De Tweede Kamerverkiezingen 2021: Kroegtopic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 108 Laatste
Acties:
  • 254.236 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:22

mr_petit

opperprutser

armageddon_2k1 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:53:
[...]

Dan laten we even achterwege dat Nijmegen zo'n beetje de meest vervuilde stad van Nederland is, met slechte luchtkwaliteit vanwege een falend verkeersbeleid....
Ik heb 10 jaar lang onderzoek gedaan naar luchtkwaliteit voor een landelijk ingenieursbureau en heb die 10 jaar ook in Rotterdam gewoond...
Nijmegen valt wel mee hoor ;)
In de ogen van een GL' er kan het wellicht vreselijk zijn in Nijmegen maar in Rotjeknor is de situatie toch wel wat anders (de gehele randstad eigenlijk, maar Z-H is het ergst)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 07:13
Toch nog bijna 3500 stemmen voor de feestpartij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
FunkyTrip schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:57:
[...]

Op mijn werk stemmen de meesten om me heen VVD en dat terwijl ons hele bedrijfsfocus ligt op klimaatverandering en energie-neutraal klimaat. En onze baas erg links is :D
Hoog inkomen business? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 12:51

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Nee, gewoon technisch/ICT.
In mijn vriendenomgeving wordt er heel veel GL en D'66 gestemd.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:45

Superkiwi

Hoi doei

pirke schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:59:
Toch nog bijna 3500 stemmen voor de feestpartij :D
Het zou me niks verbazen als Johan voor al zijn stemmers een feestje gaat organiseren oOo

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
mr_petit schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:58:
[...]

Ik heb 10 jaar lang onderzoek gedaan naar luchtkwaliteit voor een landelijk ingenieursbureau en heb die 10 jaar ook in Rotterdam gewoond...
Nijmegen valt wel mee hoor ;)
In de ogen van een GL' er kan het wellicht vreselijk zijn in Nijmegen maar in Rotjeknor is de situatie toch wel wat anders (de gehele randstad eigenlijk, maar Z-H is het ergst)
Ah, goed om te weten.
Dit deed wel wat stof ( :*)) opwaaien hier:
https://www.gelderlander....l-andere-steden~aad2511d/

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Mooi hoe die bubbels werken. Ik ken dan weer niemand die GL stemt. Voornamelijk D66 en de VVD (en Volt). Maar in de vriendengroep en familie zitten dan ook ontzettend veel ondernemers. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Señor Sjon schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:54:
[...]

Rotterdam is in de tijd van Fortuyn al geflipt naar rechts en de randgemeenten zijn nog veel rechtser. Denk dat dit nog wel wat verrassingen kan opleveren. Leiden moet ook nog en dat zal weer D66 stemmen opleveren.
Ik heb er 10 jaar gewoond. sinds fortuyn is het stuivertje wisselen tussen pvda en leefbaar. Dus òf links, òf populisten (leefbaar is niet per definitie rechts).
De vvd stelt daar op gemeenteraad niets voor (3-4 van de 45 zetels).
Dus je kan rotterdam echt geen rechtse gemeente noemen; alleen in de laatste (2018) ronde is eea wat meer verdeeld geraakt (meer gl, meer denk, meer d66). Enkele randgemeentes zijn wel rechts.
Wikipedia: Rotterdam (gemeente)

[ Voor 7% gewijzigd door mr_petit op 18-03-2021 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
FiXeR.nl schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:03:
Mooi hoe die bubbels werken. Ik ken dan weer niemand die GL stemt. Voornamelijk D66 en de VVD (en Volt). Maar in de vriendengroep en familie zitten dan ook ontzettend veel ondernemers. :+
Nouja, dan kan je wel zeggen dat jij je meer in een 'representatieve' doorsnede van de stemmende samenleving bevind, dan ik :P

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

in de titel van het stuk:
Er worden geen wettelijke normen overschreden
Rotterdammers zeggen dan: lucky you!
Maar inderdaad, de lucht in Dwingeloo is schoner dan in Nijmegen ;)

Uiteindelijk is het heel simpel. Huizen die direct aan de drukke stedelijke verkeersaders van dichtbevolkte gebieden staan zijn het ergst aan slechte luchtkwaliteit bloodgesteld. Nijmegen ligt niet in een dichtbevolkt gebied (niet in randstadtermen iig).
Dus wonen aan een drukke straat in Nijmegen is idd niet fijn, maar wonen aan een drukke straat in rotterdam, breda, delft, den haag, utrecht en soms amsterdam is nog minder fijn

[ Voor 38% gewijzigd door mr_petit op 18-03-2021 10:15 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-09 17:30

HollovVpo1nt

I like gadgets

[b]ROFLASTC in "De Tweede Kamerverkiezingen 2021: Kroegtopic"Dat laatste had ik niet verwacht ooit te zeggen. Dit land is kapot. De toeslagen affaire bestaat en het CDA kiest niet Pieter als lijsttrekker en daarnaast wordt de VVD na een maandje demissionair weer beloont. Echt hoe dan...
Ik heb aardig wat mensen om mijn heen zowel in privé als professionele sferen. In mijn beleving is deze uitslag totaal niet vreemd, gezien mijn waarneming binnen die kringen. Ik generaliseerd even op basis van mijn ervaring:
1. Mensen zijn niet op de hoogte van de poltiek (kamerdebatten, standpunten partijen etc.)
2. Politiek boeit mensen over het algemeen niet

Waar mensen het dat vooral van moeten hebben:
- Kieswijzers
- Youtube fragmenten/ TV optredens

Daarom proberen al die partijen die Youtube hitjes te scoren en oneliners erin te jassen. Politiek is entertainment geworden. Hoewel de opkomst is gegroeid weet ik vrijwel zeker dat het aantal geïnformeerde stemmen sterk is gedaald.

Om mijn generalisatie even verder te trekken:
Rutte is die vrolijke beleefde landsleider die sorry zegt en concullega's bedankt, zo sympathiek! Zijn campagne ging niet over inhoud, maar over leiderschap.
Kaag is die sterke vrouw tussen al die mannen die eerste vrouwelijke premier wil worden, ze zal ze leren!
Hoekstra is die elitaire gast die zijn eigen partijprogramma niet kent
Ploumen sympathieke zeikerd die je buurvrouw had kunnen zijn maar geen sterke politica
Marijnissen is de onsympathieke zeikerd die alle debatten voert met een hoofd alsof ze randje huilen zit
Klaver Etterbak die zijn campagne afkijkt van Obama en Sanders, die zijn partij niet onder de controle heeft ,waarbij Groenlinks in het land alle draagvlak verziekt voor alles waar ze voor staan

Dan de partijen die in stand worden gehouden/bij gekomen zijn door identiteitspolitiek
Segers Die nette beleefde Christen, de missionaris standje van de politiek met een eigen vaste Christelijke achterban
van der Staaij Die meneer die - als je er even in duikt toch wel voor hele bedenkelijke punten anno 2021 staat - maar wat praat hij leuk!
DENK - Voor mensen met een migratie achtergrond en een achterstand in de samenleving
BIJ1 - Voor mensen met een ras en discriminatie hoog op de agenda hebben staan
PVV - Voor die mensen die migratie een grote issue vinden
FvD - Voor de complot vatbare wappies
JA21 - Voor de PVV'ers die 0 resultaat zien bij de PVV

En zo kan ik nog wel even door gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
FunkyTrip schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:01:
[...]

Nee, gewoon technisch/ICT.
In mijn vriendenomgeving wordt er heel veel GL en D'66 gestemd.
Zo gek is dat niet hoor. In mijn jaren bij <grote internationale milieuorganisatie> werd ook veel rechts gestemd. Aan de buitenkant zie je vooral de vrijwilligers en fanatiekelingen, maar binnenin zijn het gewoon mensen die een baan zochten en dan daar terecht kwamen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

FVD:

Drain the swamp
Weg met de plucheklevers
Weg met partijkartel

Ook FVD:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t24KXZ0dgBfVMgNEx60oBt-LVeU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3z5OIRSsc8zKZlmQFAjnyHJj.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
mr_petit schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:04:
[...]

Ik heb er 10 jaar gewoond. sinds fortuyn is het stuivertje wisselen tussen pvda en leefbaar. Dus òf links, òf populisten (leefbaar is niet per definitie rechts).
De vvd stelt daar op gemeenteraad niets voor (3-4 van de 45 zetels).
Dus je kan rotterdam echt geen rechtse gemeente noemen; alleen in de laatste (2018) ronde is eea wat meer verdeeld geraakt (meer gl, meer denk, meer d66). Enkele randgemeentes zijn wel rechts.
Wikipedia: Rotterdam (gemeente)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PKeP1OWv8_uI5_AD9E6JY555TGM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wPXGXjZMdYCcroJKyd4ybSPC.png?f=user_large Nissewaard en Hellevoetsluis nog meer VVD/PVV/FvD dan Rotterdam.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22-09 20:37
PWM schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:19:
FVD:

Drain the swamp
Weg met de plucheklevers
Weg met partijkartel

Ook FVD:

[Afbeelding]
Na ja, heeft ie goed geregeld. :D

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
PWM schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:19:
FVD:

Drain the swamp
Weg met de plucheklevers
Weg met partijkartel

Ook FVD:

[Afbeelding]
Ach een gemiddelde freelance ITer verdient nog altijd meer ;)

(netto meer dan minister president zelfs... zonder al dat gezeik aan je kop de hele dag :D)

[ Voor 9% gewijzigd door pirke op 18-03-2021 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

pirke schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:24:
[...]

Zeker, zou het er ook niet voor doen als ik die functies daadwerkelijk zou moeten uit voeren.. Maar dit is nog ex toeslagen, komt ie uiteindelijk wel rond de 14k mee uit, waarbij het fysiek onmogelijk is alle functies daadwerkelijk te doen. Dus hij krijgt straks zijn geld voor 0% gemeenteraad, 50% statenlid en 50% tweede kamer.

Voor iemand met zijn capaciteiten, heeft ie dat netjes voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 19-09 10:55
Señor Sjon schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:20:
[...]

[Afbeelding] Nissewaard en Hellevoetsluis nog meer VVD/PVV/FvD dan Rotterdam.
Da's niet de gemeenteraad uitslag.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:37
pirke schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:24:

(netto meer dan minister president zelfs... zonder al dat gezeik aan je kop de hele dag :D)
En genoeg tijd om tijdens het thuiswerken hier te kunnen reaguren... 8)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
PWM schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:27:
[...]

Zeker, zou het er ook niet voor doen als ik die functies daadwerkelijk zou moeten uit voeren.. Maar dit is nog ex toeslagen, komt ie uiteindelijk wel rond de 14k mee uit, waarbij het fysiek onmogelijk is alle functies daadwerkelijk te doen. Dus hij krijgt straks zijn geld voor 0% gemeenteraad, 50% statenlid en 50% tweede kamer.

Voor iemand met zijn capaciteiten, heeft ie dat netjes voor elkaar.
Netjes naar het volk is het zeker niet... mooie VVD mindset, precies wat de kiezer wil :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
hoevenpe schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:28:
[...]

En genoeg tijd om tijdens het thuiswerken hier te kunnen reaguren... 8)
Ik mag helaas maar 1 keer een +1 geven _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Al is het minister presidentschap natuurlijk ook maar een opstapje om straks een topfunctie bij Unilever of Shell te krijgen... dan kan ie cashen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
pirke schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:33:
Al is het minister presidentschap natuurlijk ook maar een opstapje om straks een topfunctie bij Unilever of Shell te krijgen... dan kan ie cashen.
Wat doet hij dan nog in Den Haag voor een karige 180k? (En dan moet hij ook nog 2 uurtjes in de week bijbeunen als docent op een middelbare school)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Señor Sjon schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:20:
[...]
Nissewaard en Hellevoetsluis nog meer VVD/PVV/FvD dan Rotterdam.
Ja dat ontken ik ook niet (zie mijn post),
Maar rotterdam heeft de afgelopen 15 jaar in de gr en als wethouders weinig vvd gehad.
Het is verreweg voornamelijk leefbaar en pvda geweest (zie mijn vorige link)
Dus echt geen rechtse gemeente zoals je beweerde. al kunnen gemeenteraadsverkiezingen en landelijke verkiezingen een andere uitslag leveren natuurlijk, even afgezien van dat er andere partijen aan meedoen.
Ik ben benieuwd hoe de uitslag nu zal zijn. Ik denk niet dat nu de VVD de grootste zetelleverancier zal zijn (al hoop ik van wel ;) ). Zelfs niet met dat leefbaar rotterdam natuurlijk geen landelijke partij is. (de grootste partij in 2018; die stemmen gaan misschien allemaal naar fvd/pvv?)
Ik denk wel dat pvda daar ook bij deze verkiezingen niet heel populair zal zijn (2018 was een rampjaar voor hun in de gr).
Ik denk dat FvD daar heel sterk gaat zijn :X
Vorige keer (2017) gingen de meeste stemmen wel naar de vvd, op de voet gevolgd door de PVV (minder dan 1% verschil), maar nu zijn D66 en FvD landelijk al grote winnaars. Ik hoop niet dat dat daar ten koste van de VVD gaat.

[ Voor 51% gewijzigd door mr_petit op 18-03-2021 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Ankona schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:36:
[...]

Wat doet hij dan nog in Den Haag voor een karige 180k? (En dan moet hij ook nog 2 uurtjes in de week bijbeunen als docent op een middelbare school)
Geil op macht en media aandacht.

Hij is ook pas docent geworden 2 jaar voordat hij minister president werd. Imago bouwen heet dat. Hij refereert er ook constant aan bij debatten op TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Brent schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:27:
[...]

Da's niet de gemeenteraad uitslag.
De lokalen doen niet mee, dus ik heb de landelijke uitslag aangehouden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

[...]

Misschien dat hij het gewoon een leuke baan vindt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Superkiwi schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:43:
[...]

Misschien dat hij het gewoon een leuke baan vindt?
Dat heet sarcasme. Ik bedoel dus dat als hij graag wil cashen in een topfunctie hij al lang de kans daarvoor gecreëerd heeft. Dat hij doet en blijft doen wat hij nu doet is niet om voor te sorteren op iets anders, het is omdat hij daar zelf voor kiest.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Excuus, dat had ik niet door; ik vind geschreven sarcasme soms lastig te herkennen zonder smileys ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Superkiwi schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:50:
[...]

Excuus, dat had ik niet door; ik vind geschreven sarcasme soms lastig te herkennen zonder smileys ;)
Tja, sarcasme is mijn moedertaal en met smileys ligt het er zo dik bovenop.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
Maar leuk hoor al die beschouwingen, we vergeten de belangrijke zaken des levens: wanneer mogen we overdag weer 130 rijden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:06
hoevenpe schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:13:
Maar leuk hoor al die beschouwingen, we vergeten de belangrijke zaken des levens: wanneer mogen we overdag weer 130 rijden? :P
Bij een coalitie van PVV, FvD en Denk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
[...]

De tijd uitzingen tot er een leuke post in Europa hem gegund wordt dan wel in het bedrijfsleven. In de tussentijd als coronamanger het land door de moeilijke tijd heenloodsen zonder al te veel dingen te veranderen en klaar.

En zolang de stoel van de premier hem nog bevalt.. ik snap het wel. Plus hij gaat de geschiedenisboeken in als langstzittende premier van het land. Als geschiedenisstudent zal ie dat vast ook wel mooi vinden om Lubbers voorbij te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:49
Joosie200 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:15:
En zolang de stoel van de premier hem nog bevalt.. ik snap het wel. Plus hij gaat de geschiedenisboeken in als langstzittende premier van het land. Als geschiedenisstudent zal ie dat vast ook wel mooi vinden om Lubbers voorbij te gaan.
Met, natuurlijk, de asterisk dat hij het wel zo lang moet volhouden.

Naast langzitter is hij natuurlijk ook niet slecht in het laten vallen van zijn Kabinetten....

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 13:06

Armada

-Wat wil je weten?-

Virtuozzo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:40:
[...]

Toch is daar aan voorbij te komen. Links zal wel een ander draaiboek moeten gaan volgen, waarbij men elke keer weer verhaal herhaalt. Hoe cru ook, dat werkt. Elke keer weer het op het bord van regering schuiven.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik moeite heb om je posts te begrijpen, vooral wat de concrete doorvertaling is. Welk verhaal zouden ze precies moeten herhalen en wat is de reden dat dit niet tijdens de campagne gebeurt is?

Ik heb ook wat moeite met de casus D66, die je herhaaldelijk maakt, te volgen. Als ik het goed volg, dan geef je aan dat D66 een neoklassiek beleid nastreeft voor de economie. Maar die zou niet de doelen nastreven die in het verkiezingsprogramma opgenomen zijn. Ik lees een verzilverbare negatieve belastingkorting, ik lees grotere vermogensheffingen, schuldenaanpak etc.

Dan kan je nog een boom opzetten over of het programma alleen optisch is en het niet gevolgd zal worden, onder dekking van compromissen in de formatie. Maar dan nog, het is een extreem cynisch wereldbeeld (het programma is niet meer waard dan de website waar het op gepubliceerd wordt) èn het betekent dat de leden van D66 ook geen intentie hebben om het uit te voeren. Dat betekent dat de counter veiling powers binnen de partij niet werken, de onderhandelingstop die teruggefloten wordt wanneer teveel weggegeven wordt bij de formatie.

En als dat het uitgangspunt is, waar kan je dan überhaupt nog wel van op aan?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Armada schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:18:
En als dat het uitgangspunt is, waar kan je dan überhaupt nog wel van op aan?
Taxes and death... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Helixes schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:17:
[...]

Naast langzitter is hij natuurlijk ook niet slecht in het laten vallen van zijn Kabinetten....
Dat valt wel mee. De gedoogconstructie met de PVV was natuurlijk riskant. Met de PvdA heeft hij toch een onmogelijke combinatie naar het einde geleid. De val van het huidige kabinet was pro-forma om nu schone handen te hebben.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Helixes schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:17:
[...]

Dat is ook geschiedeniswaardig, het hoogste volgnummer achter zijn naam :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Gij zult niet stelen, de overheid duldt geen concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bij1 is er weer afgevallen (nog 9% te gaan):

VVD: 35 (+2)

D66: 24 (+5)

PVV: 17 (-3)

CDA: 15 (-4)

SP: 9 (-5)

PvdA: 9 (0)

FvD: 8 (+6)

GroenLinks: 7 (-7)

Partij voor de Dieren: 6 (+1)

ChristenUnie: 5 (0)

JA21: 4 (+4)

Volt: 3 (+3)

SGP: 3 (0)

Denk: 2 (-1)

EDIT: Of letterlijk van het lijstje gevallen, dit telt niet op naar 150 :+

[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 18-03-2021 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 09:15

Qwerty-273

Meukposter

Ik ben echt heel benieuwd hoe Jezus Leeft het deze keer doet. En dan niet om dat ik op enige manier het gedachtengoed van die partij steun. En ze zelf ook aangeven geen echte politieke partij te zijn, maar dat ze van alle mogelijkheden gebruikmaken om het evangelie te verkondigen.
De partij heeft heeft als voornaamste doelstelling niet het verkrijgen van bestuurlijke macht, maar het verspreiden van het Evangelie van Jezus Christus. "Als programma punt nummer 1 wil Jezusleeft Nederland bekend maken dat er maar 1 oplossing is: Jezus Volgen! Verandering begint bij iedere Nederlander zelf, Jezus is gekomen voor de hele wereld ook voor Nederlanders. Als we met elkaar Jezus gaan volgen wordt alles beter!"
Bij de vorige verkiezingen in 2017 kregen ze 3099 stemmen (in 7 van de 20 kieskringen). Dat is toch behoorlijk wat mensen die daar bewust (?) voor hebben gekozen ipv één van de andere opties. Hoeveel zal het dit jaar zijn? Ze doen nu in meer kieskringen mee (16 van de 20) en ben zeer benieuwd hoeveel stemmen ze deze keer kunnen krijgen (ze hebben bijvoorbeeld wel genoeg ondersteuningsverklaringen gekregen in die 16 kieskringen om mee te mogen doen). Waarbij de campagne voornamelijk bestaat uit posters plakken, flyeren en de talloze video's op YouTube plaatsen :)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:10
Och wat is Thierry moe... Dat krijg je van het feesten he.
https://twitter.com/sLinkseTranen/status/1372471120994185218

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Staan nu op 4.500 stemmen. Ik heb Malarky zijn document aan de topicwarning toegevoegd.

[ Voor 53% gewijzigd door Señor Sjon op 18-03-2021 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Qwerty-273 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:42:
Ik ben echt heel benieuwd hoe Jezus Leeft het deze keer doet. En dan niet om dat ik op enige manier het gedachtengoed van die partij steun. En ze zelf ook aangeven geen echte politieke partij te zijn, maar dat ze van alle mogelijkheden gebruikmaken om het evangelie te verkondigen.

[...]

Bij de vorige verkiezingen in 2017 kregen ze 3099 stemmen (in 7 van de 20 kieskringen). Dat is toch behoorlijk wat mensen die daar bewust (?) voor hebben gekozen ipv één van de andere opties. Hoeveel zal het dit jaar zijn? Ze doen nu in meer kieskringen mee (16 van de 20) en ben zeer benieuwd hoeveel stemmen ze deze keer kunnen krijgen (ze hebben bijvoorbeeld wel genoeg ondersteuningsverklaringen gekregen in die 16 kieskringen om mee te mogen doen). Waarbij de campagne voornamelijk bestaat uit posters plakken, flyeren en de talloze video's op YouTube plaatsen :)
Maar, waarom JL stemmen en niet CU of SGP?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Stuitend de manier waarop ze aantonen schijt te hebben aan de basisregels, maar ja het is helaas niets nieuws.

Sappig indien waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 09:15

Qwerty-273

Meukposter

Lanfear89 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:45:
Dat is ook een vraag die ik aan die 3099 mensen in 2017 zou willen vragen (ok een handvol mensen zijn natuurlijk zelf van JL maar dan de andere 3000+ mensen in ieder geval). Daarom ben ik erg benieuwd of er voor zo'n "partij" nog meer draagvlak is binnen Nederland.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 12:51

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ankona schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:47:
[...]

Dat heet sarcasme. Ik bedoel dus dat als hij graag wil cashen in een topfunctie hij al lang de kans daarvoor gecreëerd heeft. Dat hij doet en blijft doen wat hij nu doet is niet om voor te sorteren op iets anders, het is omdat hij daar zelf voor kiest.
Denk ook dat hij na zijn premierschap topfuncties in de Europese politiek na gaat jagen en niet in het bedrijfsleven.

Dit dus.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• hoevenpe
Ergens ook wel weer jammer dat Thierry geen live speech gehouden heeft, benieuwd welke mythische dieren er deze keer het homeopathisch verdunde luchtruim gekozen hadden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
RodeStabilo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:47:
[...]

Stuitend de manier waarop ze aantonen schijt te hebben aan de basisregels, maar ja het is helaas niets nieuws.

[Twitter]

Sappig indien waar.
Mja, en hoe betrouwbaar is dat 'Mediawatch'? Elke random idioot kan een twitter account uit te grond stampen met een media achtige naam en doen alsof ze de laatste scoops hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

PWM schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:41:
Volgens mij staan ze nog gewoon op 1 zetel en maak je ons blij met een dooie mus... ;(

[ Voor 4% gewijzigd door mr_petit op 18-03-2021 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Lanfear89 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:45:
[...]

Ik ken de partijpunten van Jezus Leeft niet, maar binnen het Christendom bestaan veel stromingen en ik kan me goed voorstellen dat de standpunten van mensen die op Jezus Leeft stemmen niet passen bij de standpunten van CU en de SGP.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
mr_petit schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:49:
Volgens mij staan ze nog gewoon op 1 zetel en maak je ons blij met een dooie mus... ;(
Sylvana in de bankjes tussen Thierry en Geert lijkt me ergens ook wel weer grappig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
hoevenpe schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:13:
Dan moet je op de juiste partij stemmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

[Twitter]

Sappig indien waar.
Een account van net een jaar oud met maar een beperkt aantal volgers... Ik ga even een klomp zout zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:10
[...]

[Twitter]

Sappig indien waar.
Die Jansen is serieus een eng persoon met rare waanbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 20:45
Willem30 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:56:
[...]
Die Jansen is serieus een eng persoon met rare waanbeelden.
Dat wilde ik dus net ook zeggen. Wat een verschrikkelijke engnek is dat zeg.
Maar dat is Thierry ook, maar over deze Freek Jansen hoor je de meest gekke dingen en je ziet hem amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Freek Jansen is voor mij toch een beetje de Dominic Cummings van FvD...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Er hebben peilers weer afgrijselijk naast gezeten, zeker bovenin. Maar ik zie nu het aantal stemmers op Splinter. Die zat echt in geen enkel universum ook maar richting een zetel. Snap echt niet dat die op 1 zetel stond in sommige peilingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:51:
[...]

Sylvana in de bankjes tussen Thierry en Geert lijkt me ergens ook wel weer grappig...
Ah nee man, dan ligt de vergadering constant plat door de vele onderbrekingen

"Volgend onderwerp, de overstroming in "BLM!" ... India, ik geef het woord aan mevrouw Kaag", "Dank u mevrouw de voorzitter ik- "Corona bestaat niet" .. stel voor- "BLM!" .. dat- "Islam islam" .. we voor dat we aanbieden om hulp aan te bieden met- "BLM BLM".. dijken opbouw om dit in de toekomst "Islam islam!" te voorkomen. En daarna de vergadering maar weer wordt op geschort wegens de vele onderbrekingen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:06
PWM schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:59:
Er hebben peilers weer afgrijselijk naast gezeten, zeker bovenin. Maar ik zie nu het aantal stemmers op Splinter. Die zat echt in geen enkel universum ook maar richting een zetel. Snap echt niet dat die op 1 zetel stond in sommige peilingen.
Zo'n steekproef is natuurlijk maar een relatief kleine groep en voor 1 zetel heb je maar weinig stemmen binnen zo'n groep nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

PWM schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:41:

VVD: 35 (+2)

D66: 24 (+5)

PVV: 17 (-3)

CDA: 15 (-4)

SP: 9 (-5)

PvdA: 9 (0)

FvD: 8 (+6)

GroenLinks: 7 (-7)

Partij voor de Dieren: 6 (+1)

ChristenUnie: 5 (0)

JA21: 4 (+4)

Volt: 3 (+3)

SGP: 3 (0)

Denk: 2 (-1)

EDIT: Of letterlijk van het lijstje gevallen, dit telt niet op naar 150 :+
Waar haal jij deze? Bij de grote nieuwssites vindt ik nog een andere (oude?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Ik neem aan dat je de coronaregels bedoelt?
Het feestje van D66 (om er maar één te noemen) was nu ook niet bepaald Corona proof, om over de één-bezoeker regel nog maar te zwijgen. Stuitend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Willem Engel doet even een Trump...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iO4Kl7BGpmh1pBnoRj9LX0pf0Yc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2e0iRlzVneQSfaE8KfUkaYS7.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Indoubt schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:04:
[...]

Waar haal jij deze? Bij de grote nieuwssites vindt ik nog een andere (oude?)
NOS blog had deze, maar is inmiddels weg. Zal wel foute optelling zijn geweest.

Als ik dit juist interpreteer zouden eigenlijk de enige verschuiving nog een verloren Groenlinks of PVDD zetel naar Denk kunnen worden. Verder wel redelijk vast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kKVf0yDeDSnLC49urTKW5-8OX2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MZ9Usp3IZ3o047HRzCfxGPJv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door PWM op 18-03-2021 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 19-09 10:55
[...]

[Twitter]

Sappig indien waar.
Wanneer mogen we de vergelijking met bruinhemden nu eens maken? Vechten om een plek, het is toch niet te geloven hoe sterk ding na ding erop lijkt?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
PWM schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:07:
NOS blog had deze, maar is inmiddels weg.
Dit is het model van @Malarky (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Brent schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:08:
[...]

Wanneer mogen we de vergelijking met bruinhemden nu eens maken? Vechten om een plek, het is toch niet te geloven hoe sterk ding na ding erop lijkt?
Hoho, dit is nu precies wat de FVD normaal doet. Het is een dom gerucht van iemand met 100 volgers. Dat is geen waarheid ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ok, hij heeft z'n zin, ik ben helemaal klaar met de coronaregels. Wanneer gaan de dansscholen weer open zodat we van deze gek af zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:59
PWM schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:59:
En hoe waren de voorspellingen van de amateurpeilers alhier dan O-) ?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 15:22

3raser

⚜️ Premium member

Van een aardverschuiving in de zetelverdeling is naar mijn mening niet echt sprake. Er wordt wat gewonnen en wat verloren maar onderaan de streep is het nu niet zo dat we naar een compleet ander politiek landschap gaan.

Ik vind vooral het "verlies" van D66 sappig. Van 27 naar 24 zetels. En bij welke exitpoll stond mevrouw Kaag op de tafels te dansen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

alexbl69 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:13:
[...]

En hoe waren de voorspellingen van de amateurpeilers alhier dan O-) ?
Mag niet klagen :+

Deze waren goed :p

CDA 15
CU 6
50plus 1
SGP 3
FVD 8
BBB 1
Volt 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:59
Dacht eerst dat dit een troll-account was 8)7

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hoevenpe
alexbl69 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:18:
Dacht eerst dat dit een troll-account was 8)7
Dat is hij ook... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:55:
[...]

Een account van net een jaar oud met maar een beperkt aantal volgers... Ik ga even een klomp zout zoeken.
Ik dacht inderdaad dat dat van een 'groter' account kwam, maar dat bleek inderdaad niet zo te zijn.
* RodeStabilo zoekt met je mee.
Superkiwi schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:04:
[...]

Het feestje van D66 (om er maar één te noemen) was nu ook niet bepaald Corona proof, om over de één-bezoeker regel nog maar te zwijgen. Stuitend.
Dat heb ik niet gezien, maar ik heb gelezen van een dansende Kaag op tafels, dus dat vind ik dan niet zo erg dat ik dat gemist heb ;) .

Het grote verschil is wel dat Forum het bewust doet (aangezien het loslaten van alle maatregelen ook in hun partijprogram staat) en D66-leden niet.

[ Voor 44% gewijzigd door RodeStabilo op 18-03-2021 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
VVD/D66/CDA gaat het volgens deze tussenstand niet worden. Er moet dan een 4e partij bij.

Of men zou daarwerkelijk eens een minderheidskabinet kunnen proberen...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

RodeStabilo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:21:
[...]
Het grote verschil is wel dat Forum het bewust doet (aangezien het loslaten van alle maatregelen ook in hun partijprogram staat) en D66-leden niet.
Eens.
Maar juist van partijen die elke keer zeggen dat we ons aan de maatregelen moeten houden zou je toch beter verwachten.

[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 18-03-2021 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08:43
Rotterdam is nog niet bekend, maar worden de al bekende uitslagen uit Rotterdam al meegenomen door het ANP? Of gebeurt dat pas nadat het definitief is?

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Superkiwi schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:27:
[...]

Eens.
Maar juist van partijen die elke keer zeggen dat we ons aan de maatregelen moeten houden zou je toch beter verwachten.
Helemaal mee eens hoor. Maar zoiets wil ik nog wel laten gaan. I.t.t bewuste acties (trouwerijen, schaatspartijen en bruiloften). Niemand is zonder zonde en in de euforie van het moment kan ik er wel een beetje begrip voor opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
RazorMaron schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:28:
Rotterdam is nog niet bekend, maar worden de al bekende uitslagen uit Rotterdam al meegenomen door het ANP? Of gebeurt dat pas nadat het definitief is?
ANP heeft een schatting meegenomen voor de ontbrekende gemeenten, vandaar ook dat bij hen JA21 op 4 staat en in het model van @Malarky nog niet. Dat model is op basis van de echt getelde stemmen.

In de regio Rijnmond moet er nog heel veel binnenkomen, dat gaat wel wat verschuivingen geven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Superkiwi schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:04:
[...]

En wat te denken van de avondklok, dat is overigens bij alle partijen zo, al hebben de meeste slim genoeg niet de daadwerkelijke plek van de bijeenkomst laten filmen, maar ergen in de gang.

Het is echt weer: "Do as I say, not as I do"

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
hoevenpe schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:30:
[...]

ANP heeft een schatting meegenomen voor de ontbrekende gemeenten, vandaar ook dat bij hen JA21 op 4 staat en in het model van @Malarky nog niet. Dat model is op basis van de echt getelde stemmen.

In de regio Rijnmond moet er nog heel veel binnenkomen, dat gaat wel wat verschuivingen geven.
Nu hoop ik persoonlijk gewoon op een behoud van drie zetels door DENK, is Rijnmond een regio waar zij relatief groot zijn?

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-09 17:29
Als ik eens langs de diverse FvD accounts op Facebook en Twitter ga staat het daar al bol van de kreten over verkiezingsfraude. Ik ben benieuwd hoe FvD/Viruswaarheid dit de komende dagen gaat spinnen en of er rechtszaken gaan volgen en/of dat Baudet/Engel de achterban zo kan ophitsen dat er weer rellen ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:48

Malarky

Wils voor wat ieder

RazorMaron schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:34:
[...]

Nu hoop ik persoonlijk gewoon op een behoud van drie zetels door DENK, is Rijnmond een regio waar zij relatief groot zijn?
Op basis van de daadwerkelijk getelde stemmen staan ze op 2 zetels, maar hebben slechts 4207 extra stemmen nodig voor de 3e zetel, uiteraard al naar gelang wat de directe concurrentie binnen haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
RazorMaron schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:34:
Dacht dat ze juist daar veel concurrentie hadden van NIDA, dus verwacht het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
hoevenpe schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:51:
[...]

Met Denk er pal achter

alles kan off-topic

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

RodeStabilo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:30:
[...]

Helemaal mee eens hoor. Maar zoiets wil ik nog wel laten gaan. I.t.t bewuste acties (trouwerijen, schaatspartijen en bruiloften). Niemand is zonder zonde en in de euforie van het moment kan ik er wel een beetje begrip voor opbrengen.
Het blijft op deze manier een beetje meten met twee maten natuurlijk.
De ene groep (die niet achter de maatregelen staat) danst, zit te dicht op elkaar, heeft geeft mondkapje op en wordt het heel erg kwalijk genomen terwijl de de andere groep (die de burger met wijzend vingertje sommeert de maatregelen te volgen) danst, juicht, knuffelt en geen mondkapje opheeft een soort van goedkeuring krijgt onder het mom van euforie in het moment.
Schiet mij maar lek.

Maar goed, we dwalen een beetje af nu. Dit is misschien meer iets voor het corona kroegtopic ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 18-03-2021 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:18
Brent schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:08:
[...]

Wanneer mogen we de vergelijking met bruinhemden nu eens maken?
Van wie mag dat niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
Malarky schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:35:
[...]

Op basis van de daadwerkelijk getelde stemmen staan ze op 2 zetels, maar hebben slechts 4207 extra stemmen nodig voor de 3e zetel, uiteraard al naar gelang wat de directe concurrentie binnen haalt.
Nou dan maar hopen, ze hebben veel concurrentie van Nida, ik denk dan ook dat bij de volgende verkiezingen een stuk minder mensen op Nida zullen stemmen en Denk dan in ieder geval weer op drie zetels komt mochten zij geen rare fratsen uithalen in de tussentijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

ijdod schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:25:
VVD/D66/CDA gaat het volgens deze tussenstand niet worden. Er moet dan een 4e partij bij.

Of men zou daarwerkelijk eens een minderheidskabinet kunnen proberen...
Misschien partij voor de dieren erbij?

VVD/D66/CDA/PvdD heb je 80 zetels. Maar dan moet er wel flink onderhandeld worden.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:47

spartacusNLD

This is Sparta!!

Bensimpel schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:00:
[...]

Misschien partij voor de dieren erbij?

VVD/D66/CDA/PvdD heb je 80 zetels. Maar dan moet er wel flink onderhandeld worden.
PvdD is gewoon SP. Dus dat gaat hem niet worden. Eerder Pvda verwacht ik. GL ligt ook te ver van VVD vandaan (hoop ik als VVD stemmer)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:17
spartacusNLD schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:05:
[...]

PvdD is gewoon SP. Dus dat gaat hem niet worden. Eerder Pvda verwacht ik. GL ligt ook te ver van VVD vandaan (hoop ik als VVD stemmer)
Denk niet dat de PVDA dat doet. De grootste verliezen ooit zijn gekomen doordat ze hun ziel hebben verkocht aan de VVD. Nu alweer in een kabinet met de VVD stappen is politieke zelfmoord.

Nu is de PVDA stabiel gebleven met een vrij slechte campagne. Zetten ze over 4 jaar een stemmenkanon in als een Aboutaleb kan er best wel eens wat moois voor ze gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:15
Zou Volt niet erg vinden als 4e partij, maar kan tegelijkertijd begrijpen dat er bedenkingen zijn om ze meteen te laten meeregeren. Ik acht een VVD + D66 + CDA + CU formatie aannemelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

spartacusNLD schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:05:
[...]

En PVDA ligt weer ver weg van D66. Volgens mij heeft de VVD keihard D66 nodig.

Ergste geval mogen we allemaal weer opnieuw stemmen :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Met JA21 erbij kan VVD-D66-CDA nog best ver komen, ook gezien de eerste kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
pirke schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:12:
Met JA21 erbij kan VVD-D66-CDA nog best ver komen, ook gezien de eerste kamer.
Lekker gedogen samen met Volt, probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
LZ86 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:08:
[...]

Denk niet dat de PVDA dat doet. De grootste verliezen ooit zijn gekomen doordat ze hun ziel hebben verkocht aan de VVD. Nu alweer in een kabinet met de VVD stappen is politieke zelfmoord.

Nu is de PVDA stabiel gebleven met een vrij slechte campagne. Zetten ze over 4 jaar een stemmenkanon in als een Aboutaleb kan er best wel eens wat moois voor ze gebeuren.
Er was toen 1 zetel verschil met de VVD, de rol van de PvdA zelf in deze zou ik niet onderbelichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Steeds nog geen uitslag voor rotterdam (600k mensen) en oss (90k mensen) of leiden (120k mensen)
Wel voor barendrecht en pijnacker-nootdorp (samen toch goed voor 100k+ mensen). Daar weinig verrassingen (vvd/d66/pvv)

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 18-03-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
Señor Sjon schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:13:
[...]

Er was toen 1 zetel verschil met de VVD, de rol van de PvdA zelf in deze zou ik niet onderbelichten.
Ploumen heeft zojuist gezegd dat als ze gaat regeren, dat sowieso met een tweede linkse partij moet. Dus in dat geval kan je PvdA afschrijven. Nooit dat je PvdA + GL of SP kan combineren met de groep CDA/VVD/D66

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:48

Malarky

Wils voor wat ieder

mr_petit schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:18:
Steeds nog geen uitslag voor rotterdam (600k mensen) en oss (90k mensen)
Wel voor barendrecht en pijnacker-nootdorp (samen toch goed voor 100k+ mensen). Daar weinig verrassingen (vvd/d66/pvv)
Amsterdam, Den Haag en Utrecht (en Cranendonck en Hardenberg) hebben overigens voorlopige resultaten doorgegeven en zijn waarschijnlijk ook nog aan het tellen, dus wellicht kan dat ook nog flink schelen.

Naast Oss en Rotterdam moet natuurlijk ook Leiden nog binnen komen, dat kan de laatste restzetel voor D66 flink verstevigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
RazorMaron schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:19:
[...]

Ploumen heeft zojuist gezegd dat als ze gaat regeren, dat sowieso met een tweede linkse partij moet. Dus in dat geval kan je PvdA afschrijven. Nooit dat je PvdA + GL of SP kan combineren met de groep CDA/VVD/D66
Ik verwacht over 2 jaar weer een grote verschuiving in de EK, dus hoe lang is zo'n coalitie houdbaar?

Pagina: 1 ... 29 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Knutsel zelf: https://www.coalitiechecker.nl/