Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThunderNet schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:51:
[...]

Huh? Meegegeven? Door diezelfde politie die zei dat ze alleen excessen gingen handhaven?
Dat was het verhaal voor de maatregel door de Kamer was. Dat was ook nodig om de maatregel te verkopen. Toen de maatregel binnen was, zijn ze omgeslagen van "alleen excessen" naar "punktlich". Daar kunnen de agenten op straat ook niets aan doen overigens. Politiek spelletje.
devilsnight schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:54:
[...]

Ik weet het niet man. Dadelijk lopen deze idioten gewoon over de politie heen, er is wel een grens. Gaan we ze alle andere winkels verder laten plunderen? En wat als die idioten besluiten dat winkels niet genoeg zijn? Ik wil niet te negatief gaan doen, maar er moet een grens zijn toch?

Wat ik me ook afvraag. Stel ze stoppen met de avondklok, dan "winnen" de relschoppers, ze krijgen dan door dat rotzooi trappen juist zin heeft. Gaan ze dan niet juist verder om de andere maatregelen ook weg te krijgen? I don't know.
Dat laatste weten ze al. Net als bijvoorbeeld de boeren. Die weten ook best dat er pas beweging komt als de woorden met daden kracht bijgezet worden. Het probleem is natuurlijk een beetje dat men in de media alleen de excessen laat zien. Een groepje vreedzame demonstranten die door de ME weggemept wordt geeft natuurlijk niet het beeld wat ze naar buiten willen brengen. Naar die beelden moet je op zoek buiten de gevestigde media. Er is gewoon een voedingsbodem voor deze rellen, maar ik ben bang dat wat je in de media voorgeschoteld krijgt gewoon relschoppers zijn die meeliften op deze voedingsbodem. Een groot deel van die groep zal overigens op elke voedingsbodem, waar ze zichzelf ook maar een béétje mee kunnen identificeren, meeliften.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2021 12:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
LZ86 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:53:
[...]

Niks belachelijk. Gewoon rete dom van dat gastje. Het was al tijden bekend dat ze het streng gingen handhaven en dat het om 21.00 inging.
Had ie maar 5 minuten eerder weg moeten gaan bij dat chillen.
Hij heeft in ieder geval nog de juiste reactie en verwijt het niet een ander ofzo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
[...]

Ik weet het niet man. Dadelijk lopen deze idioten gewoon over de politie heen, er is wel een grens. Gaan we ze alle andere winkels verder laten plunderen? En wat als die idioten besluiten dat winkels niet genoeg zijn? Ik wil niet te negatief gaan doen, maar er moet een grens zijn toch?

Wat ik me ook afvraag. Stel ze stoppen met de avondklok, dan "winnen" de relschoppers, ze krijgen dan door dat rotzooi trappen juist zin heeft. Gaan ze dan niet juist verder om de andere maatregelen ook weg te krijgen? I don't know.
Ik ben het met je eens hoor. Er is zeker een grens. En die is wat mij betreft nu wel bereikt. Escaleert het vanuit hun nog meer doordat er nog meer materiële schade of zelfs persoonlijke schade wordt toegebracht mogen ze van mij met rubber gaan schieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:41
[...]

het probleem is dit heeft niks met de avondklok te maken als ze er mee stoppen zoeken ze wel wat anders

dat Sesamstraat van de buis is gehaald bijvoorbeeld

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:45

sapphire

Die-hard pruts0r

devilsnight schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:46:
We hebben dit soort dingen nog niet zo vaak meegemaakt, dus het valt niet te zeggen hoe de rest van de week(weken) eruit gaan zien, maar ik vraag me af wanneer er besloten wordt deze lui echt hard aan te pakken.

Vrienden roepen gelijk "schieten op ze, liefst in het koppie" willen we dat? Maar er moeten zwaardere straffen komen, anders zie ik dit alleen maar erger escaleren. Het leger misschien in zetten wat ze overigens ook voor de boeren vorig jaar deden misschien? Gewoon te bizar dat gisternacht al die zaken geplunderd konden worden, dat moet toch tegen te houden zijn of zie ik het nou verkeerd?
Schieten in het koppie ;(
Handhaver, rechter en beul tegelijk, insert bananenrepubliek.

Ik ben meer voorstander van rubberkogels welke in meer landen voor rellen gebruikt worden. Ook niet geheel publieksvriendelijk maar iig niet dodelijk maar zeer pijnlijk.
ME busje/politiewagen in elkaar trappen? Schiet ze er maar af met wat rubberkogels, doet flink pijn, kan van een afstandje wat ook fijn voor ME/Politie is.

Lijkt me dat als je je smorgens in de kreukels ziek meld of op werk verschijnt dat je werkgever daar ook wel wat van vind.

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:42
Shadow_Agent schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:51:
[...]

heel goed!

Maar dan? Wat voor straf kunnen die gasten verwachten?
Las al dat die gepakte lui een grote kans op een strafblad en rete hoge boete tot 8700 euro tegemoet kunnen zien.

Ook kunnen ze schadeclaims gaan verwachten. De lui die gepakt zijn hebben echt een groot probleem zo. En ze hebben de eersten uit Eindhoven al van hun bed gelicht aan de hand van de beelden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Tristan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:54:
[...]

Goed punt. Inderdaad dan maar een noodverordening. O-)
:)
Dat klinkt goed, maar dat zal het draagvlak voor de avondklok niet doen toenemen.

We leven in een maatschappij waarin we teveel verwend zijn. Worden even gevraagd om ons een gedrag een tijdje aan te passen en dat is dan blijkbaar een valide reden om dan maar de sigaretten bij de Primera te stelen.

China doet het dan toch een stuk beter en die lassen gewoon je voordeur dicht. Klaar. :+

Ik lees ook veel dat de politie te hard optreedt. Regels zijn niet nieuw, handhaving is niet nieuw. Er is heel hard gewaarschuwd. Ga niet om 20.55u naar huis met het risico dat je te laat bent. Ga gewoon om 20.00u naar huis.

Sta je na 21.00u midden op een plein te kloten, meteen op de bon en als je blijft staan een paar tikkies of een nachtje in hotel De Stalen Tralies. Even meewerken nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Antonius schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:47:
[...]

[...]

@marteltor en @Jeroenneman

Nog even terug over de grafiekjes over dalend vertrouwen in corona maatregelen van de overheid. De aangehaalde grafiekjes geven enkel aan dat er iets gevonden wordt van de maatregelen, maar niet wat er gevonden wordt. We mogen uit die grafiekjes niet concluderen dat de mensen de aanpak (m.n. avondklok) te streng vinden. Er zullen ook mensen bij zitten die de aanpak en maatregelen juist te soft vinden. We kunnen deze grafiekjes daarom niet gebruiken om te betogen dat het wel wat minder kan met de maatregels (of handhaving daarvan).
Scherp! Dat klopt inderdaad. Het is puur een uitvraag naar hoe Nederland het doet, en dat mag van sommigen strenger, en van sommigen minder streng.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Knul schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:02:
[...]

De ouders hebben hetzelfde complex als sommige burgemeesters: "de meeste relschoppers kwamen hier niet vandaan". Toch knap dat de burgemeesters dat al weten terwijl het onderzoek nog loopt.

In het geval van de ouders is het "onze Dylano/Jeffry/Kevin doet da nie hoor" of "de politie lokte het uit".

/generalisatie uit
Dat kunnen de ouders in dit geval niet zeggen, want het is nogal eenvoudig: Als "Dylano" niet om 21.00u thuis is, dan is hij dus iets ongeoorloofds aan het doen.

Dit is een contrast met eerdere maatregelen waarbij buiten zijn wel mocht en ze in theorie nog iets konden uitspoken wat toegestaan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
LZ86 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:58:
[...]

Las al dat die gepakte lui een grote kans op een strafblad en rete hoge boete tot 8700 euro tegemoet kunnen zien.

Ook kunnen ze schadeclaims gaan verwachten. De lui die gepakt zijn hebben echt een groot probleem zo. En ze hebben de eersten uit Eindhoven al van hun bed gelicht aan de hand van de beelden.
Mooie sterke woorden maar uiteindelijk gaat er niets gebeuren. Boetes en schadeclaims, waar moeten ze dat van betalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:54
Ernemmer schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:46:
[...]

haha, echt te belachelijk voor woorden weer.
Inderdaad, om 1 minuut over negen, terwijl je naar huis aan het fietsen bent, dat is wel een beetje kinderachtig. Bij snelheidsovertredingen wordt een correctie toegepast, om afwijkingen aan snelheidsmeters uit te sluiten. En bij parkeerboetes wordt ook een kleine vertraging toegepast tussen constateren en schrijven. Zoiets zou hier ook toegepast kunnen worden.

Laat onverlet dat beboeten an sich imho gewoon terecht is, ook voor die eenzame wandelaar in een verlaten bos.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
Hann1BaL schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:58:
[...]

:)
Dat klinkt goed, maar dat zal het draagvlak voor de avondklok niet doen toenemen.

We leven in een maatschappij waarin we teveel verwend zijn. Worden even gevraagd om ons een gedrag een tijdje aan te passen en dat is dan blijkbaar een valide reden om dan maar de sigaretten bij de Primera te stelen.

China doet het dan toch een stuk beter en die lassen gewoon je voordeur dicht. Klaar. :+

Ik lees ook veel dat de politie te hard optreedt. Regels zijn niet nieuw, handhaving is niet nieuw. Er is heel hard gewaarschuwd. Ga niet om 20.55u naar huis met het risico dat je te laat bent. Ga gewoon om 20.00u naar huis.

Sta je na 21.00u midden op een plein te kloten, meteen op de bon en als je blijft staan een paar tikkies of een nachtje in hotel De Stalen Tralies. Even meewerken nu
We? Nee

Het zijn een paar duizend kansloze jongeren uit veelal constant dezelfde kansarme (vaak allochtone, maar zeker ook autochtone) kringen die wel vaker rellen (Urk, Schilderswijk, hooligans) die dit doen verspreidt over een land van bijna 18 miljoen inwoners. Dat het rete irritant is en beschamend spreekt voor zich. Maar het zijn zeer kleine groepjes.

Zelfs de viruswappies lijken zich nu koest te houden omdat ze er niet mee geasocieerd willen worden, en dat zegt al veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
maartend schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:50:
[...]

Niet. Je moet, zeker de eerste avond als er goed is meegegven ; we gaan niet waarschuwen, niet zo op het randje gaan zitten. Je loopt dan een groot risico.

Is een beetje als 100 km moeten rijden voor een soliictatiegesprek en met je tomtom tot op de minuut op tijd vertrekken.
Of je pakt de echte boosdoeners op (die een risico zijn voor Covid) en niet een minderjarige die toevallig net 1 minuut te laat vertrokken was op de eerste dag van de avondklok.

Gisteren waren er duizenden mensen op straat (die dat bewust deden) en hebben ze er 150 opgepakt, beetje slappe hap vind ik dat.

[ Voor 13% gewijzigd door Ernemmer op 26-01-2021 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
toolkist schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:57:
[...]

Hij heeft in ieder geval nog de juiste reactie en verwijt het niet een ander ofzo...
Precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
Tristan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:40:
[...]

Ik ben blij voor je dat jij en je gezin fluitend door deze crisis heen wandelen. d:)b Ik weet alleen niet waarom opvoeding van kinderen iets te maken heeft met op het tandvlees lopen van de ouders. Ik heb gelukkig een zeer flexibele werkgever die geen vragen stelt of moeilijk doet, maar er zijn er genoeg die dat niet zijn en de ouders extra druk opleggen van het moeten leveren/presteren ondanks dat men het water aan de lippen heeft staan. Herken jij dit dan helemaal niet in je omgeving?
Je kunt je ook afvragen waarom het moeten leveren/presteren zo gekomen is en of ze daar wel zo gelukkig mee zijn. Dat het water je aan de lippen staat is soms ook een situatie om het roer volledig om te gooien zodat het schip de kant op gaat varen die jij echt wil. In the middle of difficulty lies opportunity.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
toolkist schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:07:
[...]

Nieuw Zeeland, dat land met die zeer strenge maatregelen vanaf het begin....
ja en wat is daar mis mee?
Jij verwart "commentaar op overheid" met "tegen zware maatregelen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

LZ86 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:01:
[...]

We? Nee

Het zijn een paar duizend kansloze jongeren uit veelal constant dezelfde kansarme (vaak allochtone, maar zeker ook autochtone) kringen die wel vaker rellen (Urk, Schilderswijk, hooligans) die dit doen verspreidt over een land van bijna 18 miljoen inwoners. Dat het rete irritant is en beschamend spreekt voor zich. Maar het zijn zeer kleine groepjes.

Zelfs de viruswappies lijken zich nu koest te houden omdat ze er niet mee geasocieerd willen worden, en dat zegt al veel.
Volgens mij was het vrij duidelijk dat ik het nogal gechargeerd bracht. Zoals eigenlijk altijd doet het gros van de mensen gewoon wat er gevraagd wordt. Of je het nu wilt of niet, we leven dus toch in die maatschappij met z'n allen waarin zich rotte appels bevinden. We? Ja.

Dit zijn rellers om te rellen. En dat weten we, dus als de klok 9 uur slaat, meteen optreden.
En als ik toevallig te laat naar huis ga, gewoon accepteren dat ik de volgende keer beter moet plannen. We kunnen de handhavers nu niet vragen om coulant te gaan zijn met iemand die al naar huis gaat. (Dat zal best gebeuren, maar noem dat geluk en geen recht. Accepteer je verlies als je niet volgens de regels speelt.)

[ Voor 4% gewijzigd door Hann1BaL op 26-01-2021 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:19

polthemol

Moderator General Chat
Ernemmer schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:01:
[...]

Of je pakt de echte boosdoeners op (die een risico zijn voor Covid) en niet een minderjarige die toevallig net 1 minuut te laat vertrokken was op de eerste dag van de avondklok.

Gisteren waren er duizenden mensen op straat (die dat bewust deden) en hebben ze er 150 opgepakt, beetje slappe hap vind ik dat.
nadat je al god weet hoe lang aan het benadrukken bent dat er zero tollerance is? Dat je op tijd moet vertrekken, dat 1 seconde na 21:00 je gewoon een boete krijgt, enz? Nee. Gewoon boete en klaar. Hij was niet toevallig 1 minuut te laatn vertrokken, hij was simpelweg te laat. Dat is geen grijs gebied of een misschien, dat werkt heel analoog: of je bent om 2100 van straat of je bent dat niet. In het tweede geval heb je een geldige reden nodig (Wat hij niet had), dan hang je.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

LZ86 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:01:
[...]

We? Nee

Denk dat het nu dan wel het moment is om deze gasten kei, maar dan ook keihard aan te pakken. Want dit zijn dezelfde raddraaiers die dan in de zomer weer meisjes gaan lastigvallen in het zwembad en zo.

Nutteloos tuig zonder toekomstperspectieven. Ze moeten eens gaan nadenken wat ze met hun leven willen en zo niet, dan gaan ze maar gewoon weg. Waarheen? Geen idee. In ieder geval zijn ze wat mij betreft niet meer welkom op straat ;) De ouders mogen ook zeker fiks berispt worden, want die laten ook alles maar op z'n beloop.

Dit is al jaren een probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennahz op 26-01-2021 12:06 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
  • Laatst online: 15-09 12:47
CyPh schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:45:
[...]

Waarom komt er altijd iemand met die opmerking dat het 95% van de mensen niet raakt. Mijn vriendin (werkt bij de bloedbank) en zwager hebben Corona opgelopen (heel apart trouwens, ik en mijn zus niet 8)7 ondanks veel contact) en die hebben hier echt zwaar onder geleden en dat blijft nog wel even hangen. Het is niet zomaar een griep, het heeft wel degelijk een flinke negatieve impact op je lichaam (en dus nog best lange herstelperiode), of je nu op de IC terecht komt of niet. Dat er "maar" 5% in levensgevaar komt, doet niets af aan de heftigheid van het virus
Ja, omdat dat gemakkelijk is. En dat is niet het enige, die 5% nemen wel een heel deel in van de ziekenhuiscapaciteit waardoor jan modaal niet langs kan gaan voor een gewone checkup, te laat komt met een kankerdiagnose en hupsakee terminaal ipv behandelbaar. Of je gaat klimmen, je breekt je schedel en je kan niet terecht in het ziekenhuis want het ligt vol. Maar waarom zouden we de moeite nemen om eens zelf te gaan kijken in de ic hoe het er aan toe gaat. Neen dan is antwoorden met ik heb er geen last van samen met de 95% anderen toch wel wat gemakkelijker. 5 % is overigens +/- 800 000 Nederlanders, de kans dat je er wel last van hebt is behoorlijk groot. (en dan heb ik het niet omdat de persoon in kwestie die zo antwoord denkt enkel een snotneus over te houden)

[ Voor 7% gewijzigd door Yoshi op 26-01-2021 12:08 ]

if it is not broken, don't fix it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Grapperhaus zegt dat de politie en de Koninklijke Marechaussee keihard optreden tegen de relschoppers. Zij vallen onder het snelrecht en kunnen een onvoorwaardelijke gevangenisstraf krijgen.

duidelijke zaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
polthemol schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:04:
[...]

nadat je al god weet hoe lang aan het benadrukken bent dat er zero tollerance is? Dat je op tijd moet vertrekken, dat 1 seconde na 21:00 je gewoon een boete krijgt, enz? Nee. Gewoon boete en klaar. Hij was niet toevallig 1 minuut te laatn vertrokken, hij was simpelweg te laat. Dat is geen grijs gebied of een misschien, dat werkt heel analoog: of je bent om 2100 van straat of je bent dat niet. In het tweede geval heb je een geldige reden nodig (Wat hij niet had), dan hang je.
Hij moest een half uur fietsen van waar hij vandaan kwam en kreeg de boete toen hij 680meter van zijn voordeur verwijderd was.
Iedereen mag daar zijn mening over hebben, ik vind het belachelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:48
Waarom gaat de overheid niet even met KPN en consorten om tafel om een paar weken lang , gedurende de lockdown, na negen uur, de diverse sociale media aan banden te leggen? Als ik zo het nieuws volg dan is vooral een grote rol weg gelegd voor de sociale media waar jongeren elkaar ophitsen. Haal je dat weg dan zou het zomaar kunnen dat de rellen ook minder worden.

Maar goed dat zal wel weer niet mogen want vrijheid van meningsuiting, avg en dat soort zaken.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
_Bailey_ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:07:
Grapperhaus zegt dat de politie en de Koninklijke Marechaussee keihard optreden tegen de relschoppers. Zij vallen onder het snelrecht en kunnen een onvoorwaardelijke gevangenisstraf krijgen.

duidelijke zaak.
Wat vind je er duidelijk aan? Ze kunnen ook met een foei gesprek binnen een dag weer buiten staan als ik dat lees?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
white modder schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:05:
[...]

Ja, omdat dat gemakkelijk is. En dat is niet het enige, die 5% nemen wel een heel deel in van de ziekenhuiscapaciteit waardoor jan modaal niet langs kan gaan voor een gewone checkup, te laat komt met een kankerdiagnose en hupsakee terminaal ipv behandelbaar. Of je gaat klimmen, je breekt je schedel en je kan niet terecht in het ziekenhuis want het ligt vol. Maar waarom zouden we de moeite nemen om eens zelf te gaan kijken in de ic hoe het er aan toe gaat. Neen dan is antwoorden met ik heb er geen last van samen met de 95% anderen toch wel wat gemakkelijker.
Inderdaad, mijn moeder heeft diagnose longkanker gekregen en krijgt dan mooi te horen dat haar operatie afhangt van de drukte op de afdeling door covid patiënten. Het is niet 95% die hier geen last van ondervinden, maar mensen snappen dat pas als ze er tegenaan lopen.
Ik ben ook niet blij met de maatregelen en de impact op het sociale leven (ook als co-ouder van 2 jongens), heb ook mijn bedenkingen bij sommige keuzes, maar ik zie wel de ernst in van het virus en houdt mij dan ook aan de maatregelen. Hoeveel tegenzin ook

Uw advertentie hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

white modder schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:05:
[...]

Ja, omdat dat gemakkelijk is. En dat is niet het enige, die 5% nemen wel een heel deel in van de ziekenhuiscapaciteit waardoor jan modaal niet langs kan gaan voor een gewone checkup, te laat komt met een kankerdiagnose en hupsakee terminaal ipv behandelbaar. Of je gaat klimmen, je breekt je schedel en je kan niet terecht in het ziekenhuis want het ligt vol. Maar waarom zouden we de moeite nemen om eens zelf te gaan kijken in de ic hoe het er aan toe gaat. Neen dan is antwoorden met ik heb er geen last van samen met de 95% anderen toch wel wat gemakkelijker.
Het zou al veel schelen moest er duidelijk zijn of mensen door eigen schuld op het IC komen liggen (roekeloos gedrag: in grote groep gaan zitten en covid krijgen, rellen en gewond raken), ...

Die mensen kunnen dan plaats maken voor mensen die buiten hun eigen schuld om zorg nodig hebben. Als je het zelf zoekt, dan sta je mijn inziens ook op de laatste plaats om zorg te ontvangen. Helaas werkt dit in de praktijk niet zo, waardoor de goede mensen gewoon achteraan komen staan en daardoor inderdaad geen fatsoenlijke zorg kunnen krijgen als ze het nodig hebben.

Je zou maar te laat aan je chemo moeten beginnen omdat het ziekenhuis vol ligt met dat reltuig.

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
migchiell schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:01:
[...]

Inderdaad, om 1 minuut over negen, terwijl je naar huis aan het fietsen bent, dat is wel een beetje kinderachtig. Bij snelheidsovertredingen wordt een correctie toegepast, om afwijkingen aan snelheidsmeters uit te sluiten. En bij parkeerboetes wordt ook een kleine vertraging toegepast tussen constateren en schrijven. Zoiets zou hier ook toegepast kunnen worden.

Laat onverlet dat beboeten an sich imho gewoon terecht is, ook voor die eenzame wandelaar in een verlaten bos.
Ik mag toch aannemen dat iedereen gewoon kan klokkijken?
Wanneer je je trein wilt halen ga je toch ook op tijd van huis?
Nu is het gewoon de andere kant op. Om 21.00 moet je thuis zijn dus je vertrekt op tijd zodat je geen kans maakt om in de problemen te komen. Simpel toch?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
Zonder context of toelichting voegt zo'n opmerking niets toe en komt het over als flamebait.

[ Voor 83% gewijzigd door defiant op 26-01-2021 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Laatst online: 23:19

polthemol

Moderator General Chat
Ernemmer schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:08:
[...]

Hij moest een half uur fietsen van waar hij vandaan kwam en kreeg de boete toen hij 680meter van zijn voordeur verwijderd was.
zijn keuze om daar te zijn, wetende dat die lockdown kwam. Het is echt een behoorlijk analoge regel. Ik juich het zeer toe dat deze van alle maatregelen ook zo wordt toegepast. We zijn al meer dan een jaar bezig met het liberaal benaderen van een virus en het werkt niet bepaald denderend. Dan ga je dit dus krijgen.

Wil je die boete niet? Dan plan je maar wat beter of neem je het risico niet. Als hij 700 meter van huis was, dan had hij veel te krap geplanned of niet door getrapt. Either way: boete.

[ Voor 12% gewijzigd door polthemol op 26-01-2021 12:11 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

https://nos.nl/collectie/...spreekt-vrijwilligers-toe

In dat blog wordt een tweet van een politieagent aangehaald die de complimenten geeft aan de M-side van FC Den bosch, de harde kern zegmaar. DIe beschermden het ziekenhuis tegen relschoppers.

Opmerkelijk dat hij ze dus impliciet toestemming geeft om de avondklok te negeren. Pragmatisch, maar ook sneu dat het nodig is. Ik weet echter niet zeker of die agent die supporters 's nachts of overdag tegen kwam.

[ Voor 8% gewijzigd door Michael_OsGroot op 26-01-2021 12:13 ]

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Webgnome schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:09:
Waarom gaat de overheid niet even met KPN en consorten om tafel om een paar weken lang , gedurende de lockdown, na negen uur, de diverse sociale media aan banden te leggen? Als ik zo het nieuws volg dan is vooral een grote rol weg gelegd voor de sociale media waar jongeren elkaar ophitsen. Haal je dat weg dan zou het zomaar kunnen dat de rellen ook minder worden.

Maar goed dat zal wel weer niet mogen want vrijheid van meningsuiting, avg en dat soort zaken.
Omdat we altijd een grote mond hebben als China of Turkije dit doen. Ik denk dat het de rellen ook eerder extra zou aanwakkeren want je kan niet alles blokkeren. Ik denk dat dergelijke berichten al verwijderd kunnen worden (bijvoorbeeld met de terrorismewetgeving die er al is, maar het zijn allemaal besloten kringen. Dat maakt het lastig.).

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 26-01-2021 12:12 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:01:
[...]

Mooie sterke woorden maar uiteindelijk gaat er niets gebeuren. Boetes en schadeclaims, waar moeten ze dat van betalen :+
Het moet hoe dan ook eerst nog langs een rechter, die gaat kijken welke feiten er per persoon allemaal bewezen kunnen worden. Dat zal waarschijnlijk meer zijn dan alleen die Corona boete van 95 euro, maar je kunt iemand pas op laten draaien voor schade als bewezen is dat hij die schade veroorzaakt heeft. Volgens mij heb ik alleen nog maar spierballentaal over groepsaansprakelijkheid gehoord, maar is het er nooit echt van gekomen.

En in die groepen werkt het meestal zo:
- 1 persoon gooit een steen door een ruit en is pleite.
- omstanders zien een kapotte ruit en trappen de restanten eruit en slopen nóg een ruit.
- op dat punt komen de "lijkenpikkers" in actie en die duiken naar binnen om hun zakken te vullen.

De eerste persoon heeft inderdaad een ruit vernield, maar is niet verantwoordelijk voor degene die de tweede ruit sloopt en ook niet voor de lijkenpikkers die de tabakskast leegtrekken. Het meerendeel wordt niet gepakt en dan blijf je dus alsnog met een hoop onclaimbare schade achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:17

Het word overdag al afgesproken. Gisteren kon je om 17:00 al een samenvatting lezen van alle posters op GS: https://www.geenstijl.nl/...-voor-weer-een-avondklok/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:22
Wolly schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:09:
[...]

Wat vind je er duidelijk aan? Ze kunnen ook met een foei gesprek binnen een dag weer buiten staan als ik dat lees?
Nee, dat zijn de mensen die ze niet kunnen pakken op openlijke geweldpleging. Die krijgen hooguit een boete voor overtreden avondklok of niet kunnen legitimeren. Dat is kleingeld.

Degenen die ze de komende dagen identificeren via camerabeelden krijgen een grotere douw. Net als degenen die ze kunnen linken aan opruiende berichten op sociale media.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 14:11
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:38:
[...]

Nogmaals: er zijn geen gevolgen. Ik hou serieus rekening met wat ik wel en niet doe. Er wordt helemaal niemand ziek van mijn fietstochtje eindigend om 21:10 uur. Er worden wel mensen ziek van de huisfeestjes, die nu iets verschoven zijn zodat ze in de avondklok passen.

Er gaan mensen dood en er komen mensen op de IC en straks liggen de ziekenhuizen overvol: angst
We kunnen niet zinnig handhaven, dus pakken we gewoon die honkbalknuppel tegen die mug: onmacht
Misschien helpt het als we iederen 7,5 uur per dag opsluiten: onderbuikgevoelens
Hoewel jij niet direct het probleem bent met betrekking van besmettingen is gedrag nu eenmaal aanstekelijk. Als het te veel moeite kost om een kwartier of een halfuur eerder de fiets te pakken, hoe ga je dan aan kinderen, jongeren en mensen die minder verstand hebben duidelijk maken dat men niet op straat mag zijn?

Men heeft er voor gekozen om een avondklok te doen, waarom? Omdat dit voorkomt dat mensen in de avond op straat gaan samenscholen, waarschijnlijk vooral voor jongeren en zodat mensen in de avond niet bij elkaar op bezoek gaan. Dit doet men niet zodat jij je rondje niet kunt fietsen. Maar dit is nu exact het punt waar het met elke maatregel fout gaat, er zijn altijd mensen die vinden dat ze niet binnen de regels passen of horen. Moet men dan voor iedereen een uitzondering gaan maken op de regels en het onnodig ingewikkeld maken?

De problemen omtrent de rellen zijn veel dieper en groter dan de coronamaatregelen van tegenwoordig. Dit grijpt men aan als excuus voor het vernielen, intimideren van handhavers en het breken van de coronamaatregelen. Er is gewoon een gebrek aan normen en waarden, en dit is vooral bij jongeren het geval. Maar ook tijdens voetbalwedstrijden zien we dit gedrag vaak genoeg, ook bij oudere mensen.
Veel jongeren in bepaalde gebieden en milieu ontbreekt het aan een goede opvoeding of rolmodel waar men tegenop kan kijken. Als men al weinig tot niets heeft, heeft men ook niets te verliezen. Dan maakt het weinig uit of men in de gevangenis komt of een strafblad krijgt. Vooruitzichten op een baan heeft men waarschijnlijk toch al niet. (maar goed dat is een ander topic) Daarbij zijn de consequenties niet groot genoeg, een avond in de cel maakt men niets uit. Dit is alleen maar stoer.

Wat mij betreft zijn we ook veel te soft geworden in Nederland. Er is geen respect meer voor handhavers of zelfs hulpdiensten. Als die er al niet is kun je wel proberen om met een zachte aanpak de boel te sussen, maar dit werkt gewoon niet bij deze personen.
Het gooien van stenen naar iemand kan een dodelijke afloop hebben en dit realiteitsbesef heeft men blijkbaar niet eens. Dit doet men niet alleen naar politie, die in ieder geval beschermende kleding draagt, maar ook naar journalisten.
Er is maar een oplossing voor deze rellen en dat is keihard aanpakken en zorgen dat de consequenties groot genoeg zijn dat men wel twee keer nadenkt om het nog eens te doen. Bij jongeren zal men de ouders erbij moeten betrekken en desnoods hen een hoge boete opleggen als hun zoon/dochter minderjarig is. Dan piept men wel wat anders.

Ik heb er totaal geen moeite mee als de politiek de politie een vrijbrief geeft om rubberen kogels te gebruiken wanneer men bekogeld wordt met bakstenen. Of schiet met verfpatronen met watervaste verf (liefst roze) zodat men makkelijk de daders kan identificeren.
Verhaal de schade aan de mensen die opgepakt worden, een strafblad interesseert de meeste niet veel. Maar zorg voor hoge boetes, als ze deze niet kunnen betalen pak hun spullen af of zorg voor lange taakstraffen. Dit laatste is waarschijnlijk nog het ergste. Het is niet stoer om blaadjes bij elkaar te vegen wanneer je vrienden er langs lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Laatst online: 22:41

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

jip_86 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:12:
[...]

Het word overdag al afgesproken. Gisteren kon je om 17:00 al een samenvatting lezen van alle posters op GS: https://www.geenstijl.nl/...-voor-weer-een-avondklok/
Op z''n minst zouden ze de streams kunnen blocken wellicht? Dat wakkert enkel maar sensatiezucht aan. En types die zitten te kijken en roepen "sloop die auto GEKKKKK"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:12:
[...]

Het moet hoe dan ook eerst nog langs een rechter, die gaat kijken welke feiten er per persoon allemaal bewezen kunnen worden. Dat zal waarschijnlijk meer zijn dan alleen die Corona boete van 95 euro, maar je kunt iemand pas op laten draaien voor schade als bewezen is dat hij die schade veroorzaakt heeft. Volgens mij heb ik alleen nog maar spierballentaal over groepsaansprakelijkheid gehoord, maar is het er nooit echt van gekomen.

En in die groepen werkt het meestal zo:
- 1 persoon gooit een steen door een ruit en is pleite.
- omstanders zien een kapotte ruit en trappen de restanten eruit en slopen nóg een ruit.
- op dat punt komen de "lijkenpikkers" in actie en die duiken naar binnen om hun zakken te vullen.

De eerste persoon heeft inderdaad een ruit vernield, maar is niet verantwoordelijk voor degene die de tweede ruit sloopt en ook niet voor de lijkenpikkers die de tabakskast leegtrekken. Het meerendeel wordt niet gepakt en dan blijf je dus alsnog met een hoop onclaimbare schade achter.
Dat weet Grapperhaus natuurlijk ook, maar die harde woorden klinken zo lekker en zulke harde taal verbloemt ook mooi het falen van de politiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Wolly schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:01:
[...]

Een werkkamp lijkt me een betere oplossing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Ik denk dat je het probleem daarmee niet bij de oorzaak aanpakt.

Mijns inziens is de kern van het probleem deze kansloze mensen die we teveel vrijheid en te lage pakkans hebben gegeven.

Zullen deze lui nog steeds de straat op gaan als we politie en leger inzetten en met rubber kogels laten schieten? Als ze 100% zeker weten dat ze gepakt, beschoten en zwaar bestraft worden? Ik denk het niet.

Het probleem in dit land is dat we veel te soft met dit soort mensen om zijn gegaan. Rotgedrag wordt goedgepraat onder het mom van "verveling", "omgeving", "discriminatie" of anderszulks. Nee, dit gedrag is niet goed te praten. Het is tijd dat de overheid meer uitstraalt van "gij zult". Tijd om dit soort mensen hard aan te pakken.

NOSIG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:54
Yaksa schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:09:
[...]

Ik mag toch aannemen dat iedereen gewoon kan klokkijken?
Wanneer je je trein wilt halen ga je toch ook op tijd van huis?
Nu is het gewoon de andere kant op. Om 21.00 moet je thuis zijn dus je vertrekt op tijd zodat je geen kans maakt om in de problemen te komen. Simpel toch?
Diezelfde redenering wordt, heel bewust, niet toegepast op snelheidsovertredingen omdat er een kleine afwijking in je snelheidsmeter kan zitten. Dus als jouw snelheidsmeter aangeeft dat je 100 rijdt, dan rij je misschien eigenlijk wel 102. Daarom krijg je pas een boete als de geijkte snelheidsmeter van de politie aangeeft dat je 105 rijdt (kan ook 104 zijn, weet niet precies hoe groot de correctie is).

Als mijn horloge/mobiel aangeeft dat het 20.59 is dan zou het dus eigenlijk best al 21.01 uur kunnen zijn. Wat dat betreft is een boete om 21.01 dus wel erg streng, imho, zeker als je op weg bent naar huis en ook bijna thuis bent. Als je om 21.01 nog een half uur van huis bent dan is het wel duidelijk dat je niet op tijd thuis kunt zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Joris748 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:14:
[...]

Nee, dat zijn de mensen die ze niet kunnen pakken op openlijke geweldpleging. Die krijgen hooguit een boete voor overtreden avondklok of niet kunnen legitimeren. Dat is kleingeld.

Degenen die ze de komende dagen identificeren via camerabeelden krijgen een grotere douw. Net als degenen die ze kunnen linken aan opruiende berichten op sociale media.
En negeren noodbevel etc is ook een lekkere prent. En dat hebben alle opgepakten gedaan.

De politie en de Koninklijke Marechaussee treden keihard op tegen mensen die de afgelopen avonden hebben meegedaan aan de rellen, zegt minister Grapperhaus. Zij vallen onder het snelrecht en de inzet is dat zij een onvoorwaardelijke gevangenisstraf krijgen. Daarnaast moeten ze betalen voor de schade die ze hebben aangericht. "Dit heeft niets met corona te maken, dit is misdadig", stelt hij.

De overheid staat niet machteloos, zegt de minister van Justitie en Veiligheid. Dat blijkt volgens hem onder meer uit de hoeveelheid aanhoudingen die er zijn verricht. "We zijn paraat en we gaan er keihard tegenin."

Hij waarschuwt de relschoppers dat ze zo snel mogelijk voor de rechter komen en niet wegkomen met een boete van 95 euro, die voor het overtreden van de avondklok geldt. "Deze mensen vallen in een heel andere categorie, namelijk die van het strafrecht."
aldus de op de NOS

Ze gaan er vanuit de overheid iig hard in. Terecht. Ze zullen ze inderdaad niet allemaal voor de zwaarste feiten kunnen pakken, maar genoeg ook wel. En die mogen de rest van hun leven dit voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Los van de avondklok wordt het denk ik tijd voor opvoedkundige educatieve maatregelen voor relschoppers. Tijd om hierin te investeren.

De keuze is:

- Lang in de cel
- Verplichte Educatieve Maatregel Gedrag.

In die verplichte training krijgen ze maatschappelijk les, zien ze wat goed/fout is, de wereld uit oogpunt van het slachtoffer (winkelier bijv.). Vervolgens krijgen ze een toets, en daarna een maatschappelijke taakstraf.

We weten dat allochtonen vaak niet luisteren naar gezag, dus misschien zouden Marokkaanse / Turkse vaders een rol kunnen spelen in zo een opvoedkundig traject. Laat de daders maar eens zien aan welke kant ze horen te staan, de maatschappij of hun rellende vriendjes?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:04
[...]

Dit werd gisteren in Jinek ook uitgelegd. Degene die ze gelijk oppakken zijn veelal degenen die niet zo zeer aan het rellen waren, maar wel ongeoorloofd aanwezig waren/zich niet konden legitimeren (dus eerder de achterblijvers dan de harde kern). Degene die achteraf opgepakt worden, zijn echter wel de geweldplegers en krijgen dan ook veelal veel zwaardere straffen. Daarvan is dan ook vaak goed bewijs door de vele camera's van zowel getuigen, politie als de normale straatcamera's.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:40
Ernemmer schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:08:
[...]

Dat mag, maar het is belangrijk dat er een duidelijke lijn is. Nou en die is er al een tijdje. Dan is het gewoon niet slim om 'die ene jongen die bijna bij zijn huis was' te laten gaan. Nee ook hij is fout. Als ik om 20:55 besluit mijn auto te tanken om de hoek, maar er vervolgens een lange rij is bij de kassa waardoor ik pas om 21:01 weg kan rijden, dan ben ik toch ook duidelijk fout? Ja maar het tankstation is 100 meter van mijn huis.

Hij pakt het in ieder geval sportief op, en een volgende keer let ie beter op de tijd!

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
redwing schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:18:
[...]

Dit werd gisteren in Jinek ook uitgelegd. Degene die ze gelijk oppakken zijn veelal degenen die niet zo zeer aan het rellen waren, maar wel ongeoorloofd aanwezig waren/zich niet konden legitimeren (dus eerder de achterblijvers dan de harde kern). Degene die achteraf opgepakt worden, zijn echter wel de geweldplegers en krijgen dan ook veelal veel zwaardere straffen. Daarvan is dan ook vaak goed bewijs door de vele camera's van zowel getuigen, politie als de normale straatcamera's.
En vergeet niet dat die jongeren vaak nog zo achterlijk zijn het zelf te filmen en online te zetten. Dat maakt het nog makkelijker voor de recherche

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Michael_OsGroot schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:11:
https://nos.nl/collectie/...spreekt-vrijwilligers-toe

In dat blog wordt een tweet van een politieagent aangehaald die de complimenten geeft aan de M-side van FC Den bosch, de harde kern zegmaar. DIe beschermden het ziekenhuis tegen relschoppers.

Opmerkelijk dat hij ze dus impliciet toestemming geeft om de avondklok te negeren. Pragmatisch, maar ook sneu dat het nodig is. Ik weet echter niet zeker of die agent die supporters 's nachts of overdag tegen kwam.
Als je ziekenhuis beveiligd moet worden, hoe ver zijn we dan gezonken? |:( :(

Goed om te horen dat M-Side, Vak Noord Zwolle (en mogelijk andere groepen) zich laten horen dat dit niet te tolereren gedrag is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
LZ86 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:18:
[...]

En vergeet niet dat die jongeren vaak nog zo achterlijk zijn het zelf te filmen en online te zetten. Dat maakt het nog makkelijker voor de recherche
Ik zag filmpjes voorbij komen waarbij 'jo maatje' werd geroepen en vol met zijn gezicht in beeld kwam. Dus het is in ieder geval fijn dat ze zelf het bewijs op het internet gooien. :D
Shadow_Agent schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:19:
[...]

Als je ziekenhuis beveiligd moet worden, hoe ver zijn we dan gezonken? |:( :(

Goed om te horen dat M-Side, Vak Noord Zwolle (en mogelijk andere groepen) zich laten horen dat dit niet te tolereren gedrag is!
Kun je nagaan, normaal maken deze 'hooligans' er ook echt een bende van na voetbalwedstrijden, maar nu moeten ze zich inzetten om ziekenhuis te beschermen? Het is echt te triest voor worden.

[ Voor 37% gewijzigd door SgtElPotato op 26-01-2021 12:21 ]

Zucht...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:29
Ramon schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 06:57:
Is er dan niemand met sympathie voor deze relschoppers? Ik bedoel; we nemen ze alles af wat hun leven en daarmee hun identiteit vormt: hun werk, hun uitgaan, hun shoppen, noem het maar op en de regering heeft het hun afgepakt in het laatste jaar en met wat voor reden? Dat er een paar oude mensen aan "een griepje" overlijden...
Nee, geen greintje sympathie. Je komt daarna met een aantal drogredenen. Een zeer groot deel van Nederland werkt gewoon. De opmerking dat "hun leven is afgenomen en daarmee hun identiteit" is zeer zwaar overtrokken. Ten eerste kun je niet verwachten dat er in de huidige omstandigheden men onveranderd door kan gaan het een compleet normaal leven alsof er niets aan de hand is. Er is verdorie een pandemie gaande. Eentje van het niveau dat in bijna 100 jaar niet meer gezien is. Men kan keuzes maken en er zijn zat aanpassings mogelijkheden. Dat ze zelf niet willen is hun eigen probleem, maar dat mag het overgrote deel van de bevolking geen last van ondervinden. Dat gebeurt nu dus wel. Heel veel dingen kan gewoon nog. Shoppen kan nog, weliswaar online, maar het kan.

Daarnaast weer een strawman "het is maar een griepje". Dat is het dus niet. De gevolgen van dit virus is niet alleen het kunnen overlijden eraan, maar het kan ook een grote impact hebben op iemands gezondheid. Er zijn zeer duidelijke aanwijzingen dat het oplopen van dit virus in volle hevigheid tot blijvende schade leiden. Mensen raken al buiten adem van een trap oplopen. Zelfs de case fatality rate is beduidend hoger dan bij een griep. Het is momenteel ergens tussen de 1 en 2 procent. De griep is tot een tiende daarvan. In het beste geval.
Ondertussen gaan er per jaar in Nederland 12000 mensen dood aan luchtvervuiling bijvoorbeeld en nobody gives a flying fuck. in India gaan slechts 11 op de 100000 mensen dood aan corona en in Nederland 67 op de 100000. Hoe komt dat? Echt niet omdat de gezondheidszorg in India beter is of dat ze daar schonere lucht hebben ofzo...
Whataboutism.

Dat er andere problemen zijn die eventueel groter zijn, neemt niet weg dat er momenteel een meer nadrukkelijker en zichtbaarder crisis is. Het probleem wat je nu aankaart is er een die sluipend is. Het is gaandeweg ongemerkt gaan ontstaan omdat we onze moderne samenleving zo hebben opgebouwd, onwetend in hoeverre het schadelijk was/is. De oorzaak van deze problemen zijn fundamenteler. Of ben je wel bereid om bijv het autorijden compleet aan banden te leggen? Ik, compromis: een dag in de week? Een autovrije zondag? Ook daar werden mensen door ingeperkt.

Dan het verschil met India. Hoewel de gezondheidzorg een stuk minder is daar, is het verschil met name te verklaren door een medewerker nder transparant systeem en simpelweg gewoon minder gegevens gedocumenteerd.
Ik heb in maart 2020 me al afgevraagd hoe lang Nederlanders het vol zouden kunnen houden en dat er rellen zouden komen als er geen perspectief zou zijn. Dat is nu dus voor veel mensen het geval met deze draconische maatregelen.
Ook hier weer, gedrag -> oorzaak -> gevolg. Als men beter de maatregelen zou naleven, zou de duur van de maatregelen relatief een stuk korter kunen zij,wat maakt dat ze waarschijnlijk beter te verdragen zijn. Geen of minder naleving -> maatregels moeten langer duren om hetzelfde effect te krijgen -> men krijgt nog meer moeite om het vol te houden. Kort gezegd, een klein deel verpest het weer eens voor de meerderheid, terwijl datzelfde kleine deel het mogelijkerwijs beter had kunnen omgaan met een verminderde duur. Dat hebben ze echter zelf in de hand
Wij als Tweakers hebben heb over het algemeen makkelijk met onze kantoorbaantjes die makkelijk naar thuis te verhuizen zijn en onze neiging om überhaupt binnen te blijven maar niet iedereen is zo gelukkig.
Niet alle tweaker hebben een kantoorbaan. Voor mijn huidige baan werkte ik in een museum. Dat ligt nu al een paar maanden stil en normaliter zijn werk wij bijna het hele jaar open. Ook nu moet ik buitenshuis werken. Nog steeds heb ik geen tot weinig problemen met de maatregelen. It sucks, but life goes on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:44

ThunderNet

Flits!

migchiell schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:15:
[...]

Diezelfde redenering wordt, heel bewust, niet toegepast op snelheidsovertredingen omdat er een kleine afwijking in je snelheidsmeter kan zitten. Dus als jouw snelheidsmeter aangeeft dat je 100 rijdt, dan rij je misschien eigenlijk wel 102. Daarom krijg je pas een boete als de geijkte snelheidsmeter van de politie aangeeft dat je 105 rijdt (kan ook 104 zijn, weet niet precies hoe groot de correctie is).
Nee,

Er moet een afwijking in je snelheidsmeter zitten, dit is verplicht vanuit de EU-regelgeving voor voertuigen.. Daarnaast is die afwijking de andere kant op. Je mag wel sneller aangeven dan dat je rijdt, maar niet langzamer.
De aangegeven snelheid mag nooit lager zijn dan de werkelijke snelheid van het voertuig. Bij de in punt 5.3.5
gespecificeerde testsnelheden moet de relatie tussen de aangegeven snelheid (V1) en de werkelijke snelheid (V2)
als volgt zijn:
0 ≤ (V1 – V2) ≤ 0,1 V2 + 4 km/h

[ Voor 16% gewijzigd door ThunderNet op 26-01-2021 12:28 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09
Ik moest wel kostelijk lachen over die relschopper die een flink pak slaag gekregen heeft van de ME, op de grond ligt van pijn en vervolgens schreeuwt om politie, ambulance. Ik weet nog niet goed wat ik er van moet vinden :X.

Stiekem wel mooi dat de ambulance zegt: nee we komen niet, te gevaarlijk.

In het dorp waar ik jarenlang gewoond heb waren ook wat rellen aangekondigd maar blijkbaar hebben ze dat voortijdig kunnen indammen. Ongelofelijk wat je hier ziet gebeuren. Eens zien of het vanavond weer prijs is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 17:16

Dido

heforshe

_Christiaan_ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:15:
Zullen deze lui nog steeds de straat op gaan als we politie en leger inzetten en met rubber kogels laten schieten? Als ze 100% zeker weten dat ze gepakt, beschoten en zwaar bestraft worden? Ik denk het niet.
Een klein detail, maar je leger inzetten tegen je eigen burgers is iets dat geen enkel beschaafd land doet of wil doen. Een leger is voor inzet tegen ecterne dreiging, politie is voor interne problemen. Dat is een heel essentieel en gevoelig verschil.

Meer blauw op straat, zeker nu, kan iedereen begrijpen. Maar ik riep maanden terug al, als het leger op straat komt hebben we de facto een oorlogssituatie. Aanvallen van politie is altijd fout, maar aanvallen van een actieve militair is in principe een oorlogsdaad, niet per definitie een misdrijf.

Maar ja, oorlog is ook weer overrated. Van de tweede wereldoorlog had ook 95% geen last, ten slotte (een kleine 300.000 mensen overleden op een bevolking van zo'n 9 miljoen, waarom wordt dat allemaal zo opgeblazen?)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Als je na een half uur 'als een dolle fietsen' nog steeds niet op tijd bent, dan ben je eerder tien minuten te laat vertrokken dan één minuut :P

Maar als je de context meeneemt:

- Maatregel waarvan we graag willen dat hij serieus genomen wordt
- De allereerste dag, dus extra belangrijk dat er goed gehandhaafd wordt om signaal te geven
- Lage pakkans
- ... en allerbelangrijkste, het gaat maar om 95 euro. Er wordt niemand de vernieling in geholpen vanwege een minuutje

dan snap ik best dat er gehandhaafd wordt om 1 over 9. De meeste handhavers zullen waarschijnlijk alsnog wel een paar minuutjes speling toestaan, deze blijkbaar niet. Geen man overboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
AW_Bos schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:17:
Los van de avondklok wordt het denk ik tijd voor opvoedkundige educatieve maatregelen voor relschoppers. Tijd om hierin te investeren.

De keuze is:

- Lang in de cel
- Verplichte Educatieve Maatregel Gedrag.

In die verplichte training krijgen ze maatschappelijk les, zien ze wat goed/fout is, de wereld uit oogpunt van het slachtoffer (winkelier bijv.). Vervolgens krijgen ze een toets, en daarna een maatschappelijke taakstraf.

We weten dat allochtonen vaak niet luisteren naar gezag, dus misschien zouden Marokkaanse / Turkse vaders een rol kunnen spelen in zo een opvoedkundig traject. Laat de daders maar eens zien aan welke kant ze horen te staan, de maatschappij of hun rellende vriendjes?
Ik zou de keuze "stage China" toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Dido schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:23:
[...]

Een klein detail, maar je leger inzetten tegen je eigen burgers is iets dat geen enkel beschaafd land doet of wil doen. Een leger is voor inzet tegen ecterne dreiging, politie is voor interne problemen. Dat is een heel essentieel en gevoelig verschil.

Meer blauw op straat, zeker nu, kan iedereen begrijpen. Maar ik riep maanden terug al, als het leger op straat komt hebben we de facto een oorlogssituatie. Aanvallen van politie is altijd fout, maar aanvallen van een actieve militair is in principe een oorlogsdaad, niet per definitie een misdrijf.
Meer groen op straat kan ik ook zeker begrijpen nu. Het is toch niet normaal dat voetbalsupporters een ziekenhuis moeten beveiligen? Zet er dan maar een peloton militairen neer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
[...]

Maar ja, oorlog is ook weer overrated. Van de tweede wereldoorlog had ook 95% geen last, ten slotte (een kleine 300.000 mensen overleden op een bevolking van zo'n 9 miljoen, waarom wordt dat allemaal zo opgeblazen?)
Nee de boel laten slopen is een goed plan. :?
En volgens mij is de Dam al eens een keer door mariniers schoongeveegd.

[ Voor 3% gewijzigd door TvanW op 26-01-2021 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:44

ThunderNet

Flits!

[...]

Dat is natuurlijk afhankelijk van de taak die de regering op defensie legt... In de huidige taakomschrijving van defensie zou het kunnen passen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het leger inzetten om actief op de bevoling te jagen is zeker geen goed idee. Vanaf dat moment zit je dus in een burgeroorlog inderdaad. Dat je militairen bepaalde essentiële infra laat bewaken, dat is dan op zich weer niet zo gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:36
Tja, ook ik vind het een beetje sneu van/voor die jongen die een minuutje te laat was... Aan de andere kant, 5 minuutjes is ook niks toch? Een kwartiertje, waar leg je de grens. En als die jongen door mag fietsen, waarom een adnere jongen niet?

Van mij had die bekeuring zeker niet gehoeven maar het is net als met door rood licht fietsen wanneer er helemaal niets aan komt, je kan pech hebben en een bekeuring krijgen en dat risico loop je.

Valt me ook op dat die jongen zelf er volgens mij nog meer begrip voor heeft dan de meesten die er weer over vallen. Balen maar ja, ook wel te begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Andyk125 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:14:
[...]

Men heeft er voor gekozen om een avondklok te doen, waarom? Omdat dit voorkomt dat mensen in de avond op straat gaan samenscholen, waarschijnlijk vooral voor jongeren en zodat mensen in de avond niet bij elkaar op bezoek gaan. Dit doet men niet zodat jij je rondje niet kunt fietsen. Maar dit is nu exact het punt waar het met elke maatregel fout gaat, er zijn altijd mensen die vinden dat ze niet binnen de regels passen of horen. Moet men dan voor iedereen een uitzondering gaan maken op de regels en het onnodig ingewikkeld maken?
Als de regels duidelijk niet voor de meerderheid nodig zijn moet je die regel niet invoeren maar moet je bestaande regels beter handhaven.

Dit is net alsof je de mensen die 150km/u over snelweg rijden wilt pakken maar je bent te lui om daar achteraan te gaan als agent dus verlaag je de maximum snelheid maar van 100km/u naar 50km/u voor al het verkeer met overal trajectcontroles die flitsen bij 51km/u
Dat zouden we in die situatie ook niet pikken, net als dat veel mensen de avondklok niet pikken omdat die helemaal niet buiten zijn om samen te scholen of de corona maatregelen te schenden.

Pak dat samenscholen en de overtreders aan.

Ik heb het al eerder aangehaald, ik heb meermalen de politie de afgelopen maanden moeten bellen vanwege illegale straatraces waar ze met tientallen mensen bij elkaar staan en de politie heeft daar nog exact 0 keer boetes uitgeschreven ondanks A) de Corona maatregelen en B ) Je illegaal op een industrieterrein ophouden (APV) en C) je bent aan het straatracen (Dat moet dan wel net een heterdaad zijn)

Nu moet de rest van de maatschappij opdraaien vanwege dat laffe handhaaf gedrag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:09

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

[...]

https://www.rijksoverheid.../taken-van-de-krijgsmacht lijkt me helder. De taakomschrijving begint met "De Nederlandse krijgsmacht is er voor de nationale veiligheid..." en die is hier in het geding. Daarnaast omschrijft hoofdtaak 3 precies de grondslag van het leger inzetten op basis van wat er nu aan de gang is. Ik ben het wel met je eens dat het een zwaar middel is, maar als de politie simpelweg niet meer in staat is om te handhaven, dan moet er een zwaarder middel komen.

omnia mutantur, nihil interit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
[...]

Je kunt het leger ook inzetten om barricades op te zetten en dergelijke, het hoeft niet direct om geweld te gaan. Als dit nog enkele dagen doorgaat zo dan lijkt me dat een goede oplossing. Of wou je het oplossen met toespraken op TV en weet ik veel wat?

Adressen van kamerleden, journalisten en burgemeesters worden actief verspreid. Er hoeven maar een paar gekken tussen te zitten die ervoor zorgen dat dit echt gigantisch verkeerd gaat.

Het belangrijkste is nu om het in de kiem te smoren en rustig te houden, wat mij betreft met harde hand, maar dat is wellicht niet de beste oplossing.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R739
  • Laatst online: 15:27
[...]

Het lijkt me niet heel gek om het leger in te zetten tegen deze terroristen. In België lopen al jaren militairen op de verschillende stations ivm terrorisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
[...]

in de jaren 70 hadden we daar blijkbaar wat minder problemen mee

Wikipedia: Schoonvegen van de Dam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Die Grapperhaus praat in vaagheden door het woord 'kunnnen' te gebruiken. Dat is niet te interpreteren als een duidelijke zaak maar als een politicus die er ook maar het beste van hoopt dat zijn worden afschrikwekkend genoeg zijn en tegelijkertijd er goed op let dat hij over 8 weken niet kan worden afgerekend op zijn woorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
RodeStabilo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:34:
[...]

Iedereen moet tegenwoordig met fluwelen handschoenen behandeld worden anders 'KaN dAt ECHT NiEt Hoorooorr!!' Mensen zijn watjes geworden, alles moet maar goedgekeurd worden door anderen want anders gaat het niet goed meer.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat was op eigen initiatief, niet in opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Laatst online: 18:34

Je zou idd tijdelijk het mobiel internet verkeer plat kunnen leggen zodra het fout dreigt te gaan in een regio, maar dat is zeer lastig om wetterlijk te regelen op moment, echter telefonie verkeer kan je niet plat leggen omdat je 112 dan ook niet meer kan bereiken.

Echter de vaste netwerken (tijdelijk) platleggen zou ik dus weer niet doen want dan ga je heel veel mensen benadelen, ik zou dan ook "woest" worden als ze dat gaan doen.

Facebook en andere social media kunnen prima handhaven dit hoort niet de taak van een netwerkbeheerder te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_evil08 op 26-01-2021 12:40 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

[...]

De leiding van de Marine keurde beide acties af; de manschappen werden voor hun acties op de Dam krijgstuchtelijk gestraft met enkele dagen 'verzwaard arrest';[3] enkelen moesten zich voor de krijgsraad verantwoorden, van wie één werd veroordeeld, en wel tot een geldboete van ƒ 100,-.[4] Deze straf werd uitgedeeld voor het dragen van een incompleet uniform tijdens het optreden.
Geweldig :D

Denk overigens dat verreweg het grootste deel van NL het nu zou toejuichen als defensie orde op zaken stelt en, zonder direct met scherp te gaan schieten uiteraard, orde terug brengt in de straten :{

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 10:05
[...]

Dat was dan ook een spontane actie van de mariniers zelf en geen opdracht van hogerhand.

En wat betreft het inzetten van het leger: gisteravond zag ik dat de koninklijke marechaussee al is ingezet in Rotterdam. Wat ik weet is de marechaussee (ook wel genoemd militaire politie) onderdeel van het leger.

Nu zijn zij wel makkelijker in te zetten dan andere onderdelen van het leger, maar als dit nog een tijdje zo doorgaat heb ik er geen probleem mee als (bijvoorbeeld) de luchtmobiele brigade ook word ingezet. De rellen beginnen toch wel op binnenlands terrorisme te lijken. Het is tijd om te stoppen met wat politiek correct is en te starten met wat echt helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:36:
[...]

Dat was op eigen initiatief, niet in opdracht.
Niet direct misschien.Maar waar de politiek eigenlijk best blij mee was als je tussen de regels doorleest. Plausible deniability misschien.
Premier De Jong keurde de actie officieel scherp af, maar gaf later in een vraaggesprek aan sympathie voor de actie te hebben gehad.
De straffen waren immers minimaal.

[ Voor 5% gewijzigd door RodeStabilo op 26-01-2021 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik snap de verleiding wel, maar dit is natuurlijk wel eng en gaat dan richting Noord-Korea (extremis), Rusland en China die controle houden. Er zijn al verschillende mensen opgepakt die mensen aanzetten tot actie en geweld.

Dit is een gevaarlijk gebied en glijdende schaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 17:16

Dido

heforshe

Type-R739 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:33:
Het lijkt me niet heel gek om het leger in te zetten tegen deze terroristen. In België lopen al jaren militairen op de verschillende stations ivm terrorisme.
Als er inderdaad sprake is van terrorisme dan kun je dat als bedreiging van de nationale veligheid zien en daar het leger tegen inzetten. Je gaat dan wel onherroepelijk een bepaalde grens over en je moet dus het tuig dat de problemen veroorzaakt als terroristische organisatie gaan aanmerken. Het kan - maar of je dat moet willen is een tweede.

Dat was dus geen inzet van militairen, maar een spontane actie van een zooitje mariniers die aan eigenrichting deden en daar ook (zij het mild) voor bestraft zijn. Men was wel blij met het resultaat (stinkhippies opgerot) maar de methode werd breed afgekeurd. Maar ja, het doel heiligt wel vaker de middelen :X
Shadow_Agent schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:37:
Denk overigens dat verreweg het grootste deel van NL het nu zou toejuichen als defensie orde op zaken stelt en, zonder direct met scherp te gaan schieten uiteraard, orde terug brengt in de straten :{
Ik hoop echt dat we dat kunnen vermijden - maar jij verwacht dat een meerderheid dus echt graag dictatoriale taferelen op de Nederlandse pleinen wil zien? Tenminste, ik ken de confrontatie leger <-> eigen bevolking eigenlijk alleen uit dictaturen en aanverwachte landen (inclusief de VS, ja).

Inzet tegen terrorisme is eigenlijk de enige "spin" die ik me kan voorstellen, maar dat lijkt me dus (op dit moment nog) niet aan de orde.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik lees hier meerdere mensen in de denkrichting "Defensie inschakelen"; maar dat is wel met een kanon op een mug (en dan zonder te schieten?..).
Geef de politie eens een week om wat te organiseren rondom de brandhaardjes, en wat voorlopers van de kansenparels van bed te lichten, dan is het volgende week gewoon weer rustig en suf.

een paar opgeschoten jochies die een ruitje of wat ingooien en een auto op z'n kant, dat moet prima op te lossen zijn door de politie toch.

Het algemeen moreel in Nederland is volgens mij nog steeds prima, we zitten 't lekker uit met z'n allen en 's avonds braaf voor de tv/achter de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
migchiell schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:15:
[...]

Als mijn horloge/mobiel aangeeft dat het 20.59 is dan zou het dus eigenlijk best al 21.01 uur kunnen zijn. Wat dat betreft is een boete om 21.01 dus wel erg streng, imho, zeker als je op weg bent naar huis en ook bijna thuis bent. Als je om 21.01 nog een half uur van huis bent dan is het wel duidelijk dat je niet op tijd thuis kunt zijn :)
Jouw snelheidsredenering klopt niet. De kilometerteller in jouw auto geeft altijd meer aan dan dat je in werkelijkheid rijdt. Dat is Europese wetgeving, de meter mag nooit minder aangeven dan wat je rijdt, wel meer. Dus, pas als je bewust echt te hard gaat rijden kun je een boete krijgen.
En je horloge/mobiel verhaal? Bullshit, te laat is te laat, had je maar eerder weg moeten gaan van waar je was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
dyrc schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:42:
Ik lees hier meerdere mensen in de denkrichting "Defensie inschakelen"; maar dat is wel met een kanon op een mug (en dan zonder te schieten?..).
Geef de politie eens een week om wat te organiseren rondom de brandhaardjes, en wat voorlopers van de kansenparels van bed te lichten, dan is het volgende week gewoon weer rustig en suf.

een paar opgeschoten jochies die een ruitje of wat ingooien en een auto op z'n kant, dat moet prima op te lossen zijn door de politie toch.

Het algemeen moreel in Nederland is volgens mij nog steeds prima, we zitten 't lekker uit met z'n allen en 's avonds braaf voor de tv/achter de computer.
Jou winkel is zeker niet gesloopt :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 23:01
Ik heb dat toevallig gisteren nog zitten nalezen over het schoonvegen van de Dam. Overigens zijn er in totaal 4 dagen rellen geweest en hebben de "Jantjes" dat echt niet opgelost. De politie heeft 4 dagen in de shit gezeten.

Wat mij betreft mag het leger ingezet worden om ziekenhuizen en overheidsgebouwen te bewaken en beschermen. Geen actieve rol in het bedwingen van de rellen zelf, maar door het leger op die manier in te zetten ontlast je de politie ook. Ze hoeven zich bijv. niet druk te maken als een klein groepje tellers richting het ziekenhuis stampt, die krijgen daar wel hun lesje. Links- of rechtsom krijg je menigtes zoals gisteren in Rotterdam in kleine straatjes en steegjes ook niet onder controle met twee keer zoveel manschappen. Dat er gisteren bijna traangas gebruikt is, is toch te triest voor worden.

Goed om te lezen dat snelrecht wordt toegepast. Korte metten maken hiermee.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Dido wat is je alternatief als de ME het niet mee redt? In Den Bosch zijn ze door het oog van de naald gekropen.

Je kunt niet in elke stad 5 pelotons ME klaar hebben staan. De marechaussee heeft nog wat ME beschikbaar, en die zijn inmiddels ook al ingezet.

Overigens is leger inzet ook een breed begrip. Die hoeven natuurlijk niet gelijk met een houwitser aan de slag. Wegen afsluiten kunnen ze prima bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
er vergeten er hier vrij veel mensen dat defensie meer is dan de bv de marine :-). Er zijn genoeg landen die (ook democratische) delen van het leger inzetten voor handhaving van wetten, rechten en plichten van de eigen bevolking. Maar je moet inderdaad de kans geven aan de politie om het in eerste instantie zelf te doen, al dan niet met hulp van bepaalde onderdelen van defensie.
Efin, tijd voor leesvoer: https://www.politieacadem.../mediatheek/pdf/94129.pdf

[ Voor 18% gewijzigd door Yoshi op 26-01-2021 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:04
TvanW schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:44:
[...]

Jou winkel is zeker niet gesloopt :?
Dat er een winkel gesloopt is wil nog niet zeggen dat zijn verhaal niet klopt. Als hiervoor al het leger nodig is gaat er toch iets heel goed mis met de normale orde-handhaving. En het is logisch dat ze niet overal gelijk aanwezig kunnen zijn en dat er dus nog steeds dingen mis gaan, maar om daar gelijk defensie voor in te schakelen is wel een stap te ver (en daarnaast zorgt het waarschijnlijk vooral voor verdere escalatie ipv dat het echt helpt.)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 14:11
Metro2002 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:32:
[...]

Als de regels duidelijk niet voor de meerderheid nodig zijn moet je die regel niet invoeren maar moet je bestaande regels beter handhaven.

Dit is net alsof je de mensen die 150km/u over snelweg rijden wilt pakken maar je bent te lui om daar achteraan te gaan als agent dus verlaag je de maximum snelheid maar van 100km/u naar 50km/u voor al het verkeer met overal trajectcontroles die flitsen bij 51km/u
Dat zouden we in die situatie ook niet pikken, net als dat veel mensen de avondklok niet pikken omdat die helemaal niet buiten zijn om samen te scholen of de corona maatregelen te schenden.

Pak dat samenscholen en de overtreders aan.

Ik heb het al eerder aangehaald, ik heb meermalen de politie de afgelopen maanden moeten bellen vanwege illegale straatraces waar ze met tientallen mensen bij elkaar staan en de politie heeft daar nog exact 0 keer boetes uitgeschreven ondanks A) de Corona maatregelen en B) Je illegaal op een industrieterrein ophouden (APV) en C) je bent aan het straatracen (Dat moet dan wel net een heterdaad zijn)

Nu moet de rest van de maatschappij opdraaien vanwege dat laffe handhaaf gedrag.
Hoezo zijn die regels niet voor de rest nodig dan? Als je mijn reactie leest dan heeft dit ook juist invloed op de rest. Alleen zitten er altijd weer mensen tussen die vinden dat het geen betrekking heeft op hun.

Als men na 21:00 mag fietsen, waarom dan niet bij iemand op bezoek? Er mag nog steeds 1 persoon op bezoek komen. Waarom is het fietsen na 21:00 minder erg dan bij iemand op bezoek gaan? Omdat men dan alleen is? Ja theoretisch is de kans op besmetting daarbij minder groot is, maar als 1 zich niet aan de regels houdt waarom wel verwachten dat een ander het doet.

Sorry maar je vergelijking slaat nergens op. Die agent bepaald niet de regels, dat doet de politiek. Dus als die te lui is om erachteraan te gaan dan wordt die niet gepakt bij een snelheidsovertreding. Als de persoon het altijd doet krijgt die vast wel een keer een bekeuring op de mat.

Ik ben het er mee eens dat men de samenscholers eigenlijk aan moet pakken, maar je vergeet daarbij dat veel mensen die thuiswerken of gewoon werken minder snel bij mensen op bezoek gaan als men om 21:00 thuis moet zijn. De avondklok vermindert ook de hoeveelheid reizen en dus direct ook het aantal mensen wat bij elkaar op bezoek gaat en met elkaar in contact komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:44:
@Dido Wegen afsluiten kunnen ze prima bij helpen.
dit.

En laat hen de treinstations bewaken van steden waarvan overdag bekend is dat die in de avond een portie rellen en plunderingen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

white modder schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:45:
er vergeten er hier vrij veel mensen dat defensie meer is dan de bv de marine :-). Er zijn genoeg landen die (ook democratische) delen van het leger inzetten voor handhaving van wetten, rechten en plichten van de eigen bevolking.
Efin, tijd voor leesvoer: https://www.politieacadem.../mediatheek/pdf/94129.pdf
De marechaussee is ook defensie, en die hebben ook gewoon een politietaak. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Type-R739
  • Laatst online: 15:27
Dido schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:41:
[...]

Als er inderdaad sprake is van terrorisme dan kun je dat als bedreiging van de nationale veligheid zien en daar het leger tegen inzetten. Je gaat dan wel onherroepelijk een bepaalde grens over en je moet dus het tuig dat de problemen veroorzaakt als terroristische organisatie gaan aanmerken. Het kan - maar of je dat moet willen is een tweede.
Nou graag inderdaad ook allemaal berechten onder de vlag van terrorisme! Dit bedreigt de nationale veiligheid en volksgezondheid. Ze zijn 'georganiseerd' en veroorzaken deze chaos willens en wetens. Nu doorpakken en de burger beschermen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

Ardana schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:43:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf behoorlijk tegen de avondklok ben (om hoogstpersoonlijke redenen). Nu ligt rellen niet in m'n aard, maar demonstreren wel, en als je als 'anti-avondklokker' niet direct in 't hokje van de wappies geplaatst werd, zou ik vermoedelijk ook (vreedzaam) willen protesteren. Liefst met duizenden, tienduizenden mensen. En ja, als dan de avondklok weer afgeschaft werd, zou ik geen reden meer hebben om te protesteren.

En ja, mensen zijn boos en gefrustreerd, willen iets bereiken. Bij alles wat bereikt wordt, is er 'n deel dat zoiets heeft van "mooi, klaar, over tot de orde van de dag". Naast dat er uiteraard 'n deel is die relt om het rellen, maar ook een deel dat denkt "ha! We winnen! We gaan nog veel meer eisen!". It's all in the numbers.
Ik ben ook tegen de avondklok, maar zeker geen wappie.

Mijn redenen tegen de avondklok zijn:
- De avondklok is er als reactie op de feesten. (Die gaan toch door, de oplettende burger wordt gestraft.
- Hoe besmettelijk/erg Het virus is, hangt niet af van de tijd.
- Als single zit je feitelijk gevangen in isolatie, terwijl anderen doorfietsen.

Maar demonstreren en rellen zijn geen oplossing.

Ik reserveer €95/weekend om bij een vriend op bezoek te gaan.
Word ik op vrijdag gesnapt, blijf ik zaterdag thuis en anders ga ik zaterdag ook weg.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yoshi
MikeyMan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:46:
[...]

De marechaussee is ook defensie, en die hebben ook gewoon een politietaak. ;)
dat is ook waar ik op doel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 10:05

Wel als het allemaal in 1 stad plaatsvind, maar als het in 10 steden plaatsvind en je weet vooraf niet welke dan heeft de politie volstrekt onvoldoende capaciteit om dit een week vol te houden. Gaat ook wel om meer dan een enkele auto of een enkele ruit.....

Enne, zou je er ook zo over denken als jouw auto op zijn kant wordt gegooid of als jouw winkel geplunderd zou worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Euhmmmm????? Ik weet niet, kijk je de beelden ook? Afgebrande auto's, fietsen, vernield straatmeubiair en geplunderde winkels? En tot slot, godbetert, ziekenhuizen die aangevallen worden (Twente) of dreigen te worden aangevallen (Den Bosch).

Dit zijn geen "brandhaardjes" of "opgeschoten jochies" meer die een keer een ruitje intikken van een bushokje of een ei naar de politie gooien 8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:38
Mooi, Grapperhaus reageert duidelijk en fel :)
Hij waarschuwt de relschoppers dat ze zo snel mogelijk voor de rechter komen en niet wegkomen met een boete van 95 euro, die voor het overtreden van de avondklok geldt. "Deze mensen vallen in een heel andere categorie, namelijk die van het strafrecht."
Zwaar straffen dat tuig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yoshi
T.C schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:47:
[...]

- De avondklok is er als reactie op de feesten. (Die gaan toch door, de oplettende burger wordt gestraft.
- Als single zit je feitelijk gevangen in isolatie, terwijl anderen doorfietsen.

Word ik op vrijdag gesnapt, blijf ik zaterdag thuis en anders ga ik zaterdag ook weg.
Ik ben ook single, maar laten we wel wezen. Ik kan mensen ook perfect ontmoeten voor 21 uur. De avondklok die bij ons al veel langer heerst heeft mij niet meer of minder alleen doen voelen dan daarvoor.(wetende dat de regels bij ons ook al veel langer strenger zijn als in Nederland)

[ Voor 4% gewijzigd door Yoshi op 26-01-2021 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:45:
[...]

Dat er een winkel gesloopt is wil nog niet zeggen dat zijn verhaal niet klopt. Als hiervoor al het leger nodig is gaat er toch iets heel goed mis met de normale orde-handhaving. En het is logisch dat ze niet overal gelijk aanwezig kunnen zijn en dat er dus nog steeds dingen mis gaan, maar om daar gelijk defensie voor in te schakelen is wel een stap te ver (en daarnaast zorgt het waarschijnlijk vooral voor verdere escalatie ipv dat het echt helpt.)
Het was niet 1 winkel of 1 auto, en ja er is iets goed mis met de orde-handhaving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:05

Yucon

*broem*

@Dido wat is je alternatief als de ME het niet mee redt? In Den Bosch zijn ze door het oog van de naald gekropen.

Je kunt niet in elke stad 5 pelotons ME klaar hebben staan. De marechaussee heeft nog wat ME beschikbaar, en die zijn inmiddels ook al ingezet.
Precies dit is de reden dat het binnen 1 of 2 dagen flink minder moet worden. Zo niet krijg je een olievlek die zich uitbreidt en is het zeker niet meer in te dammen is. In dat opzicht is het bijna vergelijkbaar met de verspreiding van corona..

[ Voor 11% gewijzigd door Yucon op 26-01-2021 12:50 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Ramon schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 06:57:
Is er dan niemand met sympathie voor deze relschoppers? Ik bedoel; we nemen ze alles af wat hun leven en daarmee hun identiteit vormt: hun werk, hun uitgaan, hun shoppen, noem het maar op en de regering heeft het hun afgepakt in het laatste jaar en met wat voor reden? Dat er een paar oude mensen aan "een griepje" overlijden...
......

Wij als Tweakers hebben heb over het algemeen makkelijk met onze kantoorbaantjes die makkelijk naar thuis te verhuizen zijn en onze neiging om überhaupt binnen te blijven maar niet iedereen is zo gelukkig.
Even voor de goede orde, dit moet ik echt even serieus aanstippen:

- Noord-Italie; Het leger moest helpen met de afvoer/verwerking van de vele doden
- Ecuador; systeem begaf het, doden lagen dagen lang op de openbare straat
- Portugal; Zorgsysteem ontploft
- Engeland (Londen!) ; zorgsysteem ontploft. Brandweer rijdt ambulances om extra handjes te hebben, en ambulances worden ingezet als bedden (beentje breken = 8 uur op straat liggen tot er ruimte is voor je)
- Ierland ; zorgsysteem kaput
- New York; zorg is iets uit sprookjes en verhalen over vroegah. gevangen bezig met aanleg van massagraven, vrachtwagens met lijken gevonden want verwerking ging alsnog niet snel genoeg.
- Brazilie; familieleden op zoek naar zuurstofflessen in alle uithoeken, om te doneren, want ziekenhuizen zijn door de voorraad heen. Letterlijk stikken dus als je Corona hebt.
- LA; ambulances die rondrijden? wasda?
- Belgie; corona kost meer levens dan WW2

Genoeg steden en landen die ondertussen als voorbeeld dienen van 'dat griepje'. Hoeveel winters heb jij meegemaakt waarin je dat al hebt gezien in de headlines, uit alle continenten en uithoeken...

Ja, het is makkelijk roepen zo vanaf je kantoorbaantje nietwaar? Totdat je echt feiten ziet. Om ons heen staat de halve wereld in de fik, en de wind staat onze kant op momenteel.

Lokaaal in nederland, de vraag nu, kijkend naar uitval in de zorg (ziekte, corona, overspannen, burn-out) is niet of maar wanneer Nederland in dat rijtje komt te staan. Het leger levert al volop steun, overal wordt maximaal de rek gezocht, de enige resterende maatregel is dat we alsnog een echte lockdown krijgen.
Alles valt of staat met hoe verre (dus niet 'of' enkel 'hoe erg') de britse variant hier straks serieus voet aan de grond krijgt en de ziekenhuizen daar tijdig klaar voor zijn wat betreft wegwerken van de vorige piek. Vele maatregelen zoals 'designated survivor' protocollen (i.e. mensen die zich nu vrijwillig volledig isoleren om werk over te nemen in geval van nood/besmettingen) zijn van kracht op meerdere niveau's om aan te geven hoe hoog zorgen oplopen.

Dus blijf lekker posten vanaf je kantoorbaantje, lekker makkelijk roepen en scoren zo. De rest moet zich niet zo aanstellen en beetje medelijden hebben met 50 relschoppers, tis maar een griepje zoals we elk jaar zien...

[ Voor 3% gewijzigd door Xanaroth op 26-01-2021 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
[...]

Ik ga op vrijdag / zaterdag ook naar één vriend toe. Ik vermijd wel feestjes en grote partijen (die er toch niet meer zijn) omdat ik niet mee wil helpen aan het erger maken van de situatie. Maar ik plan doordeweeks wel anders in, als ik 's-avonds niet de deur uit hoef prima. Moet er toch iets gebeuren doe ik dat de volgende dag of voor 21:00. Ik ben ook tegen de avondklok, maar hij is er nu eenmaal en voor 90% hou ik me eraan, maar zoals je zegt, als single is het geen pretje als je helemaal niks meer mag.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Philpend schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:47:
[...]

Wel als het allemaal in 1 stad plaatsvind, maar als het in 10 steden plaatsvind en je weet vooraf niet welke dan heeft de politie volstrekt onvoldoende capaciteit om dit een week vol te houden. Gaat ook wel om meer dan een enkele auto of een enkele ruit.....

Enne, zou je er ook zo over denken als jouw auto op zijn kant wordt gegooid of als jouw winkel geplunderd zou worden?
Precies, het gaat erom dat de orde wordt gehandhaafd in het land. Als de politie het niet meer aan kan, dan moet het leger worden ingezet om te assisteren.

Zoals bijv. ook het leger is ingezet om te assisteren in verpleeghuizen.

Gezien de rellen die hebben plaatsgevonden, is het duidelijk dat de politie er niet in heeft geslaagd om de orde te handhaven (ik leg niet de schuld bij de politie). Dus ik ben voor om alle middelen incl. het leger in te zetten om de orde te handhaven.

NOSIG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Overigens is leger inzet ook een breed begrip. Die hoeven natuurlijk niet gelijk met een houwitser aan de slag. Wegen afsluiten kunnen ze prima bij helpen.
Moest even hardop lachen om dikgedrukte _O- :D

Verder helemaal eens met je post d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:38
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:49:
Mooi, Grapperhaus reageert duidelijk en fel :)

[...]

Zwaar straffen dat tuig.
idd, mijn enige gedachtegang hier is de klassieke "Je Doet Niet Meer Mee" van Jan-Jaap van der Wal :X 8)7.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

[...]
Ik heb ook 2x € 95 gereserveerd, niet om er direct uit te gaan, maar om mezelf een gevoel van vrijheid te kopen.

Want daar komt het wel op neer: als je maar rijk genoeg bent, kun je je vrijheid kopen. Wat dat aangaat mag er echt 'n keer 'n inkomens/vermogens-afhankelijk strafsysteem ingevoerd worden.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
SgtElPotato schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:51:
[...]
Ik ben ook tegen de avondklok, maar hij is er nu eenmaal en voor 90% hou ik me eraan, maar zoals je zegt, als single is het geen pretje als je helemaal niks meer mag.
Je mag helemaal niks meer????
Je mag nog heel veel, alleen niet meer tussen 21.00 en 04.30 op straat zijn. Wees 'ns inventief en verzin wat zodat je, ondanks die maatregel, toch 'bij elkaar' kunt zijn. Dat is met de huidige digitale mogelijkheden toch helemaal geen probleem meer?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:38
Ardana schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:54:
[...]

Ik heb ook 2x € 95 gereserveerd, niet om er direct uit te gaan, maar om mezelf een gevoel van vrijheid te kopen.

Want daar komt het wel op neer: als je maar rijk genoeg bent, kun je je vrijheid kopen. Wat dat aangaat mag er echt 'n keer 'n inkomens/vermogens-afhankelijk strafsysteem ingevoerd worden.
Of je blijft gewoon thuis, waarom zijn de regels niet op jouw toepasbaar ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Dido schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:41:
[...]
Ik hoop echt dat we dat kunnen vermijden - maar jij verwacht dat een meerderheid dus echt graag dictatoriale taferelen op de Nederlandse pleinen wil zien? Tenminste, ik ken de confrontatie leger <-> eigen bevolking eigenlijk alleen uit dictaturen en aanverwachte landen (inclusief de VS, ja).

Inzet tegen terrorisme is eigenlijk de enige "spin" die ik me kan voorstellen, maar dat lijkt me dus (op dit moment nog) niet aan de orde.
Ik vind het bewaken van zaken (ziekenhuizen/ gemeentehuizen/ bureau's van politie) geen " dictatoriale taferelen " maar bittere noodzaak nu :{ Ik zeg niet dat ze gelijk moeten gaan schieten met scherp, maar bewakende functie kunnen ze prima uitoefenen!

En ja: Ik denk dat een heeeeeeeeeeeeel groot deel van de bevolking dit wil om dit te stoppen!

Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
En voor de duidelijkheid, dit gaan we dus niet doen:
-Ranten
-Uitlokken of woorden in de mond leggen
-Wijzen naar bepaalde bevolkingsgroepen
-Gruwelijke beelden
-Oproepen tot geweld vanuit welke motivering dan ook
-Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
-Whataboutisme
-Het reageren op overduidelijk slechte reacties
-Discussies over rassen/afkomst en IQ

Over het nut van de avondklok als maatregel en andere Corona maatregelen (op een serieuze manier): Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4