Sometimes you need to plan for coincidence
Verbazingwekkend dat het nu gewoon helemaal vlotjes doorliep.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
OOoooh haha nee dat had ik gemist, dat lijkt me inderdaad wat overdrevenHmmbob schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:23:
Snap ik, maar om dan nu te gaan zitten [F5]-en of ieder uur proberen (even gechargeerd) is wel weer een ander uiterste.

Het schijnt dat het via de aangifte-App wel lukt, alleen kan ik hier niks mee omdat ik premies heb betaald voor een lijfrenteverzekering.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Bij mij deed de aangifte app het niet, maar online gisteren wel, alleen moest het in 3 keer omdat tussentijds ook steeds issues kwamen. Heb m zojuist in kunnen dienen, dat lukte gisteren niet meer want nadat ik eruit was gegooid kwam ik er niet meer in.Spotmatic schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:57:
De overheid en ICT: een succesvolle combinatie!
Het schijnt dat het via de aangifte-App wel lukt, alleen kan ik hier niks mee omdat ik premies heb betaald voor een lijfrenteverzekering.
Da's nou juist niet de bedoeling want dat telt het ook weer mee voor VRHPooh schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:44:
Als je zo hard om dat geld zit te springen kun je beter een maandelijkse voorlopige teruggaaf regelen, dan had je in december al al je geld gehad.
Het slaag nergens op maar ik ben ook ieder jaar geneigd zodra het kan direct de aangifte in te vullen, toch leuk om de bevestiging te zien van wat ik toch al wist dat ik nog terug zou krijgen
Zal de BD nu tegemoet komen door even wat dagen te wachten.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Het blijft vervelend als je nog geen aangifte kan doen door de drukte. Hoeveel mensen proberen het nu eigenlijk, zijn daar cijfers van?crimby schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:05:
[...]
Het is en blijft bizar natuurlijk dat je aankondigen doet dat er per 1 maart aangifte gedaan kan worden en ze dan de toestroom niet aan kunnen.
Daarbij moet het voor een bepaalde deadline ingevuld zijn en ook al is die nog ver, geeft het mensen een soort angst om te laat te zijn. Ik zelf wil het ook zsm doen omdat ik er dan vanaf ben, weet waar ik aan toe ben financieel én vooral niet te laat ben.
Maar 2 maanden is toch wel ruim de tijd. Er wordt de komende 2 maanden ook nog flink geadverteerd dat het tijd is voor de aangifte. Dus vergeten doe je het niet snel op deze manier. En in die 2 maanden is er vast nog een andere dag die je vrij kan maken om dit te doen. Zelfs door een korte ziekte of vakantie blijft er genoeg tijd over. De inlog problemen zijn over een paar dagen niet meer aanwezig omdat het dan gewoon minder druk is.
Het is idd een soort DDOS aanval als er zoveel mensen tegelijk inloggen.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Zeker nog met onderhoud bezigBensimpel schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:34:
ik heb het zelfs nog geprobeerd om letterlijk 05:00, kwam behoorlijk ver, en opeens een error..
Hier kan ik nog steeds niet inloggen. Gister rond 18u heb ik de aangifte half gedaan, tot het leukste gedeelte, de aftrekbare kostenXtr3me4me schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:25:
Yesss het is gelukt. Halleluja, moest alleen ondertekenen en daar dik een dag over gedaan.
Prima, volgende week maak ik em wel af. Dan is de drukte er wel af.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Het maximaal aantal mensen ingelogd? Laat me niet lachen! Dat gold dan ook voor gisteravond en de hele nacht! Heel Nederland zat vannacht achter de computer om aangifte te doen!XWB schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:11:
Aangezien het gisteren niet lukte dacht ik vandaag wel aan de slag te kunnen.
[Afbeelding]
Nope
Nu zijn er natuurlijk ook in het buitenland wonende Nederlanders die aangifte moeten doen en, als gevolg van het tijdsverschil, vannacht hun aangiften probeerden te doen, maar dat moet het systeem toch wel aankunnen.
Nee: er is meer aan de hand. Zo kreeg ik vannacht een aangifte voorgeschoteld met verouderde vooraf ingevulde gegevens. En van opslaan en uitprinten was al helemaal geen sprake.
Het is weer een ouderwets zootje bij de Belastingdienst als het om automatisering gaat. Maar daar verklap ik niets nieuws mee. Vanaf gister nacht 0:00 uur tot heden heb ik zegge en schrijven ËËN aangifte kunnen insturen, echter zonder hem te kunnen uitprinten na ondertekening. Ik ben dus lekker productief bezig geweest
Dat weet je vooraf. Gewoon niet productief door meteen op 1 maart perse aan de slag te willen. Vanaf volgende week loop je er fluitend door.Lammert de Haan schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:47:
Het is weer een ouderwets zootje bij de Belastingdienst als het om automatisering gaat. Maar daar verklap ik niets nieuws mee. Vanaf gister nacht 0:00 uur tot heden heb ik zegge en schrijven ËËN aangifte kunnen insturen, echter zonder hem te kunnen uitprinten na ondertekening. Ik ben dus lekker productief bezig geweest![]()
[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 02-03-2021 12:49 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
https://www.belastingdien...nteel-beperkt-beschikbaar
👉🏻 Blog 👈🏻
Als je alleen maar hoeft te ondertekenen, waarom gebruik je de app dan niet?Xtr3me4me schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:25:
Yesss het is gelukt. Halleluja, moest alleen ondertekenen en daar dik een dag over gedaan.
Toch nog Klein vraagje, de opgebouwde pot van spaarhypotheek mag je daar wel vanaf halen?Rubbergrover1 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:24:
[...]
Inderdaad, het gaat om de hoogte van de schuld die je had op de verkochte woning. Hoeveel de verkoopprijs van de woning was is daarvoor niet relevant.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Heb de app niet, doe het al jaren gewoon via de site. Kan ik het ook beter lezen, plus ik doe het voor mijzelf en mijn partner tegelijk.Rubbergrover1 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:55:
[...]
Als je alleen maar hoeft te ondertekenen, waarom gebruik je de app dan niet?
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Volgens mij ontbreekt die altijd, hij staat natuurlijk ook niet op jouw natuurlijke persoon geregistreerd maar op jouw eenmanszaak, je bent dan wel een rekeninghouder. Ik kan mij in ieder geval niet herinneren dat mijn zakelijke rekening ooit bij de ingevulde gegevens stond.c-nan schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:42:
Echter, niet alles was vooraf ingevuld, zo ontbrak bijvoorbeeld mijn zakelijke rekening (eenmanszaak).
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Uiteindelijk vannacht rond 2:00 weer ingelogd, en vloog er nu doorheen.
App niet geprobeerd.
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
Ik heb geen haast, al ben ik wel erg benieuwd hoe dat zit met kosten voor opleidingen toe te voegen.
Ik mag het volgens de regels opvoeren.
Hoe wordt dit verrekend? Ik heb 11.5K betaald in 2020.
Inderdaad. Zeker omdat de oorzaak van de storing nog niet bekend is, dat klinkt alsof het nog een poos kan duren.kraades schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:50:
Voor je gemoedstoestand kun je beter nu maar even wachten met proberen...
https://www.belastingdien...nteel-beperkt-beschikbaar
De ernstige storing bij de Belastingdienst, waardoor het in sommige gevallen niet mogelijk is om aangifte te doen, is nog niet opgelost. Toch zijn er inmiddels meer dan 225.000 aangiftes binnengekomen, meldt een woordvoerder van de fiscus dinsdag.
De technische storing ontstond maandagochtend. De oorzaak is nog altijd niet duidelijk, meldt woordvoerder Jacco Neleman. "Wat we wel weten, is dat het niets te maken heeft met overbelasting van de servers of een ddos-aanval."
Wanneer de problemen opgelost zullen zijn, kan Neleman niet voorspellen. "Dat komt doordat we de oorzaak van de storing nog niet hebben gevonden. We adviseren mensen die op dit moment geen aangifte kunnen doen het later nog eens te proberen."
Dat kun je vooraf niet weten. Zo gek als dit jaar heb ik het nl. nog niet eerder meegemaakt. De Belastingdienst kampt wel degelijk met technische problemen. Zo ontbreekt dikwijls informatie of bevat zij verouderde vooraf ingevulde gegevens. Dat is niet te wijten aan (mogelijke) drukte op de website.Hulleman schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:49:
[...]
Dat weet je vooraf. Gewoon niet productief door meteen op 1 maart perse aan de slag te willen. Vanaf volgende week loop je er fluitend door.
Het lijkt er eerder op dat het aangiftesysteem, in lijn met het invorderingssysteem, op omvallen staat!
Je doet voorkomen als of je een professional bent, als dat zo is snap ik niet waar je zo boos over bent. Gebruik gewoon professionele aangiftesoftware.Lammert de Haan schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:47:
[...]
Het is weer een ouderwets zootje bij de Belastingdienst als het om automatisering gaat. Maar daar verklap ik niets nieuws mee. Vanaf gister nacht 0:00 uur tot heden heb ik zegge en schrijven ËËN aangifte kunnen insturen, echter zonder hem te kunnen uitprinten na ondertekening. Ik ben dus lekker productief bezig geweest![]()
Eenmanszaak is een natuurlijk persoon. Wellicht dat de banken de data anders aanleveren o.i.d. waar door de belastingdienst ze niet meeneemt in de VIA maar je natuurlijk persoon en eenmanszaak zijn een. Daarom reken je ook voor je zaak af via de IB.Woy schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:12:
[...]
Volgens mij ontbreekt die altijd, hij staat natuurlijk ook niet op jouw natuurlijke persoon geregistreerd maar op jouw eenmanszaak, je bent dan wel een rekeninghouder. Ik kan mij in ieder geval niet herinneren dat mijn zakelijke rekening ooit bij de ingevulde gegevens stond.
Ja maar de registratie is anders, want het wordt op een KVK nummer geregistreerd. Daarbij sta je natuurlijk wel als belanghebbende/eigenaar geregistreerd. Maar ook voor de IB is het ondernemingsvermogen ( en dus de zakelijke rekening in principe ) geen vermogen in box-3.PolarBear schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:00:
[...]
Eenmanszaak is een natuurlijk persoon. Wellicht dat de banken de data anders aanleveren o.i.d. waar door de belastingdienst ze niet meeneemt in de VIA maar je natuurlijk persoon en eenmanszaak zijn een. Daarom reken je ook voor je zaak af via de IB.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Fiscaal gezien staat het rekeningnummer gewoon op jouw BSN-nummer. Voor de belastingdienst hoef je als eenmanszaak ook geen zakelijke rekening te hebben of zelfs een gescheiden rekening te hebben strict formeel. Het maakt wel je administratie een hel als je meer dan een handjevol transacties hebt. Omgekeerd, als je met jouw zakelijke rekening elke week de privé Albert Heijn boodschappen pint is het ook gewoon een privé opname. Het type rekening doet daar niets aan af. De bank zal echter zakelijk gebruik ontmoedigen (geen koppeling met boekhoudpakket, geen ideal mogelijkeheden etc) of verbieden in de voorwaarden. Feiten en omstandigheden maken of iets wel of niet tot het ondernemingsvermogen hoort (in feite is het gewoon een sommetje).Woy schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:08:
[...]
Ja maar de registratie is anders, want het wordt op een KVK nummer geregistreerd. Daarbij sta je natuurlijk wel als belanghebbende/eigenaar geregistreerd. Maar ook voor de IB is het ondernemingsvermogen ( en dus de zakelijke rekening in principe ) geen vermogen in box-3.
Weten mensen hier of het handmatig te berekenen valt?
Mijn ervaring is juist, en dat zijn ook de geluiden die ik om mij heen hoor, dat juist de VIA-gegevens steeds completer isLammert de Haan schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:42:
[...]
Dat kun je vooraf niet weten. Zo gek als dit jaar heb ik het nl. nog niet eerder meegemaakt. De Belastingdienst kampt wel degelijk met technische problemen. Zo ontbreekt dikwijls informatie of bevat zij verouderde vooraf ingevulde gegevens. Dat is niet te wijten aan (mogelijke) drukte op de website.
Het lijkt er eerder op dat het aangiftesysteem, in lijn met het invorderingssysteem, op omvallen staat!
(De belastingdienst is hierin overigens ook afhankelijk van andere partijen)
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Het wordt een beetje een definitie discussie, en in de basis zeggen we ook hetzelfde. Maar een rekeningnummer "staat" niet fiscaal op een BSN-nummer. Juridisch gezien is een eenmaanszaak natuurlijk geen rechtspersoon, en dus valt het binnen jouw eigendom/verantwoordelijk. Maar zakelijke rekeningen staan bij de bank niet als eigendom aangemerkt van een natuurlijk persoon, maar van een bedrijf/kvk nummer (juridisch komt dat natuurlijk op hetzelfde neer, maar adminsitratief niet), er zit dus een extra stap indirectie tussen, en zover ik weet zijn zakelijke rekeningen ook nooit meegenomen met de informatie die de belastingdienst zelf invult.PolarBear schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:15:
[...]
Fiscaal gezien staat het rekeningnummer gewoon op jouw BSN-nummer.
Exact waarom ik "in principe" zeg, het geld op je prive rekening kan in theorie ook tot het ondernemingsvermogen horen, maar bij de belastingaangifte zal dat een stuk lastiger te verantwoorden zijnFeiten en omstandigheden maken of iets wel of niet tot het ondernemingsvermogen hoort (in feite is het gewoon een sommetje).
[ Voor 3% gewijzigd door Woy op 02-03-2021 15:25 ]
Dat kun je vooraf zeker wel weten. De zwarte zaterdag naar Frankrijk vermijden we met z'n allen of nemen we gewoon als een man. Niet klagen, maar die file in. Begin maart zijn de zwarte dagen op de website van de belastingdienst. Die vermijd je of je klaagt er niet over. Je weet gewoon dat die paar dagen in het jaar de site niet goed werkt. En als je zoveel aangiftes moet doen lijkt het wel alsof je het zakelijk doet... dat doe je toch niet via de website van de belastingdienst mag ik hopen.Lammert de Haan schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:42:
[...]
Dat kun je vooraf niet weten. Zo gek als dit jaar heb ik het nl. nog niet eerder meegemaakt.
Als ik kijk naar:Basekid schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:22:
Als ik het goed begreep kan je de premie voor een arbeidsongeschiktheidsverzekering ook aftrekken van je belasting. Echter staat deze niet op mijn loonstrook jaaroverzicht, en heb ik geen toegang tot mijn oudere loonstroken omdat ik niet meer bij die werkgever werk.
Weten mensen hier of het handmatig te berekenen valt?
dan betwijfel ik of je wel recht hebt op aftrek. Vaak dekken werkgevers het risico op arbeidsongeschiktheid in doormiddel van een verzekering. Dan is die werkgever ook de begunstigde. In die gevallen is de premie voor de werknemer niet aftrekbaar voor diens aangifte inkomstenbelastingPremie arbeidsongeschiktheidsverzekering
De premie voor de arbeidsongeschiktheidsverzekering is fiscaal aftrekbaar. De voorwaarde is dat de uitkering wordt gedaan aan degene die de premie betaalt. De begunstigde moet dezelfde zijn als de verzekeringsnemer/premiebetaler.
[Bron]
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
In mijn geval is het beide: Mijn werkgever (universiteit) heeft een verzekering tot 70%, en ik betaal via mijn brutoloon nog eens 20-30 euro de maand via Loyalis om dat op te krikken naar 100%. Eigenlijk dus een aanvullende verzekering.Herman schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:31:
[...]
Als ik kijk naar:
[...]
dan betwijfel ik of je wel recht hebt op aftrek. Vaak dekken werkgevers het risico op arbeidsongeschiktheid in doormiddel van een verzekering. Dan is die werkgever ook de begunstigde. In die gevallen is de premie voor de werknemer niet aftrekbaar voor diens aangifte inkomstenbelasting
Dan zou ik een telefoontje wagen aan LoyalisBasekid schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:36:
[...]
In mijn geval is het beide: Mijn werkgever (universiteit) heeft een verzekering tot 70%, en ik betaal via mijn brutoloon nog eens 20-30 euro de maand via Loyalis om dat op te krikken naar 100%. Eigenlijk dus een aanvullende verzekering.
Blijft natuurlijk de vraag wie de begunstigde van de verzekering is.
Ik gebruik al sinds jaar en dag professionele software. Deze software biedt echter geen oplossing voor de technische problemen waar de Belastingdienst momenteel mee te kampen heeft. Helaas.PolarBear schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:00:
[...]
Je doet voorkomen als of je een professional bent, als dat zo is snap ik niet waar je zo boos over bent. Gebruik gewoon professionele aangiftesoftware.
Ik heb namelijk nu geen flauw idee welk gedeelte van de pensioenspaarrekening fiscaal aftrekbaar is. In de presentatie van het bedrijf staat dat het ingelegde deel een brutobedrag is... maar het staat niet op een loonstrookje.
[ Voor 18% gewijzigd door Ruben0s op 02-03-2021 16:28 ]
Dat klopt. Pensioenpremie mag door de werkgever betaald worden, en is dan geen onderdeel van het loon. Of als het door de werknemer wordt betaald, mag het uit het bruto-loon. Vaak is het een verdeling tussen die 2, bijvoorbeeld 50/50, of 33/67%.Ruben0s schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:25:
Mijn vriendin krijgt van haar werkgever maandelijks een bedrag gestort op haar pensioenspaarrekening. Dit bedrag staat echter nergens vermeld op een loonstrookje. Kan dit / klopt dit?
Ik snap niet wat je hiermee wil zeggen. Er is niks aftrekbaar, het is gewoon nooit meegeteld als loon.Ik heb namelijk nu geen flauw idee welk gedeelte van de pensioenspaarrekening fiscaal aftrekbaar is. In de presentatie van het bedrijf staat dat het ingelegde deel een brutobedrag is... maar het staat niet op een loonstrookje.
Mijn vriendin heeft een pensioenspaarrekening/beleggingsrekening bij brandnewday. Daar legt ze elke maand een x bedrag in van haar nettoloon. Dit gedeelte was altijd fiscaal aftrekbaar.Pooh schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:36:
[...]
Dat klopt. Pensioenpremie mag door de werkgever betaald worden, en is dan geen onderdeel van het loon. Of als het door de werknemer wordt betaald, mag het uit het bruto-loon. Vaak is het een verdeling tussen die 2, bijvoorbeeld 50/50, of 33/67%.
[...]
Ik snap niet wat je hiermee wil zeggen. Er is niks aftrekbaar, het is gewoon nooit meegeteld als loon.
Sinds 2020 stort haar werkgever ook een bedrag op de pensioenspaarrekening.
Het is niet een standaardpensioenregeling.
Ah, ik snap het. Bruto bijdragen en bijdragen door werkgever kun je niet aftrekken. Netto bijdragen aan pensioen mag je inderdaad wel aftrekken (dus eigenlijk maak je er dan weer een bruto bijdrage van), mits ze passen binnen de jaarruimte. Je pensioenrekening hoort een aangroeifactor te leveren, op basis waarvan je de jaarruimte kunt berekenen. Hoe dat met een zelfstandig beheerde pensioenrekening zit weet ik niet precies, maar uiteindelijk komt het op hetzelfde neer: Door de bijdrage van werkgever gaat de aangroei omhoog, en de 'vrije' jaarruimte omlaag, en dus het deel dat je af mag trekken ook. Daarvoor hoef je niet te weten hoeveel de werkgever precies heeft bijgedragen, alleen wat de uiteindelijke pensioengroei is. Let op, die factor is een of ander ingewikkeld rekending, een soort 'virtuele groei' van je pensioen op jaarbasis tegen de tijd dat je 67 bent. Brandnewday zal die ergens in een pensioenoverzicht hebben gestuurd?Ruben0s schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:52:
[...]
Mijn vriendin heeft een pensioenspaarrekening/beleggingsrekening bij brandnewday. Daar legt ze elke maand een x bedrag in van haar nettoloon. Dit gedeelte was altijd fiscaal aftrekbaar.
Ruben0s schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:52:
[...]
Mijn vriendin heeft een pensioenspaarrekening/beleggingsrekening bij brandnewday. Daar legt ze elke maand een x bedrag in van haar nettoloon. Dit gedeelte was altijd fiscaal aftrekbaar.
Als aanvulling op het bovenstaande. Als je een beetje handig bent met Excel: Bright heeft een heel handig format gecreëerd waarmee je je (aftrekbare) jaarruimte kan berekenen (https://brightpensioen.nl...aarruimte-berekenen-tool/). Dat gaat tot maximaal 7 jaar terug, dus je kan ook nog een beetje uitzoeken hoe je eventueel extra ruimte kan creëren. Daarnaast ook handig om alvast een beetje voor dit jaar te plannen (wat handig is om te storten).Pooh schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:18:
[...]
Ah, ik snap het. Bruto bijdragen en bijdragen door werkgever kun je niet aftrekken. Netto bijdragen aan pensioen mag je inderdaad wel aftrekken (dus eigenlijk maak je er dan weer een bruto bijdrage van), mits ze passen binnen de jaarruimte. Je pensioenrekening hoort een aangroeifactor te leveren, op basis waarvan je de jaarruimte kunt berekenen. Hoe dat met een zelfstandig beheerde pensioenrekening zit weet ik niet precies, maar uiteindelijk komt het op hetzelfde neer: Door de bijdrage van werkgever gaat de aangroei omhoog, en de 'vrije' jaarruimte omlaag, en dus het deel dat je af mag trekken ook. Daarvoor hoef je niet te weten hoeveel de werkgever precies heeft bijgedragen, alleen wat de uiteindelijke pensioengroei is. Let op, die factor is een of ander ingewikkeld rekending, een soort 'virtuele groei' van je pensioen op jaarbasis tegen de tijd dat je 67 bent. Brandnewday zal die ergens in een pensioenoverzicht hebben gestuurd?
Dan wordt het de facto dus al van je inkomen afgetrokken: het verlaagt je bruto loon. Omdat het al van je bruto loon af gaat, kun je het niet nóg eens bij je belastingen aftrekken.Basekid schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:36:
[...]
In mijn geval is het beide: Mijn werkgever (universiteit) heeft een verzekering tot 70%, en ik betaal via mijn brutoloon nog eens 20-30 euro de maand via Loyalis om dat op te krikken naar 100%. Eigenlijk dus een aanvullende verzekering.
Mogelijk handig voor de vragensteller: In sommige gevallen, zoals bij mij, kun je wel iets terugkrijgen bij de belasting. Mijn werkgever betaalt 50% van mijn pensioenbijdrage door dit bedrag toe te voegen aan mijn bruto loon. Uit mijn brutoloon + bijdrage wordt vervolgens mijn inleg voor pensioen gehaald. Omdat ik dus belasting betaal over mijn pensioeninleg, kan ik dit terugvragen.Pooh schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:36:
[...]
Dat klopt. Pensioenpremie mag door de werkgever betaald worden, en is dan geen onderdeel van het loon. Of als het door de werknemer wordt betaald, mag het uit het bruto-loon. Vaak is het een verdeling tussen die 2, bijvoorbeeld 50/50, of 33/67%.
Brightpensioen heeft hier een goede uitleg met hoe je dit moet invullen, als het niet al ingevuld staat. :-)
De website van de Belastingdienst vermeld wat dat betreft het volgende:
"
Mijn Belastingdienst en de aangifte-app tijdelijk niet beschikbaar
De afgelopen dagen werden problemen ondervonden met het doen van aangifte via Mijn Belastingdienst. Vanavond (2 maart) wordt tussen 19.00 uur en 20.30 uur geprobeerd de storing op te lossen. Dit betekent dat het tijdelijk niet mogelijk is om in te loggen via Mijn Belastingdienst en de aangifte-app en aangifte te doen. De werkzaamheden duren tot 20.30 uur en we hopen dat daarmee de problemen zijn opgelost.Excuses voor het ongemak."
Blijf het raar vinden dat er geen optimalisatie vanuit de Belastingdienst is. Als je blind doorklikt schiet je echt royaal in je voet.
Vreemd, ik kom er nog helemaal niet in.Barrycade schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:53:
Lijkt gelukt te zijn, kon zonet inloggen en liep als een zonnetje. Stabiel het eind bereikt. Alles goed vooraf ingevuld. Langste duurde nog het verdelen. Slechtste verdeling scheelde 3K met de beste verdeling.
Blijf het raar vinden dat er geen optimalisatie vanuit de Belastingdienst is. Als je blind doorklikt schiet je echt royaal in je voet.
Dein Atem kalt, das Herz in Flammen
Klopt. Maar je betaalt hem bruto via je werkgever, dus voordat je loonheffing eraf gaat. Of je betaalt hem van je netto loon en mag hem bij je aangifte opvoeren (en betaal je hem dus alsnog bruto).Basekid schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:36:
[...]
Ik kan nog steeds niet inloggen. Vanmiddag lukte het even in te loggen, maar miste er in het overzicht allerlei informatie. Allemaal poststukken stonden er niet meer in. Begin februari was een een nieuwe voorlopige aanslag ingediend door mijn accountant omdat ik nu mijn eigen pensioenpremie ga betalen en mijn AOV fors omhoog gaat, maar hoop niet dat die nu verdwenen is

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Ik kom er nu wel in en het loopt allemaal weer zoals je mag verwachten. Lijkt erop dat de koppeling op belastingdienst.nl niet werkt maar via https://mijn.belastingdienst.nl/mbd-pmb/pmb.html lukt het wel.
[ Voor 80% gewijzigd door De_Bastaard op 02-03-2021 21:23 ]
Blijkbaar ben ik door de mazen geglipt, ik had nog een URL in mijn recent staan die nog wel werkte, maar via de main pagina kom ik ook niet meer in. Inderdaad die link van hierboven. Maar wel op eigen risico dus
[ Voor 9% gewijzigd door Barrycade op 02-03-2021 21:14 ]
Levert mij een foutmelding op:De_Bastaard schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:14:
Als je via belastingdienst.nl wilt inloggen kan het niet, maar als je direct naar https://mijn.belastingdienst.nl/GTService/#/inloggen gaat kwam ik er net meteen in :-)
Technische fout
Er is een technische fout opgetreden. U bent automatisch uitgelogd. Probeer het later nog eens.
Klik op Stoppen om naar www.belastingdienst.nl te gaan.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Merkwaardig, 3 minuten geleden werkte het bij mij nog maar nu dus niet meer
edit en nu werkt https://mijn.belastingdienst.nl/mbd-pmb/pmb.html wel weer. lijkt wel trial en error hoor.
[ Voor 12% gewijzigd door De_Bastaard op 02-03-2021 21:18 ]
Nice! Deze link werkt voor mij.Jeroendedoem schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:13:
[...]
Ik kom er nu wel in en het loopt allemaal weer zoals je mag verwachten. Lijkt erop dat de koppeling op belastingdienst.nl niet werkt maar via https://mijn.belastingdienst.nl/mbd-pmb/pmb.html lukt het wel.
Deze verwijst dan door naar https://mijn.belastingdienst.nl/GTService/#/inloggen van @De_Bastaard. Maar als ik direct naar die link van Bastaard ga, dan werkt het niet.
Eventueel is deze ook nog te proberen:
https://mijn.belastingdie....html#inkomstenbelasting:
Even je aangifte verwijderen en opnieuw beginnen. Had ik ook. Anders toch nog even geduld hebben.tomas123 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:26:
Ik zit er nu ook in, alleen begrijp ik niet waarom er geen gegevens vooraf ingevuld zijn? Andere jaren was dit wel altijd, ben ook niet veranderd van werkgever. Wel variabel loon.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Kleine 200eu bij betalen, klopt ook wel ivm teveel HRA vorig jaar (laatste 2 maanden, andere hyptheek rente).
[ Voor 8% gewijzigd door mvrhrln op 02-03-2021 21:45 ]
Klopt dit was het inderdaadCurlyMo schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:34:
[...]
Even je aangifte verwijderen en opnieuw beginnen. Had ik ook. Anders toch nog even geduld hebben.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Tijdstip lijkt niet echt uit te maken, net wel voor het eerst erin gekomen met een vooringevulde aangifte in 2 dagen pogingen.Cheesy schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:16:
Ja klopt, liep net even lekker. Nadat 'ie er helemaal uit lag kom ik er nu weer in maar het verdelen wil nu niet. Da's juist het leukste. Ben benieuwd wat er nou zo brak draait daar, want het is niet het grote bezoekersaantal wat hiervoor zorgt.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Zocht net even op twitter nadat ik ook die melding had, schijnt wel met de storing te maken te kunnen hebben.mvbo schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:20:
Ik krijg in de app enkel de melding "u kunt dit jaar geen aangifte doen met de app, omdat de app uw situatie niet ondersteunt. Doe online aangifte" maar ik val in geen enkele situatie die in deze lijst staat. Hoop eigenlijk dat het te maken heeft met de problemen op dit moment, maar ben bang dat er toch iets raars zit bij mij dit jaar.
Kan er niet zo goed met mijn pet bij waarom het na twee dagen nog niet werkt, het is toch niet het eerste jaar dat we via internet aangifte moeten doen?
Bij ons was dit ook het geval, op 1 of andere manier stond onze oude woning (verkocht in december 2017) nog als bezit in de lijst. (Bij zowel Woz als kadaster overzicht op mijn.overheid staat deze niet)mvbo schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:20:
Ik krijg in de app enkel de melding "u kunt dit jaar geen aangifte doen met de app, omdat de app uw situatie niet ondersteunt. Doe online aangifte" maar ik val in geen enkele situatie die in deze lijst staat. Hoop eigenlijk dat het te maken heeft met de problemen op dit moment, maar ben bang dat er toch iets raars zit bij mij dit jaar.
[ Voor 4% gewijzigd door Osxy op 02-03-2021 22:25 ]
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Het werkte zonet een tijdje fatsoenlijk toen de login niet meer op de hoofdpagina stond. Nu kan iedereen weer inloggen, en de problemen zijn terug. Ze zeggen wel dat het geen capaciteitsprobleem is of iets dergelijks, maar daar lijkt het toch wel op.De_Bastaard schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:18:
[...]
Merkwaardig, 3 minuten geleden werkte het bij mij nog maar nu dus niet meer. Blijkbaar zijn ze bij de BD nog bezig en willen ze niemand in laten loggen. Misschien stond er stiekem nog een deurtje open dat ze nu hebben afgesloten
edit en nu werkt https://mijn.belastingdienst.nl/mbd-pmb/pmb.html wel weer. lijkt wel trial en error hoor.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker al helemaal niet.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Werkend ook al niet.Phusebox schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:38:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker al helemaal niet.
Zelden meegemaakt...je gaat me niet vertellen dat er 140.000 mensen om 22:47 op een dinsdag proberen hun belastingaangifte te doen.
Zo hebben we in 2019 pas het geld van 2015 gekregen. Maar, als je moet bijbetalen dan moet dat natuurlijk wel zsm

Lijkt het wel op he....Hielko schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:48:
Ik denk dat je een paar nullen van dat getal moet halen om op de daadwerkelijke capaciteit te komen.
Bericht van vanmiddag zegt:
Door de toevoer van het aantal ingelogde mensen te beperken, probeert de Belastingdienst de online omgeving stabiel te houden. Als voorbeeld noemt Neleman dat er dinsdagochtend 140.000 mensen ingelogd waren en dat het maximumaantal toen is afgeknepen naar 40.000 om de stabiliteit te verbeteren. Deze cijfers zijn volgens de woordvoerder variabel.
40.000 lijkt me ook veel voor dit tijdstip.
Merk ik niet veel van
Via de App lukte nu wel, maar ik wil graag wat meer detail zien.
Vorige jaren ging dit aanmerkelijk beter, eigenlijk van de gekken.
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Inderdaad, ik krijg nog steeds een foutmeldingqadn schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:20:
Volgens hun laatste servicebericht is het opgelost.
Merk ik niet veel van

Morgen bellen met de Belasting Telefoon en een papieren aangiftebiljet bestellen.
Wordt mogelijk zaterdag of volgende week dinsdag bezorgd. Direct invullen en terugsturen
Gaat waarschijnlijk sneller dan een elektronische aangifte.
Het zal aan mij liggen maar ik snap die haast niet zo... Ik heb ook helemaal geen tijd voor aangifte nu, ben gewoon aan het werk...
Kuddedieren...
[ Voor 12% gewijzigd door FreakNL op 03-03-2021 00:07 ]
Dat geldt ook voor mij, @FreakNl. Ik ben ook gewoon aan het werkt. De Belastingdienst belet mij echter om mijn werk op een adequate wijze uit te voeren!FreakNL schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 00:06:
Of je wacht tot 10 / 15 maart, dan klik je er zo doorheen...
Het zal aan mij liggen maar ik snap die haast niet zo... Ik heb ook helemaal geen tijd voor aangifte nu, ben gewoon aan het werk...
Kuddedieren...
00:05 ingelogd, 00:17 alles verzonden en ontvangstbevestiging.
Ging verder allemaal snel en soepel dus geen idee waarom het via de normale link niet zou werken.
Vooraf ingevuld data was weer 100% compleet dus zelf weinig hoeven doen. VT was weer keurig, paar tientjes te veel ontvangen dus niks te verrekenen onder de streep. Weer klaar voor een jaar,
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
[ Voor 4% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 03-03-2021 07:58 ]
En @Lammert de Haan dan heb je je klanten teveel / te snel beloofd. Succes met je civiele zaak tegen de BD...
Hier werkt het ook weer als een zonnetje. Problemen lijken opgelost, hopelijk ook als er weer wat meer mensen inloggen.Spotmatic schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:05:
Vanochtend even de aangifte van mij en mijn vrouw er doorheen gejast, wat perfect ging en nog snel ook.
Kwam er opeens wel achter dat ik nog mee had gedaan aan die 100 euro actie van Flatex

Ik kan niet meer in m'n account (opgezegd) en kan ook nergens meer een jaaropgave vinden. Ik dacht eigenlijk dat ik die opgeslagen had. Iemand een idee of dit problemen geeft met dividend? Waarschijnlijk een nihil bedrag dan, maar ik wil ook niet voor 5 euro gezeik met de BD natuurlijk...
Zou dat niet binnen de marge vallen van wat ze je wel of niet hoeft te betalen/terug te krijgen? Ik meen dat dat iets van 50 euro ofzo was. Een van de voorgaande jaren had ik de inkomsten/uitgaven zodanig verdeeld dat ik net voldoende negatief stond wat wordt weggestreept naar 0, terwijl dat aan de kant van mijn vrouw dan weer extra teruggave betekende. Dat is toch altijd mijn favoriete onderdeel van de jaarlijkse AIB-puzzelCheesy schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:10:
[...] ik wil ook niet voor 5 euro gezeik met de BD natuurlijk...
Volgens mij moet je het invullen het jaar dat je ze maakt maar als ik het zelf zou hebben zal ik kijken in welk jaar het het beste uitkomt. Kan me voorstellen als de hypotheek en HRA pas begint in 2021 dat dat jaar gunstiger is voor je.Piet_Piraat7 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 07:58:
Wij hebben in december 2020 een huis gekocht waar advieskosten bij kwamen kijken. Deze zijn pas geincasseerd in februari 2021. Ik weet nu niet of ik die kosten wel of niet bij de belastingaangifte moet noteren, of volgend jaar pas
Festina lente
Kom er inmiddels al niet meer inCheesy schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:10:
[...]
Hier werkt het ook weer als een zonnetje. Problemen lijken opgelost, hopelijk ook als er weer wat meer mensen inloggen.

Lijkt mij niet, mijn aangifte van eerder vanochtend heb ik probleemloos in Chrome kunnen doen.Hulleman schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:31:
Hier er inmiddels door. Via chrome problemen, via edge geen problemen. Afgelopen dagen merkte ik ook dat ik via edge verder het proces in kwam en zelfs een deel van de aangifte kon invullen. Via chrome kwam ik er met geen mogelijkheid door. Toeval of heeft de browser invloed?
https://mijn.belastingdie....html#inkomstenbelasting:
"Een moment geduld alstublieft..."
[ Voor 9% gewijzigd door De_Bastaard op 03-03-2021 08:35 ]
Ik zie het, wat ongelukkig allemaal.
Een wachtrij is niet erg, maar nu kun je inloggen met DigiD en krijg je daarna pas de melding dat het maximaal aantal mensen ingelogd is.
Kleine (!) webshops hebben het met Black Friday echt beter voor elkaar waar gewoon een que is met een wachtvenster en als je aan de beurt bent wordt je automatisch geredirect naar de webshop. Zoiets moet toch relatief simpel te implementeren zijn?
Voorbeeld: "Het maximaal aantal bezoekers op belastindienst.nl is bereikt. Blijf wachten, u wordt automatisch doorgestuurd zodra er plaats is"
Wat dacht je van sites als Ticketmaster? Als er tickets voor een populaire artiest in de verkoop gaan kom je netjes in de wachtrijCheesy schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:38:
[...]
Ik zie het, wat ongelukkig allemaal.
Een wachtrij is niet erg, maar nu kun je inloggen met DigiD en krijg je daarna pas de melding dat het maximaal aantal mensen ingelogd is.
Kleine (!) webshops hebben het met Black Friday echt beter voor elkaar waar gewoon een que is met een wachtvenster en als je aan de beurt bent wordt je automatisch geredirect naar de webshop. Zoiets moet toch relatief simpel te implementeren zijn?
Voorbeeld: "Het maximaal aantal bezoekers op belastindienst.nl is bereikt. Blijf wachten, u wordt automatisch doorgestuurd zodra er plaats is"
Try SCE to Aux
Goede verbetering dat je de ANBI's waar je giften aan hebt gedaan nu op kan zoeken in een lijst als je je giften op een rij zet. Ik was even bang dat het opzoeken van kleine organisaties lastig zou worden maar ze stonden er allemaal keurig tussen
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Inderdaad handig voor de gebruiker, en minstens net zo handig voor de Belastingdienst om controles uit te voeren bij ANBI's. Nog maar enkele jaren geleden was het invullen van een RSIN facultatief meen ik. Dat schiet natuurlijk niet op...vandermark schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:52:
Hier ging het ook goed, alles stond er goed in.
Goede verbetering dat je de ANBI's waar je giften aan hebt gedaan nu op kan zoeken in een lijst als je je giften op een rij zet. Ik was even bang dat het opzoeken van kleine organisaties lastig zou worden maar ze stonden er allemaal keurig tussen
Het nodeloos vragen maar de status van een mogelijk inning of uitbetaling is niet nodig en derhalve offtopic