Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Ja zoiets. Als je per ongeluk op straat belandt omdat je van jouw vader naar huis rijdt na het geven van mantelzorg en de trein rijdt niet dan mag oom agent best door zijn vingers kijken. Ik ga ook een keer in de week kijken of mijn vader nog leeft en hem helpen met wat huishoudelijk taken. Maar ik ga nu wat eerder naar huis.

Als je vindt dat je na 21:00 nog op straat hoort te kunnen zijn omdat je in een bushokje moet kunnen hangen dan mag oom agent je best een bekladdering geven. En een beste ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:48
Deze man had niet in zijn zaak kunnen wachten? Waren er uberhaupt rellen bij hem om de hoek?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

PLAE schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:40:
[...]

Op welke manier denk jij dat een leger getraind is om mensen uit te schakelen? Niet heel veel andere manieren buiten doden/verwonden hoor :+
Dan ben je wel heel erg slecht op de hoogte...

Een onderdeel van het leger is de Marechaussee. Laat één van hun kerntaken nu toch echt CRC zijn (Crowd and Riot Control).

Dacht je dat die dat doen met een .50 machinegeweer of een Patriot-raket ofzo?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:47
groggy schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:43:
oke oke out of the box. De jongeren zijn de maatregelen beu missen alles etc.
We hebben nu best veel testcapaciteit over waarom gaan we geen test doen met jongeren?

-Wil je naar een feestje betaal je 500e borg
-voor binnenkomst doe je een sneltest
-leuk feestje de hele avond
-na 1 en na 2 week verplicht nog een corona test doen
-in het geval dat je bij beide testen bent komen opdagen krijg je je borg direct retour gepind.

Evenementenclubs die nu niks doen, maar super goed in organiseren zijn, voeren dit uit.
De rijken voorruit trekken? Neen laten we dat maar niet doen :-). Dat wordt al gedaan met boetes die niet gekoppeld zijn aan het inkomen. (een sneltest bij onze arts kost bv 90 euro). Pas op, ik vind het idee leuk, maar de uitwerking gaat zorgen voor een scheiding die je niet meer kan wegnemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Yoshi op 26-01-2021 13:52 ]

if it is not broken, don't fix it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:17
wildhagen schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:08:
[...]

We kunnen ook alles weer open gooien en afschaffen.

Dan moet je straks alleen niet klagen dat het zo stinkt als de lijken bijna op straat liggen te ontbinden, zoals in Ecuador of bijna in Italië begin vorig jaar.

Pick your choice....

Volgens mij is iedereen uit het oog verloren dat deze maatregelen niet genoemn worden om te jennen, maar om een serieus probleem te tacklen en erger te voorkomen....
Je leest ook wel wat je wilt lezen he. Zei in mijn post dat het hoogst waarschijnlijk is dat het veel langer gaat duren dan 8 februari. De overheid mag daar best wat eerlijker over zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Jester-NL schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:35:
[...]

Overigens zie ik verder niet in wat er anders is voor een single, vergeleken met pak en beet een jaar terug. Je moet nog steeds hopen dat iemand je terug-liket :P
En die kroegen en restaurants die gesloten zijn, zijn voor iedereen (single, relatie, kinderen...) een lastige situatie. Verder is het voor een single juiste makkelijker om ergens op bezoek te gaan, want maar een bezoeker ;)
Je moet die flexibiliteit met je werk wel hebben, Als ik tot 17:30 werk kleed ik me nog even om en zit ik om 17:45 op de fiets. Ben ik 18:30 waar ik moet zijn, zijn we 1.5 uur samen en 20:00 ga ik weer naar huis. Het kan, maar is wel krap. Bovendien is de regel nou juist ingesteld om het bij elkaar op bezoek gaan in te perken, dus om dan maar je rooster om te gooien om zo overdag op bezoek te gaan en dan 's avonds werken is nou juist de grenzen opzoeken waar de Jonge tegen adviseert. Rutte zei zelf ook dat als we de avondklok pas om 22:00 laten in zouden gaan, deze veel minder effectief zou zijn. Precies omdat je met elk uurtje langer, meer mensen de mogelijkheid geeft bij elkaar op bezoek te gaan.

Vorig jaar was de accu nog vol zogezegd. Een maandje solo, ach, het zijn spannende tijden. Inmiddels bijna een jaar verder en al die tijd amper sociaal contact en 90% alleen thuis zitten dan is er bij mij iig minder marge om nog lekker in mijn vel te zitten.

Maar goed, de avondklok is er en daar houd ik me aan. Af en toe er over klagen hoe vervelend het is en nog 2 weken doorbijten en dan zien we het wel. Ik snap waar we het voor doe.

Laten we er vooral geen wedstrijdje verpissen van maken wie het kutste leven heeft, we zitten er allemaal helemaal door heen.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
white modder schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:47:
[...]

De rijken voorruit trekken? Neen laten we dat maar niet doen :-). Dat wordt al gedaan met boetes die niet gekoppeld zijn aan het inkomen. (een sneltest bij onze arts kost bv 90 euro). Pas op, ik vindt het idee leuk, maar de uitwerking gaat zorgen voor een scheiding die je niet meer kan wegnemen.
nee betaald door de overheid. Dit is nog altijd goedkoper dan dit soort risico. De borg is om te garanderen dat die lui terugkomen voor de test. Misschien kan die er later wel vanaf, of lager...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

Jester-NL schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:35:
[...]

Single hier.. (althans.. het grootste deel van de week wel). Ik zie mijn vriendin gewoon in het weekend. En dat doen we of overdag (en dus zonder gedoe met een avondklok) eventueel met haar en mijn kinderen erbij. Of we spreken (voor 9 uur) 's avonds af en blijven dan gezellig de nacht over.

Nogmaals... het is niet zo dat er (op straat) nog veel gezelligs te beleven is. Dus het is helemaal niet moeilijk om niet te veel last te hebben van die avondklok.

Overigens zie ik verder niet in wat er anders is voor een single, vergeleken met pak en beet een jaar terug. Je moet nog steeds hopen dat iemand je terug-liket :P
En die kroegen en restaurants die gesloten zijn, zijn voor iedereen (single, relatie, kinderen...) een lastige situatie. Verder is het voor een single juiste makkelijker om ergens op bezoek te gaan, want maar een bezoeker ;)
Op straat is inderdaad niet heel veel te doen nee, dat is dan ook niet mijn probleem.
Het is echter wel lastiger om op bezoek te gaan, want kinderen op bed doen en dergelijke zorgt ervoor dat ze voor 20:30 niet heel veel tijd hebben.
Vanaf 20:30 heb je nog 30 minuten om thuis te komen, dus dat betekent dat je niet op bezoek kan.
[...]

Begrijpelijke reactie. Het rotte is dat je niet "je vrijheid koopt". Je betaalt voor schijt hebben aan anderen.
Nogmaals.. je hebt nog steeds de ruimte om leuke dingen te doen.
Ik las laatst over een kinderdagverblijf, dat boetes invoerde voor ouders die hun kinderen te laat (na sluitingstijd) op kwamen halen. Resultaat was dat het laat ophalen vaker gebeurde. Want door die boete voelde het als een betaald recht, en was er minder reden om rekening te houden met de huiselijke situatie van de verzorgsters.
Schijt aan anderen? Zolang Ardana verder de regels wel volgt, is het echt geen schijt hebben aan anderen.
Bij schijt aan anderen hebben denk ik aan iets als een Willem Engel die geen afstand houdt en iedereen omhelst.
Het virus wordt niet gevaarlijker na 21:00.

Dan kunnen ze beter een echte lockdown instellen.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Misschien moeten in NL de discussie starten over wat een levensjaar mag kosten, oh wacht dat is in 1998 al eens gedaan. Dat lijkt me heel normaal in een maatschappij waar aan alles een prijs gehangen wordt. Is ook heel eerlijk naar de oudere mensen die hun huis niet willen verduurzamen 'want dat halen we er niet uit', dat geldt dan ook voor een setje hartkleppen, dat halen we er namelijk ook niet uit. Dan kunnen de corona maatregelen weer in de la bij de andere adviezen die het kabinet naast zich neer legt en zijn we van heel veel problemen af.

In plaats van de angel uit het conflict te halen wordt er alleen maar gedacht in oplossingen waarbij geweld en repressie de boventoon voert. Alleen maar om de ongemakkelijke discussie over de dood te vermijden. De relschoppers hebben eindelijk hun uitje gevonden. Het was niet wachten of het tot rellen zou komen maar wanneer.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Michael_OsGroot schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:48:
[...]

Laten we er vooral geen wedstrijdje verpissen van maken wie het kutste leven heeft, we zitten er allemaal helemaal door heen.
Ik heb het zeker niet het kutst! Het zijn saaie tijden, ik mis vrienden, ik mis naar kantoor kunnen gaan, ik is mis familie en ik mis op vakantie gaan. Maar ik zit er zeker niet doorheen, laten we elkaar ook niet in de put praten. Ik kan dit zo nog maanden volhouden zonder dat het piept en kraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:51
wildhagen schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:47:
[...]

Dan ben je wel heel erg slecht op de hoogte...

Een onderdeel van het leger is de Marechaussee. Laat één van hun kerntaken nu toch echt CRC zijn (Crowd and Riot Control).

Dacht je dat die dat doen met een .50 machinegeweer of een Patriot-raket ofzo?
Grapjas daar ging de discussie niet over, zij worden de afgelopen dagen toch al actief ingezet. Dus dat is geen vraagteken nu.

Of was je daar niet van op de hoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

In Den Bosch lijkt men zich weer voor te bereiden op nieuwe rellen later vandaag/vanavond:
Het blijft onrustig in Den Bosch. Winkelcentrum Helftheuvel is dinsdag vroeg in de middag ontruimd wegens signalen vanuit de wijk dat mensen ernaartoe op weg zouden zijn.

De nabijgelegen supermarkt Aldi is vervroegd dichtgegaan. Meerdere scholen sturen leerlingen naar huis, lessen worden online voortgezet. Een Bossche kinderopvang heeft ouders opgeroepen hun kinderen voor 14.30 uur op te halen in verband met onrust in de wijk.

In Rosmalen worden winkels dichtgetimmerd. Vanwege de groeiende dreiging heeft burgemeester Jack Mikkers een noodverordening afgekondigd voor grote delen van Den Bosch.
(AD Liveblog)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

RobinHood schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:08:
[...]

Grapjurk, ik durf er een kratje op te zetten dat ie 1 maart eindigt, op zijn vroegst.

Met de incubatietijd en alles is twee weken nauwelijks genoeg om een dip te gaan zien.

Dat is direct ook het probleem. Er is geen enkele garantie dat dit over een dikke week afgelopen is. Alle maatregelen worden keer op keer verlengd, de lockdown zou ook bijna een week geleden afgelopen moeten zijn.

Die onzekerheid doet ook wat met mensen, mensen krijgen het gevoel dat ze aan het lijntje worden gehouden.
Mensen, je hebt het over jezelf. Wees een kerel, of dame, en zeg dat gewoon. Je wordt niet aan het lijntje gehouden. Er is een pandemie aan de gang en de regering probeert met zo min mogelijk maatregelen alles zo veel mogelijk gaande te houden. Net als elke seizoensziekte gedijd Corona het beste in de winter. Vorig jaar kwam het pas in maart aan. Nu moeten we de hele winter door. Je ziet dat de cijfers ook niet naar beneden lopen. Dus we zitten net als vorig jaar tot April wel in de lockdown. Het is onze eigen schuld. Zonder regels zijn we al niet verstandig en met regels houden we ons er nog steeds niet aan. Er is wel een lijn, en dat is Corona. Die houd ons er wel aan.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 07:21

Yucon

*broem*

wildhagen schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:54:
In Den Bosch lijkt men zich weer voor te bereiden op nieuwe rellen later vandaag/vanavond:

[...]

(AD Liveblog)
Dit is extra riskant. Die Helftheuvel is namelijk een heel andere wijk dan waar het gisteren begonnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:45:
[...]

Voor enkel het op straat zijn... gaat geen standhouden bij de rechter. Buiten alle proporties, aangezien er gewoon een vastgestelde boete van 95 euro op staat. Dat was eerst meer, tot Grapperhaus het zelf verprutste.

Die burgemeester doet gewoon even een Grapperhausje met spierballentaal. Net als Bruls (Nijmegen), die is daar ook zo goed in dat het zelfs lachwekkend wordt. Die klinkt alsof hij op het punt staat om strafkampen te gaan bouwen.
Volgens mij is dit een dwangsom voor ouders om kinderen binnen te houden als ze al eerder gepakt zijn. Of het juridisch gezien standhoudt weet ik niet, maar steeds maar dat dansje waarbij niemand verantwoordelijk is kan volgens mij ook niet echt door de beugel.

Overigens, over hoge boetes gesproken, Artikel 68 van de Wet Publieke Gezondheid spreekt over geldboetes in de vijfde categorie (87 duizend euro), bijvoorbeeld voor het niet naleven van quarantaine of isolatie. Zulke boetes zullen ook niet zomaar uitgedeeld worden, maar het kan wel als de situatie daarom vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Die Telegram groepen zijn wel echt, ahum, bijzonder.

Mensen die boos zijn dat winkels van "broeders" zijn aangevallen en oproepen om alleen de grote concerns aan te vallen. De ene na de andere oproep om ergens te verzamelen geflankeerd door een kinderlijk plaatje en strijders die filmpjes sturen vanuit Turkije.

En oja, het belangrijkste, vol met spelfouten :X

De jeugd heeft de toekomst maar voordat deze jongeren (en hun nageslacht) de toekomst hebben zijn we wel een paar miljard euro verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Yucon schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:56:
[...]

Dit is extra riskant. Die Helftheuvel is namelijk een heel andere wijk dan waar het gisteren begonnen is.
Groot winkelcentrum (met weinig high end winkels), en een lagere SES wijk eromheen.
Hier kom je niet "zomaar" als je vanuit 't station te voet gaat (3km+), dan is 't toch voornamelijk 'eigen jeugd'?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Wolly schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:03:
Die Telegram groepen zijn wel echt, ahum, bijzonder.

Mensen die boos zijn dat winkels van "broeders" zijn aangevallen en oproepen om alleen de grote concerns aan te vallen. De ene na de andere oproep om ergens te verzamelen geflankeerd door een kinderlijk plaatje en strijders die filmpjes sturen vanuit Turkije.

En oja, het belangrijkste, vol met spelfouten :X

De jeugd heeft de toekomst maar voordat deze jongeren (en hun nageslacht) de toekomst hebben zijn we wel een paar miljard euro verder.
Het beste argument tegen democratie is een praatje van 5 minuten met een gemiddelde burger

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Laatst online: 22:46
PLAE schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:40:
[...]

Op welke manier denk jij dat een leger getraind is om mensen uit te schakelen? Niet heel veel andere manieren buiten doden/verwonden hoor :+

Dat is waar je positief op reageerde.
Ga nu niet doen alsof mensen in het leger stuk voor stuk moordmachines zijn.
Misschien iets minder call of duty spelen en Rambo kijken.

En wat denk je dat de politie (inc honden) en de ME doen op het moment dat deescaleren niet lukt?
Dacht je dat zo'n hondenbeet of wapenstok geen verwondingen veroorzaakt?

De landmacht heeft standaard een eenheid paraat voor bijstand in eigen land. Die kan ook bestaan uit optreden bij rellen, want ook binnen de landmacht en het Korps Mariniers krijgt een deel van de mensen training in zogeheten crowd- en riotcontrol.
Voor alle infanteristen geldt dat ze zijn opgeleid om patrouilles in bewoond gebied uit te voeren en de openbare orde te kunnen handhaven.

Verder wat @wildhagen hier zegt: wildhagen in "Rellen na het instellen van de avondklok"

[ Voor 45% gewijzigd door Nnoitra op 26-01-2021 14:18 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
[...]

Dat is niet riskant, gisteren zijn ze net als in Zwolle opgesloten in de binnenstad omdat de politie alle bruggen had bezet. Dat zullen ze niet weer doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Ik ben niet zo bekend in Den Bosch, maar ook "winkelcentrum De Rompert" zou ontruimd worden wegens dreigende nieuwe rellen.

Ligt dat daar ook in de buurt, of in de buurt waar de demonstranten gisteren bezig waren?

(bron is https://www.omroepbrabant...merd-scholen-eerder-dicht)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
voor mensen die hier nog steeds denken dat het om slechts een paar ruitjes ingooien gaat;

''Burgemeester Mikkers heeft vrijwel de gehele gemeente Den Bosch bestempeld als veiligheidsrisicogebied. Dat betekent dat de politie mensen er preventief kan fouilleren. Ook is per direct een noodverordening van kracht, die het de politie onder meer mogelijk maakt om alle wegen naar de gemeente toe te controleren. Mensen die geen duidelijke reden hebben om Den Bosch in te gaan, kunnen worden tegengehouden.

Volgens de gemeente Den Bosch worden op sociale media opnieuw oproepen gedeeld om massaal de straat op te gaan, "om het ongenoegen kenbaar te maken tegen de coronamaatregelen en het creëren van chaos in de gemeente." De aanwijzing tot veiligheidsrisicogebied is in ieder geval tot en met 1 februari van kracht, de noodverordening geldt tot zeker 10 februari.''

bron: NOS livefeed

Lijkt mij persoonlijk erg sterk dat het slechts om een ''paar ruitjes intikken'' gaat.

Dit is gewoon anarchie (light).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23:12
Playa del C. schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:38:
[...]

Hoe wil je handhaven dat mensen niet illegaal feestjes vieren op honderden onbekende plekken of toch met meer dan x aantal in een woonkamer zitten of wat dan ook. Het is praktisch gewoon niet te doen en vandaar dat er een beroep op het volk is gedaan om ons best te doen. Voor iedereen is het lastig, nieuw en onbekend terrein. Verplaats je eens in de overheid en de uitvoerende diensten. Dit is een zeer zeer zware taak. En het valt bij mij en veel anderen heel heel fout dat je alleen maar met de vinger staat te wijzen: 'als ze beter zouden handhaven'.
Je kunt ook voor 9 uur naar je illegale feestje gaan en langer blijven? :P
Slaap nu ook noodgedwongen vaker bij m'n vriendje, voor 9 weggaan is de moeite haast niet 8)7

Tegen de 16 jarige feestvierders zal de avondklok wel enig effect hebben, maar laat de diehard raver zicht echt tegenhouden? Is het niet puur makkelijker gemaakt om te beboeten? Nu is iedereen die buiten is stafbaar, geen discussie meer over afstand etc.
Al had dat in mijn beleving ook prima gekund met een avondklok van pak 'm beet 24:00.
Ook stuk minder gedoe met uitzonderingen etc.

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Je kunt een bushokje maar 1 keer slopen natuurlijk. Vanuit het oogpunt van de relschoppers is dit een logische keuze. Dit verbaast mij niets. Net als ik niet verwacht dat men in Eindhoven nu wéér bij het station gaat rellen. Als ze daar weer beginnen, dan kiezen ze ook een ander doelwit waarschijnlijk. (Daarom ook mijn opmerking over de mogelijkheid tot het passief inzetten van het leger om belangrijke plekke te bewaken door enkel aanwezigheid. Dat zou best eens nuttig kunnen zijn, maar gek genoeg verwacht ik dat dat nog wel even op zich gaat laten wachten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Nnoitra schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:05:
[...]

Ga nu niet doen alsof mensen in het leger stuk voor stuk moordmachines zijn.
Misschien iets minder call of duty spelen en Rambo kijken.
Ondertussen wacht het topic nog geduldig op de andere uitschakelmogelijkheden buiten doden en verwonden die jij in gedachten had bij jouw eerdere reacties. Heb je die uberhaupt? Je mag ook gewoon zeggen dat je iets te ver ging hoor. Dat is sterker dan met opmerkingen zoals hierboven te strooien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Postius schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:05:
[...]

Het beste argument tegen democratie is een praatje van 5 minuten met een gemiddelde burger
Ongetwijfeld, maar dit zijn geen gemiddelde burgers :D

Ergens wel fijn dat het de bekende lowlifes zijn, die hebben nog nooit iets afgemaakt en ik verwacht dat dit gedoe binnen een paar dagen alweer is afgelopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nnoitra
PLAE schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:08:
[...]

Ondertussen wacht het topic nog geduldig op de andere uitschakelmogelijkheden buiten doden en verwonden die jij in gedachten had bij jouw eerdere reacties. Heb je die uberhaupt? Je mag ook gewoon zeggen dat je iets te ver ging hoor. Dat is sterker dan met opmerkingen zoals hierboven te strooien :?
Sorry, ik wist niet dat je namens het topic sprak. |:(
Ik wist ook niet dat jij gedachten kon lezen en daarom doorhad dat ik wil dat het leger ze stuk voor stuk omlegt of verwond. |:(

Je mag ook gewoon zeggen dat je een rel-sympathisant bent hoor. En dat je iedere tegenstander in een hoekje wilt drukken. Dat is ook sterker en dan weet iedereen weer ze mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

dyrc schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:04:
[...]

Groot winkelcentrum (met weinig high end winkels), en een lagere SES wijk eromheen.
Hier kom je niet "zomaar" als je vanuit 't station te voet gaat (3km+), dan is 't toch voornamelijk 'eigen jeugd'?
ja.. dat is precies m'n punt. Dan heb je een afzonderlijke brandhaard. De rompert ook zie ik en dan heb je daarmee nog een derde. :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:17
Dit zo tegen elkaar allemaal maar zo blund uitspreken, en elkaar dingen toeschuiven die geen van beiden zo bedoelen, is nu precies wat er mis is en intolerantie kweekt.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

wildhagen schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:05:
[...]

Ik ben niet zo bekend in Den Bosch, maar ook "winkelcentrum De Rompert" zou ontruimd worden wegens dreigende nieuwe rellen.

Ligt dat daar ook in de buurt, of in de buurt waar de demonstranten gisteren bezig waren?

(bron is https://www.omroepbrabant...merd-scholen-eerder-dicht)
Nee dat is een totaal andere hoek. Dit ligt naast een andere slechte wijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Xanaroth schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:50:
[...]

Even voor de goede orde, dit moet ik echt even serieus aanstippen:

- Noord-Italie; Het leger moest helpen met de afvoer/verwerking van de vele doden
- Ecuador; systeem begaf het, doden lagen dagen lang op de openbare straat
- Portugal; Zorgsysteem ontploft
- Engeland (Londen!) ; zorgsysteem ontploft. Brandweer rijdt ambulances om extra handjes te hebben, en ambulances worden ingezet als bedden (beentje breken = 8 uur op straat liggen tot er ruimte is voor je)
- Ierland ; zorgsysteem kaput
- New York; zorg is iets uit sprookjes en verhalen over vroegah. gevangen bezig met aanleg van massagraven, vrachtwagens met lijken gevonden want verwerking ging alsnog niet snel genoeg.
- Brazilie; familieleden op zoek naar zuurstofflessen in alle uithoeken, om te doneren, want ziekenhuizen zijn door de voorraad heen. Letterlijk stikken dus als je Corona hebt.
- LA; ambulances die rondrijden? wasda?
- Belgie; corona kost meer levens dan WW2
Mijn eerste alinea was gezien vanuit het perspectief van een jong iemand, zo iemand die nu misschien ook zou gaan rellen. Natuurlijk snap ik dat het erger is dan een griepje. Maar voor jonge mensen, met misschien een slecht sociaal vangnet, die hun hele leven in duigen zien vallen, mag ook wel wat meer aandacht zijn wat mij betreft.
Genoeg steden en landen die ondertussen als voorbeeld dienen van 'dat griepje'. Hoeveel winters heb jij meegemaakt waarin je dat al hebt gezien in de headlines, uit alle continenten en uithoeken...
Ik meen me nog uit een ander topic screenshots uit 2015 te herinneren over een "overwhelmde" NHS, dus dat is er al 1... hadden ze 5 jaar tijd om hun NHS te verbeteren maar niet gedaan want "kost geld" (waarschijnlijk).
Ja, het is makkelijk roepen zo vanaf je kantoorbaantje nietwaar? Totdat je echt feiten ziet. Om ons heen staat de halve wereld in de fik, en de wind staat onze kant op momenteel.

Lokaaal in nederland, de vraag nu, kijkend naar uitval in de zorg (ziekte, corona, overspannen, burn-out) is niet of maar wanneer Nederland in dat rijtje komt te staan. Het leger levert al volop steun, overal wordt maximaal de rek gezocht, de enige resterende maatregel is dat we alsnog een echte lockdown krijgen.
Alles valt of staat met hoe verre (dus niet 'of' enkel 'hoe erg') de britse variant hier straks serieus voet aan de grond krijgt en de ziekenhuizen daar tijdig klaar voor zijn wat betreft wegwerken van de vorige piek. Vele maatregelen zoals 'designated survivor' protocollen (i.e. mensen die zich nu vrijwillig volledig isoleren om werk over te nemen in geval van nood/besmettingen) zijn van kracht op meerdere niveau's om aan te geven hoe hoog zorgen oplopen.

Dus blijf lekker posten vanaf je kantoorbaantje, lekker makkelijk roepen en scoren zo. De rest moet zich niet zo aanstellen en beetje medelijden hebben met 50 relschoppers, tis maar een griepje zoals we elk jaar zien...
Absoluut niet, maar ik vind wel dat er verder gekeken moet worden dan alleen "zij houden zich niet aan de regels en daarom zitten we nu in de shit" want dat is maar een deel van het verhaal. In Italië bijvoorbeeld kon je zo de kaarten van de luchtvervuiling over de kaarten van sterfte heen leggen en zag je de relatie gewoon. En waarom is men niet in maart 2020 begonnen met coronaziekenhuizen te bouwen en spoedopleidingen voor verpleegkundigen opzetten? Nee in plaats daarvan openen we een telefoonnummer waar 23.000 mensen zich aanmelden om er vervolgens slechts 2800 aan te nemen...

Alles om ontregeling van het dagelijks leven te voorkomen zou ik zeggen. Verder moet er meer aandacht komen voor psychische gezondheid en een duidelijkere roadmap komen met vervolgstappen.

En iedere keer als ik iemand een sigaret zie opsteken denk ik; "ok jij hebt je aanmelding voor de volgende pandemie al op de post gedaan", wordt ook niets aan gedaan want "kost geld"...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
PLAE schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:08:
[...]

Je kunt het ridiculiseren, maar in landen als Frankrijk is dat al tijden gaande met ondersteuning van de gendarmerie:
Some 20 million French people spent their first evening under curfew on Saturday as the health ministry reported more than 32,000 new confirmed cases of Covid-19, the highest single-day tally since the start of the pandemic.

The 9pm to 6am curfew came into force in the Paris region and eight other large cities, affecting nearly a third of the country's population.

People will need a certificate for permitted activities, such as travel to or from work, for medical attention, to visit a dependent relative or to walk a dog.
https://www.france24.com/...ecord-number-of-new-cases
En de boetes zijn ook hoger:
Those who do not comply risk a fine of €135 ($160), while repeat offenders could face fines of up to €3,750 ($4,400).

Some 12,000 police officers and gendarmes, in addition to municipal police teams, will be deployed to enforce the curfew.
https://www.france24.com/...ecord-number-of-new-cases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

jip_86 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:05:
[...]

Dat is niet riskant, gisteren zijn ze net als in Zwolle opgesloten in de binnenstad omdat de politie alle bruggen had bezet. Dat zullen ze niet weer doen dus.
Dat werkt hier niet omdat het geen binnenstad is. En deze wijken liggen te ver weg om het dezelfde jongeren te laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Verwijderd1 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:17:
[...]

Je kunt het ridiculiseren, maar in landen als Frankrijk is dat al tijden gaande met ondersteuning van de gendarmerie:
Dat dus.

De landmacht heeft standaard een eenheid paraat voor bijstand in eigen land. Die kan ook bestaan uit optreden bij rellen, want ook binnen de landmacht en het Korps Mariniers krijgt een deel van de mensen training in zogeheten crowd- en riotcontrol.
Voor alle infanteristen geldt dat ze zijn opgeleid om patrouilles in bewoond gebied uit te voeren en de openbare orde te kunnen handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Nnoitra schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:20:
[...]

Dat dus.

Ja maar het getrainde instinct van militairen zal willen escaleren ipv deëscaleren

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

T.C schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:50:
[...]

Op straat is inderdaad niet heel veel te doen nee, dat is dan ook niet mijn probleem.
Het is echter wel lastiger om op bezoek te gaan, want kinderen op bed doen en dergelijke zorgt ervoor dat ze voor 20:30 niet heel veel tijd hebben.
Vanaf 20:30 heb je nog 30 minuten om thuis te komen, dus dat betekent dat je niet op bezoek kan.
Laat dat nou net de bedoeling zijn.. hoe minder contact je maakt met anderen buiten je bubble, deste minder verspreiding.. Heel simpel..
Ik snap ook niet dat je in NL nog steeds bij elkaar binnen mag komen.. Als je dat verbied hoef je ook helemaal geen avondklok te hebben.. dat voelt veel minder ingrijpend IMHO en heeft veel minder associaties met WOII..

In vergelijking, dit zijn de regels in de UK:
https://www.gov.uk/guidan...?#when-you-can-leave-home
https://www.gov.uk/guidan...ome?#meeting-other-people
Hier is de veel meer besmettelijke 'britse' mutatie natuurlijk veel meer verspreid dan in NL, maar het lijkt me dat men dat in NL juist wil voorkomen door middel van die avondklok..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Anatidae schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:07:
[...]

Je kunt ook voor 9 uur naar je illegale feestje gaan en langer blijven? :P
Slaap nu ook noodgedwongen vaker bij m'n vriendje, voor 9 weggaan is de moeite haast niet 8)7

Tegen de 16 jarige feestvierders zal de avondklok wel enig effect hebben, maar laat de diehard raver zicht echt tegenhouden? Is het niet puur makkelijker gemaakt om te beboeten? Nu is iedereen die buiten is stafbaar, geen discussie meer over afstand etc.
Al had dat in mijn beleving ook prima gekund met een avondklok van pak 'm beet 24:00.
Ook stuk minder gedoe met uitzonderingen etc.
Je slaat de spijker op de kop maar een beetje vanuit de verkeerde hoek. Nu is iedereen strafbaar dus je kan iedereen aanpakken. De man die door treinvertraging nog op de weg is kan je een uitbrander geven. De relschopper kan je pakken.

Ze hebben het geprobeerd het redelijk op te lossen door mensen te vragen niet samen te scholen en te vragen om je netjes aan de regels te houden. Maar lijkt voor te veel mensen een te grote opgave. Dus hebben ze het strafbaar moeten stellen.

Zelfde met de mondkapjes. Er is gevraagd om afstand te houden en binnen een mondkapje te dragen maar dat was te moeilijk dus nu moet iedereen. Er is gevraagd om zoveel mogelijk thuis te blijven maar dat is te moeilijk dus nu moet je thuis blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Verwijderd1 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:17:
[...]

Dat doe ik niet. Ik vraag naar de gedachten die mensen hebben bij het inzetten van de strijdkrachten.
En de boetes zijn ook hoger:

[...]
Frankrijk heeft nogal een geschiedenis hè op dit gebied.
Ik denk dat hogere boetes de enige oplossing zijn (en dan daadwerkelijk beboeten...de dreiging van een boete is onvoldoende).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ik ben in dit geval zeer groot voorstander van naming and shaming.

Van relschoppers die zichtbaar in beeld de boel slopen en plunderen, foto's pagina's groot in de nationale dagbladen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
In Frankrijk is het leger ingezet voor beveiligingstaken tijdens de gele hesjes protesten. Dat zou hier ook best kunnen. Geen actieve taak dus, maar een passieve.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:55
Mel33 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:22:
[...]

Ja maar het getrainde instinct van militairen zal willen escaleren ipv deëscaleren
Ah je werkt in het leger merk ik? O-)
Volgens mij doen we vooral vredesmissies... En zijn die juist gericht op deëscaleren.
Het leger is geen Call of Duty O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

_Bailey_ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:24:

Van relschoppers die zichtbaar in beeld de boel slopen en plunderen, foto's pagina's groot in de nationale dagbladen plaatsen.
Ik hoop dat als er mensen ergens werken dat ze ook meteen op straat worden gezet, Aan de bijstand dan maar. Als al een flinke boete hebt, krijg je het wel erg krap.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
_Bailey_ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:24:

Ik ben meer voor via camera's uitzoeken wie het zijn, en gewoon thuis van bed lichten en alsnog straffen.

Als de pakkans hoog is, houd het wel op. Zie het Capitool in de USA. Daar hebben ze gewoon uitgezocht wie er allemaal waren.

Maar dat kost recherche -mankracht.....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Ramon schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:16:
En waarom is men niet in maart 2020 begonnen met coronaziekenhuizen te bouwen en spoedopleidingen voor verpleegkundigen opzetten? Nee in plaats daarvan openen we een telefoonnummer waar 23.000 mensen zich aanmelden om er vervolgens slechts 2800 aan te nemen...
Je.. hebt echt geen idee..?

Voor iets van 24 bedden heb je al 150 (!!!!!!) man zwaar opgeleid en gekwaliceerd personeel nodig in een 4-ploegendienst 24/7 bezetting. En daarbij kost het zo ~8-10 jaar aan opleiding&werkervaring (4-5 jaar basis opleiding, alleen toegelaten bij gemiddeld 8 of hoger voor AL je vakken dus reeds creme de la creme van de samenleving die dit aan kan, dan werkervaring opdoen, dan specialisme ~2 jaar opleiding, werkervaring opdoen, dan training voor beademingsapparatuur), voordat je daar daadwerkelijk zelfstandig kunt werken aan de Corona bedden.

Dus als ze in maart direct zijn begonnen met opleiding van extra personeel, kunnen die zo in 2022-2023 pas wat extra bedden gaan bemannen op zn vroegst.
Alleen dan hebben ze bestaande gekwalificeerde verpleegkundigen opgeleid/omgeschoold, de vervanging daarvoor voor de reguliere dagelijkse zorg is dan nog lang niet afgestudeerd. Dus verplaats je het probleem deels, en niks wordt echt opgelost.

Eenvoudige oplossingen zijn er niet, op de avondklok na. Alles wat hierna komt is echt paniek (totale lockdown, formeel triage/afsterfbeleid, etc). Moet je eens kijken wat er gebeurt als je pa/ma een hartaanval krijgt, en ze aan de telefoon zeggen 'sorry, 50+ helaas, dan houdt het op. sterkte' *klik*.

Er valt echt niks goed te praten aan rellen of mensen die zich niet aan de maatregelen willen houden. Het is echt, echt totale paniek nu bij iedereen die in de frontlinie zit of zich bezig houdt met (vormen van) zorg of bestuur/beleid.
Het enige wat je kunt doen, is hopen dat het genoeg is zodat we de lente/zomer kunnen bereiken zonder dat er echt zware maatregelen komen. Rellen is dat dus niet, en iedereen die dat goed praat, relativeert of begrip probeert te tonen heeft geen flauw benul wat er buiten de voordeur echt gaande is.

[ Voor 15% gewijzigd door Xanaroth op 26-01-2021 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
Even een serieuze vraag, heeft de Nederlandse Politie geen beschikking over rubber kogels?
In het buitenland wordt het veelvuldig toegepast, maar hier lijken we alleen ME met knuppel en waterkanon te hebben?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:27:
[...]

Ik ben meer voor via camera's uitzoeken wie het zijn, en gewoon thuis van bed lichten en alsnog straffen.

Als de pakkans hoog is, houd het wel op. Zie het Capitool in de USA. Daar hebben ze gewoon uitgezocht wie er allemaal waren.

Maar dat kost recherche -mankracht.....
ook prima, maar dan blijven de daders in anonimiteit. Ik vind dat je dit uitschot prima mag en kan exposen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Bensimpel schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:26:
[...]

Ik hoop dat als er mensen ergens werken dat ze ook meteen op straat worden gezet, Aan de bijstand dan maar. Als al een flinke boete hebt, krijg je het wel erg krap.
https://fd.nl/economie-po...er-niet-de-laan-uitsturen

In het kort:
- Ontslag wegens relschoppen is in principe niet mogelijk.
- Dat verandert als de privé-activiteiten het werk zelf belemmeren.
- Dat kan als een werknemer als uithangbord van het bedrijf fungeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ramon schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:16:
[...]
Ik meen me nog uit een ander topic screenshots uit 2015 te herinneren over een "overwhelmde" NHS, dus dat is er al 1... hadden ze 5 jaar tijd om hun NHS te verbeteren maar niet gedaan want "kost geld" (waarschijnlijk).
Je snapt duidelijk de complexiteit van de NHS niet en weet niet waar je het over hebt...
Geld is een issue, maar het gaat veel verder dan dat. Buiten dat, waar moet dat geld vandaan komen? van brexit dividend zeker _O-
Zo'n beetje elk land heeft moeit met een pandemic van dit formaat..
In de UK staat de NHS op veel plekken al jaren op spanning en Covid zorgt dat dat alleen maar erger word.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nnoitra
Mel33 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:22:
[...]

Onzin natuurlijk.
Zou lekker gaan dan tijdens vredesoperaties en bijvoorbeeld destijds tijdens de rellen op Curaçao.
En toen de landmacht ondersteunde op schiphol tijdens die verhoogde terreur dreiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:30

Blokker_1999

Full steam ahead

Martinusz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:28:
Even een serieuze vraag, heeft de Nederlandse Politie geen beschikking over rubber kogels?
In het buitenland wordt het veelvuldig toegepast, maar hier lijken we alleen ME met knuppel en waterkanon te hebben?
Rubberen kogels noemt men, met reden, less lethal. Het is niet dat dit zachte bolletjes zijn. Die kunnen alsnog ernstige verwondingen aanrichten en soms met de dood tot gevolg. Daarom zien we deze in het westen steeds minder vaak bovengehaald worden. Je blijft uiteindelijk een ongeleid projectiel afvoeren.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 14:11
ToolkiT schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:23:
[...]

Laat dat nou net de bedoeling zijn.. hoe minder contact je maakt met anderen buiten je bubble, deste minder verspreiding.. Heel simpel..
Ik snap ook niet dat je in NL nog steeds bij elkaar binnen mag komen.. Als je dat verbied hoef je ook helemaal geen avondklok te hebben.. dat voelt veel minder ingrijpend IMHO en heeft veel minder associaties met WOII..

In vergelijking, dit zijn de regels in de UK:
https://www.gov.uk/guidan...?#when-you-can-leave-home
https://www.gov.uk/guidan...ome?#meeting-other-people
Hier is de veel meer besmettelijke 'britse' mutatie natuurlijk veel meer verspreid dan in NL, maar het lijkt me dat men dat in NL juist wil voorkomen door middel van die avondklok..
Die bubbel was al veel langer in het VK, ook toen er nog geen variant was.

Kennissen van ons in Engeland leven al meer dan een half jaar in een bubbel. Wat ook veel logischer is, want dit beperkt het aantal verschillende mensen drastisch. Alleen heb je dan weer mensen die aanhalen dat het daar blijkbaar ook geen nut heeft gezien de cijfers daar ook niet dalen. Maar dit is voornamelijk in en om Londen.

Ik ben het helemaal met je eens dat wanneer je zoiets in stelt dat een avondklok helemaal niet nodig is. Echter blijkt dat mensen over het algemeen de avondklok helemaal niet zo erg vinden, 80% vond het erger dat men maar met 1 persoon op bezoek kan komen. Wat op zich een hele goede maatregel is, want daardoor gaan veel mensen die met een groter huishouden zijn juist niet bij elkaar op bezoek.
Blokker_1999 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:31:
[...]

Rubberen kogels noemt men, met reden, less lethal. Het is niet dat dit zachte bolletjes zijn. Die kunnen alsnog ernstige verwondingen aanrichten en soms met de dood tot gevolg. Daarom zien we deze in het westen steeds minder vaak bovengehaald worden. Je blijft uiteindelijk een ongeleid projectiel afvoeren.
Het is inderdaad geen maatregel die je zo maar zult moeten nemen, maar een baksteen is net zo gevaarlijk. Rellen of niet, met een baksteen naar mensen gooien kan ook gewoon een dodelijke afloop hebben. Ik heb het idee dat de relschoppers dit niet eens begrijpen.

https://www.nu.nl/media/6...ns-rellen-in-haarlem.html

En dan ook nog gewoon een steen nagooien als die persoon op de grond ligt.

[ Voor 20% gewijzigd door Andyk125 op 26-01-2021 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Waah schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:25:
[...]

Ah je werkt in het leger merk ik? O-)
Volgens mij doen we vooral vredesmissies... En zijn die juist gericht op deëscaleren.
Het leger is geen Call of Duty O-)
Denk je werkelijk?
Ik zie dat toch heeel anders..
Want als je gewend bent hard op te treden bij calamiteiten.
Als het nou artsen waren dan gaf ik je gelijk. Maar vrede behouden is wat ze doen, en niet vrede stichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 13:12
[...]

Met de middelen die ze nu hebben werkt het blijkbaar niet genoeg. vraag mij af wat de eerstvolgende opschaling wel zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
PLAE schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:24:
[...]

Dat doe ik niet. Ik vraag naar de gedachten die mensen hebben bij het inzetten van de strijdkrachten.

[...]

Frankrijk heeft nogal een geschiedenis hè op dit gebied.
Ik denk dat hogere boetes de enige oplossing zijn (en dan daadwerkelijk beboeten...de dreiging van een boete is onvoldoende).
Tja, ik zou het vooral zien als logistieke ondersteuning. Bijvoorbeeld roadblocks als die nodig zijn (heb een aantal foto's gezien waarbij politieauto's zo gebruikt werden). En verder als ondersteuning van de politie. In plaats van een team van zes agenten zou je drie teams van 2 agenten en vier militairen de stad in kunnen sturen. Niet om te gaan vechten, maar wel om op risicolocaties een beetje rond te lopen. Gaat iemand dan toch vandaliseren dan roep je versterking en pak je ze op. Maar omdat je op (veel, afhankelijk van hoeveel militairen je in kan zetten) meer locaties tegelijk aanwezig bent is er denk ik een grotere afschrikkende werking.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 22:43
Bij ons in België waren er in het begin van de lockdowns in Brussel en omgeving ook rellen.

Die stopten pas toen de boetes opgetrokken worden tot 250€ en respectievelijk 750€ bij herhaling.
Voor de organisatoren 4000€.

Ik vermoed dat veel "ouders" en volwassenen dit net ietsje te veel vonden en er dan WEL voor zorgden dat het grootste deel van het volk van de straat bleef.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Mel33 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:33:
[...]

Denk je werkelijk?
Als het nou artsen waren dan gaf ik je gelijk. Maar vrede behouden is wat ze doen, en niet vrede stichten.
Maar wie zegt dat ze getraind zijn om hard op te treden? Heb je daar een bron of ervaring van?
Ze zijn juist ook getraind om de-escalerend te handelen. In een grote stad, in het buitenland, met allerlei verschillende groeperingen... Dan moet je echt niet escalerend handelen :D

En ik denk dat weinig de échte relschoppers zal "de-escaleren". Het is niet een grote groep huismoeders wiens kind je slaat.... Dat is escaleren. Dit is de stap van escaleren al voorbij. De vraag is: wat gaat het leger doen als ze moeten ingrijpen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
[...]

Denk je werkelijk?
Taken van de landmacht:
De landmacht ondersteunt overheidsinstanties. Bij rampen en crisis, maar ook in minder acute situaties. Vrijwel dagelijks roepen civiele autoriteiten de hulp van de landmacht in. Vaak is er behoefte aan specifiek militair materieel of kennis. Met name bij (grote) calamiteiten zoals de uitbraak van veeziektes en overstromingen, maar ook bij politieonderzoek en het ruimen van explosieven.

De landmacht ondersteunt maatschappelijke organisaties, maar dit is geen hoofdtaak. De landmachtbrigades in de regio kijken of het maatschappelijk belang opweegt tegen de inspanning die het kost.

Hmm, ik weet niet hoor.. Maar die taken lijken me vrij lastig uit te voeren als je uit bent op escaleren.
En wat denk je dat handig is in de situatie "vrede behouden"? Helemaal de pan uit escaleren of de-escaleren om, komt ie.. de boel rustig te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Volgende actie zie ik wel in grote steden een samenscholingsverbod... Evt handhaven met behulp van het leger. Als de groep niet samen kán komen wordt het organiseren lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
_Bailey_ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:28:
[...]

ook prima, maar dan blijven de daders in anonimiteit. Ik vind dat je dit uitschot prima mag en kan exposen
En dan? ik denk dat deze groep zich daar niet héél druk om maakt. En zolang ze niemand écht kwaad doen, zal je echt geen knokploegjes krijgen die langs de deuren gaan. het zijn geen pedo's. :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:44

ThunderNet

Flits!

Waah schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:38:
Volgende actie zie ik wel in grote steden een samenscholingsverbod... Evt handhaven met behulp van het leger. Als de groep niet samen kán komen wordt het organiseren lastiger.
Maar dat verbod is er toch al lang? Aangezien je niet met meer dan 2 personen buiten mag zijn.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
[...]

Volgens mij werden ze nog in Frankrijk en Brussel onlangs ingezet en Spanje ook volgens mij.
Er worden stenen, projectielen, messen en zelfs zwaarden gebruikt tegen de ME met schild en knuppel. Mij lijkt het veiliger en effectiever om op deze randdebielen met rubberen kogels te vuren, ik denk dat men daar ook veel banger voor is en daardoor zich ook eerder bedenkt om te blijven staan of zelfs het gevecht aan te gaan met de ME. De kans op onschuldige slachtoffers lijkt mij behoorlijk klein door de avondklok en er alleen relschoppers aanwezig zijn op straat tegenover de ME.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Denk je echt dat vlamingen een bericht schrijven dat ze iets op de kanker kop gaan zetten? Gewoon de grenzen dicht houden. Dat bericht is aangemaakt door iemand uit de randstad in Nederland.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:37
Ik moet zeggen dat ik de Burgemeesters goed vind reageren in hun vlogs(?). Schuldgevoel aanpraten bij de daders en de getroffen ondernemers en politie waardering en steun geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ThunderNet schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:39:
[...]

Maar dat verbod is er toch al lang? Aangezien je niet met meer dan 2 personen buiten mag zijn.
Ohja, duh :+
Alleen mankracht is nu lastig. Daar kan het leger wel assisteren lijkt me. Al zal dat ook niet goedkoop zijn O-)

Maarja, daarmee draag je wel een bepaalde boodschap uit. Een avondklok + leger voelt toch wel heel heftig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Waah schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:36:
[...]

Maar wie zegt dat ze getraind zijn om hard op te treden? Heb je daar een bron of ervaring van?
Ze zijn juist ook getraind om de-escalerend te handelen. In een grote stad, in het buitenland, met allerlei verschillende groeperingen... Dan moet je echt niet escalerend handelen :D

En ik denk dat weinig de échte relschoppers zal "de-escaleren". Het is niet een grote groep huismoeders wiens kind je slaat.... Dat is escaleren. Dit is de stap van escaleren al voorbij. De vraag is: wat gaat het leger doen als ze moeten ingrijpen O-)
er zijn toch wel wat verschillen aan de inhoud van deescalerend optreden bij een militair en bij een politieagent ;) Men kan vanuit militair opzicht prima deescalerend optreden en je nog altijd vol voor je klep schieten om het zo maar even uit te drukken.

Als militairen, met hun uitrusting, dan moeten gaan ingrijpen vanaf dat rellen door blijven gaan, dan ga je mogelijk heel nare situaties krijgen die je niet wil.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:28
Hmm, te triest voor woorden dit gedrag. Ik denk dan wel waar komt dat dan vandaan?

Mijn kids hebben helemaal niet de neiging om savonds met vrienden rond te gaan hangen in de stad. en kids die ik ken die wel savonds naar buiten gaan hebben vrijwel allemaal een , hoe zal ik het zeggen, problematische thuissituatie. Onbegrip, onvermogen dat soort dingen.

En als er een coherente groep ontstaat ontstaat er automatisch groepsgedrag. kids met ouders van allochtone afkomst, wappies, hooligans, complotdenkers, je zag dat mooi bij de bestorming van het capitool. Nou denken die kiddo's die thuis niets hebben, maar wel samen met zijn vrinden op pad wil gaan, "wat is er leuker om met de ME te matten, en ook in het nieuws te komen staan!" "En of dat ik bestaansrecht heb, ik kom niet alleen in filmpjes op FB voorbij, maar ik haal zelfs het NOS!"

En als is dan de reacties zie, van bv een eigenaar welke lingeriezaak overhoop is gehaald "dit kost tonnen!" Dat zijn dan verekkens dure BH's en interieur...... Een ander zegt "het lijkt wel oorlog!". Tsja, dat kan alleen maar iemand zeggen die geen oorlog heeft meegemaakt. Moet dan meteen denken aan "Elisabeth from Knoxville Tennesee" die er van stond te kijken dat ze "gemaced" was toen ze het capitool binnen ging. Volledig los van de wereld noem ik dat. Stemmingmakerij. Al jaren wordt er bij iedere wedstrijd flink geknokt met de ME, maar nu is het opeens paniek in de tent.... zucht Ik snap de emotie wel, maar het helpt niet om het probleem op te lossen zeg ik maar.

Overigens heb ik het zeker te doen met die eigenaren van winkels, zij zijn de slachtoffers hier. Maar om nou de boel zo op punt te drijven... Ik weet het niet, maar ik zou zeggen dat je hiervoor je verzekering hebt? En als je die niet af wilde of kon afsluiten, moet je misschien niet aan het avontuur beginnen? Het avontuur van ondernemen? Iedereen doet het lijkt het wel, maar als het even niet lukt wat dan? Wat als je kiet wordt afgebroken? wat dan? verzekeren?

En wat dan met die jongelui? Ik vind het wel wat dat ze de kosten betalen van de schade. En bij voorkeur met fysiek werk. En zichtbaar voor anderen. Zodat ze merken dat de maatschappij het afkeurt wat ze doen. En daarna de helpende hand naar ze uitsteken om het "goede" pad te gaan belopen.
Moeten we weer jongeren centrums openen?
Een flinke inzet bij de onderwijsinstellingen waar lager geschoolden zijn zodat deze de extra aandacht die ze nodig hebben ook krijgen.
Een flinke boost voor de buurthulpverleners (die overigens niet mochten meehelpen deescaleren tijdens de rellen...vreemd) zou ook erg welkom zijn. dat zijn degene die die jongeren nog enigzins kunnen bereiken.
En zorgen dat sporten beschikbaar komt voor alle jongelui, niet alleen de gefortuneerden onder ons. Dan kunnen ze die puberbreinen tenminste op een fysieke manier belasten, ipv hun hormonen in straatstenen stoppen om daarmee te gaan lopen werpen naar de ME.

Veeg puntje trouwens, blijkbaar zijn er voetbalsupporters geweest die sommige ziekenhuizen wilden beschermen.... en de politie vond dat fantastisch...... Ik zou zeggen: geef NOOIT maar dan ook NOOIT het geweldswapen en laat dat ten aller tijden bij de politie en leger aub.

En wat met het recht op demonstreren. Ik zei vorig jaar al dat het vreemd is dat je NL mag demonstreren, maar dan wel met zoveel personen, op die plek, tussen de paaltjes....... zucht.... Nog even en ze gaan zeggen dat je best mag demonstreren hoor, maar dan wel in een weiland ergens in walcheren, of groningen of waar dan ook.
Die Bruls had het goed door, en weigerde het recht op demonstreren te verbinden aan deze rellen. Voor je het weet glijden we af naar een of andere totalitaire staat.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Andyk125 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:32:
[...]

Die bubbel was al veel langer in het VK, ook toen er nog geen variant was.
Dat is niet helemaal correct.. de getallen gingen omlaag, en mijn regio was op een gegeven moment in tier 2..
https://www.ageuk.org.uk/...nce/local-lockdown-tiers/
Maar dankzij de nieuwe mutatie en de nummers die daar bij horen schoten wij omhoog in 2 dagen van 2 naar 3 naar 4.. en inmiddels full nationwide lockdown..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Basekid schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:42:
Ik moet zeggen dat ik de Burgemeesters goed vind reageren in hun vlogs(?). Schuldgevoel aanpraten bij de daders en de getroffen ondernemers en politie waardering en steun geven.
inderdaad, zonet de video boodschap van Aboutaleb gezien. Erg goed verwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
[...]

Denk je werkelijk?
Ik denk toch echt dat je visie op het leger nog erg ouderwets is. Het leger is al sinds de jaren 90 bezig met controle en deescalatie, desnoods met het geweldsmonopolie wat ze hebben.
Overigens heb ik het dan wel over moderne legers, niet zoals de VS of de RUS dat hebben..

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tomcool
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:32
_Bailey_ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:44:
[...]

inderdaad, zonet de video boodschap van Aboutaleb gezien. Erg goed verwoord
Ja dat vond ik ook een erg sterke boodschap. Geen gras er over laten groeien.

Hier nog de link voor anderen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:47
[...]

Denk je werkelijk?
Dat klopt niet volledig imho. Integendeel, er bestaat in het leger een hele "doctrine "die "hearts and minds" noemt ;-). Dat wordt niet met de matrak afgedwongen. Nu soit, dat heeft niets met dit topic te maken.

if it is not broken, don't fix it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Sowieso geen leger komende tijd trouwens:
https://www.ad.nl/politie...en-paar-idioten~a5a98ec9/

4/5e van de SBS kijkers wil dat wel trouwens:
https://www.hartvannederl...nel-leger-inzetten-rellen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wowly
Ja, die aboutaleb weet het goed te raken, mooi op de persoon, ook van de ouders. En meteen empatie voor de middenstand en de politie een pluim te geven.... Mooi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
wowly schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:44:
Hmm, te triest voor woorden dit gedrag. Ik denk dan wel waar komt dat dan vandaan?

Mijn kids hebben helemaal niet de neiging om savonds met vrienden rond te gaan hangen in de stad. en kids die ik ken die wel savonds naar buiten gaan hebben vrijwel allemaal een , hoe zal ik het zeggen, problematische thuissituatie. Onbegrip, onvermogen dat soort dingen.

En als er een coherente groep ontstaat ontstaat er automatisch groepsgedrag. kids met ouders van allochtone afkomst, wappies, hooligans, complotdenkers, je zag dat mooi bij de bestorming van het capitool. Nou denken die kiddo's die thuis niets hebben, maar wel samen met zijn vrinden op pad wil gaan, "wat is er leuker om met de ME te matten, en ook in het nieuws te komen staan!" "En of dat ik bestaansrecht heb, ik kom niet alleen in filmpjes op FB voorbij, maar ik haal zelfs het NOS!"

En als is dan de reacties zie, van bv een eigenaar welke lingeriezaak overhoop is gehaald "dit kost tonnen!" Dat zijn dan verekkens dure BH's en interieur...... Een ander zegt "het lijkt wel oorlog!". Tsja, dat kan alleen maar iemand zeggen die geen oorlog heeft meegemaakt. Moet dan meteen denken aan "Elisabeth from Knoxville Tennesee" die er van stond te kijken dat ze "gemaced" was toen ze het capitool binnen ging. Volledig los van de wereld noem ik dat. Stemmingmakerij. Al jaren wordt er bij iedere wedstrijd flink geknokt met de ME, maar nu is het opeens paniek in de tent.... zucht Ik snap de emotie wel, maar het helpt niet om het probleem op te lossen zeg ik maar.

Overigens heb ik het zeker te doen met die eigenaren van winkels, zij zijn de slachtoffers hier. Maar om nou de boel zo op punt te drijven... Ik weet het niet, maar ik zou zeggen dat je hiervoor je verzekering hebt? En als je die niet af wilde of kon afsluiten, moet je misschien niet aan het avontuur beginnen? Het avontuur van ondernemen? Iedereen doet het lijkt het wel, maar als het even niet lukt wat dan? Wat als je kiet wordt afgebroken? wat dan? verzekeren?

En wat dan met die jongelui? Ik vind het wel wat dat ze de kosten betalen van de schade. En bij voorkeur met fysiek werk. En zichtbaar voor anderen. Zodat ze merken dat de maatschappij het afkeurt wat ze doen. En daarna de helpende hand naar ze uitsteken om het "goede" pad te gaan belopen.
Moeten we weer jongeren centrums openen?
Een flinke inzet bij de onderwijsinstellingen waar lager geschoolden zijn zodat deze de extra aandacht die ze nodig hebben ook krijgen.
Een flinke boost voor de buurthulpverleners (die overigens niet mochten meehelpen deescaleren tijdens de rellen...vreemd) zou ook erg welkom zijn. dat zijn degene die die jongeren nog enigzins kunnen bereiken.
En zorgen dat sporten beschikbaar komt voor alle jongelui, niet alleen de gefortuneerden onder ons. Dan kunnen ze die puberbreinen tenminste op een fysieke manier belasten, ipv hun hormonen in straatstenen stoppen om daarmee te gaan lopen werpen naar de ME.

Veeg puntje trouwens, blijkbaar zijn er voetbalsupporters geweest die sommige ziekenhuizen wilden beschermen.... en de politie vond dat fantastisch...... Ik zou zeggen: geef NOOIT maar dan ook NOOIT het geweldswapen en laat dat ten aller tijden bij de politie en leger aub.

En wat met het recht op demonstreren. Ik zei vorig jaar al dat het vreemd is dat je NL mag demonstreren, maar dan wel met zoveel personen, op die plek, tussen de paaltjes....... zucht.... Nog even en ze gaan zeggen dat je best mag demonstreren hoor, maar dan wel in een weiland ergens in walcheren, of groningen of waar dan ook.
Die Bruls had het goed door, en weigerde het recht op demonstreren te verbinden aan deze rellen. Voor je het weet glijden we af naar een of andere totalitaire staat.
Ik denk dat het probleem is dat voor veel Nederlanders afglijden naar niveau bananen republiek geen enkel probleem is. Zolang vooral de anderen er last van hebben

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Tsja, SBS. De zender die voornamelijk programma's maakt waar sensatie het belangrijkste element is. Niet heel verrassend :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-09 15:39

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Ardana schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:14:
[...]

Ook niet met die man die, vanwege vertraging met de trein, te laat aan kwam en daardoor ook 'n boete kreeg, nadat hij mantelzorg had verleend aan z'n vader? Let wel: hij was al om 16:30 vertrokken.
Ook niet met de winkelier die beboet wordt voor het overtreden van de avondklok, omdat hij bij z'n winkel wil blijven om te proberen deze te beschermen?
Hij had hier voor de zekerheid een eigen verklaring moeten mee nemen, dan was er niks gebeurd.

De winkelier is inderdaad balen, maar ook die had hem kunnen invullen onder het mom "ongeval"

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
tomcool schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:49:
[...]

[Twitter]
Dat doet Aboutaleb goed d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

[...]

[Twitter]
Ja, lekker soepel ook. Zal echt indruk maken bij de stoute jongetjes in Rotterdam. Die denken wel even na voordat ze vanavond weer de Jumbo frikandelbroodjes na sluiting uit de schappen trekken :F Hou toch op, slap gedoe. Dit komt echt niet aan bij de doelgroep hoor :')

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
[...]

[Twitter]
Ik vindt het inderdaad een goede boodschap en moet zeggen dat hij vaak een goede en sterke mening heeft.

Maar als we serieus zijn weet hij ook wel dat de mensen die dit aangericht hebben geen geweten hebben. Die liggen niet wakker dat de boel kapot is of dat ze de winkeliers hebben bestolen. Waarschijnlijk pronken ze ook nog met de spullen om hun vrienden te laten weten hoe stoer ze zijn.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Het is dan ook één van de betere burgermeesters die we op dit moment hebben. :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind hem sowieso al jaren goed bezig op meerdere vlakken eigenlijk. Volgens mij toch wel één van de betere burgemeesters van een grotere stad.

Ook deze toespraak is behoorlijk sterk imho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Andyk125 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:56:
[...]

Ik vindt het inderdaad een goede boodschap en moet zeggen dat hij vaak een goede en sterke mening heeft.

Maar als we serieus zijn weet hij ook wel dat de mensen die dit aangericht hebben geen geweten hebben. Die liggen niet wakker dat de boel kapot is of dat ze de winkeliers hebben bestolen. Waarschijnlijk pronken ze ook nog met de spullen om hun vrienden te laten weten hoe stoer ze zijn.
wellicht dat het gedeelte waar hij de ouders aanspreekt op hun relschoppende kinderen wakkerschud.

Ook het gedeelte waar hij zijn Politie korps prijst om het optreden van gisteravond. Pal achter je korps staan, geen discussie mogelijk voor ''ja, maar te hard optreden van de politie''.

Nee, ik vind dit echt een zeer sterke boodschap van Aboutaleb.

[ Voor 12% gewijzigd door _Bailey_ op 26-01-2021 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 07:20
TvanW schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:49:
[...]

Het was niet 1 winkel of 1 auto, en ja er is iets goed mis met de orde-handhaving.
Wat denk je nu zelf? Dat de politie op elk willekeurig moment in elke grote stad met honderden mannen klaar staat? Je kunt dit soort dingen simpelweg niet helemaal voorkomen tenzij je tig keer meer aan handhaving uit wil geven en de politiemacht vertienvoudigt (en dan nog zul je niet elke groep tegen kunnen houden)

Dus nee, er is niets mis met de orde-handhaving, relschoppers zoals dit kun je nooit 100% tegenhouden. Want sta je op de ene plek klaar dan gaan ze wel naar een andere plek. Niet voor niets dat je dit soort dingen over de hele wereld in elk land nu en dan krijgt.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
@Standeman @wildhagen Klopt ik ben al langer "fan"van die man. Kwam hij maar naar mijn stad :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Laatst online: 08:13

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Ik heb van weinig burgemeesters een hoge pet op, maar Aboutaleb is een uitzondering! :) Topper!

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:28
Andyk125 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:56:
[...]

Zonder meelopers geen rellen. Als dit ervoor zorgt dat er de helft minder meelopers zijn, dan heeft dat invloed op de ernst van de rellen. De meelopers faciliteren de harde kern. Die meelopers worden door de harde kern opgehitst.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andyk125
_Bailey_ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:58:
[...]

wellicht dat het gedeelte waar hij de ouders aanspreekt op hun relschoppende kinderen wakkerschud.

Ook het gedeelte waar hij zijn Politie korps prijst om het optreden van gisteravond. Pal achter je korps staan, geen discussie mogelijk voor ''ja, maar te hard optreden van de politie''.

Nee, ik vind dit echt een zeer sterke boodschap van Aboutaleb.
Ik zeg toch ook niet dat het geen goede boodschap is?

Maar we weten wel dat die personen er niet wakker van liggen van wat ze gedaan hebben. En in mijn vorige reactie heb ik ook gezegd dat men zich op de ouders moet richten, maar dan moeten die er wel zijn of in beeld zijn. Als deze ouders überhaupt het filmpje zien (a-technisch, geen social media) of zelfs kunnen verstaan en begrijpen.

Ook al komt dit laatste heel cru over dit is wel de werkelijkheid en daarmee wil ik niet zeggen dat dit alle relschoppers ouders hebben die slecht Nederlands kunnen of buitenlandse komaf hebben. Maar de problemen met jongeren, die met wapens over straat lopen, zaken vernielen en relschoppen deden dit ook al voor de corona. Dit zijn geen problemen die nu in eens ontstaan zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Goed dat ze in ieder geval snelrecht gaan toepasssen, maar dan wel gewoon flink meer mensen oppakken. Dan dooft dit vanzelf uit.

Overheid houd voet bij stuk, had ook niet anders verwacht. Niet toegeven aan dit tuig. Mocht dit vanavond nog verder escaleren dan denk ik wel zeker dat ze rubberen kogels aan inzetten, maar natuurlijk eerst alle andere methodes nog proberen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

[...]

Alles is 'less lethal', je kunt namelijk niet garanderen dat niemand eraan overlijdt. Ook de huidige aanpak kan mogelijk doden tot gevolg hebben. Aangezien er nu relschoppers met stenen en zwaarden staan zou je verwachten dat de politie effectievere geweldsmiddelen zou krijgen dan hun tegenstanders. Dat kunnen rubber kogels zijn, maar ook pepperballs of iets vergelijkbaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

mark-k schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:09:
[...]

Alles is 'less lethal', je kunt namelijk niet garanderen dat niemand eraan overlijdt. Ook de huidige aanpak kan mogelijk doden tot gevolg hebben. Aangezien er nu relschoppers met stenen en zwaarden staan zou je verwachten dat de politie effectievere geweldsmiddelen zou krijgen dan hun tegenstanders. Dat kunnen rubber kogels zijn, maar ook pepperballs of iets vergelijkbaars.
Honden kunnen ook dodelijk zijn, ze gebruiken zelf paarden (zo'n klap kun je vaak niet overleven). Ze zitten al behoorlijk in bovenste segment van wapens. Wat moet je op den duur dan?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Bensimpel schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:13:
[...]

Honden kunnen ook dodelijk zijn, ze gebruiken zelf paarden (zo'n klap kun je vaak niet overleven). Ze zitten al behoorlijk in bovenste segment van wapens. Wat moet je op den duur dan?
Ik zou knuppel en schild en een verdwaald waterkanon nou niet echt het bovenste segment willen noemen, dat is vrij standaard spul. Pepperballs en traangas zou naar mijn mening de volgende stap zijn.
FN (en ook vast andere fabrikanten) heeft ook meer opties, met onder andere verf enzo. Dan kun je daarna tenminste ook nog zien wie je wel of niet moet oppakken.

[ Voor 13% gewijzigd door mark-k op 26-01-2021 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:17

Bob Popcorn

Plop!

Bensimpel schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:13:
[...]

Eeeeeh een paard wordt niet ingezet als geweldsmiddel hoor :')

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Laatst online: 23-08 12:35
MikeyMan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:44:
@Dido wat is je alternatief als de ME het niet mee redt? In Den Bosch zijn ze door het oog van de naald gekropen.

Je kunt niet in elke stad 5 pelotons ME klaar hebben staan. De marechaussee heeft nog wat ME beschikbaar, en die zijn inmiddels ook al ingezet.

Overigens is leger inzet ook een breed begrip. Die hoeven natuurlijk niet gelijk met een houwitser aan de slag. Wegen afsluiten kunnen ze prima bij helpen.
Precies.

Iemand eerder vandaag hier zei dat het een paar jochies waren, beetje ingegooide ruitjes etc. Hoe dan? Volgens mij lezen sommige mensen echt niet. Het is zoveel meer dan dat en het is allang uit de hand gelopen. Hoeveel meer winkels moeten geplunderd worden? Hoeveel erger moet het escaleren?

Een vriend vertelde dat een politie paard mishandeld was met een ploertendoder en dat er gericht vuurwerk naar politie paarden en honden was gegooid, een paard sloeg op hol, gleed uit. Hierbij is een onschuldige vrouw gewond geraakt en moest een operatie ondergaan.

Als ze gaan schieten met rubberen kogels straks.....I won't lose any sleep tonight. Verschrikkelijk tuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

devilsnight schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:35:
[...]

Precies.

Iemand eerder vandaag hier zei dat het een paar jochies waren, beetje ingegooide ruitjes etc. Hoe dan? Volgens mij lezen sommige mensen echt niet. Het is zoveel meer dan dat en het is allang uit de hand gelopen. Hoeveel meer winkels moeten geplunderd worden? Hoeveel erger moet het escaleren?

Een vriend vertelde dat een politie paard mishandeld was met een ploertendoder en dat er gericht vuurwerk naar politie paarden en honden was gegooid, een paard sloeg op hol, gleed uit. Hierbij is een onschuldige vrouw gewond geraakt en moest een operatie ondergaan.

Als ze gaan schieten met rubberen kogels straks.....I won't lose any sleep tonight. Verschrikkelijk tuig.
Volgens mij heeft alleen AT rubberen kogels voor aanhouding, maar zal dat ff navragen.

Tussen waarschuwingsschot en gericht schieten zit voor zover ik weet niets meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
devilsnight schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:35:
[...]

Precies.

Nou nou geen paniek. De politie heeft het best goed onder controle. Ze zijn er overal (redelijk, want het blijft een uitdaging op zoveel plekken) vlot bij. En het gaat (op Eindhoven na) niet uren en uren door. Ik denk dat het een stille dood gaat sterven de komende dagen. In het weekend misschien nog een keer een kleine opleving en dan klaar.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, ze laten geen gras groeien over die terroristen die (eer)gisteren bezig waren, ze zijn vandaag al te bewonderen:
In de uitzending van Opsporing Verzocht wordt dinsdagavond aandacht besteed aan mensen die tijdens de rellen van de afgelopen drie dagen strafbare feiten hebben gepleegd.

In het programma worden beelden van de relschoppers vertoond, laat het AVROTROS-programma weten. Ook worden de kijkers geadviseerd hoe ze de politie het beste kunnen helpen bij het vinden van de daders.
Bron: Opsporing Verzocht vertoont dinsdagavond beelden van gezochte relschoppers

Hopelijk levert het veel namen op van de terroristen, zodat de politie ze een bezoekje kan brengen :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Nou, ik ben benieuwd vanavond. Wij woonden tot een paar maanden terug bovenop het grootste winkelcentrum in onze stad en vanaf 18:00 zou de oproerpolitie aanwezig zijn op het centrale plein waar de 'demonstranten' willen verzamelen... Onze oude buren zijn inmiddels hun auto's en spullen aan het verplaatsen naar veiligere oorden..

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 15:11
Dit is de link naar het interview met de eigenaresse van de Primera in Den Bosch: YouTube: 'Het is gewoon terreur!' | Omroep Brabant
Echt verschrikkelijk om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Bob Popcorn schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:32:
[...]

Eeeeeh een paard wordt niet ingezet als geweldsmiddel hoor :')
Klopt, wordt als afschrikmiddel gebruikt.

In Eindhoven zag je trouwens al traangas en honden gebruikt worden.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Laatst online: 23-08 12:35
PLAE schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:41:
[...]

Nou nou geen paniek. De politie heeft het best goed onder controle. Ze zijn er overal (redelijk, want het blijft een uitdaging op zoveel plekken) vlot bij. En het gaat (op Eindhoven na) niet uren en uren door. Ik denk dat het een stille dood gaat sterven de komende dagen. In het weekend misschien nog een keer een kleine opleving en dan klaar.
Ik help het je echt hopen man, absoluut!
Pagina: 1 ... 8 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
En voor de duidelijkheid, dit gaan we dus niet doen:
-Ranten
-Uitlokken of woorden in de mond leggen
-Wijzen naar bepaalde bevolkingsgroepen
-Gruwelijke beelden
-Oproepen tot geweld vanuit welke motivering dan ook
-Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
-Whataboutisme
-Het reageren op overduidelijk slechte reacties
-Discussies over rassen/afkomst en IQ

Over het nut van de avondklok als maatregel en andere Corona maatregelen (op een serieuze manier): Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4