• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-01 15:48

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik weet niet hoeveel je wil tweaken, maar een Raspberry Pi met een klein schermpje?

Signatures zijn voor boomers.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

RISL schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 08:39:
[...]

Ik heb nog eerste generatie (denk ik). Hoe krijg je die grafiek op de Google Nest?
Home Assistant icm Dashcast integratie.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08
Vraagje mbt Next Energy beurs vs beurs +.

Morgen wordt de laadpaal geplaatst. Ik heb 25ct doorgegeven aan de werkgever wat op de site staat als gemiddelde.

Als ik kijk naar morgenavond 22u bij beurs staat er 11ct en bij beurs + 24ct. Beurs + is met belasting (dit jaar 11ct) en inkoopkosten.

Moet ik beurs + aanhouden wat ik ook netto aan Next Energy betaal? (Nog wel exclusief de vaste leveringskosten van 5,99 per maand).

In februari mag ik wisselen, nog tips qua energiemaatschappij icm laadpaal?

Thanks!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:12
Road-runner83 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 20:33:
Vraagje mbt Next Energy beurs vs beurs +.

Morgen wordt de laadpaal geplaatst. Ik heb 25ct doorgegeven aan de werkgever wat op de site staat als gemiddelde.

Als ik kijk naar morgenavond 22u bij beurs staat er 11ct en bij beurs + 24ct. Beurs + is met belasting (dit jaar 11ct) en inkoopkosten.

Moet ik beurs + aanhouden wat ik ook netto aan Next Energy betaal? (Nog wel exclusief de vaste leveringskosten van 5,99 per maand).

In februari mag ik wisselen, nog tips qua energiemaatschappij icm laadpaal?

Thanks!
Ik stuur achteraf een declaratie naar mijn werkgever met aantal kWh * gemiddeld tarief over die maand. Dat tarief is dan inderdaad het volledige tarief inclusief energiebelasting, inkoopvergoeding en BTW.

Qua dynamische leverancier: zie het overzicht in de topic start en zoek eventueel in het topic op specifieke leveranciers naar ervaringen van gebruikers.

Kijk ook naar de voor jou relevante voorwaarden, zoals bijvoorbeeld terugleveren.

Sommige leveranciers kunnen het laden van een auto aansturen, maar dat kan bijv ook met Jedlix los van de energiemaatschappij. Zelf plan ik het laden simpelweg wanneer het goedkoop is. Vannacht bijvoorbeeld laden starten om 23:00 en klaar. Geen app of poespas voor nodig.

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08
@bilgy_no1

Thanks voor je reactie!

Wij moeten een tarief doorgeven, als het wijzigt kun je dat ook weer laten aanpassen. Next Energy zat vorig jaar op 25ct gemiddeld incl. Btw.

Ik zag in de app van Next dat ik de laadpaal kan toevoegen dus morgen even testen. En inderdaad nu mooi laat in de avond/nacht laden.

Qua leverancier zal ik nog even eea bekijken op deze site en gaslicht.

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:13
Pakhaas schreef op maandag 12 januari 2026 @ 17:37:
En in de winter als de PV weinig opbrengt?
Dan de dingen die kunnen (EV laden, thuisbatterij (bij)laden, de vaatwasser, als het qua geluid mogelijk is misschien een was, 's nachts doen, doorgaans zo tussen 01:00 en 04:00.

Maar begrijp ook dat bv vandaag het goedkopste tarief 22ct was en het duurste 28ct. Uit dat verschil haal je maar zoveel, en je moet het afzetten tegen de hoeveelheid moeite die je er voor doet. Morgen is dat 24ct/40ct, daar is met opletten/aanpassen/automatiseren al meer uit te halen.

EV-opladen/thuisbatterij bijladen regelt Home Assistant voor mij, en ook de wasmachine laat ik nog wel eens door HA inschakelen. Vaatwaaser gaat simpelweg op timer.

's Zomers verander ik van strategie, dan juist zoveel mogelijk overdag.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:03

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Alternatief is zo’n winkeldisplay (‘prijskaartje’) met e-ink. Zie het Electronic Shelf Labels Topic.

Voor die tarieven gebruik ik een 2.9”display. Klein, handzaam, draadloos en elk kwartier een update.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MsZutQmqvbHOyrINWCw2aTtmvIM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/R0KYbE5Lgj1ityYgaTMVgByU.jpg?f=user_large

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Pagina: 1 ... 317 318 Laatste

Let op:
Lees aub eerst de Topic Start voor je een vraag stelt. Onder Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic. staat een rekentool. Kom je er dan niet uit? Stel je vraag!

De energiemarkt is nu turbulent, dit topic is geen generieke chat hierover. Dit topic is strikt voor Day Ahead prijzen, aanbieders en ervaringen. Niet hoe je je P1-poort koppelt aan je domotica zodat je thuisaccu optimaal presteert.

Kijk bij uurprijzen goed of ze wel inclusief alle belastingen zijn, dat voorkomt teleurstellingen.
Zie ook de topic FAQ voor meer daarover en andere valkuilen.

Het vragen naar en aanbieden van referral codes is niet toegestaan. Zie ook de huisregels