Ach in Rotterdam Zuid hebben ze de Zeeman geplunderd. De Zeeman. Dat is zo'n winkel waar ik normaal gesproken niet eens iets koop en soms met een schuin oog naar binnen kijk wie dat dan wel doet

Net zoals bij de Lidl of de Action zeg maar.
De afstand tussen mij en die plunderaars voelt persoonlijk dus echt gigantisch. In mijn buurt hier gebeurde dan ook niks. Enige wat hier 's avonds rondloopt zijn wandelclubjes van huisvrouwen, of mensen die hun hond uitlaten (that's me)
Het heeft ook erg weinig met Corona te maken of met protesteren.
Want op zich ben ik tegen het verbieden van demonstraties en vind ik bijvoorbeeld dat een vreedzaam protest tegen de coronamaatregelen mogelijk moet zijn. En ik ben ook tegen de avondklok.
Maar waarom zou je in vredesnaam de boel gaan slopen?! En dan ook nog zo willekeurig. Wie raak je daar nou mee? Ondernemers die het toch al zwaar hebben en die hier niks aan kunnen doen. Ga dan in Den Haag staan.
Tsja. Dit is gewoon ordinair relschoppen.
En dat vind ik jammer op meerdere niveaus dus. Want als ik ooit de behoefte voel om vreedzaam (!) te demonstreren, doe ik dat dus alsnog niet, omdat ik niet tussen de complete idioten wil staan... om vervolgens ook nog door de ME in elkaar geknuppeld te worden ofzo.
Dan zit ik liever thuis met een kopje thee en een rol koekies, TV te kijken onder een dekentje naar de ondergang van onze samenleving

Misschien dat ik nog wat rolluiken ga bestellen voor als het te dichtbij komt.
Oh, ik voel me wel een watje ergens. But it's not worth it.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.