Dat was het verhaal voor de maatregel door de Kamer was. Dat was ook nodig om de maatregel te verkopen. Toen de maatregel binnen was, zijn ze omgeslagen van "alleen excessen" naar "punktlich". Daar kunnen de agenten op straat ook niets aan doen overigens. Politiek spelletje.ThunderNet schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:51:
[...]
Huh? Meegegeven? Door diezelfde politie die zei dat ze alleen excessen gingen handhaven?
Dat laatste weten ze al. Net als bijvoorbeeld de boeren. Die weten ook best dat er pas beweging komt als de woorden met daden kracht bijgezet worden. Het probleem is natuurlijk een beetje dat men in de media alleen de excessen laat zien. Een groepje vreedzame demonstranten die door de ME weggemept wordt geeft natuurlijk niet het beeld wat ze naar buiten willen brengen. Naar die beelden moet je op zoek buiten de gevestigde media. Er is gewoon een voedingsbodem voor deze rellen, maar ik ben bang dat wat je in de media voorgeschoteld krijgt gewoon relschoppers zijn die meeliften op deze voedingsbodem. Een groot deel van die groep zal overigens op elke voedingsbodem, waar ze zichzelf ook maar een béétje mee kunnen identificeren, meeliften.devilsnight schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:54:
[...]
Ik weet het niet man. Dadelijk lopen deze idioten gewoon over de politie heen, er is wel een grens. Gaan we ze alle andere winkels verder laten plunderen? En wat als die idioten besluiten dat winkels niet genoeg zijn? Ik wil niet te negatief gaan doen, maar er moet een grens zijn toch?
Wat ik me ook afvraag. Stel ze stoppen met de avondklok, dan "winnen" de relschoppers, ze krijgen dan door dat rotzooi trappen juist zin heeft. Gaan ze dan niet juist verder om de andere maatregelen ook weg te krijgen? I don't know.
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2021 12:05 ]