• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:51
Wat een interessante piek op middernacht (0:00-0:15). Die heb ik nog niet eerder gezien. Gaat er een opweklocatie gepland offline op dat moment en moet de rest het opvangen?

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 15:58
Morgen gemiddeld tarief van €0.26 per kwh en niet echt uitschieters bij Zonneplan hele dag.

Netjes.

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

Bravo

Second Best

Joarie schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 13:06:
Wat een interessante piek op middernacht (0:00-0:15). Die heb ik nog niet eerder gezien. Gaat er een opweklocatie gepland offline op dat moment en moet de rest het opvangen?
Lijkt mij eerder voorschrijdend inzicht dat de (wind?)productie toch een beetje minder is dan verwacht. Dan kan in de DA prijs van vandaag niet meegenomen worden, morgen wel. Voor vandaag wordt dat verschil op de Intra Day en onbalansmarkt opgelost, dat zie je dan niet terug in de Day Ahead prijs.

Ioniq 6 LR Lounge 20" @ Elli Pro
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

• luxus
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:31
Otto Jans schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 13:29:
Morgen gemiddeld tarief van €0.26 per kwh en niet echt uitschieters bij Zonneplan hele dag.

Netjes.
ik zie de laatste tijd wel vaker opmerkingen over "prima prijs morgen bij Zonneplan" of iets in die trant. Maar afgezien van de inkoop/verkoop-vergoedingen zijn de prijzen toch bij alle dynamische contracten in Nederland hetzelfde? Ik wil maar zeggen, het heeft niks met Zonneplan van doen. De kwartier/uur-tarieven bij Frank, Tibber, en de rest zijn allemaal ongeveer hetzelfde.

Daikin Altherma 3 R F 6 kW, EHVH 08 S23 EJ9W + ERGA 06 EA V3H. 18 x 435 Wp PV, Enphase IQ8MC-72-M-INT micro-omvormers, 5850 Wp.

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16:00

Jerra

Beunhaas in wording

Ik vind het sowieos een extreem slowchat gehalte hebben...
Iedereen kan de prijzen toch lekker online bekijken ;)

• Hencksch
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:53
Stefannn schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 20:40:
[...]

Op zich opmerkelijk…
Afgelopen december was er nog een eigen huis/budget aanbod van 0.19euro/kWh, wel met 0.14euro/kWh teruglever kosten.
Maar beste deal die ik nu kan vinden zit op een dikke 0.23euro/kWh. Dat is 20% meer in slechts 1 maand.
Uw rekenwerk klopt niet. Die 19 cent en die 14 cent horen bij elkaar. Dat zijn allebei kosten. Als je daar 23 cent tegenover zet en dan de daarbij behorende terugleverkosten niet noemt, dan ontbreekt er een term in de vergelijking.
Pagina: 1 ... 319 320 Laatste

Let op:
Lees aub eerst de Topic Start voor je een vraag stelt. Onder Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic. staat een rekentool. Kom je er dan niet uit? Stel je vraag!

De energiemarkt is nu turbulent, dit topic is geen generieke chat hierover. Dit topic is strikt voor Day Ahead prijzen, aanbieders en ervaringen. Niet hoe je je P1-poort koppelt aan je domotica zodat je thuisaccu optimaal presteert.

Kijk bij uurprijzen goed of ze wel inclusief alle belastingen zijn, dat voorkomt teleurstellingen.
Zie ook de topic FAQ voor meer daarover en andere valkuilen.

Het vragen naar en aanbieden van referral codes is niet toegestaan. Zie ook de huisregels