Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Bijna 33000 import en 32000 KWh export hier en bijna 2300 euro verdiend na een jaar. Ik vind het wel primaPCJR schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:37:
[...]
Hehe, ik had bij aanmelden opgegeven 4500 export en 4000 import, zodat ik een negatief voorschotbedrag zou krijgen, ik denk dat zal wel 0 worden dan. Zo deed ik dat ook de afgelopen jaren bij al die andere contracten, want ik wil gewoon betalen en niet honderden euros teveel bij een bedrijf stallen, ze zijn geen bank he![]()
Maar in de middag na inlezen van mijn slimmemeter, hadden ze mijn extra data van afgelopen jaar, 18.000 kwh import en 16.000 export... de vrouw aan de telefoon vroeg of dat wel klopte...
Ik zeg jaja dat klopt, ze zegt ok maar dan moet je mogelijk wel bijbetalen eind van eht jaar omdat je meer import hebt dan export. Ik zeg nee want ik heb vorig jaar 900 euro terug gekregen, dat is nou het leuke aan een accu en handelen op de uurtarieven. Ahzo... ok...tja dan is het prima ik zet het op 0 euro voor je
Moet wel zeggen dan ons SJV compleet chaotisch is ivm PAP en SAP. Maar eigenlijk zitten ze allebei op jaarbasis wel rond de 0.
PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW
Let op:
Lees aub eerst de Topic Start voor je een vraag stelt. Onder Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic. staat een rekentool. Kom je er dan niet uit? Stel je vraag!
De energiemarkt is nu turbulent, dit topic is geen generieke chat hierover. Dit topic is strikt voor Day Ahead prijzen, aanbieders en ervaringen. Niet hoe je je P1-poort koppelt aan je domotica zodat je thuisaccu optimaal presteert.
Kijk bij uurprijzen goed of ze wel inclusief alle belastingen zijn, dat voorkomt teleurstellingen.
Zie ook de topic FAQ voor meer daarover en andere valkuilen.
Het vragen naar en aanbieden van referral codes is niet toegestaan. Zie ook de huisregels
Lees aub eerst de Topic Start voor je een vraag stelt. Onder Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic. staat een rekentool. Kom je er dan niet uit? Stel je vraag!
De energiemarkt is nu turbulent, dit topic is geen generieke chat hierover. Dit topic is strikt voor Day Ahead prijzen, aanbieders en ervaringen. Niet hoe je je P1-poort koppelt aan je domotica zodat je thuisaccu optimaal presteert.
Kijk bij uurprijzen goed of ze wel inclusief alle belastingen zijn, dat voorkomt teleurstellingen.
Zie ook de topic FAQ voor meer daarover en andere valkuilen.
Het vragen naar en aanbieden van referral codes is niet toegestaan. Zie ook de huisregels