Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Zijnoot: Ik ken maar weinig ovens die met de deur open daadwerkelijk verwarmen en dus energie verbruiken 😜

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:09
Voor die ANWB hebben, kijk even tot wanneer bijgewerkt is.
Bij mij wordt al weer de afname en invoeding niet meer bijgewerkt vanaf 4 april in de App, wordt weer contact zoeken met klantenservice voor een reset om te beginnen.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 12:44
remc1979 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 17:47:
[...]

Idd, ik had me verrekend. Stom van me. Bedankt voor de reacties!
Hoe zijn je instellingen nu dan op de SE? Icm Tibber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:43
ariedude schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:39:
[...]

Hoe zijn je instellingen nu dan op de SE? Icm Tibber?
Zo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ypd9ugygqVnqXYzQtxylNEq25As=/x800/filters:strip_exif()/f/image/I9J9d6lwoTngX9GbEvQxlHli.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:43

koboy

Heb een idee voor een icon

Heb je nou de screenshot gepost die 10 posts boven zijn vraag stond?
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _O-

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
Domba schreef op zondag 7 april 2024 @ 10:45:
Voor die ANWB hebben, kijk even tot wanneer bijgewerkt is.
Bij mij wordt al weer de afname en invoeding niet meer bijgewerkt vanaf 4 april in de App, wordt weer contact zoeken met klantenservice voor een reset om te beginnen.
Hier ook bijgewerkt tot en met 4 april. Mogelijk springt hij morgen bij?
Heb wel een vraag lopen waarom sinds begin contract de tussenstand niet weergeeft aan bedragen (daadwerkelijke kosten) en grafiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:43
Wozmro schreef op zondag 7 april 2024 @ 08:54:
In Spanje zitten ze nu al een volledig weekend op 24/24 aan 0€c.

Waarom zou je je nog druk maken als de prijzen zo laag zijn? Je verbruikt wat je nodig hebt en de rest laat je zijn.

Ik zit zelf eerder te kijken naar de belastingen op energie. Hoe lang zal het politiek nog vol te houden zijn om op een energieprijs van enkele centen tot 5 á 10€c aan belastingen te innen? Zeker als je bedenkt dat de hoeveelheid energie die verbruikt wordt nog serieus zal stijgen.
Heel lang, de schatkist moet ergens geld vandaan halen en dit is de driver (voor particulieren) om te besparen op energie, niet de cent kale stroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:51
Belastingen als middel om te besparen op energie.

Maar waarom zou je willen besparen op energie als die grotendeels uit de combi wind/zon/batterij komt en niet uit fossiele brandstoffen die voortdurend moeten ingekocht worden met bijhorende geopolitiek gedoe?

Ik spreek nu niet over de situatie vandaag maar over deze binnen pakweg 5 á 10j.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:43
Wozmro schreef op zondag 7 april 2024 @ 21:53:
Belastingen als middel om te besparen op energie.

Maar waarom zou je willen besparen op energie als die grotendeels uit de combi wind/zon/batterij komt en niet uit fossiele brandstoffen die voortdurend moeten ingekocht worden met bijhorende geopolitiek gedoe?

Ik spreek nu niet over de situatie vandaag maar over deze binnen pakweg 5 á 10j.
Om ook dan windmolens en zonnepanelen grondstoffen kosten om te produceren en die zijn schaars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Batavia schreef op zondag 7 april 2024 @ 22:21:
[...]

Om ook dan windmolens en zonnepanelen grondstoffen kosten om te produceren en die zijn schaars
Dat valt wel mee en staat los van het onderwerp van dit topic.

Ps. staat je natuurlijk altijd vrij om helemaal geen energie meer te gebruiken, dan zijn er ook geen grondstoffen meer nodig.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
koboy schreef op zondag 7 april 2024 @ 16:56:
[...]

Heb je nou de screenshot gepost die 10 posts boven zijn vraag stond?
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _O-
Hmmmm ;-) Ik zie het! Ff terugdraaien dus. Wat moet het dan wel zijn? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

ariedude schreef op maandag 8 april 2024 @ 07:14:
[...]

Hmmmm ;-) Ik zie het! Ff terugdraaien dus. Wat moet het dan wel zijn? :9
Precies wat er staat. Het antwoord op je vraag stond gewoon een paar posts terug.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
koboy schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:09:
[...]

Precies wat er staat. Het antwoord op je vraag stond gewoon een paar posts terug.
Ok ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Ralph88 schreef op zondag 7 april 2024 @ 21:24:
[...]

Hier ook bijgewerkt tot en met 4 april. Mogelijk springt hij morgen bij?
Heb wel een vraag lopen waarom sinds begin contract de tussenstand niet weergeeft aan bedragen (daadwerkelijke kosten) en grafiek.
Hier ook ANWB bijgewerkt tot en met 4 april... Al tweede keer dat het zo lang duurt. Die tussenstanden zijn inderdaad tot januari bijgewerkt bij mij.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xand3r
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 11:55
Henkie-Jan schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:58:
[...]

Hier ook ANWB bijgewerkt tot en met 4 april... Al tweede keer dat het zo lang duurt. Die tussenstanden zijn inderdaad tot januari bijgewerkt bij mij.
Hier hetzelfde. En dan een mail rondsturen dat ze de beste energieleverancier van Nederland zijn (volgens hun eigen klanten). 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:48
Hier het zelfde probleem. De slimme meter wordt wel uitgelezen, de data staat netjes bij slimmemeterportaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb alleen gas van anwb energie maar geen bijgewerkt verbruik. Zojuist opnieuw ingelogd en werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warsame
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:47
remc1979 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 17:47:
[...]

Idd, ik had me verrekend. Stom van me. Bedankt voor de reacties!
Ik ben toch nog benieuwd wat je nu uiteindelijk bij de aanvullende prijs hebt ingevuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warsame
  • Laatst online: 21:47
warsame schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:36:
[...]

Ik ben toch nog benieuwd wat je nu uiteindelijk bij de aanvullende prijs hebt ingevuld
Edit: Zelfde vraag is al eerder gesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:41
bite schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:46:
Ik heb alleen gas van anwb energie maar geen bijgewerkt verbruik. Zojuist opnieuw ingelogd en werkt weer.
Hier ook geen geregistreerd verbruik na 04-04. Ik kan in de UMeter app zien dat het verbruik wel doorgegeven wordt, en zie ook na opnieuw inloggen in de ANWB app nog steeds geen verbruik.
Zucht, derde keer in minder dan een maand. Ga ze maar weer bellen, voor reboot, want op een Whatsapp van afgelopen vrijdag hebben zo ook niet gereageerd.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik denk dat er iets mis gaat bij EnergyZero. Tibber heeft ook geen gasverbruik na 4 april maar wel stroom (dat gaat niet via EnergyZero).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
EVfan schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:14:
[...]

Hier ook geen geregistreerd verbruik na 04-04. Ik kan in de UMeter app zien dat het verbruik wel doorgegeven wordt, en zie ook na opnieuw inloggen in de ANWB app nog steeds geen verbruik.
Zucht, derde keer in minder dan een maand. Ga ze maar weer bellen, voor reboot, want op een Whatsapp van afgelopen vrijdag hebben zo ook niet gereageerd.
Ik heb inmiddels wel een reactie dat ze op de hoogte zijn en een storing hebben.
Als ook dat nog ik nog extra aanvullende info heb gekregen mbt een fout in de app, iets waar ik zelf niet naar kijk als netto opwekker, met minium van €15/maand.
Het lijkt erop dat de werkelijke en verwachte kosten gelijk zijn in maart .
Deze klopt niet , dit is een visuele fout .
De meterstanden blijven gewaarborgd en zijn lijdend.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
Domba schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:02:
[...]

Ik heb inmiddels wel een reactie dat ze op de hoogte zijn en een storing hebben.
Als ook dat nog ik nog extra aanvullende info heb gekregen mbt een fout in de app, iets waar ik zelf niet naar kijk als netto opwekker, met minium van €15/maand.

[...]
@Domba Ik kreeg zojuist dezelfde reactie. De IT afdeling moet het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wozmro schreef op zondag 7 april 2024 @ 08:54:
Ik zit zelf eerder te kijken naar de belastingen op energie. Hoe lang zal het politiek nog vol te houden zijn om op een energieprijs van enkele centen tot 5 á 10€c aan belastingen te innen? Zeker als je bedenkt dat de hoeveelheid energie die verbruikt wordt nog serieus zal stijgen.
Dat houden ze heel lang vol..
Energiebelasting is dit jaar 13,12 cent per kWh elektriciteit en Gas is 70,65 cent per m³

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Ben helemaal klaar met ANWB, zit nu al in de 7e week te wachten op de eindafrekening.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NietGiftig
  • Niet online
Mister_T schreef op maandag 8 april 2024 @ 18:12:
Ben helemaal klaar met ANWB, zit nu al in de 7e week te wachten op de eindafrekening.
Rustig maar, ze hebben een lekke band.
De Wegenwacht is gebeld.
:+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Faceless
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-09 17:06
NietGiftig schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:58:
[...]

Rustig maar, ze hebben een lekke band.
De Wegenwacht is gebeld.
:+
Eigen woonplaats, ze komen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
EVfan schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:05:
[...]

@Domba Ik kreeg zojuist dezelfde reactie. De IT afdeling moet het oplossen.
Is opgelost. Bij mij bijgewerkt tot en met gisteren. Tussenstand echter nog niets …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 14:18
Ik werk eens per week een excelbestand bij waar ik de prijzen en het verbruik van gas en elektra bijhoud. Echter zie ik de gasprijzen na 02-04 niet meer die via de api van Enever opgehaald worden. Zijn er meer mensen die daar last van hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b4sh2them4x
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 13:07
Die inkooptarieven kunnen snel veranderen, zo zag ik dat easy energy al weer is gezakt met de inkoopkosten voor stroom.

Hier vond ik ook een tooltje met de kosten van dynamische contracten die wel makkelijk werkt:
https://www.energievergel...ynamische-contracten.xlsx

Lijkt ook up-to-date

Wellicht nuttig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
Ralph88 schreef op maandag 8 april 2024 @ 21:36:
[...]

Is opgelost. Bij mij bijgewerkt tot en met gisteren. Tussenstand echter nog niets …
Hier precies eender.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:36
Mister_T schreef op maandag 8 april 2024 @ 18:12:
Is er in dit topic wel eens iemand geweest die overstapte, en wel snel de afrekening van zijn dynamische provider kreeg? Mijn indruk is dat het overal lang duurt (en misschien is er ook wel een onderliggende oorzaak voor).

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47
mhr-zip schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:50:
[...]

Is er in dit topic wel eens iemand geweest die overstapte, en wel snel de afrekening van zijn dynamische provider kreeg? Mijn indruk is dat het overal lang duurt (en misschien is er ook wel een onderliggende oorzaak voor).
Ik heb nog nooit een afrekening gehad. Bij Tibber krijg je een factuur per maand, elke maand een afronding van de administratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00key
  • Laatst online: 01:27
Bezzerk schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:11:
[...]

Ik heb nog nooit een afrekening gehad. Bij Tibber krijg je een factuur per maand, elke maand een afronding van de administratie.
Tot je teveel betaald kreeg voor terugleveren en volgt een afrekening later. Of je hebt gas van ze, dan werkt dat ook met voorschotten. Ze konden makkelijk praten met alleen elektriciteit maar nu niet meer :)

Gas is vervelend omdat je maandbedrag exteem verschilt en een gemiddelde consument heeft geen zin om opeens €300 te betalen in januari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Bezzerk schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:11:
[...]

Het gaat om een definitieve afrekening, die moet kloppen. Een normale factuur, stel dat die niet klopt kan je nog verrekenen met de factuur de maand er na. Maar bij een eind factuur niet.

En dit is ergens op gebaseerd, maar ik zou zomaar in kunnen denken dat je voorlopige en definitieve gegevens hebt vanuit de netbeheerder. Dat als er iets fout is met de meter, dat het nog gecorrigeerd kan worden.

Dus nogmaals de oproep, is er iemand hier die een dynamische eindafrekening heel snel na het opzeggen gehad heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• earthman
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-09 10:44
mhr-zip schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:24:
[...]

Het gaat om een definitieve afrekening, die moet kloppen. Een normale factuur, stel dat die niet klopt kan je nog verrekenen met de factuur de maand er na. Maar bij een eind factuur niet.

En dit is ergens op gebaseerd, maar ik zou zomaar in kunnen denken dat je voorlopige en definitieve gegevens hebt vanuit de netbeheerder. Dat als er iets fout is met de meter, dat het nog gecorrigeerd kan worden.

Dus nogmaals de oproep, is er iemand hier die een dynamische eindafrekening heel snel na het opzeggen gehad heeft?
Ik ben per 1 maart 2023 overgestapt van MijnDomein naar Zonneplan. De eindafrekening van MijnDomein kreeg ik op 11 april. Niet snel, wel binnen de 6 weken. Inderdaad ter vergelijking toen ik van Eneco overstapte naar dynamisch per 1 november, had ik op 5 november al de eindafrekening (nota bene op een zaterdag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:14
@mhr-zip Wat is snel?
ANWB 09-11-2023 einddatum > 21-11-2023 eindnota > 30-11-2023 afgehandeld. Vrij rap imho.

Ik heb wel twee dynamische switches gehad waarbij het niet automagisch verliep, de 6 weken afhandeltijd (lees: geld op rekening) niet gehaald werd en de eindnota niet klopte en gecorrigeerd moest worden.
De rest van mijn hops was allemaal binnen de wettelijk opgelegde termijn afgehandeld.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
earthman schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:36:
[...]

Ik ben per 1 maart 2023 overgestapt van MijnDomein naar Zonneplan. De eindafrekening van MijnDomein kreeg ik op 11 april. Niet snel, wel binnen de 6 weken. Inderdaad ter vergelijking toen ik van Eneco overstapte naar dynamisch per 1 november, had ik op 5 november al de eindafrekening (nota bene op een zaterdag).
Ja, maar dat van Eneco is niet dynamisch. Voor die eindafrekening is alleen de eindstand belangrijk, niet het verbruik per uur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bezzerk
@Mister_T @mhr-zip ANWB gas; contract verjaarde 8 dec, 5 jan de jaarafrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sicco92
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 11:42
b4sh2them4x schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:16:
Die inkooptarieven kunnen snel veranderen, zo zag ik dat easy energy al weer is gezakt met de inkoopkosten voor stroom.

Hier vond ik ook een tooltje met de kosten van dynamische contracten die wel makkelijk werkt:
https://www.energievergel...ynamische-contracten.xlsx

Lijkt ook up-to-date

Wellicht nuttig?
Ik zie geen verandering bij easyEnergy. Let er wel op dat ze hun inkoopvergoeding splitsen in een 'opslag' van 2,178 cent en een vergoeding voor GvO van 0,908 cent. Samen maakt dat 3,086 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalenbloem
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15-09 05:32
mhr-zip schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:24:
[...]

In 2021 heb ik een maandje bij MijnDomein Energie gezeten.
Vooral om mijn contractvervaldatum op 1 december te krijgen.
Die was met 1 november net te vroeg voor najaarsaanbiedingen.

Anyway, ik kreeg de eindnota heel snel. Na twee of drie weken.
Moest 35% bijbetalen. De vooraf geschatte dagprijs was dus veel te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

mhr-zip schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:48:
[...]

Ja, maar dat van Eneco is niet dynamisch. Voor die eindafrekening is alleen de eindstand belangrijk, niet het verbruik per uur.
Nee, Eneco heeft qua facturering zijn zaakjes op orde. Het boeit namelijk niet of het uurprijzen zijn, het ligt allemaal in het verleden, en zeker als je een live/dagelijkse tussenstand hebt in een app of zo hebben ze de data al verwerkt.

Als ze met (te hoge) voorschotten werken kan het natuurlijk ook een verdienmodel zijn dit zo lang mogelijk vast te houden. Net als bij abonnementen het ene bedrijf de volle maand opzegtermijn rekent (kuch Ziggo kuch) en het andere bedrijf rekent tot einde van de facturering maand.

Al het gemopper hier over de standen die ontbreken bij ANWB heeft ze in elk geval van mijn lijstje laten vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:42
Tibber factuur binnen en mij KPI's weer bijgewerkt.

Ben benieuwd naar het verdere verloop dit jaar en speciaal vanaf juni aangzien dan mijn TLV op de SAP omlaag gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zr3StTC_dIIn987tgKtV5zvX4Zk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FcQbneO2hnFLVOZr6JT7FONg.png?f=fotoalbum_large

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHa
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22:28
John245 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:23:
Tibber factuur binnen en mij KPI's weer bijgewerkt.

Ben benieuwd naar het verdere verloop dit jaar en speciaal vanaf juni aangzien dan mijn TLV op de SAP omlaag gaat.

[Afbeelding]
Zo dat ziet er keurig uit John! Je hebt toch ook Victron spullen? Waarmee stuur je het spul aan?

23 kWp, 80 kWh, 11 kW laden, 17 kW ontladen. Victron VRM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John245
RikHa schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:26:
[...]

Zo dat ziet er keurig uit John! Je hebt toch ook Victron spullen? Waarmee stuur je het spul aan?
Ik draai gewoon de standaad DESS op het Victron systeem. We zijn aan het overwegen om de capaciteit uit te breiden. We hebben nu 4 maal Pylontech US5000 en willen dit uitbreiden naar 8 of 12.. Bij de aanleg is voozien in een eenvoudige uitbreiding naar 12.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezzerk
koboy schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:38:

Al het gemopper hier over de standen die ontbreken bij ANWB heeft ze in elk geval van mijn lijstje laten vallen.
Is dit specifiek ANWB of is dit voor meer/alle resellers van EnergyZero?

Nb anwb heeft haar eigen vergunning, maar maakt overduidelijk gebruik van (een deel van) de energyzero backend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthman
mhr-zip schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:48:
[...]

Eneco biedt nu ook dynamisch aan, ik ben enigszins benieuwd of het daar ook zo snel zou gaan of ook juist langer zou duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trouwkoets
  • Laatst online: 20-08 22:17
@robkrekel bij mij komen de Enever gasprijzen binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Laatst online: 15-09 14:18
trouwkoets schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:57:
@robkrekel bij mij komen de Enever gasprijzen binnen
Mm. Bij mij nu ook weer. Ik heb alleen een gat van 03-04 tm 08-04. Vaag.
Heeft iemand de ZP prijzen van gas van deze dagen voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
Heeft hier iemand ervaring met Eneco Dynamische tarieven? En dan metname in combinatie met zonnepanelen en terugleveren. We verbruiken meer dan we terugleveren dus is het bij Eneco dan ook zo dat je het all-in bedrag krijgt voor de stroom die je levert? Op de website staat van wel, maar ik wil graag de ervaringen van jullie even weten.

We zitten nu bij ANWB en buiten dat ze, net als alle EnergyZero resellers, een hoge opslag per kWh hebben die 2x zo hoog is als Eneco, begin ik ze ook een beetje zat te worden met meterstanden die regelmatig missen of niet overeen komen met wat de netbeheerder uitleest (hiervoor loopt al zowat 2 maanden een storings melding).

En ja: Ik weet dat er goedkopere aanbieders zijn, maar mijn wederhelft heeft een probleem met elke maand wisselende maandlasten voor de energie rekening.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:31

de Peer

under peer review

AWEF schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:42:
Heeft hier iemand ervaring met Eneco Dynamische tarieven? En dan metname in combinatie met zonnepanelen en terugleveren. We verbruiken meer dan we terugleveren dus is het bij Eneco dan ook zo dat je het all-in bedrag krijgt voor de stroom die je levert?
Er zijn geen enorme verschillen tussen dynamische aanbieders. Je krijgt bij alle aanbieders alleen het kale tarief voor je stroom. Wel mag je belastingen salderen.

Zo lang je dus meer verbruikt dan teruglevert krijg je het all in tarief voor je stroom, vanwege het salderen van belastingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
AWEF schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:42:
Heeft hier iemand ervaring met Eneco Dynamische tarieven?
Ik ben hier ook benieuwd naar. Ik heb nu Tibber met gas via EnergyZero en ik zie wel gasverbruik van gisteren maar er ontbreken nog een paar dagen eerder in april. Ik ben daar ook klaar mee. Als ik de screenshots zo zie van dynamisch verbruik en tarieven in de Eneco app, is het eigenlijk exact wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
user109731 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:00:
[...]

Ik ben hier ook benieuwd naar. Ik heb nu Tibber met gas via EnergyZero en ik zie wel gasverbruik van gisteren maar er ontbreken nog een paar dagen eerder in april. Ik ben daar ook klaar mee. Als ik de screenshots zo zie van dynamisch verbruik en tarieven in de Eneco app, is het eigenlijk exact wat ik zoek.
Als ik geen wederhelft zou hebben die niet tegen de wisselende maandtarieven kan, dan zou ik denk overstappen naar Zonneplan. Hier heb ik in het verleden bij gezeten (voordat ik samenwoonde) en dat is goed bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:49

bert pit

asdasd

user109731 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:00:
[...]

Weet je zeker dat de fout bij Tibber ligt? Want het uitlezen van de meter gebeurt toch door de netbeheerder?
Hoe weet je dus waar de fout zit?

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AWEF
bert pit schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:23:
[...]

Weet je zeker dat de fout bij Tibber ligt? Want het uitlezen van de meter gebeurt toch door de netbeheerder?
Hoe weet je dus waar de fout zit?
Ik vermoed dat de "fout" bij EnergyZero ligt. Tibber krijgt z'n gas via EnergyZero en ANWB was toen ze startte een leverancier van EnergyZero. Achter de schermen vermoed ik dat ze nog steeds EnergyZero gebruiken aangezien beide dezelfde issues hebben.

En waarom ik denk (bijna zeker weet) dat het niet aan de netbeheerder ligt is dat slimmemeterportal mijn meter ook uitleest en ik daar de data wel gewoon zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkII
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 10:23
Ralph88 schreef op maandag 8 april 2024 @ 21:36:
[...]

Heb je ook uurstanden voor 4 en 5 april op de ANWB-site? Ik namelijk niet.
Fijn als je dacht vrijdagmiddag lekker goedkoop de auto te kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
AWEF schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:27:
[...]

Ik vermoed dat de "fout" bij EnergyZero ligt. Tibber krijgt z'n gas via EnergyZero en ANWB was toen ze startte een leverancier van EnergyZero. Achter de schermen vermoed ik dat ze nog steeds EnergyZero gebruiken aangezien beide dezelfde issues hebben.

En waarom ik denk (bijna zeker weet) dat het niet aan de netbeheerder ligt is dat slimmemeterportal mijn meter ook uitleest en ik daar de data wel gewoon zie.
Ik ben klant bij EnergyZero (vast contract) en heb voor het laatst gasverbruik gezien eind februari. De kans is dus best groot dat Tibber gebruikers datzelfde probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
MarkII schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:27:
[...]

Ik heb ook al een app gestuurd, bij mij kloppen zelfs de dag totalen niet eens, ik heb verschillen tot 10kWh.
Met thuisaccu kan ik doelgericht afnemen en terugleveren en daar tussen ben ik veelal vollediig in eiland mode (verbinding met net is fysiek onderbroken door een relais)

slimme meter heeft een geheugen voor tot 10 dagen aan kwartierstanden en ik heb ANWB al verzocht deze op te vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:15

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

robkrekel schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:46:
[...]

Mm. Bij mij nu ook weer. Ik heb alleen een gat van 03-04 tm 08-04. Vaag.
Heeft iemand de ZP prijzen van gas van deze dagen voor me?
03–04 1,1001
04-04 1,0889
05-04 1,0921
06-04 1,0951
07-04 1,0951
08-04 1,0962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YTRj549myUr_0QXBuJF5dQ-xSkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hfYO8egpZbVGxu8dUe47CDUU.jpg?f=fotoalbum_large

Nee, helaas … was me nog niet opgevallen. Kijk weinig op dag. Gebruik ik HW voor eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
@AWEF Misschien goed om te weten: Eneco verlaagt de inkoopvergoeding volgende maand van 2,281 cent naar 2,059 cent per kWh. Daarmee komen ze tussen Tibber en Zonneplan. Vaste kosten zijn met 7 euro (bij stroom en gas) wel hoger dan Zonneplan en Tibber.
Het stroomtarief is opgebouwd uit de marktprijs, overheidsheffingen en de Inkoopvergoeding (€ 0,02281 per kWh tot 31 april 2024, € 0,02059 per kWh vanaf 1 mei 2024) bij aansluitingen t/m 3 x 80 ampère en een verbruik van maximaal 10.000 kWh per jaar
Gas gaat iets omhoog, van 0,07864 naar 0,07899.

(Helaas zie ik dit nog niet op de website, dit komt uit een contract.)

[ Voor 7% gewijzigd door user109731 op 09-04-2024 19:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Topicstarter
user109731 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 19:14:
@AWEF Misschien goed om te weten: Eneco verlaagt de inkoopvergoeding volgende maand van 2,281 cent naar 2,059 cent per kWh. Daarmee komen ze tussen Tibber en Zonneplan.

[...]

Gas gaat iets omhoog, van 0,07864 naar 0,07899.

(Helaas zie ik dit nog niet op de website, dit komt uit een contract.)
@Sicco92 :).

ik heb nu even geen tijd voor een aanpassing, maar anders doe ik het dit weekend :).

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20:13
Sicco92 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:54:
[...]

Ik zie geen verandering bij easyEnergy. Let er wel op dat ze hun inkoopvergoeding splitsen in een 'opslag' van 2,178 cent en een vergoeding voor GvO van 0,908 cent. Samen maakt dat 3,086 cent.
easyEnergy rekent sinds januari 2024 0,506 eurocent voor GVO. Zie hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cc4vjVo4TCdhXSv_a9Kca3jnTYU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bbwieGPbwX61HpCe4ZAbydqm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AWEF
Ik heb de overstap naar Eneco ingezet. Ik zie op het moment bij de ANWB te veel onregelmatigheden in de uurstanden.

Ik hoop dat Eneco beter gaat wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicco92
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 11:42
Harvest2002 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:10:
[...]

[Afbeelding]
Oh nee, easyEnergy is weer eens onduidelijk :(. Waar heb je jouw tabel vandaan?

Ik kom nu verschillende tarieven tegen op hun website: 0,506 cent in hun 'prijsverwachtingen'-tabel, maar daar staat dat er geen rechten aan verleend mag worden; 0,907 cent in hun rekentool en hun officiële tarievenblad op de voorwaardenpagina (daar staat 0,75 cent ex. BTW). Aangezien easyEnergy steeds verwijst naar hun officiële tarievenblad, ga ik daar nog maar vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
Sicco92 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:17:
[...]

Oh nee, easyEnergy is weer eens onduidelijk :(. Waar heb je jouw tabel vandaan?

Ik kom nu verschillende tarieven tegen op hun website: 0,506 cent in hun 'prijsverwachtingen'-tabel, maar daar staat dat er geen rechten aan verleend mag worden; 0,907 cent in hun rekentool en hun officiële tarievenblad op de voorwaardenpagina (daar staat 0,75 cent ex. BTW). Aangezien easyEnergy steeds verwijst naar hun officiële tarievenblad, ga ik daar nog maar vanuit.
Kopie van mijn laatste factuur. Eens dat men niet helemaal duidelijk is, maar ik ga af op wat ik nu daadwerkelijk betaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faceless
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-09 17:06
In de TS staat Frank Energy voor 2,53 cent per kwh vergoeding, maar dit lijkt verlaagd naar 1,8 cent (inclusief BTW).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nKQpV-HKqM9Zv8aGjs07kiOd3uc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DlAlOYu8f1ypaeD7U1vh3sKy.png?f=fotoalbum_large

Dit komt ook overeen met mijn berekeningen van hun tarieven in hun app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Topicstarter
Harvest2002 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:10:
[...]

[Afbeelding]
controleer ook eens je afrekening, die heb ik bij easyenergy nog nooit goed gezien de laatste 3 jaar.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
Smuggler schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:42:
[...]

controleer ook eens je afrekening, die heb ik bij easyenergy nog nooit goed gezien de laatste 3 jaar.
Controleer elke maand de factuur, gebruik aansluiting alleen voor opladen EV en weet precies hoeveel en wanneer ik laad. Nog geen problemen gezien: zit soms 1 of 2 eurocent tussen, maar dat is het ook.

Jaarafrekeningen zijn (tot nu toe) ook in orde.

Dus andere ervaring dan jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:24

taz10

Party Animal

[...]

Ik heb dit ook. Wat mij alleen niet duidelijk is of ik hier iets mee moet ? . Wordt dit dan later geschat of zo aan de hand van de meter ? of is het handig contact op te nemen met hun ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:52
Weer goede maand met tibber :)
Afgenomen: 331kwh a 18,55ct= 61,42
Teruggeleverd: 28kwh a 17,48= -5,01

Door mn WP op goedkope momenten zn werk te laten doen ben ik op mooi laag tarief uitgekomen.

Met alles erbij (en eb eraf) totaal factuur van 54,87.
Als de tarieven zo blijven dan ga ik echt geen zonnepanelen bijplaatsen om op 0 uit te komen middels salderen

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
laurens0619 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 23:02:

Door mn WP op goedkope momenten zn werk te laten doen ben ik op mooi laag tarief uitgekomen.

Als de tarieven zo blijven dan ga ik echt geen zonnepanelen bijplaatsen om op 0 uit te komen middels salderen
Hier ook zoiets, hoewel mijn contract pas 4 maart inging:

344kwh afgenomen voor 16.94ct gemiddeld
6.4kwh teruggeleverd (ik heb maar een zeer kleine solar setup) voor 38ct totaal :P

Daarmee kwam de maandfactuur op 57.08

Warmtepomp, boiler en auto-laden vooral op de goedkope uurtjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 12:58
Ik kom ook uit voor Maart op zo'n 18,5 cent per kWh afgenomen, en 16 cent productie.
Warmtepomp, vaatwasser, auto laden en als het lukt de was doen allemaal op goedkope(re) stroom momenten.

Zo kan dynamische energie prijs wel uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John245

Zou je factuur niet lager moeten zijn? Of zit bij je tarieven de BTW er niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
John245 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 07:18:
[...]

Zou je factuur niet lager moeten zijn? Of zit bij je tarieven de BTW er niet in?
idd ex btw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 16:59
Ik dacht al - ik vond de tarieven al erg laag. Maar als ik bij een tarief van 18.55cent de BTW erbij tel, dan kom ik uit op een gemiddeld tarief van 23cent wat ongeveer ook de tarieven zijn als je de prijs vast laat zetten. Hopelijk gaan de komende maanden nog wat gunstigers brengen (ik zit ongeveer op hetzelfde tarief over Maart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
Jewie schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:15:
Ik dacht al - ik vond de tarieven al erg laag. Maar als ik bij een tarief van 18.55cent de BTW erbij tel, dan kom ik uit op een gemiddeld tarief van 23cent wat ongeveer ook de tarieven zijn als je de prijs vast laat zetten. Hopelijk gaan de komende maanden nog wat gunstigers brengen (ik zit ongeveer op hetzelfde tarief over Maart).
Waar zet jij vast voor 23 cent? Kom hier trouwens op 21,53 cent inclusief BTW.

[ Voor 4% gewijzigd door John245 op 10-04-2024 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17
John245 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:26:
[...]

greenchoice is al een tijdje 21-22 cent, maar dat is wel zonder zonnepanelen, met zonnepanelen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
jackaubrey schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:37:
[...]

greenchoice is al een tijdje 21-22 cent, maar dat is wel zonder zonnepanelen, met zonnepanelen weet ik niet.
DE goedkoopste variant die ik daar kan kiezen is windstroom variable voor 28,6 cent. Ligt niet in de buurt van 21 - 22 cent.

@jackaubrey heb je een screenshot?

[ Voor 5% gewijzigd door John245 op 10-04-2024 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 16:59
[...]

Tijdje terug waren er deals voor dit tarief, ik geloof zelfs nog iets daaronder (rond de 20-21 cent) bij een aantal aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Laatst online: 15-09 15:17
John245 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:42:
[...]

DE goedkoopste variant die ik daar kan kiezen is windstroom variable voor 28,6 cent. Ligt niet in de buurt van 21 - 22 cent.

@jackaubrey heb je een screenshot?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o5CpSFHyG2MzPDEr7xjceMZuRv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AOO9iuQM3WfVIAAbHOeHsO2w.jpg?f=fotoalbum_large
Bij gaslicht.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

@markjansen

Ik ga er van uit dat het eigen verbruik (dus de vaatwasser/wasmachine/warmptepomp/EV) tijdens de opwek uren er al af is toch?

Ik heb Zonneplan en kom in maart op:
afname: 459,4 kWh a 19 cent
teruglevering: 158,0kWh a 21 cent
Totaal 55,41 Euro
Die prijs van de teruglevering komt op mij erg hoog over.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Al eerder aangegeven, ik weet uit eerste hand dat de tarieven van gaslicht.com niet altijd correct zijn. Ze zetten aan tot bellen naar GC en dan zwem je in de salesfuik.

Maar stel dat je deze vooroorlogse tarieven wel krijgt, dan zou ik het graag horen want dit ziet er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Jewie schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:15:
ahja je hebt gelijk. Komt ook vooral door vermindering energiebelasting dat het onderaan de streep zo gunstig uitvalt.
Dan is het verschil idd beperkt met vastzetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:45
bert pit schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:58:
[...]

Al eerder aangegeven, ik weet uit eerste hand dat de tarieven van gaslicht.com niet altijd correct zijn. Ze zetten aan tot bellen naar GC en dan zwem je in de salesfuik.

Maar stel dat je deze vooroorlogse tarieven wel krijgt, dan zou ik het graag horen want dit ziet er prima uit.
Kan ook gewoon bij greenchoice zelf, via deze link krijg je dezelfde tarieven als via gaslicht (als je geen zonnepanelen hebt, zoals hiervoor al aangegeven): https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
bert pit schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:53:
[...]
@markjansen

Ik ga er van uit dat het eigen verbruik (dus de vaatwasser/wasmachine/warmptepomp/EV) tijdens de opwek uren er al af is toch?
Ja, dat is puur wat er terug aan het net geleverd is, maar aangezien ik meestal meer consumeer dan opwek, behalve op een zonnige lunch, zal ik zelden wat naar het grid toevoegen.

Mijn 'standby' gebruik is 200-250W continue, en de panelen doen slechts enkele uurtjes meer dat dat (en komen nooit voorbij de 1KW). Op de warme dagen komt er dan meestal wel de airco bij, die dan bijna alle productie wel weer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 10:59
Interessant topic.

De stroom prijzen misschien zou tot 5-15 cent dalen, in 2026, niemand weet het, maar de trend van daling biljft nog aangezien de prijs van een zonne-energie systeem ook hard aan het dalen is.

Dom genoek, heb ik in juli 2023 een 3 jaar - vast stroom contract met Oxxio, nu probeer ik een berekening te doen voor de opzegboete van Oxxio,

Contract duur 3 jaar juli 2023 - juli 2026
Daltarief: ¤ 0,35237
Normaaltarief: ¤ 0,3986
Loop tijd = tot juli 2026.
Huidig verbruik per jaar = 2500 Kwh,

Ik heb met Oxxio net gechat, de opzeg boete voor de volgende 26-27 maanden is 315 Euro, inc BTW.

Nu ben ik aan het zoeken voor de goedkoop dynamisch stroom contract. Ik zie hier veel keer Zonneplan voor gas (1,09 Euro/m3 nu), en Tibber voor stroom (0,2334 Euro/Kwh)
Vraag 1: Maar klopt het dat Zonneplan meer met zonenpanelen is, hoe kunnen ze ook met Gas doen ?
Vraag 2: Is het goedkoper uit om de huidige contract te opzeggen via een nieuw leverancier, bvb Tibber ?

[ Voor 52% gewijzigd door noucmen op 10-04-2024 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:14
@noucmen Energieleveranciers zijn enkel administratiekantoren, die produceren zelf niet noodzakelijk stroom en/of gas.
Wat goedkoper was geweest weet je pas in juli '26.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Weten iemand hoe de Connect toestel van Zonneplan communiceert met de App ? Via RFID ? Of heeft hij een Wifi verzender/recever ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• earthman
noucmen schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:28:
Weten iemand hoe de Connect toestel van Zonneplan communiceert met de App ? Via RFID ? Of heeft hij een Wifi verzender/recever ?
De Connect stuurt data door naar de Zonneplan servers via 4G (mobiele data). De app haalt de data dan weer van de server via de internetverbinding van je telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:14
earthman schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:33:
[...]

De Connect stuurt data door naar de Zonneplan servers via 4G (mobiele data). De app haalt de data dan weer van de server via de internetverbinding van je telefoon.
Ook je slimme meter heeft een 2G verbinding. Dus eigenlijk zijn er twee aparte dataverbindingen vanuit je meterkast (je internetverbinding buiten beschouwing gelaten). Een naar de netwerkbeheerder en een naar Zonneplan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

noucmen schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:24:
Interessant topic.

De stroom prijzen misschien zou tot 5-15 cent dalen, in 2026, niemand weet het, maar de trend van daling biljft nog aangezien de prijs van een zonne-energie systeem ook hard aan het dalen is.

Dom genoek, heb ik in juli 2023 een 3 jaar - vast stroom contract met Oxxio, nu probeer ik een berekening te doen voor de opzegboete van Oxxio,

Ik heb met Oxxio net gechat, de opzeg boete voor de volgende 26-27 maanden is 315 Euro, inc BTW.

Nu ben ik aan het zoeken voor de goedkoop dynamisch stroom contract. Ik zie hier veel keer Zonneplan voor gas (1,09 Euro/m3 nu), en Tibber voor stroom (0,2334 Euro/Kwh)
Vraag 1: Maar klopt het dat Zonneplan meer met zonenpanelen is, hoe kunnen ze ook met Gas doen ?
Vraag 2: Is het goedkoper uit om de huidige contract te opzeggen via een nieuw leverancier, bvb Tibber ?
Die 300 euro is een behoorlijk bedrag, waar je even flink aan zult moeten rekenen. Ik denk dat je in eerste instantie moet kijken of overstappen naar een nu goedkope leverancier (Vattenfall?) met een jaarcontract vast goedkoper is. Je hebt zo te zien geen zonnepanelen, dus de ongein van teruglever boetes en hogere vaste leveringskosten heb je geen last van.
De reden dat ik de berekening op deze wijze voorstel, is dat een jaarcontract niet anders is dan de verwachte energie prijs met een risico opslag, en het rekent daardoor lekker makkelijk. Je krijgt daardoor een goed eerste beeld. Kun je daarna besluiten of je de grotere onzekerheid aan kunt en het risico kunt dragen. Vuistregel is dat hoe meer je van je verbruik kunt sturen richting de goedkope uren hoe voordeliger het wordt. Aan je (lage) verbruik te zien zal dat beperkt blijven tot de (vaat)wasmachine.

Zonneplan is dacht ik begonnen als installateur van zonnepanelen installaties, en is daarna ook energie leverancier geworden, wat zoals eerder gezegd niets meer is dan een administratie kantoor Maar dit geeft ze ook de mogelijkheid om hun zonnepanelen afnemers te helpen zo efficiënt mogelijk om te gaan met hun installatie. Ze kunnen handelen op de onbalans markt door (uiteraard met toestemming) de zonnepanelen installaties uit te schakelen, handelen wat je als eind afnemer niet kunt. Hierdoor levert een op die manier uitgeschakelde installatie meer op dan de opbrengst van de "verloren" kWh's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hremijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 19:14
mhr-zip schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:50:
[...]

Mijndomein: op 8 juli opgezegd, op 2 augustus de eindrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:51
https://www.change.inc/mo...overvolle-stroomnet-40919

Concurrentie voor Nexus en aanverwanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
koboy schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:45:
[...]
Ik denk dat je in eerste instantie moet kijken of overstappen naar een nu goedkope leverancier (Vattenfall?) met een jaarcontract vast goedkoper is.
Dit is een hele goed idee inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:54
[...]

Paar weken geleden 1 jaar vast gezet bij Budget Energie
23,51c per kWh en in de weekenden tussen 12:00 en 17:00 gratis stroom (wel EB betalen) van April tot en met Augustus
6.99 vastrecht per maand en €170 cash korting.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemmyB83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:46
noucmen schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:24:
Interessant topic.

Ik ken je situatie niet precies, maar als je zonnepanelen zou kunnen installeren. Dan heb je ze snel terug verdiend, met je huidige prijzen. En als je zonnepanelen veel meer opbrengst genereren, dan je nodig hebt, kun je daar waarschijnlijk ook vlink aan verdienen.

Pijnacker Oost/West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:48

uFx

RemmyB83 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:16:
[...]

Ik ken je situatie niet precies, maar als je zonnepanelen zou kunnen installeren. Dan heb je ze snel terug verdiend, met je huidige prijzen. En als je zonnepanelen veel meer opbrengst genereren, dan je nodig hebt, kun je daar waarschijnlijk ook vlink aan verdienen.
Ik probeer niet teveel offtopic te gaan maar het is niet altijd interessant om zonnepanelen te laten installeren. Dat ligt aan de aanschafprijs, aantal panelen en hoe je nu je energieverbruik kunt sturen.

Mijn situatie is wat uniek waardoor ik maximaal 3 panelen kan leggen, en die zijn ook nog eens heel duur (terracotta-kleur i.v.m. monument). Met optimale opbrengst levert met dat 800 kWh op per jaar. Natuurlijk afhankelijk van wat de energieprijs de komende jaren doet maar normaal gezien is de terugverdientijd daardoor 17 jaar. En dan ook nog eens er vanuit gaan dat de salderingsregeling 17 jaar in stand wordt gehouden.

Die lange terugverdientijd komt omdat ik nu mijn auto kan laden op heel goedkope momenten (boven de 20ct / kWh incl. belastingen laad ik zo min mogelijk). En juist daar zit - voor nu - voor een groot deel mijn verbruik.

De dynamische tarieven zijn voor mij dus ideaal. Ik bepaal wanneer ik mijn auto laad, en dat kan vaak tijdens hele goedkope uren. Daarnaast zit de salderingsregeling voor mij juist in de weg met zo weinig zonnepanelen. Want daardoor moet ik of bij dynamisch blijven, of ik zet mijn tarief vast en zit met een hoger tarief in alle uren.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cville
  • Laatst online: 15-09 12:30
Een vraag aan Tibber klanten i.v.m. het terugbetalen van teveel uitgekeerde energiebelasting bij de jaarafrekening.

Verbruik: 2300kWh
Teruglevering: 9000kWh

Dus niet gesaldeerd: 6700kWh

Dus te betalen aan het eind van het jaar is 6700 * energiebelasting, inclusief BTW.

Klopt dit?

12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV

Pagina: 1 ... 208 ... 298 Laatste

Let op:
Lees aub eerst de Topic Start voor je een vraag stelt. Onder Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic. staat een rekentool. Kom je er dan niet uit? Stel je vraag!

De energiemarkt is nu turbulent, dit topic is geen generieke chat hierover. Dit topic is strikt voor Day Ahead prijzen, aanbieders en ervaringen. Niet hoe je je P1-poort koppelt aan je domotica zodat je thuisaccu optimaal presteert.

Kijk bij uurprijzen goed of ze wel inclusief alle belastingen zijn, dat voorkomt teleurstellingen.
Zie ook de topic FAQ voor meer daarover en andere valkuilen.

Het vragen naar en aanbieden van referral codes is niet toegestaan. Zie ook de huisregels