Grappig. Bij ons werkt het tot nu toe ook zuiniger. Ben me ondertussen veel bewuster van het verbruik en ook hoe we kunnen besparen of uitstellen.mhr-zip schreef op zondag 29 januari 2023 @ 20:38:
[...]
Daar zat ik ook over na te denken ivm dynamisch contract. "Vroeger" vond ik het belangrijk om zo zuinig mogelijk te doen, nu vind ik het belangrijk om het zo goedkoop mogelijk te doen.
Nee, natuurlijk niet zo zwart wit. Maar pas bedacht ik, ik wil weer eens een kookwas doen met de wasmachine. Beter even wachten totdat het dynamische contract in gaat.
Ik loop straks nog het risico dat ik teveel productie heb in het postcoderoos project en daardoor niet alle energiebelasting kan terugvragen... Vannacht dan maar weer even de auto opladen voor nop... ;-)
Enphicoh schreef op zondag 29 januari 2023 @ 19:33:
[...]
Is er genoeg stroom uit wind die anders niet geproduceerd werd, dat het de CO2 die vrijkomt bij de produktie van zo'n radiator te compenseren?
Wordt zo'n radiator alleen aangezet op moment dat er een overschot is aan wind? Of misschien ook op andere momenten waarbij er deel grijze stroom bij zit?
Ja, klopt allemaal voor het totaalplaatje. Desondanks is een kleine heater soms ook nodig op bepaalde plekken in het huis. Wij hebben bijna alles op de warmtepomp, behalve een paar kleine ruimtes die we soms even moeten opwarmen. Die waren helaas niet goed aan te sluiten op de warmtepomp. En die proberen we nu zoveel mogelijk te sturen naar de dalprijzen.de Peer schreef op zondag 29 januari 2023 @ 19:45:
[...]
Dat wel maar het blijft zonde/verspilling. je kunt er dan maar 1 huis mee verwarmen ipv 4 huizen (met airco met COP4).
Maar inderdaad als primaire verwarming niet de beste keuze.
:strip_exif()/f/image/Z2hbFTMUTt4v1DSFVEE58kc9.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/5AqCgIjaNa51dhrM9rErZtvX.png?f=fotoalbum_large)