Maar heb je daarvoor je verbruik gestuurd of niet?BernardV schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:15:
[...]
Precies; Even het gemiddelde wat ik heb betaald sinds ik dynamisch heb
Nov 2022: €0.36/kWh - €1.76/m3
Dec 2022: €0.36/kWh - €1.82/m3
Jan 2023: €0.29/kWh - €1.46/m3 (tot nu toe)
Ter vergelijking: ik zat in november en december nog op €0,40 piek en €0,30 dal bij Greenchoice. Zelfs met een 50/50 verdeling zou ik dus onder jouw gemiddelde zijn uitgekomen.
Januari is een heel ander verhaal uiteraard, met een tarief van €0,87/€0,71, vergeleken met jouw €0,29, maar je hebt tot nu toe een zachte en windrijke periode in januari gehad. De maand is nog niet voorbij. Ik denk dat de kans klein is dat je boven die Variabele tarieven komt, maar die gaan in februari ook alweer omlaag. En dan is Greenchoice nog niet eens de goedkoopste. Bovendien is voor veel mensen het prijsplafond afdoende en betaal je (in beide gevallen) niet meer dan €0,40.
We zitten de afgelopen weken met een extreem verschil, maar dat is misschien/waarschijnlijk niet representatief. Net zomin als dat augustus/september representatief waren met extreme teruglever prijzen voor PV.
Ik geloof er zelf wel in en stap over 2 dagen ook over op dynamische tarieven. Maar het heeft me er ook toe aangezet om met te verdiepen in het enrgieverbruik en te gaan kijken wat we kunnen besparen en hoe we kunnen gaan schuiven naar goedkopere momenten. Ik boek niet alvast een vakantie van de besparing die ik zou kunnen maken op basis van de lage tarieven van de afgelopen weken...