De Tweede Kamerverkiezingen 2021: Kroegtopic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 108 Laatste
Acties:
  • 254.237 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

mr_petit schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:18:
Steeds nog geen uitslag voor rotterdam (600k mensen) en oss (90k mensen) of leiden (120k mensen)
Wel voor barendrecht en pijnacker-nootdorp (samen toch goed voor 100k+ mensen). Daar weinig verrassingen (vvd/d66/pvv)
GL hun marge op de restzetel is daarmee wel flink geslonken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:23
Malarky schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:20:
Naast Oss en Rotterdam moet natuurlijk ook Leiden nog binnen komen, dat kan de laatste restzetel voor D66 flink verstevigen.
Ik zie in jouw model ook nog wel een extra restzetel naar de VVD gaan, of acht je dat uitgesloten?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:19
[...]

Amsterdam, Den Haag en Utrecht (en Cranendonck en Hardenberg) hebben overigens voorlopige resultaten doorgegeven en zijn waarschijnlijk ook nog aan het tellen, dus wellicht kan dat ook nog flink schelen.

Naast Oss en Rotterdam moet natuurlijk ook Leiden nog binnen komen, dat kan de laatste restzetel voor D66 flink verstevigen.
Denk jij dat DENK aan hun derde zetel komt? Hoe staat het ervoor met Nida, is die al afgeschreven?

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
RazorMaron schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:22:
Hoe staat het ervoor met Nida, is die al afgeschreven?
26K nu, uitgesloten.

Nissewaard zit er ook nog niet bij, die uitslag is al wel een tijd binnen.

[ Voor 33% gewijzigd door hoevenpe op 18-03-2021 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:48

Malarky

Wils voor wat ieder

hoevenpe schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:22:
[...]

Ik zie in jouw model ook nog wel een extra restzetel naar de VVD gaan, of acht je dat uitgesloten?
Puur rekenkundig gezien: VVD, JA21, Volt en DENK maken kans op een extra zetel nog denk ik. Dit kan ten koste gaan van D66, GL of PvdD.

Alle andere partijen lijken in een veilige bandbreedte in hun zetels te zitten. Qua steden die nog binnen moeten komen: Rotterdam dat is uitgesproken, maar Leiden helt weer naar de andere kant en het is onduidelijk hoeveel stemmen nog in uit Amsterdam en Utrecht moeten komen.
hoevenpe schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:23:
[...]

Nissewaard zit er ook nog niet bij, die uitslag is al wel een tijd binnen.
Hebben hun uitslag nog niet doorgegeven aan het ANP, geen van de media telt ze dus mee want die refreshen ook allemaal simpelweg de ANP feed.

[ Voor 26% gewijzigd door Malarky op 18-03-2021 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:55
Maar de cijfers van Rotterdam zouden best wel eens best gunstig kunnen zijn voor JA21, omdat Eerdmans daar in de politiek heeft gezeten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

rik86 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:26:
Maar de cijfers van Rotterdam zouden best wel eens best gunstig kunnen zijn voor JA21, omdat Eerdmans daar in de politiek heeft gezeten
Je zou juist verwachten dat dit tegen hem zou moeten werken, ze kennen hem al ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:17

mr_petit

opperprutser

[...]
Ja en hellevoetsluis en nissewaard (samen ook 120k mensen). Dat zijn wel populistische bolwerken (vooral nissewaard). Ik ben benieuwd hoe D66 het daar gaat doen, of ze daar ook de landelijke winst kunnen doorzetten.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Malarky schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:26:
Puur rekenkundig gezien: VVD, JA21, Volt en DENK maken kans op een extra zetel nog denk ik. Dit kan ten koste gaan van D66, GL of PvdD.
Met Nissewaard erbij is JA21 Volt al voorbij, dan moet de thuisbasis van Leefbaar Rotterdam nog komen. Die restzetel voor Eerdmans lijkt me zeker evenals het verlies ervan door GroenLinks.

VVD en D66 zou nog best wel eens kunnen wisselen, veel 'blauwe' gemeentes nog die niet binnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-09 22:55
Señor Sjon schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:20:
[...]
Ik verwacht over 2 jaar weer een grote verschuiving in de EK, dus hoe lang is zo'n coalitie houdbaar?
Een coalitie zonder meerderheid in de EK is sinds 2010 eerder regel dan uitzondering. Alleen van 2017 tot 2019 had de coalitie een meerderheid in de EK.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

gambieter schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:28:
[...]

Je zou juist verwachten dat dit tegen hem zou moeten werken, ze kennen hem al ;)
Ik denk dat het andersom zal zijn. Eerdmans heeft ook in Capelle gezeten (zelfs wethouder), en daar is het stempercentage ja21 4,6% tov 2,3% landelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bergen kwam er net bij, weer 10% eraf voor GL. Ben benieuwd. Leuk sheet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:45
Als oud Klaver stemmer vraag ik mij oprecht af of mensen nog wel willen stemmen op de naam Klaver of dat iemand anders naar voren moet worden geschoven in die partij..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
gambieter schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:28:
Wees blij dat we niet het Britse districtenstelsel hebben, dan had Rutte nu 130 zetels gehad... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

dglavimans schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:38:
Als oud Klaver stemmer vraag ik mij oprecht af of mensen nog wel willen stemmen op de naam Klaver of dat iemand anders naar voren moet worden geschoven in die partij..
Hij was jong en hip en sprak die doelgroep aan. Nu is hij gewoon een politicus geworden. Dat maakt op zich niet uit natuurlijk, maar het is hem tot nu toe niet gelukt die doelgroep te vervangen voor iets nieuws.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jos_V
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-09 15:20
Teleurstellende uitslag.

mooi gedaan van Kaag, maar ik heb duidelijk haar campagne gemist, de onderwijs partij die extra geld voor onderwijs links liet liggen. De tech partij die voor de sleepwet stemde na jaren oppositie, de partij die tegen hun eigen grondwets wijzingen stemde...die hun eigen referendum de das omdeed. de partij die ziekenhuizen winsten wil laten uitkeren aan investeerders.

Ik denk dat de mensen die van GL naar D66 zijn overgestapt jammerlijk van een koude kermis thuis zullen komen.

Nou hopelijk zal mijn stemmeke op Mevrouw Leijten niet verloren gaan, ik hoop dat zij haar werk goed voort zal zetten en hopelijk de rechtstaat nog een beetje waarborgen waar mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:45
PWM schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:40:
[...]

Hij was jong en hip en sprak die doelgroep aan. Nu is hij gewoon een politicus geworden. Dat maakt op zich niet uit natuurlijk, maar het is hem tot nu toe niet gelukt die doelgroep te vervangen voor iets nieuws.
Ja precies dat dus eigenlijk :p De enige keer dat ik echt moeite deed en tot een eigen stem kwam.. Aardig verzuurt wel en denk heel veel met mij toen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Jos_V schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:41:
Teleurstellende uitslag.

mooi gedaan van Kaag, maar ik heb duidelijk haar campagne gemist, de onderwijs partij die extra geld voor onderwijs links liet liggen. De tech partij die voor de sleepwet stemde na jaren oppositie, de partij die tegen hun eigen grondwets wijzingen stemde...die hun eigen referendum de das omdeed. de partij die ziekenhuizen winsten wil laten uitkeren aan investeerders.

Ik denk dat de mensen die van GL naar D66 zijn overgestapt jammerlijk van een koude kermis thuis zullen komen.

Nou hopelijk zal mijn stemmeke op Mevrouw Leijten niet verloren gaan, ik hoop dat zij haar werk goed voort zal zetten en hopelijk de rechtstaat nog een beetje waarborgen waar mogelijk.
De hele media deed mee aan die campagne, die kon je moeilijk gemist hebben. Het was net als Klaver vier jaar geleden die wind mee kreeg. Ben benieuwd of men over vier jaar de push naar Kaag4President gaat maken of er dan weer een andere ster aan het firmament komt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 23:28
PWM schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:40:
[...]

Kwa idealen sluit ik best bij GL aan, maar stemde vorige keer juist niet op Klaver omdat het meer een persoonlijkheidscult was dan echt inhoudelijk. Dit keer wel GL gestemd omdat hij toch wat volwassener is en het toch de linkse partij is met de meeste kans op regeringsdeelname door hun sterke positie in de EK.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
dglavimans schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:41:
Ja precies dat dus eigenlijk :p De enige keer dat ik echt moeite deed en tot een eigen stem kwam.. Aardig verzuurt wel en denk heel veel met mij toen
In Amsterdam zijn ze er ook wel klaar mee, die windmolens bij IJburg en een biomassa-centrale in oost deden het toch minder bij de klimaatbewuste achterban. Het zijn net gewone mensen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Bensimpel schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:00:
[...]

Misschien partij voor de dieren erbij?

VVD/D66/CDA/PvdD heb je 80 zetels. Maar dan moet er wel flink onderhandeld worden.
In eerste instantie niet zo voor de hand liggend maar eigenlijk best wel een optie. Zullen wel een paar partijen (zeker VVD en PvdD) over een drempel moeten stappen. Maar voor PvdD de kans om te laten zien dat ze constructief zijn en iets kunnen bereiken. Voor D66 de kans om ethische zaken die voor CU taboe zijn op de agenda te zetten (al zullen die zaken ook voor CDA moeilijk liggen)

Hoeveel stoeltjes in de eerste kamer krijg je dan?

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

hoevenpe schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:44:
[...]

In Amsterdam zijn ze er ook wel klaar mee, die windmolens bij IJburg en een biomassa-centrale in oost deden het toch minder bij de klimaatbewuste achterban. Het zijn net gewone mensen... :)
Die hebben dan ook Rutger Groot Wassink gekregen. Een nog grotere narcist dan Baudet. En ook niet helemaal lekker in zijn hoofd af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

[...]

Ik denk dat geenstijl daar wel de kern van het probleem van links te pakken heeft. Rare is dat dat beleid ook VVD beleid is geweest (met name landelijk) dus die ommezwaai kan ik nog niet helemaal rijmen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_V
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-09 15:20
Señor Sjon schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:42:
[...]

De hele media deed mee aan die campagne, die kon je moeilijk gemist hebben. Het was net als Klaver vier jaar geleden die wind mee kreeg. Ben benieuwd of men over vier jaar de push naar Kaag4President gaat maken of er dan weer een andere ster aan het firmament komt.
Als iemand zonder social media, die een uurtje tv kijkt per week, valt dat toch tegen. ik heb geen debat gemist, geen analyze gezien. (Ik heb van geen enkele campagne iets meegekregen.)

en het D66 partij programma was niet iets waar het roer werd omgegooid. dus ja ik ben best blind geweest voor de Kaag opmars. :).

voor mij was bij voorbaat duidelijk een Stem voor D66 is een Stem voor Rutte IV, dus wat wel in mijn blikveld kwam is redelijk snel voorbij gezoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hoe werkt dit nou?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wL_yD5z188hkN6eLI0y3X1IGe0o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u4u5HqfMCKqpA1esNOvJxVq3.png?f=fotoalbum_large

GL lijkt zijn "Stemcijfers Over" van 2511 te gaan verliezen (was 3800 voor de laatste uitslagen). Stel dat ze nu 2512 voorsprong verliezen, waar gaat die zetel dan heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
[...]

Fijn.. kom niet rond die cookiemuur heen -_- schijtsite ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
PWM schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:52:
Hoe werkt dit nou?

[Afbeelding]

GL lijkt zijn "Stemcijfers Over" van 2511 te gaan verliezen (was 3800 voor de laatste uitslagen). Stel dat ze nu 2512 voorsprong verliezen, waar gaat die zetel dan heen?
VVD, je moet in de kolom stem-gemiddelde voor 11e restzetel kijken; Diegene met 't hoogste gemiddelde krijgt 'm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:48

Malarky

Wils voor wat ieder

PWM schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:52:
Hoe werkt dit nou?

[Afbeelding]

Mijn berekening moet nog worden aangescherpt en bij voorkeur heb ik een arrayformula maar daar kom ik niet uit. Maar de basis van de berekening is: hoeveel stemmen mag GL verliezen om niet de laatste (en dus 11e) restzetel meer te pakken. Ze hebben op dit moment de 10e overigens.

'stemmen verliezen' kan natuurlijk niet, dus in andere woorden hoeveel stemmen hebben 'over' op hun laatste zetel.

[ Voor 6% gewijzigd door Malarky op 18-03-2021 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Teleurgesteld dat de klimaat *knip*( D66) dik heeft gewonnen.
Kost een berg en je ontvangt er pas op heel lange termijn een beetje voor terug.
Dit gaat voor veel mensen gewoon de financiële strop kosten.

Dergelijke kwalificaties laten we achterwege, bovendien is zonder onderbouwing deze post een troll met een paar loze statements.

[ Voor 28% gewijzigd door tweakduke op 19-03-2021 23:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mark31 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:04:
Teleurgesteld dat de klimaat wappies ( D66) dik heeft gewonnen.
Kost een berg en je ontvangt er pas op heel lange termijn een beetje voor terug.
Want je denkt dat er geen negatieve effecten aan doorgaan op de huidige voet zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:42:
[...]

Ik ben benieuwd of die push naar het afschaffen van de monarchie gaat komen en vooral van wie die gaat komen. Ik zie niet in waarom Kaag president zou moeten worden van Nederland terwijl Willem-Alexander al ons staatshoofd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
D66 onderkent 't klimaatprobleem toch juist, waardoor we een hoop milieuschade voorkomen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Dat D66 voor veel mensen duur gaat worden staat wel vast maar de klimaatwappies zitten toch echt vooral bij de FvD

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:20
rik86 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:06:
[...]

D66 onderkent 't klimaatprobleem toch juist, waardoor we een hoop milieuschade voorkomen?
Precies ik dacht dat klimaatwappies, juist de gene zijn die het ontkennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
MikeyMan schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:05:
[...]

Want je denkt dat er geen negatieve effecten aan doorgaan op de huidige voet zitten?
Ik snap heus wel dat het klimaat hard achteruit gaat.
Maar de plannen die ze hebben om het tegen te gaan zijn onbetaalbaar voor veel mensen.
Die dreigen door andermans idealen nu failliet te geraken.
Nogal egoïstisch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:25

WhySoSerious

Be the change.

Struisvogel gespot :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Mark31 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:09:
[...]

Ik snap heus wel dat het klimaat hard achteruit gaat.
Maar de plannen die ze hebben om het tegen te gaan zijn onbetaalbaar voor veel mensen.
Die dreigen door andermans idealen nu failliet te geraken.
Nogal egoïstisch.
Dus nu zelf de rekening nemen voor een probleem waar je nu bekend mee bent is egoïstisch, in tegenstelling tot de problemen nu op zijn beloop laten en volgende generaties met extra shit opzadelen.

Weer wat geleerd.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
Inmiddels zijn de lijsttrekkers annex toekomstige fractievoorzitters bijeen voor een vergadering in de Tweede Kamer, dus we zullen straks wel horen wie de verkenner wordt. Ik kan me zo voorstellen dat Edith Schippers als president van DSM Nederland deze keer geen tijd zal hebben, dus het is denk ik afwachten met welke naam de VVD komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mark31
Bullshit.
Warmtepomp 15 k, dak isoleren en dakpannen 10 k, muurisolatie een paar k, vloerverwarming en daardoor ook een nieuwe vloer moeten leggen 10-15 k.

Maar struisvogels..
Ik zeg eerder dat mensen met idealen die niet rationeel naar de baten-kosten plaatje bekijken mogen van mij naar de Efteling.
Want die geloven in sprookjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
voske schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:13:
Inmiddels zijn de lijsttrekkers annex toekomstige fractievoorzitters bijeen voor een vergadering in de Tweede Kamer, dus we zullen straks wel horen wie de verkenner wordt. Ik kan me zo voorstellen dat Edith Schippers als president van DSM Nederland deze keer geen tijd zal hebben, dus het is denk ik afwachten met welke naam de VVD komt.
Johan Remkes wordt al genoemd.

https://www.trouw.nl/poli...aag-op-de-tafel~bec3293c/

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Baudet gaat er vanuit dat hij als grootste winnaar het initiatief mag gaan nemen bij de formatie.

Kan iemand die man uitleggen dat 35 een hoger getal is dan 8?

https://nos.nl/l/2373086#UPDATE-container-51820146
Edit: bron toegevoegd

[ Voor 19% gewijzigd door Dennis1812 op 18-03-2021 14:18 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:17

Stoney3K

Flatsehats!

Mark31 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:14:
[...]

Bullshit.
Warmtepomp 15 k, dak isoleren en dakpannen 10 k, muurisolatie een paar k, vloerverwarming en daardoor ook een nieuwe vloer moeten leggen 10-15 k.
Ik woon in een huurhuis. Leg mij eens uit hoe ik zelf mijn appartement mag gaan vergroenen?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Dennis1812 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:15:
Baudet gaat er vanuit dat hij als grootste winnaar het initiatief mag gaan nemen bij de formatie.

Kan iemand die man uitleggen dat 35 een hoger getal is dan 8?
Waar lees je dat??

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 14:25
Hoewel ik graag over het klimaat praat (en GL om die redenen 25 zetels had mogen krijgen), denk ik dat de inhoudelijke discussie daarover beter in een ander topic past :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
Ankona schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:12:
[...]

Dus nu zelf de rekening nemen voor een probleem waar je nu bekend mee bent is egoïstisch, in tegenstelling tot de problemen nu op zijn beloop laten en volgende generaties met extra shit opzadelen.

Weer wat geleerd.
Nee, alles in een korte tijdsbestek aan willen pakken (2030) waardoor de burgers op kosten gejaagd worden is egoïstisch.
Dit wisten ze al in 1970 en mogen wij voor bloeden.
Serieus....
Doe het dan uitsmeren tot 2050 oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:28

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja want volgens Fleur Agema van de PVV hebben we in dit land hele goede ingenieurs die de dijken tzt wel weten op te hogen, gratis of voor weinig denk ik dan? Misschien met behulp van goedkope arbeidsmigranten?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Basekid
Zelf verwacht Baudet dat hij "met open armen wordt ontvangen" bij de formatie. "We zijn de grootste winnaar van de verkiezingen en de grootste winnaars mogen het initiatief nemen, dus wordt het spannend", zei hij. De meeste andere grote partijen hebben zijn partij uitgesloten als coalitiepartner, maar dat waren volgens Baudet valse verkiezingsbeloftes. "Die zijn na de verkiezingen niets meer waard."

Manmanman, wat een clown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Stoney3K schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:15:
[...]

Ik woon in een huurhuis. Leg mij eens uit hoe ik zelf mijn appartement mag gaan vergroenen?
Jij mag de investering doen zodat de huisjesmelker daar baat bij heeft :+

Ik vrees dat er met de mogelijke regering veel mooie woorden gaan komen maar dat het groot vastgoed wordt ontzien. Dat zijn tenslotte behoorlijke sponsoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

lol, die gast mag dan wel 8 zetels hebben, niemand gaat naar hem luisteren..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:19

J2S

Mark31 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:16:
Nee, alles in een korte tijdsbestek aan willen pakken (2030) waardoor de burgers op kosten gejaagd worden is egoïstisch.
De wereld leefbaarhouden willen houden voor iedereen is het tegenovergestelde van egoïstisch.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Bensimpel schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:18:
[...]

lol, die gast mag dan wel 8 zetels hebben, niemand gaat naar hem luisteren..
Nee joh, die uitsluitingen waren loze campagne beloftes. Hij is nu minister president.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
Stoney3K schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:15:
[...]

Dat zal de verhuurder moeten doen en zal dat doorberekenen naar jou (huur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
> Baudet hoopt op een "kenniskabinet" of een coalitie over rechts, met de VVD, PVV, CDA, JA21 en de SGP.

Yo he, wat heeft die kerel gesnoven want dat moet echt sterk spul zijn geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 17:36
De formatie is toch 30 man. Mag ik mijn verjaardag nu ook met 30 man formeren?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

[...]

Bullshit.

Maar struisvogels..
Ik zeg eerder dat mensen met idealen die niet rationeel naar de baten-kosten plaatje bekijken mogen van mij naar de Efteling.
Bullshit. Wp inc. subsidie €5K? Vloerverwarming, goede isolatie & zonnepanelen liggen er al. Terugverdiend in <10 jaar.
Kwestie van juiste huis kopen en je zaken zelf op orde hebben. Dat zijn toch die uitgangspunten van het liberalisme wat gisteren de vraag naar duidelijk geworden is? Laat die hulpbehoevenden maar in hun sop gaarkoken.

Het volk krijgt de regering die het verdient, maar probeer een beetje afstand te nemen van de materie om te zien hoe je gevoelens gestuurd worden.

Ter verduidelijking, ik heb op een partij gestemd die links-progressief is. Doorleven op de huidge voet is imho geen optie. Externaliteiten dienen ingeprijsd te worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Basekid
Ben wel tot de conclusie gekomen dat de tweakers community centrum-links lijkt te zijn en (helaas?) geen afspiegeling is van de maatschappij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mark31
CyBeRSPiN schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:18:
[...]

Ja want volgens Fleur Agema van de PVV hebben we in dit land hele goede ingenieurs die de dijken tzt wel weten op te hogen, gratis of voor weinig denk ik dan? Misschien met behulp van goedkope arbeidsmigranten?
Ik ben niet persee tegen het klimaat, wel in de snelheid waarmee ze het willen uitvoeren en dus veel mensen financieel in de shit geraken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Mel33 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:20:
De formatie is toch 30 man. Mag ik mijn verjaardag nu ook met 30 man formeren?
Als je jarig bent na de beëdiging van Thierry wel. Anders niet.
Tenzij in landsbelang, dan wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Mark31 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:19:
[...]

Dat zal de verhuurder moeten doen en zal dat doorberekenen naar jou (huur)
Hier in de buurt is de woningbouw al bezig met renovatie naar een nul-op-de-meter woning (goede isolatie en zonnepanelen), ZONDER huurverhoging. Hoop dat vele andere woningbouwverenigingen dit voorbeeld zullen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
Basekid schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:20:
Ben wel tot de conclusie gekomen dat de tweakers community centrum-links lijkt te zijn en (helaas?) geen afspiegeling is van de maatschappij.
Links ja? Centrum ben ik het mee eens, maar imo noch links noch rechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
J2S schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:19:
[...]

De wereld leefbaarhouden willen houden voor iedereen is het tegenovergestelde van egoïstisch.
Je kan toch wel uittellen dat velen geen 30-40k op de plank hebben liggen? Zeker als komend jaar half ondernemend Nederland omvalt als steun terug betaald moet worden is het compleet onrealistisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
J2S schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:19:
[...]

Lees nogmaals mijn reacties eens.
Ze wisten dit al vanaf 1970!.
Ze willen het nu in 10 jaar tijd bewerkstelligen wat voor veel mensen niet te betalen is.
Spreid het tot 2050 of 2060, maar niet direct.
Dat is asociaal ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Mark31 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:22:
[...]

Ze willen het nu in 10 jaar tijd bewerkstelligen wat voor veel mensen niet te betalen is.
Dat is asociaal ja.
2050/2060 is al te laat... Of wil je graag je huis direct aan zee hebben?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
Mark31 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:22:
[...]

Dat is asociaal ja.
Helaas is 2050, en vooral 2060 veeeeel te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
CyBeRSPiN schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:21:
[...]

Hier in de buurt is de woningbouw al bezig met renovatie naar een nul-op-de-meter woning (goede isolatie en zonnepanelen), ZONDER huurverhoging. Hoop dat vele andere woningbouwverenigingen dit voorbeeld zullen volgen.
Dat is zeer netjes van de woningbouw, dat zie je niet vaak.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-09 17:29
Basekid schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:18:
Zelf verwacht Baudet dat hij "met open armen wordt ontvangen" bij de formatie. "We zijn de grootste winnaar van de verkiezingen en de grootste winnaars mogen het initiatief nemen, dus wordt het spannend", zei hij. De meeste andere grote partijen hebben zijn partij uitgesloten als coalitiepartner, maar dat waren volgens Baudet valse verkiezingsbeloftes. "Die zijn na de verkiezingen niets meer waard."

Manmanman, wat een clown.
Neen hoor, gewoon aan het voorsorteren om straks weer in de slachtofferrol te kunnen kruipen. Standaard onderdeel van de toolbox van bruin-rechts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
Bensimpel schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:23:
[...]

Je moet altijd naar kosten-baten kijken.
Ik wil ook wel een Ferrari maar dat is niet te betalen.
Exact hetzelfde.
Veel mensen leven in een illusie.
Denk met je verstand ipv emoties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Bensimpel schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:23:
[...]

Nou opzich.. dat lost wel een aantal grote problemen op.
Kan er ook geen demonstratie meer gehouden worden op t museumplein. Weer rustige zondagen dus. En scheelt een bak diesel als ik naar t strand wil.

Verder. Uh nee, maar het moet wel realistisch worden met behulp van de juiste subsidies en hulp van de overheid. Gewoon roepen dat je maar een bak geld ergens in moet gooien is onrealistisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Mark31 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:21:
[...]

Ik ben niet persee tegen het klimaat, wel in de snelheid waarmee ze het willen uitvoeren en dus veel mensen financieel in de shit geraken.
Oh man je snapt het echt niet he. Terwijl je net zelf zegt dat er in 1970 al mee begonnen had moeten worden.

Als er in 1970 mee begonnen was en we nu, 50 jaar later, onze zaken op orde hadden had het ons veel minder gekost. En dan ga je nog voorstellen dat we nog later moeten beginnen omdat er hier een paar minder-vermogende burgers het niet aankunnen? Waardoor de uiteindelijke kosten van het mitigeren nóg hoger zijn?

Sowieso tegen het klimaat zijn? Science, use it... We zitten met z'n allen in hetzelfde schuitje, zullen met z'n allen dezelfde investeringen moeten doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Mark31 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:21:
[...]

De grap is dat snelheid van de klimaatverandering dusdanig is dat er binnen nu en 10 jaar echt hard ingegrepen moet om er nog wat aan te kunnen doen. We zijn helaas slachtoffer van de vorige generaties die er veel goedkoper en op een rustiger tempo wat aan had kunnen doen. Maar allemaal onder invloed/lobby van de olie- en gassector in de luren laten leggen.
En financieel hoeft het niet zo erg te zijn. Er komen ook heel veel banen bij en het biedt ook kansen voor innovatieve bedrijven die over de hele wereld kunnen gaan leveren.
Lenen kost weinig in deze tijd voor onze overheid. Het op zn beloop laten en de gevolgen van de klimaatveranderingen zullen veel en veel hogere kosten met zich meebrengen, maar idd, vooral aan de volgende generatie.
Vraag is dan of je egoïstisch bent ingesteld of de generaties na jou ook nog wat gunt. Persoonlijk ben ik al minder vlees gaan eten, minder gaan vliegen, en wil nog wel wat stappen zetten omdat het nodig is, niet omdat het perse leuker is.

En warmtepomp in bestaande woning wacht ik wel mee, er zijn nog allerlei andere oplossingen zoals een centraal warmtenet, waterstof of toch op aardgas blijven. Er zijn andere manieren om de CO2 terug te dringen zoals beter isoleren.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 18-03-2021 14:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Bullshit.

Maar struisvogels..
Manmanman... Lekker kortzichtig...

Wat kost het als je huis onder water staat? Goedkoper denk je?

Nog los van de stijgende energiekosten die je toch ook moet gaan betalen als je niks doet.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 18-03-2021 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

WhySoSerious schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:20:
[...]

Bullshit. Wp inc. subsidie €5K? Vloerverwarming, goede isolatie & zonnepanelen liggen er al. Terugverdiend in <10 jaar.
Kwestie van juiste huis kopen en je zaken zelf op orde hebben. Dat zijn toch die uitgangspunten van het liberalisme wat gisteren de vraag naar duidelijk geworden is? Laat die hulpbehoevenden maar in hun sop gaarkoken.

Het volk krijgt de regering die het verdient, maar probeer een beetje afstand te nemen van de materie om te zien hoe je gevoelens gestuurd worden.

Ter verduidelijking, ik heb op een partij gestemd die links-progressief is. Doorleven op de huidge voet is imho geen optie. Externaliteiten dienen ingeprijsd te worden.
Als je het juiste huis koopt hoef je helemaal niets te doen.

Let wel ik ben voor vergroenen maar heb helaas een oud huis waar heeeeel veel aan moet gebeuren. De juiste huizen waren op en we lopen ongeveer een miljoen huizen bouwen achter

Edit: en ik ben daar echt wel mee bezig. Voer isolatie geplaatst, waterzijdig ingeregeld, extra zuinige ledverlichting, thermostaat graadje lager maar helaas steens muur (dus lastiger en kostbaarder isoleren) grote ramen maar met dubbelglas uit 1979, dak is niet van mij helaas dus geen zonnepanelen, etc. Radiatoren moeten allemaal worden vervangen door low temp radiatoren etc. Voordat ik klaar ben heb ik in mijn situatie wel 50K uitgegeven. Dat is ok maar gaat wel lang duren want dat heb ik even niet liggen.

Sponsoren mogen zich melden :P

[ Voor 21% gewijzigd door Indoubt op 18-03-2021 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
WhySoSerious schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:25:
[...]

Oh man je snapt het echt niet he. Terwijl je net zelf zegt dat er in 1970 al mee begonnen had moeten worden.

Als er in 1970 mee begonnen was en we nu, 50 jaar later, onze zaken op orde hadden had het ons veel minder gekost. En dan ga je nog voorstellen dat we nog later moeten beginnen omdat er hier een paar minder-vermogende burgers het niet aankunnen? Waardoor de uiteindelijke kosten van het mitigeren nóg hoger zijn?

Sowieso tegen het klimaat zijn? Science, use it... We zitten met z'n allen in hetzelfde schuitje, zullen met z'n allen dezelfde investeringen moeten doen.
Jij leest niet goed , ik zeg dat we er nu aan moeten beginnen eens, maar wel de tijd moeten krijgen om het te bewerkstelligen, dat is er niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:26:
[...]

Nog los van de stijgende energiekosten die je toch ook moet gaan betalen als je niks doet.
Is dat nou de opvolger van de water/water pomp? Gewoon ondergedompeld :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Mark31 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:28:
[...]

Jij leest niet goed , ik zeg dat we er nu aan moeten beginnen eens, maar wel de tijd moeten krijgen om het te bewerkstelligen, dat is er niet.
Tijd om het te bewerkstelligen is er inderdaad niet. Maar daar hebben we nu geen keuze meer in. Nu beginnen is 100 uitgeven. Over 10 jaar beginnen is 125 uitgeven. Over 20 jaar beginnen is 175 uitgeven.

Wat doe je het liefst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Vorkie schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:28:
[...]

Gewoon een Kärcher dompelpomp op het balkon van je onderburen zetten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
[...]

In Duitsland gaan ze aan het gas, waar wij meer moeten betalen voor gas(accijns) in Polen staat een Gigantische Kerncentrale, hoor je niemand over.
Maar wij als Nederland zijnde moeten het snel voor 2030 alles gerealiseerd hebben want anders vergaat de wereld.
Echt ......
Denk na!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Mark31 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:25:
[...]

Je moet altijd naar kosten-baten kijken.
Ik wil ook wel een Ferrari maar dat is niet te betalen.
Exact hetzelfde.
Veel mensen leven in een illusie.
Denk met je verstand ipv emoties!
Als ik nu stop met mijn hypotheek betalen en flink op onderhoud bezuinig ga ik daar de komende tijd weinig problemen door ervaren. Kan ik een veel grotere auto rijden etc.

De bank gaat pas over een paar jaar echt moeilijk doen met deurwaarders etc. En dat achterstallige onderhoud straks... natuurlijk gaan we dat nu niet verwachten.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
[...]

Als een groot gedeelte van die idioten verzuipt is het zeker goedkoper. Heel simpel, minder mensen geeft minder consumptie geeft minder opwarming

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Indoubt schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:27:
[...]Let wel ik ben voor vergroenen maar heb helaas een oud huis waar heeeeel veel aan moet gebeuren. De juiste huizen waren op en we lopen ongeveer een miljoen huizen bouwen achter
Misschien moeten we dan eens de keuze maken om te gaan bouwen in plaats van stikstof te gaan tellen, want als het land onder water staat schiet je met die natuurgebieden geen klap op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

hoevenpe schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:39:
[...]

Wees blij dat we niet het Britse districtenstelsel hebben, dan had Rutte nu 130 zetels gehad... ;)
In een Amerikaans stelsel zou hij alle zetels gehad hebben (even uitgaande: provincie=staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 13:53
Vorkie schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:28:
[...]

Als je huis onderwater staat kan je beter een goeie baan gaan zoeken of je huis verkopen en die schulden maar voor lief nemen. Zullen over enkele jaren wel meer mensen in die situatie zitten. Een huis kopen van 3 ton waar je 6 jaar geleden nog met wat handjeklap maar 150 voor neer telde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

BurnerT schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:30:
[...]

Als je huis onderwater staat kan je beter een goeie baan gaan zoeken of je huis verkopen en die schulden maar voor lief nemen. Zullen over enkele jaren wel meer mensen in die situatie zitten. Een huis kopen van 3 ton waar je 6 jaar geleden nog met wat handjeklap maar 150 voor neer telde.
Het gaat hier wel om fysiek onderwater omdat ze zeespiegel ergens zo'n 20 meter boven NAP staat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Hoe reel is VVD+D66+CDA en dan nog 1 linkse (GL, PvdA, SP) en een rechtse partij (JA21, CU, SGP)?

Zou wel mooie brede coalitie zijn waarbij iedereen op het spectrum zn zegje heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 22:53

gws24

Thinking is hard!

Basekid schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:20:
Komt omdat de meeste tweakers een relatief goede baan hebben en genoeg verdienen en het dus wel kunnen betalen. Zie het hier (tweakers) wel vaker dat men hun eigen situatie als norm neemt voor hoe de rest van NL er voor staat.

Extreem voorbeeld misschien maar een paar jaar terug in een topic over verdwijnende fysieke winkels dacht iemand dat een winkelmedewerker wel 2500 euro zou verdienen. Maar even snel duidelijk gemaakt dat zo iemand tegenwoordig maar net meer dan minimum verdient en dus zo rond de 1500/1600 euro zit en zeker geen 13e maand heeft.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Basekid schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:32:
Hoe reel is VVD+D66+CDA en dan nog 1 linkse (GL, PvdA, SP) en een rechtse partij (JA21, CU, SGP)?

Zou wel mooie brede coalitie zijn waarbij iedereen op het spectrum zn zegje heeft.
Lijkt mij op een kabinet dat het nergens over eens kan worden.

Ik zou er nog voor zijn ook, omdat ik verwacht dat we een rechtser-conservatief kabinet gaan krijgen dan dat we tot voor kort hadden, dus dan liever geen verdere verslechtering van de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
WhySoSerious schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:29:
[...]

Tijd om het te bewerkstelligen is er inderdaad niet. Maar daar hebben we nu geen keuze meer in. Nu beginnen is 100 uitgeven. Over 10 jaar beginnen is 125 uitgeven. Over 20 jaar beginnen is 175 uitgeven.

Wat doe je het liefst?
Over 20 jaar gespreid kan iedereen het betalen, dus ik zou rationeel kiezen naar mogelijkheden die haalbaar zijn.
Waarom kunnen mensen niet meer rationeel denken?
Ik verbaas mij daar echt over.
Je kan iets willen maar als het niet haalbaar is kan je het nog zo doordrammen maar dan kom je gewoon in de problemen.
Dat noem ik asociaal, niet kijkend naar alle groepen in Nederland of ze het überhaupt wel kunnen betalen.
Had het toevallig net met mijn broer over, die ook op D66 had gestemd.
Die zei dat is niet mijn probleem maar jou probleem.
Zie hier wat er mis is met deze Kloten maatschappij (sorry voor het schelden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:43
WhySoSerious schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:20:
[...]

Kwestie van juiste huis kopen en je zaken zelf op orde hebben.
Laat dat juiste huis nu nogal een probleem zijn.
Er wordt veel te weinig bij gebouwd en veel, eigenlijk alle huizen van vóór 2000 hebben een investering van al gauw €40k nodig.
Niet voor niets dat ze in mijn vorige woonplaats na het verduurzamen van 2 blokken van 5 sociale huurwoningen uit de jaren 50 maar besloten de andere blokken te slopen en nieuwbouw neer te zetten.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
Ik zie 'm als VVD+D66+CDA daadwerkelijk uitkomen op 74 zetels niet gebeuren. Dan proberen ze er hooguit 1 partij bij te halen of desnoods een minderheidsregering te vormen voordat ze het met twee partijen erbij gaan proberen. Van een linkse en een rechtse partij wordt de coalitie niet stabieler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Is dat niet gewoon een minderheidskabinet wat naar gelang het onderwerp gedoogsteun zoekt?
Wat is dan nog de meerwaarde van zowel een rechtse als een linkse echt laten toetreden?

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 13:53
Stoney3K schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:31:
[...]

Het gaat hier wel om fysiek onderwater omdat ze zeespiegel ergens zo'n 20 meter boven NAP staat. ;)
Is dat niet zo met alles als je vooraf een risico neemt? Als je in USA gaat wonen in een houten huis in de orkaanregionen krijg je het zeflde idee.

Maar niemand kan tegen een schone leefomgeving zijn wat in de volksmond tegenwoordig klimaat heet. Maar als je ziet hoeveel steenkolen centrale's er in azie bijkomen. Hoeveel kilometer gasleiding er in duitsland de grond in gaat in 2021. Komop dan moeten wij niet doodbloeden voor de rest van de wereld. We moeten het "samen" doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Thompson schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:34:
[...]

Is dat niet gewoon een minderheidskabinet wat naar gelang het onderwerp gedoogsteun zoekt?
Wat is dan nog de meerwaarde van zowel een rechtse als een linkse echt laten toetreden?
voske schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:34:
[...]

Ik zie 'm als VVD+D66+CDA daadwerkelijk uitkomen op 74 zetels niet gebeuren. Dan proberen ze er hooguit 1 partij bij te halen of desnoods een minderheidsregering te vormen voordat ze het met twee partijen erbij gaan proberen. Van een linkse en een rechtse partij wordt de coalitie niet stabieler.
Ik denk dat zowel een linkse als rechtse partij nodig is, omdat D66 gaat piepen als er te veel rechts bij komt, en VVD vice versa.

Zo van: ok we doen wel JA21, maar dan wil ik wel PvdA (of andersom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
Ankona schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:30:
[...]

Als ik nu stop met mijn hypotheek betalen en flink op onderhoud bezuinig ga ik daar de komende tijd weinig problemen door ervaren. Kan ik een veel grotere auto rijden etc.

De bank gaat pas over een paar jaar echt moeilijk doen met deurwaarders etc. En dat achterstallige onderhoud straks... natuurlijk gaan we dat nu niet verwachten.
Wij hebben een hypotheek die in 30 jaar afbetaald moet worden, dus zou je regelingen moeten treffen met de bank , waarbij je maar moet hopen dat de bank meedenkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

CyBeRSPiN schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:18:
[...]

Zolang landen als china en de VS niet meedoen met de klimaatdoelstellingen is het voor ons weggegooid geld.
Dan kunnen wij wel heel veel geld uitgeven aan hele dure co2 neutrale tech, maar in azie wordt dan rustig het 1000 voudige uitgestoot.
Om maar niet te spreken van africa als dat land ooit in ontwikkeling komt.
En kan je ze het kwalijk nemen? landen die nu in ontwikkeling zijn en hun economie opbouwen verplichten om heel veel van hun zuurverdiende geld te stoppen in dat soort technologie terwijl wij onze economie hebben kunnen opbouwen en ons spaarbankboekje hebben kunnen verdienen met heel veel co2 de lucht in te pompen?
Als je de dijken verhoogt weet je zeker dat je droog zit. Nu moet je de chinezen en afrikanen op hun blauwe ogen gaan geloven (ooit een chinees of afrikaan met blauwe ogen gezien? :+ )

[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 18-03-2021 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
GAIAjohan schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:33:
[...]
...
Niet voor niets dat ze in mijn vorige woonplaats na het verduurzamen van 2 blokken van 5 sociale huurwoningen uit de jaren 50 maar besloten de andere blokken te slopen en nieuwbouw neer te zetten.
Of massaal verkocht, totaal uitgewoond, nog geen CV/verwarming er in. Kost geen drol, 100k oid, maar dan heb je ook niets :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Mark31 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:30:
[...]

In Duitsland gaan ze aan het gas, waar wij meer moeten betalen voor gas(accijns) in Polen staat een Gigantische Kerncentrale, hoor je niemand over.
Maar wij als Nederland zijnde moeten het snel voor 2030 alles gerealiseerd hebben want anders vergaat de wereld.
Echt ......
Denk na!
D66 staat voor meer Europese samenwerking, dus de klimaatdoelen kunnen prima met Europa worden geregeld. We moeten het inderdaad niet alleen doen. Het is een wereldwijd probleem maar je moet wel ergens beginnen. Nu de zaken op orde hebben kan een verschil maken in de toekomst.

Tevens als wij goede duurzame tech kunnen maken en dit door kunnen verkopen? Nederland zou een voorloper moeten worden imho. Gewoon slim alvast voorsorteren voor het moment Olie enzo pas echt schaars wordt. Dan heeft Nederland alvast een dikke voorsprong. Dat wil je toch ook?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ik zie voor nu en zeker ook voor straks nog wel een grote uitdaging in de eerste kamer.

Nu is het passen en meten om in de tweede kamer een meerderheid te halen maar in de eerste kamer is die er dan niet. Straks als er wee provinciale verkiezingen zijn is het maar zeer de vraag of die er dan wel gaat komen. M.i. is de groei van D66 een zeer tijdelijke die "geleend" is van links. Veel kiezers van PvdA, GL, SP zullen nu strategisch Kaag gesteund hebben. D66 moet dan wel heel overtuigend hun linkse verhaal uit kunnen blijven dragen om die lening te houden. Echter, een sterk verhaal uitdragen is historisch niet het sterkste punt van die partij en in een regering met de VVD en CDA zal het geheel toch meer naar rechts gaan.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Mark31 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:33:
[...]

Over 20 jaar gespreid kan iedereen het betalen, dus ik zou rationeel kiezen naar mogelijkheden die haalbaar zijn.
Waarom kunnen mensen niet meer rationeel denken?
Ik verbaas mij daar echt over.
Je kan iets willen maar als het niet haalbaar is kan je het nog zo doordrammen maar dan kom je gewoon in de problemen.
Dat noem ik asociaal, niet kijkend naar alle groepen in Nederland of ze het überhaupt wel kunnen betalen.
Had het toevallig net met mijn broer over, die ook op D66 had gestemd.
Die zei dat is niet mijn probleem maar jou probleem.
Zie hier wat er mis is met deze Kloten maatschappij (sorry voor het schelden)
Kijk, ik begrijp dat je schrikt van concrete stappen die genomen moeten worden. Uiteindelijk kunnen we niet door leven zoals we nu leven, dat zou struisvogel gedrag zijn. Nou ja, het kán wel, maar dan moeten we ook het feit accepteren dat we op zéér korte termijn een zéér onleefbaar huis hebben. Dat wil ik mezelf, mijn dochter, mijn omgeving, de natuur & dieren, en zelfs alle andere mensen niet aandoen.

Dus ja, opofferingen gaan gemaakt moeten worden. Deels in het gedrag (andere manieren van reizen, vakantiebesteding & consumptie- en eetpatronen), deels in maatregelen als bijv uitbreiding rioolcapaciteiten om om te kunnen gaan met hevigere regenval (= adaptie) maar ook energieverbruik industrie verminderen (grote taak). Huizen isoleren is daar uiteindelijk ook een puzzlestukje van. En hier komt mijn links-progressievere kant naar voren. Mensen die dat geld niet op de plank hebben liggen dienen geholpen te worden door de overheid. Dit kunnen groenleningen zijn. Maar dat gas, dat moet gewoon duurder. De vervuiler betaald, dus niet mee willen helpen aan de situatie ga je in mijn optiek ook evenredig zwaar voor betalen. En let op, momenteel worden een hele hoop kosten niet in de prijs verwerkt. Dus ieder jaar gaat je gasrekening met meedere centen per kuub omhoog...

Zoals ik al zei, we zitten met z'n allen in hetzelfde schuitje, moeten er ook met z'n allen uit komen.

Ingaan op wat andere landen doen is een stropop en ga ik na deze post niet verder op in. Duitsland stapt over naar gas, omdat dat minder CO2 uitstoot dan kolen en zij deze stap moeten nemen om vooruit te komen. Polen... Tja, dat zijn redelijke laggards. In mijn ogen geen inhoudelijk argument. De andere kant op werkt dat ook. Denemarken kent al meerdere dagen op 100% windenergie. Nederland niet, dus wij moeten ons verdomde best doen om dat wel te kunnen.

In mijn optiek bekijk ik de situatie redelijk nuchter en denk ik er rationeel over na. We zitten al in de problemen, we moeten uit de problemen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
Bensimpel schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:40:
[...]

D66 staat voor meer Europese samenwerking, dus de klimaatdoelen kunnen prima met Europa worden geregeld. We moeten het inderdaad niet alleen doen. Het is een wereldwijd probleem maar je moet wel ergens beginnen. Nu de zaken op orde hebben kan een verschil maken in de toekomst.

Tevens als wij goede duurzame tech kunnen maken en dit door kunnen verkopen? Nederland zou een voorloper moeten worden imho. Gewoon slim alvast voorsorteren voor het moment Olie enzo pas echt schaars wordt. Dan heeft Nederland alvast een dikke voorsprong. Dat wil je toch ook?
Het zijn zeker goede ideeën, en daar komt ook werkgelegenheid voor terug.
Ik ben wel benieuwd hoe ze het uitwerken, en hoe ze het gaan aanpakken.
Pagina: 1 ... 30 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Knutsel zelf: https://www.coalitiechecker.nl/