De Tweede Kamerverkiezingen 2021: Kroegtopic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 108 Laatste
Acties:
  • 254.168 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Baudet doet insinuaties dat de verkiezingen rigged zijn: Baudet zegt peilingen niet te geloven

Vooral dit stuk is wel tekenend:
De verdachtmaking van Baudet aan het adres van De Hond staat niet op zichzelf. Eerder zei hij al ‘te hopen dat de verkiezingen eerlijk verlopen'. Tijdens een bijeenkomst in Katwijk donderdag riep hij zijn aanhang op om in de stembureaus te gaan controleren of dat inderdaad zo is.

Zaterdag suggereerde hij tijdens een bijeenkomst in Vlissingen dat Nederland geen democratie is. ,,Ik zou niet weten wat er nog meer moet gebeuren in een land om de bevolking tot razernij te brengen. Ik verwacht dan ook dat jullie samen met ons het grootste civiele leger dat dit land ooit gekend heeft, gaan vormen. En dat wij op 17 maart de vrijheid heroveren, het land terugpakken, onze democratie herstellen.’’

D66-fractievoorzitter Rob Jetten vindt dat Baudet zijn achterban aan het opstoken is. Hij roept VVD en CDA nogmaals op te breken met Forum voor Democratie in het provinciebestuur van Noord-Brabant. ,,Deze ophitsing van Baudet is opnieuw te gek voor woorden! Elke dag dat VVD en CDA met Forum voor Democratie besturen wordt de smet op hun blazoen groter. Rutte en Hoekstra halen daarmee niet alleen haat het Brabantse bestuur binnen, maar gedogen ook dit soort aanvallen van Baudet op de rechtsstaat.”
(veel meer info in het artikel)

Nog even en we hebben hier Trumpiaanse praktijken met bestormingen van de Tweede Kamer (analoog aan de bestorming van de Trump-aanhangers van het Capitool) :X

Gevaarlijk mannetje dat Baudet. Hij heult al tijden openlijk met het neo-nazisme (zie ophef rondom die jeugd-afdeling) en nu ook dit soort praktijken :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:32
Dat Baudet zijn achterban oproept om de stembureaus te gaan bezoeken om te chekcen of alles goed verloopt is ook ergens weer een goed ding. Dat mag nu eenmaal en het kan geen kwaad als er meer mensen dat zouden doen.

Aan de andere kant is het natuurlijk wel weer een heel doorzichtige tactiek Baudet om nu al te gaan doen alsof de verkiezingen niet eerlijk zullen gaan verlopen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Webgnome schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:41:
Dat Baudet zijn achterban oproept om de stembureaus te gaan bezoeken om te chekcen of alles goed verloopt is ook ergens weer een goed ding. Dat mag nu eenmaal en het kan geen kwaad als er meer mensen dat zouden doen.

Aan de andere kant is het natuurlijk wel weer een heel doorzichtige tactiek Baudet om nu al te gaan doen alsof de verkiezingen niet eerlijk zullen gaan verlopen.
Dat kan wel kwaad want het ondermijnt het vertrouwen in het stemproces.

Baudet begint zich te profileren als een gevaarlijke gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@dawg ja dat ben ik met je eens. Echter ,het bezoeken ansich , of het oproepen daarvoor, ondermijnt het stemproces niet. Juist niet zou ik willen zeggen. Echter de reden waarom kan het ondermijnen zoals ik ook al schreef in mijn vorige reactie. Als Jetten of Simons hadden oproepen om te gaan kijken bij het tellen van de stemmen was je dan ook op je achterste poten gaan staan? Nee denk het niet toch? Waarom niet? Want in feite roepen ze hetzelfde alleen de bedoeling is anders.

"Baudet begint zich.."

Begint?

[ Voor 36% gewijzigd door Webgnome op 21-02-2021 18:18 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
"Hmmm. Trump kwam er mee weg. Het is hem wel niet gelukt, dat kan ik beter."

Je mag niet oproepen tot haat of geweld. Ik laat het aan de rechters over om een passende straf te bedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Webgnome schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:16:
@dawg ja dat ben ik met je eens. Echter ,het bezoeken ansich , of het oproepen daarvoor, ondermijnt het stemproces niet. Juist niet zou ik willen zeggen. Echter de reden waarom kan het ondermijnen zoals ik ook al schreef in mijn vorige reactie. Als Jetten of Simons hadden oproepen om te gaan kijken bij het tellen van de stemmen was je dan ook op je achterste poten gaan staan? Nee denk het niet toch? Waarom niet? Want in feite roepen ze hetzelfde alleen de bedoeling is anders.

"Baudet begint zich.."

Begint?
Ja, want dat zou betekenen dat ook Jetten of Simons of wie dan ook de democratische rechtsstaat aanvallen en om zeep willen helpen. De democratische rechtsstaat is het waard om voor te vechten en dus zou ik ook dan van me laten horen.

En ja, inderdaad. Hij was al begonnen maar hij <lijkt> met de dag extremer te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
@dawg dus als men oproept om vooral wel te gaan kijken bij de stemlokalen, wat je recht is als burger in een democratie, dan is dat 'de rechtsstaat aanvallen en om zeep helpen' ?

[ Voor 25% gewijzigd door Webgnome op 21-02-2021 18:35 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Webgnome schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:33:
@dawg dus als men oproept om vooral wel te gaan kijken bij de stemlokalen, wat je recht is als burger in een democratie, dan is dat 'de rechtsstaat aanvallen en om zeep helpen' ?
In je link staat expliciet bijwonen. Dat is wat anders dan bezoeken om te checken of alles goed gaat natuurlijk. Daar zit de ondermijning dan ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Bijwonen. Wat is het doel van dat 'bijwonen' denk je? Lekker op een stoeltje zitten op je telefoon kijken?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:18
Webgnome schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:00:
Bijwonen. Wat is het doel van dat 'bijwonen' denk je? Lekker op een stoeltje zitten op je telefoon kijken?
Het doel is natuurlijk intimideren, chaos veroorzaken en vooral veel conspiracies over fraude de wereld in helpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:06

Rhapsody

In Metal We Trust

Ik vind het een zeer gevaarlijke ontwikkeling dat we steeds vaker te maken hebben met mensen die publiekelijk de rechtsstaat aanvallen wanneer ze niet hun zin krijgen. Baudet die op voorhand al twijfel zaait m.b.t. het vekiezingsproces, Wilders en Engel die de rechterlijke macht bekritiseren wanneer de uitspraak hen niet bevalt. (en zo zijn er nog wel meer voorbeelden)

Steeds vaker lijkt men een 'democratie' na te streven waarbij gebeurd wat hij/zij wil. En dat zie je dan ook terugkomen in de maatschappij. Geen enkele partij wordt nog geloofd omdat ze hun 'beloftes' (er is niet altijd sprake van een echte belofte) niet nakomen. Maar dat is natuurlijk niet zo gek als er een coalitie gevormd moet worden met partijen met soms tegenstrijdige standpunten.

Ik maak me daar echt een beetje zorgen om. Ik heb ook geen idee wat ik daar tegen zou kunnen doen. Het voelt een beetje alsof je een ramp ziet voltrekken en lijdzaam toe moet staan kijken...

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
Philip Ross schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:02:
[...]

Het doel is natuurlijk intimideren, chaos veroorzaken en vooral veel conspiracies over fraude de wereld in helpen.
Ja dat is het doel van Baudet waarschijnlijk (ook al zegt ie dat niet) . Ik heb het meer over het bijwonen van de verkiezingen in het algemeen. Je mag als Kiezer echt heel erg veel. Wat je echter NIET mag is het hele proces verstoren. Dan kan de hele stemming worden stillgelegt etc.

Leesvoer: klik
Rhapsody schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:02:
Ik vind het een zeer gevaarlijke ontwikkeling dat we steeds vaker te maken hebben met mensen die publiekelijk de rechtsstaat aanvallen wanneer ze niet hun zin krijgen. Baudet die op voorhand al twijfel zaait m.b.t. het vekiezingsproces, Wilders en Engel die de rechterlijke macht bekritiseren wanneer de uitspraak hen niet bevalt. (en zo zijn er nog wel meer voorbeelden)
Wilders en Engel bekritiseren de rechtspraak inderdaad. Maar wie, die net verloren heeft, doet dat niet? Alleen krijgen Wilders en Engel gewoon heel veel media aandacht.
Steeds vaker lijkt men een 'democratie' na te streven waarbij gebeurd wat hij/zij wil. En dat zie je dan ook terugkomen in de maatschappij. Geen enkele partij wordt nog geloofd omdat ze hun 'beloftes' (er is niet altijd sprake van een echte belofte) niet nakomen. Maar dat is natuurlijk niet zo gek als er een coalitie gevormd moet worden met partijen met soms tegenstrijdige standpunten.
Het probleem is natuurlijk al veel groter. Nu uit het zich in de ondermijning van de democratie, in een bepaalde vorm. Maar het zat er natuurlijk al veel langer aan te komen. Als je maar lang genoeg zaken voor je uit schuift en dan 'poef' komen die dingen die je heel lang voor je uitgeschoven hebt naar voren omdat je het nu wel moet oplossen. Ja dan gaat het mis.
Ik maak me daar echt een beetje zorgen om. Ik heb ook geen idee wat ik daar tegen zou kunnen doen. Het voelt een beetje alsof je een ramp ziet voltrekken en lijdzaam toe moet staan kijken...
Ik ook. Ik ben het met je eens dat we een heel vervelende kant op aan het gaan zijn. Aan de andere kant. Hoe lang is Wilders nu ook alweer in de tweede kamer? En hoeveel troep is er uiteindelijk ontstaan door die man? De incidenten zijn echt op een hand te tellen.

Persoonlijk hoop ik , denk ik, dat het met baudet en zijn volgers, ook wel los zal lopen. Er is een hele grote stille meerderheid die wel snapt dat je niet met een honkbalknuppel moet gaan stemmen

[ Voor 63% gewijzigd door Webgnome op 21-02-2021 19:11 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Aan de andere kant is er duidelijk veel te weinig controle van de regering en schiet de rechterlijke macht daar ook tekort. De onvrede is terecht hoog. Dat is de voedingsbodem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

SymbolicFrank schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:06:
[...]

Aan de andere kant is er duidelijk veel te weinig controle van de regering en schiet de rechterlijke macht daar ook tekort. De onvrede is terecht hoog. Dat is de voedingsbodem.
Absoluut, maar die voedingsbodem wordt ook opzettelijk gecreeerd. Door continu te blijven benadrukken dat iets niet klopt (zonder bewijs) gaan mensen dat op een gegeven moment ook geloven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Philip Ross
Rhapsody schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:07:
[...]
Absoluut, maar die voedingsbodem wordt ook opzettelijk gecreeerd. Door continu te blijven benadrukken dat iets niet klopt (zonder bewijs) gaan mensen dat op een gegeven moment ook geloven.
Beste wat je kan doen is niet stemmen op partijen die dit soort extremisten legitimeren. Dus niet VVD&CDA omdat die vrolijk de bestaande coalitie in Noord Brabant opgeblazen hebben om daarna met FvD verder te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver

De opkomst van dit soort gevaren is al jaren gaande, maar Trump heeft laten zien dat je met héél véél kan wegkomen. Dit speelt niet alleen in Nederland en politieke leiders in de EU doen veel te weinig om hier een vuist tegen te maken. Wat in de US gebeurd is kan hier ook gebeuren, doorgaans loopt de EU een jaartje of tien achter op de US dus het is nog niet te laat. Ik zie liever dat Rutte en co dergelijke uitspraken van Baudet hard veroordelen en flink wat tegengeluid laten horen, in plaats van simpelweg te zeggen dat er geen coalitie met FvD gevormd zal worden en er verder niet naar om te kijken. Want dat is wat huidige politieke leiders een beetje doen, ze negeren dit potentieel gevaar.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Webgnome schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:00:
Je zegt het zelf in een latere post al; niet het proces verstoren. Bijwonen betekent ook wel aanwezig zijn. En dat is niet het bemoeien met het stemproces op eender welke manier, wanneer dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:27
Ik vind het heel goed van Thierry dat hij scherp is op mogelijke fraude. En zeker nu met die poststemmen. Maar NL is niet america, in NL zitten dit soort processen toch beter in elkaar. Natuurlijk zal er hier ook wel gefraudeerd worden, maar dit zal waarschijnlijk op zo'n kleine schaal zijn dat het geen of nauwelijks impact heeft op de verkiezingsuitslag. Dus scherp zijn mag, vragen stellen mag, ik hoop alleen dat Thierry niet ongefundeerd dingen gaat roepen mocht FvD onverhoopt weinig zetels halen. Ik was gisteren en vorige week bij een ''rally'' van FvD en er waren inderdaad een aantal mensen die vragen stelde over de verkiezingen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

dennis_rsb schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:38:
Ik vind het heel goed van Thierry dat hij scherp is op mogelijke fraude. En zeker nu met die poststemmen. Maar NL is niet america, in NL zitten dit soort processen toch beter in elkaar. Natuurlijk zal er hier ook wel gefraudeerd worden, maar dit zal waarschijnlijk op zo'n kleine schaal zijn dat het geen of nauwelijks impact heeft op de verkiezingsuitslag. Dus scherp zijn mag, vragen stellen mag, ik hoop alleen dat Thierry niet ongefundeerd dingen gaat roepen mocht FvD onverhoopt weinig zetels halen. Ik was gisteren en vorige week bij een ''rally'' van FvD en er waren inderdaad een aantal mensen die vragen stelde over de verkiezingen.
Sorry, maar dat deed hij, doet hij, en zal hij blijven doen, ongefundeerde gevaarlijke onzin uitkramen.

We hebben inmiddels enkele posts uitgewisseld, ook via DM. Maar echt, dit gaat te ver. Ben eens wat kritischer! Het is helemaal niet goed dat "Thierry" scherp is, hij is ondermijnend bezig.

Waarom werk jij zo kritiekloos mee aan die ondermijning? Waarom? Waarom? Waarom? Waarom dat vleugje twijfel wat in je post zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@dawg Zolang je de regels volgt in het stemlokaal die daar gelden, dan kun je e.e.a. bijwonen hoe het tellen en controleren en dergelijke verloopt. Niks mis mee. Ik zeg toch ook niet dat er op grote schaal gefraudeerd wordt in NL? Maar nogmaals, zeker met die poststemmen nu is het risico wel groter. En gezond verstand heeft de mens geleerd dat je niet blind vertrouwen kunt hebben in de overheid en de ''democratie'' Ik zie het als een positief iets dat je alles goed in de gaten houd.

Ben maar niet bang hoor, ik ga heus niet in een stemlokaal zitten. Hooguit even stemmen en dan ben ik weg.

[ Voor 6% gewijzigd door dennis_rsb op 21-02-2021 19:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SymbolicFrank
@dennis_rsb : ik ben het met @dawg eens: je moet ergens een grens trekken. Dit is geen leuk spelletje meer, dit levert alleen grootschalige ellende op voor veel mensen. Oproepen om de regering gewelddadig omver te werpen zodat hij dictator kan worden is een heel slecht idee.

[ Voor 69% gewijzigd door SymbolicFrank op 21-02-2021 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Rhapsody schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:07:
[...]
Absoluut. En we hebben in de US gezien waar dat toe heeft geleid. Heel veel leugens, het afbreken van de overheid, tot en met stromannen in overheidsorganisaties en met uiteindelijk de bestorming van het Capitool.

Nu zie ik ze hier nog niet zo snel het binnenhof bestormen maar aan de andere kant had ik ook niet verwacht dat Baudet dit soort gekkigheid al ging uithalen.

Make them angry and feed them........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@SymbolicFrank Ik zie echt niet in wat Baudet fout zegt, hij mag toch vragen aan mensen dat ze de zaak goed in de gaten houden? Zolang het volgens de regels is? Ik zie hier heus geen mensen het binnenhof bestormen ofzo. En overigens, het is niet echt goed wat er in de VS is gebeurd, maar het capitol is helemaal niet bestormd. Ze liepen gewoon rustig en gingen op een stoel zitten. Het is overigens uiteraard zeer fout dat burgers zomaar een parlementsgebouw (zonder toestemming) inlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Indoubt schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:50:
[...]

Absoluut. En we hebben in de US gezien waar dat toe heeft geleid. Heel veel leugens, het afbreken van de overheid, tot en met stromannen in overheidsorganisaties en met uiteindelijk de bestorming van het Capitool.

Nu zie ik ze hier nog niet zo snel het binnenhof bestormen maar aan de andere kant had ik ook niet verwacht dat Baudet dit soort gekkigheid al ging uithalen.

Make them angry and feed them........
En Rutte is dan precies de verkeerde man op de verkeerde plaats. Hij doet niets (net zoals de rest van de VVD), waardoor het steeds erger wordt. Afbraakbeleid en het handhaven van de consensus werkt maar totdat de mensen eens kritisch rondkijken en zich afvragen wat er is gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
dawg schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:33:
[...]

Je zegt het zelf in een latere post al; niet het proces verstoren. Bijwonen betekent ook wel aanwezig zijn. En dat is niet het bemoeien met het stemproces op eender welke manier, wanneer dan ook.
Waar roept Baudet dan op om het proces te verstoren? Sorry maar het oproepen bij je achterban om het recht uit te oefenen wat je hebt staat niet gelijk aan 'verstoren van het stemproces' zoals jij dat waarschijnlijk voor je ziet ( mensen die eens even lekker gaan lopen rellen)
dawg schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:50:
[...]

In je link staat expliciet bijwonen. Dat is wat anders dan bezoeken om te checken of alles goed gaat natuurlijk. Daar zit de ondermijning dan ook in.
Nee dat is niet anders. Je mag daar heen om het bij te wonen en je mag zelfs een klacht in dienen. Zie boven, jij denkt dat het proces ondermijnt gaat worden. Ik ben daar ook bang voor maar in den beginnen heeft Baudet gewoon het recht om zijn achterban op te roepen om hun recht uit te oefenen. Daar is niets mis mee. Dat dat een probleem kan worden dat weten we beide. Maar ik ben er niet op tegen dat hij dit roept , of welke lijsttrekker dan ook.
dennis_rsb schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:52:
@SymbolicFrank Ik zie echt niet in wat Baudet fout zegt, hij mag toch vragen aan mensen dat ze de zaak goed in de gaten houden? Zolang het volgens de regels is? Ik zie hier heus geen mensen het binnenhof bestormen ofzo. En overigens, het is niet echt goed wat er in de VS is gebeurd, maar het capitol is helemaal niet bestormd. Ze liepen gewoon rustig en gingen op een stoel zitten. Het is overigens uiteraard zeer fout dat burgers zomaar een parlementsgebouw (zonder toestemming) inlopen.
Zoals hierboven ik ben het wel met je eens. Echter ben ik niet met je eens dat je niet voor je ziet dat het hier fout gaat. Als je kijkt dat er nu zo ongeveer elke week wel ergens een protest is van een of andere ' we zijn corona zat' club denk je dan niet dat er mensen zullen zijn die zich eens even helemaal gaan misdragen in een stemlokaal? Ik ben daar wel oprecht bang voor maar zoals eerder geschreven er is in den beginnen niets mis mee om je achterban op te roepen om hun recht uit te oefenen. Net als dat er niets mis mee is als Baudet, of wie dan ook, kiezers oproept om te gaan stemmen. Dat recht heb je en daar mag je gebruik van maken.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

dennis_rsb schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:49:
@dawg Zolang je de regels volgt in het stemlokaal die daar gelden, dan kun je e.e.a. bijwonen hoe het tellen en controleren en dergelijke verloopt. Niks mis mee. Ik zeg toch ook niet dat er op grote schaal gefraudeerd wordt in NL? Maar nogmaals, zeker met die poststemmen nu is het risico wel groter. En gezond verstand heeft de mens geleerd dat je niet blind vertrouwen kunt hebben in de overheid en de ''democratie'' Ik zie het als een positief iets dat je alles goed in de gaten houd.

Ben maar niet bang hoor, ik ga heus niet in een stemlokaal zitten. Hooguit even stemmen en dan ben ik weg.
Als de regels gevolgd worden is er geen noodzaak om stemlokalen te bezoeken. Je mag immers het stemproces niet verstoren, je mag erbij aanwezig zijn. Aanwezig zijn is dus niet controleren.

En toon eerst maar eens aan dat briefstemmen fraudegevoeliger is? Met betrouwbare bronnen dus geen jensen/ongehoord nl/baudet zelf heh.

Je zegt het niet, maar je ontkent het ook niet. Je zaait twijfel en zonder harde bewijzen is dat ondermijning. Het feit dat je daar zo lichtzinnig op reageert is zorgelijk. En dat je dat zelf kennelijk niet ziet is nog veel zorgelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Webgnome schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:00:
Als je kijkt dat er nu zo ongeveer elke week wel ergens een protest is van een of andere ' we zijn corona zat' club denk je dan niet dat er mensen zullen zijn die zich eens even helemaal gaan misdragen in een stemlokaal?
Dat is tegenwoordig inderdaad een groot probleem. Maar ook dat komt weer, omdat we al 40 jaar horen dat het publieke belang opzij moet voor de individuele vrijheid en zelfredzaamheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
dawg schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:04:
[...]

Als de regels gevolgd worden is er geen noodzaak om stemlokalen te bezoeken. Je mag immers het stemproces niet verstoren, je mag erbij aanwezig zijn. Aanwezig zijn is dus niet controleren.
Je mag bezwaar maken / klachten indienen. Dat mag je ook doen als je in het stemlokaal bent.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Webgnome schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:05:
[...]

Je mag bezwaar maken / klachten indienen. Dat mag je ook doen als je in het stemlokaal bent.
Het wordt wat semantisch maar wat er staat en hoe jij het interpreteert zijn twee verschillende zaken. Als ze zo graag willen controleren moeten ze zich maar opgeven als vrijwilliger.

Daarnaast moet je ten alle tijden intolerant zijn voor intolerantie. Moet je de democratie beschermen tegen ondermijning en pogingen daartoe. Dat oogluikend toestaan is een hellend vlak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Webgnome schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:05:
Ik denk niet, dat een groep mensen die hoogdravend "wel eens komen controleren of Baudet wel genoeg stemmen krijgt" en zich overal mee gaat bemoeien, het stemproces ten goede komt. De intimidatie alleen is al reden genoeg voor veel mensen om maar terug naar huis te gaan, of er vol tegenin te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@Webgnome Ja ik zie het niet snel gebeuren, maar uitsluiten kun je het niet. Er heerst al veel woede, door mensen die af willen van de coronaregels. En na de moord op Fortuyn was er ook onrust bij het binnenhof.

@dawg Bewijzen dat er veel meer fraude is met poststemmen is lastig (dat is nu net de grap) maar op het moment dat je naar een stemhokje gaat is er meer controle dat je niet kan frauderen. Alleen al het feit dat je niet weet of diegene wel zelf een poststem heeft uitgebracht. Stel; 1 vrouw is dement, haar zoon vult stiekem namens haar een partij in naar zijn keus.

Wat die regels zijn weet ik niet exact, maar daarom zeg ik ook dat zolang je de regels die gelden bij stemlokalen volgt dat er niets mis mee is. Ik geloof dat je bijvoorbeeld bij het telproces mag zijn en meekijken, maar je mag je er niet zomaar mee bemoeien.

Ik snap niet waar je je zo druk om maakt, kom op zeg, we zien toch zovaak schandaaltjes in de politiek, dan is het heel gezond om hier ook naar te kijken. Nogmaals, zolang het volgens de regels is en zolang Thierry geen twijfel zaait over de uitslag, zonder feitelijk bewijs. Maar wat en waar heb jij hem horen zeggen wat je zo stoorde? Op die video's van die meetings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
dawg schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:09:
[...]

Het wordt wat semantisch maar wat er staat en hoe jij het interpreteert zijn twee verschillende zaken. Als ze zo graag willen controleren moeten ze zich maar opgeven als vrijwilliger.

Daarnaast moet je ten alle tijden intolerant zijn voor intolerantie. Moet je de democratie beschermen tegen ondermijning en pogingen daartoe. Dat oogluikend toestaan is een hellend vlak.
Zeg je nou dus eigenlijk dat mensen alleen maar even een vinkje mogen komen zetten en dan maar moeten geloven dat het allemaal goed komt?

Uit het PDF bestand dat ik heb gelinked een paar posts terug. Pagina 16.
Bezwaren van kiezers
  • Kiezers kunnen om allerlei redenen bezwaren maken en klachten indienen.
  • Ze kunnen het bijvoorbeeld niet eens zijn met de opstelling van de
    stemhokjes, of kunnen vinden dat het stembureau zich niet aan de regels
    houdt bij het toelaten van kiezers.
  • Ook kunnen kiezers bezwaar maken tegen de beslissing van het stembureau of
    een stem wel of niet geldig is, of tegen de telling in het algemeen.
  • Bezwaren en klachten van kiezers noteert u altijd op het proces-verbaal, ook
    als u het zelf niet eens bent met het bezwaar of de klacht, of als u er niets aan
    kunt doen.
  • Schrijf ook altijd op of u iets aan het bezwaar of de klacht heeft gedaan, en zo
    ja, wat. En zo nee, waarom niet.
  • Probeer discussie in elk geval te vermijden. Als u hulp nodig hebt bij het
    oplossen van een bezwaar of klacht, kunt u de contactpersoon van de
    gemeente bellen.
Dat je intolerantie, in welke vorm dan ook, kritisch moet benaderen ben ik helemaal met je eens maar je bent nog steeds in de modus van dat er straks dikke rellen uitbreken of dat je bepaalde mensen hun recht wil ontnemen en daar ben ik allergisch voor. Democratie voor iedereen behalve voor 'haatzaaiers'. Maar je mag die mensen wel wijzen op dat ze zelf groepen uitsluiten? 8)7
SymbolicFrank schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:09:
[...]

Ik denk niet, dat een groep mensen die hoogdravend "wel eens komen controleren of Baudet wel genoeg stemmen krijgt" en zich overal mee gaat bemoeien, het stemproces ten goede komt. De intimidatie alleen is al reden genoeg voor veel mensen om maar terug naar huis te gaan, of er vol tegenin te gaan.
Dat zullen we vanzelf zien. Ik denk ook niet dat die mensen het eens lekker gaan zitten afwachten maar als het uit de hand loopt dan zijn daar ook weer middelen voor. En persoonlijk ben ik er wel bang voor dat het gebeurd maar ik denk zelf dat het wel mee zal vallen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

dennis_rsb schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:10:

@dawg Bewijzen dat er veel meer fraude is met poststemmen is lastig (dat is nu net de grap) maar op het moment dat je naar een stemhokje gaat is er meer controle dat je niet kan frauderen. Alleen al het feit dat je niet weet of diegene wel zelf een stem heeft uitgebracht. Stel; 1 vrouw is dement, haar zoon vult stiekem namens haar een partij in naar zijn keus.
"Lastig". Daar ga je al. Zou je dat niet heel zeker moeten weten alvorens je dergelijke claims doet? Iets met rechtsstaat.
Wat die regels zijn weet ik niet exact, maar daarom zeg ik ook dat zolang je de regels die gelden bij stemlokalen volgt dat er niets mis mee is. Ik geloof dat je bijvoorbeeld bij het telproces mag zijn en meekijken, maar je mag je er niet zomaar mee bemoeien.

Ik snap niet waar je je zo druk om maakt, kom op zeg, we zien toch zovaak schandaaltjes in de politiek, dan is het heel gezond om hier ook naar te kijken. Nogmaals, zolang het volgens de regels is en zolang Thierry geen twijfel zaait over de uitslag, zonder feitelijk bewijs. Maar wat en waar heb jij hem horen zeggen wat je zo stoorde? Op die video's van die meetings?
Ik maak me druk omdat hier de democratische rechtsstaat aangevallen wordt. Vrij openlijk. En als ik vervolgens zie dat er door sommige mensen zo lichtzinnig op gereageerd wordt, dan voel ik me genoodzaakt op te komen voor onze democratische rechtsstaat, het stemproces en al die leden en vrijwilligers die het stemproces naar eer en geweten invulling geven en ervoor zorg dragen dat het zorgvuldig en eerlijk verloopt.

Lees dit eens door. Werken op het stembureau

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Webgnome schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:00:
[...]

Waar roept Baudet dan op om het proces te verstoren? Sorry maar het oproepen bij je achterban om het recht uit te oefenen wat je hebt staat niet gelijk aan 'verstoren van het stemproces' zoals jij dat waarschijnlijk voor je ziet ( mensen die eens even lekker gaan lopen rellen)
[...]
Ik denk dat we allebei wel zien dat Baudet zijn woorden zorgvuldig kiest zodat hij geen blaam treft mocht het alsnog misgaan.
,,Ik zou niet weten wat er nog meer moet gebeuren in een land om de bevolking tot razernij te brengen. Ik verwacht dan ook dat jullie samen met ons het grootste civiele leger dat dit land ooit gekend heeft, gaan vormen. En dat wij op 17 maart de vrijheid heroveren, het land terugpakken, onze democratie herstellen.’’
Het lijkt wel of hier de speech van een ex-president door de Google-translate is gehaald.
Uiteraard nergens een letterlijke oproep tot geweld, maar 'leger', 'heroveren', 'terugpakken' spreken, wat mij betreft, voor zich.

offtopic:
@Webgnome, ik heb je reacties gelezen en dat je niet blij bent met de woorden van Baudet heb ik wel begrepen. Je probeert, denk ik, ook politiek correct te blijven, terwijl we beide weten dat het niet correct is.

[ Voor 9% gewijzigd door Rhapsody op 21-02-2021 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
dennis_rsb schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:10:
Stel; 1 vrouw is dement, haar zoon vult stiekem namens haar een partij in naar zijn keus.
Ehm.. er vanuit gaande dat we weten dat dat biljet van een demente vrouw komt dan is er iemand geweest die een volmacht heeft uitgeschreven. En is er sowieso iets geks aan de hand want hoe weten wij dat? Anyways, dan mag die man stemmen wat ie wil. Een volmacht is geen verplichting voor jou als gemachtigde om dat te stemmen wat de persoon wil. Als de persoon die jou gevolmacht heeft SP stemde en jij gaat lekker de Liberartische partij stemmen mag dat. Je zult er alleen thuis wel gezeur mee krijgen maar er is niets mis mee.

Als je dement bent mag je trouwens ook gewoon stemmen.. Alleen als je zwaar ontoerekeningsvatbaar bent verklaard of een strafblad hebt dan mag het niet volgens mij

@Rhapsody Ja eens. De intentie die Baudet er mee uitstraalt is alles behalve gezellig maar ik probeer alleen maar aan te tonen dat een lijsttrekker echt wel zijn achterban mag oproepen om te gaan controleren , binnen de regels van de wet, of dat alles goed verloopt. Daar gaat het mij om.

(hoe vaak moet ik nu nog duidelijk maken dat ik ook niet blij ben met de woorden van Baudet)

[ Voor 21% gewijzigd door Webgnome op 21-02-2021 20:36 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Webgnome schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:15:
[...]

Zeg je nou dus eigenlijk dat mensen alleen maar even een vinkje mogen komen zetten en dan maar moeten geloven dat het allemaal goed komt?

Uit het PDF bestand dat ik heb gelinked een paar posts terug. Pagina 16.
Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat je, als je zo nodig het stemproces en de stemmentelling wilt controleren met eigen ogen, je maar op hebt te geven als vrijwilliger. Doe je dat niet heb je geen recht om het stemproces en de tellingen te controleren. Daartoe wel oproepen is ondermijning van het proces en de telling.
Dat je intolerantie, in welke vorm dan ook, kritisch moet benaderen ben ik helemaal met je eens maar je bent nog steeds in de modus van dat er straks dikke rellen uitbreken of dat je bepaalde mensen hun recht wil ontnemen en daar ben ik allergisch voor. Democratie voor iedereen behalve voor 'haatzaaiers'. Maar je mag die mensen wel wijzen op dat ze zelf groepen uitsluiten? 8)7
Ook dat heb ik nergens beweerd of zelfs maar geïnsinueerd. Ik zeg, nogmaals, dat dat een hellend vlak is. Een hellend vlak komt altijd uit op de bodem. Laten we dat voorkomen nu het nog kan. En dat houdt dus o.a. inderdaad in dat we collectief vertrouwen hebben in ons democratisch proces, er is immers geen reden om dat niet te hebben. En als je dat vertrouwen niet hebt, dan meld je je aan als vrijwilliger en dan kun je het met eigen ogen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@dawg Vragen stellen is niet verboden, en het is maar wat je een zware claim noemt.. Of dacht jij dat alle stemmen die gedaan worden in zowel de VS als in NL altijd 100% accuraat zijn? Als je dat denkt denk ik dat je een klein beetje naïef bent. Nogmaals, in NL is het stemmen veel beter geregeld dan in de VS, maar dat wil niet zeggen dat we er niet kritisch naar mogen kijken binnen de regels.

Over die rechtstaat in NL heb ik wel mijn bedenkingen ja, maar dat is ook doordat ik niet zoveel vertrouwen heb in de politiek, maar ik ga niet de regels overtreden.Ik ben geen ondermijner van de rechtstaat.. Maar vragen stellen is gezond, en dat doet iedereen die niet naïef is.

@Webgnome Wat ik bedoel is dat er in de thuissituatie minder controle is hoe of het eerlijk verloopt dan op een stembureau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

dennis_rsb schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:22:
@dawg Vragen stellen is niet verboden, en het is maar wat je een zware claim noemt.. Of dacht jij dat alle stemmen die gedaan worden in zowel de VS als in NL altijd 100% accuraat zijn? Als je dat denkt denk ik dat je een klein beetje naïef bent. Nogmaals, in NL is het stemmen veel beter geregeld dan in de VS, maar dat wil niet zeggen dat we er niet kritisch naar mogen kijken binnen de regels.
Je hebt nu al verschillende keren "binnen de regels" als voorwaarde gesteld. Nou, dan moet je dus dat ondermijnend twijfel zaaien van baudet veroordelen, want waar hij toe oproept is nadrukkelijk niet binnen de regels. Als je het daar niet mee eens bent moet je ook niet als voorwaarde stellen dat het binnen de regels moet. Kiezen of delen. Het kan niet allebei.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
dawg schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:21:
[...]

Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat je, als je zo nodig het stemproces en de stemmentelling wilt controleren met eigen ogen, je maar op hebt te geven als vrijwilliger. Doe je dat niet heb je geen recht om het stemproces en de tellingen te controleren.
Ja dat recht heb je dus eigenlijk wel.

"Kiezers mogen in het stemlokaal als waarnemer aanwezig zijn. Ook leden van
een politieke partij mogen aanwezig zijn als waarnemer. Voor allen geldt dat
zij zich zodanig moeten gedragen dat zij de orde niet verstoren." (pag 15)

"Om 21.00 uur sluit u de stembus. U sluit niet het stemlokaal, want kiezers mogen
bij de telling aanwezig zijn. Zij mogen niet helpen. Kiezers mogen foto- of filmopnamen maken, mits de tellers op geen enkele manier worden gehinderd in hun
werk.Net als tijdens de stemming kunnen kiezers ook tijdens de telling bezwaar maken" (pag 18)
dawg schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:21:
[...]
Daartoe wel oproepen is ondermijning van het proces en de telling.
Nee dus.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
dennis_rsb schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:22:
@Webgnome Wat ik bedoel is dat er in de thuissituatie minder controle is hoe of het eerlijk verloopt dan op een stembureau.
En wat is dan precies het probleem met stemmen per post? Die stemmen komen ook op een stembureau terecht waar je gewoon naar toe kan, volgens mij, om te kijken of het klopt. Wil je daadwerkelijk stemmen tellen moet je je als vrijwilliger opgeven zoals @dawg zegt

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SymbolicFrank
@dennis_rsb : je hoeft hier geen antwoord op te geven, maar heb je er wel eens over nagedacht wat je er van zou vinden als het Baudet zou lukken om de democratie af te schudden en alleenheerser voor het leven te worden? Want dat is duidelijk zijn doel, dat hebben we net weer kunnen lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Webgnome schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:28:
[...]

Ja dat recht heb je dus eigenlijk wel.

"Kiezers mogen in het stemlokaal als waarnemer aanwezig zijn. Ook leden van
een politieke partij mogen aanwezig zijn als waarnemer. Voor allen geldt dat
zij zich zodanig moeten gedragen dat zij de orde niet verstoren." (pag 15)

"Om 21.00 uur sluit u de stembus. U sluit niet het stemlokaal, want kiezers mogen
bij de telling aanwezig zijn. Zij mogen niet helpen. Kiezers mogen foto- of filmopnamen maken, mits de tellers op geen enkele manier worden gehinderd in hun
werk.Net als tijdens de stemming kunnen kiezers ook tijdens de telling bezwaar maken" (pag 18)

[...]

Nee dus.
Waar ik het mis had (hand in eigen boezem) is dat mensen het proces zelf niet mogen controleren (waarnemen) en daar klachten over kunnen indienen. Maar dus niet inhoudelijk de stemmen zelf. En dat is wel een subtiel maar essentieel verschil.
Net als tijdens de stemming kunnen kiezers ook tijdens de telling bezwaar maken,
bijvoorbeeld als ze het oneens zijn met het ongeldig verklaren van een stembiljet,
of als zij vinden dat het stembureau niet correct telt. U noteert het bezwaar altijd
in het proces-verbaal, ook als u het niet eens bent met het bezwaar. Probeer een
discussie zoveel mogelijk te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
dawg schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:26:
[...]

Je hebt nu al verschillende keren "binnen de regels" als voorwaarde gesteld. Nou, dan moet je dus dat ondermijnend twijfel zaaien van baudet veroordelen, want waar hij toe oproept is nadrukkelijk niet binnen de regels. Als je het daar niet mee eens bent moet je ook niet als voorwaarde stellen dat het binnen de regels moet. Kiezen of delen. Het kan niet allebei.
Je bedoelt dit "Ik zou niet weten wat er nog meer moet gebeuren in een land om de bevolking tot razernij te brengen. Ik verwacht dan ook dat jullie samen met ons het grootste civiele leger dat dit land ooit gekend heeft, gaan vormen. En dat wij op 17 maart de vrijheid heroveren, het land terugpakken, onze democratie herstellen.’’ ?

Tja die razernij, daarmee bedoelt hij denk ik dat de overheid ons bezig blijf houden, onnodig naar Baudets mening, met al deze coronamaatregelen. Het is niet echt goed als hij zulke teksten roept, maar er leeft wel degelijk veel onvrede bij een deel van de bevolking op dit moment.

Of bedoel je dat stuk van het civiele leger? daarmee bedoelt hij dat mensen massaal FvD moeten stemmen, dat staat later ook in dat artikel, dat een woordvoerder dat zei.

Of bedoel je de vrijheid heroveren en het land terugpakken? Je snapt hoop ik zelf ook wel dat hij dat bedoeld door middel van stemmen, en niet door middel van geweld?
Webgnome schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:29:
[...]

En wat is dan precies het probleem met stemmen per post? Die stemmen komen ook op een stembureau terecht waar je gewoon naar toe kan, volgens mij, om te kijken of het klopt. Wil je daadwerkelijk stemmen tellen moet je je als vrijwilliger opgeven zoals @dawg zegt
Misschien kunnen stembiljetten gekopieerd worden? Misschien worden bewoners in een verzorgingshuis geïntimideerd om hun stempapieren af te geven, zodat de begeleider ze invult naar haar/zijn keus? Ik noem maar wat.

Als zelfs een krant als het NRC haken en ogen plaatst bij poststemmen. https://www.nrc.nl/nieuws...et-zonder-risico-a4019037
SymbolicFrank schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:33:
@dennis_rsb : je hoeft hier geen antwoord op te geven, maar heb je er wel eens over nagedacht wat je er van zou vinden als het Baudet zou lukken om de democratie af te schudden en alleenheerser voor het leven te worden? Want dat is duidelijk zijn doel, dat hebben we net weer kunnen lezen.
In een land als NL? Hoe dan? Hij mag al blij zijn als ie premier zou worden of in een kabinet kan zitten, maar om alle andere partijen af te schudden? Nee daar geloof ik niet in, ik geloof er niet in dat hij dat zou willen (ik geloof dat hij echt een democraat in hart en nieren is) én zoiets gaat niet zomaar in een land als NL met allerlei polderconstructies.

Maar concreet, Baudet als dictactor? nee liever niet, maar dat geld ook voor Kaag, Klaver of Rutte bijvoorbeeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
dennis_rsb schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:42:
[...]

Misschien kunnen stembiljetten gekopieerd worden? Misschien worden bewoners in een verzorgingshuis geïntimideerd om hun stempapieren af te geven, zodat de begeleider ze invult naar haar/zijn keus? Ik noem maar wat.

Als zelfs een krant als het NRC haken en ogen plaatst bij poststemmen. https://www.nrc.nl/nieuws...et-zonder-risico-a4019037
Lees je aub echt even in hoe dat zaken werken met het stemrechten en dergelijke. Ik heb dat voor dit topic en de (aangename) discussie tussen mij en @dawg ook gedaan en had echt binnen 2 minuten een uitleg over wat er wel en niet kan in een stemlokaal. Dat zou jij moeten gaan doen als je het hebt over 'gekopieerd'. Tuurlijk het kan altijd maar dan heb je het denk ik over dat nieuws dat er ergens een hele rol met stembiljetten voor Biden uit een doos kwam? Volgens mij, maar kan het even niet terugvinden, is dat al gefactchecked als onzin. Tuurlijk een ongeluk zit in een klein hoekje maar je doet hier nu net alsof het nooit goed kan werken allemaal.

Ik nodig je dan uit om je recht te gebruiken om op 17 maart in een stemlokaal te zitten en aan het eind mee te helpen met stemmen.

.. ah hier iets gevonden

[ Voor 6% gewijzigd door Webgnome op 21-02-2021 20:48 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Webgnome schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:46:
[...]

Lees je aub echt even in hoe dat zaken werken met het stemrechten en dergelijke. Ik heb dat voor dit topic en de (aangename) discussie tussen mij en @dawg ook gedaan en had echt binnen 2 minuten een uitleg over wat er wel en niet kan in een stemlokaal. Dat zou jij moeten gaan doen als je het hebt over 'gekopieerd'. Tuurlijk het kan altijd maar dan heb je het denk ik over dat nieuws dat er ergens een hele rol met stembiljetten voor Biden uit een doos kwam? Volgens mij, maar kan het even niet terugvinden, is dat al gefactchecked als onzin. Tuurlijk een ongeluk zit in een klein hoekje maar je doet hier nu net alsof het nooit goed kan werken allemaal.

Ik nodig je dan uit om je recht te gebruiken om op 17 maart in een stemlokaal te zitten en aan het eind mee te helpen met stemmen.
En aanvullend, ondanks dat ik het al had gepost: Werken op het stembureau
Daar kun je ook vragen stellen aan mensen die er daadwerkelijk ervaring mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@Webgnome Dit is het laatste wat ik er over zeg, want ik heb gezegd wat ik gezegd wou hebben en zover ik kon heb ik iedereen te woord gestaan.

Ik zeg ook niet dat er makkelijk massaal gefraudeerd wordt met poststemmen, ik zeg alleen dat er wel degelijk opties zijn voor mensen om dat te doen als ze dat echt zouden willen. Nogmaals, ik geloof best dat er veel checks zitten, maar om nu te doen alsof in NL nooit stemfraude kan voorkomen dat acht ik echt onmogelijk.

En nee ik heb niet niet alle feiten en ficties over stemfraude gelezen, ik ben daar ook niet mee bezig, ik ben er zelfs niet bang voor dat zoiets massaal gebeurd en zou kunnen gebeuren in NL. Maar sommige van jullie hier doen net alsof het quasi onmogelijk is om te frauderen met poststemmen,

[ Voor 10% gewijzigd door dennis_rsb op 21-02-2021 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
@dennis_rsb Je gooit dus iets op tafel en als ik je vraag om je op zijn minst een beetje in de materie te verdiepen dan krabbel je terug?

Er zal zeker gefraudeerd kunnen worden met poststemmen maar wat is de reden om aan te nemen dat er dit jaar ontiechelijk veel zal worden gefraudeerd juist met poststemmen? Alleen maar omdat er een groep (70+) die het nu ook mag doen ( en die het al mocht doen volgens mij)? Reden te meer om bij een stemlokaal erbij te gaan zitten toch? ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[...]
....
Je snapt hoop ik zelf ook wel dat hij dat bedoeld door middel van stemmen, en niet door middel van geweld?
Ja? Hoe weet je dat zo zeker? En hoe weet je dat iedereen die hem steunt dat ook zo vindt/ziet? Daarom; hellend vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@Webgnome Waarom zou ik me daar in moeten verdiepen? Ik mag toch vragen stellen, zonder dat ik hele studies/onderzoeken ga doen naar stembureau's of stemfraude?

Ik heb helemaal NIET gezeg dat ik denk dat er dit jaar ontiechelijk veel gefraudeerd wordt met poststemmen?! Het is uberhaubt het eerste jaar (zover ik weet) dat er een deel per post gestemd wordt voor grotere aantallen, en dat we dat in de gaten moeten houden of dat goed verloopt. Mij heb je nergens horen zeggen dat ik denk dat er grootschalig gefraudeerd wordt.

Pff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
dawg schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:53:
[...]

Ja? Hoe weet je dat zo zeker? En hoe weet je dat iedereen die hem steunt dat ook zo vindt/ziet? Daarom; hellend vlak.
Ik heb die streams van vandaag niet gezien. Maar gisteren voegde hij dat meteen er aan toe ´uiteraard alleen via stemrecht´ En ja er zullen idioten tussenlopen die geweld er voor over hebben, maar dat is helaas echt niet alleen bij FvD'ers als je dat soms dacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
dennis_rsb schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:56:
@Webgnome Waarom zou ik me daar in moeten verdiepen? Ik mag toch vragen stellen, zonder dat ik hele studies/onderzoeken ga doen naar stembureau's of stemfraude?

Ik heb helemaal NIET gezeg dat ik denk dat er dit jaar ontiechelijk veel gefraudeerd wordt met poststemmen?! Het is uberhaubt het eerste jaar (zover ik weet) dat er een deel per post gestemd wordt voor grotere aantallen, en dat we dat in de gaten moeten houden of dat goed verloopt. Mij heb je nergens horen zeggen dat ik denk dat er grootschalig gefraudeerd wordt.

Pff.
Je mag zeker vragen stellen. Maar als je een mening geeft dan moet je die, wat mij betreft, kunnen beargumenteren. Wat is daar mis mee?
Je hebt inderdaad niet gezegd dat er dit jaar ontiechelijk veel zal worden gefraudeerd. Je hebt echter wel gezegd dat je zo je twijfels hebt bij de fraudegevoeligheid daarvan en je noemt expliciet dus het stemmen via post. Dan wil ik graag weten waarom je dat gevoel hebt en probeer ik te begrijpen wat je bedoeling is. Want het kwam op mij over alsof je bang bent voor grootschalige fraude. En daar kun je zelf je steentje aan bijdragen om te zorgen dat dat minder gebeurd.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

[...]

Je bedoelt dit "Ik zou niet weten wat er nog meer moet gebeuren in een land om de bevolking tot razernij te brengen. Ik verwacht dan ook dat jullie samen met ons het grootste civiele leger dat dit land ooit gekend heeft, gaan vormen. En dat wij op 17 maart de vrijheid heroveren, het land terugpakken, onze democratie herstellen.’’ ?

Tja die razernij, daarmee bedoelt hij denk ik dat de overheid ons bezig blijf houden, onnodig naar Baudets mening, met al deze coronamaatregelen. Het is niet echt goed als hij zulke teksten roept, maar er leeft wel degelijk veel onvrede bij een deel van de bevolking op dit moment.

Of bedoel je dat stuk van het civiele leger? daarmee bedoelt hij dat mensen massaal FvD moeten stemmen, dat staat later ook in dat artikel, dat een woordvoerder dat zei.

Of bedoel je de vrijheid heroveren en het land terugpakken? Je snapt hoop ik zelf ook wel dat hij dat bedoeld door middel van stemmen, en niet door middel van geweld?

[...]

[...]

In een land als NL? Hoe dan? Hij mag al blij zijn als ie premier zou worden of in een kabinet kan zitten, maar om alle andere partijen af te schudden? Nee daar geloof ik niet in, ik geloof er niet in dat hij dat zou willen (ik geloof dat hij echt een democraat in hart en nieren is) én zoiets gaat niet zomaar in een land als NL met allerlei polderconstructies.

Maar concreet, Baudet als dictactor? nee liever niet, maar dat geld ook voor Kaag, Klaver of Rutte bijvoorbeeld.
Het staat je vrij natuurlijk om erin te zien wat je erin wilt zien maar bij mij zijn er toch wel enkele triggers die iets te maken hebben met de historie en die zijn nou niet bepaald verkwikkend.

De wijze waarop hij gebruikt maakt van deze triggers is dat ook niet.

Nu kan het zijn dat jij je daar prima in kan vinden maar iets meer historisch besef zou wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@Webgnome Oke helder, fijn dat je het even goed uiteenzet. Een mening onderbouwen? Nou ik heb uitgelegd waarom ik denk dat poststemmen méér risico op fraude heeft dan in een stemhokje. Maar ik denk niet, en dat heb ik ook niet gezegd, dat dit grootschalig gedaan wordt. In NL, een klein land met een stevigere democratie dan in de VS, heeft wel genoeg checks lijkt mij gedaan op dit soort dingen om het risico op fraude te verkleinen.

@Indoubt Ik heb dit al vaker gezegd, ik vind dat sommige te makkelijk roepen of denken 'fascist of nazi' Dit soort termen worden zovaak gebruikt dat het mij iig niks meer doet, tenzij ik echt zie bij sommige figuren dat er écht écht écht enorme alarmsignalen zijn. Ik ben overigens totaal niet bang voor dat er een nieuw soort hitler opstaat in NL, mede door de polderstructuren en andere securitymaatregelen, ik ben wel bang van een ander soort bedreiging maar dat is weer een hele andere discussie.

edit; en als je bedoeld dat sommige politici een voedingsbodem zijn voor polarisatie of boosheid of geweld? Mwa zoiets zou kunnen bij bepaalde teksten, maar vergeet niet dat er vaak een reden is waarom zo'n iemand een bepaalde politicus ondersteunt. Onderwerpen die te lang genegeerd worden of niet serieus genomen worden, of minachting van Hilary naar de trumpaanhang, dan komt er een moment dat de bevolking gaat stemmen op iemand als Trump.

[ Voor 22% gewijzigd door dennis_rsb op 21-02-2021 21:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Philip Ross
@dennis_rsb blijkbaar wil je het gewoon niet zien. Er is je al 100 keer uitgelegd wat de overeenkomsten zijn met historische figuren. Wat dog whistles zijn en hoe ze gebruikt worden. Wat de achterliggende ideeën zijn en welke netwerken er achter zitten.

Blijkbaar praat je liever voor jezelf alles goed wat Baudet zegt door er een eigen interpretatie aan te hangen.

Dan is de discussie ook wel over denk ik.

Wat Baudet hier doet is gewoon extreem gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@Philip Ross Het is zeer gevaarlijk om Baudet als een soort hitler of mussolini te bestempelen. Maarja sommige mensen leren het nooit, die gaan net zo lang door met Baudet kapot te maken tot iemand echt denkt dat hij een soort hitler of Mussolini is en denkt dat de ´nieuwe hitler' gestopt moet worden. Remember 2002...

Ik ga ook niet een bepaalde politicus een nieuwe stalin noemen, het heeft geen zin om dit soort oude koeien uit de sloot te halen. En het is zeer gevaarlijk om mensen zomaar te vergelijken met grote massamoordenaars uit de geschiedenis.

Dus ik hoop dat mensen die dit soort vergelijkingen maken hier gestraft om kunnen woorden. "Als mij wat gebeurd, dan zijn zij medeverantwoorlijk, je kunt niet je handen ervan trekken, en zeggen, ik heb die aanslag niet gepleegd, je hebt het klimaat gecreëerd, en dat moet stoppen´ Fortuyn bij Jensen.

En nu stop ik echt met reageren, het heeft geen zin. Ik dank overigens @Webgnome en @SymbolicFrank wel voor hun bijdrages.

[ Voor 32% gewijzigd door dennis_rsb op 21-02-2021 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
@dennis_rsb niemand maakt zomaar die vergelijking, dat is mijn punt. Als die vergelijking terecht is moet die gemaakt kunnen worden.

En je kan naar 2002 verwijzen maar dat is nogal selectief. Intussen zijn er in de landen om ons heen juist naar aanleiding van de woorden van mensen als Wilders en Baudet meerdere aanslagen gepleegd op linkse politici.

[ Voor 45% gewijzigd door Philip Ross op 21-02-2021 22:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Philip Ross schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:09:
@dennis_rsb niemand maakt zomaar die vergelijking, dat is mijn punt. Als die vergelijking terecht is moet die gemaakt kunnen worden.

En je kan naar 2002 verwijzen maar dat is nogal selectief. Intussen zijn er in de landen om ons heen juist naar aanleiding van de woorden van mensen als Wilders en Baudet meerdere aanslagen gepleegd op linkse politici.
En zijn er in meerdere, Europese landen zelfs, zeer autocratische mensen opgestaan die het leven voor andersdenkenden niet bepaald fijner maken.

Polen, Hongarije, Tjechië, dat waren ook gewoon prima democratieën met een prima rechtstaat.

Vergeet ook even niet dat als twee mensen juist individuele mensen als hele volksstammen "demoniseren", het Wilders en Baudet zijn. En ook wijlen Fortuyn kon er wat van. Het was geen gezellige knuffelbeer die altijd vriendelijk en beleefd was. Men vergeet dat nogal eens.

Nee, geen victimblaming, maar wel om even te laten zien dat radicaal/extreem-rechts heel veel boter op het hoofd heeft.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Heeft iemand gisteren toevallig de nos op 3 de uitzending met Groenlinks/SP gezien?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 00:08
Nee, nog even terugkijken. Is het de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik vond het wel interessant. Het was vooral leuk om te zien dat er een aantal kritische vragen kwam. Verder was er een akkefietje met ene Rik die de migranten de schuld gaf van het woningtekort. Daar gingen SP en Groenlinks goed op in vond ik ( maar mocht nog wel iets feller).

Wat ik vooral goed vond van Groenlinks is dat Jesse Klaver niets beloofde. Er was een vraag van een studente die vroeg of ze volgend jaar een huis kon kopen.. Jesse Klaver gaf eerlijk aan dat hij er alles aan zal doen om de woningmarkt te hervormen maar dat het zeker niet zo is dat dat volgend jaar is geregeld.

[ Voor 36% gewijzigd door Webgnome op 22-02-2021 09:43 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Interessant.

Ik ga vooral ook even kijken omdat ik nieuwsgierig ben naar de dynamiek tussen Klaver en Marijnissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Mooi item nu bij EenVandaag over Baudet en de gelijkenissen tussen zijn campagne en die van Trump. Net als Klaver met zijn Obama tactieken 4 jaar terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:06
PLAE schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:36:
Mooi item nu bij EenVandaag over Baudet en de gelijkenissen tussen zijn campagne en die van Trump. Net als Klaver met zijn Obama tactieken 4 jaar terug ;)
Sommige dingen die hij zegt (ofwel zij zeggen) zou je best serieus kunnen nemen of overwegen. Ware het niet dat het een verschrikkelijke man is. Net als Trump. Arrogante, egocentrische (en ongetwijfeld corrupte) mafklappers.
Feit dat VVD de enige "normale" partij met "normale" lijsttrekker op rechts is, zie je terug in de peilingen. FvD en PVV zijn geen fatsoenlijk alternatief met die gekkies aan het roer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@barrymossel het gaat niet om het poppetje. Het gaat hoofdzakelijk om de ideeen en de richting. En eerlijk gezegd vind ik juist de energie van Trump en Baudet geweldig. Peilingen? weetje hoe vaak die er flink naast zitten? en het ligt er ook aan naar welke peilingen je kijkt, die van 1vandaag of maurice. Maurice is meestal wel wat accurater dan die van 1vandaag als je kijkt naar de verkiezingsuitslag.

[ Voor 3% gewijzigd door dennis_rsb op 22-02-2021 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
Het blijft me verbazen dat er nog zo ontzettend veel mensen op de PVV stemmen (2e partij in peilingen).
Zoveel zie je toch niet meer van Wilders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Sjurm schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:58:
Het blijft me verbazen dat er nog zo ontzettend veel mensen op de PVV stemmen (2e partij in peilingen).
"Eindelijk eens iemand die zijn mond opendoet, voor ons opkomt en ze eens flink de waarheid zegt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@SymbolicFrank dat is idd hoe de gemiddelde PVVer denkt 😂defacto is hij in het gat van Fortuyn gesprongen (maar Fortuyn was veel beter en netter dan Wilders imo) , maar als je naar Wilders zijn stijl kijkt en naar sommige uitspraken die hij doet, doet hij mij meer denken aan Hans Janmaat.

[ Voor 9% gewijzigd door dennis_rsb op 22-02-2021 20:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 05:34
Sjurm schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:58:
Dat vraag ik mezelf overigens ook af van VVD ;) Maar PVV heeft gewoon een hele grote groep ontevreden mensen die zich daar aan vast klampen omdat ze zichzelf bij de gevestigde partijen niet gehoord voelen. Die kijken niet echt naar het feit dat niemand met PVV wil regeren en je stem dus ergens gewoon weggegooid zal zijn. Maar goed, wie weet is het de hoop dat PVV toch het grootst wordt.

[ Voor 16% gewijzigd door JeroenNietDoen op 22-02-2021 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Die Baudet is echt van het padje af hoor.
Een vraag over het koffie drinken bij Halsema beantwoorden met de berechting van de Holocaust fout noemen.

[edit]link erbij
https://twitter.com/palpeet/status/1363916471265619970

[ Voor 20% gewijzigd door hjs op 22-02-2021 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
hjs schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:01:
Die Baudet is echt van het padje af hoor.
Een vraag over het koffie drinken bij Halsema beantwoorden met de berechting van de Holocaust fout noemen.

[edit]link erbij
https://twitter.com/palpeet/status/1363916471265619970
Ik moet zeggen dat ik het verhaal eerst niet exact begreep toen ik het las. En gelukkig post jij wel een filmpje wat iets langer is (wat ik overigens ook gezien had), want er circuleert ook een zeer kort filmpje wat volledig zonder context is.

maare heb je uitleg van Baudet gelezen ? https://twitter.com/thierrybaudet/status/1363941289813762049 Klinkt wat mij betreft logisch, zeker als je nagaat dat de wetten en andere democratische zaken minder goed dichtgetimmerd waren vroeger. Na de oorlog is er geleerd, en zijn er wat zaken verstevigd zodat een nieuwe soort Hitler niet/zo goed als niet, macht kan krijgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

dennis_rsb schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:12:
Na de oorlog is er geleerd, en zijn er wat zaken verstevigd zodat een nieuwe soort Hitler niet/zo goed als niet, macht kan krijgen
Als je dan bij de pakken neer gaat zitten, erop vertrouwt dat een nieuwe Hitler onmogelijk is en bij het opstaan van een mogelijke nieuwe kandidaat, dan ben je wel erg snel door verschillende stadia heengeschoten.
Iemand uit het publiek vroeg zich af of politici die nu verantwoordelijk zijn voor het coronabeleid voor een tribunaal zouden moeten verschijnen. „Ik ben geen voorstander van strafrecht met terugwerkende kracht. Ik beschouw het Neurenberg Tribunaal ook als illegitiem”, reageerde Baudet. „Wat je gewoon moet doen is via democratische weg dit regime wegstemmen.”
https://www.telegraaf.nl/...urenberg-uitspraak-baudet

De les van de Tweede Wereldoorlog is dat je fascisten te vuur en te zwaard moet bestrijden, geen onderhandelingen enzovoort. Baudet laat echter geen moment liggen om het juist voor nazi's op te nemen met z'n boreale gebral. Of, als je al zijn argumentatie legitiem vindt, dan mag je je afvragen waarom Baudet z'n prioriteiten zo legt dat de veroordeling van nazi's zo twijfelachtig is en andere dingen zo hoog op zijn agenda staat.
dennis_rsb schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:57: En eerlijk gezegd vind ik juist de energie van Trump en Baudet geweldig.
Als je 500k Coviddoden in de VS al 'positieve' energie vindt en ook de Neurenbergprocessen a la Baudet onredelijk vindt vraag ik me af wat je precies wilt bereiken in dit topic?

[ Voor 19% gewijzigd door Delerium op 22-02-2021 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Nou nee, klinkt nog steeds niet logisch @dennis_rsb
Denk niet dat iemand je geloofd had als je in 1934 had gezegd dat de regering die nu aan de macht is gekomen ruim 6 miljoen mensen stelselmatig gaat doodmartelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@Delerium @hjs lees nu maar z’n tweets. En los daarvan, snap je nu echt niet hoe het zat? Als er geen wet was in die tijd, er komt oorlog door misbruik van wetten en democratische principes, dan kun je niet net na de oorlog die nazi’s vervolgen omdat er geen juridische grondslag was. Heel erg maar waar, daarom is het goed dat er nu een veel stevigere basis ligt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-09 10:50
dennis_rsb schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:12:
[...]
maare heb je uitleg van Baudet gelezen ? https://twitter.com/thierrybaudet/status/1363941289813762049 Klinkt wat mij betreft logisch, zeker als je nagaat dat de wetten en andere democratische zaken minder goed dichtgetimmerd waren vroeger. Na de oorlog is er geleerd, en zijn er wat zaken verstevigd zodat een nieuwe soort Hitler niet/zo goed als niet, macht kan krijgen
Het legaliteitsbeginsel waar Baudet mee schermt, is ook gebruikt als verweer door de verdachten (je weet wel, Hermann Göring, Rudolf Hess en veel meer fijne mensen) en verworpen door het Tribunaal. Misschien goed om wat meer achterliggende info te lezen voordat je zegt dat je het eigenlijk wel eens bent met een stel nazi's die fiks huisgehouden hebben in de jaren 40. (waarbij ik overigens niet zeg dat FvD nazi's zijn - fascisten ja, nazi's gaat me te ver) :)

Wikipedia: Briand-Kelloggpact
Wikipedia: Verdrag van Londen (1945)
Wikipedia: Handvest van Neurenberg
Wikipedia: Verklaring van Moskou
Wikipedia: Proces van Neurenberg

[ Voor 3% gewijzigd door iamerwin op 22-02-2021 22:43 ]

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis_rsb
@iamerwin ik zal het bekijken, ik zei ook al dat ik überhaupt hier weinig van af wist, maar dat ik de verklaring van Baudet wel logisch vond klinken als reactie op het Langere filmpje. Want bij dat kortere filmpje schrok ik in eerste instantie ook.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Philip Ross
@dennis_rsb volgens mij vind je alles wat Baudet zegt logisch omdat je gewoon fan bent van die man.

Misschien moet je toch proberen iets meer afstand te nemen en wat objectiever naar zijn uitspraken gaan kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

dennis_rsb schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:40:
Als er geen wet was in die tijd, er komt oorlog door misbruik van wetten en democratische principes, dan kun je niet net na de oorlog die nazi’s vervolgen omdat er geen juridische grondslag was.
En exact om die reden kwamen vlak na de Tweede Wereldoorlog het concept Universele verklaring van Mensenrechten. Maar dacht je dat Baudet zich daar over drukmaakt? Dat je bloedserieus praat over homeopatische verdunning om de bevolking slaafs en volgzaam te maken en een eindje verderop toch maar weer praat over hoe nazi's zo zielig op een dag werkloos werden?
dennis_rsb schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:45:
@iamerwin ik zal het bekijken, ik zei ook al dat ik überhaupt hier weinig van af wist,
Lees je dan een keer in voordat je zo een topic binnenwandelt en de liefde voor Baudet verklaart. Je hebt toch zelf de bestuurlijke capaciteiten van de man gezien, nog geen 3 maanden terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-09 10:50
Philip Ross schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:47:
@dennis_rsb volgens mij vind je alles wat Baudet zegt logisch omdat je gewoon fan bent van die man.
Misschien moet je toch proberen iets meer afstand te nemen en wat objectiever naar zijn uitspraken gaan kijken.
Nah, ik heb andere denkbeelden dan @dennis_rsb - maar ik vind wel dat hij heel veel 'toegankelijker' is en véél meer bereid tot discussie dan de gemiddelde FvD-er.

Je doet hem wat mij betreft echt veel te kort met deze uitspraak. ☝🏻

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
iamerwin schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:51:
[...]

Nah, ik heb andere denkbeelden dan @dennis_rsb - maar ik vind wel dat hij heel veel 'toegankelijker' is en véél meer bereid tot discussie dan de gemiddelde FvD-er.

Je doet hem wat mij betreft echt veel te kort met deze uitspraak. ☝🏻
Misschien wel. Kan ook zijn dat de rest niet bereid is tot discussie.

Het was ook niet zozeer bedoeld als aanval op h maar als goedbedoeld advies.

Het is moeilijk om objectief te zijn als je te dichtbij staat. Vandaar het advies om even wat afstand te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@iamerwin Ik wou het net gaat typen, ik ben vrij objectief denk ik ondanks dat sommige dit niet vinden. Vaak zijn dit ook linkse mensen. Helaas is dat links vs rechts vaak net zo polariserend zoals ajax-feyenoord. En dat vind ik jammer, we zijn allemaal mensen, we hebben allemaal opvattingen over zaken die je wel en niet goed vind in het leven en dus ook in de politiek. Maar als ik kijk op Twitter, of sommige "thierry Thierry Thierry" horen zingen op de "rally's" vind ik mezelf vrij gematigd. Ik heb in real life een aantal FvD stemmers extreme dingen horen zeggen, maar veruit de grootste groep is zover ik zie en weet gematigd, net als bij andere partijen. Bij elke partij heb je gewoon een groepje die extreem is, kun je weinig tegen doen, tenzij het te extreem is (dan staat de politie aan je deur)

Ik denk dat je het het beste zo kan zien, in 80% van de opvattingen steun ik FvD (en in kleinere mate SP en PVV) en ik vind het enthousiasme van Baudet en Trump gewoon mooi. Maar als ik iets niet goed vind dan zeg ik dat ook gewoon. Laatst nog een mooie discussie gehad met mijn broer over FvD vs Ja21. Hij neigt naar ja21 (hij stemde FvD, en vroeger VVD)

De ideologie van FvD vind ik 80% prima, maar een wispelturige Baudet is niet goed voor de stabiliteit van een partij helaas. Zelfde met Trump.

[ Voor 38% gewijzigd door dennis_rsb op 22-02-2021 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Delerium schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:19:
De les van de Tweede Wereldoorlog is dat je fascisten te vuur en te zwaard moet bestrijden, geen onderhandelingen enzovoort.
"Waarom? Het waren toch maar Joden? Dat kun je nauwelijks mensen noemen en ze hadden het verdiend. En hun dood was pijnloos." --Jordan Peterson

(Of in ieder geval iets in die strekking, van wat ik er van heb gehoord.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
dennis_rsb schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:57:
@barrymossel het gaat niet om het poppetje. Het gaat hoofdzakelijk om de ideeen en de richting. En eerlijk gezegd vind ik juist de energie van Trump en Baudet geweldig. Peilingen? weetje hoe vaak die er flink naast zitten? en het ligt er ook aan naar welke peilingen je kijkt, die van 1vandaag of maurice. Maurice is meestal wel wat accurater dan die van 1vandaag als je kijkt naar de verkiezingsuitslag.
In een dictatoriale partij gaat het wel om het poppetje. Daarnaast geeft het poppetje nogal wat (vreemde) sturing. Zo is Wilders alleen nog bezig met de islam. En Baudet ziet overal samenzweringen, is een beweze racist en kijkt neer op vrouwen. Dat zorgt voor een bepaalde uitstraling, maar ook voor een bepaald beleid en een bepaalde visie. Een visie waar je veel kiezers mee af stoot. Dit is goed te zien bij de FvD.
PVV daarentegen doet het vreemd genoeg nog best goed. Schijnbaar is er nogal wat onvrede over de islam in Nederland. Dat zal dan met name in bepaalde wijken zijn waar overlast is m.b.t. andere culturen...

Uit het verkiezingsprogramma van de PVV:
Onze verzorgingsstaat en alles wat onze ouders, grootouders en voorouders hebben
opgebouwd, wordt weggegeven. Nederland is een onherkenbaar land geworden.
Allochtone straatterroristen, vaak Marokkanen, terroriseren Nederlanders overal.
In de wijken, op de stranden of in winkelcentra – overal wordt de Nederlandse
gezelligheid verdrongen door Marokkaanse agressie. De gevestigde politiek heeft
massa’s mensen geïmporteerd die niets met Nederland hebben en zich zelfs tegen onze
samenleving keren.
Dat is het gevolg van het naar Nederland halen van de islam. De islam is in de eerste
plaats geen religie, maar de meest gewelddadige politieke ideologie die er bestaat.
Het woord islam betekent ‘onderwerping’ en dat is precies waar het op uit is: het
bestrijden van alle niet-moslims, totdat alles en iedereen islamitisch is. Daarom is er
overal ter wereld waar de islam een rol speelt, onvrijheid, ellende en geweld. De vrijheid
en waardigheid van niet-moslims, weggezet als ‘kafrs’, wordt letterlijk en fguurlijk
geweld aangedaan. Joden, christenen, homo’s, afvalligen en vrouwen zijn vaak de eerste
slachtoffers van de islamisering; dat zien we helaas ook in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis_rsb
@barrymossel Jammer dat je alles gelooft wat je de krant leest. Kijkt neer op vrouwen , ziet overal samenzweringen, bewezen racist, dictatoriale partij. Ik zeg 4 keer: haha goede grap, maar het berust niet op de realiteit.

Fijne dag verder, ik ga deze discussie niet over doen.

[ Voor 5% gewijzigd door dennis_rsb op 23-02-2021 09:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
dennis_rsb schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:27:
@barrymossel Jammer dat je alles gelooft wat je de krant leest. Kijkt neer op vrouwen , ziet overal samenzweringen, bewezen racist, dictatoriale partij. Ik zeg 4 keer: haha goede grap, maar het berust niet op de realiteit.

Ik lees geen kranten :p

Of ik heb naar deepfakes zitten kijken, of hij zegt die rare dingen toch echt...

En hou toch eens op met die samenzweringen richting "de media"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:39
dennis_rsb schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:27:

"Het berust niet op de realiteit" kom dan ook met tegenargumenten als je zo zeker van je zaak bent ;(

<5 minuten googelen levert dit op:

https://nos.nl/l/2285543
https://www.ad.nl/politie...orgt-voor-ophef~a8f69d5c/
https://joop.bnnvara.nl/n...en-minderwaardig-seksisme
https://www.rtlnieuws.nl/...t-over-vrouwen-abortus-en
https://www.nporadio1.nl/...-thierry-baudet-opgedoken
https://www.trouw.nl/poli...g-niet-legitiem~b161b71b/

Als jij zo zeker van je zaak zou zijn had je met net zo min moeite net zo veel kunnen vinden in net zo veel tijd.

[ Voor 3% gewijzigd door SampleUser op 23-02-2021 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
SampleUser schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:41:
[...]

"Het berust niet op de realiteit" kom dan ook met tegenargumenten als je zo zeker van je zaak bent ;(

<5 minuten googelen levert dit op:

https://nos.nl/l/2285543
https://www.ad.nl/politie...orgt-voor-ophef~a8f69d5c/
https://joop.bnnvara.nl/n...en-minderwaardig-seksisme
https://www.rtlnieuws.nl/...t-over-vrouwen-abortus-en
https://www.nporadio1.nl/...-thierry-baudet-opgedoken
https://www.trouw.nl/poli...g-niet-legitiem~b161b71b/

Als jij zo zeker van je zaak zou zijn had je met net zo min moeite net zo veel kunnen vinden in net zo veel tijd.
Ik wilde net deze delen: YouTube: Feministen woest op Thierry Baudet (wat een vies, seksitisch mannetje, brrrr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Gisteravond is ook de serie Ingelijst begonnen, waarin Ruud de Wild in gesprek gaat met lijsttrekkers. Het kan denk ik best interessante gesprekken opleveren.

Gisteren was Thierry te gast, waar hij vrij kalm zijn verhaal deed. Bijzondere man blijft het, die zichzelf best wel verheven lijkt te voelen boven de rest van de 'acteurs' in Den Haag. "Als je op een gegeven moment snapt wat ik bedoel, dan ben je het gewoon automatisch met alles wat ik zeg eens."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
@Sjurm Heb nooit het gevoel gehad dat Ruud de wild ook maar enige kennis van politiek bezat. Of kennis in het algemeen. Is de enige op radio2 waarbij ik daadwerkelijk de radio er voor uit zet. Wat een nare man met nare slechte grappen. Maar zal het vast goed kunnen vinden met Baudet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Philip Ross schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:04:
@Sjurm Heb nooit het gevoel gehad dat Ruud de wild ook maar enige kennis van politiek bezat. Of kennis in het algemeen. Is de enige op radio2 waarbij ik daadwerkelijk de radio er voor uit zet. Wat een nare man met nare slechte grappen. Maar zal het vast goed kunnen vinden met Baudet.
Dat is daarom ook niet de insteek, het wordt niet een politiek diepgaand gesprek. Dat vind ik juist wel fijner.

Grappen zijn een kwestie van smaak. Waarom hij het dan goed zou moeten kunnen vinden begrijp ik niet helemaal waar dat vandaan komt?

Ik denk zelf overigens niet dat hij het goed kan vinden met Thierry. In zijn radioprogramma moet hij meestal niets hebben met de FvD en maakt hij ook daar vaak grappen over.

Maar goed, ik ben wel benieuwd naar de rest van de gesprekken. Ik vind de insteek wel interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
@Sjurm nouja, wat ik bedoel is dat hij een behoorlijke mate van vrouwonvriendelijkheid heeft. En behoorlijk conservatief is in zijn programma. Grappen gaan altijd ten koste van minderheden e.d.

Misschien dat hij grappen maakt over FvD maar op veel punten lijkt zijn mening wel met die van Baudet overeen te komen.

Verder hebben we natuurlijk de discussie hier al gehad over of je politici als Baudet wel zo veel ruimte moet bieden in de media on zo als normaal persoon af moet schilderen door juist de politieke punten te vermijden. Maar dat is een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Philip Ross schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:04:
Was Pim Fortuyn niet net de gast geweest bij Ruud de Wild toen hij vermoord werd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SampleUser
barrymossel schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:28:
[...]

Was Pim Fortuyn niet net de gast geweest bij Ruud de Wild toen hij vermoord werd?
Fortuyn verliet kort na 18.00 uur de studio's van Radio 3FM op het Media Park in Hilversum, waar hij kort tevoren in het radio programma Ruuddewild.nl interviews namens zijn partij LPF had gegeven. De laatste persoon die hem interviewde was Filemon Wesselink, die op dat moment stage liep bij 3FM. Fortuyn werd op weg naar zijn auto neergeschoten.[1] Ooggetuigen waren onder anderen Fortuyns chauffeur en kandidaat-Tweede Kamerlid Hans Smolders, een woordvoerder van de LPF, en radiopresentatoren Ruud de Wild en Jeroen Kijk in de Vegte. Reanimatie mocht niet meer baten; Fortuyn overleed kort na de aanslag. Hij is 54 jaar oud geworden.
Wikipedia: Moord op Pim Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
barrymossel schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:28:
[...]

Geen idee. Zou best kunnen. Mijn punt was gewoon dat Ruud de Wild ook op een bepaalde plaats in het spectrum staat. Mijn voorkeur gaat uit naar wat kritischer interviewers die wat meer inhoudelijke kennis hebben en wat neutraler zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
Philip Ross schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:30:
[...]

Geen idee. Zou best kunnen. Mijn punt was gewoon dat Ruud de Wild ook op een bepaalde plaats in het spectrum staat. Mijn voorkeur gaat uit naar wat kritischer interviewers die wat meer inhoudelijke kennis hebben en wat neutraler zijn.
Ik denk ook niet dat de gemiddelde luisteraar Ruud de Wild als objectief kritisch journalist ziet hoor, lijkt me ook niet de bedoeling van zo'n programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Philip Ross schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:27:
@Sjurm nouja, wat ik bedoel is dat hij een behoorlijke mate van vrouwonvriendelijkheid heeft. En behoorlijk conservatief is in zijn programma. Grappen gaan altijd ten koste van minderheden e.d.
Hij maakt foute grappen, dat klopt. Ik denk overigens dat hij eerder progressief is op het kompas, een D66-stemmer (en fan van Kaag). Misschien wat aan de rechtse kant, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
@Sjurm hmm, gezien de gasten die hij uitnodigde en zijn opmerkingen tussendoor denk behoorlijk rechts van het midden zowel economisch als cultureel.

@SampleUser Dat denk ik ook ja. Maar dat neemt niet weg dat door op een bepaalde manier mensen ruimte te bieden op media je wel de publieke en opinie aan het beïnvloeden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Webgnome schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:42:
Ik vond het wel interessant. Het was vooral leuk om te zien dat er een aantal kritische vragen kwam. Verder was er een akkefietje met ene Rik die de migranten de schuld gaf van het woningtekort. Daar gingen SP en Groenlinks goed op in vond ik ( maar mocht nog wel iets feller).

Wat ik vooral goed vond van Groenlinks is dat Jesse Klaver niets beloofde. Er was een vraag van een studente die vroeg of ze volgend jaar een huis kon kopen.. Jesse Klaver gaf eerlijk aan dat hij er alles aan zal doen om de woningmarkt te hervormen maar dat het zeker niet zo is dat dat volgend jaar is geregeld.
Ik heb het (nog) niet bekeken maar uit jouw citaat komt bij mij wel jeuk. Een Klaver die belooft er alles aan te doen.... En dat terwijl zijn partij nog nooit enige verantwoordelijkheid genomen heeft en hij zelf ook met de ene naar de andere smoes wegliep uit de formatie besprekingen. Zowel de SP als GL zijn m.i. pure afbraak populisten. Ze schoppen altijd tegen de regering maar kijken wel uit om zelf vuile handen te maken. (Ehh.... nee ik heb het niet zo op die partijen. ;) )

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Ankona schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:54:
[...]

Ik heb het (nog) niet bekeken maar uit jouw citaat komt bij mij wel jeuk. Een Klaver die belooft er alles aan te doen.... En dat terwijl zijn partij nog nooit enige verantwoordelijkheid genomen heeft en hij zelf ook met de ene naar de andere smoes wegliep uit de formatie besprekingen. Zowel de SP als GL zijn m.i. pure afbraak populisten. Ze schoppen altijd tegen de regering maar kijken wel uit om zelf vuile handen te maken. (Ehh.... nee ik heb het niet zo op die partijen. ;) )
Tsja, je kan het frame als weglopen. Maar dat is veel te kort door de bocht. Als de andere partijen gewoon weigeren ook maar iets naar jouw punten tegemoet te komen is er gewoon geen reden om mee te regeren. Zouden meer partijen moet doen.

Het zijn toch echt de rechtse partijen die links elke keer uitsluiten hoor. Daarvan kan je moeilijk de schuld bij links neerleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Ankona schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:54:
[...]

Waarom krijg je daar jeuk van? Ik ben juist blij dat hij eerlijk toegeeft dat het niet volgend jaar is opgelost. En ik mag van een studente wel verwachten dat die snapt dat alles wat hij zegt ook pas kracht krijgt als zijn partij in de coalitie komt.

Je kunt van GroenLinks veel zeggen maar, zover ik weet, gaven ze vorige keer toch echt aan dat ze niet alle heilige huisjes (voor hen) willen negeren om maar te gaan regeren. Daar kunnen andere partijen nog iets van leren.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Webgnome schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:16:
[...]

Waarom krijg je daar jeuk van? Ik ben juist blij dat hij eerlijk toegeeft dat het niet volgend jaar is opgelost. En ik mag van een studente wel verwachten dat die snapt dat alles wat hij zegt ook pas kracht krijgt als zijn partij in de coalitie komt.

Je kunt van GroenLinks veel zeggen maar, zover ik weet, gaven ze vorige keer toch echt aan dat ze niet alle heilige huisjes (voor hen) willen negeren om maar te gaan regeren. Daar kunnen andere partijen nog iets van leren.
Omdat het een partij is die altijd alles beter weet, overal als een schoonmoeder commentaar op heeft maar nooit zelf de handschoen oppakt.
Ja, het zijn mooie "eerlijke" woorden die ze als smoes gebruiken om uit de onderhandelingen weg te lopen. Halsema deed eerder precies hetzelfde, de SP doet dat ook altijd. Voor de vorm even meepraten maar dan toch weglopen. Als elke partij zich zo op zou stellen kan er nooit een coalitie gevormd worden. Daarom ben ik blij met partijen als VVD, PvdA, CDA, D66 en CU die wel onderhandelen en electorale risico's durven te nemen. (Dus mocht je een stem op GL overwegen, denk dan eens aan D66. Programma is min of meer hetzelfde maar die partij neemt wel verantwoordelijkheid)

Het is alleen jammer dat die populisten vanuit de oppositie wel veel invloed hebben. Links, rechts, conservatief. Of het nu Wilders, Klaver, Baudet of Marijnissen is. Ze roepen, niet gehinderd door enige verantwoordelijkheid, wat veel mensen willen horen en de regering staat onder publieke druk.

alles kan off-topic

Pagina: 1 ... 3 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Knutsel zelf: https://www.coalitiechecker.nl/