Deze toko’s gaan niet failliet. Het zijn allemaal dynamische leveranciers die inkopen tegen de dagprijs. Als de dagprijs omhoog gaat, leggen ze dat op het bordje van de klant. Wie WEL omvallen zijn aanbieders van vaste contracten die afgesproken prijzen rekenen die ze vervolgens niet waar kunnen maken. Van alle tot nu toe omgevallen aanbieders was er niet eentje dynamisch. Alleen Naked Energy stopte omdat zijn leverancier failliet ging.Kurios schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 21:17:
[...]
En wat is daar mis mee? Als mensen weggaan bij de 'veilige' vaste contracten, en dan een bekende leverancier nemen die niet morgen ineens failliet is? Een ANWB heeft juist meer te verliezen met dynamische contracten aanbieden dan een willekeurig net ontstane energieleverancier.
Ik ben tevreden klant, ik gebruik alleen gas en heb die hele app niet nodig. Ik betaal gewoon minder dan ergens anders.
Daarnaast betaal ik gewoon wat ik geschat gebruik, geen borgbedragen en geen gigantische voorschotten.
Vooral die borgbedragen zijn een enorm risico. Dan kan je wel 1 cent lagere m3 prijs hebben, maar als zo'n toko failliet gaat, kan je fluiten naar je honderden euros borg.
ANWB was tot voor kort een reseller van EnergyZero (net als zes andere dynamische aanbieders) en heeft sinds enige tijd een eigen licentie. Maar deze zes-in-een-half-dozijn-aanbieder rekent nog steeds met de prijzen van EnergyZero. En ze hebben een bagger-app, zo begrijp ik uit de klachten. Veel plezier daar.
[ Voor 4% gewijzigd door Dalenbloem op 01-03-2024 15:48 ]