De Tweede Kamerverkiezingen 2021: Kroegtopic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 108 Laatste
Acties:
  • 254.226 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
RobbieB schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:33:
[...]

Eerste kopje op hun website bij standpunten:

[...]

Staat compleet haaks op alles waar D66 voor staat.
Dat snap ik, maar extreemrechts insinueert toch wel wat anders. Dan denk ik aan bruin.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wilders is toch wel gewoon een echte vent he. Geen gejank nu, gewoon verlies nemen en doorgaan.

Ben het nergens met hem eens, maar dit kan hij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
n3z schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:29:
[...]

Je hebt kritisch en je hebt net doen alsof er niets aan de hand is en letterlijk liegen over cijfers etc.
Heb je het nu over het rivm? :+

Geen idee waarom JA21 hier zo gezien wordt als mogelijke coalitie partner. Denk dat een cu toch eerder aan tafel verschijnt. Ben wel benieuwd wat d66 als extra partij erbij zou willen. Volt post nog het meest vanwege het Europese karakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CurlyMo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:33:
[...]

De VVD is feitelijk de MRP. Oftewel, Mark Rutte Partij. Mark Rutte heeft nog maar één doel en dat ik de langst zittende premier worden. Die zit nogal vast op het pluche. PvdA was altijd al een optie, D66 ook, GL is dan ook nog wel te slikken. Vraag is alleen of de VVD wil inschikken op migratie.
Ik denk niet dat de VVD stemmers zitten te wachten op GL (ik zeker niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
_Gump_ schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:35:
Wat een ingetogen, maar ook ontzettend sportieve reactie van Wilders zeg.
Eens, heel keurig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:48
CurlyMo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:33:
[...]

De VVD is feitelijk de MRP. Oftewel, Mark Rutte Partij. Mark Rutte heeft nog maar één doel en dat ik de langst zittende premier worden. Die zit nogal vast op het pluche. PvdA was altijd al een optie, D66 ook, GL is dan ook nog wel te slikken. Vraag is alleen of de VVD wil inschikken op migratie.
Immigratie is afgelopen 10 jaar toegenomen. VVD doet alleen alsof ze immigratie een probleem vinden om stemmen bij Wilders weg te trekken. Uiteindelijk boeit het ze geen hol als de midden en topinkomens er op vooruit gaan.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:51
MC_Sparkles schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:33:
[...]

Alles rechts van D66 is toch extreem rechts? Althans dat is de tendens hier op t forum door de stamkroeggasten
Nee hoor. Ik weet niet of JA21 extreem rechts is, niet als in fascistisch. In zekere mate mogelijk rasistisch, maar dat is meer op geloof. En laat geloof nu iets zijn dat ik toevallig ook per definitie stompzinnig vind.

Ik denk dat het eerder meer zit in progressief en conservatief. En FvD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft nul waarde als je geen excuses aanbiedt voor de “minder, minder” uitspraak. Dan blijf je een racistische gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:09
Soccer98 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:35:
[...]

Dat snap ik, maar extreemrechts insinueert toch wel wat anders. Dan denk ik aan bruin.
Daar zitten ze gewoon dicht tegenaan. Het is een afsplitsing van FvD met heel veel overlap. Alleen dan zonder de wappies en antisemieten.

Maar nog steeds niet echt een normale partij te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
RobbieB schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:33:
[...]

JA21 wil:
  • Immigratie fors inperken
  • Zeggenschap terughalen over onze eigen grenzen en asiel- en migratiebeleid, invoering mobiele grenscontroles
  • Asielzoekers opvangen in de eigen regio, veto tegen nieuwe EU-migratiepact
  • Illegaliteit strafbaar stellen, illegalen actief uitzetten in plaats van opvangen
Staat compleet haaks op alles waar D66 voor staat.
Ja, maar politiek in nederland is altijd water bij de wijn doen. Je matigt/levert je ene standpunt in zodat je je andere standpunt mag verzilveren en uitvoeren. Wat er op de lijsten staat kan je pas serieus nemen als er een absolute meerderheid is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
_Gump_ schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:35:
Wat een ingetogen, maar ook ontzettend sportieve reactie van Wilders zeg.
Wilders is echt een top politicus. De enige reden waarom zijn partij zo stabiel is en de ellende achter zich heeft weten te laten (of nou ja, bijna alle ellende). Kan als D66 stemmer alleen maar respect hebben voor de politicus Wilders, ondanks dat zijn standpunten echt compleet in gaan waar ik zelf voor sta.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:23

Moofnor

King of my castle

Soccer98 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:35:
[...]

Ze zijn keurig in de markt gezet als een gematigd fvd, maar iets normaler dan fvd is nog steeds niet erg normaal.

Gematigd bruin, dus laten we het beige noemen :+

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18:20
Philip Ross schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:35:
Jongens, het programma van JA21 is economisch extreem rechts. Dus niet als scheldwoord maar gewoon als plaatsing in het spectrum. Net zoals GL en VVD elkaar tegenhangers zijn op normaal link/rechts z zijn bij1 n JA21/FvD dat op extreem links/extreem rechts.

Als je er op stemt moet je er gewoon voor uit durven komen dat je een behoorlijk extreme partij steunt.
Maar extreem rechts word nooit gebruikt voor t economisch beleid, maar over migratie, zie t FvD, die word extreem rechts,bruinhemden etc genoemd, vanwege uitspraken, niet t economische beleid. Als je JA21 dan extreem recht noemt, link je dat aan elkaar. Ik denk niet aan t economische beleid als je weer eens je stempel extreem rechts ergens op plakt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:20
@Philip Ross
Ik reserveer de term 'extreem rechts' graag voor partijen als FvD en in mindere mate de PVV. Je mag het fundamenteel oneens zijn met JA21 maar ze willen het spel wel constructief volgens de regels spelen.

Wilders heeft ook een punt: hij is straks met 17 zetels verreweg de grootste oppositiepartij, de PvdA met 9 is de eerstvolgende.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Eigenlijk is een grote fusie op links geen gek idee.
Kan me nog zo'n triomfantelijke bijeenkomst herinneren van PvdA, GL en SP waarin ze elkaar al gevonden hadden.
Maar allemaal kunnen ze hun verhaal zelfstandig niet verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

PWM schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:35:
Wilders is toch wel gewoon een echte vent he. Geen gejank nu, gewoon verlies nemen en doorgaan.

Is ook wel ongeveer voor het eerst dat hij dit zo doet. Vorige keren was hij (als mijn geheugen klopt) voornamelijk aan het zeuren dat omdat hij de 2e partij was, hij serieus genomen moest worden bij het formeren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Gezellig weer als termen als racistisch en bruinhemden langskomen omdat je toevallig wat anders stemt.
Ik ga bijv. Groenlinksers ook niet uitmaken voor antifa anarchisten.

doei en veel plezier nog hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
@hoevenpe Normaal zou ik ze het voordeel van de twijfel geven als nieuwe partij, maar daar ze een afsplitsing van FvD zijn mogen ze voor mij eerst maar tonen dat ze inderdaad gematigder zijn. Het zijn de mensen die voorheen gewoon in de FvD zaten en daar ja en amen riepen...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:10

Thompson

Beeromaniac

Philip Ross schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:37:
[...]

Daar zitten ze gewoon dicht tegenaan. Het is een afsplitsing van FvD met heel veel overlap. Alleen dan zonder de wappies en antisemieten.

Maar nog steeds niet echt een normale partij te noemen.
Vind het vrij ver gaan om het geen normale partij te noemen.
M.i. Is dat net zoiets als zeggen dat GL iets minder links is dan Bij1 maar nog steeds geen normale partij?

Je deelt absoluut hun mening niet. Maar de standpunten en beargumentatie zijn vrij serieus opgezet en zeker Eerdmans komt op mij wel over als een gedegen politicus (wat een Baudet bijv totaal niet is).

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
hoevenpe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:32:
[...]

Gaan we nu al beginnen?
Ze zijn uitgespoken rechts, niet extreem rechts.
En extreem uitgesproken. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
hoevenpe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:38:
@Philip Ross
Wilders heeft ook een punt: hij is straks met 17 zetels verreweg de grootste oppositiepartij, de PvdA met 9 is de eerstvolgende.
De PVV als oppositiepartij... Gevoel voor humor kan hem iig niet ontzegd worden. Benieuwd of hij dan nu plotseling niet meer meestemt met de VVD als puntje bij paaltje komt. :P

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
sambalbaj schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:39:
Kan me nog zo'n triomfantelijke bijeenkomst herinneren van PvdA, GL en SP waarin ze elkaar al gevonden hadden.
Als het niet gebeurt, hebben we op links een enorm probleem in de toekomst. Dan kan centrum/rechts een enkele partij isoleren wanneer een coalitie dat vereist, terwijl de individuele partijen elkaar vliegen blijven afvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
Het hele systeem in Nederland moet eens drastisch op de schop. Al die flutpartijen die alleen maar kracht putten uit tijdelijke situaties en de tendens van het moment...

Kun je weer helemaal niks mee met deze uitslag.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:48
MeTooPV schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:33:
[...]

Onzin, heb veel campagne gevoerd voor Volt en dan kom je ook wel eens fvd tegen. Wat mij opviel was de inzet en overtuiging van de aanhang. Veel mensen die nog nooit politiek actief waren en nu wel. Dat geluid moeten we serieus nemen. Het zijn geen wappies.
Het geluid moet je serieus nemen, en politieke betrokkenheid is natuurlijk altijd goed. Maar als je complete onzin gelooft en vervolgens op een partij stemt die die mensen naar de mond praat dan ben je wel een wappie. Of goedgelovig. Of wensdenkend. Net hoe je het noemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

PWM schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:35:

Maarhij kan dan ook weer verder waar hij het liefste is.... in de oppositie en met een riante voorsprong ook. Zo kan hij opnieuw nergens op afgerekend worden 😬

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
Phusebox schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:42:
Het hele systeem in Nederland moet eens drastisch op de schop. Al die flutpartijen die alleen maar kracht putten uit tijdelijke situaties en de tendens van het moment...

Nee

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:50

n3z

Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:40:
Gezellig weer als termen als racistisch en bruinhemden langskomen omdat je toevallig wat anders stemt.

“Toevallig”. Heb jij onder een steen geleefd de laatste pak hem beet 6 maanden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige mensen hebben gewoon grote moeite met het normaliseren van Baudet “fake news NOS” of Wilders “minder, minder”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:26
Als dit waar is, dan vind ik BIJ1 ook wel zeer extreem rechts.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend

Je mag me met alle plezier een Antifa noemen hoor, daar zou ik nog trots op zijn. En ook een anarchist (hoewel ik dat dan net niet ben, getrouwd, betaalde baan, netjes werkend, dus nee, jammer genog niet houdbaar in deze maatschappij).

Als je de laatste maanden hebt gemist, tja, dan kan ik je je uitspraak niet aanrekenen. Maar ik vermoed dat je gewoon weet wat er is geroepen en uitgekraamt. Dus ja, meer kwalificaties blijven dan niet over.

[ Voor 15% gewijzigd door maartend op 17-03-2021 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Gropah schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:39:
[...]

Is ook wel ongeveer voor het eerst dat hij dit zo doet. Vorige keren was hij (als mijn geheugen klopt) voornamelijk aan het zeuren dat omdat hij de 2e partij was, hij serieus genomen moest worden bij het formeren.
Was hij dat zelf of was dat met name zijn achterban? Ik herinner mij wel heel vaak de stelling dat wanneer de coalitie niet bestaat uit partijen van bovenaf geteld het niet democratisch is, of zo. 8)7

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:01
sambalbaj schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:39:
Maar kunnen ze dat samen wel beter? Ik weet niet of het zoveel beter zal zijn, de PvdA is toch nog enigszins besmet dankzij hun deelname aan Rutte-2, voor SP-stemmers zal zo een fusiepartij misschien niet links genoeg zijn. Enige "voordeel" is dat ze bij coalitieonderhandelingen als 1 blok sterker staan, maar zolang VVD genoeg kansen heeft om over rechts te gaan gaat dat grote blok er toch ook niet toe doen (of het wordt weer de figuurlijke omhelzing van Rutte waarin ze compleet leeggezogen worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Kan me niet zo goed voor de geest halen hoe het voorgaande keren ging....maar een exit ipsos poll 3 uur na sluiting stembureaus en iedereen doet alsof de stemmen al geteld zijn... Ik mis de leuke staafjes en gelikte schermen waar elke nieuwe uitslag weer bijgezet en voor verandering kan zorgen eigenlijk een beetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Grudgie schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:55:
En toch nog best veel VVD stemmers. Verbaas ik mij ook weer over..
danslo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:01:
[...]

Enige redelijke rechtse partij, het verbaast mij totaal niet.
This is what we call Manufactured Consent. (or upselling)

[ Voor 27% gewijzigd door enchion op 17-03-2021 22:45 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:10

Thompson

Beeromaniac

Emgeebee schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:42:
[...]

Het geluid moet je serieus nemen, en politieke betrokkenheid is natuurlijk altijd goed. Maar als je complete onzin gelooft en vervolgens op een partij stemt die die mensen naar de mond praat dan ben je wel een wappie. Of goedgelovig. Of wensdenkend. Net hoe je het noemt.
Ik denk dat wat dat betreft het radio spotje van de afgelopen weken FvD nog veel goed heeft gedaan. Daarin focusten ze heel erg op dat ze corona niet ontkennen (distantiëren van de echte wappies dus), maar wel de huidige maatregelen flink aan de kaak willen stellen (klinkt veel mensen als muziek in de oren, vrijwel iedereen is het beu en vindt dat er ergens wel iets meer moet kunnen).

Beeromaniac

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbieB
Sinds wanneer is Anti-fascistisch zijn een slecht iets? Zijn we allemaal de periode 39-45 vergeten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
@Phusebox Ik ben best voor een kiesdrempel voor gevestigde partijen, bv 5. Dus bv een nieuwe partij kan met 1 zetel deelnemen, maar moet dat bv over een aantal verkiezingen naar die 5 groeien. Doen ze dat niet dan hebben ze niet voldoende bewezen relevant te zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Thompson schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:41:
[...]

Vind het vrij ver gaan om het geen normale partij te noemen.
M.i. Is dat net zoiets als zeggen dat GL iets minder links is dan Bij1 maar nog steeds geen normale partij?

Je deelt absoluut hun mening niet. Maar de standpunten en beargumentatie zijn vrij serieus opgezet en zeker Eerdmans komt op mij wel over als een gedegen politicus (wat een Baudet bijv totaal niet is).
Ik zou Eerdmans niet in de categorie van Baudet willen indelen. Die flirt echt met neonazistische uitingen en valt de onafhankelijke journalistiek aan. Dat doet Eerdmans absoluut niet.

Waar je wel vragen bij kunt stellen is zijn beoordelingsvermogen. Als je er pas een aantal maanden terug achter komt dat Baudet is wie hij is dan heb je of een bord voor de kop of je hebt politiek gezien geen moraal.

Leuk voor de lokale politiek dus maar ongeschikt voor de nationale.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:42
Silent7 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:44:
Kan me niet zo goed voor de geest halen hoe het voorgaande keren ging....maar een exit ipsos poll 3 uur na sluiting stembureaus en iedereen doet alsof de stemmen al geteld zijn... Ik mis de leuke staafjes en gelikte schermen waar elke nieuwe uitslag weer bijgezet en voor verandering kan zorgen eigenlijk een beetje...
Ik denk dat er nog niet zo veel tellingen klaar zijn.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Triest dat FvD bruinhemden worden genoemd.

Toch nog maar eens naar Hiddema luisteren.

Maar tja, waar ik Rutte al niet voor heb uitgemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wanneer is de volgende poll? Kijken of ik het nog red :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xzaz
ijdod schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:45:
@Phusebox Ik ben best voor een kiesdrempel voor gevestigde partijen, bv 5. Dus bv een nieuwe partij kan met 1 zetel deelnemen, maar moet dat bv over een aantal verkiezingen naar die 5 groeien. Doen ze dat niet dan hebben ze niet voldoende bewezen relevant te zijn.
Als je 1 zetel krijgt ben je per definitie relevant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

carpebios schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:43:
Als dit waar is, dan vind ik BIJ1 ook wel zeer extreem rechts.
Dat is waar, en BIJ1 is ook een zeer racistische partij. Schandalig dat die een zetel gaan krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
RobbieB schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:44:
Sinds wanneer is Anti-fascistisch zijn een slecht iets? Zijn we allemaal de periode 39-45 vergeten?
Omdat ze geweld gebruiken?

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Daar is niets mis mee, uiteindelijk komt er toch een compromis uit. En dat is dicht bij het VVD programma...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:01
Er is al een kiesdrempel, namelijk 1 zetel, dat is genoeg. Alsof het land onregeerbaar wordt door een paar kleine partijen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:03

Laguna

Connaisseur

Erapaz schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:05:
[...]

Luiigheid van de volgende generatie, oh shit ik moet stemmen, eh noem eens een politieke partij? Doe dan maar VVD met die Rutte die steeds op TV is. Ze stemmen op wat er al is.
Dat valt volgens mij niet alleen de volgende generatie te verwijten:

18-30 = ~2,5 miljoen
31-50 = ~4 miljoen
51-100+ = ~6,5 miljoen

Maar tot nu toe een zeer betreurenswaardige verkiezingsuitslag. Men lijkt te kiezen voor het continueren van het huidige (wan)beleid. Het coronapaspoort zal er nu ook wel komen...

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
NoepZor schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:45:
[...]

Ik denk dat er nog niet zo veel tellingen klaar zijn.
hmm ja dat denk ik ook, en toch zie ik lijsttrekkers praten alsof dat wel zo is, erg raar imho

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

xzaz schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:50:
Dat fvd is ook maar tijdelijk. Ik weet nog dat we ons zaten te verbazen over PVV
Mwoah, de mensen die nu op de FvD hebben gestemd zijn nu ook min of meer onderdeel van de cult van Baudet. Ze hebben inmiddels zoveel geinvesteerd in de conspiracy theorietjes van Baudet dat ze losgeweekt zijn van de rest van de realiteit net zoals de achterban van Trump. Die blijven altijd op Baudet/FvD stemmen.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

hoevenpe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:46:
[...]

Daar is niets mis mee, uiteindelijk komt er toch een compromis uit. En dat is dicht bij het VVD programma...
Het was ook maar een woordgrapje, geen waardeoordeel. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
Mevrouw vindt dat de politiek te weinig naar de zorg kijkt. Ik denk dat ze naar haar werkgever moet gaan in plaats naar de politiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
xzaz schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:45:
[...]

Niet relevant genoeg. We moeten gewoon accepteren dat als je vooruit wil, linksom of rechtsom, dat je dan niets hebt aan versplintering.

Verplicht stemmen mogen ze van mij ook invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik ben er voor dat alle zetels ten aller tijden aanwezig moeten zijn.

Met die kleine partijen weet je tenminste zeker dat je de vertegenwoordiging krijgt waar je op gestemd hebt ipv vier jaar lang cashen zonder representation.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
horizon1978 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:45:
Triest dat FvD bruinhemden worden genoemd.
Triest is dat baudet de FvD stemmer in die hoek heeft gewerkt. Dat is triest. Je weet wel ; clownsworld, de uil, dat soort spul..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
D-e-n schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:45:
Leuk voor de lokale politiek dus maar ongeschikt voor de nationale.
Dat mag hij de komende 4 jaar laten zien, misschien te licht maar hij heeft wel bijna 20 jaar ervaring waarvan al behoorlijk wat jaren in de kamer.

Voordeel van de twijfel, net als voor Volt, BBB en Bij1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
FunkyTrip schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:48:
[...]

Mwoah, de mensen die nu op de FvD hebben gestemd zijn nu ook min of meer onderdeel van de cult van Baudet. Ze hebben inmiddels zoveel geinvesteerd in de conspiracy theorietjes van Baudet dat ze losgeweekt zijn van de rest van de realiteit net zoals de achterban van Trump. Die blijven altijd op Baudet/FvD stemmen.
Dan klapt de partij weer een keer. Dit soort partijen leven nooit lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_v2c7WUQdTSCv0Cvm5G8cucyVPU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/94Jr6dDyjjX0zxNzAPgGMvoL.jpg?f=user_large

What the actual fuck... Hij denkt echt dat ie Trump is? :X

Edit: tweet van eerder vandaag... En kan hem niet meer terug vinden. Zal hem niet verwijderen ivm de quotes, maar niet teveel waarde aan hechten.

[ Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 17-03-2021 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 18:51
Ik zie CU er best wel bijkomen als dat nodig is voor een iets ruimere meerderheid, zolang medisch-ethisch aan de kamer over gelaten wordt en hun minister t niet uit hoeft te voeren

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Waar zijn nu die 20+ zetels van W Engel?
Heel Nederland spreken ze toch voor?

Fraude !!!1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Transportman schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:44:
[...]

Maar kunnen ze dat samen wel beter? Ik weet niet of het zoveel beter zal zijn, de PvdA is toch nog enigszins besmet dankzij hun deelname aan Rutte-2, voor SP-stemmers zal zo een fusiepartij misschien niet links genoeg zijn. Enige "voordeel" is dat ze bij coalitieonderhandelingen als 1 blok sterker staan, maar zolang VVD genoeg kansen heeft om over rechts te gaan gaat dat grote blok er toch ook niet toe doen (of het wordt weer de figuurlijke omhelzing van Rutte waarin ze compleet leeggezogen worden).
Tsja dat zal moeten blijken, maar zeker voor PvdA en SP werkt het zo al tijden niet en ook GL had een momentum nodig.
PvdA mist het activisme en sociale van de SP en de SP mist weer de bestuurservaring en durf om te regeren van de PvdA. GL kan daar een progressieve toevoeging zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
RobbieB schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:44:
Helaas zijn er ook veel mensen die zeggen als anti-fascisten te zijn, maar onder de Antifa vlag niet heel veel meer doen dan relschoppen en zich misdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
hjs schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:50:
Waar zijn nu die 20+ zetels van W Engel?
Heel Nederland spreken ze toch voor?

Fraude !!!1!
?

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Phusebox schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:48:
[...]

Niet relevant genoeg. We moeten gewoon accepteren dat als je vooruit wil, linksom of rechtsom, dat je dan niets hebt aan versplintering.

Verplicht stemmen mogen ze van mij ook invoeren.
En waar wil je de drempel leggen 3 zetels? Waarom niet 10 of 4 of 2? En wat doe je met de stemmen op de partijen die geen zetel halen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:07

Typhone

Who Dares Wins

FunkyTrip schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:48:
[...]

180 miljoen Amerikanen wegzetten omdat ze los zitten van de realiteit. Zelden zo’n domme uitspraak gezien. Kunt het ergens niet mee eens zijn of aan de andere kant van het politieke spectrum zitten maar praat s.v.p. niet zulke onzin op een forum als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:56
MikeyMan schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:50:
[Afbeelding]

Haha wth. Ik zie FvD nog wel groter worden, maar hier is de hele winst van D66 verdampt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Phusebox schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:42:

Dat ben ik niet met je eens. Niet alleen omdat het systeem werkt zoals bedoeld is en zo de maatschappij vertegenwoordigd wordt, maar ook vanwege iets anders.

Het grootste voordeel van democratie is dat het wendbaar is en een beeld geeft van wat kiezers willen. En indien je geschiedenisboeken pakt zijn er vaak tijdperken aan te wijzen waarin een bepaalde ontwikkeling dominant was. Tussen periodes heb je altijd overgangstijden.... Misschien zitten we in een overgangstijd, misschien is de fragmentatie juist kenmerkend aan deze periode. Maar ergens zitten we tussen een tijd dat de VVD en PvdA samen de grootste konden worden en misschien dat in 2030 moderne partijen de boventoon voeren. Voor hetzelfde geld is over 10 jaar Volt en PvdD relevant als grootste partij en je hebt dan een traject die kant op.

De huidige diversiteit aan partijen zie ik meer als een gezonde afspiegeling voor een beweging uit het verleden (verzuiling) naar de toekomst (veel individuele keuzes). En dat is exact de dynamiek die van een gezonde democratie wordt verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:07
rik86 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:50:
Ik zie CU er best wel bijkomen als dat nodig is voor een iets ruimere meerderheid, zolang medisch-ethisch aan de kamer over gelaten wordt en hun minister t niet uit hoeft te voeren
Of Volt? Die zitten in het verlengde van D66.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
xzaz schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:49:
[...]

Dan klapt de partij weer een keer. Dit soort partijen leven nooit lang.
Dat dacht men in begin van PVV ook.

Wat gunstig voor FvD is dat ze niet te groot zijn geworden. Tien zetels zou echt max moeten zijn. Dat is beter voor groei en de kamerleden die je dan krijgt.

En op links zich, als ze niet willen samengaan, alles moeten opheffen en een nieuwe Marxistische partij moeten komen. Kunnen we tenminste uiteindelijk, bijna utopisch, de overheid opheffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
sambalbaj schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:50:
[...]

Tsja dat zal moeten blijken, maar zeker voor PvdA en SP werkt het zo al tijden niet en ook GL had een momentum nodig.
PvdA mist het activisme en sociale van de SP en de SP mist weer de bestuurservaring en durf om te regeren van de PvdA. GL kan daar een progressieve toevoeging zijn.
Maar ik heb het idee dat iemand als Klaver juist de modale kiezer weer doet afschrikken dus ik vraag me af of zo'n fusie je dan ook weer geen kiezers kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Sjurm schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:51:
[...]

Haha wth. Ik zie FvD nog wel groter worden, maar hier is de hele winst van D66 verdampt?
Die tweet is 9 uur oud....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:42
Silent7 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:48:
[...]

hmm ja dat denk ik ook, en toch zie ik lijsttrekkers praten alsof dat wel zo is, erg raar imho
Uitslagen tussenstand
NOS: https://d2vz64kg7un9ye.cl...t2wmrc-wrapper/index.html

RTL Nieuws:
https://www.rtlnieuws.nl/...e-kamer-resultaat-stemmen

Ik heb 2017 gestemd op FvD op Hiddema, voornamelijk vanwege het nieuwe geluid en als alternatief op de VVD. Echter zijn ze in mijn optiek wel geradicaliseerd en dat anti corona sentiment hoeft van mij ook niet. Ben daarnaast zelf wat milder geworden en het idee dat we vooruit moeten met z’n allen ipv te roepen wat niet deugt.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
xzaz schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:45:
[...]

en @Transportman
Niet als je van mening bent dat er een kiesdrempel zou moeten zijn*. Het was een gedachtenoefening om met een kiesdrempel nieuwe partijen toch een kans geven (iets wat ze anders vrijwel niet gaat lukken).

* ik zeg niet dat ik daar onverdeeld voor ben, maar het is wat mij betreft ook niet onbespreekbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door ijdod op 17-03-2021 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Sjurm schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:51:
[...]

Geen idee waar die afbeelding van is maar dat was 1300 vanmiddag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
Typhone schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:51:
[...]

180 miljoen Amerikanen wegzetten omdat ze los zitten van de realiteit. Zelden zo’n domme uitspraak gezien. Kunt het ergens niet mee eens zijn of aan de andere kant van het politieke spectrum zitten maar praat s.v.p. niet zulke onzin op een forum als dit.
US is sowieso niet vergelijkbaar want maar 2 (serieuze) keuzes. Van die 180 miljoen is het gros prima verbonden met de realiteit maar die stemmen Republikeins omdat ze dat altijd doen of om tegen de Democraten te stemmen. Daar heeft Trump niks mee te maken (ook al denkt hij van wel). Maar dit topic gaat over de NL verkiezingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
horizon1978 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:52:
[...]

Dat dacht men in begin van PVV ook.
PVV is ook geen partij waar je lid van kan worden. De enige reden die ik nodig heb om er nooit op te stemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Nu online
Mensen die Republikeins stemmen != achterban van Trump.

Die laatste groep is echt wel een geval apart. In het tweepartijenstelsel is er geen partij-Trump, al lieten de Republikeinen zich wel voor dat karretje spannen. Er is echter wel duidelijk een partij-Baudet.

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:50:
[Afbeelding]

Edit: tweet van eerder vandaag...
Fake.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
Ik snap trouwens ook niet dat er niet meer Tweakers de politiek ingaan. Er zijn hier velen die DE WAARHEID in pacht lijken te hebben. Het grote deel is mis lijkt het. Ga ons eens besturen Tweakers!

/grapjesmodus

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Delerium schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:52:
[...]

Dat ben ik niet met je eens. Niet alleen omdat het systeem werkt zoals bedoeld is en zo de maatschappij vertegenwoordigd wordt, maar ook vanwege iets anders.

Het grootste voordeel van democratie is dat het wendbaar is en een beeld geeft van wat kiezers willen. En indien je geschiedenisboeken pakt zijn er vaak tijdperken aan te wijzen waarin een bepaalde ontwikkeling dominant was. Tussen periodes heb je altijd overgangstijden.... Misschien zitten we in een overgangstijd, misschien is de fragmentatie juist kenmerkend aan deze periode. Maar ergens zitten we tussen een tijd dat de VVD en PvdA samen de grootste konden worden en misschien dat in 2030 moderne partijen de boventoon voeren. Voor hetzelfde geld is over 10 jaar Volt en PvdD relevant als grootste partij en je hebt dan een traject die kant op.

De huidige diversiteit aan partijen zie ik meer als een gezonde afspiegeling voor een beweging uit het verleden (verzuiling) naar de toekomst (veel individuele keuzes). En dat is exact de dynamiek die van een gezonde democratie wordt verwacht.
Ben het wel deels met je eens. Maar ondertussen staan we als land teveel stil vind ik persoonlijk. Teveel meningen en dan gaat alles langzamer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• horizon1978
carpebios schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:54:
Ik snap trouwens ook niet dat er niet meer Tweakers de politiek ingaan. Er zijn hier velen die DE WAARHEID in pacht lijken te hebben. Het grote deel is mis lijkt het. Ga ons eens besturen Tweakers!

/grapjesmodus
Nee, ik moet eerst bondscoach worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:56
renegrunn schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:53:
[...]

Die tweet is 9 uur oud....
horizon1978 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:53:
[...]

Geen idee waar die afbeelding van is maar dat was 1300 vanmiddag?
Check, dat was niet te zien aan de screenshot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:41
horizon1978 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:54:
[...]

En viroloog.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
[...]

Dat is nu Koeman nog toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:10

The Chosen One

Zie signature!

Kan de politiek niet in, ik ben niet zo goed in het verdraaien van woorden. En ik ben blijkbaar te racistisch voor de politiek omdat ik gekke gedachten heb als Nederlands spreken in Nederland en zo. :+

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat wordt trouwens de komende 4 jaar lekker kijken naar ruzies tussen FvD en Ja21 of intern. Misschien dat er zelfs zetelrovers toeslaan bij de 50+ en de BBB.... ook al hebben ze slechts 1 zetel.

Voldoende lol voor de komende 4 jaar een soort mini-Trump show.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:33
Onderbouw je post altijd bij dit soort claims, zonder onderbouwing keer je de bewijslast om en dat is ongewenst.

[ Voor 82% gewijzigd door defiant op 17-03-2021 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:28

Erazzzer

Fear me, I'm German!

[...]

Dat is op zich realistisch. Zelfs ieder fictief figuur zou het beter doen dan wat er de laatste jaren was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
rik86 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:50:
Waarom zouden ze dat doen? De CU heeft ook forse eisen/wensen op het gebied van migratie en vluchtelingen (zie Moria).

Per onderwerp zal er met Volt, Ja21, CU en/of SGP best te praten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:07
carpebios schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:54:

/grapjesmodus
Haha, precies. Als je ziet hoe vrijwel elke discussie over belangrijke zaken op Tweakers ontspoort, laat staan zonder (de correcte) mods ...

Ik ken twee mensen die hoog in Den Haag werken persoonlijk. Ik zou dat werk in de huidige vorm nooit willen doen. Zoals bij de meesten, ligt een dictatorschap mij beter denk ik. Dus ik hou het maar bij games als Civ VI om mijn ambities te voeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
The Chosen One schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:55:
Kan de politiek niet in, ik ben niet zo goed in het verdraaien van woorden. En ik ben blijkbaar te racistisch voor de politiek omdat ik gekke gedachten heb als Nederlands spreken in Nederland en zo. :+
Maar dan snap ik het wel ; Stem Nederland Terug ; de jaren 30 in.

De wereld is een wereld geworden, geen kleine, afzonderlijke gebiedjes meer. En dat gaat het ook nooit meer worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:22

ManiacsHouse

Scheisse!

Heerlijk die Rutte met zijn toespraak. Als eerste de bedrijven noemen die we hopelijk weer kunnen opstarten. En vervolgens de middenklasse die weer vooruit kan en verder...
Goh Mark? En de rest dan? ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
[...]

In de VS stem je niet voor een partij, je stemt tegen een andere partij. Vond je Trump een knurft, dan moest je naar Bidden. Vond je Bidden maar niks, dan moest je naar Trump. Deed je dat niet dan wint je tegenstander.

Dat gaat in Nederland niet, daarvoor hebben we een te verbreid politiek landschap. Als we nu zien dat ineens alle linkse partijen een links front vormen en rechts hetzelfde doet dan moeten we ons zorgen gaan maken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:28

Erazzzer

Fear me, I'm German!

ManiacsHouse schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:57:
Heerlijk die Rutte met zijn toespraak. Als eerste de bedrijven noemen die we hopelijk weer kunnen opstarten. En vervolgens de middenklasse die weer vooruit kan en verder...
Goh Mark? En de rest dan? ;w
Is er nog een rest dan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:10

The Chosen One

Zie signature!

maartend schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:57:
[...]

Maar dan snap ik het wel ; Stem Nederland Terug ; de jaren 30 in.

De wereld is een wereld geworden, geen kleine, afzonderlijke gebiedjes meer. En dat gaat het ook nooit meer worden
Waarom de jaren 30? Zat toch echt gewoon aan 2021 te denken. En dat de wereld veranderd betekent niet wat we alle waarden en normen en regels maar moeten laten varen.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:50

n3z

Laat Sylvana deze post maar niet zien :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Nu online
Mocht Nederland daarop stemmen, dan sloegen we van de opkomstcijfers steil achterover.

Ik voorspel ook een positief effect op het politieke landschap, want veel mensen die het nu moeten wagen met een zetel kunnen in plaats daarvan aan die race meedoen.

D66 is van de staatshervorming; als ze dat referendum maar niet rond krijgen mogen ze deze wel oppakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
The Chosen One schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:59:
[...]

Waarom de jaren 30? Zat toch echt gewoon aan 2021 te denken. En dat de wereld veranderd betekent niet wat we alle waarden en normen en regels maar moeten laten varen.
Ok. Dus je begint over nederlands poraten en gaat zo over op normen, waarden, regels. Bijzonder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
Mwah, als ik dat eerder gelinkte dumpert filmpje mag geloven pas je er zo bij hoor :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Erapaz schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:05:
[...]

Luiigheid van de volgende generatie, oh shit ik moet stemmen, eh noem eens een politieke partij? Doe dan maar VVD met die Rutte die steeds op TV is. Ze stemmen op wat er al is.
Naja, de volgende generatie zal zelf met de brokken gaan zitten. Als er één partij volledig in kortetermijn (machts)denken gevangen zit, dan is het wel de VVD (en CDA). De afbraak zal doorgaan voor de jongere generatie. Als je als 20 jarige niet op een linkse partij stemt, dan snap je het niet helemaal. Dan komen de kosten van 'van het gas af' e.d. helemaal op jouw conto. Links wil er in ieder geval nú al wat aan doen en wil de grotere bedrijven en de huidige 40ers er voor laten opdraaien. De VVD zal de huidige 20er er voor op proberen te laten draaien.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:22

ManiacsHouse

Scheisse!

Dat dus...
Pagina: 1 ... 24 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op: