verstappen33 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:11:
[...]
Ik hou mij aan alle maatregelen en voorschriften die de overheden maar kunnen bedenken.
Ik weiger om als een gevangene in mijn eigen huis opgesloten te zitten..
[...]
Mentale gezondheid is net zo belangrijk als fysieke gezondheid.
Hou jezelf niet voor de gek, dat doe je niet. Je gaat tegen alle 'adviezen' in toch naar het buitenland voor een niet essentiële reis.
Je stelt je eigen belang voor de rest van je medemens. Egoïsme puur sang.
De rest die er net zoveel moeite mee heeft, maar het wel kan opbrengen voor de medemens.
Je stelt dat het geen kwaad kan. Op basis van welk wetenschappelijk onderzoek is dat gebaseerd?
Of is dat boerenverstand gebruiken?
Door acties als deze blijven we net zolang dooremmeren in deze situatie. Blijft het nog langer duren.
Door acties als deze blijft de overheid genoodzaakt maatregelen op te leggen en deze aan te scherpen en te verlengen.
Ben het zeker met je eens dat mentale gezondheid net zo belangrijk is als fysieke gezondheid.
Dus als we nu even de discipline kunnen opbrengen om te zorgen dat de fysieke gezondheid goed en beschermd blijft, dan kunnen we spoedig weer de mentale gezondheid op pijl brengen.
Het is natuurlijk niet de bedoeling hier 'op de man' te reageren maar dit is nou juist het probleem waar zoveel tegenaan lopen.
En dat is ook gewoon frustrerend.
Horeca Nederland is failliet, MKB wordt door staatssteun overeind gehouden en werken zich tot over de oren in de schulden omdat het allemaal zolang duurt.
Daar hebben we dan allemaal zoveel moeite mee en de overheid maakt ons kapot. Maar dan bovenstaand...
Ik kan er met m'n verstand niet bij.