De Tweede Kamerverkiezingen 2021: Kroegtopic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 108 Laatste
Acties:
  • 254.229 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
carpebios schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 23:47:
[...]

Buiten de ring van Amsterdam is alles op vakantie voor sommige.
Man. Als je ziet voor hoeveel ik mijn plattelandshuisje kan verhuren aan die randstarters. Heerlijk.

p.s. Ben zelf geboren in de Jordaan. Maar ja, dat was vroeger het Amsterdamse platteland

[ Voor 13% gewijzigd door maartend op 17-03-2021 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:20
Leefbaarheid is prima, geen gekkies, rustig, huizenprijzen zijn prima. Laat ze maar komen op vakantie!
Het is wel ver weg van "Nederland", zelfs te ver voor de marine.

[ Voor 23% gewijzigd door carpebios op 17-03-2021 23:50 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
MisterEagle schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 23:48:
Hoppa, buiten de randstad staat gelijk aan het platteland
Tja, A'dam is toch wel een slag ander volk dan de rest van het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 17:32
Aangepast
Kweet niet of het er beter op is geworden :9

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:53
Wat zijn die Limburgers snel met tellen zeg :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Rasisme en discriminatie belangrijk voor BIJ1, en BLM roepen. Ik heb een error in mijn hoofd.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
CDA heeft wel wat klappen te verwerken, van 19 naar 14 zetels volgens de tweede exitpoll.

March of the Eagles

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
carpebios schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 23:53:
Rasisme en discriminatie belangrijk voor BIJ1, en BLM roepen. Ik heb een error in mijn hoofd.
Die moeten eerst hun eigen kieslijst nog even opschonen, nu is het een pot & ketel verhaal. Met een beetje geluk komt daar een correctie naar 0 zetels

[ Voor 9% gewijzigd door Lanfear89 op 17-03-2021 23:56 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:17

Hupske

AFCA

Krijg de rillingen van BIJ1. Voortaan moet ieder debat beginnen met excuses omdat iemand vast wel weer wat fout heeft gezegd.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:44
Hupske schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 23:55:
Krijg de rillingen van BIJ1. Voortaan moet ieder debat beginnen met excuses omdat iemand vast wel weer wat fout heeft gezegd.
Je snapt wel dat dat over 4 jaar alleen maar meer rechtse zetels oplevert? ;)

Serieus, het slechtse wat de linkse partijen kan overkomen dat Bij1 ze elk debat langs de politiek correcte meetlat legt. De kiezers die ze willen terugwinnen zitten nu bij D66 maar ook bij FvD en PVV.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Leuk dat BIJ1 ook in de Kamer komt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:55
Hupske schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 23:55:
Altijd genieten dit soort nutteloze onnodige opmerkingen.

*pakt popcorn* :Y)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:17

Hupske

AFCA

White_Collar schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:00:
[...]

Altijd genieten dit soort nutteloze onnodige opmerkingen.

*pakt popcorn* :Y)
Zo kan je het noemen. Ze eindigden daar net met BLM te roepen. Vandaar mijn opmerking.

Ws hebben ze een zetel kunnen pakken DENK. Dat was natuurlijk de eerste partij die voor ongelijkheid/racisme op wilde komen.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
D66 is 2e geworden, maar het gaat er nu om dat het een vrouw is, dus het komt omdat ze een vrouw is. Ze is gediskwalificeerd tot een geslacht. En het NOS gaat weer doorrrrrr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Bewaar die popcorn maar voor de Kamerdebatten op tv straks :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
vuurtjih schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 23:53:
Wat zijn die Limburgers snel met tellen zeg :+
De uitslag stond al vast.

Lol, sterk vergrijzende provincie, veel poststemmen, kon eerder begonnen worden met tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
hoevenpe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:57:
[...]

VVD was gisteren ook de grootste onder de jongeren, dat was vroeger wel anders.

Links is niet hip meer, het Klaver-effect is uitgewerkt. Zelfs mijn oudste dochter kwam volledig uit zichzelf op de VVD uit.
Ik heb GroenLinks de afgelopen jaren niet goed gevolgd, maar herinner mij Klaver als de man met opgestroopte mouwen. Wat een pijnlijk verlies nu, wat is er gebeurd?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:55
Hupske schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:04:
[...]

Zo kan je het noemen. Ze eindigden daar net met BLM te roepen. Vandaar mijn opmerking.
En wat is daar erg aan? Ik zie het punt niet :?
Superkiwi schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:04:
[...]

Bewaar die popcorn maar voor de Kamerdebatten op tv straks :+
Mag mijn voorraad wel even aanvullen idd :>

[ Voor 30% gewijzigd door White_Collar op 18-03-2021 00:06 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:50
Wat zich nu aftekent is dat NL kiest voor de 'status quo' en zich afwendt van de 'grote veranderingen' die links/progressief propageren.
Het is voor velen toch een houding van 'na ons de zondvloed' en niet de kosten op zich willen nemen die de maatregelen tegen klimaatverandering met zich meebrengen.
Dat D66 het goed doet is omdat potentiële VVD stemmers zich generen om VVD te stemmen en onder het mom van progressief hopen dat D66 altijd links zegt en rechts doet.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:06
carpebios schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 23:42:
Hoezo is MR verantwoordelijk voor de toeslagaffaire zoals de journalist zegt. Dat is toch al voor zijn aantreden als MP gestart. Alsof die man er persoonlijk voor gezorgd heeft dat dat gebeurde.
Hij is toen ook nog een tijdje staatssecretaris van sociale zaken geweest.
Is toen ook veroordeeld voor rassendiscriminatie: https://www.trouw.nl/nieu...endiscriminatie~bc40d2da/

[ Voor 15% gewijzigd door jip_86 op 18-03-2021 00:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carpebios
Mijn gemeente is binnen, VVD de grootste, zoals ik ook gestemd heb en daar schaam ik mij niet voor!. GL 3,1%, hoe verder van de randstad, hoe lager dat getal wordt heb ik het idee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 02:25
Heerlijk deze uitslag. Bevestigd enkel mijn vertrouwen in onze samenleving. Ongelofelijk hoeveel aandacht er is gegeven aan die paar honderd of 1000 protestanten die elke keer weer de tent af breken ergens roepend om verandering. Of de internetfora en nieuwsredacties zoals die van nu .nl waar het soms lijkt dat het allemaal fvd'ers of groenlinksers zijn. De ene nog meer radicaal of wappie dan de ander.

Blijkt meer weer eens dat de overgrote meerderheid van ons land gewoon zijn ding doet, zaakjes op orde heeft. Kan relativeren, zelf nadenken en stemmen met zijn/haar hoofd

Mijn dag is weer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
White_Collar schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:05:
[...]

En wat is daar erg aan? Ik zie het punt niet :?
Ja alsof ze muziek toestaan in de kamer.

Scanderen, dan al helemaal niet heh.

Ze mot volwassen debatteren nu, we zullen zien
Bla bla wordt ook niet lang aangehoord he, dan is het over naar orde van de dag.
Zie het probleem ook nie

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 18-03-2021 00:11 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
JukeboxBill schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:06:
Wat zich nu aftekent is dat NL kiest voor de 'status quo' en zich afwendt van de 'grote veranderingen' die links/progressief propageren.
Het is voor velen toch een houding van 'na ons de zondvloed' en niet de kosten op zich willen nemen die de maatregelen tegen klimaatverandering met zich meebrengen.
Dat D66 het goed doet is omdat potentiële VVD stemmers zich generen om VVD te stemmen en onder het mom van progressief hopen dat D66 altijd links zegt en rechts doet.
Als je VVD stemt en het niet wil zeggen, stem je VVD en zeg je D66. Lijkt mij niet dus dat laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:37
XWB schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:05:
[...]

Ik heb GroenLinks de afgelopen jaren niet goed gevolgd, maar herinner mij Klaver als de man met opgestroopte mouwen. Wat een pijnlijk verlies nu, wat is er gebeurd?
Niet zo veel. D66 was sterk. En er was nog een progressieve partij bij met Volt. Dat kost GL gewoon stemmen. En zo rond de 10 zetels was verwacht. Dus slechts iets lager en volledig te verklaren met de opkomst van D66, Volt en bij1.

Verlies van SP is wel verrassend te noemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
carpebios schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:07:
Mijn gemeente is binnen, VVD de grootste, zoals ik ook gestemd heb en daar schaam ik mij niet voor!. GL 3,1%, hoe verder van de randstad, hoe lager dat getal wordt heb ik het idee.
Mijn pa zei altijd: GL weet niet dat een koe van veuren et en van achtern schet

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:07
hoevenpe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 23:57:
[...]

Serieus, het slechtse wat de linkse partijen kan overkomen dat Bij1 ze elk debat langs de politiek correcte meetlat legt. De kiezers die ze willen terugwinnen zitten nu bij D66 maar ook bij FvD en PVV.
Ik zie geen heil in het verder naar links trekken van SP en GL door een splinter partij op links van links. Aan de andere kant: Simons kan dingen tegen Baudet en Wilders zeggen die de reguliere linkse partijen niet kunnen of willen zeggen. Iets meer populistisch tegengas kan misschien ook geen kwaad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
Wat een pijnlijk verlies nu, wat is er gebeurd?
Misschien is de betere vraag: wat is er vier jaar geleden gebeurd?

8 zetels is historisch gezien niet verkeerde uitslag voor GroenLinks, 14 was een uitzondering omdat Klaver de 'new kid' was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
[...]

Zie dat topic over Linkse politiek.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Zelf denk ik dat mannen voor VVD gekozen hebben en vrouwen voor D66

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:37
JukeboxBill schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:06:
Tegelijk zijn de progressieve partijen (D66, GL & volt) nog nooit zo groot geweest. En conservatief CDA is erg klein. Ook conservatief links SP klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:09:
[...]

Ik zie geen heil in het verder naar links trekken van SP en GL door een splinter partij op links van links. Aan de andere kant: Simons kan dingen tegen Baudet en Wilders zeggen die de reguliere linkse partijen niet kunnen of willen zeggen. Iets meer populistisch tegengas kan misschien ook geen kwaad.
Effectieve weerstand zou het omdraaien van de spies zijn, en het happen bij de regeringspartijen neerleggen. Is tenslotte onderdeel van opdracht van een kabinet, beaken van het bestel ...

Het kost links enkel maar. Enfin, dit is meer iets voor dat andere topic - laat ik het zo zeggen, “rechts” laat het bewust aan “links” over. Berekening.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Weer vier jaar VVD :X

Blij dat de PVV gezakt is maarja daar krijgen wij FvD voor terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Philip Ross schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:11:
[...]

Tegelijk zijn de progressieve partijen (D66, GL & volt) nog nooit zo groot geweest. En conservatief CDA is erg klein. Ook conservatief links SP klein.
Eh, hoe zijn Volt en D66 progressief? Nu ben ik toch even in de war - of bedoel je dit vanuit de politieke marketing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Virtuozzo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:12:
[...]

Eh, hoe zijn Volt en D66 progressief? Nu ben ik toch even in de war - of bedoel je dit vanuit de politieke marketing?
Pro Europa klinkt als progressief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:47
Jammer dat het CDA het niet goed heeft gedaan, maar Hoekstra is dan ook geen geschikte lijsttrekker.
Gelukkig was voor mij nummer 2 op de lijst wel makkelijk te vinden.

Volt komt ook verrassend goed uit de bus! VVD en D66: prachtige overwinning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
horizon1978 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:14:
[...]

Pro Europa klinkt als progressief.
Het ligt er maar net aan wat je met Europa doet. Een Europa dat vooral leuk is voor bedrijven klinkt me verre van progressief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Caayn schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:12:
Weer vier jaar VVD :X

Blij dat de PVV gezakt is maarja daar krijgen wij FvD voor terug.
Tja, zo heeft iedereen zijn/haar eigen voorkeuren.

Wel leuk om de toon in dit topic langzaam te zien veranderen (lees: harder, meer uit emotie) sinds de polls binnendruppelen.
Morgenochtend maar even een goeie pot koffie zetten! :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:53
Tsja, Thierry zit gewoon ergens lavendel te snuiven en rode wijn te drinken.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
Superkiwi schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:16:
[...]

Tja, zo heeft iedereen zijn/haar eigen voorkeuren.

Wel leuk om de toon in dit topic langzaam te zien veranderen (lees: harder, meer uit emotie) sinds de polls binnendruppelen.
Ik vind het nu juist wat milder worden, straks ging het iig een stuk harder los op FvD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

vuurtjih schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:16:
Daarna gaat ie een uiltje knappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
Superkiwi schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:16:
Altijd een goed moment van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:00

gws24

Thinking is hard!

[...]

1. Misschien heel simpel maar de laatste paar keer dat ik hem zag bij tv shows had hij een zwart jasje aan, niet echt een uiting van jeugdig elan maar meer zoals veel andere politici. Sowieso was de eerste keer nieuw maar de 2e keer gaan de meeste mensen toch echt meer letten op wat hij nou daadwerkelijk zegt.
2. Persoonlijk vind ik dat er iets gedaan moet worden aan het klimaat maar dat doemdenken en dan vooral zijn slogan 'over 9 jaar is het te laat' die hij steeds herhaalde vond ik te ver gaan en complete onzin.
3. Biomassa goed praten omdat het nou eenmaal al was afgesproken was echt wel een complete faal
4. Zijn reactie op de relatie van zijn nummer 10 (of 9 of zo) op de lijst die banden heeft met de moslimbroederschap. Hij ontkende bijna gewoon de bevindingen van zowel allerlei experts als binnen- en buitenlandse veiligheidsdiensten.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:38
De uitslag ligt vast, alle media aandacht nu terwijl nog minder dan 10% vd stemmen geteld zijn is redelijk nutteloos. Hij staat erom bekend dat hij zich niet aan "het systeem" houdt en dat zie je nu ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
pirke schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:21:
[...]

De uitslag ligt vast, alle media aandacht nu terwijl nog minder dan 10% vd stemmen geteld zijn is redelijk nutteloos. Hij staat erom bekend dat hij zich niet aan "het systeem" houdt en dat zie je nu ook.
Behalve dan aan het systeem dat politici worden betaald door het volk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Lanfear89 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:17:
[...]

straks ging het iig een stuk harder los op FvD.
En terecht: vergeet niet dat die neonazistische Jansen nu ook in de kamer komt. De rillingen liepen me op de rug toen ik zijn toespraak teruglas op het FvD congres destijds.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xzaz
Ik mis herman de schermman

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Ik moet toch zeggen, die titel bij de NOS: liberale partijen laten links ver achter zich” is wel bijzonder redactioneel geïnspireerd - er zijn conform definities geen liberale partijen in het Nederlandse. https://nos.nl/l/2373068

Wel neoliberale, al kan er veel gezegd worden over die definitie (neo-klassiek is meer correct aangezien bijvoorbeeld binnen de VVD de term gewoon een eigen betekenis gegeven heeft ... en “dus” n.v.t.), maar dat verschil lijkt velen te ontgaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

New Yorker schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:14:
@Malarky kom je dit keer ook met je rest zetels live uitslag?
Yes.

https://docs.google.com/s...wV-G7ZtE/edit?usp=sharing

Momenteel 12 restzetels. Resultaat wordt live geupdate elke 30 sec op basis van ANP feed.

D66 pakt nu 4 restzetels maar dat is natuurlijk niet wat het gaat worden, er zijn nog maar weinig stemmen binnen.

[ Voor 20% gewijzigd door Malarky op 18-03-2021 00:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
@Malarky
Dit is toch de Senaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:23:
[...]

En terecht: vergeet niet dat die neonazistische Jansen nu ook in de kamer komt. De rillingen liepen me op de rug toen ik zijn toespraak teruglas op het FvD congres destijds.
Maar, vergeet nooit dat het engageren daarop disproportioneel effect schept - die Tolerantie Paradox. Zoals eerder gezegd, uitsluiten, geen podium bieden, niet happen, schep condities en prikkels om kabinet in die rol te dwingen.

Dan is het zo er mee afgelopen. De primaire functie van extreme hefbomen is immers het positioneren van links in respons daar op. De baat daarvan ligt meetbaar bij rechts. Ongeacht dat er ook effect is op rechts zelf, het verder doorschuiven, dat neemt men op de koop toe.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Exuses, link van vorige keer. Heb link geupdated: https://docs.google.com/s...wV-G7ZtE/edit?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Baudet ontvoerd? of zal hij echt niks meer zeggen op de reguliere media?
Kheb nog niks gehoord van hem iig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Virtuozzo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:28:
[...]

Maar, vergeet nooit dat het engageren daarop disproportioneel effect schept - die Tolerantie Paradox. Zoals eerder gezegd, uitsluiten, geen podium bieden, niet happen, schep condities en prikkels om kabinet in die rol te dwingen.

Dan is het zo er mee afgelopen. De primaire functie van extreme hefbomen is immers het positioneren van links in respons daar op. De baat daarvan ligt meetbaar bij rechts. Ongeacht dat er ook effect is op rechts zelf, het verder doorschuiven, dat neemt men op de koop toe.
Je hebt dit al vaker gezegd en ik snapte intellectueel altijd wel wat je bedoelde maar het is pas echt geland sinds de Koning bij Jinek. Dat akkefietje heeft Fvd alleen maar geholpen en geen wonder dat Baudet sindsdien alles heeft afgezegd, hij kon alleen nog maar verliezen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Virtuozzo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:28:
[...]

Maar dat is aan de media. En daar ligt wel een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Waarom heeft de "Stemcijfers over op laatste zetel" negatieve getallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
@Malarky
Zie volgens mij een fout in je model: Bij1 krijgt nu een restzetel zonder een volledige kiesdeler. Dat kan toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Laguna

Connaisseur

carpebios schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 23:42:
Hoezo is MR verantwoordelijk voor de toeslagaffaire zoals de journalist zegt. Dat is toch al voor zijn aantreden als MP gestart. Alsof die man er persoonlijk voor gezorgd heeft dat dat gebeurde.
Het mag dan daarvoor gestart zijn, hij had zelf sinds 2013 de leiding over de fraudecommissie die dit leed zeker te verwijten valt. Die clown had gewoon z'n verantwoordelijkheid moeten nemen en moeten aftreden. Het is nu uitstel van executie tot de parlementaire enquête is afgerond.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

pirke schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:34:
[...]

Waarom heeft de "Stemcijfers over op laatste zetel" negatieve getallen?
Ja, die formule heb ik nog niet af, krijg ik niet dynamisch, heb denk ik een array nodig, omdat het aantal restzetels constant wijzigt.
hoevenpe schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:34:
@Malarky
Zie volgens mij een fout in je model: Bij1 krijgt nu een restzetel zonder een volledige kiesdeler. Dat kan toch niet?
Ai, ja moet ik ook even dynamisch maken.

[ Voor 30% gewijzigd door Malarky op 18-03-2021 00:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Virtuozzo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:25:
Ik moet toch zeggen, die titel bij de NOS: liberale partijen laten links ver achter zich” is wel bijzonder redactioneel geïnspireerd - er zijn conform definities geen liberale partijen in het Nederlandse.

Wel neoliberale, al kan er veel gezegd worden over die definitie (neo-klassiek is meer correct aangezien bijvoorbeeld binnen de VVD de term gewoon een eigen betekenis gegeven heeft ... en “dus” n.v.t.), maar dat verschil lijkt velen te ontgaan.
Zowiezo gaat "Links" een erg groot probleem hebben met dit "Kabinet".

Door zoveel splinter fracties in de oppositie die licht extreme microopinies hebben, worden de terechte oppositie partijen geframed als gekke-alternatieve partijen ipv als geldig tegengewicht.

VVD wil niet met Wilders, maar oppositie moet Wel met Wilders en ook met FVD en met JA21 en SGP en BIJ1 en Denk ook. (allemaal uitzonderingspartijen met uitzonderlijke meningen)
Waar GroenLinks, SP, PvdD, 50+, en PVDA ook veel last van gaan krijgen daar verplicht bij te moeten horen en mee samen te moeten werken, en zullen bij volgende verkiezingen daardoor nog meer gaan verliezen.

VVD heeft het dus nu eidelijk perfect voor elkaar dat zij als de stabiele "midden" partij zijn verworden wat perspectief betreft samen met het CDA en D66.

Rechts is midden en Links is gek is dus voldongen feit.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:46
En z'n chick even een goede beurt geven, of zoals ie het zelf zei, even lekker vrijen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
gws24 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:32:
[...]

Je hebt dit al vaker gezegd en ik snapte intellectueel altijd wel wat je bedoelde maar het is pas echt geland sinds de Koning bij Jinek. Dat akkefietje heeft Fvd alleen maar geholpen en geen wonder dat Baudet sindsdien alles heeft afgezegd, hij kon alleen nog maar verliezen.
Yup. Maar zoals @D-e-n terecht opmerkt, hier ligt een bijzondere rol voor media. En die volgen, ze functioneren niet als vierde macht, maar als verlengstuk van dat 700 man sterke communicatie legioen van backers van machtspolitiek.

Toch is daar aan voorbij te komen. Links zal wel een ander draaiboek moeten gaan volgen, waarbij men elke keer weer verhaal herhaalt. Hoe cru ook, dat werkt. Elke keer weer het op het bord van regering schuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:56

garathane

l'enfer, c'est les Autres

niet meer nodig

[ Voor 96% gewijzigd door garathane op 18-03-2021 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
enchion schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:38:
[...]

Door zoveel splinter fracties in de oppositie die licht extreme microopinies hebben, worden de terechte oppositie partijen geframed als gekke-alternatieve partijen ipv als geldig tegengewicht.

VVD wil niet met Wilders, maar oppositie moet Wel met Wilders en ook met FVD en met JA21 en SGP en BIJ1 en Denk ook. (allemaal uitzonderingspartijen met uitzonderlijke meningen)
Waar GroenLinks, SP, PvdD, 50+, en PVDA ook veel last van gaan krijgen daar verplicht bij te moeten horen en mee samen te moeten werken, en zullen bij volgende verkiezingen daardoor nog meer gaan verliezen.

VVD heeft het dus nu eidelijk perfect voor elkaar dat zij als de stabiele "midden" partij zijn verworden wat perspectief betreft samen met het CDA en D66.

DENK is ontstaan door die anti Turken retoriek van Lodewijk Asscher

Weg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zou het ietsjes uitbreiden: recht is midden, links is gek en de haatgekkies zitten rechts van de VVD.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Daar hoeven ze niet mee samen te werken. Dat doen ze nu ook niet. De kiezer ziet echt het verschil tussen de PvdA en de PVV wel.

Probleem is hoe de linkse kiezer te laten zien dat hij of zij niks bij D66 te zoeken heeft. Want dat is wat er nu onder andere gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

Effectief gesproken is er met het komende kabinet geen enkel politiek en bestuurlijk tegenwicht mogelijk voor de ordeningsdoelstellingen uit neo-klassieke politieke economie.

Dat wil dus zeggen: elke scheve lijn, elk issue, elke fundament van problematiek bij beleid, zal versnellen en verbreden.

Daarom ook de focus in positioneren en presentatie van de machtspolitieke partijen op anti-cyclisch financieel beleid.

Anders gezegd, hoe pak je de crisis aan, en daar is de spin om mensen te laten denken dat de aanpak progressief is. Wat het dus op geen enkele wijze is, behoudens in marketing en messaging. De praktijk is dan af te schuiven op gebruik van crisis. Dat dit heel goed werkt kunnen we op korte afstand in het VK zien.

Effectief is links uitgesloten, en is progressief dood. Nu ja, zoals door deelnemers opgemerkt in dat topic over Linkse politiek, tijd voor een hard post mortem en een confrontatie met de noodzaak om de toolbox terug te veroveren van de tegenwoordige neo-klassiek lobby en concentraties van externe consultatie.

En snel, de D66 case is bewijs op tafel dat het heel eenvoudig is geworden om richting te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
D-e-n schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:44:
[...]

Daar hoeven ze niet mee samen te werken. Dat doen ze nu ook niet. De kiezer ziet echt het verschil tussen de PvdA en de PVV wel.

Probleem is hoe de linkse kiezer te laten zien dat hij of zij niks bij D66 te zoeken heeft. Want dat is wat er nu onder andere gebeurd is.
Dat is precies wat ik bedoel. D66: links lullen en rechts doen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Even wat visueels 😎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uxegDg4Yal7_qlKCVXIySmHf7aw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SjFAEhhhBAVtl2GFc1oZphYR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KQ8yR0GmgOnymeLvYaGGuZCM1g0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C7o5dZgf3h3XZuvxfuIOzNLe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3SiyadE5Np_h6_hgxBibqpazq78=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kvXheZOdQFiODd6wTmhZ8wZ1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5WpQgSmjG4B0mk8KwyKu_wobLcQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uKXkUFRosRRgb8I1ac7HukwE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZ6l-onbFlh5ggxpIqy8Wy0hXL8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FCTkKerhNe1mZY1nOSOFgaVz.png?f=fotoalbum_large

Die laatste, onderscheid tussen: (1) premierspartij; (2) juniorpartners; (3) structurele steuners; (4) andere partijen; (5) radicaal rechts.

De crisis is inderdaad een factor, ten gunste van regeringspartijen. Ik vraag me wel af hoeveel van de CDA krimp Hoekstra effect is, en hoeveel “geen Omtzigt als aanvoerder” effect.

Andere opmerking. De vijver voor D66 is GroenLinks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 13:33
Blijkbaar haat een groot deel van nederland geld, of leven allemaal hyoptheek vrij met al die stemmen op D66.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Dit moet een fout zijn, geen 18 tot 34 jaar stemmers bij 50+ :+
Leeftijdsdiscriminatie zeg ik je...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Komt er nog een debat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:44:
[...]

Is dat echt zo?

Serieuze vraag, ik weet het niet, ik heb er wel twijfel bij. Als ik naar de PVV messaging kijk, en response daarop, dan lijkt er behoorlijk wat te zitten van “allebei links en voor de arbeidende burger die huurt maar de PVV “wint” meer dan de PvdA en die laatste heeft XYZ laten vallen”.

Ik heb wat zitten graven, maar hier is relatief weinig onderzoek naar gedaan. Het treft mij als iets wat wel in kaart gebracht zou moeten worden.

Wat D66 aangaat, daar zit geen correlatie voor links. Wel voor progressief, randstad, urban, opleidingsniveau, leeftijd.

Maar inderdaad, effectiviteit van messaging plus campagne marketing (wederom, een rol voor media hier), het is vanuit toetsing van partijgedrag van D66 (hoe handelt en stemt de partij in kamers en commissies en welke oriëntatie neemt het in beleidsartikelen) ronduit opmerkelijk dat mensen überhaupt denken dat het een progressieve partij is buiten de limited scope van voltooid leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Bullet NL schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:57:
[...]

Dit moet een fout zijn, geen 18 tot 34 jaar stemmers bij 50+ :+
Leeftijdsdiscriminatie zeg ik je...
The greatest generation eheh 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Euh, de meeste lijsttrekkers zitten al thuis.... Baudet is de hele avond al van de aardboden verdwenen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

franssie

Save the albatross

Virtuozzo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:51:
<>
De crisis is inderdaad een factor, ten gunste van regeringspartijen. Ik vraag me wel af hoeveel van de CDA krimp Hoekstra effect is, en hoeveel “geen Omtzigt als aanvoerder” effect.
<>
In het stemkantoor waar ik vanavond heb geteld waren er wel meer voorkeursstemmen om Omtzigt in vergelijk met andere partijen, maar ook weer niet zoveel dat hij #1 benaderde. Het zal er geweest zijn, maar misschien ook wel dempend juist (dat mensen op Omtzigt stemden omdat hij één van de wel twee Kamerleden was die hun werk deden in de toeslagen affaire.).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Bullet NL schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:58:
[...]

Euh, de meeste lijsttrekkers zitten al thuis.... Baudet is de hele avond al van de aardboden verdwenen...
*knip*
Troll en ongepast.

[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 18-03-2021 09:47 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Oei wat zeg jij nu dan, nog niet aan gedacht zo’n scenario, laten we het niet hopen

Ik denk, hij zegt dikkevinger naar de reguliere media.

[ Voor 26% gewijzigd door Mel33 op 18-03-2021 01:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:03

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

[...]

Die knapt een uiltje :+

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Baudet heeft nu een probleem. Zijn tactiek en voorbereiding was om de "Trump" tactiek te volgen en te claimen dat de verkiezingen gestolen waren, maar nu wint hij zetels. Zes extra opportunisten die binnen de volgende vier jaar gaan weglopen en een mooi pensioentje regelen, dat wel.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Hij heeft geen dure bescherming hé. Ook is die gek een tijdje vrij.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:58:
[...]

In het stemkantoor waar ik vanavond heb geteld waren er wel meer voorkeursstemmen om Omtzigt in vergelijk met andere partijen, maar ook weer niet zoveel dat hij #1 benaderde. Het zal er geweest zijn, maar misschien ook wel dempend juist (dat mensen op Omtzigt stemden omdat hij één van de wel twee Kamerleden was die hun werk deden in de toeslagen affaire.).
Als eerste, leuk en goed om nog iemand te zien die de keuze maakt voor participatie, knap.

Als tweede, dat kan inderdaad heel goed het geval zijn. Dempend effect. Dat zou echter betekenen dat de data extrapolatie voor electoraal bereik inderdaad voor het CDA op een kritiek punt zit voor regionale netwerken, sociale geografie en leeftijd (electorale reservoirs).

Anders gezegd, zonder Omtzigt is er interessant waarschijnlijkheid dat het CDA nu spreekwoordelijk aan de beademing zou liggen. Hier ligt wel iets voor het partijbureau om over na te denken, het als running man sjacheren dempt maar onvoldoende. Maar goed, daar is men louter geïnteresseerd in de Business Club. Zegt ook wel iets. Wordt interessant om te kijken naar wie de voorkeurstemmen haalt, want daar ligt wel een trend van “CDA in name Only”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Hij doet het *knip* nos niet bedienen en rtl ook niet.

Dergelijke kwalificaties laten we dus achterwege.

[ Voor 45% gewijzigd door tweakduke op 18-03-2021 09:45 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:54
Als liberaal kan ik onmogelijk teleurgesteld zijn met deze uitkomst, maar als iemand die in de komende kabinetsperiode graag een huis had willen kopen zie ik dit met lede ogen aan.

Geen van deze partijen wil de woningmarkt hervormen en hun achterban vind die papieren overwaarde wel prettig.

D66: voorstander van meer leenruimte door naar 40 jarige hypotheken te gaan, volledig aflossingsvrij terugvoeren. Meer leenruimte zorgt per direct voor hogere prijzen (volgens oa DNB), niet voor nieuwbouw.
Ze willen wel dat de veestapel krimpt, om daar te bouwen.
CDA: wil zeker geen krimpende veestapel. Wil door middel van een premie die je later moet terug betalen ook de leenruimte verder oprekken, wat ook enkel prijsopdrijvend is. Hier is geen starter mee geholpen, men betaalt gewoon meer voor hetzelfde krot.
VVD: vastgoedpartij is natuurlijk de oorzaak van dit debacle, eeuwig uitstellen van afschaffing HRA, verhuurdersheffing en doet nu zijn uiterste best om de vrije sector huren zo flexibel en duur mogelijk te houden.

Ik snap het wel, te weinig jongeren die democratisch gewicht brengen om hier aandacht aan te besteden. Er zijn teveel woningbezitters die graag hun 10% waardestijging per jaar door zien groeien.
Dat dit macro economisch desastreus is maakt natuurlijk niet uit als je gratis geld krijgt.

Maar jammer is het wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 18-03-2021 01:06 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Mel33 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 01:03:
Hij doet het knip nos niet bedienen en rtl ook niet.
En andere media dan? Zelfs geen Twitterssss...

[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 18-03-2021 09:46 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:06
GeenStijl/de Hond denken nu 23-24 zetels voor D66 op hun stream.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Vipertje schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:55:
Blijkbaar haat een groot deel van nederland geld, of leven allemaal hyoptheek vrij met al die stemmen op D66.
Dit dus.

Maar gezien de uitslagen die nu steeds meer binnen komen gaat D66 niet die eerder benoemde 27 zetels halen. Ik denk dat ze op max 24-25 uit komen, en dat CDA er toch nog 1 of 2 bij krijgt (vergeet de Omtzigt-stemmen niet).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Lijkt mij echt iets voor hem om te doen.

Maar idd twitter en ander SM ook niks van hem te horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Richh schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 01:04:
Als liberaal kan ik onmogelijk teleurgesteld zijn met deze uitkomst, maar als iemand die in de komende kabinetsperiode graag een huis had willen kopen zie ik dit met lede ogen aan.

Geen van deze partijen wil de woningmarkt hervormen en hun achterban vind die papieren overwaarde wel prettig.

D66: voorstander van meer leenruimte door naar 40 jarige hypotheken te gaan, volledig aflossingsvrij terugvoeren. Meer leenruimte zorgt per direct voor hogere prijzen (volgens oa DNB), niet voor nieuwbouw.
Ze willen wel dat de veestapel krimpt, om daar te bouwen.
CDA: wil zeker geen krimpende veestapel. Wil door middel van een premie die je later moet terug betalen ook de leenruimte verder oprekken, wat ook enkel prijsopdrijvend is.
VVD: vastgoedpartij is natuurlijk de oorzaak van dit debacle, eeuwig uitstellen van afschaffing HRA, verhuurdersheffing en doet nu zijn uiterste best om de vrije sector huren zo flexibel en duur mogelijk te houden.

Ik snap het wel, te weinig jongeren die democratisch gewicht brengen om hier aandacht aan te besteden. Er zijn teveel woningbezitters die graag hun 10% waardestijging per jaar door zien groeien.

Maar jammer is het wel.
Ik heb pas een dure huis gekocht en wil niet dat het voorlopig veranderd. Wat mij betreft mogen die prijzen verder stijgen dan kan ik het eventueel weer verkopen.

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

New Yorker schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 01:07:
[...]

Ik heb pas een dure huis gekocht en wil niet dat het voorlopig veranderd. Wat mij betreft mogen die prijzen verder stijgen dan kan ik het eventueel weer verkopen.
Alleen moet je dan ook weer wat terugkopen wat ook duurder is geworden dus je schiet er geen zak mee op. Tenzij je natuurlijk echt in een hutje op de hei gaat wonen met je pensioen :P .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
[...]

Weglopen is toch zijn specialiteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Straks is er wel een gijzeling oid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
New Yorker schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 01:07:
[...]

En dan? Weer kleiner wonen? Als je groter wil gaan wonen kunnen de prijzen beter zakken, dan is het verlies op je huidige huis lager dan de korting op je nieuwe grotere huis :)

Maar van mij mag het door blijven stijgen, wij wonen ook duur, en over 20-40 jaar verwacht ik pas te verkopen dan wel het huis als erfenis doorgeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
gws24 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 01:10:
[...]
Alleen moet je dan ook weer wat terugkopen wat ook duurder is geworden dus je schiet er geen zak mee op. Tenzij je natuurlijk echt in een hutje op de hei gaat wonen met je pensioen :P .
Gewoon buiten Randstad wonen in een impopulaire plek?

Weg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Nog eentje, let wel, dit is strikt op basis van response data voor programma’s - als je een overzicht wil maken op basis van effectief partijgedrag, dan zakt vrijwel alles als in pudding in elkaar tot onder FvD niveau, behoudens PvdD en GL. Dat gezegd, het geeft wel signaal dat over een brede linie het electoraal bewustzijn t.a.v. klimaat kwesties gestegen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gM1ox6QUPWBP5akCFYndfDI8Qg0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7ipSxVydQL5NbdFJxrYQ6v9m.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

New Yorker schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 01:12:
[...]

Is inderdaad een optie en als dat voor jou werkt helemaal top maar voor de meeste mensen is het dat niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Virtuozzo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 01:12:
Nog eentje, let wel, dit is strikt op basis van response data voor programma’s

[Afbeelding]
VVD is op basis van deze grafriek een keurige middenpartij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
New Yorker schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 01:12:
[...]

Dan moet je wel opschieten, want zelfs in Oost-Groningen zijn de prijzen aan het oplopen door de westerse import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

gws24 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 01:14:
[...]

Is inderdaad een optie en als dat voor jou werkt helemaal top maar voor de meeste mensen is het dat niet denk ik.
Corona, de nieuwe nomaal..... Je kan prima in het Zuiden, het Oosten of het Noorden wonen
Het Westen is niet zaligmakend.... Werkgevers en werknemers moeten gewoon anders kijken na woonlocatie ten aanzien van werk.

Pagina: 1 ... 26 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Knutsel zelf: https://www.coalitiechecker.nl/