Ik heb op de Tibber website mijn exacte gegevens ingevuld maar kan er niet uit afleiden of de factuur van Tibber die ja na 12 maanden krijgt voor de teveel uitbetaalde energiebelasting, inclusief of exclusief BTW is. Dat komt omdat het door Tibber genoemde tarief voor overproductie (0.0975EUR/kWh) midden tussen het door mij berekende tarief met en zonder BTW ligt. We zouden hier duidelijkheid over kunnen krijgen als iemand zijn overproductie, overproductietarief en bijbehorende rekening zou delen. Wil iemand dat doen of heeft iemand een bron waaruit het antwoord af te leiden is? Dat kan m.i. niet afgeleid worden uit info op de Tibber website.Gameboy schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:31:
[...]
Tibber zelf meldt dat als volgt op hun site: https://support.tibber.co...n-terugleveren-bij-tibber
[...]
Dus: je krijgt uiteindelijk voor je overschot, na salderen, de spotprijs + inkoopvergoeding zonder BTW (dat is een van de "belastingen".
Zie ook hun rekenvoorbeeld op hun aanmeldpagina, en vul meer opwek dan verbruik in. Kijk dan bij de prijsopbouw naar de details...
12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV