DeKever schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:33:
[...]
Dit vind ik vrij beledigend hoor. Sharia associeer ik met handen afhakken en ander barbaars geweld. Of jij bedoelt iets anders met sharia-achtig, of je hebt een borrel teveel gedronken in dit kroegtopic. Je kunt veel over de SGP zeggen, maar termen als poldertaliban zijn misplaatst.
De vraag wat een pleidooi voor huwelijkstrouw met de verkiezingen te maken heeft snap ik wel. Toch is het denk ik makkelijk . Dit poster laat zien waar de SGP voor staat, conservatieve bijbelse normen. Laten zien waar je voor staat, dat heet campagne voeren.
Het nastreven sharia valt letterlijk te definieren valt als 'aan Koran ontleende wetgeving'. Net als veel sharia wetgeving staat de SGP voor repressie van vrouwen en dekwalificatie personen die niet binnen een fundamentalistisch wereldbeeld passen, alles gestoeld op een eeuwenoud. ronduit haatverkondigend, boek.
Dát dergelijke gedachten bestaan bij de SGP aanhang vind ik weinig vreemd, doch hypocriet. De bijbel predikt immers veel en vaak haat richting hen die anders zijn dan de gelovers in god. In Jesaja (13) wordt gedreigd met het verscheuren van babies en verkrachten van vrouwen, Jefta vindt het in Rechters (11) een prima idee om zijn dochter te verbranden als offer aan god, in Numeri (25) wordt een stel uit verschillende afkomsten vermoord om het volk van god zuiver te houden en in Hosea (13:14) lijkt god het een prima idee te vinden om kinderen te vermoorden en zwangere vrouwen open te rijten om hetzelfde te doen met foetussen. Hoe zou die blinde afgunst op homo's toch zijn ontstaan? Hoe kan het toch dat men bij de SGP in 2021 nog altijd denkt dat de vrouw ondergeschikt is aan de man? Lees de bijbel en je vindt het antwoord.
Dan het hypocriete deel: De bijbel schrijft voor dat vrouwen geen goud of een vlecht in hun haar mogen dragen (Timotheus 2), dat kleding niet uit twee verschillende garen gemaakt mogen worden (Leviticus 19) en dat het eten van varkens, uilen, reptielen, konijnen (voornamelijk Leviticus 11) verboden is. Dáár hoor je de SGP echter nooit over, dan bestaat dan opeens de mogelijkheid om passages uit de bijbel te negeren onder het mom van modernisatie en 'het niet te letterlijk nemen'.
Terugkerende op je punt: In Nederland associeren sommigen we toepassen van sharia met geweld, terwijl dit niet gelijk te stellen valt aan elkaar. En zelfs al zou dit wel gelijk te stellen zijn aan elkaar, hoe trots moet je dan als SGP'er zijn dat hypocriete willekeur in het al dan niet volgens de letter opvolgen van bijbelse passages (die meer dan voldoende aanleiding geven geweld te bepleiten wanneer het een gelovige uitkomt) uiteindelijk het enige onderscheid is tussen je eigen positie en die van het geweldadige beeld dat er in NL van sharia wetgeving bestaat? Feit blijft dat je een eeuwenoud boek met ronduit extremistische ideeen gebruikt als uitgangspunt voor het vormgeven van een moderne maatschappij.