Coronavirus slowchat #3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste
Acties:
  • 81.436 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:12
eamelink schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:34:
[...]

De FT schrijft over Noorwegen:

[...]

Overzichtje uit dat artikel:
* 30 gevallen, 7 doden op 18.1m gevaccineerden in het VK
* 6 gevallen, 4 doden op 120k gevaccineerden in Noorwegen
* 31 gevallen, 9 doden op 2.7m gevaccineerden

Grote verschillen dus: 1 dode per 2,5 miljoen in het VK, en 1 dode op 30k in Noorwegen; scheelt twee ordes van grootte.

Begrijpelijk dat ze in Noorwegen nog wat meer willen uitzoeken.
Dat was het artikel inderdaad :) De vraag is dus vooral waar dat door komt. Ik zie een aantal plausibele verklaringen:
1) het is voornamelijk gebruikt voor ouderen mensen te vaccineren. Dit vertekend het beeld voor het risico bij 18-60 jarigen
2) er is onderrapportage van het aantal trombose gevallen. In NL bijvoorbeeld word er van de patiënt verwacht dat hij/zij actie onderneemt om bijwerkingen te melden. Ook bij trombose weet ik uit naaste kring
3) het vaccin reageerd op iets (bijvoorbeeld anticonceptie die niet in alle landen hetzelfde is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Laatst online: 17:57
R.van.M schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:53:
[...]

Nee dat is het niet maar met zo'n toon ga ik niet met je in discussie
Excuus voor de toon, maar ik ben wel een beetje klaar met mensen die onterecht kritisch zijn op vaccineren. Het brengt ons allemaal in gevaar en om de een of andere reden is het geaccepteerd om met een halfbakken argument het hele programma in twijfel te brengen.

Laat ik het zo zeggen:
Je moet natuurlijk ook de kans meenemen dat je griep krjigt, die is geen 100%. Dus als de kans 1 op 10.000 is dat ik overlijd aan griep en de kans 5% is dat ik besmet raak dan is het nog altijd beter om dat risico te nemen.
Griep krijgen we ooit allemaal. Corona ook. Als we niet vaccineren dan is de kans dus 100% dat je Corona krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Emgeebee schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 23:06:
Griep krijgen we ooit allemaal. Corona ook. Als we niet vaccineren dan is de kans dus 100% dat je Corona krijgt.
Toch is dat te simpel; want het gaat niet alleen om wel of niet vaccineren, maar bijvoorbeeld ook om vaccineren met vaccin A of wachten op vaccin B. Als vaccin B veel beter presteert dan A, en we er maar kort op hoeven te wachten, kan de kans dat iemand Corona oploopt in de ‘wachttijd’ veel kleiner zijn dan 100%.

In het pessimistische geval (heel onwaarschijnlijk) zijn die zes doden op 180k AZ-gevaccineerden in Noorwegen allemaal gezonde jonge mensen. Dan kan ik me goed voorstellen dat voor de groep gezonde jonge mensen een maandje extra wachten op Pfizer, Moderna of Janssen (en dat is een realistisch getal; 100% van NL vaccineren zónder AZ kost minder dan een maand extra!) met bijbehorend risico op oplopen Corona in die maand toch beter is dan direct een AZ vaccin nemen.

Maar zoals de cijfers in het VK eruit zien, is direct AZ nemen weer verstandiger.

Verder uitzoeken dus, vooral voor de Noren :)

[ Voor 5% gewijzigd door eamelink op 03-04-2021 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 21:30
prOnorama2 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 17:49:
[...]
Heb ook tickets staan voor een verschoven concert in de Melkweg eind augustus. Ik acht de kans dat dat doorgaat groter maar misschien komen er wel aanvullende eisen zoals testen etc. en ik weet nog niet of ik daaraan kan of wil voldoen.
Krijg een email dat het concert weer een jaar verschoven is naar augustus 2022. Dat belooft ook niet echt veel goeds voor het festivalseizoen deze zomer (hoewel wellicht concerten met niet al te veel publiek in de buitenlucht eerder door zullen gaan dan concerten binnen met het oog op risico's etc.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
Emgeebee schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 23:06:
[...]

Excuus voor de toon, maar ik ben wel een beetje klaar met mensen die onterecht kritisch zijn op vaccineren. Het brengt ons allemaal in gevaar en om de een of andere reden is het geaccepteerd om met een halfbakken argument het hele programma in twijfel te brengen.

Laat ik het zo zeggen:

[...]

Dat mag, maar we zijn hier natuurlijk om meningen uit te wisselen :)

Ik ben ook zeker niet anti-vaccin. Het gaat mij erom of je het risico wil lopen om met AZ mensen onder de 60 in te enten op basis van de gegevens die er nu liggen. Er zijn andere vaccins beschikbaar waar deze extreme bijwerking niet bij lijkt op te treden.

De 5% is dus een uit de lucht gegrepen percentage (wat waarschijnlijk nog veel te hoog is) als je zoals @eamelink aanhaalt een half jaar of jaar langer zou moeten wachten op een ander vaccin.

Juist voor de vaccinatiebereidheid is het krijgen van extreme bijwerkingen zeer slecht.
In mijn familie is er een geval van trombose na vaccinatie met AZ bij een verder gezonde tante van 55. Vandaar dat ik ook weet dat het melden van de bijwerking een taak is van de patient en niet de huisarts, wat ik ook enorm storend en dom vind.

Mijn moeder, qua leeftijd in de risicogroep, wil nu onder geen voorwaarde AZ meer en twijfelt over andere vaccins.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:51

Sorcerer8472

Mens sana?

R.van.M schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:34:
[...]

Ik kan het artikel zo snel niet meer vinden, maar het komt erop neer dat als je het risico binnen de groep 18-65 wil meten je natuurlijk ook alleen het aantal AZ vaccins die gegeven zijn binnen deze groep moet meetellen.

In tot nu toe alle vergelijkingen tellen ze ook de vaccins mee die aan de 65+ groep gegeven zijn waardoor je op een veel lagere kans komt
Statistisch gezien kan dat kloppen, maar het zou nog zo kunnen zijn dat er factoren zijn die vooral in de zorg spelen die de kans op de bijwerking vergroten bijvoorbeeld. En wat ook kan, is dat het toeval is. Maar ik heb de getallen niet om daar iets over te kunnen zeggen. Hoe meer prikken hoe significanter de getallen worden per leeftijdsgroep.

En over geslacht: jonge vrouwen zijn door werk in de zorg relatief oververtegenwoordigd. Ik ken de exacte getallen niet, maar als vrouwen bijv. 5x vaker in de zorg werkzaam zijn en er maar zeer weinig gevallen zijn, dan is juist ook de verwachting dat er bijna geen mannen zijn met hetzelfde probleem. Het zou best kunnen dat de kans voor mannen niet zo veel lager is.

Maar met wat er nu gebeurt en ook met wat extra informatie die gisteren uitkwam over nieuwe bijwerkingen in het VK is dit wel een gigantische PR-nachtmerrie voor AZ. In het begin waren die getallen niet zichtbaar uit het VK. Werden ze niet gerapporteerd of is dit iets nieuws door bijv. veranderende kwaliteit van het vaccin? In de VS is nu ook een AZ fabriek stilgelegd. Het is echt een drama dus daar :X

Wel heel goed om te horen hoeveel versnelling er in de vaccinatiemeuk zit. Mijn vader krijgt binnenkort Pfizer, alleen m'n moeder weet nog niet hoe het zit met of zij nog een tweede dosis AstraZeneca krijgt, of dat ze straks toch iets anders krijgt. Benieuwd naar de andere corona-gebeurtenissen binnenkort.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
R.van.M schreef op zondag 4 april 2021 @ 09:29:
[...]
Juist voor de vaccinatiebereidheid is het krijgen van extreme bijwerkingen zeer slecht.
In mijn familie is er een geval van trombose na vaccinatie met AZ bij een verder gezonde tante van 55. Vandaar dat ik ook weet dat het melden van de bijwerking een taak is van de patient en niet de huisarts, wat ik ook enorm storend en dom vind.

Mijn moeder, qua leeftijd in de risicogroep, wil nu onder geen voorwaarde AZ meer en twijfelt over andere vaccins.
Janssen is tot nu toe het enige vaccin dat ik misschien wil nemen. Hoewel ik op hogere leeftijd waarschijnlijk alles zou nemen om het virus voor te zijn.

Op mijn eigen leeftijd (40) voel ik die nood wat minder, dus ben ik wat selectiever.

Ben overigens benieuwd hoe het met Sanofi / GSK verder gaat. Die lijkt wat meer op een traditionele griepprik als ik het goed begrepen heb.

Zou dan wellicht mijn voorkeur hebben.

Pfizer en Moderna is mij te high tech (mRNA) voor nu.

[ Voor 12% gewijzigd door Lethalis op 04-04-2021 12:04 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
Ben er niet zo in thuis maar is het Trombose 'gevaar' geweken na 2 weken of zou dat theoritsch gezien maanden kunnen zijn ?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
*knip* op één plek is wel voldoende

[ Voor 96% gewijzigd door ZieMaar! op 04-04-2021 16:29 ]

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
prOnorama2 schreef op zondag 4 april 2021 @ 00:42:
[...]

Krijg een email dat het concert weer een jaar verschoven is naar augustus 2022. Dat belooft ook niet echt veel goeds voor het festivalseizoen deze zomer (hoewel wellicht concerten met niet al te veel publiek in de buitenlucht eerder door zullen gaan dan concerten binnen met het oog op risico's etc.).
Concerten kunnen prima op het Museumplein, daar is alles toegestaan itt in de Melkweg waar ze ongetwijfeld zo voorzichtig mogelijk met hun bezoekers omgaan.
Jij mag niet naar een concert terwijl er vandaag weer voor de zoveelste keer mensen op een illegaal wekelijks festival staan te feesten voor jouw vrijheid onder toeziend ook van een lading "handhavers" :X

Afstand houden? mondkapjes? niet dansen?
Jammer dat er niet ingegrepen wordt, nu is het alleen maar ergernis voor mij als toevallige kijker, ik trek het stukken beter wanneer er zo af en toe een lat overheen gaat of de gemeente een douche regelt

[ Voor 10% gewijzigd door PalingDrone op 04-04-2021 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Lethalis schreef op zondag 4 april 2021 @ 11:56:
[...]Op mijn eigen leeftijd (40) voel ik die nood wat minder, dus ben ik wat selectiever.
gelukkig staat het iedereen vrij om te doen wat hem/haar goed dunkt.

Er is wel een "probleempje": Een virus in onze omgeving houdt daar helaas geen rekening mee en die slaat toe op een manier die het virus vrij staat en de consequenties zijn voor een groot deel afhankelijk wie het slachtoffer ervan wordt. Met het het toenemen van de mutaties nemen e risico's inmiddels voor meerdere leeftijd groepen behoorlijk toe, nu ben je onder de 50 j ook niet meer veilig...
Dat is helaas de nieuwe realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
''Duitsland wijst Nederland aan als hoogrisicogebied
Nederlanders die naar Duitsland reizen, krijgen na Pasen met strengere regels te maken. Het Duitse beleid wordt aangescherpt vanwege het grote aantal coronabesmettingen in Nederland. Dat betekent dat reizigers die vanuit Nederland de grens oversteken vanaf dinsdag meteen een negatieve coronatest moeten kunnen tonen''
nu.nl

Ik vraag mij af, geld een Etos zelftest ook als bewijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Silent Thunder schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:27:
''Duitsland wijst Nederland aan als hoogrisicogebied
Nederlanders die naar Duitsland reizen, krijgen na Pasen met strengere regels te maken. Het Duitse beleid wordt aangescherpt vanwege het grote aantal coronabesmettingen in Nederland. Dat betekent dat reizigers die vanuit Nederland de grens oversteken vanaf dinsdag meteen een negatieve coronatest moeten kunnen tonen''
nu.nl

Ik vraag mij af, geld een Etos zelftest ook als bewijs?
Nee want dat bewijst niets.. wanneer afgenomen en bij welke persoon? Daarnaast moet je een PCR test laten zien en geen snel test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
R.van.M schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:17:
[...]

Nee want dat bewijst niets.. wanneer afgenomen en bij welke persoon? Daarnaast moet je een PCR test laten zien en geen snel test
ik zie volop reclames voorbijkomen van de verschillende zelftesten....

ene aanbieding na de andere....179 euro voor 25 stuks zag ik al ergens

binnenkort kunnen ze allemaal de kast in want die gaan nergens geldig zijn natuurlijk op plekken waar ze het vereisen.....

duw ze in een glas bier en je hebt vrij toegang :O

[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Detonator op 04-04-2021 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Mr. Detonator schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:36:
[...]

ik zie volop reclames voorbijkomen van de verschillende zelftesten....

ene aanbieding na de andere....179 euro voor 25 stuks zag ik al ergens

binnenkort kunnen ze allemaal de kast in want die gaan nergens geldig zijn natuurlijk op plekken waar ze het vereisen.....

duw ze in een glas bier en je hebt vrij toegang :O
Ze hebben wel toegevoegde waarde. Als ik mijn ouders bezoek dan zou ik graag van te voren een sneltest doen om toch nog wat extra zekerheid te hebben dat ik niet besmet ben. Voor dit soort thuissituaties zijn ze nuttig.

Daarnaast zou je bijvoorbeeld op kantoor iedereen die binnenkomt kunnen testen echter voor alle plekken waar je een certificaat of bewijs nodig hebt kun je er inderdaad niets mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
R.van.M schreef op zondag 4 april 2021 @ 23:07:
[...]
Daarnaast zou je bijvoorbeeld op kantoor iedereen die binnenkomt kunnen testen echter voor alle plekken waar je een certificaat of bewijs nodig hebt kun je er inderdaad niets mee
Als mijn WG mij verplicht om een (zelf)test te laten doen voordat ik op kantoor mag dan ziet hij mij voorlopig niet op kantoor.

Niet dat ik al op kantoor kwam (ben in de afgelopen jaar er maar 1x geweest, en dat was vorige week woensdag omdat ik niet thuis kon werken door stroomonderbreking), maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Ryur schreef op zondag 4 april 2021 @ 23:35:
[...]

Als mijn WG mij verplicht om een (zelf)test te laten doen voordat ik op kantoor mag dan ziet hij mij voorlopig niet op kantoor.

Niet dat ik al op kantoor kwam (ben in de afgelopen jaar er maar 1x geweest, en dat was vorige week woensdag omdat ik niet thuis kon werken door stroomonderbreking), maar toch.
En waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

PalingDrone schreef op zondag 4 april 2021 @ 15:48:
[...]

Concerten kunnen prima op het Museumplein, daar is alles toegestaan itt in de Melkweg waar ze ongetwijfeld zo voorzichtig mogelijk met hun bezoekers omgaan.
Jij mag niet naar een concert terwijl er vandaag weer voor de zoveelste keer mensen op een illegaal wekelijks festival staan te feesten voor jouw vrijheid onder toeziend ook van een lading "handhavers" :X
[YouTube: 4-4-2021 Koffiedrinken Museumplein Amsterdam PNN Live stream]
Afstand houden? mondkapjes? niet dansen?
Jammer dat er niet ingegrepen wordt, nu is het alleen maar ergernis voor mij als toevallige kijker, ik trek het stukken beter wanneer er zo af en toe een lat overheen gaat of de gemeente een douche regelt
Wat een hoop azijn weer. Wat wil je nu, wel of geen concerten in de buitenlucht? Buiten kan het prima, ook binnen 1,5 meter. De demonstraties en parkfeesten laten dat zien. Als je bang bent laat je dan zo snel mogelijk inenten en blijf daar vooral weg de komende jaren. Leven en laten leven, want die mensen leven wel en blijven zo te zien ook prima in leven. En what about granny tot in den treuren is geen argument, dan kun je alles wel laten voor iets of iemand anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Voor mij persoonlijk, lichamelijk integriteit, keuzevrijheid & geheimhouding van medische dossier voor de werkgever.

Ik ga mij wel laten testen als ik klachten heb, maar niet 'zomaar' om toegang te krijgen tot mijn werkplek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Laatst online: 15:21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik ben er geen voorstander van om mensen nutteloos binnen te laten zitten, jij wel dus?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cvs79
  • Laatst online: 15:21
Sorcerer8472 schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:07:
[...]

Ik ben er geen voorstander van om mensen nutteloos binnen te laten zitten, jij wel dus?
Zeker wel, we moeten al een meer als een jaar solidair zijn met ouderen en risicogevallen. Dus men wacht maar even net als de jeugd moet wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

cvs79 schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:09:
[...]

Zeker wel, we moeten al een meer als een jaar solidair zijn met ouderen en risicogevallen. Dus men wacht maar even net als de jeugd moet wachten.
Solidair zijn gaat om het voorkomen van verspreidingen, we weten inmiddels dat mensen met vaccinatie vrijwel niet kunnen bijdragen aan verspreidingen.

Maar jij wil dat deze oude man binnen blijft omdat jij nog niet naar buiten mag? Wat is de reden daarvoor? Jaloezie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

cvs79 schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:09:
[...]

Dus omdat één persoon een rechtzaak aanspant, reken je dat meteen alle ouderen en risicogevallen aan.

Als er een WK Generaliseren zou bestaan zou je zo wereldkampioen worden :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Mijn vriendin is ook ontslagen uit het ziekenhuis en we weten nu ook wat er mis ging. Door Corona, waar ze niet erg ziek van was, is haar immuun zo erg aangetast waardoor een andere onschuldige ziekte zorgde voor leverontsteking en buikvliesontsteking. In totaal dus met Corona 5 of 6 weken goed ziek geweest. Ze moet nu nog herstellen en heeft 1 Corona long en leverwaarden die nu nog 11 keer hoger ligt dan normaal hoort zijn. Iedere 2 weken moeten alle waarden worden gecondoleerd en na een paar maanden worden er nieuwe scan gemaakt van haar long en lymfeklieren waar ook iets mis mee is. Gelukkig is ze nu weer thuis om verder te herstellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Sorcerer8472 schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:10:
[...]

Solidair zijn gaat om het voorkomen van verspreidingen, we weten inmiddels dat mensen met vaccinatie vrijwel niet kunnen bijdragen aan verspreidingen.

Maar jij wil dat deze oude man binnen blijft omdat jij nog niet naar buiten mag? Wat is de reden daarvoor? Jaloezie?
Fatsoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:10:
[...]

Fatsoen, solidariteit, omdat wij een jaar binnen zijn gebleven om die zelfde oude man veilig te houden. Als hij nu naar buiten gaat is zelfzuchtig egocentrisch gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:49:
[...]

Fatsoen, solidariteit, omdat wij een jaar binnen zijn gebleven
Wij? Jij misschien, maar je zal op bezoek krijgen wie er net zo egocentrisch dit en vorig jaar naar buiten ging.
De oude baas in kwestie kan nu hooguit niet meer klagen over de mensen die maling hebben aan de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stresstak schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:17:
[...]

Wij? Jij misschien, maar je zal op bezoek krijgen wie er net zo egocentrisch dit en vorig jaar naar buiten ging.
De oude baas in kwestie kan nu hooguit niet meer klagen over de mensen die maling hebben aan de regels.
Is die oude baas van dezelfde generatie als die met vroegpensioen gingen, waardoor het pensioengat zo groot is. Die generatie die de wereld hebben opgebouwd, maar daardoor gesloopt dmv een klimaatprobleem?

Lijkt me dat personen van die generatie gewoon respect voor de situatie moeten hebben en doen wat de hele wereld hoort te doen. Thuis blijven, handen wassen, in de elleboog niezen en mondmasker opdoen etc. etc.

Genoeg van het wel willen van de voordelen, en niet de nadelen. Alleen maar omdat je oud bent. Niets daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
Verwijderd schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:07:
[...]

Is die oude baas van dezelfde generatie als die met vroegpensioen gingen, waardoor het pensioengat zo groot is. Die generatie die de wereld hebben opgebouwd, maar daardoor gesloopt dmv een klimaatprobleem?

Lijkt me dat personen van die generatie gewoon respect voor de situatie moeten hebben en doen wat de hele wereld hoort te doen. Thuis blijven, handen wassen, in de elleboog niezen en mondmasker opdoen etc. etc.

Genoeg van het wel willen van de voordelen, en niet de nadelen. Alleen maar omdat je oud bent. Niets daarvan.
Wat een haat. Kom je iets te kort, door deze mensen? Hadden ze meer rekening met je moeten houden? Deze groep heeft net als elke leeftijdsgroep hun mazzels en tegenvallers gehad. En als de ene groep wat meer mazzel heeft gehad dan de ander, is dat fijn voor die groep. Deze mensen hebben ook dagelijks gewerkt om hun gezin te onderhouden. Echt geen kwade bedoelingen of zo iets. Op een dag ben jij oud. Wie ga je dan de schuld geven?

Aanvulling, ik zie dat we even oud zijn. Zo slecht kan je het niet gehad hebben. Je hebt zelfs hoger beroeps onderwijs kunnen volgen. Vorige generaties hebben toch wat moois voor ons achtergelaten.

[ Voor 8% gewijzigd door kobus71 op 05-04-2021 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:28

vhal

ಠ_ಠ

Even een positieve noot. Ik ben fan van de Rotterdam Airport XL teststraat, hoge capaciteit en na anderhalf uur had ik al de uitslag al in mijn digid portal (y)

Overigens snap ik niet helemaal waarom ze bij mij vandaag alleen een diepe neusstaafje gebruiken en bij mijn dochter van 7 een kort neusstaafje en een keelswap. Vorige keer was het anders, toen kreeg ik beide staafjes in keel en neus en mijn dochter van 5 alleen een korte neusstaafje. Niet echt consequent tenzij er tussen kinderen onderling ook nog een verschil is adhv hun leeftijd.

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 05-04-2021 21:58 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 18:36
vhal schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:57:
Even een positieve noot. Ik ben fan van de Rotterdam Airport XL teststraat, hoge capaciteit en na anderhalf uur had ik al de uitslag al in mijn digid portal (y)

Overigens snap ik niet helemaal waarom ze bij mij vandaag alleen een diepe neusstaafje gebruiken en bij mijn dochter van 7 een kort neusstaafje en een keelswap. Vorige keer was het anders, toen kreeg ik beide staafjes in keel en neus en mijn dochter van 5 alleen een korte neusstaafje. Niet echt consequent tenzij er tussen kinderen onderling ook nog een verschil is adhv hun leeftijd.
Ik weet bij de teststraat hier dat ze de keuze maken aan de hand van wat vragen. Die keuze is afhankelijk van de ernst van de klachten en hoe lang je ze al hebt. Misschien dat dat hier ook het geval is? Alhoewel de GGD ook erg inconsequent is, dus het kan ook puur liggen aan degene die de test afnam.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dat heeft niks met fatsoen te maken. Leg het anders eens uit?
Verwijderd schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:49:
[...]

Fatsoen, solidariteit, omdat wij een jaar binnen zijn gebleven om die zelfde oude man veilig te houden. Als hij nu naar buiten gaat is zelfzuchtig egocentrisch gedrag.
Wat een onzin.

Jij ging niet naar buiten omdat iemand anders daar dood van kon gaan.
Als een gevaccineerd persoon naar buiten gaat dan gaat niemand daar dood van.

Juist iemand nutteloos dwingen om binnen te blijven is niet fatsoenlijk. Het is meer zo van "nou, jij mag het ook wel even voelen" (vergetende dat die persoon zelf ook binnen is gebleven en bovendien ook een hogere kans op sterven door covid had).

Dus wie is er nou onfatsoenlijk, niet-solidair en egocentrisch? Hint: het is niet die gevaccineerde persoon die naar buiten gaat. Denk er écht eens goed over na in plaats van je blind te staren op hoe zielig je jezelf vindt omdat je zo veel hebt moeten laten.

Een ander gedwongen binnen laten zitten omdat jij het ook niet mag is echt een kinderlijke instelling. En hoewel de regels wel echt kut en afzien waren, en ik dat zeker niet ontken, is dit geen reden om bepaalde groepen te dwingen om zonder reden nog langer vast te laten zitten.

Maar ja, het voelt natuurlijk wel oneerlijk: the boomers get the vax :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

vhal schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:57:

In de XL teststraten doen ze de antigeentest sinds een tijdje. Het grote voordeel is dat je de uitslag zeer snel hebt.

Mij vroegen ze alleen of ik werk of contact heb met kwetsbare mensen. Als je nee daarop antwoordt krijg je de antigeentest. Overigens is de antigeentest als je geen symptomen hebt minder betrouwbaar dan de PCR-test. Als je ernaar vraagt dan kun je gewoon de PCR-test doen. Ook is de antigeentest wat minder prettig in de neus geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:36
Echt fijn dat de grens hier een soort van dichtgegooid is met Duitsland. Vandaag zou m’n Nederlandse klusmannetje beginnen maar helaas pindakaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Vanuit een nieuwsbericht over een niet-gerelateerde kwestie, wel weer een (weliswaar anekdotisch) bewijs dat ‘zij die de leiding hebben’ tegelijkertijd geen flauw benul hebben wat de afspraken, regels en mores zijn wanneer je je tijdens deze pandemie in de openbare ruimte bevindt (of waar dan ook). Geen handgrepen, beugels, etc aanraken.

En wat doet Wopke:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wiHIx-2HwHpPlIVQTBA92Vpzb3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jn7941Io6W0S6FZxbnhMhQXn.jpg?f=fotoalbum_large

Zucht. Net zo onnozel als Rutte die als MP ‘gewoon’ handen geeft, in een persconferentie waarin hij dat volgens beleid ten stelligste afraadt.

Nadenken is kennelijk nog altijd een part-time baan.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
Ramzzz schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:29:
Vanuit een nieuwsbericht over een niet-gerelateerde kwestie, wel weer een (weliswaar anekdotisch) bewijs dat ‘zij die de leiding hebben’ tegelijkertijd geen flauw benul hebben wat de afspraken, regels en mores zijn wanneer je je tijdens deze pandemie in de openbare ruimte bevindt (of waar dan ook). Geen handgrepen, beugels, etc aanraken.

En wat doet Wopke:

[Afbeelding]

Zucht. Net zo onnozel als Rutte die als MP ‘gewoon’ handen geeft, in een persconferentie waarin hij dat volgens beleid ten stelligste afraadt.

Je zelf niet vasthouden en omvallen is natuurlijk veel beter 8)7

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
SnowDude schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:31:
[...]

Je zelf niet vasthouden en omvallen is natuurlijk veel beter 8)7
Ik bedien de koffie automaat op kantoor tegenwoordig met mijn neus, stuk veiliger :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:14

Dennis1812

Amateur prutser

En wat doet Wopke:

[Afbeelding]

Geloof je echt dat die handdruk niet van te voren enorm ingestudeerd was? En je praat nu ook over een persconferentie van meer dan een jaar geleden. Dat besef je ook?

Heb je Wopke wel gevraagd hoe zijn evenwicht is? En gecontroleerd of hij of zijn personeel de stang gedesinfecteerd heeft nadat hij zorgde dat hij de grond niet ging knuffelen?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
Wobke had bij DReizen moeten zitten.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat doet Wopke:

[Afbeelding]

Wat dacht je van een werkgesprek over de telefoon? Werk thuis tenzij het niet anders kan. Of tenzij je bij de overheid werkt en thuis werken niet zo leuk vindt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:24

En wat doet Wopke:

[Afbeelding]

M'n winkelwagentje bestuurde ik ook altijd telepathisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 11:57

Brons

Fail!

En wat doet Wopke:

[Afbeelding]

Dezelfde Wobke die in Thialf ging schaatsen zeker?

Zo'n werkbezoek is nergens voor nodig. Ze kunnen ook gewoon een filmpje voor hem maken en hem via Teams bijpraten.

Het zijn misschien kleine dingen maar het doet wel pijn om te zien als iemand die al ruim een jaar thuis opgesloten zit.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 21:56
dit is echt zoeken naar iets om negatief te zijn....

En wat doet Wopke:

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:11

En wat doet Wopke:

[Afbeelding]

Dit is een vorm van spijkers zoeken op zo'n laag water, dat zie je normaal alleen maar vlak voor een enorme tsunami.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

En wat doet Wopke:

[Afbeelding]

Echt... ga ja daarover vallen ? Kritiek op politiek wordt nu wat mij betreft wel in extremis getrokken.
En volgens mij zijn dit geen regels maar je eigen inzichten..
https://www.rijksoverheid.../vervoer/openbaar-vervoer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

En wat doet Wopke:

[Afbeelding]

Het is al bijna een jaar duidelijk dat het aanraken van oppervlaktes geen enkele mogelijkheid geeft tot het verspreide van het virus.

Laat hem gewoon zn werk doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Laatst online: 17:52

KRAI.7

Bwoah...

Even een vraagje. Ik ben goed bevriend met twee collega's (tweeling) van m'n bijbaan en ik weet van ze dat hun moeder IC-arts is. Heb nog altijd extreem veel respect voor alle zorgmedewerkers (zeker in de pandemie, maar normaal natuurlijk ook) en zou graag via Greetz een kaartje willen sturen naar d'r als een soort blijk van waardering voor het werk wat ze doet. Zeker in het kader van de wederom oplopende cijfers in de ziekenhuizen.

Alleen, heb ik de betreffende moeder nog nooit gezien of gesproken. :+ Is het 'raar' als ik dan zoiets doe? Ik gok zelf dat ze het wel leuk vindt om zo'n kaartje te ontvangen maar vraag me af of het niet ergens raar is als ik iets naar iemand stuur die me niet eens persoonlijk kent. :P

[ Voor 5% gewijzigd door KRAI.7 op 06-04-2021 16:35 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

En wat doet Wopke:

[Afbeelding]

Je zit nu gewoon spijkers op laag water te zoeken.. Wààr heb je het over..

Ik zal wel weer een sloot minnetjes scoren zo maar Ik begin het moralistische vinger wijzende gedrag van sommige behoorlijk ergerlijk te vinden overigens, draagt ook weinig bij aan de discussie.

[ Voor 7% gewijzigd door Imperium op 06-04-2021 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Nou, mijn pa heeft nu ook een afspraak. Online konden ze niet de dichtstbijzijnde locatie selecteren dus ze hebben anderhalf uur in de wacht gehangen om uiteindelijk via de telefoon wél de afspraak in die locatie te kunnen plannen. Daar kon hij uiteindelijk ook na iets meer dan een week wachten terecht, terwijl de online plekken sterk in tijd varieerden.

Vind het maar vreemd, vraag me serieus af wat voor techniek er nou achter zit en hoe ontzettend understaffed die vaccinatielijn nou is :? :?

@KRAI.7 ik zou het aan je collega's vragen, wat zij ervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mensen die hier denken dat ze het slecht hebben: in Curaçao wordt je auto in beslag genomen (+300 euro boete) als je op de verkeerde dag van de week de weg opgaat.

Boetes voor het schenden van de avondklok zijn ook zeer fors (450 euro ongeveer). Militairen en politie installeren roadblocks zodat je niet zomaar de weg op mag. Best heftig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 00:08:

[...]

Wat een onzin.

Jij ging niet naar buiten omdat iemand anders daar dood van kon gaan.
Als een gevaccineerd persoon naar buiten gaat dan gaat niemand daar dood van.

Juist iemand nutteloos dwingen om binnen te blijven is niet fatsoenlijk. Het is meer zo van "nou, jij mag het ook wel even voelen" (vergetende dat die persoon zelf ook binnen is gebleven en bovendien ook een hogere kans op sterven door covid had).

Dus wie is er nou onfatsoenlijk, niet-solidair en egocentrisch? Hint: het is niet die gevaccineerde persoon die naar buiten gaat.

[...]

Een ander gedwongen binnen laten zitten omdat jij het ook niet mag is echt een kinderlijke instelling.
[...]
Ik heb het gehad. Heb daardoor al immuniteit opgebouwd.

Ben dus niet thuis voor een ander, maar omdat ik dat moest.

Fatsoen en samenhorigheid geldt ook voor de boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

KRAI.7 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:21:
Even een vraagje. Ik ben goed bevriend met twee collega's (tweeling) van m'n bijbaan en ik weet van ze dat hun moeder IC-arts is. Heb nog altijd extreem veel respect voor alle zorgmedewerkers (zeker in de pandemie, maar normaal natuurlijk ook) en zou graag via Greetz een kaartje willen sturen naar d'r als een soort blijk van waardering voor het werk wat ze doet. Zeker in het kader van de wederom oplopende cijfers in de ziekenhuizen.

Alleen, heb ik de betreffende moeder nog nooit gezien of gesproken. :+ Is het 'raar' als ik dan zoiets doe? Ik gok zelf dat ze het wel leuk vindt om zo'n kaartje te ontvangen maar vraag me af of het niet ergens raar is als ik iets naar iemand stuur die me niet eens persoonlijk kent. :P
Stuur dan een kaart naar de gehele afdeling, meestal hangen ze deze wel ergens op naast die andere 100 kaarten die ik zie hangen op het werk.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Net bijna twee uur in de rij gestaan in de kou voor een sneltest hier in een grens gemeente in Duitsland. Leuk die regels, maar laat dan aub een aantal medewerkers tests afnemen ipv maar één.

Paar honderd mensen die getest willen worden (allemaal Nederlanders) om naar het werk te kunnen gaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:42:
[...]

Ik heb het gehad. Heb daardoor al immuniteit opgebouwd.

Ben dus niet thuis voor een ander, maar omdat ik dat moest.

Fatsoen en samenhorigheid geldt ook voor de boomers.
Eens: jij bent dan ook nutteloos thuis. Helaas doet men niets met mensen die bijv. bepaalde hoeveelheden antistoffen in het bloed hebben, deels wellicht omdat men bang is voor dat mensen zich dan opzettelijk laten besmetten? Sowieso heeft volgens Sanquin al 20% van de mensen antistoffen (en dat was toen vaccinaties nog niet waren begonnen meen ik).

Hoe dan ook zie ik ondanks de oneerlijkheid van dat beleid geen reden om dan nu anderen te gaan beperken als dat niet nodig is. Da's een vorm van wrok; anderen moeten lijden omdat jij ook hebt geleden. Nutteloos, omdat het bij jou ook nutteloos en zelfs oneerlijk was.
De_Bastaard schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:50:
Net bijna twee uur in de rij gestaan in de kou voor een sneltest hier in een grens gemeente in Duitsland. Leuk die regels, maar laat dan aub een aantal medewerkers tests afnemen ipv maar één.

Paar honderd mensen die getest willen worden (allemaal Nederlanders) om naar het werk te kunnen gaan :X
Oh shit :{
Gaat niet van je werktijd af hoop ik? Lekker goed geregeld weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:43
Met dank aan Duitsland dus. En hmm, dus ook bij een lokale tester met korte lijntjes, gaat er wel eens iets mis.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:13:
[...]

Eens: jij bent dan ook nutteloos thuis. Helaas doet men niets met mensen die bijv. bepaalde hoeveelheden antistoffen in het bloed hebben, deels wellicht omdat men bang is voor dat mensen zich dan opzettelijk laten besmetten? Sowieso heeft volgens Sanquin al 20% van de mensen antistoffen (en dat was toen vaccinaties nog niet waren begonnen meen ik).

Hoe dan ook zie ik ondanks de oneerlijkheid van dat beleid geen reden om dan nu anderen te gaan beperken als dat niet nodig is. Da's een vorm van wrok; anderen moeten lijden omdat jij ook hebt geleden. Nutteloos, omdat het bij jou ook nutteloos en zelfs oneerlijk was.

[...]

Oh shit :{
Gaat niet van je werktijd af hoop ik? Lekker goed geregeld weer :+
Testlocatie was geopend van 19:00 tot 21:30, dus nee privé tijd. Woon overigens in Duitsland en mag dan twee keer per week voor een sneltest met certificaat gaan... gratis

En nee ik ga het niet snel nog eens op deze manier doen :+

[ Voor 5% gewijzigd door De_Bastaard op 06-04-2021 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:26
Gisteren is m'n broer positief getest, na eerst een negatieve sneltest vertrouwde hij het niet, dus toch maar de reguliere GGD test, en jawel, positief.

Nu moeten mijn ouders zich wel laten testen, ik hoop maar dat die wél negatief zijn (geen klachten). ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:14
FabianGTI schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:19:
Gisteren is m'n broer positief getest, na eerst een negatieve sneltest vertrouwde hij het niet, dus toch maar de reguliere GGD test, en jawel, positief.

Nu moeten mijn ouders zich wel laten testen, ik hoop maar dat die wél negatief zijn (geen klachten). ;(
Geeft in mijn ogen dus het gevaar van de sneltesten aan. Maar goed ik dacht dat er ook een sneltest was ontwikkeld die voor 99% zeker was dat je het niet had, als die test negatief was. Maar dat is dus niet de gene hier op de markt dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Vrietje schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:51:
[...]

Geeft in mijn ogen dus het gevaar van de sneltesten aan. Maar goed ik dacht dat er ook een sneltest was ontwikkeld die voor 99% zeker was dat je het niet had, als die test negatief was. Maar dat is dus niet de gene hier op de markt dus?
Lastig te zeggen. Het kan ook de factor tijd zijn geweest. Grote kans als hij nu nogmaals de sneltest doet dat deze wel postief is. Je hebt een minimaal aantal virusdeeltjes nodig voor beide testen om een besmetting vast te stellen. Een PCR test is gevoeliger en kan een besmetting in een vroeger stadium detecteren dan een sneltest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Vrietje schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:51:
[...]

Die is er niet vziw, andersom was het wel redelijk betrouwbaar, als die sneltest aangeeft dat je het hebt, 99% ook positief in de PCR test.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:24
Dit is echt het beste dat ik vandaag heb gezien _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Haha. "En dat zegt u nu!". Gezellig sfeertje daar. Precies als ze prikt ook. Is dit in scene gezet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:51

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
De interviewer wil alleen wel graag uit zijn mond horen dat hij zich zorgen maakt, want dat is natuurlijk veel nieuwswaardiger ;(

Gelukkig staat hij er lekker nuchter in en snapt hij ook dat een maandje echt niet het verschil gaat maken ( een paar jaar ook niet overigens )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
https://www.volkskrant.nl...-ook-wat-waard~b939b8d1e/

Dit toont ook wel aan dat de test-maatschappij niet rendabel is voor veel dingen. Op de kosten van bijvoorbeeld een concertkaartje of een voetbalwedstrijd kan het misschien nog wel uit, maar voor dingen als de kroeg totaal niet. Het is efficienter om dan dat geld gewoon meteen aan de kroegen te geven.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
Belangrijke cijfers vandaag voor de trend.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
BarôZZa schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:32:
Dit is echt het beste dat ik vandaag heb gezien _O-
Begrijp ik hieruit nu goed dat de huisarts met de hand een lijstje heeft gemaakt met wie er gebeld moest worden? :D

Want "over een maand heen kijken" gebeurt niet zomaar, tenzij dat voor een hele groep mensen gebeurd is. Van / tot parameter niet goed ingevuld bijvoorbeeld voordat je een lijstje genereert? _O-

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 17:49
@Lethalis ik denk eerder dat bij het inchecken op die lokatie er niet alle informatie gevraagd die nodig was om te chekcen of de persoon in kwestie wel aan de beurt was. Maar goed we moeten ook niet net doen alsof er nergens fouten worden gemaakt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, d'r krijgt er weer één grootheidswaanzin:
De Amerikaanse oud-president Donald Trump vindt dat er een coronavaccin naar hem vernoemd zou moeten zijn. Dat heeft hij gezegd bij een speech voor de Republikeinse partijtop, die te gast was in zijn resort Mar-a-Lago.

[...]

Trump ging met de eer strijken van het ontwikkelen van een coronavaccin (,,Iemand zei dat ze het het Trumpcine moeten noemen”), en prees het coronabeleid van zijn eigen regering, overigens zonder verwijzing naar de ruim half miljoen Amerikaanse coronadoden.
Bron, en nog meer info: Donald Trump: Coronavaccin zou ‘Trumpcine’ moeten heten

Zo, dan heb je pas echt lef als je zoiets roept, met je wanbeleid dat 100.000+ van je eigen burgers het leven gekost heeft.... :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R.van.M
wildhagen schreef op zondag 11 april 2021 @ 08:54:

[...]

Zo, dan heb je pas echt lef als je zoiets roept, met je wanbeleid dat 100.000+ van je eigen burgers het leven gekost heeft.... :X
Nog ironischer.. het daadwerkelijk naar Trump vernoemen zal waarschijnlijk levens redden omdat dan bepaalde vaccin weigeraars het wel zouden nemen omdat er Trump op staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:32

[...]

Dat ze er aandacht aan geven, ik klik al niks meer wat Trump aangaat, ik hoef zijn ideeën niet meer te horen. straks bestormen weer een paar het capitool

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 11-04-2021 14:44 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 00:53:
Blijft mijns inziens staan dat als het model van het RIVM en dat van @t_captain beide een goede fit geven op historische data ... beide modellen werken en een voorspellende waarde hebben.
Beetje late reactie, maar een model dat een goede fit geeft op historische data, hoeft natuurlijk niet te kloppen op toekomstige data. Resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst.

Wat vooral interessant zou zijn, is hoe dit soort modellen voorspellen als de conclusies van de modellen en de "experts" nu eens een keer niet worden gebruikt. Denk daarbij aan Florida van Ron DeSantis, net iets meer inwoners dan Nederland:

Of denk aan Texas, waar El Paso volgens experts in November echt in lockdown moest maar de restaurants door de rechter toch open bleven, en waar nu volle stadions zijn zonder mondkapjes. Dus echt ~40.000 mensen: Bizarre beelden uit de VS: bijna 40.000 honkbalfans in stadion. Fauci, de lokale Jaap van Dissel, snapt niet precies hoe dat kan zonder stijgende cijfers. Een theorie zou natuurlijk zijn dat gelukkige mensen minder kans hebben op ernstige corona, en dat zo'n honkbalwedstrijd mensen gelukkig maakt. Of dat je in de buitenlucht minder besmet wordt en daarmee minder ernstig ziek wordt, een soort natuurlijke vaccinatie. Of dat het seizoenseffect heel veel groter is dan het maatregeleneffect. We weten het niet, maar het is een interessant natuurlijk experiment om in de gaten te houden.
Afbeeldingslocatie: https://images0.persgroep.net/rcs/JP-niOsg6NmSFbVUaQvHxLgMnpc/diocontent/201632495/_fill/1350/900/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9
Zo werkt het systeem in de VS domweg niet, de staten zijn aan zet, niet de president. Net alsof Biden verantwoordelijk is voor het beleid van Texas, waar de foto hierboven vandaan komt en mondkapjes niet meer verplicht zijn.. Misschien dat hij een eventueel succes wel claimt, als blijkt dat gelukkige, gezonde mensen in Texas minder last hebben van corona dan mensen die onderworpen worden aan lockdowns en andere verplichtingen. Maar als het fout loopt zal de gouverneur verantwoordelijk zijn.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

De VS is idd goed bezig met vaccineren.
Ongeveer 80% van de 65+‘ers is gevaccineerd.

Dan kun je idd weer grote sport evenementen doen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 18-09 22:08
Woy schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:21:
https://www.volkskrant.nl...-ook-wat-waard~b939b8d1e/

Dit toont ook wel aan dat de test-maatschappij niet rendabel is voor veel dingen. Op de kosten van bijvoorbeeld een concertkaartje of een voetbalwedstrijd kan het misschien nog wel uit, maar voor dingen als de kroeg totaal niet. Het is efficienter om dan dat geld gewoon meteen aan de kroegen te geven.
Lijkt me ook een stuk verstandiger voor de maanden waarvoor dat nog nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 11 april 2021 @ 22:56:
De VS is idd goed bezig met vaccineren.
Ongeveer 80% van de 65+‘ers is gevaccineerd.

Dan kun je idd weer grote sport evenementen doen.
De grap is juist dat Texas achterloopt, dat Fauci zelf met 2 mondkapjes rondloopt ondanks vaccinatie, en dat Biden dit ook nog geen goed idee lijkt. Per groep, nu in Texas (waarbij gebied rond het stadion nog extra achterloopt):
16+ 1 dosis: 37.61
16+ volledig: 24.02%
65+ 1 dosis: 67.38%
65+ volledig: 52.80%

Zal nog wat lager ook zijn geweest, en je hebt nog een paar weken incubatietijd nodig.

(Alsnog is dit heel veel beter dan Nederland natuurlijk)

In Michigan daarentegen, met net iets betere vaccinatiecijfers, lopen de cijfers wel op:
https://www.worldometers.info/coronavirus/usa/michigan/ En ook hier snappen "experts" de oorzaken niet: https://www.mlive.com/pub...point-an-exact-cause.html

[ Voor 15% gewijzigd door pedorus op 11-04-2021 23:37 ]

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

pedorus schreef op zondag 11 april 2021 @ 23:30:
[...]

De grap is juist dat Texas achterloopt, dat Fauci zelf met 2 mondkapjes rondloopt ondanks vaccinatie, en dat Biden dit ook nog geen goed idee lijkt. Per groep, nu in Texas (waarbij gebied rond het stadion nog extra achterloopt):

Zal nog wat lager ook zijn geweest, en je hebt nog een paar weken incubatietijd nodig.

In Michigan daarentegen, met net iets betere vaccinatiecijfers, lopen de cijfers wel op:
https://www.worldometers.info/coronavirus/usa/michigan/ En ook hier snappen "experts" de oorzaken niet: https://www.mlive.com/pub...point-an-exact-cause.html
Zo zijn er idd wel meer dingen in de VS die nog niet echt begrepen worden over de uitbraak variaties in Corona golf 1/2/3 die per staat enorm verschillen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Mijn ouders 77 en 74 zijn afgelopen weekend beide ingeënt. Half mei de tweede prik ik weet dat ze er nog niet zijn maar toch blij dat de 1e stap gezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Ik krijg nu serieus een briefje in de brievenbus met de tekst:

Sta op voor onze vrijheid

Fakkeltocht *plaatsnaam"

Meld aan via Feesboek.

Ongelofelijk. Durf niet eens te kijken hoeveel debielen zich hier voor aanmelden :+

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
We kunnen vanavond een kleine update van het decor zelfs verwachten. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UcME_gO_p9PNM_8pIZddVM8tQB8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EyoBSyiftPvRnM0Q7Bg5axoF.jpg?f=user_large

Om het belang van (sommige) maatregelen te benadrukken zullen deze op bordjes staan die vastzitten aan de katheders van Rutte en De Jonge. Iets wat we al eerder zagen bij Boris Johnson zijn toespraken. Ik vrees alleen dat als ze alle basisregels willen benadrukken ze een behangrol nodig hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:02
CMD-Snake schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:43:
We kunnen vanavond een kleine update van het decor zelfs verwachten. :+

[Afbeelding]

Om het belang van (sommige) maatregelen te benadrukken zullen deze op bordjes staan die vastzitten aan de katheders van Rutte en De Jonge. Iets wat we al eerder zagen bij Boris Johnson zijn toespraken. Ik vrees alleen dat als ze alle basisregels willen benadrukken ze een behangrol nodig hebben. :+
Ze hadden ook de roadmap kunnen gebruiken om zaken te benadrukken maar dat betekent dat er elke week nieuwe borden gedrukt moeten worden dus dat hebben ze dan maar niet gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

NOS? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Bizarre vraag van de NOS. Volgens mij heeft Rutte precies uitgelegd waarom hij kiest geen risico's te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:14

Dennis1812

Amateur prutser

Journalisten worden toch pas binnengelaten nà de persconferentie? Daarom vragen ze zaken die net gezegd zijn?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Geen doventolk in beeld. Toch jammer, ik ben gehecht geraakt aan Irma en haar collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 21:30
Corona is als een serie slechte B films, alleen dan nog erger: bij een vervolg op een B film krijg je vaak andere acteurs en/of regisseurs te zien maar hier kijken we na >1 jaar nog tegen dezelfde B acteurs aan. Alsof we na een jaar vrijwel niets zijn opgeschoten en ieder jaar dezelfde 'Groundhog Day cyclus' zich gaat herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
zacht schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:27:
Geen doventolk in beeld. Toch jammer, ik ben gehecht geraakt aan Irma en haar collega's.
Die waren wel in beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Op de stream zag ik alleen de heren MR en HdJ om en om vol in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
zacht schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:31:
[...]

Op de stream zag ik alleen de heren MR en HdJ om en om vol in beeld.
Dat zou kunnen. Op tv zag je ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Media heeft wel steken laten vallen deze persconferentie. Waarom geen vragen over de testmaatschappij. Dat is wel een dingetje natuurlijk, dus mag daar best naar gevraag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Soccer98 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:10:
Media heeft wel steken laten vallen deze persconferentie.
Daar is spijtig genoeg niets nieuws aan. Keer op keer worden veel van dezelfde vragen gesteld waar keer op keer dezelfde antwoorden op komen. Kritisch doorvragen zit er niet echt meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
pedorus schreef op zondag 11 april 2021 @ 23:30:
[...]

Nog even wachten, komende dagen zullen we zien of dit een spreader event is geweest. Er zit natuurlijk altijd een vertraging van 5 tot 10 dagen voordat deze 40.000 mensen zelf symptomen ontwikkelen en dan nog een keer 5-10 dagen voor de infecties die de originele 40.000 mensen hebben veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:12

-tom-562

Oliesjeik

De FeestFabriek (van de Zwarte Cross) organiseren 1 mei ook een test/fieldlab evenementen; Het Startschotgala. 10.000 man op een gedeelte van het Zwarte Cross festivalterrein.
Zie:
https://www.startschotgala.nl/index.html

Ik ga proberen om met wat vrienden tickets te bemachtigen :D ik heb wel weer zin in een feestje

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ey2IIUbWUAE7gHq?format=jpg&name=small
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ey4ET1SWUAYBiB5?format=jpg&name=small
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ey4EwnyWUAQrOJ0?format=jpg&name=small

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Feitelijk is daar niks aan gelogen...

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
In het begin van corona volgde ik de persconferenties live, maar tegenwoordig lees ik even snel een samenvatting op nu of nos. Ik vind het nogal onzinnig van m'n tijd en elke keer hoor je zo'n beetje hetzelfde liedje.

Gisterenavond zat ik toevallig in de auto dus luisterde voor het eerst via de radio waardoor je wat meer op de tekst kan focussen omdat er geen beeld bij is. Ik moest echt wel lachen, wat een grootspraak en hyperbolen. Vooral De Jonge kan er wat van. Veel gepraat, weinig wol. Ook nog heel fancy (lol) een paar Engelse termen erin gooien zoals 'evidence'. Vooral bij het beantwoorden van de vragen van journalisten valt men keer op keer in herhaling (komt ook deels door de vragen). Wat een ellenlange verhalen zonder snel to the point te komen. Zo'n persconferentie kan wat mij betreft echt veel korter en zakelijker. Ik ben vast niet de enige, ik zag al een paar keer de namen Peppi en Kokkie voorbijkomen.

Overigens spreek ik hiermee geen oordeel uit over de boodschap of het beleid uit. En die Hugo lijkt me een heel aardige kerel verder. :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

vhal schreef op woensdag 14 april 2021 @ 07:40:
[...]

Feitelijk is daar niks aan gelogen...
Eigenlijk de kamer vol familie moeten zitten om met z'n allen te kijken en gezamelijk boos zijn op de overheid die de pandemie maar niet onder controle krijgt. Met ome Klaas die wat hoest maar wel gezellig mee is gekomen want hij weet zeker dat het niks ergs is.

[ Voor 6% gewijzigd door IJzerlijm op 14-04-2021 08:36 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
IJzerlijm schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:35:
[...]

Eigenlijk de kamer vol familie moeten zitten om met z'n allen te kijken en gezamelijk boos zijn op de overheid die de pandemie maar niet onder controle krijgt. Met ome Klaas die wat hoest maar wel gezellig mee is gekomen want hij weet zeker dat het niks ergs is.
Ja mooi is dat he?
Mopperen op de overheid en ondertussen niet aan de regels houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJzerlijm schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:35:
[...]

Hee, zo kijken wij naar die leuke corona persco's. Lekker met zn allen, borreltje en borrelhapje erbij. Daarna een wedje leggen of de uitspraken wel of niet uitkomen. De poet verdelen we dan bij de volgende persco :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

Mfpower

In dubio

Kinderen thuis, besmetting op school.
Vorige week kinderen thuis, want ze waren verkouden. En dat was niet de eerste keer sinds de scholen open zijn.
Eigenlijk zijn ze door al die quarantaines, verkoudheden, zieke docenten (geen vervanging) enzo maar 50% van de tijd op school geweest. Leeropbrengst: amper. Regelmaat: none. Veiligheid: niet, want ze mogen gewoon in volle klassen 30+ bij elkaar. En de BSO's gaan ook open.
Hoe is dit goed voor iemand?
Ik denk dat we ze maar thuishouden tot de zomervakantie, thuisscholen ging best goed. Ritme, regelmaat, 1 op 1 aandacht, differentiatie naar wat de kinderen nodig hebben. Alleen de motivatie is een stuk minder ...

[ Voor 10% gewijzigd door Mfpower op 14-04-2021 10:57 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.