Ja goede tip. Mijn dealer adviseerde ook om e5 te tanken om die reden. Bovendien zit er steeds maar een kwart in en we rijden wel maandelijks wat langer dan de elektrische range.koboy schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 12:09:
[...]offtopic:
Let met die PHEV wel op dat benzine ook "bederft", zeker die E10 troep van tegenwoordig. Google even welk premium (E5) dino sap geen ethanol bevat, en tank per keer maar een portie voor een maand of 2.
Of het kapitalen kost, zou je inside info moeten hebben, alle hebben van ZP een P1 4G dongle, die informatie zou deels gebruikt kunnen worden voor directe handel, intraday/onbalans (pool)RemmyB83 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 12:10:
[...]
Misschien kun jij mijn uitleggen hoe het verdienmodel werkt bij zonneplan? Daar krijg je immers naast je leveringsvergoeding van 2ct terug, ook nog een 10% zonnebonus voor elke kWh die je invoed. Dus als een klant eerst 10000kWh invoed en vervolgens tegen gemiddeld dezelfde prijs afneemt, krijgt hij meer geld dan hij heeft betaald per kWh.
Dat klinkt ook alsof zonneplan meebetaalt aan jouw stroomrekening en ze kapitalen kost!?
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Meerdere investeringsfondsen zitten in Tibber. Ik vind een bericht uit januari dat Tibber over een IPO aan het nadenken is.....RemmyB83 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 12:10:
[...]
Misschien kun jij mijn uitleggen hoe het verdienmodel werkt bij zonneplan? Daar krijg je immers naast je leveringsvergoeding van 2ct terug, ook nog een 10% zonnebonus voor elke kWh die je invoed. Dus als een klant eerst 10000kWh invoed en vervolgens tegen gemiddeld dezelfde prijs afneemt, krijgt hij meer geld dan hij heeft betaald per kWh.
Dat klinkt ook alsof zonneplan meebetaalt aan jouw stroomrekening en ze kapitalen kost!?
Klinkt voor mij als het oppoetsen van de cijfers voor de beursgang.....
Zonneplan heeft geen externe aandeelhouders, is een puur in Nederland actief bedrijf met wellicht een efficiëntere bedrijfsvoering?
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Het is ook niet makkelijk om een website bij te houden.hremijn schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 11:50:
Hier ook al lange tijd problemen met Enever.
///
Ik zou de Enever API vermijden als je een andere alternatief hebt.
Je krijgt immers geen berichten van iedere provider.
Als ik de TS vergelijk met Enever, zijn er best wel veel verschillen.
Bij Enever staat nog steeds All-in-Power en Atoomstroom als leverancier.
Tevens staan Mijndomein- en Wout-energie genoemd, die bij de TS missen.
Bij Enever mist dan weer juist CleanEnergie, Coolblue, EnergieDirect, Energiek,
Essent, HeggEnergie, Innova, Quatt, Samsam en Vattenfall.
Van de providers die bij beide staan vermeld, verschillen dan weer de prijzen van
EasyEnergy, Eneco, EnergyZero, VandeBron, VrijOpNaam en ZonderGas.
Waarbij uit mijn steekproeven blijkt dat de TS telkens klopt...
Ik probeer het zelf op Spotswitch.net bij te houden, maar ik denk dat ik ook niet onfeilbaar ben.
https://spotswitch.net/tweakers-voorwaarden
Als van iedere provider een klant als kritische gebruiker het wil bij houden, zou dat het ideaal zijn.
Helaas loopt het niet storm en blijken de meeste Tweakers toch liever zelf het wiel uit te vinden.
Dus heb ik geen feedback over iedere provider...
MijnDomein is een tijd geleden overgenomen door Hegg, dus vandaar dat die niet meer in de TS te vinden is. Wout Energie is hier in het topic alleen langsgekomen in een lijstje met tientallen resellers/labels die allemaal op hetzelfde adres gevestigd zijn. Die vind ik dus ook niet interessant om toe te voegen (tenzij iemand andere argumenten heeft natuurlijk).EmHaKa schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 12:42:
Als ik de TS vergelijk met Enever, zijn er best wel veel verschillen.
Bij Enever staat nog steeds All-in-Power en Atoomstroom als leverancier.
Tevens staan Mijndomein- en Wout-energie genoemd, die bij de TS missen.
Gelukkig maarWaarbij uit mijn steekproeven blijkt dat de TS telkens klopt...
Let op:
Lees aub eerst de Topic Start voor je een vraag stelt. Onder Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic. staat een rekentool. Kom je er dan niet uit? Stel je vraag!
De energiemarkt is nu turbulent, dit topic is geen generieke chat hierover. Dit topic is strikt voor Day Ahead prijzen, aanbieders en ervaringen. Niet hoe je je P1-poort koppelt aan je domotica zodat je thuisaccu optimaal presteert.
Kijk bij uurprijzen goed of ze wel inclusief alle belastingen zijn, dat voorkomt teleurstellingen.
Zie ook de topic FAQ voor meer daarover en andere valkuilen.
Het vragen naar en aanbieden van referral codes is niet toegestaan. Zie ook de huisregels
Lees aub eerst de Topic Start voor je een vraag stelt. Onder Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic. staat een rekentool. Kom je er dan niet uit? Stel je vraag!
De energiemarkt is nu turbulent, dit topic is geen generieke chat hierover. Dit topic is strikt voor Day Ahead prijzen, aanbieders en ervaringen. Niet hoe je je P1-poort koppelt aan je domotica zodat je thuisaccu optimaal presteert.
Kijk bij uurprijzen goed of ze wel inclusief alle belastingen zijn, dat voorkomt teleurstellingen.
Zie ook de topic FAQ voor meer daarover en andere valkuilen.
Het vragen naar en aanbieden van referral codes is niet toegestaan. Zie ook de huisregels