Zou je mij een linkje of messageid kunnen geven naar die aanbiedingen zodat we naar hetzelfde kijken?bilgy_no1 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:19:
[...]
Een dynamisch gemiddelde zal voor iedereen anders zijn. Dat is het hele punt: met dynamisch kun je flink besparen als je het verbruik naar de goedkopere momenten stuurt. Iedereen doet dat op een andere manier en komt dus op een ander tarief uit.
Ik kom hier regelmatig de stelling tegen dat je met dynamische tarieven ALTIJD goedkoper uitbent en dat is simpelweg niet een stelling die altijd en voor iedereen waar is. De voorbeelden staan er waarin mensen in november en december (en ik vermoed ook in augustus en september) gewoon duurder uit waren dan ik en anderen met een 'normaal' tarief dat ik vorig jaar december kreeg aangeboden (en wat ik al duur vond...).
Ik ben zelf ook enthousiast over dynamische tarieven, maar het is geen magic bullet om zomaar even je energierekening te verlagen zonder dat je er omkijken naar hebt. En aan de vragen te zien komen hier best veel mensen uit wanhoop die door de energiekosten-bomen het bos niet meer zien. Ik denk dat zij wel een genuanceerd verhaal moeten krijgen.
Het topic gaat de laatste weken erg hard en heb niet alles op de letter gevolgt.
edit: zoals hierboven dus? Is dat een nieuw contract geweest wat je in december 2022 afsluit?
Zo nee: hoe lang heb je voor die prijs afgenomen?
[ Voor 5% gewijzigd door Raymond P op 10-01-2023 16:29 ]
- knip -