"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Die ondernemers zitten nu bij Forum, de VVD heeft samen met D66 het midden en links leeggezogen. Min 12 zetels, daar zit de echte verrassing.jip_86 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:05:
Toch heel veel ondernemers die na hun hele leven VVD afgeknapt zijn. En dan nog winst, begrijp het niet eigenlijk.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Jouw uitslag ook hoor...PWM schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:08:
Is er al een reactie van de Hond, dat zijn peiling weer ver buiten de marges is gevallen
Dat doen ze, maar zonder dat we het weten.MikeyMan schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:07:
Komt een Rus nu de Nederlandse verkiezing controleren?
Korte termijn geheugen en heel veel MP en/of VVD op tv langsgekomen helpt ze natuurlijk wel.
En hopelijk krijgt die racisten partij van Sylvana idd 0... Wil niet weten met welke voorstellen die allemaal gaat komen. Mensen met kleur voortrekken onder naam van diversiteit i.p.v. de keuze (wel open voor iedereen uiteraard) voor de beste mensen.
En zo links/rechts is het idd niet meer. Het is meer klimaat/eu/immigratie/corona als de grote punten waar partijen compleet aan de ene of andere kant staan.
[ Voor 11% gewijzigd door The Chosen One op 17-03-2021 22:18 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Annabel Nanninga zit toch in de senaat?HollovVpo1nt schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:08:
Ik vind trouwens Annabel Nanninga ook categorie Geert Wilders. Ik hoop dat ze in de kamer gefileerd wordt voor haar uitspraken in haar Geenstijl tijd. Echt een naar mens is dat.
Ik merk dat het daar in Nederland niet anders is dan hier in België en Duitsland.Bullet NL schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:55:
[...]
Toch kiest netto gezien de grootste groep mensen weer voor deze premier.....
VVD-D66-CDA met evt VOLT.... Kom er maar in.
Nederland is rechters dan links wil geloven
Een beweging naar rechts en links wordt kleiner en kleiner maar ze zien het probleem niet in.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Verwijderd
Ze gaat de kamer niet in. Wil ze niet.HollovVpo1nt schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:08:
Ik vind trouwens Annabel Nanninga ook categorie Geert Wilders. Ik hoop dat ze in de kamer gefileerd wordt voor haar uitspraken in haar Geenstijl tijd. Echt een naar mens is dat.
Blijken die stemmen zich toch meer als aerosolen te gedragenPWM schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:08:
Is er al een reactie van de Hond, dat zijn peiling weer ver buiten de marges is gevallen
Datoet je dan ook zeker niet doen.Grudgie schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:07:
Als ik de reacties op Facebook moet geloven
Mooi toch. Kan die frame ook weer de prullenbak inMikeyMan schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:07:
Komt een Rus nu de Nederlandse verkiezing controleren?
Maar wel leuk dat ze de OVSE waarnemers ook eens interviewen. Dat weet bijna niemand.
De Hond zit bij GeenStijl: YouTube: LIVE - GeenStijl TK2021 Uitslagen FestivalPWM schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:08:
Is dit een vraag?Grudgie schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:07:
Als ik de reacties op Facebook moet geloven
Nederland heeft de afgelopen jaren al laten zien dat ze niet met referenda om kunnen gaan.Bundin schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:35:
[...]
Ik heb D66 gestemd ondanks het standpunt aangaande het correctief referendum. Referenda zijn kut, complexe zaken zijn niet te vatten in een ja/nee vraag, helaas is D66 voor die ellende. De jaren Van Mierlo zijn al lang lang geleden en voor veel mensen onder de 40 (bijna) unknown history.
BIj een raadgevend referendum met een minder dan 40% opkomst wordt er gedaan alsof het een dwingend referendum was met een opkomst percentage van 90% waarbij er een ruime meerderheid van 70% was. En 'hoe durft men dat te negeren'.
Je zal zelfs nog zien dat als er een referendum komt over"'vanavond kip of gehakt" het morgen al gaat over vegetarisch vs vlees, het volgende week al gedevalueerd is tot boeren vs visserij en ten tijde van het referendum mensen doen alsof het gaat over het inpolderen van de noordzee of aansluiting bij belgie.
Links komt de laatste verkiezingen gewoon compleet niet uit de verf, maar het is wel schokkend dat de traditionele linkse partijen (PvdA, GL, SP) maar tot 25 zetels lijken te komen in de exitpoll en de VVD er nog 10 meer heeft. Blijkbaar is rechts de richting die Nederland nu op wil.hoevenpe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:57:
[...]
VVD was gisteren ook de grootste onder de jongeren, dat was vroeger wel anders.
Links is niet hip meer, het Klaver-effect is uitgewerkt. Zelfs mijn oudste dochter kwam volledig uit zichzelf op de VVD uit.
Maar op zich verbaasd mij de uitkomst voor de coalitiepartijen niet zo zeer, VVD pakt met Rutte de premiersbonus voor het door de coronacrisis leiden, CDA heeft zichzelf compleet in de voet geschoten tijdens de campagne (en daarvoor al met De Jonge), D66 lijkt links leeg gezogen te hebben (maar zal zoals Rutte al zei weer vrolijk over rechts gaan), CU was nooit echt groot en schommelt altijd al rond dat aantal zetels.
Dat zaken als de toeslagenaffaire ook niet blijven kleven is ook niet zo raar, dat raakt veel mensen toch niet en dan geven mensen er al snel niet meer om.
Verwijderd
Is de conclusie misschien dat het (economisch) blijkbaar zo enorm goed gaat met Nederland dat de behoefte voor links gewoon minder is?Transportman schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:12:
[...]
Links komt de laatste verkiezingen gewoon compleet niet uit de verf, maar het is wel schokkend dat de traditionele linkse partijen (PvdA, GL, SP) maar tot 25 zetels lijken te komen in de exitpoll en de VVD er nog 10 meer heeft. Blijkbaar is rechts de richting die Nederland nu op wil.
Dat het een welvaartssymptoom is?
Ho, dat was het vorige kabinet-Rutte. We krijgen nu een heel ander kabinet-Rutte waarbij dat soort dingen niet meer gebeuren.Soccer98 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:13:
Die vrouw uit het NOS-filmpje drukt de vinger op de zere plek. Volgens mij boeit de gemiddelde kiezer de toeslagenaffaire helemaal niets. Jammer. In de media had dit meer uitgelicht moeten worden. Een Eerdmans werd vaker bevraagd over z’n zeven partijen dan Rutte over die schande die de toeslagenaffaire heet.
Niet zo in het verleden blijven hangen.
Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".
Als je alle linkse partijen aanvinkt op de coalitiebouwer van de NOS kom je op 31.... nog ruim minder dan de VVD alleen.Transportman schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:12:
[...]
Links komt de laatste verkiezingen gewoon compleet niet uit de verf, maar het is wel schokkend dat de traditionele linkse partijen (PvdA, GL, SP) maar tot 25 zetels lijken te komen in de exitpoll en de VVD er nog 10 meer heeft. Blijkbaar is rechts de richting die Nederland nu op wil.
Maar op zich verbaasd mij de uitkomst voor de coalitiepartijen niet zo zeer, VVD pakt met Rutte de premiersbonus voor het door de coronacrisis leiden, CDA heeft zichzelf compleet in de voet geschoten tijdens de campagne (en daarvoor al met De Jonge), D66 lijkt links leeg gezogen te hebben (maar zal zoals Rutte al zei weer vrolijk over rechts gaan), CU was nooit echt groot en schommelt altijd al rond dat aantal zetels.
Dat zaken als de toeslagenaffaire ook niet blijven kleven is ook niet zo raar, dat raakt veel mensen toch niet en dan geven mensen er al snel niet meer om.
Exact, hij gaat het helemaal anders doenMneoreJ schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:14:
[...]
Ho, dat was het vorige kabinet-Rutte. We krijgen nu een heel ander kabinet-Rutte waarbij dat soort dingen niet meer gebeuren.
volgens mij gingen die beloftes na vallen van het kabinet de eerste week al de prullenbak in

Ja maar .... Die toeslagenaffaire was juist de schuld van iedereen en z'n grootmoeder.Soccer98 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:13:
Die vrouw uit het NOS-filmpje drukt de vinger op de zere plek. Volgens mij boeit de gemiddelde kiezer de toeslagenaffaire helemaal niets. Jammer. In de media had dit meer uitgelicht moeten worden. Een Eerdmans werd vaker bevraagd over z’n zeven partijen dan Rutte over die schande die de toeslagenaffaire heet.
Dat was een pijn van veel te veel partijen.
En inderdaad boeit het heel veel mensen echt weinig.
Ik vond Herman de schermenman een stuk beter, Malou de schermenenvrouw maakt er een onduidelijke boel van.
Ook handig dat geheugenverlies zo collectief lijkt te zijn. Als de premier iets niet meer herinnert, doen de kiezers dat ook niet.MneoreJ schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:14:
[...]
Ho, dat was het vorige kabinet-Rutte. We krijgen nu een heel ander kabinet-Rutte waarbij dat soort dingen niet meer gebeuren.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Dat en angst voor dingen kwijt te raken. En dat heeft veel te maken met het meer sturen op indivudualisme van deze laate 10 jaar. En dat zorgt dan dat links wegvalt. Denk ik.anandus schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:14:
[...]
Is de conclusie misschien dat het (economisch) blijkbaar zo enorm goed gaat met Nederland dat de behoefte voor links gewoon minder is?
Terugdraaien die versoepelingenjip_86 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:16:
[...]
Exact, hij gaat het helemaal anders doen![]()
volgens mij gingen die beloftes na vallen van het kabinet de eerste week al de prullenbak in![]()
Gok dat de economie weer eerst op gang moet gaan, dan mensen weer hun huis/eten kunnen betalen.Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:13:
Jammer dat het gros van de Nederlands zich niet druk maakt over het klimaat. Voorspelbaar, maar teleurstellend. Mensen moeten eerst voelen, blijkbaar.
Ik weet het niet, zou best kunnen. Hoop wel dat als het dan een keer echt niet goed gaat, dat er dan nog wel een vangnet over is voor mensen die het nodig hebben.anandus schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:14:
[...]
Is de conclusie misschien dat het (economisch) blijkbaar zo enorm goed gaat met Nederland dat de behoefte voor links gewoon minder is?
En wat @maartend ook aangeeft, het meer individualistische terwijl links toch meer collectief is.
Helaas wel, met VVD+D66+CDA zit ik al op 77 zetels, dus een volgend kabinet kan gewoon op de huidige voet verder. Wat ik toch zorgelijk vind, want ik zie die partijen geen actie ondernemen op de problemen van de toekomst behalve de rekening vooruit schuiven.Erapaz schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:14:
[...]
Als je alle linkse partijen aanvinkt op de coalitiebouwer van de NOS kom je op 31.... nog ruim minder dan de VVD alleen.
Die terrassen gaan never nooit open eind van deze maand.
De avondklok blijft tot eind mei.
Veel mensen laten zich nu eenmaal graag besodemieteren door dat grimasje van Rutte.
De andere partijen zijn ook naar links opgeschoven. Zie het programma van de D66 en de VVD. Vooral de VVD duidelijk merken dat het neoliberale beleid van de laatste tien jaar genoeg is geweest. Maar ik zie het niet veranderen.Transportman schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:12:
[...]
Dat is voor de bühne. Of denk jij dat het zorgstelsel op de schop gaat nu?n3z schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:20:
[...]
De andere partijen zijn ook naar links opgeschoven. Zie het programma van de D66 en de VVD. Vooral de VVD duidelijk merken dat het neoliberale beleid van de laatste tien jaar genoeg is geweest. Maar ik zie het niet veranderen.
Het probleem is dat links niet links is en rechts niet rechts. Het zijn benamingen die niet meer kloppen. Of in ieder geval niet globaal op een partij kunnen worden toegepast maar per onderdeel.n3z schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:20:
[...]
De andere partijen zijn ook naar links opgeschoven. Zie het programma van de D66 en de VVD. Vooral de VVD duidelijk merken dat het neoliberale beleid van de laatste tien jaar genoeg is geweest. Maar ik zie het niet veranderen.
FvD is hoop ik een corona frustratie stem die volgende keer weer afzinkt naar 1 zetel max.
Verwijderd
Kan mij niet echt interesseren voor de toeslagen affaire, vervelend maar meer ook niet. Alsof de andere partijen in het verleden geen fouten hebben gemaakt. Mensen zijn mensen.GAIAjohan schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:17:
[...]
Ook handig dat geheugenverlies zo collectief lijkt te zijn. Als de premier iets niet meer herinnert, doen de kiezers dat ook niet.
VVD doet dit alleen maar om stemmen te trekken. Links lullen, rechts vullen. Of zijn we de dividendbelasting affaire allemaal alweer vergeten?n3z schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:20:
[...]
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Verwijderd
Dan stem je net zo goed voor andere partijen.corporalnl schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:18:
[...]
Gok dat de economie weer eerst op gang moet gaan, dan mensen weer hun huis/eten kunnen betalen.
Zonder CU kan D66 een ander geluid laten horen op medisch-ethische kwesties. Men heeft links/gelovig niet meer nodig, ook niet in de Senaat.Transportman schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:18:
Helaas wel, met VVD+D66+CDA zit ik al op 77 zetels, dus een volgend kabinet kan gewoon op de huidige voet verder.
Geen idee, ze wonnen de provinciale staten zonder corona.Basekid schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:21:
Snap ook niet dat links zo in elkaar is gekakt terwijl klimaat wel zeer belangrijk wordt gevonden in algemene pols.
FvD is hoop ik een corona frustratie stem die volgende keer weer afzinkt naar 1 zetel max.
Ze hebben alleen geen meerderheid in de eerste kamer, zelfs met christenunie erbij niet.Transportman schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:18:
[...]
Ik weet het niet, zou best kunnen. Hoop wel dat als het dan een keer echt niet goed gaat, dat er dan nog wel een vangnet over is voor mensen die het nodig hebben.
En wat @maartend ook aangeeft, het meer individualistische terwijl links toch meer collectief is.
[...]
Helaas wel, met VVD+D66+CDA zit ik al op 77 zetels, dus een volgend kabinet kan gewoon op de huidige voet verder. Wat ik toch zorgelijk vind, want ik zie die partijen geen actie ondernemen op de problemen van de toekomst behalve de rekening vooruit schuiven.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
JA21...Lasmibalsingh schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:22:
Ze hebben alleen geen meerderheid in de eerste kamer, zelfs met christenunie erbij niet.
Enige coalitie met stabiele meerderheid in 1e en 2e kamer is VVD - D66 - PvdA - GL. Maar VVD zal nooit zo hard naar links willen gaan vermoed ik.Lasmibalsingh schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:22:
[...]
Ze hebben alleen geen meerderheid in de eerste kamer, zelfs met christenunie erbij niet.
Ik moet het ook nog maar zien dat ze echt die stap naar links maken.n3z schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:20:
[...]
Maar het is wel het systeem waar we voor kiezen, of we mensen met een uitkering/toeslag/andere afhankelijkheid van de overheid primair als fraudeur zien of iemand die geholpen moet worden. Of we kiezen voor een systeem waar dat soort zaken nodig zijn omdat gewoon leven van een normaal inkomen niet mogelijk is.Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:21:
[...]
Kan mij niet echt interesseren voor de toeslagen affaire, vervelend maar meer ook niet. Alsof de andere partijen in het verleden geen fouten hebben gemaakt. Mensen zijn mensen.
Genoeg aan bod gekomen in andere topics hier op Tweakers, maar ik geloof heilig dat er enorme potentie is voor groen/progressief rechts in Nederland. Ik had er zeker op gestemd. Nu VVD bij gebrek aan beter (op rechts).Basekid schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:21:
Snap ook niet dat links zo in elkaar is gekakt terwijl klimaat wel zeer belangrijk wordt gevonden in algemene pols.
Mwah, het is ook iets wat de meeste mensen niet heel veel boeit. De groep gedupeerden is erg klein, het hersteltraject is lopende, dus is de optiek "eeeeeeen door".Soccer98 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:13:
73% van de stemmers heeft op FvD gestemd vanwege hvid standpunt. Dus dan weet je het wel.Basekid schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:21:
Dat is zeker voor de bühne, maar blijkbaar werkt het met de kiezers. Dit wordt weer 4 jaar lang neoliberaal beleid met nog meer afbraak van onze verzorgingstaat.D-e-n schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:21:
[...]
Dat is voor de bühne. Of denk jij dat het zorgstelsel op de schop gaat nu?
Je blijft maar dat clubje van Eerdmans pluggen maar wat let Rutte om gewoon wisselende meerderheden te zoeken in de senaat?
Hoop doet leven en andere alternatieven zijn er momenteel niet voor me. VVD is te rechts/conservatief/angelsaksisch. Ik stem niet op partijen die zich verbinden aan een religie, ook niet op veel-schreeuwen-geen-oplossingen clubs. PvdA is niet ambitieus genoeg qua klimaat, PvdD te eurokritisch (amongst other things). Dan dus D66 of GL. Dan zit ik toch wat meer centrum dan links. Maar of dat de volgende keer nog zo is...RodeStabilo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:06:
[...]
Als je dat nu al weet, waarom dan toch nu die stem op ze?
Oh aye, geef mij een soort groenrechts ie Groen conservatisme dan ben ik gelijk binnen.danslo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:23:
[...]
Genoeg aan bod gekomen in andere topics hier op Tweakers, maar ik geloof heilig dat er enorme potentie is voor groen/progressief rechts in Nederland. Ik had er zeker op gestemd. Nu VVD bij gebrek aan beter (op rechts).
Niet iedereen die iets tegen corona regels heeft is een wappie. Juist dit soort generaliseren zou achterwege moeten blijven.
Waarom zouden ze dat doen?RobbieB schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:23:
Enige coalitie met stabiele meerderheid in 1e en 2e kamer is VVD - D66 - PvdA - GL. Maar VVD zal nooit zo hard naar links willen gaan vermoed ik.
Het is niet in balans, zowel PvdA en GroenLinks zullen met slechts 17 zetels zich enorm willen profileren.
Klopt, maar dit geld voor alle partijen. Mooi hè, democratie met meer dan 2 partijenGrudgie schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:07:
Als ik de reacties op Facebook moet geloven dan is echt de meerderheid tegen VVD.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Wel op de manier zoals Baudet dat roept. Dat is niet kritisch, dat is stompzinnig.horizon1978 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:25:
[...]
Niet iedereen die iets tegen corona regels heeft is een wappie. Juist dit soort generaliseren zou achterwege moeten blijven.
Ja, vreselijk. Terug naar de één partijen monarchie.Osxy schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:26:
[...]
Klopt, maar dit geld voor alle partijen. Mooi hè, democratie met meer dan 2 partijen
Rutte shopt het wel bij elkaar, en doet misschien soms een beetje water bij de wijn, maar dat zal dan wel homeopathische hoeveelheden water zijn.Lasmibalsingh schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:22:
[...]
Wellicht, maar besef dat hij elke keer dat links in de Senaat teveel eisen stelt hij de Eerdmans-joker op tafel kan leggen.D-e-n schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:24:
Je blijft maar dat clubje van Eerdmans pluggen maar wat let Rutte om gewoon wisselende meerderheden te zoeken in de senaat?
GroenLinks en PvdA zijn niet meer nodig.
Dan luister of lees je niet als volledig wat hij zegt.maartend schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:26:
[...]
Wel op de manier zoals Baudet dat roept. Dat is niet kritisch, dat is stompzinnig.
Ik ben geen fan van Baudet, maar mensen die enorm veel moeite met de coronaregels hebben, hebben weinig keuze buiten het FvD om.maartend schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:26:
[...]
Wel op de manier zoals Baudet dat roept. Dat is niet kritisch, dat is stompzinnig.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Volgens mij was het meer dat 55% oid van de FvD stemmers geloven dat covid een verzinsel is. Dat is sws wappie.horizon1978 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:25:
[...]
VVD - D66 - CDA. Geen meerderheid in 1e kamer en CDA heeft intern nog wel wat zaken op te lossen als stemmen voor Omtzigt bekend worden. CU hierbij gaat niet gebeuren want D66 wil ethisch medische kwesties uit akkoord.
VVD - D66 - PvdA - GL. Te links voor VVD en GL/PvdA die verantwoordelijkheid moeten gaan pakken en concessie moeten gaan doen om een paar kleine punten er door te krijgen.
Die had daar al op voorgesolliciteerd.
Want de andere partijen willen er niet uit?Soccer98 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:28:
[...]
Ik ben geen fan van Baudet, maar mensen die enorm veel moeite met de coronaregels hebben, hebben weinig keuze buiten het FvD om.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Verwijderd
Volgens mij zijn jouw posts 100% anti FVDBasekid schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:28:
[...]
Volgens mij was het meer dat 55% oid van de FvD stemmers geloven dat covid een verzinsel is. Dat is sws wappie.
Mjah, de rol van de eerste kamer vereist ook wat minder partijpolitiek.hoevenpe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:27:
[...]
Wellicht, maar besef dat hij elke keer dat links in de Senaat teveel eisen stelt hij de Eerdmans-joker op tafel kan leggen.
GroenLinks en PvdA zijn niet meer nodig.
Het geloof in individualisme, als je maar hard genoeg werkt kom je er wel , men ziet de nadelen en risico’s niet. Voor mensen waarvoor het werkt of die denken dat het voor ze kan werken stemmen VVD.maartend schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:17:
[...]
Dat en angst voor dingen kwijt te raken. En dat heeft veel te maken met het meer sturen op indivudualisme van deze laate 10 jaar. En dat zorgt dan dat links wegvalt. Denk ik.
Als men ze wel meemaakt worden ze boos en geven anderen de schuld om het even wie , de EU , de moslims, de buitenlanders. En stemmen ze nog rechtser , PVV , forum en wat al niet meer.
Links leeft nog steeds in de jaren 60 , en hebben geen duidelijk coherent verhaal waarom we meer op het collectief moeten bouwen.
Dus ja het wordt alsmaar rechtser als er geen goed tegengeluid komt. Want door deze politieke keuze gaan steeds meer mensen buiten de boot vallen. En meer boze mensen is verdere verrechtsing.
Ik vergroot bewust even uit , om de grote lijn te schetsen.
Gedoogsteun in 1e kamer van GL of Ja21 kan nog een interessant iets worden?
Beeromaniac
Natuurlijk niet, de opportunity cost van luisteren naar Baudet is te hooghorizon1978 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:28:
[...]
Dan luister of lees je niet als volledig wat hij zegt.
Of Koolmees...sambalbaj schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:28:
Hoekstra gaat in ieder geval geen minister van financiën blijven, dat zal D66 gaan claimen met Vijlbrief.
Die had daar al op voorgesolliciteerd.
[ Voor 3% gewijzigd door renegrunn op 17-03-2021 22:29 ]
Je hebt kritisch en je hebt net doen alsof er niets aan de hand is en letterlijk liegen over cijfers etc.horizon1978 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:25:
[...]
Ja21 gaat niet gebeuren met D66Thompson schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:29:
VVD+CDA+D66 lijkt mij ook de enige reële optie.
Gedoogsteun in 1e kamer van GL of Ja21 kan nog een interessant iets worden?
En dan te bedenken, de koning heeft stemrecht maar gebruikt het niet.horizon1978 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:27:
Ja, vreselijk. Terug naar de één partijen monarchie.
Moesten de Oranjes hun eigen partij hebben (nee, Code Oranje telt niet en Johan Vlemmix ook niet) zou ik er wel een stem aan wagen hoor. Hop, Maxima de kamer in, niks mis mee.
Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".
Niet officieel, maar achter de schermen zullen de lijntjes kort zijn net als eerder met de SGP.RobbieB schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:29:
Ja21 gaat niet gebeuren met D66
Omdat JA21 extreem rechts is en D66 daar niet mee wil samenwerken?
Dat is inderdaad lastig. Maar veel lastiger dan CDA+VVD met GL niet lijkt me?
Beeromaniac
Omdat ik als D66 lid niemand ken die ook maar ooit serieus een samenwerking met extreem rechts heeft overwogen.
Dat klopt inderdaad.Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:29:
[...]
Volgens mij zijn jouw posts 100% anti FVD
Neemt niet weg dat ik iig in dit geval gelijk heb:
https://www.nrc.nl/nieuws...over-coronavirus-a4033577
Extreem rechts ja? Die stempel is snel gezet na anderhalf uur.Philip Ross schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:31:
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door Soccer98 op 17-03-2021 22:32 ]
Knetterde het politiek gezien dan tussen FvD en D66? (gezien Ja21 de 'schone' versie van FvD is voor zover ik weet)
Gaan we nu al beginnen?Philip Ross schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:31:
Ze zijn uitgespoken rechts, niet extreem rechts.
De slechte score van SP vind ik wel opvallend, maar blijkbaar geen goed verhaal volgens Nederland.
En vvd is dan extreemlinks?Philip Ross schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:31:
[...]

Weg
Onzin, heb veel campagne gevoerd voor Volt en dan kom je ook wel eens fvd tegen. Wat mij opviel was de inzet en overtuiging van de aanhang. Veel mensen die nog nooit politiek actief waren en nu wel. Dat geluid moeten we serieus nemen. Het zijn geen wappies.Basekid schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:28:
[...]
Volgens mij was het meer dat 55% oid van de FvD stemmers geloven dat covid een verzinsel is. Dat is sws wappie.
De VVD is feitelijk de MRP. Oftewel, Mark Rutte Partij. Mark Rutte heeft nog maar één doel en dat ik de langst zittende premier worden. Die zit nogal vast op het pluche. PvdA was altijd al een optie, D66 ook, GL is dan ook nog wel te slikken. Vraag is alleen of de VVD wil inschikken op migratie.RobbieB schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:28:
VVD - D66 - PvdA - GL. Te links voor VVD en GL/PvdA die verantwoordelijkheid moeten gaan pakken en concessie moeten gaan doen om een paar kleine punten er door te krijgen.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Eerste kopje op hun website bij standpunten:Soccer98 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:31:
[...]
Extreem rechts ja? Die stempel is snel gezet na anderhalf uur.
Staat compleet haaks op alles waar D66 voor staat.JA21 wil:
Immigratie fors inperken
Zeggenschap terughalen over onze eigen grenzen en asiel- en migratiebeleid, invoering mobiele grenscontroles
Asielzoekers opvangen in de eigen regio, veto tegen nieuwe EU-migratiepact
Illegaliteit strafbaar stellen, illegalen actief uitzetten in plaats van opvangen
Tja helaas wel:MeTooPV schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:33:
[...]
Onzin, heb veel campagne gevoerd voor Volt en dan kom je ook wel eens fvd tegen. Wat mij opviel was de inzet en overtuiging van de aanhang. Veel mensen die nog nooit politiek actief waren en nu wel. Dat geluid moeten we serieus nemen. Het zijn geen wappies.
https://www.nrc.nl/nieuws...over-coronavirus-a4033577
De helft van de mensen die zeggen volgende maand op Forum voor Democratie (FVD) te gaan stemmen, denkt dat het coronavirus ontwikkeld is om burgers wereldwijd te onderdrukken. 51 procent van hen denkt dat het virus een biologisch wapen is dat in een laboratorium is gemaakt. Dat blijkt uit onderzoek van Ipsos, meldt Nieuwsuur
[ Voor 25% gewijzigd door Basekid op 17-03-2021 22:35 ]
Alles rechts van D66 is toch extreem rechts? Althans dat is de tendens hier op t forum door de stamkroeggastenSoccer98 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:31:
[...]
Extreem rechts ja? Die stempel is snel gezet na anderhalf uur.
De wijzen komen uit het Oosten!
Afgezien van medisch ethische kwesties wel ja. Centrum.
Als je er op stemt moet je er gewoon voor uit durven komen dat je een behoorlijk extreme partij steunt.
Dit topic is gesloten.
Knutsel zelf: https://www.coalitiechecker.nl/