Wie kan helpen of dit goed gaat bij Budget Energie op een Dynamisch contract?
Ik zie dat de berekende kosten een stuk hoger zijn per uur dan de kosten in de app keer het verbruik per uur.
Voor deze periode was ik een auto aan het laden, dus ik dacht, ik kijk eens wat dat nou kost! En zie dat ze 24c per kWh rekenen ipv 14c zoals in de app.
Ik heb hier over gebeld, maar ze kunnen niet met mij meekijken. Via de chat heb ik vragen gesteld over hoe dit komt, maar daar zeggen ze alleen dat het recht getrokken wordt op de jaarnota. Maar hoe kan ik dat dan controleren?
Ik heb zonnepanelen, dus een gedeelte van de energie komt uit de panelen.
Ik heb de chat met budget energie waarin ik deze screendumps ook gedeelt heb, door ChatGPT gehaald. Dit baart me alleen maar meer zorgen of het goed gaat.
Vragen en Antwoorden
Vraag: Waarom kloppen de weergegeven kosten in de Budget Energie-app niet met mijn verbruik en het tarief per uur?
Antwoord: Volgens Budget Energie kan dit komen doordat de slimme meter tijdelijk geen standen heeft doorgegeven. Het verbruik wordt dan “opgestapeld” en later in één keer weergegeven.
Vraag: Hoe wordt dit gecorrigeerd?
Antwoord: Dit wordt gecorrigeerd op de jaarnota, met de juiste uurprijzen.
Vraag: Wat betekent “opgestapeld verbruik”?
Antwoord: Als de meter een of meerdere dagen geen standen heeft doorgegeven, wordt het verbruik van die dagen opgeteld en weergegeven in het eerstvolgende uur waarin de meter weer uitleesbaar was.
Vraag: Wie is verantwoordelijk voor het correct doorgeven van de uurstanden?
Antwoord: De netbeheerder levert deze gegevens aan Budget Energie.
Vraag: Kan Budget Energie bevestigen dat mijn meter goed werkt?
Antwoord: Ja, volgens de medewerker werkt de meter goed.
Vraag: Hoe kan het dan dat de app een verkeerd bedrag per kWh toont, als de standen en tarieven wel kloppen?
Antwoord: De medewerker blijft verwijzen naar de ‘opstapeling’ en de correctie via de jaarnota, maar geeft geen direct antwoord op het verschil in kWh-prijsweergave.
Vraag: Waar kan ik deze kwestie verder escaleren binnen Budget Energie?
Antwoord: De medewerker gaat niet in op deze vraag en beëindigt de chat, met de mededeling dat er geen verdere actie kan worden ondernomen.
[
Voor 35% gewijzigd door
Stinger_Ventura op 08-07-2025 14:18
]