Coronavirus slowchat #3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 21 Laatste
Acties:
  • 81.438 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
DeBaroN schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:29:
[...]

Ik hou me netjes aan de klok. Alleen gaf men destijds aan dat dit vanaf 21uur zou moeten zijn en absoluut niet later i.v.m. de effectiviteit. En dan nu naar 22uur verplaatsen is in mijn ogen enigszins vreemd.
Rutte: "Ons advies is 22.00 uur. Hij is minder effectief, maar nog steeds effectief. Het heeft nog wel zin."

Het OMT kan niet precies berekenen wat het effect op de verlating van de avondklok precies is. "Dit zal iets minder effectiviteit opleveren. Maar het is de afweging die je moet maken tussen wat epidemiologisch prettig is, en in de handhaafbaarheid verstandig."

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:45

Yucon

*broem*

Michael_OsGroot schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:28:
Sorry dat ik het plat verwoord maar flinker toch echt verdomme een eind op met je zakelijke bijeenkomst @ rutte. 90% van Nederland heeft hun sociaal leven al via zoom, dat bullshit feestje en wat voor stom overleg je ook moet hebben kan je prima via zoom doen. dat doen we allemaal. Leid, en wij zullen volgen. Maar dit schiet me echt in het verkeerde keelgat
Inderdaad, net zoals toen het overleg afgezegd was vanwege code rood op de weg. Mark, was je webcam soms kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:31

Vuvuzela

My spire is forming

Al hun antwoorden komen ook gewoon terug op 2 dingen.. de vaccin leveringen of "op advies van het OMT".

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Meestal vind ik de vragen echt bagger, maar dit keer vind ik dat er oprecht goede en kritische vragen worden gesteld. Mag ook wel eens gezegd worden.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 11:01
Komt er gewoon op neer dat er niet genoeg politie etc om het te handhaven, maar dat wil de VVD natuurlijk niet erkennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:39
RTL (of SBS?) stelde echte goede vragen over de versoepeling van de avondklok. Het zweet brak Rutte uit toen de dame een quote van hemzelf voorlas.

Maar goed, het komt er dus op neer dat het niet te handhaven is als het langer licht blijft. Als ze nou eens een beetje doorprikken dan is die handhaving helemaal niet meer nodig, maar met een beetje mazzel heeft 70% begin volgend jaar een prik gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ligt het aan mij of is het dus onzin dat je een vaccin niet voor jezelf, maar voor een ander neemt? Dat werd namelijk als argument gebracht om twijfelende mensen alsnog om te krijgen te vaccineren. De Jonge zegt nu min of meer dat je een vaccinatie vooral voor jezelf neemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Soccer98 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:04:
Ligt het aan mij of is het dus onzin dat je een vaccin niet voor jezelf, maar voor een ander neemt? Dat werd namelijk als argument gebracht om twijfelende mensen alsnog om te krijgen te vaccineren. De Jonge zegt nu min of meer dat je een vaccinatie vooral voor jezelf neemt.
Als het óf "dus onzin" is, óf aan jou ligt, dan zal het wel aan jou liggen :P

De werkelijkheid is - helaas - genuanceerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

renegrunn schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:33:
[...]

Rutte: "Ons advies is 22.00 uur. Hij is minder effectief, maar nog steeds effectief. Het heeft nog wel zin."

Het OMT kan niet precies berekenen wat het effect op de verlating van de avondklok precies is. "Dit zal iets minder effectiviteit opleveren. Maar het is de afweging die je moet maken tussen wat epidemiologisch prettig is, en in de handhaafbaarheid verstandig."

|:(
Echt schandalig. Van de spinnen besnuffeld dit. Rutte stond 2 maanden nog keihard te verkondigen dat die avondklok echt niet een uurtje later in kon gaan, en dat het echt een rotmaatregel is, en dat deze echt zo snel mogelijk er van af zou gaan. En dan nu dit? Ik heb er geen woorden voor. De krachttermen laat ik achterwege, je mag zelf bedenken welke van toepassing zijn maar echt dit is schandalig. We zijn geen kleuters Rutte, ik wil weten wat jou geadviseerd is en wat je beslissing is op basis van dat advies. Mijn vertrouwen in de maatregelen zijn echt naar 0 gedaald. Ze doen maar wat, volledig schijt hebbend aan alles en iedereen. Wie het hardste piept krijgt kennelijk zijn zin en de rest kan stikken

[ Voor 3% gewijzigd door Michael_OsGroot op 23-03-2021 21:07 ]

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Lethalis schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:06:
[...]

Als het ten koste gaat van de populariteit doe je inderdaad iets verkeerd. Dan is het je niet gelukt mensen te overtuigen dat je het juiste aan het doen bent.

En dat is juist cruciaal als je wil dat mensen de maatregelen opvolgen.
Voor dat opvolgen heb je de macht en de middelen om te handhaven.

Allemaal leuk en aardig zo'n democratie maar wij wijzen een paar personen aan die we het bestuur toevertrouwen, dan moet je die mensen ook hun gang laten gaan.
Wel met open vizier, het moet uiteraard wel te controleren zijn (achteraf). Daarom vind ik de huidige politiek ook zo kwalijk met hun "geen lijk, geen zaak" gedrag.
Alles moet mondeling en precies daarom blijven die face-to-face overleggen ook plaatsvinden, iedereen zijn telefoon inleveren, in een veilige kamer vergaderen (men moet vrij kunnen spreken) en vooral niks vastleggen.
Zoom of andere manieren waarbij 1 partij op "record" kan drukken of nog erger; een 3e partij kan meekijken zijn daarom totaal niet gewenst in ons land.

Soms moeten er ingrijpende maatregelen genomen worden zoals nu bijvoorbeeld in Duitsland. (Staat ook op hun routekaart dus tot zover geen verrassing)
Wanneer het beleid niet ingegeven wordt door populisme maar door afgewogen keuzes op basis van de huidige kennis is dat knap lastig.
Het is veel makkelijker om de populist uit te hangen (Rutte) dan om je kop uit te steken (Merkel) en een beslissing te nemen waarvan je echt gelooft dat dat de beste optie is voor de toekomst maar die nu op weerstand kan rekenen.
Daarvoor moet je sterk in je schoenen staan met als hopelijk resultaat dat men achteraf kan zeggen: Zij heeft het juiste beslist destijds.
In plaats van kijk mij eens een populaire minister president zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

Mfpower

In dubio

Soccer98 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:04:
Aangezien je nog steeds ziek kunt worden met vaccin (zeker met AZ), of een besmetting asymptomatisch kan doorlopen kun je zelfs met vaccin nog steeds anderen besmetten.

De kans zal kleiner zijn (denkt men, de getallen zijn onbekend, maar klinkt logisch want minder / geen symptomen, lagere viral load), maar toch. Je neemt het vaccin dus inderdaad vooral voor jezelf; de kans dat je met vaccin nog in een ziekenhuis komt is nagenoeg nul.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
PalingDrone schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:15:
[...]
Daarvoor moet je sterk in je schoenen staan met als hopelijk resultaat dat men achteraf kan zeggen: Zij heeft het juiste beslist destijds.
Ja ik wil Merkel verder ook niet beledigen door haar te vergelijken met iemand die zo nep is als Rutte.

Maar ze heeft een groeiend draagvlak probleem. Wat bijvoorbeeld een Ardern in Nieuw Zeeland niet lijkt te hebben, ondanks dat die toch ook behoorlijk ingrijpende beslissingen neemt.

Alleen op dat eiland is de samenhorigheid een stuk sterker dan in een zwaar verdeeld Europa.

PS
Mijn ouders zijn Duits en ik heb een Duits paspoort. Ik ben het vaak totaal niet eens met Merkel, maar als de Italianen Mutti afschilderen als een nazi terwijl we gigantische bedragen aan ze "lenen" kunnen ze van mij ook de tering krijgen.

Mensen blijven dat voelen. Daarom zal de EU ook geen groot succes worden in crisistijd.

Zodra Merkel met pensioen gaat, zal de volgende bondskanselier grote gevolgen kunnen hebben voor Europa. De kandidaten zijn niet allemaal zo EU minded als Merkel...

[ Voor 25% gewijzigd door Lethalis op 23-03-2021 23:00 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

PalingDrone schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:15:
[...]

Voor dat opvolgen heb je de macht en de middelen om te handhaven.

Allemaal leuk en aardig zo'n democratie maar wij wijzen een paar personen aan die we het bestuur toevertrouwen, dan moet je die mensen ook hun gang laten gaan.
Wel met open vizier, het moet uiteraard wel te controleren zijn (achteraf). Daarom vind ik de huidige politiek ook zo kwalijk met hun "geen lijk, geen zaak" gedrag.
Alles moet mondeling en precies daarom blijven die face-to-face overleggen ook plaatsvinden, iedereen zijn telefoon inleveren, in een veilige kamer vergaderen (men moet vrij kunnen spreken) en vooral niks vastleggen.
Zoom of andere manieren waarbij 1 partij op "record" kan drukken of nog erger; een 3e partij kan meekijken zijn daarom totaal niet gewenst in ons land.

Soms moeten er ingrijpende maatregelen genomen worden zoals nu bijvoorbeeld in Duitsland. (Staat ook op hun routekaart dus tot zover geen verrassing)
Wanneer het beleid niet ingegeven wordt door populisme maar door afgewogen keuzes op basis van de huidige kennis is dat knap lastig.
Het is veel makkelijker om de populist uit te hangen (Rutte) dan om je kop uit te steken (Merkel) en een beslissing te nemen waarvan je echt gelooft dat dat de beste optie is voor de toekomst maar die nu op weerstand kan rekenen.
Hoewel ik het eens ben met je betoog dat we nu liever beslissingen hebben die impopulair zijn, die hele avondklok was vanaf moment 0 al impopulair maar Rutte stond hoog en laag te springen om ons te verzekergen dat dat uurtje langer echt absoluut niet haalbaar was, en nu blijkt dat totale luft te zijn. Ik vind dat je hem kan verwijten een demagoog te zijn maar absoluut geen populist op dat vlak

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Michael_OsGroot schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:51:
[...]

Hoewel ik het eens ben met je betoog dat we nu liever beslissingen hebben die impopulair zijn, die hele avondklok was vanaf moment 0 al impopulair maar Rutte stond hoog en laag te springen om ons te verzekergen dat dat uurtje langer echt absoluut niet haalbaar was, en nu blijkt dat totale luft te zijn. Ik vind dat je hem kan verwijten een demagoog te zijn maar absoluut geen populist op dat vlak
Dat, maar wat ik het meest kwalijke en jammerlijke vind, dit gekunstel direct afbreuk zal doen aan het draagvlaak m.b.t. de overige maatregelen (die er wel toe doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:41

Laguna

Connaisseur

P-Rock schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:01:
RTL (of SBS?) stelde echte goede vragen over de versoepeling van de avondklok. Het zweet brak Rutte uit toen de dame een quote van hemzelf voorlas.
Die credits gaan naar Marieke van de Zilver van RTL.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:39
True story. De GGD heeft bij mijn ouders afgelopen maandag de begrafenis dismissed als te lang geleden (4 dagen tussen begrafenis en eerste ziekteverschijnselen) en mijn moeder naar buitengestuurd (di/wo eerste ziekteverschijnselen, zondag koortsvrij) omdat ze zogenaamd niet meer besmettelijk is.

En mijn moeder (70) gelooft klakkeloos de GGD, want die heeft er verstand van. Met als gevolg dat ze maandagochtend lekker boodschappen is gaan doen, en 35 man op een begrafenis niet geinformeerd worden. Ik heb mijn mening erover gegeven, maar meer kan ik ook niet doen, maar tegen zoveel domheid ben ik niet opgewassen.

Ik snap nu wel heel goed waarom het virus zich nog verspreidt als dit soort adviezen bij BCO gegeven worden. Kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:51

Sorcerer8472

Mens sana?

Interessante Van Dissel-slide: werk leidt bij de leeftijdscategorie 40-64 zeer veel vaker tot nieuwe besmettingen dan bij andere leeftijdsgroepen (bijv. 26-39). Bij 26-39 is dit wel langzaam aan het toenemen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik mij gisteren en eergisteren laten testen op het coronavirus omdat ik een aantal symptomen heb. Keelpijn en verkoudheidsklachten. Vaak niezen, beetje een loopneus.
Alle twee keer negatief.
Nu is het zo dat ik morgen moet werken voor mijn bijbaan. Ik ben dus twee keer negatief getest, maar kan het zo zijn dat ik in de tussentijd wel corona heb opgelopen? Symptomen zijn niet veranderd tussen gisteren en vandaag, dus kan ik dan corona hebben of is die kans enorm klein als er geen andere symptomen zijn opgetreden?
Heb van niemand vernomen dat hij of zij corona heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door peakrever op 24-03-2021 12:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 21:08
peakrever schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:01:
Ik mij gisteren en eergisteren laten testen op het coronavirus omdat ik een aantal symptomen heb. Keelpijn en verkoudheidsklachten. Vaak niezen, beetje een loopneus.
Alle twee keer negatief.
Nu is het zo dat ik morgen moet werken voor mijn bijbaan. Ik ben dus twee keer negatief getest, maar kan het zo zijn dat ik in de tussentijd wel corona heb opgelopen? Symptomen zijn niet veranderd tussen gisteren en vandaag, dus kan ik dan corona hebben of is die kans enorm klein als er geen andere symptomen zijn opgetreden?
Zou het sowieso even vooraf melden.
Mocht je het zelf wel vinden kunnen stel je je werkgever in ieder geval in de gelegenheid er zelf ook iets van te vinden.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:39
Alle twee keer negatief.
8% van de geteste mensen is positief, verkoudheid is dus nog steeds 10x prevalenter dan Covid. Ik zou me met 2 negatieve testen niet veel zorgen maken. Zekerheid zul je echter niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Angela Merkel is teruggekomen op haar lockdown met Pasen... was toch niet haalbaar blijkbaar.

"Bondskanselier Merkel schrapt 'paaslockdown' na kritiek" - https://nos.nl/l/2373909

[ Voor 31% gewijzigd door Lethalis op 24-03-2021 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:33
Van Dissel is blijkbaar niet zo'n fan van sneltesten en laagdrempeliger testen. Een deel test fout negatief en zal dan meer mensen besmetten dan nu. Hij vind dat je dan minstens drie keer per week zal moeten testen.

Vraag me af waar alle woeste plannen van de Jonge over de testsamenleving dan op gebaseerd zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:08
jip_86 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:22:
Van Dissel is blijkbaar niet zo'n fan van sneltesten en laagdrempeliger testen. Een deel test fout negatief en zal dan meer mensen besmetten dan nu. Hij vind dat je dan minstens drie keer per week zal moeten testen.
Mjah en tegelijkertijd raak je zoals op de positieve als vals negatieve testen ook nog eens veel meer het zicht kwijt op de uitkomst van testen tbv het beleid.
Vraag me af waar alle woeste plannen van de Jonge over de testsamenleving dan op gebaseerd zijn :?
Zal wellicht weer meer uit de koker van economische zaken komen ?
OMT lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Nu is het zo dat ik morgen moet werken voor mijn bijbaan.
De kans is erg klein, en je hebt netjes gehandeld. Hoe is de relatie met je werkgever? Bij een normale baan zou ik zeker even met de werkgever overleggen, dan kan hij bepalen of hij het risico wil lopen of niet. Maar bij een bijbaan kan ik mij afhankelijk van de werkgever ook indenken dat ze dan niet uitbetalen, en bij een dergelijke werkgever zou ik minder geneigd zijn om te overleggen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 10:05
1) Willem Engel moet voor de rechter komen vanwege opruiing.

https://www.parool.nl/ned...wegens-opruiing~b06b2074/

Werd ook wel eens tijd.

2) De aangifte van verkiezingsfraude door Engel is door het OM geseponeerd omdat er geen enkel bewijs werd geleverd bij de aangifte. Engel is inmiddels een artikel 12 procedure begonnen in de hoop het OM te kunnen dwingen de aangifte wel in behandeling te nemen.

https://www.ad.nl/binnenl...rkiezingsfraude~a49358ab/

3) Ook zijn door de ING de rekeningen van Viruswaarheid geblokkeerd omdat Engel weigert gegevens te verstrekken over de herkomst van het geld.
https://www.ad.nl/economi...en-mij-ruineren~a47dcc37/

[ Voor 19% gewijzigd door Philpend op 24-03-2021 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:28

vhal

ಠ_ಠ

Wat is beetje de gemiddelde tijd om teruggebeld te worden voor een testuitslag (kind 4 jaar)? Met een persoonlijke DigiD gaat het sneller maar helaas is deze (nog) niet aanwezig.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
@vhal in alle 4 gevallen werden wij de dag na de test in de ochtend gebeld.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Sorcerer8472 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:15:
Interessante Van Dissel-slide: werk leidt bij de leeftijdscategorie 40-64 zeer veel vaker tot nieuwe besmettingen dan bij andere leeftijdsgroepen (bijv. 26-39). Bij 26-39 is dit wel langzaam aan het toenemen.
Verrassend.. er valt ook veel meer te winnen met sturen op thuiswerken, dan hadden we nu ook geen avondklok of maximaal 1 bezoeker gehad. Maar goed het volk heeft daar vorige week zelf voor gekozen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:12
Laguna schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:44:
[...]

Verrassend.. er valt ook veel meer te winnen met sturen op thuiswerken, dan hadden we nu ook geen avondklok of maximaal 1 bezoeker gehad. Maar goed het volk heeft daar vorige week zelf voor gekozen.
Tja.. als iedereen zich aan de basisregels zou houden dan hadden we waarschijnlijk verder geen maatregelen nodig. Als we 1,5m afstand zouden houden (thuis, in de supermarkt, op straat) en onze handen goed wassen dan zou het aantal besmettingen ver onder de R1 zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:24
R.van.M schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:43:
[...]

Tja.. als iedereen zich aan de basisregels zou houden dan hadden we waarschijnlijk verder geen maatregelen nodig. Als we 1,5m afstand zouden houden (thuis, in de supermarkt, op straat) en onze handen goed wassen dan zou het aantal besmettingen ver onder de R1 zitten
Er is nog geen moment geweest dat we met alleen die maatregelen dalende cijfers hadden. De cijfers daalden alleen tijdens lockdowns.

Heb je toevallig een land als voorbeeld dat de pandemie met afstand houden en handen wassen de baas wist te zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:39
Ik hoop dat Van der Staaij of Segers vanavond aanschuift bij Op1 of Beau om eens te babbelen over Urk. Maar dat zullen ze wel niet durven als het over de eigen geloofsgemeenschap gaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Cobb schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:37:
@vhal in alle 4 gevallen werden wij de dag na de test in de ochtend gebeld.
Hmm, ik heb even gebeld maar het probleem was dat er een portalfunctie in het systeem op "ja" stond terwijl het kind niet eens een digid heeft om in deze portal te komen. Maar eigenlijk kan je bijna concluderen dat de uitslag negatief was omdat je zviw altijd gebeld wordt bij een positieve uitslag. De e-mail met "de uitslag staat op de site" kreeg ik gisteren namelijk al.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:41

Stoney3K

Flatsehats!

jip_86 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:22:
Dan kun je grootschalig, aselect testen (zoals De Jonge wil) dus wel vergeten, want de middelen om grootschalig op de GGD manier te testen hebben we gewoon niet.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:32
Zal me benieuwen hoe het straks na 9uur gaat met tfeest vieren als Turkije gewonnen heeft.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Mel33 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:59:
Zal me benieuwen hoe het straks na 9uur gaat met tfeest vieren als Turkije gewonnen heeft.
Het zou me verbazen aangezien het "maar" een kwalificatie wedstrijd is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michael_OsGroot

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

even een random mededeling tussendoor, ik ben de hele week al ziek-zwak-misselijk en heb me vanochtend laten testen. Nog voor het avondeten kreeg ik de uitslag: negatief! Die guy die de test nam was gewoon vriendelijk, geen wachtrij. Echt top geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vakantiegerelateerd vraagje met de volgende uitgangspunten:
-vaccinatie nog niet ontvangen
-negatieve test verplicht

Stel dat een van mijn gezinsleden ongemerkt besmet is geweest zonder symptomen, zou het dan kunnen gebeuren dat je na enige tijd op de vertrekdag alsnog positief test en dus op het laatste moment moet afblazen?
Dit vooral om te kijken wat de risico's zijn van het plannen van een dergelijke bestemming. Zou zuur zijn als je terwijl je op dat moment gezond bent in plaats van op vakantie in quarantaine mag, terwijl je bij gelijke omstandigheden wel in NL op vakantie had kunnen gaan. Dan had je namelijk niet getest en nooit geweten van die symptoomloze besmetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:52:
vakantiegerelateerd vraagje met de volgende uitgangspunten:
-vaccinatie nog niet ontvangen
-negatieve test verplicht

Stel dat een van mijn gezinsleden ongemerkt besmet is geweest zonder symptomen, zou het dan kunnen gebeuren dat je na enige tijd op de vertrekdag alsnog positief test en dus op het laatste moment moet afblazen?
Dit vooral om te kijken wat de risico's zijn van het plannen van een dergelijke bestemming. Zou zuur zijn als je terwijl je op dat moment gezond bent in plaats van op vakantie in quarantaine mag, terwijl je bij gelijke omstandigheden wel in NL op vakantie had kunnen gaan. Dan had je namelijk niet getest en nooit geweten van die symptoomloze besmetting.
Even een lekkere dooddoener;
Momenteel is er sowieso een reisverbod voor alles wat niet essentieel is dus voor nu is het geen issue.
Gewoon lekker in Nederland blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flix20 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:59:
[...]

Momenteel is er sowieso een reisverbod voor alles wat niet essentieel is dus voor nu is het geen issue.
momenteel en komende maanden blijf ik inderdaad in Nederland :) van de zomer zouden we graag onze familie bezoeken in een ander Europees land alwaar we bij hun huisje in het bos onze tenten op kunnen slaan, doen we liever dan op een drukke camping in NL.

Dus de deels ook theoretische vraag blijft staan, in hoeverre is er een kans dat je een pret test doet (kan ook voor festival in NL zijn ) dat dan een positief resultaat oppopt door een oude besmetting die je symptoomloos ( of met snotneus die als hooikoorts of allergie geïnterpreteerd is bijvoorbeeld ) doorlopen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Laatst online: 19-09 09:23
Ik ben niet zo heel bang om een besmetting op een drukke camping op te lopen komende zomer.
Wij gaan naar Italie (Gardameer) op een grote camping..

Ik redeneer maar als volgt:
- Grote kans dat de meerderheid al een vaccinatie heeft gehad
- Er zullen eisen zijn dat je een negatieve test of een vaccinatie paspoort moet kunnen laten zien bij de grens, en mogelijk ook bij inchecken op de camping.
- Ik zit toch niet bij iedereen op schoot, afstand is makkelijk te bewaren..
- Je bent 99% buiten..

Enige waar ik nog wel een beetje mee zit is het bezoeken van toeristische plekjes en horeca..
En anders vermaken we wel ons aan/in het water of in de natuur..
Flix20 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:59:
[...]

Even een lekkere dooddoener;
Er is geen verbod, er is een negatief advies..
Ik ben onlangs ook gewoon in Frankrijk geweest voor een weekendje weg.

[ Voor 24% gewijzigd door verstappen33 op 25-03-2021 10:53 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Nou stond ik 24-3 bij de vaccinatie locatie naast het ADO stadion voor de 2d prik. Tijdstip dat de mail aangaf was 08.21. Ik was er 0800-ish. Bleek dat de locatie pas om 0900 open ging. "ow sorry muhneer dat zal een foutje van ons zijn geweest". Ik: K whatevs, ik wacht wel. 0900 was de deur open en ik werd gechecked op mijn papieren, paspoort en dat nummertje met barcode in de afspraak mail. Dat proces herhaalde zich bij nog een checkpoint en toen ik aan de beurt was bij een 3e controle liep het ineens vast. Degene achter de pc die mijn prik moest registeren haalde collega erbij, nog een collega, soort van floormanager erbij, verpleegkundige en/of arts. Na zo'n 5 minuten afwachten of ze dickpics van mij hadden gevonden werd nog een paar keer gevraagd wat mijn patiënt nummer was etc. Nou de onrust bij de medewerkers en iedereen die zich verzameld had herhaalde zich nog eens tot ik bedacht mijn foon met afspraak e-mail onder de neus te schuiven van degene die in eerste instantie mij moest inschrijven.

persoon kijkt. Kijkt om zich heen.

Meneer: 24 VIJF. U hoeft pas eind Mei te komen.....

Ik: :$

Zonder een woord te zeggen liep iedereen weg, salueerde ik de medewerker en liet de floormanager mij er uit met een "Nou tot over 2 maanden"

Echt als je achter mij in de rij stond... Sorry hea... _O-

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
verstappen33 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:50:
Ik ben niet zo heel bang om een besmetting op een drukke camping op te lopen komende zomer.
Wij gaan naar Italie (Gardameer) op een grote camping..

Ik redeneer maar als volgt:
- Grote kans dat de meerderheid al een vaccinatie heeft gehad
- Er zullen eisen zijn dat je een negatieve test of een vaccinatie paspoort moet kunnen laten zien bij de grens, en mogelijk ook bij inchecken op de camping.
- Ik zit toch niet bij iedereen op schoot, afstand is makkelijk te bewaren..
- Je bent 99% buiten..

Enige waar ik nog wel een beetje mee zit is het bezoeken van toeristische plekjes en horeca..
En anders vermaken we wel ons aan/in het water of in de natuur..

[...]

Er is geen verbod, er is een negatief advies..
Ik ben onlangs ook gewoon in Frankrijk geweest voor een weekendje weg.
Hier heb ik geen goed woord voor over dus onthoud ik mij daar ook maar van.
Maar gelukkig heb je het vast naar je zin gehad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• verstappen33
Flix20 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:03:
[...]

Hier heb ik geen goed woord voor over dus onthoud ik mij daar ook maar van.
Maar gelukkig heb je het vast naar je zin gehad.
Reageer dan niet...
Ik hou mij aan alle maatregelen en voorschriften die de overheden maar kunnen bedenken.
Ik weiger om verder als een gevangene in mijn eigen huis opgesloten te zitten..

Ik ben niemand tot last als ik 5-6 uur in de auto zit, en een weekendje doorbreng in een huisje in de Franse Ardennen waar ik geen contact heb met andere mensen..
Maar wel even lekker tot rust kan komen en wat kan mountainbiken of kan wandelen..

Mentale gezondheid is net zo belangrijk als fysieke gezondheid..

[ Voor 11% gewijzigd door verstappen33 op 25-03-2021 11:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
verstappen33 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:11:
[...]

Ik hou mij aan alle maatregelen en voorschriften die de overheden maar kunnen bedenken.
Ik weiger om als een gevangene in mijn eigen huis opgesloten te zitten..
[...]
Mentale gezondheid is net zo belangrijk als fysieke gezondheid.
Hou jezelf niet voor de gek, dat doe je niet. Je gaat tegen alle 'adviezen' in toch naar het buitenland voor een niet essentiële reis.
Je stelt je eigen belang voor de rest van je medemens. Egoïsme puur sang.
De rest die er net zoveel moeite mee heeft, maar het wel kan opbrengen voor de medemens.
Je stelt dat het geen kwaad kan. Op basis van welk wetenschappelijk onderzoek is dat gebaseerd?
Of is dat boerenverstand gebruiken?

Door acties als deze blijven we net zolang dooremmeren in deze situatie. Blijft het nog langer duren.
Door acties als deze blijft de overheid genoodzaakt maatregelen op te leggen en deze aan te scherpen en te verlengen.

Ben het zeker met je eens dat mentale gezondheid net zo belangrijk is als fysieke gezondheid.
Dus als we nu even de discipline kunnen opbrengen om te zorgen dat de fysieke gezondheid goed en beschermd blijft, dan kunnen we spoedig weer de mentale gezondheid op pijl brengen.

Het is natuurlijk niet de bedoeling hier 'op de man' te reageren maar dit is nou juist het probleem waar zoveel tegenaan lopen.
En dat is ook gewoon frustrerend.
Horeca Nederland is failliet, MKB wordt door staatssteun overeind gehouden en werken zich tot over de oren in de schulden omdat het allemaal zolang duurt.
Daar hebben we dan allemaal zoveel moeite mee en de overheid maakt ons kapot. Maar dan bovenstaand...
Ik kan er met m'n verstand niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:52:
Tsja, het kan altijd gebeuren dat iemand zonder klachten positief test.

Ollongren positief getest op corona, formatiegesprekken geannuleerd

Ollongren was vanochtend al in het gebouw van de Tweede Kamer. Kort voor de geplande afspraak, verliet ze de Kamer.

In een korte verklaring benadrukte Jorritsma dat Ollongren zich alleen preventief had laten testen en geen klachten had.

[ Voor 13% gewijzigd door Lethalis op 25-03-2021 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
verstappen33 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:11:
[...]
Reageer dan niet...
Ik weiger om verder als een gevangene in mijn eigen huis opgesloten te zitten..

Ik ben niemand tot last als ik 5-6 uur in de auto zit, en een weekendje doorbreng in een huisje in de Franse Ardennen waar ik geen contact heb met andere mensen..
Maar wel even lekker tot rust kan komen en wat kan mountainbiken of kan wandelen..

Mentale gezondheid is net zo belangrijk als fysieke gezondheid..
Ik begrijp je wel hoor, maar wat is er mis met een huisje huren in Nederland?

Ben zelf gisteren nog een uurtje wezen fietsen langs de weilanden. Onder andere wat lammetjes gezien. Bij een meertje op een bankje gezeten. Het zonnetje scheen, kon het gras ruiken en proefde de lente zeg maar.

Dat had ik ook echt even nodig :) Maar dat was gewoon op ~20 minuten fietsen van mijn woning...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verstappen33
Flix20 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:30:
[...]

Hou jezelf niet voor de gek, dat doe je niet. Je gaat tegen alle 'adviezen' in toch naar het buitenland voor een niet essentiële reis.
Je stelt je eigen belang voor de rest van je medemens. Egoïsme puur sang.
De rest die er net zoveel moeite mee heeft, maar het wel kan opbrengen voor de medemens.
Je stelt dat het geen kwaad kan. Op basis van welk wetenschappelijk onderzoek is dat gebaseerd?
Of is dat boerenverstand gebruiken?

Door acties als deze blijven we net zolang dooremmeren in deze situatie. Blijft het nog langer duren.
Door acties als deze blijft de overheid genoodzaakt maatregelen op te leggen en deze aan te scherpen en te verlengen.

Ben het zeker met je eens dat mentale gezondheid net zo belangrijk is als fysieke gezondheid.
Dus als we nu even de discipline kunnen opbrengen om te zorgen dat de fysieke gezondheid goed en beschermd blijft, dan kunnen we spoedig weer de mentale gezondheid op pijl brengen.

Het is natuurlijk niet de bedoeling hier 'op de man' te reageren maar dit is nou juist het probleem waar zoveel tegenaan lopen.
En dat is ook gewoon frustrerend.
Horeca Nederland is failliet, MKB wordt door staatssteun overeind gehouden en werken zich tot over de oren in de schulden omdat het allemaal zolang duurt.
Daar hebben we dan allemaal zoveel moeite mee en de overheid maakt ons kapot. Maar dan bovenstaand...
Ik kan er met m'n verstand niet bij.
Jammer dat je zo denkt, ik zie het helaas anders.

Vakantie of weekendje weg in NL mag volgens jou wel??
Wat is het verschil tussen zo'n trip en mijn trip die 200km over de grens plaats vond?
In mijn ogen niets.. Ik hou mij aan alle maatregelen, ik kom niet op drukke plekken etc..

Ik snap het advies, begrijp mij niet verkeerd, maar qua gevaar/risico kun je niet alle reizen over 1 kam scheren, en zolang ik mij aan alle regels houd, is het risico dat ik iemand in gevaar breng heel klein.

@Lethalis
Met NL is niets mis, en heeft naar mijn mening ook hetzelfde risicofactor..
Dit huisje is van familie, en konden we kostenloos gebruik van maken..
Dan is voor mij de keus makkelijk.. Even een compleet andere omgeving en alle hectiek van thuis even loslaten..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Nu blijkt dat ministers elkaar het virus hebben gegeven ben ik wel benieuwd hoe dat komt: hebben ze geen anderhalve meter afstand gehouden, of is anderhalve meter toch niet genoeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:18
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:06:
[...]

momenteel en komende maanden blijf ik inderdaad in Nederland :) van de zomer zouden we graag onze familie bezoeken in een ander Europees land alwaar we bij hun huisje in het bos onze tenten op kunnen slaan, doen we liever dan op een drukke camping in NL.

Dus de deels ook theoretische vraag blijft staan, in hoeverre is er een kans dat je een pret test doet (kan ook voor festival in NL zijn ) dat dan een positief resultaat oppopt door een oude besmetting die je symptoomloos ( of met snotneus die als hooikoorts of allergie geïnterpreteerd is bijvoorbeeld ) doorlopen hebt.
De kans is er altijd. Voor jouw beeld: patienten die wij hebben testen wekenlang na de eerste ziektedag nog positief (wij testen ze wekelijks om te checken of ze al uit isolatie mogen) Ook ikzelf heb 2 keer positief getest op 1 infectie 3 weken na de eerste positieve test.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
verstappen33 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:46:
[...]

Wat is het verschil tussen zo'n trip en mijn trip die 200km over de grens plaats vond?
In mijn ogen niets.. Ik hou mij aan alle maatregelen, ik kom niet op drukke plekken etc..

Ik snap het advies, begrijp mij niet verkeerd, maar qua gevaar/risico kun je niet alle reizen over 1 kam scheren, en zolang ik mij aan alle regels houd, is het risico dat ik iemand in gevaar breng heel klein.

@Lethalis
Met NL is niets mis, en heeft naar mijn mening ook hetzelfde risicofactor..
Dit huisje is van familie, en konden we kostenloos gebruik van maken..
Dan is voor mij de keus makkelijk.. Even een compleet andere omgeving en alle hectiek van thuis even loslaten..
Het is niet alleen asociaal naar de rest van de bevolking die zich wél aan de adviezen houdt, het zorgt voor meer polarisatie en 2 deling.

Tel daarbij op dat de landen waar je doorheen reist je eigenlijk helemaal niet op doorreis willen hebben (Belgen geven je gewoon een flinke boete en sturen je terug als ze je snappen) Je bent in wezen gewoon een risico voor het ontvangende land, en bij terugkomst voor je eigen omgeving.

Dat men zich niet aan adviezen houdt als het ze even niet uitkomt is een van de belangrijkste redenen dat we zo lang in die shit zitten. Want als je dit advies al niet op kan volgen zal de naleving van de andere maatregelen ook lekker zijn. Blijf lekker in NL, daar help je iedereen het beste mee. Er zijn hier genoeg ondernemers die je heel graag zien komen om het hoofd boven water te houden.

[ Voor 12% gewijzigd door LZ86 op 25-03-2021 14:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flix20
verstappen33 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:46:
[...]

Dat je je aan alle maatregelen houdt is gelul. Je gaat naar het buitenland, wat tegen de maatregelen is.
Je geeft aan dat dat in jouw ogen geen kwaad kan. Maar wie ben jij om te stellen om het beter te weten dan de expert.
En zoals @LZ86 terecht opmerkt, het is niet alleen egoïstisch, het zorgt ook nog eens voor een nog verdere verdeeldheid en onrust.
Kan jij zo naar het lokale café en daar de eigenaar die de planken op de gevel staat te spijkeren in de ogen aankijken wetende dat jij je best hebt gedaan?
Ik zou persoonlijk mezelf niet eens in de spiegel aan kunnen kijken.

Maar wees gerust, je bent niet de enigste. Met jou zijn er velen andere die er ook zo over denken.
Maar het is de schuld van de overheid dat we met deze 'zware' maatregelen zitten en we gevangen in ons eigen huis. Sommige alleen meer dan andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LZ86 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:00:
[...]

De kans is er altijd. Voor jouw beeld: patienten die wij hebben testen wekenlang na de eerste ziektedag nog positief (wij testen ze wekelijks om te checken of ze al uit isolatie mogen) Ook ikzelf heb 2 keer positief getest op 1 infectie 3 weken na de eerste positieve test.
ok thanks, dat wordt mogelijk dan nog een 'dingetje' deze zomer, zeker voor mensen die langer of korter van tevoren een huisje o.i.d. boeken.

bij oranje gaan we sowieso niet, maar mocht het geel worden tegen die tijd wel
Flix20 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:20:
[...]

Dat je je aan alle maatregelen houdt is gelul. Je gaat naar het buitenland, wat tegen de maatregelen is.
Je geeft aan dat dat in jouw ogen geen kwaad kan. Maar wie ben jij om te stellen om het beter te weten dan de expert.
En zoals @LZ86 terecht opmerkt, het is niet alleen egoïstisch, het zorgt ook nog eens voor een nog verdere verdeeldheid en onrust.
Kan jij zo naar het lokale café en daar de eigenaar die de planken op de gevel staat te spijkeren in de ogen aankijken wetende dat jij je best hebt gedaan?
Ik zou persoonlijk mezelf niet eens in de spiegel aan kunnen kijken.

Maar wees gerust, je bent niet de enigste. Met jou zijn er velen andere die er ook zo over denken.
Maar het is de schuld van de overheid dat we met deze 'zware' maatregelen zitten en we gevangen in ons eigen huis. Sommige alleen meer dan andere.
hoewel je een punt hebt vind ik dat je een beetje doordraaft.

als iemand de grens oversteekt naar een huisje van familie, daar de sleutel uit het kastje met code ( zo werkt het bij ons) vist en even tot rust komt is dat naar de letter tegen de wet en kan je objectief vaststellen dat dit zeker met meegenomen boodschappen technisch geen onverantwoord gedrag is.
Omdat de overheid eenduidige regels moet stellen is dit niet toegestaan, daar houd ik mezelf ook aan, maar ik heb wel begrip voor de actie waar je in mijn ogen nogal heftig op reageert.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2021 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
LZ86 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:01:
[...]

Het is niet alleen asociaal naar de rest van de bevolking die zich wél aan de adviezen houdt, het zorgt voor meer polarisatie en 2 deling.

Tel daarbij op dat de landen waar je doorheen reist je eigenlijk helemaal niet op doorreis willen hebben (Belgen geven je gewoon een flinke boete en sturen je terug als ze je snappen) Je bent in wezen gewoon een risico voor het ontvangende land, en bij terugkomst voor je eigen omgeving.

Dat men zich niet aan adviezen houdt als het ze even niet uitkomt is een van de belangrijkste redenen dat we zo lang in die shit zitten. Want als je dit advies al niet op kan volgen zal de naleving van de andere maatregelen ook lekker zijn. Blijf lekker in NL, daar help je iedereen het beste mee. Er zijn hier genoeg ondernemers die je heel graag zien komen om het hoofd boven water te houden.
Ik snap jullie redenatie hoor.
Maar nu het volgende:

Wat is een groter gevaar?
- Ik ga lekker een weekendje naar zandvoort en laat mij niet testen en ik weet dus ook niet of ik iets onder de leden heb, en ik steek misschien iedereen daar lokaal aan...
- Ik laat mij preventief testen om dezelfde afstand (maar dan over de grens) naar het zuiden te rijden en daar een weekendje te verblijven en aan alle lokale maatregelen te houden?

Ik hou mij aan alle voorschriften, en als ik om mij heen kijk dan erger ik mij ook groen en geel aan mensen die hun mondkapje niet of niet goed op doen, of toch de avondklok negeren, of 10 man op bezoek laten komen..
Daar gaat het vaker mis!!!

Ook mensen die besmet zijn (of directe huisgenoten die besmet zijn) en gewoon gaan winkelen in de supermarkt.. Ja ik ken ze helaas.... |:(

Veroordeel me maar, maar er zijn tig situaties die veel erger zijn en voor meer besmettingen zorgen.
Prioriteit 1 is voor mij altijd al om mijzelf en anderen veilig te houden door aan de geldende maatregelen te houden.
En als komende zomer de maatregelen het ook gewoon toelaten om naar de camping te gaan zal ik daar gewoon te vinden zijn.
Ik blijf zo veel mogelijk leven binnen de huidige beperkingen..

[ Voor 7% gewijzigd door verstappen33 op 25-03-2021 15:00 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ploumen geeft het goede voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

zacht schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:22:
Ploumen geeft het goede voorbeeld.

[Embed]
Nou, heel fijn. Maar dit lijkt mij na een jaar gewoon automatisme.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:36
Ebayzo schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:26:
[...]
Nou, heel fijn. Maar dit lijkt mij na een jaar gewoon automatisme.
Voor jou wel. Maar uit de cijfers blijkt wel dat dat voor heel veel mensen niet geldt.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
verstappen33 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:50:
[...]

Ik snap jullie redenatie hoor.
Maar nu het volgende:

Wat is een groter gevaar?
- Ik ga lekker een weekendje naar zandvoort en laat mij niet testen en ik weet dus ook niet of ik iets onder de leden heb, en ik steek misschien iedereen daar lokaal aan...
- Ik laat mij preventief testen om dezelfde afstand (maar dan over de grens) naar het zuiden te rijden en daar een weekendje te verblijven en aan alle lokale maatregelen te houden?

Ik hou mij aan alle voorschriften, en als ik om mij heen kijk dan erger ik mij ook groen en geel aan mensen die hun mondkapje niet of niet goed op doen, of toch de avondklok negeren, of 10 man op bezoek laten komen..
Daar gaat het vaker mis!!!

Ook mensen die besmet zijn (of directe huisgenoten die besmet zijn) en gewoon gaan winkelen in de supermarkt.. Ja ik ken ze helaas.... |:(

Veroordeel me maar, maar er zijn tig situaties die veel erger zijn en voor meer besmettingen zorgen.
Prioriteit 1 is voor mij altijd al om mijzelf en anderen veilig te houden door aan de geldende maatregelen te houden.
En als komende zomer de maatregelen het ook gewoon toelaten om naar de camping te gaan zal ik daar gewoon te vinden zijn.
Ik blijf zo veel mogelijk leven binnen de huidige beperkingen..
Kijk, ik snap best de behoefte aan even wat anders. Maar je actie goedpraten met: Maar wat anderen doen is veel erger! is natuurlijk een complete dooddoener.

Zo dicht richting het einde van de pandemie nog even een extra golf frustreert me gigantisch, want het gewoon niet nodig, en al die kleine overtredingen bij elkaar maken dat het nu voor de 3e (of 2,5e?) keer uit de klauwen loopt terwijl we er over een maand of 3/4 waarschijnlijk gewoon grotendeels vanaf zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:23:
[...]

[...]

hoewel je een punt hebt vind ik dat je een beetje doordraaft.

als iemand de grens oversteekt naar een huisje van familie, daar de sleutel uit het kastje met code ( zo werkt het bij ons) vist en even tot rust komt is dat naar de letter tegen de wet en kan je objectief vaststellen dat dit zeker met meegenomen boodschappen technisch geen onverantwoord gedrag is.
Omdat de overheid eenduidige regels moet stellen is dit niet toegestaan, daar houd ik mezelf ook aan, maar ik heb wel begrip voor de actie waar je in mijn ogen nogal heftig op reageert.
Mijns inziens mogen we elkaar op dit moment best aanspreken op elkaars gedrag.
Ik weet ook heus wel dat niemand heilig is, en iedereen gaat wel eens wat over de schreef.
Maar wees je er dan in ieder geval bewust van. Weet dat je moedwillig een risico neemt.
Ik vind het persoonlijk gewoon gevaarlijk als we zelf dingen gaan invullen dat iets geen risico is en we niet inzien dat we doen niet oké is.

Zolang die bewustwording er niet is, is het einde helaas ver te zoeken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LZ86
Nog even voor de mensen die dachten dat die veteranen en zorgmedewerkers bij die wappie demo echt waren

https://www.ad.nl/binnenl...e-werkelijkheid~a1ea583e/

Na de veteranen die al nep bleken en een boos rode kruis, komt de aap nu ook bij die "zorgmedewerkers" uit de mouw. Niets gaat die engnekken te ver. Van mij mogen ze nog harder gaan optreden als ze het dit weekend weer flikken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
LZ86 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:19:
Nog even voor de mensen die dachten dat die veteranen en zorgmedewerkers bij die wappie demo echt waren

Na de veteranen die al nep bleken en een boos rode kruis, komt de aap nu ook bij die "zorgmedewerkers" uit de mouw. Niets gaat die engnekken te ver. Van mij mogen ze nog harder gaan optreden als ze het dit weekend weer flikken
Om maar te zwijgen over de kosten en extra druk op de politie.

https://www.parool.nl/ams...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

LZ86 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:19:

De term veteranen komt in dat stuk niet voor en uit mijn eigen veteranen kringetje weet ik dan wel dat er wel ëchte bij waren. D'r zullen ongetwijfeld neppers tussen hebben gestaan maar ja.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• verstappen33
@Flix20 Risico's neemt iedereen dagelijks, "veilig" boodschappen doen is tegenwoordig ook al niet meer te doen..
Mijn kinderen die met 500 andere leerlingen dagelijks op school zitten is ook een potentieel broeinest en besmettingshaard..

Je schuift de zwarte piet nu een beetje naar mij, en dat mag je doen..
Maar ik heb geen enkele maatregel of verbod genegeerd of gebroken. Ik heb alleen een advies genegeerd omdat ik het voor mijzelf veilig achte om af te reizen naar een huisje over de grens..
Ik heb onderweg of daarginder niemand gezien of gesproken, en risico op anderen besmetten in mijn geval is gewoon 0%..Want wij waren getest, en hadden ook geen intentie om met andere mensen contact te hebben.
Dat huisje had net zo goed aan de andere kant van NL kunnen staan en dan was het wel ineens goed?

Het gaat om naleving van maatregelen zoals de 1,5 meter afstand, minimaal bezoek/contact met anderen die ervoor zorgen dat de besmettingen omlaag zullen gaan.. En laat ik die maatregelen nu precies opgevolgd hebben..
Dan maakt het niet meer uit of ik nu thuis zit of op een ander plekje in NL of in FR..

[ Voor 4% gewijzigd door verstappen33 op 25-03-2021 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
RemcoDelft schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:33:
Nu blijkt dat ministers elkaar het virus hebben gegeven ben ik wel benieuwd hoe dat komt: hebben ze geen anderhalve meter afstand gehouden, of is anderhalve meter toch niet genoeg?
Ik denk ongeveer op deze manier:
https://nos.nl/video/2373...ou-gefeliciteerd-man.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

verstappen33 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:32:
@Flix20 Risico's neemt iedereen dagelijks, "veilig" boodschappen doen is tegenwoordig ook al niet meer te doen..
Mijn kinderen die met 500 andere leerlingen dagelijks op school zitten is ook een potentieel broeinest en besmettingshaard..

Maar ik heb geen enkele maatregel of verbod genegeerd of gebroken. Ik heb alleen een advies genegeerd omdat ik het voor mijzelf veilig achte om af te reizen naar een huisje over de grens..
Ik heb onderweg of daarginder niemand gezien of gesproken, en risico op anderen besmetten in mijn geval is gewoon 0%..Want wij waren getest, en hadden geen intentie om met andere mensen contact te hebben.
Dat huisje had net zo goed aan de andere kant van NL kunnen staan en dan was het wel ineens goed?

Het gaat om naleving van maatregelen zoals de 1,5 meter afstand, minimaal bezoek/contact met anderen die ervoor zorgen dat de besmettingen omlaag zullen gaan.. En laat ik die maatregelen nu precies opgevolgd hebben..
Dan maakt het niet meer uit of ik nu thuis zit of op een ander plekje in NL of in FR..
Rijksoverheid is er vrij duidelijk in
Reizen naar het buitenland en naar Caribisch Nederland
Blijf in Nederland. Ga niet op reis tot en met 15 mei. Elke reis verhoogt de kans op meer besmettingen in Nederland en in het buitenland. Reis alleen bij ernstige familieomstandigheden of voor werk dat echt niet uitgesteld kan worden en waarbij fysieke aanwezigheid absoluut nodig is.

Of u na 15 mei weer naar het buitenland kunt, is nog niet bekend. Het boeken van een reis is een risico.
In ieder geval lijkt het er op dat er is nagedacht over de risico's. Nu is het bezoek in Frankrijk goed gegaan maar ik vraag mij af in hoeverre de risico's zijn gewogen bij ziekte (er is meer dan corona), een ongeval of een andere situatie waarbij het opeens niet meer van een leien dakje gaat. Hetzelfde voor je verzekeringen, ben je nog (financieel) gedekt als je ten tijde van code oranje een niet noodzakelijke reis maakt naar het buitenland en er gebeurt wat? Ben je na terugkomst in NL nog 10 dagen in quarantaine geweest en na 5 dagen getest?

Ergens snap ik het wel maar het vervelende is dat het zomaar om kan slaan. Persoonlijk vind ik het nu not done om in een huisje te gaan zitten in Frankrijk.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
verstappen33 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:32:

Ik heb onderweg of daarginder niemand gezien of gesproken, en risico op anderen besmetten in mijn geval is gewoon 0%..Want wij waren getest, en hadden ook geen intentie om met andere mensen contact te hebben.

Draai het dan eens om. Je geeft aan dat je kids op potentiële brandhaarden zitten.
Dan nog besluit je, tegen het dringend advies om niet naar het buitenland te reizen, om naar het buitenland te gaan.
Stel dat een van je kids toch besmet is. Je moet onderweg een keertje tanken of je kind moet naar de wc onderweg.
Of toch nog snel even croissantjes halen bij de lokale bakker.
Wellicht heeft je kind inderdaad het virus opgelopen en vertoont flinke klachten in het buitenland... en dan?

Voor hetzelfde geld heeft je kind een mutatie van het virus en zijn ze daar in de omgeving flink de Sjaak...
Klinkt alleen heel ernstig en vooropgesteld wens ik het je kids absoluut niet aan, maar het is nou eenmaal wel een mogelijkheid.
Hoe komen we anders aan al die Britse/zuid Afrikaanse/pimpelpaarse varianten.

Daarom blijf ik het zeer kwalijk vinden dat jij en met jou vele andere zo kunnen stellen niets fouts te doen.

En dan heb ja natuurlijk ook nog de ethische kwestie naar je medemens toe waarom jij wel naar het buitenland kan gaan terwijl de rest zich wel volledig inzetten en thuis blijven.

[ Voor 4% gewijzigd door Flix20 op 25-03-2021 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Ik snap jullie punt hoor.
Wij hebben ons als gezin allemaal laten testen, en naderhand ook netjes in quarantaine gegaan, dit was ook mogelijk vanwege het thuis onderwijs in die tijd.

Maar zo zou je dan alle risico’s (ook buiten corona) moeten beoordelen.
Elke keer als je in de auto stapt heb je ook een kans dat je iemand van de sokken rijdt en zwaar letsel er aan overhoudt, of zelfs overlijd.

Niemand stapt in de auto om iemand aan te rijden, maar die kans is er wel. We maken elke dag afwegingen die onszelf maar ook anderen kunnen beïnvloeden.

Dat jij het niet goedkeurt en mij als een mogelijke gevaar ziet kan ik begrijpen. Maar persoonlijk zie ik er geen kwaad in en is het zelfs minder risicovol dan een bezoekje aan de supermarkt.

Maar ik stop nu met deze discussie want eens worden wij toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Ik kwam een filmpje tegen van Tim G die alles mooi samenvat
YouTube: "MONOPOLY: EEN TOTAALPLAATJE VAN THE GREAT RESET"

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
@verstappen33 Wat wil je nou eigenlijk bereiken met je verhaal? Je weet zelf ook wel dat het niet de bedoeling is en hebt daar kennelijk lak aan. De reden om dat hier goed te willen praten ontgaat mij een beetje.

Het gedrag wat jij vertoont (de zeer dringende adviezen in de wind slaan omdat jij denkt dat het voor jou niet nodig is,) is er onder andere de reden van dat ik al weken lang elke avond huisarrest heb. Dus bij deze: "Bedankt!"

[ Voor 35% gewijzigd door jbhc op 25-03-2021 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Wie zegt dat Jaap de beste is? Ik vind Menno Jan Bouma persoonlijk bijvoorbeeld veel beter. Waarom? De tips die die man geeft:
Daarom zeg ik als eerste aanpak tegen het griepvirus: zorg voor frisse lucht. Spreek buiten af, of – als je binnen bent – zorg voor goede ventilatie.
[...]
Goed slapen, voldoende bewegen en goede voeding. Dagelijks een pil met vitamine C en D helpt ook mee om je afweersysteem op peil te brengen. En zorg voor je mentale gezondheid door ‘vitamine P’ (de P van plezier): doe dingen waar je energie van krijgt en die je leuk vindt, maak muziek, dans, wandel, fiets, ontmoet je vrienden en lach. Lachen is heel goed voor ons afweersysteem.
[...]
Het is dus slecht om in één klap geconfronteerd te worden met een enorme hoeveelheid virusdeeltjes: dat kan het leger van jouw afweersysteem niet aan. En goed om regelmatig virussen te ontmoeten en om af en toe van een ziekteverwekkend type een super-miniem klein beetje binnen te krijgen: dat houdt het leger van jouw afweersysteem scherp.
[...]
Ja: vermijd angst en stress. Als er iets is wat onze natuurlijk afweer ondermijnt, dan is het wel angst en stress. En dan vooral chronische angst en stress.
[...]
Het is heel belangrijk dat mensen zich blijven realiseren dat angst en paniek niet nodig zijn. Meer dan 99 procent van de mensen die de griep krijgt, overleeft het. En dat is vrijwel hetzelfde bij COVID-19 – áls je al ziek wordt.
Het is bijna ongelofelijk, maar hij geeft dus daadwerkelijk tips waar je echt iets mee kan en die helpen voor de gezondheid in plaats van slechts tegen 1 virus.
ROFLASTC schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:24:
De term veteranen komt in dat stuk niet voor en uit mijn eigen veteranen kringetje weet ik dan wel dat er wel ëchte bij waren. D'r zullen ongetwijfeld neppers tussen hebben gestaan maar ja.
En ik heb ook al 1 huisarts uit Krommenie geïdentificeerd. Ik vind het vooral bijzonder dat mensen denken dat er op 367.090 BIG-registraties niemand zou zijn die wil demonstreren tegen mensenrechtenschendingen zoals die zijn aangekaart door Amnesty International. Dat zou pas een zieke sector zijn waarin afwijkende meningen niet zijn toegestaan.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

jbhc schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:01:
@verstappen33 Wat wil je nou eigenlijk bereiken met je verhaal? Je weet zelf ook wel dat het niet de bedoeling is en hebt daar kennelijk lak aan. De reden om dat hier goed te willen praten ontgaat mij een beetje.

Het gedrag wat jij vertoont (de zeer dringende adviezen in de wind slaan omdat jij denkt dat het voor jou niet nodig is,) is er onder andere de reden van dat ik al weken lang elke avond huisarrest heb. Dus bij deze: "Bedankt!"
Het is ook om moe van te worden dat je hier gelijk de moraalridders op je dak krijgt als je ook maar 1 advies (deels) in de wind slaat of een regeltje overtreed, iets dat het grootste deel van de bevolking ook gewoon doet. Sterker nog, vrijwel iedereen, want hou je maar eens aan de regels in de super of leg even een meetlat op de grond als jij een babbel maakt met je buurman. Dit terwijl het daadwerkelijke probleem natuurlijk heel ergens anders ligt dan bij iemand als @verstappen33: De mensen die willens en wetens naar feestjes gaan of toch lekker hutje mutje met elkaar samen komen, de basis- en middelbare scholen waar om de dag wel weer uitbraken plaatsvinden, ga zo nog maar even door.

Ik wil echt niet het overtreden van regels goedpraten, maar we kunnen ook overdrijven. Je eigen mentale gezondheid is ook belangrijk, als je er even tussenuit moet of toch echt even fysiek met iemand wil praten/samenkomen, doe dat in godsnaam. Natuurlijk loop je er een risico mee, maar ik geloof er echt geen zak van dit dit de oorzaak is dat we in een lockdown zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
@Thomas Fijn dat je me een moraalridder noemt. Behalve dat het niet nodig is om direct labels te gaan plakken ben ik ook nog eens alles behalve dat.

Ik denk juist wel dat de verspreiding komt door mensen zich niet aan adviezen houden. In het begin van de pandemie mochten niet alleen gewoon mensen uit China gewoon nog de EU in zonder in quarantaine te gaan (iets wat EU breed voor alle reizigers terug kerend van buiten de EU ingevoerd had moeten worden) maar moesten allemaal mensen namelijk ook nodig naar het buitenland om te skiën want ja, het was niet verboden en "ze" hadden allemaal "recht" op een wel verdiende vakantie na al het verschrikkelijk 'harde' werken en je kunt natuurlijk alleen echt vakantie vieren in het buitenland.
Het carnaval zullen we het maar helemaal niet over hebben :x

Sorry maar als je echt alleen tot rust kunt komen door vakantie te vieren in het buitenland dan lijkt het mij tijd om eens goed naar jezelf te gaan kijken want imho is dan niet gezond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:16
Al weer weg, hij staat ook hier. https://vimeo.com/5284804...ogu9PYnXCMWX0I5l9xFQlmWKI

Zie hem ook regelmatig voorkomen op Facebook bij vrienden/kennissen, ze zijn er doodsbang van.
Spannend geluidje eronder en wat knip/plak werk in om ze bang te maken.

Op 43:10 laat hij een video zien dat van Ranst de Belgische bevolking voor de gek heeft gehouden met de Mexicaanse griep.De werkelijkheid ligt toch wat anders. Hierbij het origineel, https://vimeo.com/320913130

Op Youtube stond deze ook op een ander kanaal met veel comments waarin stond dat veel niet klopt o.a. eerste deel van Vanguard en Blackrock.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
jbhc schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:14:

Sorry maar als je echt alleen tot rust kunt komen door vakantie te vieren in het buitenland dan lijkt het mij tijd om eens goed naar jezelf te gaan kijken want imho is dan niet gezond.
Mensen gaan echt op wintersport voor de rust inderdaad, kunnen ze ook in Nederland doen. Ik ga op reis om culturen te ervaren, nieuw voedsel te eten, door de natuur en bergen te hiken, wilde dieren te zien, in de warmte te zitten etc. Als je vakantie vooral bestaat uit rusten in een stoeltje voor de caravan of je volvreten in een all-inclusive resort tussen de Nederlanders, dan kan dat ook prima in Nederland ja.

Ik word in het leven vooral gelukkig van nieuwe ervaringen opdoen en nieuwe plekken bezoeken. Ik ken ook mensen die nog nooit buiten Europa zijn geweest, ieder z'n ding maar voor mij is dat juist niet gezond.

[ Voor 12% gewijzigd door BarôZZa op 27-03-2021 07:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:43
BarôZZa schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 07:26:
[...]

Mensen gaan echt op wintersport voor de rust inderdaad, kunnen ze ook in Nederland doen. Ik ga op reis om culturen te ervaren, nieuw voedsel te eten, door de natuur en bergen te hiken, wilde dieren te zien, in de warmte te zitten etc. Als je vakantie vooral bestaat uit rusten in een stoeltje voor de caravan of je volvreten in een all-inclusive resort tussen de Nederlanders, dan kan dat ook prima in Nederland ja.

Ik word in het leven vooral gelukkig van nieuwe ervaringen opdoen en nieuwe plekken bezoeken. Ik ken ook mensen die nog nooit buiten Europa zijn geweest, ieder z'n ding maar voor mij is dat juist niet gezond.
Mee eens maar nu even niet. Al zaten (hike-ten) wij vorig jaar augustus nog in de Italiaanse Alpen en voelden we ons daar veiliger dan in NL. Italië was toen "geel" maar ik snap @verstappen33 wel een beetje.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

jbhc schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:14:
@Thomas Fijn dat je me een moraalridder noemt. Behalve dat het niet nodig is om direct labels te gaan plakken ben ik ook nog eens alles behalve dat.

Ik denk juist wel dat de verspreiding komt door mensen zich niet aan adviezen houden. In het begin van de pandemie mochten niet alleen gewoon mensen uit China gewoon nog de EU in zonder in quarantaine te gaan (iets wat EU breed voor alle reizigers terug kerend van buiten de EU ingevoerd had moeten worden) maar moesten allemaal mensen namelijk ook nodig naar het buitenland om te skiën want ja, het was niet verboden en "ze" hadden allemaal "recht" op een wel verdiende vakantie na al het verschrikkelijk 'harde' werken en je kunt natuurlijk alleen echt vakantie vieren in het buitenland.
Het carnaval zullen we het maar helemaal niet over hebben :x

Dat moraalridder gebeuren was niet zozeer op jou gericht (ondanks dat ik je wel quotte) maar ging meer over de tendens in dit topic. Ik vind alleen dat er echt een heel groot onderscheid is tussen mensen die her en der de grenzen opzoeken/overschrijden maar daarbij wel hun gezond verstand blijven gebruiken en mensen die gewoon volledige lak hebben aan de regels.

Ik stel het me als volgt voor, wat is er nu erger?

Met je gezin in een huisje over de grens zitten <-> een feest bezoeken met tientallen anderen tijdens de avondklok
Stiekem je beide ouders op bezoek hebben tijdens je verjaardag <-> met 5 collega's in je te kleine kantine zitten in de supermarkt
Geen afstand houden met je buurman <-> In een volle klas zitten in het voortgezet onderwijs

Dit lijstje kan wel even doorgaan. Ik vond/vind gewoon niet dat met je gezin in een huisje over de grens zitten een echte doodzonde is. Zoals ik al zei wil ik het ook niet volledig gaan zitten goedpraten, maar ik heb er zeker wel begrip voor. Door wat ik om me heen zie en meemaak heb ik ook echt niet het idee dat dit nou hetgeen is wat ervoor zorgt dat het virus zo enorm om zich heen kan staan.

Het is natuurlijk allemaal vanuit eigen ervaring, maar ik zie zo ongelofelijk veel dingen om mij heen waar ik me veel meer over verwonder;
  • Winkel/afhaalhoreca-medewerkers die geen afstand houden en onderling geen mondkapje dragen
  • Volle gangen met ouders/leerlingen op basisscholen/middelbare scholen in de buurt
  • Op social media en in de buurt (woon in hartje Leiden met veel studentenhuizen om me heen) zie ik ontzettend veel lui die met veel te veel mensen samenkomen in kleine ruimtes
  • Lege terrassen maar alle bankjes, stoepranden, trappetjes zitten vol met lui die een koffie/broodje afhalen bij een tent
  • Verhalen over lui die (vaak leidinggevend) in de horeca/retail werken en alsnog op werk verschijnen met een coronaverdenking/afwachting van een test
Dan lijkt me een gezinnetje dat de grens over gaat een druppel op de gloeiende plaat. Samen zijn al die kleine overtredingen misschien wel een regen op een gloeiende plaat, maar er zijn ook zat mensen die zich helemaal nergens aan houden en de sluizen spreekwoordelijk openzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
Thomas schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 10:30:
[...]

Dat moraalridder gebeuren was niet zozeer op jou gericht (ondanks dat ik je wel quotte) maar ging meer over de tendens in dit topic. Ik vind alleen dat er echt een heel groot onderscheid is tussen mensen die her en der de grenzen opzoeken/overschrijden maar daarbij wel hun gezond verstand blijven gebruiken en mensen die gewoon volledige lak hebben aan de regels.
Het probleem is dat het gebeurt, en voor ieder die het wel het gezond verstand doet, zijn er zat die dat niet doen. Of het doen wat 'hij doet het ook'. Of die de grens van 'dat kan best' en 'dat is veiliger dan NL' steeds wat grijzer leggen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
Marc3l schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:27:
Op 43:10 laat hij een video zien dat van Ranst de Belgische bevolking voor de gek heeft gehouden met de Mexicaanse griep.De werkelijkheid ligt toch wat anders. Hierbij het origineel, https://vimeo.com/320913130
Bedankt voor deze video, je ziet duidelijk dat van Ranst in principe denkt dat hij goed bezig is en iemand is met humor. Het probleem is alleen dat hij met zijn frames als "hobby" niet alleen het publiek ietwat voor de gek houdt, maar ook zichzelf. In weze heeft hij wel verstand van virussen, maar in het grotere plaatje heeft hij geen idee of hij misschien schadelijk bezig is vanwege bijvoorbeeld massale nevenschade. Met al dat knipwerk erin moet hij straks wellicht vrezen voor zijn leven, want er hoeft maar 1 gek te zijn. Want dan is er iets weggenomen (vrijheid/familielid/onderneming/etc), dat blijkt niet nodig te zijn geweest en er is een aanwijsbaar persoon.die de schuldige is.. In essentie gooit hij met zijn "hobby" misschien zijn eigen glazen nogal in, hij heeft het alleen niet door.

Over de genoemde Vanguard, Blackrock, Northern Trust, e.d. met "onbekende" eigenaren: Ik zal me bekend maken als 1 van de miljoenen/miljarden eigenaren van deze allesoverheersende bedrijven. De indexfondsen die ik heb, die komen van die bedrijven omdat ze zulke lage kosten hebben (zie evt mijn posts in dat deel van het forum, MSCI ... = Blackrock). En waarom stijgen de koersen? Nuwel, we doen niets samen in coronatijd, dus er wordt een hoop geld niet uitgegeven en dat geld moet ergens heen. In indexfondsen is logisch bij negatieve rente, en dat zorgt voor oplopende koersen. Als we daadwerkelijk samen zouden doen tegen corona, dan zouden de meeste tweakers vele honderden euro's extra belasting moeten gaan betalen per maand, zouden de koersen niet zo stijgen, en zou de vrije support van het coronabeleid een stuk minder zijn..

Het verhaal over eenzijdige media in Nederland is gewoon waar, ik heb al eens aangehaald dat RD vaak een beter alternatief is geworden. En sowieso, iemand met goede wetenschappelijke kennis die gewoon geld wil verdienen en een gemakkelijk leven wil hebben, die wordt geen journalist. Iemand als Maarten Keulemans van de Volkskrant heeft veel impact, maar eigenlijk heeft die geen goede achtergrond en kan die het plaatje niet overzien. Hij cherry-picked wat rond met wat hij krijgt van het OMT. In een discussie is cherry-picken niet erg, maar als "objectief" medium wel. Bij Ivermectine bijvoorbeeld ziet hij 1 onderzoek wel, concludeert bij 1 dode in placebogroep en 0 in de ivermectinegroep dat er geen significant verschil is, en negeert de 20+ andere gerandomiseerde onderzoeken. En vervolgens denkt vrijwel heel Nederland dat dit middel niet werkt, terwijl andere landen (oa India) denken dat het hun belangrijkste redding was.

Mocht je de eenzijdigheid van de media kunnen oplossen, dan was deze angstcrisis er nooit geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Net weer in winkels geweest wordt dood moe van dat gezeur over mondkap dragen ik draag het gewoon nooit tot iemand zo boos wordt dat het maar moet omdat ik anders de deur wordt uitgeschopt. Maar het voegt niets toe behalve dat je kinderen er mee bang maakt met die rare gezichtslappen

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
A87 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:06:
Net weer in winkels geweest wordt dood moe van dat gezeur over mondkap dragen ik draag het gewoon nooit tot iemand zo boos wordt dat het maar moet omdat ik anders de deur wordt uitgeschopt. Maar het voegt niets toe behalve dat je kinderen er mee bang maakt met die rare gezichtslappen
uhh...wat ;w

het is ook maar net wat je je kinderen aanpraat natuurlijk !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op dit moment wordt onze badkamer verbouwd dit heeft tot gevolg dat er regelmatig meer dan 1 bezoeker over de vloer is. We proberen afstand te houden tot ze maar het is een utopie dat dit lukt. Ik vermoed dat er op deze manier toch nog wel wat besmettingen ontstaan alle aannemers zijn stervensdruk op het moment dus wij zullen niet de enige zijn gok ik. Wij hebben alles al een half jaar geleden in gang gezet en we willen niet alles vooruit blijven schuiven. Desondanks voelt het een beetje gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Mr. Detonator schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:56:
[...]

uhh...wat ;w

het is ook maar net wat je je kinderen aanpraat natuurlijk !!
Inderdaad... mijn dochter van 5 vindt het prachtig als ik zo'n ding opzet. Ben er zelf geen enorme fan van, maar doe hem uit beleefdheid wel braaf op. Hoef geen ruzie met mensen.

Ik beperk wel mijn tijd met zo'n ding op. Max 15 minuten. Langer hoef ik ergens meestal ook niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 13:15
Lethalis schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:30:
[...]

Inderdaad... mijn dochter van 5 vindt het prachtig als ik zo'n ding opzet. Ben er zelf geen enorme fan van, maar doe hem uit beleefdheid wel braaf op. Hoef geen ruzie met mensen.

Ik beperk wel mijn tijd met zo'n ding op. Max 15 minuten. Langer hoef ik ergens meestal ook niet te zijn.
Ik krijg altijd een loopneus van die dingen. Vandaag in het OV geweest en een uur met zo ding opgezeten, geen pretje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 22:07

franssie

Save the albatross

@Lethalis @PWSteal

10-15 min is voor mij ook wel de max. Als ik langer moet dragen gebruik ik van die KN95 snavels. Zijn een stuk duurder maar beter vol te houden.

[ Voor 40% gewijzigd door franssie op 27-03-2021 18:38 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
@pedorus Hoe duidt jij de situatie in Brazilië? Want die ziet er vrij ernstig uit. Bijvoorbeeld tweemaal zo hoge sterfte van jongere mensen dan wat gebruikelijk is.

Wel raad ik iedereen aan het stuk van Pieter Omtzigt te lezen over 10 voorstellen voor meer macht en tegenmacht.

Tien voorstellen voor meer macht en tegenmacht in Nederland

[ Voor 7% gewijzigd door Lethalis op 27-03-2021 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Lethalis schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:39:
<>
Wel raad ik iedereen aan het stuk van Pieter Omtzigt te lezen over 10 voorstellen voor meer macht en tegenmacht.

Tien voorstellen voor meer macht en tegenmacht in Nederland
Goed stuk, dank. Kan je bijna ook zo loslaten op de klimaat/stikstof dossiers etc.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:43
Intussen na klachten bij mijn vrouw beide getest. Nederland had dat vandaag (zaterdag 27 maart) bijzonder goed voor elkaar. Om 09.00 uur gebeld voor een gezamenlijke afspraak. We konden om 12:03 terecht op 8 km van huis in Den Bosch. Vanavond om 19:45 de uitslag na mail hint en DigiD inlog: beide negatief. Topsnelheid dus.
En bizar: 10 parallelle teststraten waar continu auto's en voetgangers doorheen schoven à 4 minuten per klant.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2021 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxxt.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2021 22:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Inmiddels is corona-demo nr 11 (in een paar maanden tijd) op 't Museumplein gaande, wederom luisteren er demonstranten niet naar de Politie.
Waarom zouden ze ook natuurlijk? Want recht op demonstratie!!1!!11! En in de ogen van veel mensen is dit recht een soort van absoluut en zonder enige vorm van regels en gezag.

Vorige 10 demo's hebben inmiddels al 5,5 miljoen euro gekost. Geld goed besteed, nietwaar?

[ Voor 14% gewijzigd door _Bailey_ op 28-03-2021 15:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

_Bailey_ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 15:47:
Inmiddels is corona-demo nr 11 (in een paar maanden tijd) op 't Museumplein gaande, wederom luisteren er demonstranten niet naar de Politie.
Waarom zouden ze ook natuurlijk? Want recht op demonstratie!!1!!11! En in de ogen van veel mensen is dit recht een soort van absoluut en zonder enige vorm van regels en gezag.

Vorige 10 demo's hebben inmiddels al 5,5 miljoen euro gekost. Geld goed besteed, nietwaar?
En dat alleen door hun eigen weigering om zich aan de gestelde regels te houden....

Andere demonstraties, waarbij de organisatie zich wél netjes aan de regels hielden, hebben immers aangetoond dat het wel kan. Maarja, deze figuren weigeren zich aan de regels te houden.

Ik krijg inmiddels ook meer het idee dat dit de echte beroepsdemonstranten zijn. Demonstreren heel vaak, zijn ergens tegen, maar weten vaak eigenlijk niet eens waar ze tegen zijn. Maar ze zijn wel tegen.

En de belastingbetaler maar betalen....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa

Dat is ongeveer even duur als die corona app toch? Heb je wel een paar hippies met dreads die een knuppel in de nek krijgen, best de centen waard :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 28 maart 2021 @ 15:53:
[...]

En de belastingbetaler maar betalen....
Maar ze staan daar toch voor jouw en mijn vrijheid?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

_Bailey_ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 15:59:
[...]

Maar ze staan daar toch voor jouw en mijn vrijheid?
Ze weten niet eens wat vrijheid is. En denken dat het iets absoluuts is ofzo, waar geen beperkingen aan gesteld kunnen worden. "Want ik heb vrijheid volgens de Grondwet!!!onne!!!eleven!!!".

Dat bedoel ik dus, dat ze niet eens weten waar ze eigenlijk voor demonstreren. Want diezelfde grondwet stelt namelijk ook de mogelijkheid tot wettelijke beperkingen aan die vrijheid in lid 2 van elk artikel. Maar dát feit wordt vaak "vergeten" te melden door de geachte beroepsdemonstranten in kwestie....

Er is maar één grondrecht absoluut, waar geen beperking aan kan worden gesteld volgens de Grondwet, en dat is de vrijheid van godsdienst. De rest van vrijheden is niet absoluut.

Net als vorige week dat vuurwerk en die stenen waarmee deze vrijheidsstrijders (want zo hebben ze zich in het verleden al zelf (!) gedefinieerd) vorige week mee gooiden richting politie gooiden. Maargoed, die stenen en dat vuurwerk hadden ze natuurlijk "per ongeluk" meegenomen voor hun "Koffie drinken", zoals ze dat noemden.

Als ik ergens koffie ga drinken neem ik ook altijd vuurwerk en stenen mee, immers. Ofzoiets. Denk ik dan.

Nee, niet te serieus nemen en hard tegen op treden, tegen deze beroepdemonstranten. Ik ben er wel klaar mee. Ga iets nuttigs doen ipv te rellen.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 28-03-2021 16:04 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Tsja...denk dat een grote groep demonstranten hier al erg veel moeite mee hebben ; écht iets zinvol doen met hun leven.
Onder aanvoering van hun goeroe uiteraard, dhr Willem Engel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
Lethalis schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:39:
@pedorus Hoe duidt jij de situatie in Brazilië? Want die ziet er vrij ernstig uit
Als de nood het hoogst is, dan is de redding nabij. Ik heb even wat rondgekeken. Wat opvalt is dat de sterfte nogal afhangt van de regio, het is ook een zeer groot en divers land. Zie https://covid.saude.gov.br/
De doden en oversterfte valt nu vooral op plekken waar lockdowns geweest zijn en waar vroegtijdige medicatie wordt aangevallen en politieke onrust is. Bijvoorbeeld São Paulo, met een vrij links bestuur dat zich af zet tegen de rechts-populistische Jair Bolsonaro. De oversterfte is er nu enorm: https://mortalidade.com.br/sp , waar het in de aangrenzende provincie Rio niet zo'n issue meer is (https://mortalidade.com.br/rj). Een ziekenhuis dat in beide provincies zit wordt in São Paulo gek genoeg aangevallen over voorgeschreven medicatie, terwijl ze het veel beter (claimen te) doen qua doden dan andere ziekenhuizen in de provincie.

In Pará bijvoorbeeld is nu nauwelijks oversterfte: https://mortalidade.com.br/pa Sinds mei 2020 zet het ziekenhuis in de grootste stad Belém zich in voor vroegtijdige medicatie zoals Ivermectine (bron). Sindsdien is er niet echt oversterfte meer. Dit is een correlatie, ik claim geen causatie..

In Amazones is een nieuwe variant ontstaan (https://doi.org/10.1101/2021.03.03.21252706), maar daar is de oversterfte inmiddels ook op zijn retour: https://mortalidade.com.br/am Er is een zeer succesvolle proef geweest met Proxalutamide, welke 92.2% mortaliteitsreductie liet zien ten opzichte van placebo.

De voorzitter van het college van medicijnen van Brazilië zegt dat er sprake is van een media-leugen dat bepaalde middelen niet werken en dat ze een keuze zijn (bron). Het lijkt me ook een kwestie van kiezen, lockdowns hebben niet goed gewerkt op de langere termijn, maar ze zouden bijvoorbeeld kunnen besluiten om de bekende vroegtijdige medicatie grootschaliger uit te rollen. Dus ze kunnen zelf een mogelijke redding kiezen of veel doden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
wildhagen schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:03:
[...]
Er is maar één grondrecht absoluut, waar geen beperking aan kan worden gesteld volgens de Grondwet, en dat is de vrijheid van godsdienst. De rest van vrijheden is niet absoluut.
Dat is onzin. De vrijheid van godsdienst wordt beperkt door wetgeving en dat kunnen ook nieuwe wetten zijn. Had (in theorie) ook gewoon onderdeel kunnen zijn van de Coronaspoedwet.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

wildhagen schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:03:
[...]
<>
Er is maar één grondrecht absoluut, waar geen beperking aan kan worden gesteld volgens de Grondwet<>
nope, niet in NL.

Dat is wel één van de 10 punten die Omtzigt wil aanpakken om de status dan de tweede kamer te versterken.

lees je eens in op wiki en verder in het Nederlands staatsrecht. Het is een veel voorkomende misvatting overigens, omdat we veel misdaad series kijken uit landen waar de grondwet wel een basis is. Nederland is een uitzondering.
Maar dat is ook wel een paar keer eerder voorbij gekomen dus de wiki link mag je zelf opzoeken (dan beklijft het waarschijnlijk ook beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
Valt me nog mee en dit gaat ook meer worden vrees ik. Als je wil dat er iets veranderd, dan kun je beter zelf wat anders doen in plaats van steeds hetzelfde. Ik vraag me af wat er gebeurd als de politie een keertje weg blijft. Geef de politie een keer vrij op zondag. Ook in het kader van een beter milieu begint bij jezelf:
[Twitter: https://twitter.com/OmroepON/status/1376202115945795584]Toch typisch, dat is die man in Afghanistan dacht ik niet overkomen, en hij zat daar voordat het Nederlandse leger er was.. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
pedorus schreef op maandag 29 maart 2021 @ 00:30:
[...]
Als je wil dat er iets veranderd, dan kun je beter zelf wat anders doen in plaats van steeds hetzelfde.
je hebt het natuurlijk nu over die (beroeps) ''''demonstranten''' ? Want die staan dus nu al 11x op het Museumplein en die 11 demo's hebben precies 0,0 uitgehaald voor hen en staan er dus concreet elke keer voor totale jan lul.

ow nee wacht, het resultaat is niet eens boeiend/interessant; het gaat om het demonstreren....waarvoor is totaal irrelevant, als het maar tegen de overheid is.

het enige resultaat wat die 11 demo's opleverde is een gigantische schadepost van miljoenen euro's, boze buurtbewoners en telkens minder begrip voor deze ''''demonstranten''' (ja, expres met dubbele aanhalingstekens)

[ Voor 15% gewijzigd door _Bailey_ op 29-03-2021 05:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Ik keur geweld absoluut af, maar dit soort demonstraties trekken natuurlijk wel de aandacht van iedereen, voor en natuurlijk ook tegenstanders..
Een vreedzame demonstratie waar geen media aandacht voor is bereikt dus ook niet zo snel zijn doel.

Zo werkt het helaas in deze tijd... Wie het hardst schreeuw krijgt de meeste aandacht..

De onvrede zit hem niet alleen bij die paar duizend man op het museumplein, die zit bij misschien wel een miljoen Nederlanders, alleen niet iedereen staat op om vreedzaam te demonstreren.

Ikzelf ben ook niet van het protesteren, maar misschien is het straks nog de enige optie om je stem te laten horen..

Pagina: 1 ... 12 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.