschillende overheden, tevens hebben bedrijven als de NAM er miljarden aan verdiend, zonder de vraag te stellen: Was als..... Nu achteraf, zien we gewoon dat er geen beleid op schade is geweest, dat moet er even in een paar jaar door heen geramd worden. Politiek complex, maar daarmee niet automatisch de schuld de grootste Tweede Kamer partij anno 2021.
Dat is erg kortzichtig....
Overigens; Mijn schade is netjes vergoed door NAM, en via instituut mijnbouwschade heb ik compensatie gekregen over de waarde vermindering van mijn woning. Net zoals andere Groningers.
Nu alleen zorgen dat Den Haag snapt dat Groningen geen achterliggend gebied is. De Eemshaven in nu al de energie vally van Nederland, hier kan onder de juiste omstandigheden prima een laatste generatie kerncentrale worden geplaatst voor back-up als de Wind of zonneparken niet aan de leveringsbehoefde kunnen voorzien. Juist dat is innoveren.
Groningen, één van de mooiste steden van Nederland; Jong, jeugdig en vol kennis door de hoge scholen en universiteit. Omdat we niet allemaal in het westen kunnen wonen moet de overheid zorgen dan wonen en werken in andere regios dan de Randstad aantrekkelijk wordt. Buiten de file om zit ik met de auto in 1.5 uur in Amsterdam, zorg er voor dat er een verbinding komt tussen het Noorden, Oosten en Zuiden dat reis duur verkort naar 45 minuten of een uurtje maximaal. Ongeachte weer, files of drukte.... Maak Nederland groter dan alleen de Randstad, Juist dan kunnen we als land verder de toekomst in zonder dicht te slippen. Wat tevens een prima oplossing kan zijn voor de woning nood. Wijs in het Noorden, Oosten en Zuiden plaatsen aan die kunnen/mogen/moeten groeien. Zorg simpel weg voor ondernemers en huishoudens een aantrekkelijk vestigingsklimaat krijgen in de regio's buiten de Randstad.