De grootste reden waarom ik naar dynamische prijzen ben overgestapt:
De grote providers zitten enorm in hun maag met de vaste contracten. Immers, die hebben bijvoorbeeld 3 jaar lang gas vastgezet a 80 cent per m3 terwijl providers in de zomer hebben moeten inkopen tegen gasprijs a 3 euro per m3. Dit geld wat de provider verliest agv deze vaste contracten, 3 jaar lang!!) kunnen ze maar op een manier verhalen; op de variabele contracten. Daarom zie je de variabele tarieven zelfs nu nog stijgen...en wie is de sjaak?; de variabele tarief betaler bij deze reguliere providers. Die betalen voor degene die vast contract hebben afgesloten, je betaald als het ware het dubbele.
Daar bovenop gaat de overheid dit nog eens compenseren boven de 1.45 euro.
Ja, de consument is geholpen maar indirect spekt de overheid de commitment op vaste contracten ooit door providers eerder afgesloten.
Discussie gaande tussen overheid en providers want overheid wil dit tegen inkoopprijs en providers natuurlijk tegen verkoopprijs...ze zeggen echter niet de werkelijke reden hierachter (software?hahaha). Forget it! Het issue is de commitments op de vaste contracten!!
Welnu, ik ben niet gek om mij te laten gebruiken door reguliere providers om hun vaste tarieven a 80 cent te gaan compenseren.
Aldus; enige mogelijkheid is dynamische prijzen als je geen vast contract hebt.
Risico is beperkt want alle gasvoorraden zijn volgeladen afgelopen zomer en Nord stream pijpen zijn opgeblazen. Het slechte nieuws is nu wel geabsorbeerd. Poetin kan niet meer manipuleren.
Bovendien elke maand dat ik gas betaal a 1 euro ipv 4 euro bij reguliere provider, bespaar je 3 euro. Het is nogal wat per m3!!
[
Voor 12% gewijzigd door
Jeroen50 op 04-11-2022 11:56
]