De meesten zien dat gewoon in de app van hun leverancier.Hippe Lip schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 15:12:
Ik heb sinds begin deze maand voor het eerst een contract met dynamisch tarief (alleen E). Leek me een goed plan met een EV, 2x warmtepomp (géén thuisaccu!) en Home Assistant om dingen zonodig aan te sturen.
Nu zie ik hier posts waarin gesproken wordt over de gemiddelde prijs van de afgenomen kWh’s.
Hoe kan ik die voor mezelf vaststellen?
Ik kan elk kwartier de meterstand plus de prijs van dat kwartier in een spreadsheet wegschrijven, maar dat lijkt me een beetje overkill. Dat moet toch beter kunnen?
Ik schrijf import en export een keer per MTU in een database en reken dan de prijs per dag/maand/jaar uit. De MTU is afhankelijk van de leverancier: 15m voor Tibber en 60m voor Zonneplan. Vorig jaar (bij Tibber) was dit mijn resultaat:Hippe Lip schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 15:12:
Ik heb sinds begin deze maand voor het eerst een contract met dynamisch tarief (alleen E). Leek me een goed plan met een EV, 2x warmtepomp (géén thuisaccu!) en Home Assistant om dingen zonodig aan te sturen.
Nu zie ik hier posts waarin gesproken wordt over de gemiddelde prijs van de afgenomen kWh’s.
Ik kan elk kwartier de meterstand plus de prijs van dat kwartier in een spreadsheet wegschrijven, maar dat lijkt me een beetje overkill. Dat moet toch beter kunnen?
€0.24553 (import)
-€0.20145 (export, gesaldeerd)
-€0.07564 (export, niet gesaldeerd)
De afwijking tussen mijn eigen berekening en de jaarafrekening van Tibber was €1.08
12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Zonneplan | EV
Pak je maandafrekening van je leverancier, (zodra je die hebt), deel het bedrag door het aantal gebruikte kwh's...Hippe Lip schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 15:12:
Dat is de makkelijke manier, kan natuurlijk alleen als je al een maand-afrekening hebt, en alleen op maand-niveau, maar geeft prima gemiddeldes (eventueel teruglevering verrekenen, als je die hebt).
Even ter controle:markjanssen schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 15:45:
[...]
Pak je maandafrekening van je leverancier, (zodra je die hebt), deel het bedrag door het aantal gebruikte kwh's...
Dat is de makkelijke manier, kan natuurlijk alleen als je al een maand-afrekening hebt, en alleen op maand-niveau, maar geeft prima gemiddeldes (eventueel teruglevering verrekenen, als je die hebt).
Dan doe ik in mijn geval € 208,74 / (835,689 - 14,373 kWh) = 25,4 ct/kWh?
Of maak ik hier een denkfout?
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
ofwel in de app. zonneplan doet dat bijvoorbeeld.Hippe Lip schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 15:12:
en anders aan het eind van de maand je euro bedrag delen door je consumeerde kWh.
compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV
Dat velen hier een laag gemiddeld dynamisch tarief laten zien is heel leuk. Wat ze er niet bij vertellen is dat deze tarieven tot stand komen door goedkoop in te kopen in een accu, en later op dure momenten gebruiken danwel terug leveren.
Hiermee hebben ze wel hun verbruik met 20/25 procent verhoogd, dit vanwege rte verliezen. Wil je dit terug rekenen naar een vast contract prijs zonder accu, dan mag je dus die dynamische prijs verhogen met 20/25 procent simpelweg omdat je dan weer 20/25 procent minder verbruikt.
Dus al dat gepronk met lage tarieven is leuk, maar niet helemaal realistisch
Hiermee hebben ze wel hun verbruik met 20/25 procent verhoogd, dit vanwege rte verliezen. Wil je dit terug rekenen naar een vast contract prijs zonder accu, dan mag je dus die dynamische prijs verhogen met 20/25 procent simpelweg omdat je dan weer 20/25 procent minder verbruikt.
1 PVoutput . Dongen NB
klopt.Hippe Lip schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 16:07:
[...]
Even ter controle:
Dan doe ik in mijn geval € 208,74 / (835,689 - 14,373 kWh) = 25,4 ct/kWh?
Of maak ik hier een denkfout?
[Afbeelding]
met de kanttekening....
dit is de gemiddelde prijs over de 'Netto geconsumeerde energie'.
Je kan het ook apart doen voor geleverd en geconsumeerd maar dan moet je leverancier daar wel een apart euro bedrag voor geven.
Nu in de winter maakt dat geen bal uit.
In de zomer zeer zeker wel.
compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV
@Stefannn Handwerk dus helaas.Stefannn schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 16:16:
ofwel in de app. zonneplan doet dat bijvoorbeeld.
en anders aan het eind van de maand je euro bedrag delen door je consumeerde kWh.
Het liefst zou ik dat natuurlijk automatiseren, maar SamenOM heeft geen API, voor zover ik weet. Dat zou wel een heel mooie zijn, als dat kon.
<John O`Mill>
yep...Hippe Lip schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 16:19:
[...]
@Stefannn Handwerk dus helaas.
Het liefst zou ik dat natuurlijk automatiseren, maar SamenOM heeft geen API, voor zover ik weet. Dat zou wel een heel mooie zijn, als dat kon.
handwerk heeft overigens een groot voordeel.
"je houdt binding met de materie"
Als je geen apart euro bedrag voor leveren en consumeren hebt dan moet je eigenlijk:
[euro betaal bedrag] / [afgenomen kWh - teruggeleverd kWh + PV opgewekte kWh] doen.
dan heb je euro per geconsumeerde kWh.
Dat is niet alleen batterij. Ook EV en PV.reneeke1970 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 16:16:
Dat velen hier een laag gemiddeld dynamisch tarief laten zien is heel leuk. Wat ze er niet bij vertellen is dat deze tarieven tot stand komen door goedkoop in te kopen in een accu, en later op dure momenten gebruiken danwel terug leveren.
Zonder EV en PV denk ik dat dynamisch niet goedkoper is dan vast.
Ik zat vorig jaar op vast maar nauwgezette analyse gaf aan dat ik met dynamisch 300euro goedkoper zal zijn.
ik heb geen batterij.
Maar.... dat komt zeer zeker door EV die ik swinters ofwel met goedkope nachtstroom, danwel zomers met vrijwel gratis zonnestroom kan laden.
Ik zit sinds 1 januari op dynamisch.
Afgelopen week zat ik op 0.26euro/kWh. Afgelopen 30 dagen op 0.24euro/kWh. Dat komt voornamelijk door de warmtepomp. Die staat vrijwel 100% aan en kan de dure periodes dus nauwelijks omzeilen.
De EV daarentegen laad ik met een slim algoritme (heb ik op dit forum gepost). Die laad ik zelfs over het dure december en januari nu tegen gemiddeld ongeveer 0.20euro/kWh.
Het is natuurlijk een beetje spannend maar vanaf maart ga ik zeer waarschijnlijk voordeel halen uit mijn dynamische keuze.
Ik heb ook geen accu. Gemiddelde voor januari staat tot nu toe op 23,35 ct. Ik hoop hier in de zomermaanden nog zo'n 7 ct vanaf te kunnen halen. Kwestie van slim de EV's laden.reneeke1970 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 16:16:
Twee kanttekeningen:reneeke1970 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 16:16:
1. Als ik naar november kijk zie ik 24,4 cent (490 kWh) afname en 27,1 cent (60 kWh) teruglevering. Dat in een duurdere maand, en geen accu; alleen goed plannen van het EV laden.
2. Zeker in de zomer tikt het verlies dat je draait door de (in mijn geval 80-85%) RTE niet zo hard aan. De "verloren" stroom is gewoon weinig waard, en als je dus de waarde keer 10 kan laten gaan tikt dat nog steeds stevig aan.
Dik een half jaar geleden de evaluatie gedaan van mijn eerste jaar dynamisch t.o.v. vast zoals verkrijgbaar rond ingaan van het jaar. Conclusie was dat dynamisch goedkoper was zonder bonus te rekenen bij vast. Met bonus vast vergelijkbaar goedkoper.
Dit was nog zonder thuislanden van de EV, koken en WW op gas. Nu we dus grofweg de helft van ons verbruik naar de allergoedkoopste uren kunnen sturen is dynamisch een no-brainer. De accu staat er sinds vlak voor de kerst bij. Doet op dit moment weinig/niets, maar als de zon straks schijnt gaat hij geld opleveren, en volgend jaar helemaal.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Voor mij kom ik straks na een jaar dynamisch zonder accu op €0 uit. All electric huis, EV en een sauna die in de winter bijna 1x per week aanstaat. Uiteraard mogelijk gemaakt door de salderingsregeling en de hoeveelheid zonne-opwek. Had ik een jaar geleden een vast contract genomen dan was ik zeker niet op 0 uitgekomen. Waarom? Vooral de terugleverboete bij een vast contract, die maakte voor mij het grootste verschil...reneeke1970 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 16:16:
Tibber gemiddelden uit de app:
2025 €0,147/kWh (vanaf 1 februari)
2026 €0,223/kWh
Alles inclusief belastingen en inkoopvergoeding
[ Voor 10% gewijzigd door Sportmind op 23-01-2026 17:06 ]
Gasloze vrijstaande woning (A++++), Ecoforest EcoGeo Basic WP, Bodembron, BV 300 L, Duco Energy Premium WTW (2 zones, CO2 gestuurd), 13000 Wp zonnepanelen (4860 Wp ONO, 8140 Wp WZW), Nissan Leaf 2.0, Zappi V2.1, Tibber
Ik heb in 2025 geld toe gekregen voor een netto afname. Mag ik nu een lolly?
Dynamisch FTW als je maar kan sturen. Dat had ik met wat voor een ander contract dan ook niet voor elkaar gekregen.
Het gaat niet om de prijs NU, het gaat zelfs niet over de prijs in januari en zelfs niet over de prijs in de hele winter. Het gaat om het resultaat over een heel jaar. Voor diegenen die in paniek raken als de prijs een keer > 30 cent/kWh is, ja dan is dynamisch niet voor jou. Ga dan lekker voor de zekerheid van een vast contract.
Misschien kom ik eind 2026 ook wel uithuilen, maar tot die tijd weet ik niet wat het resultaat gaat zijn.
Dynamisch FTW als je maar kan sturen. Dat had ik met wat voor een ander contract dan ook niet voor elkaar gekregen.
Het gaat niet om de prijs NU, het gaat zelfs niet over de prijs in januari en zelfs niet over de prijs in de hele winter. Het gaat om het resultaat over een heel jaar. Voor diegenen die in paniek raken als de prijs een keer > 30 cent/kWh is, ja dan is dynamisch niet voor jou. Ga dan lekker voor de zekerheid van een vast contract.
Misschien kom ik eind 2026 ook wel uithuilen, maar tot die tijd weet ik niet wat het resultaat gaat zijn.
ZP, Gasloos sinds 2017, Nibe F1155, 12.4kWp 30° O/W + 4.4kWp 0°, 3x Victron MP2-5000 + 60 kWh
Ik hoop het voor je, echt goedkope nacht tarieven zijn er al ruim twee maanden bijna niet meer.... Gelukkig heb ik geen evStefannn schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 16:33:
[...]
Dat is niet alleen batterij. Ook EV en PV.
Ik zat vorig jaar op vast maar nauwgezette analyse gaf aan dat ik met dynamisch 300euro goedkoper zal zijn.
ik heb geen batterij.
Maar.... dat komt zeer zeker door EV die ik swinters ofwel met goedkope nachtstroom, danwel zomers met vrijwel gratis zonnestroom kan laden.
Ik zit sinds 1 januari op dynamisch.
Afgelopen week zat ik op 0.26euro/kWh. Afgelopen 30 dagen op 0.24euro/kWh. Dat komt voornamelijk door de warmtepomp. Die staat vrijwel 100% aan en kan de dure periodes dus nauwelijks omzeilen.
De EV daarentegen laad ik met een slim algoritme (heb ik op dit forum gepost). Die laad ik zelfs over het dure december en januari nu tegen gemiddeld ongeveer 0.20euro/kWh.
Het is natuurlijk een beetje spannend maar vanaf maart ga ik zeer waarschijnlijk voordeel halen uit mijn dynamische keuze.
1 PVoutput . Dongen NB
Dat is dan voor jou een voordeel, 90 procent van nl heeft geen evaddictive_rhymz schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 16:37:
[...]
Ik heb ook geen accu. Gemiddelde voor januari staat tot nu toe op 23,35 ct. Ik hoop hier in de zomermaanden nog zo'n 7 ct vanaf te kunnen halen. Kwestie van slim de EV's laden.
1 PVoutput . Dongen NB
Verloren stroom is juist veel waard, ben al drie maanden aan het terug leveren op dynamisch, moet er niet aan denken om dat in een accu te pompen met groot verlieskoboy schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 16:41:
[...]
Twee kanttekeningen:
1. Als ik naar november kijk zie ik 24,4 cent (490 kWh) afname en 27,1 cent (60 kWh) teruglevering. Dat in een duurdere maand, en geen accu; alleen goed plannen van het EV laden.
2. Zeker in de zomer tikt het verlies dat je draait door de (in mijn geval 80-85%) RTE niet zo hard aan. De "verloren" stroom is gewoon weinig waard, en als je dus de waarde keer 10 kan laten gaan tikt dat nog steeds stevig aan.
Dik een half jaar geleden de evaluatie gedaan van mijn eerste jaar dynamisch t.o.v. vast zoals verkrijgbaar rond ingaan van het jaar. Conclusie was dat dynamisch goedkoper was zonder bonus te rekenen bij vast. Met bonus vast vergelijkbaar goedkoper.
Dit was nog zonder thuislanden van de EV, koken en WW op gas. Nu we dus grofweg de helft van ons verbruik naar de allergoedkoopste uren kunnen sturen is dynamisch een no-brainer. De accu staat er sinds vlak voor de kerst bij. Doet op dit moment weinig/niets, maar als de zon straks schijnt gaat hij geld opleveren, en volgend jaar helemaal.
1 PVoutput . Dongen NB
Ik heb in mijn huis in 2025 8500 kWh opgeslorpt en toch 2600 euro toe gekregen, krijg ik dan twee lolly's?V_ger schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 16:51:
Ik heb in 2025 geld toe gekregen voor een netto afname. Mag ik nu een lolly?
1 PVoutput . Dongen NB
Dat geldt net zo goed voor de mensen die hier komen pronken met €0,19 per kWh vast, maar erbij vergeten te vermelden dat je dan een godsvermogen aan terugleverboetes betaalt...reneeke1970 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 16:16:
Bij dynamisch hangt je gemiddelde tarief gewoon sterk af van je verbruikspatronen, opwekking en inderdaad je opslag.
Ik vind wel dat klakkeloos tarieven noemen, zonder iets over de situatie te zeggen, inderdaad nutteloos is. Eventueel kan dit andere mensen op het verkeerde been zetten.
Mbt de batterijen: er zijn inderdaad een paar mensen die handelen en daarmee gunstige tarieven halen. Daar gaat het meestal echter om onder aan de streep op nul te komen (of geld toe krijgen). Welk tarief en verlies daarbij hoort maakt dan eigenlijk niet uit.
Er zijn ook mensen die met de batterij nul op de meter (gaan) draaien. Dus de overtollige goedkope stroom overdag opslaan voor gebruik of teruglevering in de dure avond. Daar maakt het verlies ook niet echt uit (want overtollige stroom), mits je daarmee rekening houdt bij het aansturen (verschil in prijs groot genoeg).
De meeste mensen sturen zo ook aan en gaan niet klakkeloos terugleveren als dat incl laadverlies niet gunstig is.
Ongeveer gelijk aan vast is goed genoeg (en dan praat ik niet over de VEH aanbiedingen).reneeke1970 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 17:01:
[...]
Ik hoop het voor je, echt goedkope nacht tarieven zijn er al ruim twee maanden bijna niet meer.... Gelukkig heb ik geen ev
Alternatief is 60 cent plus Kleef tarief hier op de hoek of ruim 40 cent bij mijn schoonmoeder.
Blij met de EV, want zelfs met 60 cent rij ik nog net goedkoper, zeker als volgend jaar ook groene certificaten met dino sap gekocht moeten worden.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
De tibber gemiddelden worden naar beneden gehaald door de pv opwek/verkoop daar in mee te nemen. Dat geeft een scheef beeld. Beter kijk je naar de gemiddelde inkoop prijs en verkoop prijs apart.Sportmind schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 16:43:
[...]
Voor mij kom ik straks na een jaar dynamisch zonder accu op €0 uit. All electric huis, EV en een sauna die in de winter bijna 1x per week aanstaat. Uiteraard mogelijk gemaakt door de salderingsregeling en de hoeveelheid zonne-opwek. Had ik een jaar geleden een vast contract genomen dan was ik zeker niet op 0 uitgekomen. Waarom? Vooral de terugleverboete bij een vast contract, die maakte voor mij het grootste verschil...
Tibber gemiddelden uit de app:
2025 €0,147/kWh (vanaf 1 februari)
2026 €0,223/kWh
Alles inclusief belastingen en inkoopvergoeding
Och, met 25-30 cent per kWh lukt het vrijwel elke nacht.reneeke1970 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 17:01:
[...]
Ik hoop het voor je, echt goedkope nacht tarieven zijn er al ruim twee maanden bijna niet meer.... Gelukkig heb ik geen ev
Als ik dan 46kWh bijlaadt in de auto (met een 77kWh accu is dat bijladen van 20% tot 80% en dat is voor mij realistisch). Kost 46 * €0,30 = € 13,80.
De EV gebruikt ongeveer 19kWh per 100km, dat komt dan ongeveer neer op 240km ofwel € 0,06 per km.
Voor een ICE die 1:17 rijdt heb je voor 240km ruim 14 liter benzine nodig die kost bij het Tinq station hier in de buurt 14 * 1,969 = € 27,57 en is daarmee dus 2x zo duur als mijn EV. (en dan reken ik met 30 cent voor electriciteit, wat onrealistisch hoog is voor de meeste nachten de afgelopen maanden).
Gelukkig heb ik een EV en nog gelukkiger wordt ik als straks de zon weer iets meer gaat schijnen en/of de prijzen nog wat gaan zakken.
Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu
@Stefannn Je vergeet de WP in het rijtje…Stefannn schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 16:33:
Dat is niet alleen batterij. Ook EV en PV.
Hmm, die vind ik nou juist zo goed te omzeilen. Ik heb er twee.Ik zit sinds 1 januari op dynamisch.
- Voor de schuur (atelier van mijn vrouw) een L/W-WP voor de vloerverwarming en
- Voor het huis een W/W-WP.
Een automatisering zet de WP thuis op non-actief als ‘Duurste Periode’ = Ja. Voor de schuur verlaag ik de thermostaat met 2 graden in die tijd (en daarna weer omhoog uiteraard). Door de traagheid van zowel huis als schuur merk ik daar eigenlijk helemaal nix van.
:strip_exif()/f/image/UGYtrSwirJHYOOlujvhW18zW.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door Hippe Lip op 23-01-2026 20:30 ]
<John O`Mill>
@StefannnStefannn schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 16:24:
[...]
Als je geen apart euro bedrag voor leveren en consumeren hebt dan moet je eigenlijk:
[euro betaal bedrag] / [afgenomen kWh - teruggeleverd kWh + PV opgewekte kWh] doen.
Kijk, dat is nou waarom ik het hier even tegen jullie aan houd. Ik was die opwek vergeten.
In deze tijd van het jaar niet schokkend, maar toch al ruim 100 kWh tot nu toe in januari, die deels in de EV verdwijnt.
<John O`Mill>
@reneeke1970 Dan schat ik zo in dat je een bovengemiddelde hoeveelheid PV hebt, ten opzichte van je verbruik?reneeke1970 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 17:05:
Verloren stroom is juist veel waard, ben al drie maanden aan het terug leveren op dynamisch, moet er niet aan denken om dat in een accu te pompen met groot verlies
<John O`Mill>
@Hippe Lip eind van de maand verbruik en kosten uit ha overnemen, of op per jaar.
Even hier op terugkomend (had dit even laten liggen ivm andere prioriteiten): vandaag heb ik deze geplaatst, passief en lijkt goed te werken. Je uitleg over de verschillende stekkerkopjes heeft zeker geholpen zodat ik nu in 1x het juiste product heb kunnen vinden. Heb eerst ook gecheckt en bevestigd dat ik een DSMR 5 meter heb, dus ben blij dat het passief kanHippe Lip schreef op maandag 5 januari 2026 @ 21:28:
[...]
@LankHoar
Ter verduidelijking:
RJ45 is de netwerkkabel en de plug heeft 8 posities die alle 8 bedraad zijn.
RJ11 is een stekker met 6 posities waarvan er 4 bedraad zijn (6P4C). Je ziet maar 4 contacten in de plug plus links en rechts een lege sleuf.
RJ12 is een stekker ook met 6 posities, maar die zijn alle 6 bedraad (6P6C), Daar zie je 6 contacten in de plug.
Als je dus een kabeltje nodig hebt met 6 draden, dan heb je de RJ12 nodig.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Edit
Ik heb een DSMR4-meter en mijn P1-aansluiting heb ik met een RJ11-plug (6P4C) aangesloten. Daar hangt dan wel een verdeler met voeding aan. DSMR4 heeft namelijk maar een zeer zwakke voeding.
Een DSMR5-meter kan meer power leveren, maar heeft bij mijn weten ook een RJ11 of RJ12-aansluiting. Dus geen RJ45 (netwerkkabel), zoals @Stefannn zegt te gebruiken.
[Afbeelding]
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Ik “omzeil” ook, maar in principe is mijn systeem “hybride”. Dat wil zeggen…Hippe Lip schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 19:59:
@Stefannn Je vergeet de WP in het rijtje…![]()
Hmm, die vind ik nou juist zo goed te omzeilen. Ik heb er twee.
- het gaat goed tot ongeveer 0 graden
- daar onder moet ik bijstoken, ik heb nog een open haard en een gashaard met vlammetjes in de woonkamer.
Maar goed…
Met die kou van de laatste dag staat mijn warmtepomp 24/7 op vol vermogen. Dan valt er niks meer te plannen.
Als het straks weer gemiddeld 5 of hoger is ga ik de dure uren wel weer vermijden. Er zit een intelligente dynamisch geoptimaliseerde controller op.
Let op:
Lees aub eerst de Topic Start voor je een vraag stelt. Onder Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic. staat een rekentool. Kom je er dan niet uit? Stel je vraag!
De energiemarkt is nu turbulent, dit topic is geen generieke chat hierover. Dit topic is strikt voor Day Ahead prijzen, aanbieders en ervaringen. Niet hoe je je P1-poort koppelt aan je domotica zodat je thuisaccu optimaal presteert.
Kijk bij uurprijzen goed of ze wel inclusief alle belastingen zijn, dat voorkomt teleurstellingen.
Zie ook de topic FAQ voor meer daarover en andere valkuilen.
Het vragen naar en aanbieden van referral codes is niet toegestaan. Zie ook de huisregels
Lees aub eerst de Topic Start voor je een vraag stelt. Onder Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic. staat een rekentool. Kom je er dan niet uit? Stel je vraag!
De energiemarkt is nu turbulent, dit topic is geen generieke chat hierover. Dit topic is strikt voor Day Ahead prijzen, aanbieders en ervaringen. Niet hoe je je P1-poort koppelt aan je domotica zodat je thuisaccu optimaal presteert.
Kijk bij uurprijzen goed of ze wel inclusief alle belastingen zijn, dat voorkomt teleurstellingen.
Zie ook de topic FAQ voor meer daarover en andere valkuilen.
Het vragen naar en aanbieden van referral codes is niet toegestaan. Zie ook de huisregels