Coronavirus slowchat #3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste
Acties:
  • 81.439 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:11
Stoney3K schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:55:
[...]

Al sla je mij dood, maar de winstmarges op de alcohol liggen nu eenmaal een stuk hoger dan op een colaatje.
Hoe kom je daar bij? Waar haal je dat vandaan?

Wel op de zgn speciale bieren (die ik gewoon 20km hiervandaan in Belgie zelf haal), maar verder denk ik niet echt

[ Voor 22% gewijzigd door maartend op 21-03-2021 19:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:43
Kan die "Bier in Nederland en België" discussie niet gewoon in het slowchat topic? En dan ook meteen dat gejank over die avondklok?
Ga gewoon even een frisse neus halen. Dat kan nog makkelijk legaal voor 21.00 uur.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:35

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Deezers schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:54:
[...]

Wat vinden mensen nou precies zo geweldig aan alcohol?
Lekker speciaalbiertje op het terras, lekkere whiskey op de bank voor de TV, heerlijke rood wijntje bij het eten :9

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:11
Shadow_Agent schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:03:
[...]

Lekker speciaalbiertje op het terras, lekkere whiskey op de bank voor de TV, heerlijke rood wijntje bij het eten :9
Goed bezig, dat kun je allemaal thuis doen. Scheelt weer een aantal reisbewegingen en contactmomenten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

henkzelf schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:58:
Kan die "Bier in Nederland en België" discussie niet gewoon in het slowchat topic? En dan ook meteen dat gejank over die avondklok?
Ga gewoon even een frisse neus halen. Dat kan nog makkelijk legaal voor 21.00 uur.
jank niet zo over die posts, als je buiten loopt heb je daar geen last van ;)

edit: ik las het als dat je zelf een frisse neus ging halen, dus mijn reactie , die verder niet al te serieus bedoeld was, sloeg als een tang op een varken

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2021 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:19

Bloodclot

Jawier!

Stoney3K schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:25:
[...]

Als ze geen alcohol mogen verkopen zal het aantal terrassen wat open gaat echt niet groot worden, want dat is hun grootste bron van inkomsten. "Ze vreten je arm maar ze zuipen je rijk".
Genoeg mensen die op een terras willen drankje/hapje drinken zonder alcohol, zal eerst toch 2personen per tafeltje zijn. Borrelplankje/pizza. Hireca verzint wel een manier om omzet te maken.

De zuiperts blijven maar thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

persoonlijk boeien terrassen mij vrij beperkt, maar dat komt ook omdat ik een fijn terras in eigen tuin heb, anderen gun ik van harte dat ze open gaan.
Voor de kinderen zou ik graag zien dat er in enige vorm weer competitie mogelijk was, desnoods in heel beperkt verband en verplicht op de fiets of alleen met eigen gezinsleden in de auto. Ze krijgen niets van alleen trainen en wat interne potjes , maar het is het toch net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Met take away zitten mensen vervolgens vaak dichter op elkaar dan op een terras, dus ik snap eigenlijk niet hoe terrassen gesloten houden in de praktijk kan werken. Het is voor het psychologische gevoel denk ik.
Basekid schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:24:
Deze situatie vergelijken met een politiestaat etc.. Kom op zeg.
Dit klinkt mij in de oren alsof je nog nooit in een politiestaat bent geweest. Ik wel, meerdere keren. Ik kan je op dit forum niet uitleggen waarom ik hier anders over denk, want vergelijkingen zijn zaterdag nog weggemodereerd. Dus laat ik dit zeggen: Amnesty waarschuwt Nederland over welke kant het op gaat.

Er zijn vele keuzemogelijkheden in deze pandemie, ik ben persoonlijk meer fan van het coronabeleid van Florida zoals ik net heb gepost. Maar het sijpelt nu alweer uit dat er niets gaat veranderen, ondanks dat de beleidsmakers zelf de maatregelen zogenaamd ook "niet willen", kiezen ze er toch echt zeer actief voor. Een virus voert geen avondklok in, dat is ook nog nooit eerder gebeurd voor zover ik weet. Beleidsmakers voeren een avondklok in.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:11
pedorus schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:35:
Met take away zitten mensen vervolgens vaak dichter op elkaar dan op een terras, dus ik snap eigenlijk niet hoe terrassen gesloten houden in de praktijk kan werken. Het is voor het psychologische gevoel denk ik.

[...]

Dit klinkt mij in de oren alsof je nog nooit in een politiestaat bent geweest. Ik wel, meerdere keren. Ik kan je op dit forum niet uitleggen waarom ik hier anders over denk, want vergelijkingen zijn zaterdag nog weggemodereerd. Dus laat ik dit zeggen: Amnesty waarschuwt Nederland over welke kant het op gaat.

Er zijn vele keuzemogelijkheden in deze pandemie, ik ben persoonlijk meer fan van het coronabeleid van Florida zoals ik net heb gepost. Maar het sijpelt nu alweer uit dat er niets gaat veranderen, ondanks dat de beleidsmakers zelf de maatregelen zogenaamd ook "niet willen", kiezen ze er toch echt zeer actief voor. Een virus voert geen avondklok in, dat is ook nog nooit eerder gebeurd voor zover ik weet. Beleidsmakers voeren een avondklok in.
Miami, ligt dat niet toevallig in Florida?

Is momenteel een avondklok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
maartend schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:08:
[...]

Miami, ligt dat niet toevallig in Florida?

Is momenteel een avondklok
Dat laat maar weer zien hoe maatregelen goed correleren met politieke stroming, en niet goed met gewenst effect. Burgemeester Dan Gelber, verantwoordelijk voor die avondklok, is democraat. De gouverneur is republikein. Overigens is dit in Zweden anders: juist de linkse partijen hebben daar door wie er geraakt wordt door coronabeleid, namelijk hun achterban. In Nederland is links recent zwaar afgestraft door de kiezer.

En in Nederland wordt een avondklok op dit moment bepleit door oa Marion Koopmans van het OMT. Is die a-politiek? Een opgestapte VVDer denkt van niet:

Het belangrijkste verdedigingswapen van coronabeleid lijkt ook censuur te zijn, dit OMT-lid vraagt Twitter om censuur toe te passen op een politieke partij. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar met censuur hou je uiteindelijk vooral jezelf voor de gek.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:59

[...]

Ik kan me zeker vinden in het argument dat de huidige maatregelen in normale omstandigheden (aka geen Corona) zeker als politiestaat zouden kwalificeren.

Echter is dit geen normale situatie.. We hebben duizenden doden en op sommige plekken propvolle ICs. Die details lijken protestanten soms nogwel te vergeten. Again, de regels zijn er met een specifiek doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:55

Laguna

Connaisseur

Basekid schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:44:
[...]

Again, de regels zijn er met een specifiek doel.
Om te voorkomen dat corpulente mannen op leeftijd die zich niet zo nauw aan de maatregelen houden op de IC belanden?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Deezers schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:54:
[...]
Wat vinden mensen nou precies zo geweldig aan alcohol?
Het drinken van alcohol kan fijn zijn omdat je wat ongeremder wordt, wat losser. Je voelt je eventueel meer op je gemak in situaties die je eigenlijk lastig vindt... bijvoorbeeld het dansen met vrouwen die je niet kent :P

Normaal vind ik het al spannend om hallo te zeggen en dansen doe ik al helemaal niet _O-

Dus ik snap dat wel.

Maar ik zou momenteel allang blij zijn als de horeca zonder alcohol open zou gaan. Lekker op een terrasje zitten, eventueel wat lunchen.

Ik drink overigens al ruim 5 jaar geen druppel alcohol meer (sinds ik vader ben). Ik ben de enige met een rijbewijs hier, dus als er iets gebeurt met mijn kind dan moet ik haar wel naar de arts / ziekenhuis kunnen brengen.

En ik was vroeger overigens ook nooit echt dronken... het haalde net even dat randje er af na een paar biertjes en daarna switchte ik vaak naar cola / sprite.

Maar het gaat niet goed samen met social distancing _O-

[ Voor 12% gewijzigd door Lethalis op 22-03-2021 00:05 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:41

Stoney3K

Flatsehats!

Dat werkt in de praktijk ook niet, maar terrassen gesloten houden betekent dat ze een stuk verantwoordelijkheid af kunnen schuiven op de horeca-ondernemer. Blijkbaar gaan de BOA's op de volle pleinen zelf dus niet handhaven.

Ik snap niet waarom omheinde terrassen met maximaal X personen niet zouden kunnen werken. Dan kunnen we misschien niet aan het bier, maar tussen de middag wel een uitsmijter eten met een bak koffie.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
henkzelf schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:58:
een avondklok die 23 januari ingaat, voor 2 weken om het virus even een slag toe te brengen, die er als eerst af zou gaan en nu dinsdag zijn 2 maandse verjaardag viert terwijl er al heel veel andere dingen wel versoepeld zijn (private shopping, kappers, tattoegesalon, nagelsalon, BO, VO).... Ik vind dat ik alle recht heb om daarover te "janken".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Basekid schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:44:
[...]

Ik kan me zeker vinden in het argument dat de huidige maatregelen in normale omstandigheden (aka geen Corona) zeker als politiestaat zouden kwalificeren.

Echter is dit geen normale situatie.. We hebben duizenden doden en op sommige plekken propvolle ICs. Die details lijken protestanten soms nogwel te vergeten. Again, de regels zijn er met een specifiek doel.
Toevallig gister nog een kleine docu gezien over rock bands in de sovjet tijd.
In St.Petersburg werd er voor het eerst een "rock" concert gegeven in een club en mocht het publiek niet uit hun dak gaan. Gingen sommige mensen toch dansen/uit hun plaat gaan, kwam de KGB even vertellen dat ze moesten stoppen anders werden ze gearresteerd.

Vrij bizar en kan je het je haast niet voorstellen. 2 jaar geleden kon je je eigen ook niet bedenken dat er uberhaubt nog een avond klok etc.. zou ingevoerd worden in Nederland.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Persoonlijk denk ik dat enige versoepelingen op onder andere de terassen juist positief kunnen werken.
Als het mooi weer is dan kunnen mensen in ieder geval op een verantwoorde wijze wat doen en niet de parken te druk maken.
Immers als je geen (grote) tuin hebt wordt het volhouden van deze maatregelen steeds moeilijker.

Door juist iets wel te kunnen voelen mensen zich beter en meer motivatie om aan met name de basisregels wel te houden.

Ik ben dan ook benieuwd wat de nieuwe tweede kamer hiervan gaat vinden.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

tweakduke schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:51:
Persoonlijk denk ik dat enige versoepelingen op onder andere de terassen juist positief kunnen werken.
Als het mooi weer is dan kunnen mensen in ieder geval op een verantwoorde wijze wat doen en niet de parken te druk maken.
Mee eens. Als ik op een terras zit aan een tafeltje met vaste zitplaatsen dan heb ik ook veel eerder de neiging om daar naartoe terug te gaan als ik me zou verplaatsen (naar de WC bijvoorbeeld). In een park of andere openbare ruimte krioelt iedereen veel eerder door elkaar heen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Prutzertje schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:50:
[...]

Vrij bizar en kan je het je haast niet voorstellen. 2 jaar geleden kon je je eigen ook niet bedenken dat er uberhaubt nog een avond klok etc.. zou ingevoerd worden in Nederland.
Recenter nog, als je een jaar geleden het over een avondklok had werd je gelijk voor 'wappie' uitgemaakt en werd je post weg gemodereerd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:59:
[...]
Recenter nog, als je een jaar geleden het over een avondklok had werd je gelijk voor 'wappie' uitgemaakt en werd je post weg gemodereerd.
In het begin van de crisis keek de wereld naar China en noemde de lockdown een "sociaal experiment waarvan het nut niet bewezen is".

En "dat gaat toch nooit bij ons gebeuren".

:/

Dus ja. Rustig glijden we steeds verder af.

Ook vorig jaar al dat gehaat op mensen die gewoon naar het strand gingen... daar begon ik het lastig te vinden en dat was eigenlijk het punt waarop ik een beetje afhaakte.

Ondanks dat ik het virus serieus neem, kon ik er simpelweg niet meer tegen dat normaal menselijk gedrag zo werd afgekeurd.

"Kijk die aso's in het park een plezier hebben. Zitten daar gewoon op een kleedje! Hoe durven ze!"

En het is ook gewoon niet tof als je met je kind in het park zit en handhaving praktisch rondjes om je heen gaat rijden terwijl het hartstikke rustig is en iedereen de ruimte heeft.

Dan heb je echt het gevoel in China 2.0 te leven.

[ Voor 44% gewijzigd door Lethalis op 22-03-2021 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20
,,Als de meeste 60-plussers zijn gevaccineerd, kunnen we écht weer wat’’, stelt een kabinetsbron. ,,Dan is het niet meer zo erg dat je zevenduizend besmettingen per dag hebt: het zijn vooral ouderen die in het ziekenhuis belanden.’’
Naar verwachting hebben de meeste 60-plussers - op zijn vroegst - begin mei hun eerste prik gehad.

Nou, dat gaat nog wel even duren.
4.319.579 60+ in Nederland.
2 miljoen prikken gezet, 300k per week dus nog zeker 6-7 weken.

"Koningsdag komt te vroeg, we hopen na Hemelvaart de winkels en terrassen weer open te kunnen doen".

[ Voor 20% gewijzigd door matthijst op 22-03-2021 08:44 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 21:08
psychodude schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:41:
[...]

Radler 0.0 ;)

Overigens denk ik dat er zelfs alcoholvrij toch echt wel geld te verdienen is op het terras. Zeker in de zomermaanden. Misschien niet zozeer om 10 uur 's avonds. Maar om 11 uur 's ochtends komen de inkomsten echt niet van de ladingen drank :9.

Maarja. Helaas nog een aantal maandjes wachten tot terrassen sowieso weer aan de orde komen.
Punt met alcohol, en dan met name bier is, is dat het een doordrinker is.
Waar als je met 3 maten op het terras zit is het niet ongebruikelijk dat er 4 keer een rondje op tafel komt in het (eerste) uur. Je denkt vaak na 3 bier niet zo, nu is het wel genoeg geweest. Dan wil je nog 3 bier.
Met cola vind ik er 1/2 heerlijk, maar daarna is het ook wel weer welletjes geweest.

Ander voorbeeld, als we met 2 stelletjes op het terras zitten.
Dan drinken m'n maat en ik voor ieder frisje die de meiden drinken 2 bier.

Ga maar eens in een kroeg kijken hoe de afzet frequentie is.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:36

[...]

Het hele doel is het ontmoedigen dat mensen elkaar ontmoeten. Dat geldt zowel voor de avondklok en gesloten terrassen. Het is geen 100% verbod omdat dat ongewenst is maar als door bovenstaande maatregelen je nog maar 2 verschillende personen ontmoet in de week in plaats van 3 heeft het dus zijn werk gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

R.van.M schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:13:
[...]

Het hele doel is het ontmoedigen dat mensen elkaar ontmoeten.
En hoe werkt dat, tot op heden? Parken en pleinen zitten voller dan terrassen.

Mensen zijn nu eenmaal sociale wezens, dus "Ontmoet elkaar niet!" voor een jaar lang gaat gewoon tegen de aard van mensen in.

If you can't beat them, join 'em.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
Stoney3K schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:31:
[...]

Mensen zijn nu eenmaal sociale wezens, dus "Ontmoet elkaar niet!" voor een jaar lang gaat gewoon tegen de aard van mensen in.

Het feit dat mensen nog steeds in parken zitten betekend niet dat de maatregel geen effect heeft. Wellicht zitten ze nu in het weekend in een park en door de week thuis. Op het moment dat de terrassen open waren en er geen avondklok zou zijn dan zouden ze door de week ook nog 2x op een terras zitten.

DAT is het doel van deze maatregelen. Het VERMINDEREN (niet voorkomen) van contactmomenten.
Wil je contactmoment helemaal voorkomen dan zullen we nog veel zwaardere maatregelen moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Stoney3K schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:31:
[...]

En daardoor de verspreiding weer in de hand te werken wat de overheid niets rest dan de maatregelen aan te houden danwel te verzwaarden.
En dan is het weer de schuld van de overheid dat we geen festival seizoen hebben, de terrassen en winkels dichtblijven.

We hebben het allemaal zo te doen met de horeca eigenaren maar het gros vergeet hand in eigen boezem te steken en in te zien dat ze er zelf schuldig aan zijn dat die mensen hun levenswerk in rook zien opgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

R.van.M schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:35:
[...]

DAT is het doel van deze maatregelen. Het VERMINDEREN (niet voorkomen) van contactmomenten.
Wil je contactmoment helemaal voorkomen dan zullen we nog veel zwaardere maatregelen moeten nemen.
Zachte heelmeesters, stinkende wonden.

Van mij mogen ze verzwaren, heel graag zelfs, maar dan wel op een manier dat er ook echt klappen vallen en niet een "verzwaring" op papier.

[ Voor 16% gewijzigd door Stoney3K op 22-03-2021 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Stoney3K schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:36:
[...]

Zachte heelmeesters, stinkende wonden.

Van mij mogen ze verzwaren, heel graag zelfs, maar dan wel op een manier dat er ook echt klappen vallen en niet een "verzwaring" op papier.
Ik snap je idee. Een zware lockdown a la nieuw zeeland. Het probleem is echter dat op het moment dat de grenzen opengaan er weer veel nieuwe gevallen binnenkomen en de verspreiding opnieuw begint.

De strategie die we nu hebben is balanceren tussen zo veel mogelijk vrijheid en beheersbare zorg. Op het moment dat de ziekenhuisopnames omlaag gaan (door maatregelen, vaccinaties of groepsimmuniteit) kunnen de regels versoepeld worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

R.van.M schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:42:
[...]
De strategie die we nu hebben is balanceren tussen zo veel mogelijk vrijheid en beheersbare zorg. Op het moment dat de ziekenhuisopnames omlaag gaan (door maatregelen, vaccinaties of groepsimmuniteit) kunnen de regels versoepeld worden
Het punt is dat die strategie juist door de mildheid een gebed zonder einde wordt: Elke keer als er besmettingen omlaag gaan komt er weer een nieuwe mutatie waardoor het kringetje vanaf stap 1 weer begint.

Óf een strenge lockdown tot we zo dicht mogelijk bij de nul zitten en er voldoende is gevaccineerd, óf de boel gewoon open gooien, aan zijn lot over laten en hopen dat iedereen zelf de urgentie ervan in ziet.

Als dat niet gebeurt... tja, code zwart, dat betekent dat je als arts moet gaan beslissen over leven en dood. Maar dat stond ook in je contract op het moment dat je bij het kruisje hebt getekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Ik hoop trouwens dat mensen zich hier realiseren dat de volgende griepgolf een hele nare kan gaan worden.

Als het namelijk waar is dat wij de griep hebben weten te onderdrukken door de maatregelen, dan hebben we ons immuunsysteem niet getraind daar op het afgelopen seizoen.

Just a thought...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Lethalis schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:03:
Ik hoop trouwens dat mensen zich hier realiseren dat de volgende griepgolf een hele nare kan gaan worden.

Als het namelijk waar is dat wij de griep hebben weten te onderdrukken door de maatregelen, dan hebben we ons immuunsysteem niet getraind daar op het afgelopen seizoen.

Just a thought...
Dat kunnen we toch ook weer te lijf gaan met dezelfde maatregelen als corona? O-)

Wheels going round and round...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Stoney3K schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:08:
[...]

Dat kunnen we toch ook weer te lijf gaan met dezelfde maatregelen als corona? O-)

Wheels going round and round...
Jup, zelfs met het huidige "randjes opzoeken gedrag" heeft griep, laat staan een golf, geen schijn van kans.
Mondkapjes op drukke plekken en wat extra handen wassen scheelt blijkbaar al heel veel.
De komende jaren blijven we hopelijk verschoond van rochelende en ongegeneerd rondhoestende mensen die "omdat ze toch geen mietje" zijn vrolijk in het ov of op hun werk ladingen anderen besmetten.

Tijdens een griepgolf tijdelijk mondkapjes in het ov vind ik persoonlijk niet zo heel erg en wat meer aandacht voor basale hygiëne kon Nederland echt wel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

PalingDrone schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:52:
[...]
Tijdens een griepgolf tijdelijk mondkapjes in het ov vind ik persoonlijk niet zo heel erg en wat meer aandacht voor basale hygiëne kon Nederland echt wel gebruiken.
Ik had het meer over "eindeloos 1,5 meter afstand houden, want stel je voor dat".

Tijdens een griepgolf mondkapjes gebruiken prima. Maar mondkapjes verplichten voor elk onbenullig kuchje vind ik een beetje een onzinnige excercitie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Stoney3K schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:54:
[...]

Ik had het meer over "eindeloos 1,5 meter afstand houden, want stel je voor dat".

Tijdens een griepgolf mondkapjes gebruiken prima. Maar mondkapjes verplichten voor elk onbenullig kuchje vind ik een beetje een onzinnige excercitie.
Thuisblijven bij klachten scheelt m.i. ook al heel veel.

Dat 1,5m afstand houden sja... daar wordt toch al nauwelijks op gehandhaafd dus dat is meer een vrijblijvend advies voor velen heb ik de indruk. Was toevallig vorige week even midden op de dag bij de Lidl in Hilversum, wist niet hoe snel ik daar weer weg moest wezen. Werkelijk iedereen liep daar dwars door elkaar alsof het vlak voor kerst 2019 was, echt belachelijk druk.
Ik ga normaal altijd heel vroeg naar de Lidl in Huizen en het vertekent ook wel wat dat op dat tijdstip de kwetsbaardere personen winkelen waardoor het merendeel uit zichzelf al wat extra afstand houd.
Tussen 0700 en 0800 was het altijd al rustiger dan rond de lunch maar vond die ene keer overdag absoluut geen prettige ervaring.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
PalingDrone schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:17:
[...]
Ik ga normaal altijd heel vroeg naar de Lidl in Huizen en het vertekent ook wel wat dat op dat tijdstip de kwetsbaardere personen winkelen waardoor het merendeel uit zichzelf al wat extra afstand houd.
Dit is dus waarom ik weleens vaker roep hier dat jullie in een andere werkelijkheid lijken te leven dan de rest van Nederland die wel gewoon in een bomvolle supermarkt op de zaterdagmiddag staat.

En dan vraag je je dus ook wat eerder af of de maatregelen überhaupt iets doen.

Terwijl als jij in een soort bubbel leeft waarbij je weinig mensen tegenkomt, dan denk je dat die maatregelen heel effectief zijn.

Als jij je al zorgen maakt in de Lidl in Huizen dan moet je voor de gein eens naar het Oude Noorden in Rotterdam gaan op een vrijdagavond. Desnoods blijf je in je auto zitten met de ramen dicht en de ventilatie op binnenlucht (waarschijnlijk doe je de deuren ook op slot :+ ).

Maar gewoon even voor het idee rijden door de Zwart Janstraat :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

[...]

Dat 1,5m afstand houden sja... daar wordt toch al nauwelijks op gehandhaafd dus dat is meer een vrijblijvend advies voor velen heb ik de indruk.
Met als uitzondering demonstraties gericht op het coronabeleid.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Lethalis schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:16:
[...]

Dit is dus waarom ik weleens vaker roep hier dat jullie in een andere werkelijkheid lijken te leven als de rest van Nederland die wel gewoon in een bomvolle supermarkt op de zaterdagmiddag staat.

Terwijl als jij in een soort bubbel leeft waarbij je weinig mensen tegenkomt, dan denk je dat die maatregelen heel effectief zijn.

Als jij je al zorgen maakt in de Lidl in Huizen dan moet je voor de gein eens naar het Oude Noorden in Rotterdam gaan op een vrijdagavond. Desnoods blijf je in je auto zitten met de ramen dicht en de ventilatie op binnenlucht (waarschijnlijk doe je de deuren ook op slot :+ ).

Maar gewoon even voor het idee :P
Dus omdat een deel van de mensen zich niet aan de regels houdt moeten we maar alle regels afschaffen? Ik zag laatst iemand met 140 over de autobaan rijden, dus al die snelheidsmaatregelen zijn ook totaal niet effectief dus kunnen we ook net zo goed afschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
R.van.M schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:20:
[...]
Dus omdat een deel van de mensen zich niet aan de regels houdt moeten we maar alle regels afschaffen?
Het zijn veel meer mensen dan je denkt, dat is mijn indruk iig.

Niet alleen in het Oude Noorden - hoewel dat echt een schokkende ervaring is als je te lang in een corona-bubbel hebt geleefd - maar dus blijkbaar ook in 1 of andere Lidl in Huizen.

Het is overal zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flix20
[...]

Dit is dus waarom ik weleens vaker roep hier dat jullie in een andere werkelijkheid lijken te leven dan de rest van Nederland die wel gewoon in een bomvolle supermarkt op de zaterdagmiddag staat.

Wat wil je zeggen met dat "jullie" in een andere werkelijkheid leven?
Ik zou dat juist willen omdraaien. Juist diegene die er zo'n maling aan hebben lijken zich in een andere werkelijkheid te bevinden. ééntje waar er geen potentieel gevaarlijk virus om zich heen aan het grijpen is en de hele wereld in z'n greep houdt.

Dat is ook wat het allemaal zo frustrerend maakt.
Het gros van de mensen houden zich prima aan de regels. Maar het wordt voor iedereen steeds moeilijker zich aan de 'regels' te houden.
De supermarkt is hier een goed voorbeeld van. Vorig jaar was het uitgestorven in de supermarkten. Nu is het een crime en ben ik ook wel eens omgedraaid maar ook heb wel eens écht even wat nodig gehad en toch die drukke supermarkt in gerend om nog even wat voor het avondeten te halen.
Maar hoelanger we daarmee door blijven gaan, hoe langer het allemaal weer gaat duren, hoe hoger de cijfers weer worden en repeat.
R.van.M schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:20:
[...]

Dus omdat een deel van de mensen zich niet aan de regels houdt moeten we maar alle regels afschaffen? Ik zag laatst iemand met 140 over de autobaan rijden, dus al die snelheidsmaatregelen zijn ook totaal niet effectief dus kunnen we ook net zo goed afschaffen
Daar zou ik dan wel voorstander voor zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
[...]

Hoho, niks wij en jullie...
En leef sowieso niet in een bubbel, maar ga op een zaterdagmorgen ook niet naar binnen wanneer het mij te druk lijkt alleen was dit toevallig rond de lunch en in Hilversum, eentje die in een winkelcentrum zit (met allemaal goedbedoelde looprichtingen op de grond, waar ook niemand zich aan houd trouwens)

Ik denk absoluut niet dat maatregelen effectief zijn wanneer er niet gehandhaafd wordt alleen zoek ik over het algemeen de rustige momenten op waarbij het wel gewoon prettig winkelen is.
Nu was ik toevallig even (op een donderdag) in Hilversum om iemand naar het ziekenhuis te brengen, de auto te wassen, te tanken en dacht dat even te combineren met 1 aanbieding scoren bij de Lidl voordat ik weer een ritje ziekenhuis - huis kon maken.

Wanneer je een beetje de drukte wil ontlopen zijn vrijdagavond en zaterdagmiddag nooit de meest geschikte momenten geweest om een rustige supermarkt te zoeken. Dat valt prima te vermijden maar blijkbaar gaat de hele meute nog steeds gewoon het liefste op die tijdstippen zijn complete weekboodschappen lopen doen.

Ik woon niet in Hilversum of Huizen en vermijd mijn lokale Lidl ook wegens te weinig ruimte/vloeroppervlak, Huizen heeft mijn voorkeur maar dan wel op de rustige momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Laguna schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:17:
[...]

Met als uitzondering demonstraties gericht op het coronabeleid.
Wanneer zo'n groep provocerend gaat lopen knuffelen en omhelzen vraag je er gewoon om.

Net zo lang doorgaan tot er op gereageerd wordt en dan weer gaan janken over politieoptreden, politiestaat, onderdrukking, dictatuur.
Ze willen juist een reactie, dat is het enige doel tijdens dat soort "demo's".
Had zelf graag gezien dat er ook wat vaker gewoon gehandhaafd wordt, o.a. bij supermarkten, coffee-to-go en andere plakken waar mensen al dan niet opzettelijk samenklonteren.

[ Voor 42% gewijzigd door PalingDrone op 22-03-2021 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
PalingDrone schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:09:
[...]

Hoho, niks wij en jullie...
En leef sowieso niet in een bubbel, maar ga op een zaterdagmorgen ook niet naar binnen wanneer het mij te druk lijkt alleen was dit toevallig rond de lunch en in Hilversum, eentje die in een winkelcentrum zit (met allemaal goedbedoelde looprichtingen op de grond, waar ook niemand zich aan houd trouwens)

Ik denk absoluut niet dat maatregelen effectief zijn wanneer er niet gehandhaafd wordt alleen zoek ik over het algemeen de rustige momenten op waarbij het wel gewoon prettig winkelen is.
Nu was ik toevallig even (op een donderdag) in Hilversum om iemand naar het ziekenhuis te brengen, de auto te wassen, te tanken en dacht dat even te combineren met 1 aanbieding scoren bij de Lidl voordat ik weer een ritje ziekenhuis - huis kon maken.

Wanneer je een beetje de drukte wil ontlopen zijn vrijdagavond en zaterdagmiddag nooit de meest geschikte momenten geweest om een rustige supermarkt te zoeken. Dat valt prima te vermijden maar blijkbaar gaat de hele meute nog steeds gewoon het liefste op die tijdstippen zijn complete weekboodschappen lopen doen.

Ik woon niet in Hilversum of Huizen en vermijd mijn lokale Lidl ook wegens te weinig ruimte/vloeroppervlak, Huizen heeft mijn voorkeur maar dan wel op de rustige momenten.
Kerkelanden kan je op zaterdag ook al helemaal vergeten.
Gelukkig zijn wij er heel snel bij geweest met het inschrijven van Picnic (3 jaar geleden) waardoor ik één van de eerste in de omgeving was die er gebruik van kan maken, maar als iemand die 40u p/w werkt is het momenteel erg lastig om niet met de rest van de omgeving tegelijk boodschappen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flix20 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:17:
[...]

Kerkelanden kan je op zaterdag ook al helemaal vergeten.
Gelukkig zijn wij er heel snel bij geweest met het inschrijven van Picnic (3 jaar geleden) waardoor ik één van de eerste in de omgeving was die er gebruik van kan maken, maar als iemand die 40u p/w werkt is het momenteel erg lastig om niet met de rest van de omgeving tegelijk boodschappen te doen.
soms zijn er onverwachte relatief rustige tijdstippen. Eerst deed ik om 8.00 boodschappen op zaterdagmorgen, netjes na afloop ouderen uurtje. Dat doet een hele golf waardoor het vrij druk is op dat moment. Ik merkte als ik bij de kassa stond, dat op dat moment de instroom een stuk kleiner was en ook de 1e afdeling van de standaard route door de winkel vrijwel leeg.
Nu ga ik om 9.00 , prima te doen en als ik nu bij de kassa sta zie ik het achter me weer drukker worden met de eerste golf 'uitslapers'. Mochten meer mensen dit ontdekken en 'mijn' tijdstip ook weer druk worden zoek ik wel weer ander moment, maar dit werkt nu al een maand of 3.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:39
Briljant, mijn 70 jarige moeder heeft een week met coronaklachten gelopen en zelfs gedacht om niet te zeggen dat ze klachten had omdat ze graag de kleinkinderen wilde zien. Omdat de koorts toch opliep en ze zich wel erg beroerd voelde heeft ze zaterdag een uur voor ons bezoek afgebeld. Daarna heb ik een uur op haar ingepraat dat ze zich wel moest laten testen. Vond het niet nodig want was toch geen corona. Achteraf natuurlijk wel. Opgelopen op een begrafenis van een vage kennis met nog tientallen andere leeftijdsgenoten.

Kennelijk ben ik de enige in de familie die zich er nog enigszins druk over maakt, maar dit is dus de generatie waarvoor ik thuis werk, geen kinderopvang heb en als ondernemer minder inkomen. Geloof dat ik zelden zo pissed ben geweest. (Telt tot tien)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
__fred__ schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:42:
Briljant, mijn 70 jarige moeder heeft een week met coronaklachten gelopen en zelfs gedacht om niet te zeggen dat ze klachten had omdat ze graag de kleinkinderen wilde zien. Omdat de koorts toch opliep en ze zich wel erg beroerd voelde heeft ze zaterdag een uur voor ons bezoek afgebeld. Daarna heb ik een uur op haar ingepraat dat ze zich wel moest laten testen. Vond het niet nodig want was toch geen corona. Achteraf natuurlijk wel. Opgelopen op een begrafenis van een vage kennis met nog tientallen andere leeftijdsgenoten.

Kennelijk ben ik de enige in de familie die zich er nog enigszins druk over maakt, maar dit is dus de generatie waarvoor ik thuis werk, geen kinderopvang heb en als ondernemer minder inkomen. Geloof dat ik zelden zo pissed ben geweest. (Telt tot tien)
Herkenbaar, mijn moeder (ook in de 70) laat zich ook zo min mogelijk door corona hinderen. (volgens eigen zeggen let ze wel goed op, maar als ik haar vraag hoe ze met haar ogen het virus kan herkennen doet ze ook net of ik dom ben) Kortom, zij reist dagelijks het land door om bij alles en iedereen op bezoek te gaan of bezoek te ontvangen. Corona is vervelend maar we moeten wel beseffen dat zij nou eenmaal mensen om zich heen nodig heeft. En ik ben dan slecht etc als ze niet bij mij welkom is want dan doe ik moeilijk. (En ondertussen het wel zo erg vinden dat haar dochter, mijn zus, maanden zonder inkomen zit omdat zij een contactberoep beoefent)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:39
Ankona schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:51:
[...]

Herkenbaar, mijn moeder (ook in de 70) laat zich ook zo min mogelijk door corona hinderen. (volgens eigen zeggen let ze wel goed op, maar als ik haar vraag hoe ze met haar ogen het virus kan herkennen doet ze ook net of ik dom ben) Kortom, zij reist dagelijks het land door om bij alles en iedereen op bezoek te gaan of bezoek te ontvangen. Corona is vervelend maar we moeten wel beseffen dat zij nou eenmaal mensen om zich heen nodig heeft. En ik ben dan slecht etc als ze niet bij mij welkom is want dan doe ik moeilijk. (En ondertussen het wel zo erg vinden dat haar dochter, mijn zus, maanden zonder inkomen zit omdat zij een contactberoep beoefent)
Voor mezelf ben ik niet zo bang, heb het al een keer gehad, verwacht niet dat ik de tweede keer harder zou creperen dan de eerste keer, maar zou er niet aan moeten denken dat mijn kinderen een hele school besmetten of dat ik iemand aan zou steken die er echt wat aan overhoudt. Maar kennelijk is dat bij mijn ouders niet opgekomen. Ze heeft ook de GGD om weten te lullen dat ze naar buiten mag (eerste ziekteverschijnselen dinsdag, gister nog koorts) ondat ze ws niet meer besmettelijk is. Kennlijk kan de GGD ook al geen protocol meer volgen.

Ik denk dat we het van vaccins moeten hebben, want gedrag gaat hem niet worden in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:52
Yaksa schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:31:
[...]

Dan drink je maar cola, of cassis, of bitter lemon, of koffie, of kruidenthee, of appelsap, of vers geperste jus d'orange. Keuze genoeg. (Verkopen ze eigenlijk nog Buckler?).
Vergeet ook niet dat kostbaar (speciaal)bier een houdbaarheidsdatum heeft... dure... over de datum vaak nog prima, echter mag dat dus niet verkocht worden.

Nee... terras zonder alcohol zie ik niet als redmiddel. En anders ben ik bang dat men zelf iets toe zal voegen, alsnog in een park gaat zitten of thuis vooraf (met zijn allen) gaat ‘indrinken’

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Thalaron schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 07:23:
[...]
Nee... terras zonder alcohol zie ik niet als redmiddel.
Ik wel. Ik denk dat alles beter is dan helemaal geen omzet meer draaien.

Zou als ondernemer blij zijn als ik de toko gewoon kon openen, stoelen en tafels naar buiten en dan drinkt iedereen maar iets anders. En je kan inderdaad creatief worden dan en jezelf aanpassen. Desnoods maak je lekkere smoothies, ijskoffie, etc.

De mensen komen dan wel hoor. Het zijn misschien niet dezelfde mensen als die je eerst had, maar who gives a shit really. Als je maar geld verdient.

Terwijl je nu als ondernemer gewoon in de steek gelaten wordt. Je kan helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
[...]
Werkelijk iedereen liep daar dwars door elkaar alsof het vlak voor kerst 2019 was, echt belachelijk druk.
Nog steeds in de kerstsferen van 2019 zie ik :P Ik mis het ook hoor. De laatste keer dat alles normaal leek en ik in de AH van die kersthamsterknuffels kocht voor mijn kind. Knabbel en babbel. Ik had al wel wat gehoord over China, maar het was nog ver weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26i2jao5b78Z39TwjsoDYbM8Few=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/b9pHB9WpyOJsGn369q0KXnEi.png?f=user_large

Het verbaast mij gewoon dat je nu nog - in maart 2021 - jouw verbazing uitspreekt als je een drukke supermarkt ziet. Dan kom je op te weinig plekken naar mijn idee.

Ik zoek het zelf ook echt niet op, maar zie wel degelijk al ruim een jaar wat er allemaal om mij heen gebeurt. Want ik kom - in verband met mijn dochter en vrouw - of ik het nou wil of niet - regelmatig op allerlei plekken. Ik mijd de drukte zoveel mogelijk, maar de dingen die ik al een heel jaar lang zie doen mij ontzettend twijfelen aan de effectiviteit van alles.

Mijn indruk is ook dat veel mensen meedoen voor de bühne, maar in de tussentijd het bezoek via de achterdeur naar binnensluizen bij wijze van. Stiekem toch even afspreken. En rondom de jonge kinderen is het helemaal lachen... want die komen echt overal over de vloer. Ook bij opa en oma.

En dat zero tolerance snottenbellenbeleid op school? Vergeet het maar _O-

Ik stond gisterochtend nog bij het schoolplein, moest mijn dochter van 5 naar school brengen immers. Nou ik stond daar gewoon tussen de snotneuzen en zelfs hoestende kindjes hoor.

Als collega's tegen mij beginnen wanneer ik weer eens naar de zaak kom, vertel ik ze dit ook... de kans is veel groter namelijk dat ik corona naar de zaak breng dan dat ik het op mijn werk oploop (vorig jaar was dat sowieso zo, want mijn vrouw heeft al corona gehad en mijn collega's hebben waarschijnlijk mazzel gehad dat ik per se thuis wou werken).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
Lethalis schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:45:
[...]

Ik wel. Ik denk dat alles beter is dan helemaal geen omzet meer draaien.

Zou als ondernemer blij zijn als ik de toko gewoon kon openen, stoelen en tafels naar buiten en dan drinkt iedereen maar iets anders. En je kan inderdaad creatief worden dan en jezelf aanpassen. Desnoods maak je lekkere smoothies, ijskoffie, etc.

De mensen komen dan wel hoor. Het zijn misschien niet dezelfde mensen als die je eerst had, maar who gives a shit really. Als je maar geld verdient.

Terwijl je nu als ondernemer gewoon in de steek gelaten wordt. Je kan helemaal niks.
Daar denken de ondernemers zelf wat anders over denk ik.
Soms is het goedkoper om dicht te zijn, dan om open te zijn met zeer lage omzet.

Daarnaast loop je ook nog eens het risico, dat als je wel wat omzet draait, je 'teveel' omzet draait waardoor je de steun die je hebt ontvangen mag gaan terug betalen. Knap lullig als dat komt door die 50 koffie en 50 flesjes cola, maar niet genoeg om je huur van te betalen.

Dat is mijn kapper overkomen. Die heeft in die paar weken dat ie in december open mocht een giga omzet gedraaid. Daardoor kwam hij net boven de grens die in de voorwaarden staan van de steun die hij eerder dat jaar had ontvangen waardoor hij dat nu mag gaan terug betalen |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
Flix20 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:59:
[...]
Dat is mijn kapper overkomen. Die heeft in die paar weken dat ie in december open mocht een giga omzet gedraaid. Daardoor kwam hij net boven de grens die in de voorwaarden staan van de steun die hij eerder dat jaar had ontvangen waardoor hij dat nu mag gaan terug betalen |:(
Dat is toch normaal? Je gaat toch niet iemand steun geven die volop geld verdient? Staat dus ook gewoon in de voorwaarden en had hij kunnen weten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Yaksa schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:34:
[...]

Dat is toch normaal? Je gaat toch niet iemand steun geven die volop geld verdient? Staat dus ook gewoon in de voorwaarden en had hij kunnen weten.
Ik vind het een beetje dubbel.
Ja, ik ben het met je eens dat voorwaarden zijn voorwaarden en daar heb je je aan te houden.
Maar we zien dan even niet de gedachte achter die voorwaarden. De gedachte waarvoor die steun is geweest.

Dat was om ervoor te zorgen dat ondernemers die inkomsten/omzet mislopen doordat ze gesloten zijn.
De kappers in dit geval, die zijn vorig jaar ook een tijd gesloten geweest. In die tijd hadden ze dus geen omzet maar wel doorlopende kosten.
Nu mochten ze rond december weer 3 weken open en is er een stormloop geweest bij de kappers waardoor ze weer omzet hebben gedraaid. Misschien wel iets meer dan normaal, hoewel de decembermaand vaak wel een goede maand is voor de kappers.

Het is niet zo dat ze daardoor die maanden daarvoor aan misgelopen omzet niet meer zijn misgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Flix20 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:53:
[...]

Ik vind het een beetje dubbel.
Ja, ik ben het met je eens dat voorwaarden zijn voorwaarden en daar heb je je aan te houden.
Maar we zien dan even niet de gedachte achter die voorwaarden. De gedachte waarvoor die steun is geweest.

Dat was om ervoor te zorgen dat ondernemers die inkomsten/omzet mislopen doordat ze gesloten zijn.
De kappers in dit geval, die zijn vorig jaar ook een tijd gesloten geweest. In die tijd hadden ze dus geen omzet maar wel doorlopende kosten.
Nu mochten ze rond december weer 3 weken open en is er een stormloop geweest bij de kappers waardoor ze weer omzet hebben gedraaid. Misschien wel iets meer dan normaal, hoewel de decembermaand vaak wel een goede maand is voor de kappers.

Het is niet zo dat ze daardoor die maanden daarvoor aan misgelopen omzet niet meer zijn misgelopen.
Die steun is er geweest zodat de ondernemers niet over de kop zouden gaan, in de zin van een 'soort van' bijstandsuitkering om brood te kunnen kopen. Niet om straks een goede omzet om te kunnen zetten in een reisje naar de Balearen. De tering naar de nering zetten heette dat vroeger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
Als de avondklok naar 22:00 gaat dan ben ik helemaal de weg kwijt wat betreft de maatregelen.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Lethalis schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:16:
[...]

[...]

Nog steeds in de kerstsferen van 2019 zie ik :P Ik mis het ook hoor. De laatste keer dat alles normaal leek en ik in de AH van die kersthamsterknuffels kocht voor mijn kind. Knabbel en babbel. Ik had al wel wat gehoord over China, maar het was nog ver weg.

[Afbeelding]

Het verbaast mij gewoon dat je nu nog - in maart 2021 - jouw verbazing uitspreekt als je een drukke supermarkt ziet. Dan kom je op te weinig plekken naar mijn idee.

Ik zoek het zelf ook echt niet op, maar zie wel degelijk al ruim een jaar wat er allemaal om mij heen gebeurt. Want ik kom - in verband met mijn dochter en vrouw - of ik het nou wil of niet - regelmatig op allerlei plekken. Ik mijd de drukte zoveel mogelijk, maar de dingen die ik al een heel jaar lang zie doen mij ontzettend twijfelen aan de effectiviteit van alles.

Mijn indruk is ook dat veel mensen meedoen voor de bühne, maar in de tussentijd het bezoek via de achterdeur naar binnensluizen bij wijze van. Stiekem toch even afspreken. En rondom de jonge kinderen is het helemaal lachen... want die komen echt overal over de vloer. Ook bij opa en oma.

En dat zero tolerance snottenbellenbeleid op school? Vergeet het maar _O-

Ik stond gisterochtend nog bij het schoolplein, moest mijn dochter van 5 naar school brengen immers. Nou ik stond daar gewoon tussen de snotneuzen en zelfs hoestende kindjes hoor.

Als collega's tegen mij beginnen wanneer ik weer eens naar de zaak kom, vertel ik ze dit ook... de kans is veel groter namelijk dat ik corona naar de zaak breng dan dat ik het op mijn werk oploop (vorig jaar was dat sowieso zo, want mijn vrouw heeft al corona gehad en mijn collega's hebben waarschijnlijk mazzel gehad dat ik per se thuis wou werken).
Je kan het mij wel belachelijk gaan maken of afschilderen als wereldvreemd maar euh.... je hoort momenteel ook op weinig plekken te komen... Volgens mij is het nog steeds een beetje de bedoeling dat mensen hun gedrag aanpassen en drukte vermijden.
Daarom vind ik het dus vreemd dat wanneer ik tijdens de vroege ochtendboodschappen (tussen 7 en 9 ongeveer) nauwelijks ouderen tegenkom en wanneer ik eens per ongeluk op een doordeweekse donderdag tijdens lunchtijd winkel ik een compleet bejaardenhuis aantref in de supermarkt.
Dat valt gewoon op, ik was met mijn bijna 50, op het personeel na, vrijwel de jongste in die winkel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:41
xzaz schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:37:
Als de avondklok naar 22:00 gaat dan ben ik helemaal de weg kwijt wat betreft de maatregelen.
Gelukkig is er een routekaart. Minder gelukkig is dat ze die aanpassen aan de hand van de besluiten en niet andersom.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
PalingDrone schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:43:
[...]
Je kan het mij wel belachelijk gaan maken of afschilderen als wereldvreemd maar euh....
Valt wel mee, maar we zijn een jaar verder.

Overigens ben ik écht sentimenteel erover hoor. Ik wil weer terug naar 2019. Als ik thuis die knuffels tegenkom, sta ik daar écht bij stil. Toen was het leven nog anders.
Volgens mij is het nog steeds een beetje de bedoeling dat mensen hun gedrag aanpassen en drukte vermijden.
Daarom vind ik het dus vreemd dat wanneer ik tijdens de vroege ochtendboodschappen (tussen 7 en 9 ongeveer) nauwelijks ouderen tegenkom en wanneer ik eens per ongeluk op een doordeweekse donderdag tijdens lunchtijd winkel ik een compleet bejaardenhuis aantref in de supermarkt.
Dat valt gewoon op, ik was met mijn bijna 50, op het personeel na, vrijwel de jongste in die winkel.
Ja maar dat gevoel heb ik dus al sinds het begin hè. Al sinds het begin van de crisis en de eerste lockdown.

Ik helemaal in paniek destijds, familie praktisch al een aantal weken opgesloten in huis en ik met mijn handschoentjes aan boodschappen ophalen bij een AH pickup point in Zoetermeer, want we konden geen bezorgmoment meer krijgen.

Kom ik daar, puilt dat hele winkelcentrum uit van de mensen, iedereen liep door elkaar heen... er was geen corona. Het bestond gewoon niet. Mijn collega's verhalen over dat de snelwegen leeg waren en ik stond op een overvolle parkeerplaats. En ja, daar liepen ook veel ouderen.

Ik moeilijk doen met die boodschappen van die lui overnemen - die gewoon met z'n tienen in dat magazijn stonden, alles liep door elkaar heen... en toen moest ik betalen. Ja dat werkte niet helemaal lekker, even ander pinautomaat pakken, kom maar ff mee en toen stond ik ook in dat magazijn :')

Dat was de eerste golf he. De eerste lockdown. Grote paniek op TV, duizenden doden per dag in Italië, maar niks van te merken als je naar buiten liep. En toen had ik gaandeweg zoiets van "wat ben ik in vredesnaam eigenlijk aan het doen? in wat voor bubbel leef ik? wat gebeurt hier?".

Speelde met mijn kind in de tuin, ik vond het eng om haar naar een speeltuin mee te nemen... denk je dat de rest van de wijk dat deed? Nee. Er gebeurde helemaal niets. Mensen werkten wat meer thuis en that's it. Wel allemaal met elkaar keuvelen, kinderen met elkaar spelen.

Uiteindelijk was mijn vrouw het zat en die ging met dochter weer naar de speeltuin... en na een tijdje ben ik er ook maar mee gekapt moeilijk te doen over alles. Ging zelfs gewoon weer naar mijn werk en ben nog op vakantie geweest vorig jaar. Heb met allemaal Duitse toeristen gezwommen in een binnenzwembad. En toen had nog niemand een masker op.

Ik vind het nog steeds niet tof allemaal, maar als je ziet dat zo ongeveer iedereen die je kent zich geen ruk aantrekt van de maatregelen dan ben je er op een gegeven moment zelf ook wel klaar mee.

En ze leven allemaal nog... dat is misschien nog wel het ergste. Ja dat klinkt wellicht raar. Maar je haalt er ook geen voldoening uit dat je je aan de maatregelen houdt dus. Sterker nog, wij doen nog relatief weinig en zien niet veel mensen... en mijn vrouw kreeg alsnog corona.

Terwijl ik mensen ken die naar demonstraties gaan en half Nederland knuffelen en die hebben het niet gekregen (of er misschien simpelweg niks van gemerkt... ik werd ook niet ziek toen mijn vrouw 2 weken lang de boel bij elkaar hoestte hier).

Ja en dan zit je daar. Thuis. Denkend wat voor een kloothommel je wel niet bent dat je jezelf dingen ontzegt.

Tsja. Een jaar later verbaas ik mij nergens meer over. Ik doe af en toe een mondkapje op omdat het moet / uit beleefdheid... maar ergens in geloven doe ik allang niet meer.

Het duurt nu ook gewoon te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
NoepZor schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:55:
[...]

Gelukkig is er een routekaart. Minder gelukkig is dat ze die aanpassen aan de hand van de besluiten en niet andersom.
Als je door nieuwe inzichten, kennis en ervaring moet concluderen dat je voorheen opgestelde plan niet het meer ideaal is is het toch júist verstandig om daarvan af te wijken?
Als je in de auto stapt om van Utrecht naar Amsterdam te gaan en er is een ongeluk op de A2 gebeurt waardoor deze is afgesloten. Blijf je dan op de A2 rijden want dat heb je vooraf bepaald, of ga je op je navigatie aan die je over de A27 en A1 stuurt maar daardoor wel een uur eerder op de bestemming bent?

Het lastige is, het is gewoon niet goed te doen. Mensen zullen altijd wat te zeiken hebben.
Een aantal weken geleden op de radio liep een DJ te klagen dat het zo frustrerend is dat er geen vooruitzicht is. Dat je geen idee hebt wanneer we weer zonder beperking mogen leven.
Toen zei ik nog hardop tegen mezelf; Ja, en als ze dat wel doen en dan blijkt het niet haalbaar te zijn heb je helemaal de poppen aan het dansen.
En jahoor, gister op de radio, zelfde show, zelfde DJ. En maar zeiken dat ze beloftes maken die ze niet na kunnen komen en we daar niets aan hebben.
Ja wat wil je dan? Als ze geen beloftes willen doen om teleurstelling te voorkomen omdat het gewoon zo lastig is in te schatten lopen we te janken dat ze de situatie uitzichtloos is en we niet weten waar we aan toe zijn.
Dan geven ze een klein sprankeltje hoop, welke we met elkaar verpest hebben, kijk maar naar de cijfers die weer in de stijgende lijn zitten (besmettingen en ziekenhuisopnames). Dan moeten ze die verwachtingen bijstellen en dan lopen we te janken dat ze ons in de maling nemen en beloftes breken etc etc.
Maar wat is nu je punt?
Alles opengooien omdat mensen zich er toch niet meer houden? Vingers crossed dat je niets oploopt?
En dat mocht je de ongelukkige zijn die wat oploopt vingers crossed dat je het niet zwaar treft?

Dat hebben ze volgens mij in Brazilie ook geprobeerd en kijk eens hoe het er daar aantoe gaat.
Of de VK. Of de VS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
Flix20 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:25:
[...]

Als je door nieuwe inzichten, kennis en ervaring moet concluderen dat je voorheen opgestelde plan niet het meer ideaal is is het toch júist verstandig om daarvan af te wijken?
Als je in de auto stapt om van Utrecht naar Amsterdam te gaan en er is een ongeluk op de A2 gebeurt waardoor deze is afgesloten. Blijf je dan op de A2 rijden want dat heb je vooraf bepaald, of ga je op je navigatie aan die je over de A27 en A1 stuurt maar daardoor wel een uur eerder op de bestemming bent?
Zijn religieuze feestdagen en de zomertijd nieuwe inzichten? Weken lang krijgen we te horen geen versoepelingen mogelijk en nu opeens gaat de zomertijd naar 22:00 terwijl tijdens de invoering nog werdt geopperd dat na 9 uur echt niet nuttig was. Ik snap het echt niet meer hoor.

[ Voor 14% gewijzigd door xzaz op 23-03-2021 13:29 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
xzaz schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:27:
[...]
Zijn religieuze feestdagen en de zomertijd nieuwe inzichten? Weken lang krijgen we te horen geen versoepelingen mogelijk en nu opeens gaat de zomertijd naar 22:00 terwijl tijdens de invoering nog werdt geopperd dat na 9 uur echt niet nuttig was. Ik snap het echt niet meer hoor.
Dat antwoord kan ik je ook niet geven.
Ik spreek de experts niet dus ik kan er weinig zinnigs over zeggen. Zou een hoop mensen sieren dat ze dat zelf ook zouden inzien (in het algemeen, niet specifiek op iemand gericht).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:59
Bwoah ik snap het ook niet meer: de avondklok wordt moeilijker te handhaven, dus schuiven we hem op.

Als het moeilijk te handhaven valt, betekent het toch juist dat je de klok moet vasthouden, want anders gaan er (te) veel mensen de straat op etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
[...]
Maar wat is nu je punt?
Alles opengooien omdat mensen zich er toch niet meer houden? Vingers crossed dat je niets oploopt?
En dat mocht je de ongelukkige zijn die wat oploopt vingers crossed dat je het niet zwaar treft?

Dat hebben ze volgens mij in Brazilie ook geprobeerd en kijk eens hoe het er daar aantoe gaat.
Of de VK. Of de VS
Zoals ik het zie - en dan gaat iedereen mij een doemdenker vinden - komt het er inderdaad op neer dat je vroeg of laat corona krijgt. Zelfs als je gevaccineerd bent, krijg je straks waarschijnlijk een andere variant ervan.

Ik denk namelijk dat er simpelweg niets aan te doen is. We zijn het onvermijdelijke aan het uitstellen.

Daarmee zeg ik niet dat de mensheid ten einde komt, daarvoor hoef je alleen maar naar de piramide van Van Dissel te kijken. Maar ik denk dat het virus endemisch wordt, zal blijven muteren en dus ook zal blijven rondgaan.

En er zijn meer mensen die dat langzamerhand zo zien.

Five reasons why COVID herd immunity is probably impossible

Daar valt gewoon niet tegen op te vechten. Tenzij je jezelf de rest van je leven wil gaan opsluiten, is het inderdaad "fingers crossed" dat het goed afloopt.

Wat er in Manaus gaande is, is inderdaad interessant. Maar het verandert niks aan mijn standpunt... het betekent alleen wel dat we een nare tijd tegemoet zullen gaan.

En misschien is een schietgebedje op zijn tijd niet verkeerd. Het leven is niet maakbaar. Alleen het gaat wel voorbij. Die dood komt sowieso. Hoeveel jaren wil jij nog weggooien?

Vorig jaar sloot ik mezelf en mijn gezin op met het idee dat we tijd konden rekken. Met het mooie weer in het vooruitzicht hoopte ik op een seizoenseffect (dat ook kwam) en dat wij gespaard zouden blijven van dat virus. Ik dacht echt nog er aan te kunnen ontkomen en dat de epidemie (zoals bij SARS 1) aan kracht zou verliezen en dat het daarna klaar zou zijn.

Die hoop is inmiddels vervlogen.

En nu we een jaar verder zijn, sta ik ook steeds vaker stil bij wat voor leven we nu nog hebben. Dat ik 40 geworden ben, helpt daar niet bij :) Maar ik krijg er een soort corona-midlife-crisis van. Straks heb ik 5 jaar braaf binnen gezeten en ga ik daarna dood aan iets anders... zonde van die 5 jaar.

Het wordt hem gewoon niet meer.

Want dat is namelijk ook nog wat ik verwacht: dit gaat nog wel even een jaartje of 5 door, totdat er bijna geen kwetsbaren meer over zijn. Pas dan is het echt klaar. Niet met het virus, want dat krijgt iedereen elke 2 a 3 jaar waarschijnlijk tegen die tijd, maar de mensen die dan nog rondlopen kunnen er bijna allemaal tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:41
[...]

Ben ik met je eens hoor. Maar de genomen maatregelen (aantallen op een bruiloft, begrafenis etc, winkels wel of niet dicht) hebben nooit geklopt met de routekaart. Lubach heeft hier wel items over gemaakt.
YouTube: Routekaart coronamaatregelen | Zondag met Lubach (S12)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik moet het toch even kwijt, ondanks ik weet dat ik hiermee een discussie start vanwege de verschillende meningen. Maar blijf elkaar respecteren in deze tijd waarin we steeds meer verdeeld gaan denken! :D

Eerlijk gezegd heb ik zelf weinig last van de huidige maatregelen, ik leef me leven en doe me ding zoals ik altijd deed. Ondanks het spontaan winkelen er even helemaal niet is, mis ik het niet. Want ik heb niks nodig naast de dagelijkse boodschappen die we een keer in de maand / 2 maand doen, het bezoek is gelukkig een advies dus als je gezond verstand gebruikt kan je gewoon afspreken maar wel met mate en duidelijke afspraken onderling.

Alleen ondanks dat allemaal ben ik er ook wel helemaal klaar mee en durf ik te zeggen dat het kabinet ongeloofwaardig begint te worden, waarom?

Zie riepen in het begin oh die avondklok gaat er als eerste weer af, wat is er werkelijk nagekomen? niks, want ze blijven hem telkens verlengen. Nu hoorde ik toevallig op de radio dat ze zich zorgen maken tijdens Ramadan vanwege de avondklok, het is toch onmogelijk om het uitgebreid te vieren vanwege de bezoekregel. Want als die mensen ook een beetje gezond verstand gebruiken en niet een 3e golf willen ontwikkelen zou ik me echt wel tot maximaal 2 personen gaan beperken. Maar dat is een gevoellig onderwerp omdat het onder het kopje geloof valt en dan mag je soms om de regels heen volgens de wet.

Ook roepen ze telkens ja versoepelingen rond die tijd, maar als die tijd er is nee laten we de huidige lockdown verlengen en we moeten het vanavond maar weer zien wat Rutte ons gaat vertellen. Het meest grappig vind ik nog dat iedereen tegen Rutte aan liep te schoppen, maar vervolgens heeft de meerderheid in NL wel schijnheilig (ondanks hun geklaag) op hem lopen stemmen!?

En natuurlijk snap ik dat de besmettingen te hoog liggen en dat het daarom niet kan, helemaal prima.
Dan blijft het nog de grote vraag of de besmettingen dit jaar nog zal dalen, ik heb er weinig vertrouwen in dat we over een half jaar weer spontaan kunnen gaan winkelen of een terras kunnen pakken.
Mijn grootste vraag is al vanaf dag 1: hoever willen ze gaan? tot alles kapot is?

Ik merk aan mezelf dat ik steeds meer ga twijfelen aan het kabinet en hun manier van handelen, niet dat ik dit wil maar door hun acties en loze beloftes.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Vanaf volgende week woensdag gaat de avondklok een uur later in. Dat is volgens ingewijden besloten in het kabinetsberaad over de coronapandemie. De eindtijd van de avondklok blijft 04.30 uur.

Gisteren na het Veiligheidsberaad werd al duidelijk dat veel burgemeesters het beginpunt van de maatregel willen verplaatsen van 21.00 naar 22.00 uur. De burgemeesters wezen op de zomertijd (die zondag ingaat), waardoor het langer licht is 's avonds.

Daarnaast begint half april de ramadan, de vastenmaand voor moslims. Die gaan dan vaak na zonsondergang naar familie voor het breken van de vasten. Burgemeester Aboutaleb van Rotterdam zei gisteren dat het daardoor wel "ingewikkeld" wordt voor mensen.
Wat is dit nou weer voor raars, ik zit al braaf een jaar thuis te werken, hou me aan allerlei maatregelen, maar nu komt er een geloofsuitdrukking in het gedrang en moeten de regels daar voor buigen. Sorry hoor, dit vind ik echt te bizar voor woorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
shoombak schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:53:
[...]

Wat is dit nou weer voor raars, ik zit al braaf een jaar thuis te werken, hou me aan allerlei maatregelen, maar nu komt er een geloofsuitdrukking in het gedrang en moeten de regels daar voor buigen. Sorry hoor, dit vind ik echt te bizar voor woorden.
Maar jij bent gewoon een brave burger die makkelijk te handhaven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
NoepZor schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:50:
[...]

Ben ik met je eens hoor. Maar de genomen maatregelen (aantallen op een bruiloft, begrafenis etc, winkels wel of niet dicht) hebben nooit geklopt met de routekaart. Lubach heeft hier wel items over gemaakt.
[...]

Dit zijn ook punten waar ik me steeds meer en meer over begin te ergeren.
Ik en vele met mij doen zo hun stinkende best om hier zo goed en snel doorheen te komen.
Dan zie je die beelden van het malieveld of museumplein, dan sta ik mezelf echt op te vreten.

Maar om het volk toch een beetje tevreden te houden worden de teugels steeds wat verder los gelaten waardoor inderdaad de regie een beetje zoek lijkt.
Door steeds dat extra beetje 'vrijheid' te 'geven' lijken we steeds verder van het doel te streven. Let maar op, avondklok gaat naar 22:00. Kan je nu op papier geven dat de eerste mooie lente/zomeravond de parken helemaal volgeladen gaan liggen.

Hoewel ik aangaf geen expert te zijn en ook zeker niet pretendeer het beter te weten heb ik natuurlijk ook wel een mening O-)
Misschien is het wat extreem, maar van mij mogen ze nu even een maand even flink met een ijzeren vuist gaan handhaven.
We hebben het geprobeerd door het eerst lief te vragen om thuis te blijven. Dat heeft averechts effect gehad.
Een semi dwingende maatregel in vorm van de avondklok en samenscholingsverbod heeft ook tot weinig effect geleidt.
Laten we een voorbeeld nemen aan een Spanje of Italie. Daar kreeg je de stok om je oren als je je ongeoorloofd op straat zou bevinden.
Kom daar maar even met een maandje mee, in de tussentijd flink vaccineren en laat de boel daarna langzaamaan weer op gang komen.

En wat de ramadan betreft ook daar ben ik verre van expert van, maar is één van de grondslagen van de Koran/Islam niet het beschermen en verzorgen van de zwakkere? compassie tonen voor de medemens?

[ Voor 4% gewijzigd door Flix20 op 23-03-2021 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Flix20 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:08:
[...]
Laten we een voorbeeld nemen aan een Spanje of Italie. Daar kreeg je de stok om je oren als je je ongeoorloofd op straat zou bevinden.
Ik wens de politie veel succes in sommige wijken dan. Al helemaal als je er een heilige oorlog van gaat maken als bepaalde groepen hun ramadan niet mogen vieren.

Het gaat hem niet worden. Hoe ga je dat dan weer uitleggen aan het volk straks?

"Ja sorry, maar het is te onveilig voor onze agenten, dus we hadden uiteindelijk geen andere optie dan het door te laten gaan... maar wel thuisblijven allemaal he! Jullie wel..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Flix20 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:08:
[...]

[...]

Dit zijn ook punten waar ik me steeds meer en meer over begin te ergeren.
Ik en vele met mij doen zo hun stinkende best om hier zo goed en snel doorheen te komen.
Dan zie je die beelden van het malieveld of museumplein, dan sta ik mezelf echt op te vreten.

Maar om het volk toch een beetje tevreden te houden worden de teugels steeds wat verder los gelaten waardoor inderdaad de regie een beetje zoek lijkt.
Door steeds dat extra beetje 'vrijheid' te 'geven' lijken we steeds verder van het doel te streven. Let maar op, avondklok gaat naar 22:00. Kan je nu op papier geven dat de eerste mooie lente/zomeravond de parken helemaal volgeladen gaan liggen.

Hoewel ik aangaf geen expert te zijn en ook zeker niet pretendeer het beter te weten heb ik natuurlijk ook wel een mening O-)
Misschien is het wat extreem, maar van mij mogen ze nu even een maand even flink met een ijzeren vuist gaan handhaven.
We hebben het geprobeerd door het eerst lief te vragen om thuis te blijven. Dat heeft averechts effect gehad.
Een semi dwingende maatregel in vorm van de avondklok en samenscholingsverbod heeft ook tot weinig effect geleidt.
Kom daar maar even met een maandje mee, in de tussentijd flink vaccineren en laat de boel daarna langzaamaan weer op gang komen.
ja leuk ! totalitaire maatregelen.Mensen slaan die het wagen om zich in de openbare ruimte te begeven.

T is wel mooi geweest daarmee, als je graag binnen wil zitten met je ventilatieroosters afgeplakt moet je dat lekker doen, ik ga op advies van Gommers naar buiten! Hele periode overigens gedaan, want als enigszins zelfdenkend mens al geconcludeerd dat buiten zijn gezond is voor lichaam en geest, kans op besmet worden laag is, en door conditieverbetering en gewichtsafname de impact van een besmetting minder.

wat mij betreft van de pot gerukt dat er niet meer is ingezet op een gezonde leefstijl als onderdeel van de preventie in plaats van 'blijf thuis!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:17:
[...]

ja leuk ! totalitaire maatregelen.Mensen slaan die het wagen om zich in de openbare ruimte te begeven.

T is wel mooi geweest daarmee, als je graag binnen wil zitten met je ventilatieroosters afgeplakt moet je dat lekker doen, ik ga op advies van Gommers naar buiten! Hele periode overigens gedaan, want als enigszins zelfdenkend mens al geconcludeerd dat buiten zijn gezond is voor lichaam en geest, kans op besmet worden laag is, en door conditieverbetering en gewichtsafname de impact van een besmetting minder.

wat mij betreft van de pot gerukt dat er niet meer is ingezet op een gezonde leefstijl als onderdeel van de preventie in plaats van 'blijf thuis!'
Voor diegene die nu al gezond en fit zijn schijnt het inderdaad weinig kwaad te kunnen.
Echter is het gros van de bevolking niet gezond en fit.
In 2020 had meer dan 50% van de Nederlanders boven de 18 overgewicht te hoog BMI (wat overigens echt een beroerde graadmeter is maar dat terzijde).
En de oudere dan? of de mensen andere gezondheidsklachten?
Gaan we daar ook tegen zeggen joh, veel succes buiten hé!

We zijn nu de pleister er langzaam en pijnlijk vanaf aan het trekken. Door het steeds maar half te doen.
Ze blijven die egoïsten maar de ruimte geven lekker hun eigen gangetje te blijven gaan zonder andere in acht nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Flix20 op 23-03-2021 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvs79
  • Laatst online: 15:21
[...]

Past ook mooi bij dit bericht van een weekje geleden. https://nos.nl/collectie/...je-de-politiek-nauwelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Yep... "met z'n allen in de rij voor de McDrive, maar de sportschool ernaast is gesloten" zeg ik altijd gekscherend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flix20 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:33:
[...]

Voor diegene die nu al gezond en fit zijn schijnt het inderdaad weinig kwaad te kunnen.
Echter is het gros van de bevolking niet gezond en fit.
In 2020 had meer dan 50% van de Nederlanders boven de 18 overgewicht.
En de oudere dan? of de mensen andere gezondheidsklachten?
Gaan we daar ook tegen zeggen joh, veel succes buiten hé!

We zijn nu de pleister er langzaam en pijnlijk vanaf aan het trekken. Door het steeds maar half te doen.
Ze blijven die egoïsten maar de ruimte geven lekker hun eigen gangetje te blijven gaan zonder andere in acht nemen.
ik durf wel te stellen dat buiten zijn voor iedereen gezond is, of je nu zelf aan het (hard)lopen of fietsen bent of voortgeduwd wordt in een rolstoel. Uiteraard niet op een kluitje, maar bij stimulans om te spreiden in de tijd en de buitenruimte kan dit prima zonder groot risico.

de stimulans om een gezonde leefstijl aan te meten noem ik als onderdeel van preventieve maatregelen, niet als vervanging van de rest. en in een jaar hadden inderdaad heel wat mensen hun gewicht kunnen verlagen en daarmee het risico van een verblijf op de IC verkleinen. En tuurlijk is er altijd een groep die stofwisselingsstoornissen heeft of bijwerkingen van medicijnen.

Daarom is het wat mij betreft een oproep tot een gezonde leefstijl, wat daarin haalbaar is kan per persoon verschillen.

anekdotisch voorbeeld: nogal te zware zus van een vriend van me werd postbezorger, kwam haar een jaar later tegen op een verjaardag en moest even met mijn ogen knipperen voordat ik haar herkende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:42:
[...]

ik durf wel te stellen dat buiten zijn voor iedereen gezond is, of je nu zelf aan het (hard)lopen of fietsen bent of voortgeduwd wordt in een rolstoel. Uiteraard niet op een kluitje, maar bij stimulans om te spreiden in de tijd en de buitenruimte kan dit prima zonder groot risico.

de stimulans om een gezonde leefstijl aan te meten noem ik als onderdeel van preventieve maatregelen, niet als vervanging van de rest. en in een jaar hadden inderdaad heel wat mensen hun gewicht kunnen verlagen en daarmee het risico van een verblijf op de IC verkleinen. En tuurlijk is er altijd een groep die stofwisselingsstoornissen heeft of bijwerkingen van medicijnen.

Daarom is het wat mij betreft een oproep tot een gezonde leefstijl, wat daarin haalbaar is kan per persoon verschillen.

anekdotisch voorbeeld: nogal te zware zus van een vriend van me werd postbezorger, kwam haar een jaar later tegen op een verjaardag en moest even met mijn ogen knipperen voordat ik haar herkende
Maar dat zijn de dingen die nu ook gewoon kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Flix20 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:50:
[...]

Maar dat zijn de dingen die nu ook gewoon kunnen?
gedeeltelijk.

sowieso met een beperking in tijd, nu is het aantal wandelaars in de winter na 21:00 beperkt .

daarnaast is binnensport verboden, wat ik me wel kan voorstellen gezien het feit dat ik bij betreden van een sportzaal af en toe al braakneigingen kreeg in het verleden

buitensport is behoorlijk beperkt, daar had echt wel meer gekund wat mij betreft. Bij 'mijn' sportschool kon je zolang het mocht buiten in een tent met open zijkanten sporten.

teamsporten buiten zijn geheel of gedeeltelijk verboden afhankelijk van leeftijd, hier was/is naar mijn mening meer mogelijk zonder grote risico's.

sporten voor mensen die het beste gecontroleerd in een sportschool kunnen sporten door blessures of overgewicht is aardig beperkt

dus naar buiten gaan is inderdaad voor een ieder mogelijk, maar de mogelijkheden tot lichaamsbeweging zijn wel beperkt, en wat mij betreft meer dan nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

[...]

Helaas vinden 5 miljoen Nederlanders het gevoerde beleid wel prima, toeslagenaffaire geen probleem, net als het gedraai op standpunten en de veroorzaakte woningnood. Men blijft kiezen voor een onbetrouwbare overheid en houdt de Rutte-doctrine in stand. Aan de andere kant heb je 2 miljoen Nederlanders die terecht/onterecht worden buiten gesloten. Het is treurig gesteld met de gemiddelde Nederlander. In het midden zit dan nog een diverse groep van 4 miljoen mensen die vinden dat het anders moet, maar geen vuist kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
NoepZor schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:50:
[...]

Precies, als het allemaal zo moeilijk is maak dan gewoon geen routekaart want voordat die op de site staat is ie al achterhaald. Dat is niet alleen maar voortschrijdend inzicht, want in Duitsland kan het wel. Daar hebben ze duidelijke signaalwaardes (zoals nu 100) die overschreden worden en binnen 2 dagen worden nieuwe maatregelen aangekondigd.

Het beleid in Nederland op dit moment, is duidelijk afhankelijk van hoe de politieke wind waait. Eergisteren wordt nog gezegd, de besmettingen lopen op. De 3e golf komt eraan dus we gaan eerder verzwaren
dan verlichten. Vandaag verschuiven we de avondklok naar 22:00 en zeggen we impliciet dat je vanwege religeuze redenen een familiefeestje mag vieren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
[...]

Handreiking naar D'66 ook.
Kaag wilde z.s.m. de avondklok er af, dit is een typisch poldercompromis, zo ga je lekker de formatie in.
Neemt niet weg dat dit juist het tegenovergestelde beleid is wat je zou verwachten gezien de oplopende getallen in het buitenland.
Duitsland bijvoorbeeld gaat compleet de andere kant op, maargoed zij hebben nu ook geen formatie op de agenda staan, kwestie van prioriteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
R.van.M schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:21:
[...]
In Duitsland kan het wel.
Het beleid in Nederland op dit moment, is duidelijk afhankelijk van hoe de politieke wind waait.
Die rekening krijgen ze in Duitsland ook nog gepresenteerd...

In de regionale verkiezingen vielen de cijfers voor de regerende partijen namelijk nogal tegen. De gemiddelde Duitser geeft de politiek momenteel de schuld ervan dat het vaccineren niet snel genoeg gaat en dat de maatregelen alleen maar nodig zijn omdat de politiek gefaald heeft.

Er zit in de oppositie zelfs een anti EU sentiment, waar geroepen wordt dat Duitsland zelf zijn vaccindeals had moeten sluiten (net zoals de UK).

Dat kan nog weleens een verrassing worden later dit jaar.

Maar Merkel gaat gewoon stug door... die heeft toch niks te verliezen en hoopt uiteindelijk het juiste te doen door deze koers te blijven varen. Haar collega's worden al een beetje nerveus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Lethalis schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:40:
[...]

Die rekening krijgen ze in Duitsland ook nog gepresenteerd...

In de regionale verkiezingen vielen de cijfers voor de regerende partijen namelijk nogal tegen. De gemiddelde Duitser geeft de politiek momenteel de schuld ervan dat het vaccineren niet snel genoeg gaat en dat de maatregelen alleen maar nodig zijn omdat de politiek gefaald heeft.

Er zit in de oppositie zelfs een anti EU sentiment, waar geroepen wordt dat Duitsland zelf zijn vaccindeals had moeten sluiten (net zoals de UK).

Dat kan nog weleens een verrassing worden later dit jaar.

Maar Merkel gaat gewoon stug door... die heeft toch niks te verliezen en hoopt uiteindelijk het juiste te doen door deze koers te blijven varen. Haar collega's worden al een beetje nerveus.
Je zegt het alsof het een slecht iets is, dat een politicus doet was zij denkt dat het beste voor het land is zonder zich druk te maken over de politieke consequenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
R.van.M schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:01:
[...]
Je zegt het alsof het een slecht iets is, dat een politicus doet was zij denkt dat het beste voor het land is zonder zich druk te maken over de politieke consequenties
Als het ten koste gaat van de populariteit doe je inderdaad iets verkeerd. Dan is het je niet gelukt mensen te overtuigen dat je het juiste aan het doen bent.

En dat is juist cruciaal als je wil dat mensen de maatregelen opvolgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:33
Rutte weer met zijn valse hoop, het valt niet mee over een week |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:15
Het begint onderhand wel wanbeleid te worden. Bevolking maandenlang opsluiten en ondertussen de shitshow die vaccinatie heet. Ze hadden een taak...

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

Mfpower

In dubio

Hmmm de basisregels.

Ondertussen vindt de grootste stijging plaats in leeftijd 0-10 en 10-20.

De huidige maatregelen werken niet. R is boven 1.

Dus we versoepelen de avondklok (begrijp me goed ik ben anti avondklok) terwijl de maatregelen niet afdoende zijn.

Maar dat de scholen gewoon openblijven blijft me verbazen. Je doet zo je best en ondertussen nemen je kinderen het gewoon mee je huis in.

Maar nee, het ligt weer allemaal aan ons.

[ Voor 5% gewijzigd door Mfpower op 23-03-2021 19:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:39
In het VK hebben ze 900.000 prikken gezet in één dag, terwijl Nederland het de laatste paar dagen moet doen met 29000. Ik heb gelezen dat Nederland zich nu weer zo'n beetje onderaan de priklijst bevindt.

Doen ze het erom ofzo?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 23:37
Advies destijds: Avondklok vanaf 21:00uur, absoluut niet later, want dan heeft het geen effect.
Nu; avondklok naar 22:00uur ivm langer licht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:39

Dennis1812

Amateur prutser

Voortaan testen als je naar buiten stapt. Word voor elke locatie behalve je eigen huis noodzakelijk aldus Hugo zojuist?
Vaccinatie ja of nee maakt geen drol meer uit?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:31

Vuvuzela

My spire is forming

Hoop dat er zo iemand goed scherp door gaat vragen op de avondklok. Waarom dat eerst geen zin had om na 2030 te doen en nu wel.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Vuvuzela schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:18:
Hoop dat er zo iemand goed scherp door gaat vragen op de avondklok. Waarom dat eerst geen zin had om na 2030 te doen en nu wel.
Eerste kans is al verspeeld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:07
Ik snap er echt helemaal niks meer van: avondklok naar 10 uur, waarom dan überhaupt nog een avondklok?
Quote volkskrant: "Ook begint op 13 april de ramadan, waardoor er ‘s avonds waarschijnlijk meer mensen op pad zijn om familie te bezoeken." Maar, maar... dat dat mocht toch niet? Dus waarom daar rekening mee houden?

Zoveel vragen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
Vuvuzela schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:18:
OMT kan het niet effectief berekenen of het wat uitmaakt :F
Kletste gewoon uit zijn nek dus om iedereen aan zijn kant te krijgen...

[ Voor 10% gewijzigd door jip_86 op 23-03-2021 19:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:39

Dennis1812

Amateur prutser

renegrunn schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:22:
Ik snap er echt helemaal niks meer van: avond klok naar 10 uur, waar dan überhaupt nog een avondklok?
Quote volkskrant: "Ook begint op 13 april de ramadan, waardoor er ‘s avonds waarschijnlijk meer mensen op pad zijn om familie te bezoeken." Maar, maar... dat dat mocht toch niet? Dus waarom daar rekening mee houden?

Zoveel vragen...
Omdat ze anders weer rellen. En we zijn bang voor meer rellen. Dus we willen alleen Hollandse rellen. Anders krijgen we ook nog de discriminatie kaart ipv alleen de exponentieel geweld kaart.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:15
P-Rock schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:15:
In het VK hebben ze 900.000 prikken gezet in één dag, terwijl Nederland het de laatste paar dagen moet doen met 29000. Ik heb gelezen dat Nederland zich nu weer zo'n beetje onderaan de priklijst bevindt.

Doen ze het erom ofzo?
Nee, Nederland zit qua percentage van de bevolking ongeveer gelijk met 90% van de Europese landen. Al deze landen zitten tussen de 11 en 16% van de bevolking die (deels) ingeënt is, Nederland zat gisteren ergens op 12.x%. Zie hier. Let wel. Nederland staat vrijwel onderaan hier, maar onderaan de pagina bij "More information" zie je waarom: de cijfers van de meeste landen zijn zijn geupdate t/m 21 maart, Nederland in deze t/m 14 maart. Volgens de opgegeven 2.1 miljoen prikken bij t RIVM en de ongeveer 17.2 miljoen inwoners, kom je op ongeveer 12.2% uit, tuseen België en Duitsland in.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
wat een gezeur met die avond klok, wat is het probleem, blijf lekker binnen. Alsof de meerderheid na 22:00 buiten is zonder corona. Altijd maar schoppen als er iets niet mag om het schoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
Lethalis schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:06:
[...]

Als het ten koste gaat van de populariteit doe je inderdaad iets verkeerd. Dan is het je niet gelukt mensen te overtuigen dat je het juiste aan het doen bent.

En dat is juist cruciaal als je wil dat mensen de maatregelen opvolgen.
Sorry, hier ben ik het totaal niet met je eens. Zoals met veel zaken zal je soms pijnlijke keuzes moeten maken omdat het beter voor het land is. Het liefste schaf ik de inkomsten belasting af, krijgt iedereen een basisinkomen en mogen we 200km op de snelweg rijden. Dat zal mij de populairste politicus van de eeuw maken, totdat de rekening komt.

Net zoals nu met corona maatregelen. Op het moment dat je nu halfslachtige maatregelen neemt dan krijg je over een aantal weken de rekening gepresenteerd. Portugal is daar het schoolvoorbeeld van. Tijdens kerst hebben zij enorm versoepeld en daar hebben ze 2 maanden lang de prijs voor betaald in mensen levens, maar hey, de president was populair tijdens kerst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
z0rk0l schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:25:
wat een gezeur met die avond klok, wat is het probleem, blijf lekker binnen. Alsof de meerderheid na 22:00 buiten is zonder corona. Altijd maar schoppen als er iets niet mag om het schoppen.
Als het licht is wel veel meer dus.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:31

Vuvuzela

My spire is forming

Ja en ik drink geen alcohol. Dus verbied dat ook maar. En ik snoep ook nooit dus verbied dat ook meteen. Mensen moeten niet zo zeuren, ik heb er geen last van.

Snap je m?

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Ik kreeg al de eerste appjes van de vriendengroep om een biertje te gaan drinken. 21:00 was erg krap met de kinderen naar bed, biertje drinken in het park en weer terug. Dat extra uurtje geeft extra ruimte daarvoor.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Sorry dat ik het plat verwoord maar flinker toch echt verdomme een eind op met je zakelijke bijeenkomst @ rutte. 90% van Nederland heeft hun sociaal leven al via zoom, dat bullshit feestje en wat voor stom overleg je ook moet hebben kan je prima via zoom doen. dat doen we allemaal. Leid, en wij zullen volgen. Maar dit schiet me echt in het verkeerde keelgat

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 23:37
Ik hou me netjes aan de klok. Alleen gaf men destijds aan dat dit vanaf 21uur zou moeten zijn en absoluut niet later i.v.m. de effectiviteit. En dan nu naar 22uur verplaatsen is in mijn ogen enigszins vreemd.
Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.