Om ook nog iets ontopics te melden; mijn harde werken van wasjes draaien/drogen, airco aan, ebikes en laptops opladen en veel koffie/thee leuten heeft maarliefst één euro opgeleverd
Helaas is de vrouw met de EV van huis de hele dag, dus die wordt vannacht 'duur' opgeladen (morgen weer ermee op pad..).
HA meldt:
Energy Consumed Tariff 1 7,2 kWh € -1,08
Ik heb de shell commands geprobeerd omdat ik ook graag via Home Assistant de APS wil kunnen uitschakelen:
- Juiste IP ingevuld,
- username/pass vervangen door die van mijn APSystems app account (géén official installer)
- Geheel in de HA configuration.yaml gezet
- Scriptje met shell commands gedraaid.
Helaas, geen resultaat, inverters blijven gewoon produceren. Even aannames checken:
- Ik ben dus geen 'professional installer' en kan niet inloggen in de EMA manager app -> is dat vereist?
- Ik heb een ECU-R 2160... serie, jij ook?
Inmiddels getest of HA met de ECU kan praten op het opgegeven IP, dat kan, als ik de methode van de HA ECU HACS integratie volg.
Helaas is de vrouw met de EV van huis de hele dag, dus die wordt vannacht 'duur' opgeladen (morgen weer ermee op pad..).
HA meldt:
Energy Consumed Tariff 1 7,2 kWh € -1,08
Respect. Dat is voor mij voorlopig zwarte magie...Gajescheren schreef op zondag 28 mei 2023 @ 15:49:
[...]
Zelf uitgezocht met Chrome Developer Tools en Postman. Kon ook niets vinden online...
Hoop dat ik er wat tweakers mee kan helpen
Ik heb de shell commands geprobeerd omdat ik ook graag via Home Assistant de APS wil kunnen uitschakelen:
- Juiste IP ingevuld,
- username/pass vervangen door die van mijn APSystems app account (géén official installer)
- Geheel in de HA configuration.yaml gezet
- Scriptje met shell commands gedraaid.
Helaas, geen resultaat, inverters blijven gewoon produceren. Even aannames checken:
- Ik ben dus geen 'professional installer' en kan niet inloggen in de EMA manager app -> is dat vereist?
- Ik heb een ECU-R 2160... serie, jij ook?
Inmiddels getest of HA met de ECU kan praten op het opgegeven IP, dat kan, als ik de methode van de HA ECU HACS integratie volg.
[ Voor 41% gewijzigd door Scatman_II op 28-05-2023 17:22 . Reden: even omgedraaid ]
OC / CM - Begint eer ge Bezint