Ik heb een hoger tarief ingesteld ten opzichte van de huidige stroominkoop (nu nog bij vattenfall a ~0,85€ per kW),timanrebel schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:32:
[...]
In mijn geval ben ik dat zelf, en had ik vooral een methode nodig die ook te verdedigen is richting de belastingdienst.
Als alternatief zou je elke maand het gemiddelde kunnen opnemen wat je zelf over een maand hebt betaald. Maar dat hoeft dan niet te zijn wat je ook hebt betaald voor het opladen van de auto...
Het is ook aan de belastingdienst bijna onmogelijk te laten zien hoeveel je daadwerkelijk hebt betaald voor de stroom die je auto in is gegaan, en zolang het bedrag dat je ontvangt niet hoger is dan de rekening die je betaald zal niemand er moeilijk over doen dat je iets meer hebt ontvangen dan eigenlijk de bedoeling was. (of minder hebt ontvangen, want wie weet precies wat je betaald hebt?)
[...]
Ik weet niet hoe je werkgever er over denkt, maar als je de meeste recent CBS cijfers gebruikt is dat denk ik prima te verdedigen tegenover de belastingdienst en/of andere overheden.
De kosten voor een nieuwe groepenkast, het aanleggen van de paal, etc heb ik gemaakt / zelf gedaan. Dus ik vindt dat de werkgever daar prima een bijdrage in kan leveren.
De laadpaal zelf is wel eigendom van de werkgever.
Kan me niet voorstellen dat dit te controleren valt..