Zeker mag dat, daar zijn we hier voor op een forum.SPetra schreef op woensdag 12 april 2023 @ 17:33:
[...]
Als ik zo vrij mag zijn.... bij welke partij heb jij goede ervaring met het afnemen van stroom? En zit je voor gas wel dynamisch?
Sinds april hebben wij 16 panelen liggen. De gem. stroomprijs ligt nu op €0.29. De terugleverprijs op €0,24. Ik heb de indruk dat dit nog verder gaat dalen de komende tijd.... dus dan inderdaad beter traditioneel salderen.
Ik heb nu al 1.5jaar panelen en een hybrid omvormer met accu. In de 2 winters heb ik de laagste kwh prijs voor afname gezocht. Dat bleek steeds dynamisch te zijn, Tibber dus. In het goedkoopste uur accu laden en de rest van de dag nauwelijks stroom nodig. 6kwh zelfbouw accu was ik 1200 euro voor kwijt.
In de zomers zoek ik de toko met hoogste tlv (en accu uit). In 2022 6 keer overgestapt ofzo, helaas bleven de partijen het steeds nodig vinden de tarieven aan te passen dus tja, kan ik ook niet helpen
In 2022 iets van 2000 euro gekregen van de vriendjes van Eneco.
Nu zit ik bij SamenOm (dacht ik, of VanOns) voor 60-70 cnt, en die hanteren nog 1:1 tlv ex btw, dus dat is vrij schappelijk. Tot 1 juli in ieder geval, erna is t feest vorobij
Gas dikke 1.5j vast (3j contract) bij GC, meen 1.95. Maar dat is al ruime tijd dus 1.45 vanwege het plafond. Gezien ik 900m3 per jaar verstook hoef ik niet over te stappen, plus dit jaar wsl gas eruit en wp erin.
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||