Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
marteltor schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:14:
[...]

Dat klopt. Ik zou er als overheid naar streven dat mensen positief zijn, en niet neutraal.

Als je zegt: "commentaar hebben op de overheid is makkelijk, beste stuurlui staan aan wal", dan geef ik je gelijk. Maar kijk eens naar Duitsland. Om je een aantal dingen te noemen die hier volledig fucked up zijn gegaan:

- beschikbaarheid van mondkapjes
- advies mondkapjes aan ouderenzorg
- advies mondkapjes in openbaar (halstarrige Jaapie weet het beter dan alle andere topvirologen)
- repatrieringsvluchten amateuristisch geregeld. Ik weet het, want ik heb het mogen ervaren. Waar Duitsland een lading A380s richting Australie en Nieuw Zeeland stuurt en zo zelfs mensen uit andere landen kan meenemen, was de Nederlandse organisatie een bende. Tientallen mensen kregen tickets in hun mailbox die op naam stonden van iemand anders. Vluchten die kort van te voren nog geannuleerd worden.
- Scholen dicht; in omringende landen niet
- Britse variant heel gevaarlijk hoorden we rond Kerst. 4 weken later gaan eindelijk vluchten vanuit UK niet meer door.
- belabberde aandacht voor ventilatie in het algemeen
- geen extra aanpak om overgewicht nu juist aan te pakken; hier had een groot programma voor opgezet kunnen worden

Ik kan nog wel even door gaan. Maar heb nog andere dingen te doen.

Ik kan je op een briefje geven: pas over 2 maanden gaan we FFP2 maskers verplichten.
aangezien dit topic overduidelijk over de rellen van de afgelopen dagen gaat; je gelooft toch niet dat die plunderaars/relschoppers ook maar een fractie weet hebben van wat jij hierboven beschrijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02-2021
marteltor schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:14:
[...]

Dat klopt. Ik zou er als overheid naar streven dat mensen positief zijn, en niet neutraal.

Als je zegt: "commentaar hebben op de overheid is makkelijk, beste stuurlui staan aan wal", dan geef ik je gelijk. Maar kijk eens naar Duitsland. Om je een aantal dingen te noemen die hier volledig fucked up zijn gegaan:

- beschikbaarheid van mondkapjes
- advies mondkapjes aan ouderenzorg
- advies mondkapjes in openbaar (halstarrige Jaapie weet het beter dan alle andere topvirologen)
- repatrieringsvluchten amateuristisch geregeld. Ik weet het, want ik heb het mogen ervaren. Waar Duitsland een lading A380s richting Australie en Nieuw Zeeland stuurt en zo zelfs mensen uit andere landen kan meenemen, was de Nederlandse organisatie een bende. Tientallen mensen kregen tickets in hun mailbox die op naam stonden van iemand anders. Vluchten die kort van te voren nog geannuleerd worden.
- Scholen dicht; in omringende landen niet
- Britse variant heel gevaarlijk hoorden we rond Kerst. 4 weken later gaan eindelijk vluchten vanuit UK niet meer door.
- belabberde aandacht voor ventilatie in het algemeen
- geen extra aanpak om overgewicht nu juist aan te pakken; hier had een groot programma voor opgezet kunnen worden

Ik kan nog wel even door gaan. Maar heb nog andere dingen te doen.
Het hele RIVM faalt in het handelen op een complexe uitbraak als deze. Het is veiliger om heftig te reageren dan terughoudend. In December had ik al door dat dit uit de hand liep, het land had dicht moeten gaan voor carnaval.

Zie dit stukje van taleb, op hoe je moet reageren op een pandemie

https://mobile.twitter.co...21486205847646208?lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
bikabob schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:18:
[...]

Het hele RIVM faalt in het handelen op een complexe uitbraak als deze. Het is veiliger om heftig te reageren dan terughoudend. In December had ik al door dat dit uit de hand liep, het land had dicht moeten gaan voor carnaval.

Zie dit stukje van taleb, op hoe je moet reageren op een pandemie

https://mobile.twitter.co...21486205847646208?lang=en
Op geenstijl stond het in januari al vol met filmpjes die uit china uitgelekt waren idd.
En ook recenter is het fout gegaan. In oktober riep ik al: er komt een lockdown in november. Ik durfde er echt om te wedden. Helaas niet gebeurd. Mijn idee was: lockdown in november, dan cijfers begin december laag. Rond sinterklaas gaan mensen toch bij elkaar op bezoek, dus dan zijn de cijfers door die lockdown laag, en krijg je niet een piek rond kerst.
Maar nee hoor. Deze pannenkoeken gaan een lockdown instellen rond kerst, terwijl je gewoon weet dat een aantal mensen zich daar niks van aantrekt omdat het kerst is. Daardoor zitten we nu nog met >4k besmettingen per dag en nu dus die avondklok. Echt te dom voor woorden.
_Bailey_ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:17:
[...]

aangezien dit topic overduidelijk over de rellen van de afgelopen dagen gaat; je gelooft toch niet dat die plunderaars/relschoppers (a.k.a. genetisch afval) ook maar een fractie weet hebben van wat jij hierboven beschrijft?
Nee, die gasten waren puur op rellen uit. Mogelijk was dit op museumplein overdag, afgelopen weekend, anders.

[ Voor 23% gewijzigd door marteltor op 26-01-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 20:04
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:47:
[...]
Wat is er zo lastig aan binnen blijven? Dit is echt typisch iets voor de westerse wereld, regels zijn goed zolang ze maar niet voor mij gelden als ik er last van ondervind.

*knip*

Het is facinerend om te zien dat aziaten volgzamer zijn.
ligt er aan wat er natuurlijk gedaan wordt. voor jou en mij is het minder buiten zijn 's avonds geen probleem.
maar bij mij in de wijk zijn er altijd jongeren op straat, 12-~20 jaar m/v, en dat zijn zowel mensen met waarvan er de overgroot ouders niet in nederland woonden als waarvan wel en is geen duidelijk pijl op te trekken.
en ik woon wat dat betreft in een gemĂȘleerde wijk met alle afkomsten en huizen van sociale huur tot 700k. in het noorden

maar als je naar hun activiteiten kijkt dan is het vooral verveling. verveling die waarschijnlijk alleen thuis nog groter is of zoals meerdere buren roddelen. de ouders willen de drukte 's avonds niet binnen omdat ze na een dag hard werken "geen zin hebben" om dit ook nog te doen. en ze zoeken elkaar natuurlijk op, want ze zitten allemaal in hetzelfde schuitje en trekken elkaar mee naar "beneden" tot het de normaalste zaak is en van een afstand norm overschrijdend is

en als er dan een avondklok ingesteld wordt ja dan moeten ze opeens thuis zitten ipv met hun vrienden (m/v) buiten te lopen "kutten" en gaan de ouders dan opeens wel "opvoeden" volgens de nederlandse norm terwijl ze zelf overdag thuis werken met de ontwikkelende jeugdigde(n) erbij.
ik zie het niet gebeuren, niet in nederland.
dit is gewoon een structureel probleem in de samenleving van te hard werken om beter te zijn dan de buren (keeping up with the johnssons) maar dat eigenlijk niet vol kunnen houden
met alle shit die daar achter weg komt. financieel en het achterstellen van je familie.
en ik hoop dat ik nooit zo wordt. alhoewel een beetje reflectie doe ik hetzelfde ook op bepaalde vlakken door "sociale druk en verwachtingen". #deblankeopgeleiddeman

In azie is het idem, van 1e lijns verhalen, echter is de sociale controle in bijv. vietnam veel stricter en worden daar ook posters rond gedeeld met teksten als "ziet u uw buurman buiten kuchen en meld hij zich niet. Meld de politie!" of "ziet u een bekende na de avondsluiting. geef ze aan"
en dat wil je ook niet

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenneman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:09:
[...]

Bazzh kruipt weer snel in de slachtofferrol, met "jullie spelen op de man". Ja, wat verwacht je dan, als jij zelf verkondigt dat "jij" het allemaal onzin vindt? Moeten we het dan over een hypothetische figuur hebben?
Neehoor, geen slachtofferrol. Gewoon observeren. Je ziet hier precies wie de aanval op de persoon kiezen bij gebrek aan argumenten. Je kunt wel gaan wijzen dat "jij" het probleem bent, maar dat bewijst meer dat "jezelf" het probleem bent (al was jij niet degene die mensen die om 21:10 uur thuiskomen van een stukje fietsen "onderdeel van het probleem" noemde).

Moraalridderij eerste klas. En dat ben ik hier ook wel gewend hoor. Ik snap ook best dat het frustrerend kan zijn dat een ander gewoon "tot hier en niet verder" zegt en je dat zelf dus niet durft bijvoorbeeld. Dan moet je natuurlijk ook gewoon naar discussietechnieken grijpen waarmee je mogelijk de discussie zo verziekt dat een ander afhaakt en je "toch gelijk" hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:36
De rellen en plunderingen in de avond/nacht hebben weinig met protesten te maken... Dat is puur sensatie, vernielzucht, oppertunisme en vandalisme.

Bij de daadwerkelijke protesten heb je natuurlijk ook sensatiezoekers en herrieschoppers, maar ook een deel wat inderdaad 'tegen de overheid is' en om die reden de confrontatie opzoekt. Dat vind ik toch heel wat anders dan moedwillig een stad afbreken en winkels plunderen, dat doe je puur voor jezelf.

En dan heb je natuurlijk ook de mensen die het heel spannend en interessant vinden, blijven rondhangen en dan verbaasd zijn dat ze een klap oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
Het lastige in deze discussie is als je het beetje bij de naam zou noemen het een racisme discussie zou worden, maar er is een bepaalde groep enorm oververtegenwoordigd. Het is een symptoom van een probleem wat al langer speelt.

De groep valt compleet buiten de samenleving en heeft denk ik ook een enorme zelfhaat, wat zich bij een extreme maatregel dan flink uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 22:45

Mfpower

In dubio

RM-rf schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:14:
Overigens, ik heb sterk de indruk (als buitenlander die nederland vanuit het buitenland cq duitsland volgt maar er ook enige malen geweest ben afgelopen jaar) dat nederland juist ook nu het gevolg ervaart van een ontzettend slap en vrijblijvend beleid, waar alles aan de 'goodwill' van burgers overgelaten werd en de hele tijd geroepen werd dat het om 'willen' zou gaan..
of om 'meedoen'.. alsof het een vrijwillig spellletje is/was.

Een aantal van de nederlandse persconferenties die ik zag hebben me bijna geshokckeert hoe weinig het ging om daadwerkelijke beslutien die de regring nam en oplegde, en hoeveel men praatte over 'adviezen' en 'eigen bereidheid gedrag aan te passen' en vrijwilligheid.

Met alle respect, maar soms zijn regels gewoon keihard en zegt de regering bepaalde dingen die misschien niet leuk zijn, maar wel moeten en dan is het klaar: de Regels zijn de regels en de Wetten zijn de Wet.
dan wordt daarover niet eerst eindeloos gemekkert of gejeremiert...
heeft het ook geen zin te roepen dat je 'er op tegen bent' en 'het er niet mee eens bent'...
of dat je 'niet meer mee wil doen'.

Dit sooort rellen komen niet voor in landen waar al vanaf het begin gewoon keihard en duidelijk regels ingesteld zijn en gehandhaaft werd...
in een deel, zeker op het oostelijk halfrond (nieuw-zeeland, australie, japan, china, taiwan en zuid-korea) zelfs vooral omdat de maatregelen ook heel vveel succes gehad hebben en het risico grotendeels enork terug gebracht door het hard en streng optreden.

in europa en amerika heeft men helaas in heel veel landen enorm slap en vrijblijvend gehandeld, veel individuele vrijheid toegelaten, wat helaas ook vooral tot veel misbruik en overtredingen geleid heeft en een grote verspreiding en nu dus mutaties die steeds sterker opkomen (deze kunnen pas succesvol worden bij genoeg verspreiding)..
En nu protesteren juist degenen die de meeste vrijheid genoten hebben het meest ertegen dat er nu op een lat moment nog steeds hardere maatregelen nodig zijn.

Alexis de Tocqueville heeft ooit een interssante vaststelling gedaan, en dat is dat de maatschapelijke opwinding over misstanden groter wordt, als mensen ook minder directe levensbedreigende zorgen hebben en juist een betere welstand hebben:

[...]

Ook stelde hij vast dat veel opstanden en rellen ontstonden door een te late poging misstanden op te heffen, waarbij juist een poging van de Overheid _eindelijk_ een lang bestaande misstand aan te pakken door een maatregel juist extra 'boosheid' en lust tot opstand opwekt:
vaak als uitbarsting van een al veel eerder opgebouwde stress en opstandigheid
Ik deel jouw verhaal bijna volledig. Wat er gebeurd is, is dat er veel te lang veel te nalatig regels zijn opgesteld door de overheid, met daarbij een neerbuigende communicatie. De VO scholen zijn oneindig lang open geweest bijvoorbeeld, waardoor de besmettingen heel lang konden blijven groeien ondanks internationale consensus dat op die leeftijd gewoon virus verspreid wordt. Ook werd er in sommige dingen te laat gereageerd (testcapacitiet). De communicatie was echter dat de bevolking zich niet genoeg aan de regels hield (en er is/was veel meer mis met de communicatie). Ook werden er onnodige maatregelen genomen (sluiten van natuurgebieden bijvoorbeeld) waardoor er eenduidig beleid ontbrak. Persoonlijk ben ik altijd voor stevigere maatregelen geweest. Waarom? Voor veiligheid van mezelf, gezin, en mensen om mij heen en ook de zorg (ik geef heel bewust die volgorde aan).

Maar wat er nu gebeurt is niet het herstellen van de fouten; het is een regel die als een sleepnet de goeden en de kwaden raakt, en voor veel mensen zoals ik die het al zwaar hadden met de beperkingen (doch ze met veel begrip opvolgden) de druppel om nog een gezond leven te kunnen leiden. Ik vind de regel dan ook buitenproportioneel en onrechtvaardig, om maar niet te spreken over de matige onderbouwing van de werkzaamheid. Er is ook geen afweging gemaakt of gecommuniceerd over de sociale gezondheid van mensen of rekening gehouden met de "onderkant" van de samenleving waar het natuurlijk al jaren borrelt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
De overheid moet ook gewoon zeggen, we stoppen pas met de lockdown en avondklok als 75% van de bevolking is ingeënt en de R-waarde onder de 0.5 zit. Dat is gewoon super duidelijk en goed te meten. Nee in plaats daarvan roepen ze dat de huidige maatregelen gelden tot 8 februari. Op 8 februari blijkt dan dat het allemaal nog niet kan en wordt alles dus weer verlengt. Keer op keer. Daar raken met gefrustreerd door.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:19

polthemol

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:21:
[...]

Neehoor, geen slachtofferrol. Gewoon observeren. Je ziet hier precies wie de aanval op de persoon kiezen bij gebrek aan argumenten. Je kunt wel gaan wijzen dat "jij" het probleem bent, maar dat bewijst meer dat "jezelf" het probleem bent (al was jij niet degene die mensen die om 21:10 uur thuiskomen van een stukje fietsen "onderdeel van het probleem" noemde).

Moraalridderij eerste klas. En dat ben ik hier ook wel gewend hoor. Ik snap ook best dat het frustrerend kan zijn dat een ander gewoon "tot hier en niet verder" zegt en je dat zelf dus niet durft bijvoorbeeld. Dan moet je natuurlijk ook gewoon naar discussietechnieken grijpen waarmee je mogelijk de discussie zo verziekt dat een ander afhaakt en je "toch gelijk" hebt.
ah joh, gewoon slachtofferrol hier van je. Je hebt geen enkel zinnig argument, je hele standpunt is 'ik bepaald zelf wel welke regels van toepassing zijn op mij en welke niet'. De facto zeg je eigenlijk: ik ben mijn eigen overheid wel. Daarna ga je de (als je het over debattrucjes hebt) weg op van scope creep: kom met een argument wat 1mm voorbij de regel ligt ('ja ik ben om 21:10 dan terug op mijn fiets, is toch niet erg'), want daarna kun je de casus maken ('als 21:10 niet erg is, 21:11 is ook niet erg') enz. Je negeert daarbij dat regels en wetten zelden individueel worden opgelegd in ons land.

Nu veeg je het weg met 'moraal ridderij'.

Als je de casus wil weten: ik spendeer al meer dan een jaar in huis met een vriendin die dringend GGZ hulp nodig heeft en deze niet kan krijgen omdat we van lockdown naar lockdown gaan, vanwege mensen die 'zelf wel bepalen wat goed is voor hun'. Die het 'zo zwaar hebben' met thuis zitten. Weet je wat zwaar is? Thuis zitten met 2 kinderen, een full time baan en een vriendin die je moet ondersteunen ook nog daarbij.

Maar ga vooral door met hoe jij slim genoeg bent om infectie te voorkomen en daardoor gevrijwaard bent van regelgeving.

Het bewijs dat 'jij' deel van het probleem bent lever je zelf. Het probleem is het eeuwige buigen van regels, het 'het staat niet zo expliciet omschreven dus het mag!'-gevoel, het 'ja maar 21:10 ius bijna 21:00 dus het is ok', het 'dan betaal ik de boete wel, maakt dat me uit'. Dat maakt je deel van het probleem en dat zijn je eigen woorden.

*knip*

[ Voor 2% gewijzigd door Standeman op 26-01-2021 10:58 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:57
Tristan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:27:
De overheid moet ook gewoon zeggen, we stoppen pas met de lockdown en avondklok als 75% van de bevolking is ingeënt en de R-waarde onder de 0.5 zit. Dat is gewoon super duidelijk en goed te meten. Nee in plaats daarvan roepen ze dat de huidige maatregelen gelden tot 8 februari. Op 8 februari blijkt dan dat het allemaal nog niet kan en wordt alles dus weer verlengt. Keer op keer. Daar raken met gefrustreerd door.
Ah, een beetje zoals de routekaart. Daar stond de avondklok niet eens op...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Prima, dan kunnen we 2021 gelijk helemaal afschrijven want met al dat gezeur en problemen rondom de vaccins gaat dat hem niet worden dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Eens, 'de bevolking' vraagt al maanden om een beetje perspectief. En die kan de overheid ook niet geven, simpelweg omdat je het virus niet direct controleert. Wat je wel kunt doen is wat jij zegt, de randvoorwaarden voor versoepelingen helder maken ipv over x weken kijken we weer, want daar kan niemand wat mee.
NESFreak schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:31:
[...]

Ah, een beetje zoals de routekaart. Daar stond de avondklok niet eens op...
Precies, welke versie bedoel je :+

[ Voor 12% gewijzigd door renegrunn op 26-01-2021 10:33 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:21:
[...]

Een heleboel woorden, waarbij je slotpunt weer lijkt te zijn dat je denkt dat men (de moraalridders) hier "niet durft", en dat jij als voorvechter van de vrijheid het allemaal wel "durft"

Nee Bazzh, we snappen gewoon dat je na je 16e niet meer continu de confrontatie hoeft op te zoeken.
We snappen dat er een doel achter de maatregelen zit, en dat er nu eenmaal een bepaalde tijd als grens moest worden gekozen. De mensen die de regels aan hun laars lappen (met of zonder argumenten), dat zijn niet de mensen die "durven", dat zijn mensen die het niet kunnen/willen snappen.

Als je zelf geen zinnig argument meer kunt inbrengen, is het inderdaad altijd een goed idee om te gaan wijzen naar de vorm, niet de inhoud. :w

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flame

[ Voor 99% gewijzigd door Standeman op 26-01-2021 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
RodeStabilo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:32:
[...]

Prima, dan kunnen we 2021 gelijk helemaal afschrijven want met al dat gezeur en problemen rondom de vaccins gaat dat hem niet worden dan.
So be it, denk ik dan. Ook ik en mijn gezin hebben het zwaar en zijn erg moe. Maar de overheid moet gewoon zeer strak erop zitten en duidelijker communiceren. Het is alles of niets in dit geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
Voor de mensen die duidelijkheid, visie en organisatie verwachten van de VVD heb ik nog een nare boodschap.....

Rutte is een manager, geen leider. Managers schuiven verantwoordelijkheden (en schulden) af.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Tristan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:37:
[...]

So be it, denk ik dan. Ook ik en mijn gezin hebben het zwaar en zijn erg moe. Maar de overheid moet gewoon zeer strak erop zitten en duidelijker communiceren. Het is alles of niets in dit geval.
Nou, dat is nu toch gebeurt dan?

Wat is er onduidelijk aan "na 9 uur niet de straat op"?
Hoe hadden ze het nog duidelijker kunnen neerzetten?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Jeroenneman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:38:
[...]

Lees nou ff wat @Tristan eerder schreef. Gaat niet over de avondklok zelf...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Ondanks dat ik er alleen invloed op heb door me aan de regels te houden wil ik dat nog niet accepteren. Al kost het wel heel veel moeite en ben erg somber gesteld. Er komt me iets te weinig goed nieuws m'n kant op de laatste weken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• denPes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-02 09:29

denPes

delete account

Het grootste onbegrip voor demonstraties (de vernielingen aan private goederen daargelaten) komt doordat we in verschillende bubbels leven.

Je hebt een bubbel die financieel niet, of/en qua werkomstandigheden nauwelijks in de problemen komt door de corona maatregelen. Dan heb je ook nog een bubbel bij wie het water tot aan de lippen reikt door de financiele problemen. En een bubbel bij wie de werkomstandigheden een pak slechter zijn geworden, door alle extra protocollen van hogerhand bepaald. En een bubbel die ervaart dat ze hun leven niet kunnen leven ( een gedeelte van de jeugd) zoals ze willen.

Iemand die een vaste uitkering ontvangt, of zijn inkomen krijgt als ambtenaar, of als werknemer werkzaamheden doet in bijvoorbeeld ict, waar er nauwelijk last is met de maatregelen, die zal vol ongeloof en onbegrip naar deze uitingen kijken. Andersom zullen de mensen die compleet door hun spaargeld heen zijn, en bij wie de financiele en hierdoor maatschappelijke gevolgen dramatisch zijn, geen begrip kunnen opbrengen voor de totalitaire maatregelen en hautaine reactie van de andere groep.

Hetzelfde geldt voor mensen 30+ die hun jeugd al hebben gehad, en geen begrip kan opbrengen voor de jeugd die gewoon levenservaringen wil opdoen in het leven, ipv binnen opgesloten zitten). Diezelfde jeugd die nota bene zo goed als totaal geen last heeft van covit19.

De media begrijpt ook niet waarom ze zo gehaat worden. Dit kom grotendeels niet door conspiracy theorien, maar doordat een groep mensen de propaganda van de media doorziet, en het beu is.

Propaganda draait meestal rond de waarheid. Het is het brengen van eenzijdige waarheid, en waarheid presenteren, zonder of met een andere context. Dit is wat de media al tijden doet. Jaarlijks verstikken er 100 mensen in een balpen. De media gaat bij wijze van spreken vervolgens elke dag dramatisch nieuws brengen over hoe gevaarlijk balpennen zijn. Met andere woorden, de absolute uitzonderingen van over de hele wereld worden gepresenteerd als een extreem gevaarlijk fenomeen. Covit19 is, volgens de cijfers, niet of nauwelijks, gevaarlijk voor de mensen onder de 70, en dan ook nog eens met onderliggende klachten. Toch worden alle uitzonderingen van over de hele wereld in de media gepresenteerd als een normaliteit van de covit19 gevolgen.

Dezelfde media die een tijdje terug een demonstratie in Berlijn (anti cornona maatregelen) heeft gepresenteerd alsof het een kleine groep extremisten en raddraaiers was. De waarheid is dat er meer dan een half miljoen gewone mensen waren, en een hoop bekende mensen, waaronder Robert F Kennedy Jr. die nog eens de woorden "Ich bin ein Berliner" heeft uitgesproken. Dit is overigens een structureel probleem bij de media. Mensen die enkel de mainstream media volgen zien deze propaganda niet. De kleine groep mensen die verder kijken, zien de enorme discrepantie tussen de waarheid en wat er wordt gepresenteerd. Vandaar de haat tegen de media.

En de overheid respecteert zogezegd het demonstratie recht. Maar dan wel maximaal met 500 mensen die op een van de stippen mogen gaan staan die de overheids diensten daar hebben aangebracht om zogezegd aan de veiligheidsnormen te voldoen. Het liefst heeft de overheid dat 500 demonstranten ergens in een weiland in Friesland gaan demonstreren zodat niemand er last van heeft. Het doel van een demonstratie is juist je ongenoegen te uiten. Maar om een uiting kenbaar te maken, moeten er wel mensen zijn aan wie je het kunt tonen. Dit is 1 van de redenen van dit geweld.

Zolang de ene bubbel, die van achter hun pc in hun verwarmde huis met een volle koelkast geen begrip kan opbrengen voor de andere bubbels, waarbij er een hoop volk zit dat alles al heeft verloren of dreigt te verliezen door de maatregelen, zullen we nooit tot een oplossing komen. Wanneer 50+ die hun eigen jeugd als in vrijheid hebben beleefd de jongeren gaan opsluiten, hoeven echt niet op begrip van een deel van die jongeren te rekenen. En zal dit nog verergeren, tenzij de overheid er nog meer geweld er tegenover gaat zetten. Wapenstokken, wapen, tereur brigades aan de ene kant, en aan de andere kant een verzetsgroep met aanslagen?

Het wordt misschien eens tijd om de prioriteiten nog eens op een rijtje te zetten, en de discussie aan te gaan.

delete account

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:38
@denPes ik heb alle begrip voor onvrede bij de groep die alles is verloren. De ondernemer die zijn spaarcenten ziet verdampen door de lockdown. Maar zoals eerder gezegd heb ik heel sterk mijn twijfels of dĂĄt de types zijn die staan te rellen en de ruiten ingooien bij andere ondernemers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tristan
Jeroenneman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:38:
[...]

Lees mijn bericht waar jij op reageerde nog eens dan. Er zijn maar twee voorwaarden waar aan voldaan moet worden om het oude normaal terug te laten keren. Het heeft geen zin om elke keer weer de hoop te hebben dat het op een bepaalde datum allemaal weer beter is, want dat is het voorlopig gewoon nog niet.

Ik heb veel vrienden om mij heen die allemaal hopen dat op 8 februari de scholen weer open mogen. Rutte heeft dat dan wel niet met harde bewoording gezegd, maar doordat men op 8 februari weer gaat kijken hoe de stand ervoor staat heeft hij de hoop gewekt. Wat denk jij dat er na 8 februari gaat gebeuren? Die scholen gaan natuurlijk niet open met als gevolg dat iedereen met kinderen weer teleur gesteld zijn en weer iets minder positief raken. Zo glijden we langzaam af naar een land vol met burnouts. Echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De Nederlandse demonstranten willen hun werkgebied uitbreiden: er zou nu ook opgeroepen worden om in België te gaan rellen, de eerste molotov-cocktails zijn al door de demonstranten geworpen:
De autoriteiten van enkele Belgische grensgemeenten vrezen dat de gewelddadigheden en plunderingen van Nederland overslaan naar België, schrijft De Standaard. Op sociale media worden oproepen gedeeld om komend weekend in Turnhout, Sint-Niklaas en Maasmechelen de straat op te gaan. "Heel wat mensen hebben de oproep al gezien", zegt burgemeester Paul van Miert van Turnhout tegen de Belgische krant. "Zelfs al is het vaak een screenshot van een screenshot, het is wel een inktvlek die uitdijt."

Op Facebook noemt de burgemeester van Maasmechelen, Raf Terwingen, de circulerende oproepen "onaanvaardbaar en verwerpelijk". In Maasmechelen, vlak over de grens met de Nederlandse provincie Limburg, werd gisteren al een molotovcocktail gegooid naar het huis van een oud-burgemeester. "Maasmechelen, we gaan beginnen", zou op beelden daarvan te horen zijn.
(uit het liveblog van de NOS: https://nos.nl/liveblog/2...rkzaamheden-begonnen.html)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
denPes schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:40:
Het grootste onbegrip voor demonstraties (de vernielingen aan private goederen daargelaten) komt doordat we in verschillende bubbels leven.

Je hebt een bubbel die financieel niet, of/en qua werkomstandigheden nauwelijks in de problemen komt door de corona maatregelen. Dan heb je ook nog een bubbel bij wie het water tot aan de lippen reikt door de financiele problemen. En een bubbel bij wie de werkomstandigheden een pak slechter zijn geworden, door alle extra protocollen van hogerhand bepaald. En een bubbel die ervaart dat ze hun leven niet kunnen leven ( een gedeelte van de jeugd) zoals ze willen.

Iemand die een vaste uitkering ontvangt, of zijn inkomen krijgt als ambtenaar, of als werknemer werkzaamheden doet in bijvoorbeeld ict, waar er nauwelijk last is met de maatregelen, die zal vol ongeloof en onbegrip naar deze uitingen kijken. Andersom zullen de mensen die compleet door hun spaargeld heen zijn, en bij wie de financiele en hierdoor maatschappelijke gevolgen dramatisch zijn, geen begrip kunnen opbrengen voor de totalitaire maatregelen en hautaine reactie van de andere groep.

Hetzelfde geldt voor mensen 30+ die hun jeugd al hebben gehad, en geen begrip kan opbrengen voor de jeugd die gewoon levenservaringen wil opdoen in het leven, ipv binnen opgesloten zitten). Diezelfde jeugd die nota bene zo goed als totaal geen last heeft van covit19.

De media begrijpt ook niet waarom ze zo gehaat worden. Dit kom grotendeels niet door conspiracy theorien, maar doordat een groep mensen de propaganda van de media doorziet, en het beu is.

Propaganda draait meestal rond de waarheid. Het is het brengen van eenzijdige waarheid, en waarheid presenteren, zonder of met een andere context. Dit is wat de media al tijden doet. Jaarlijks verstikken er 100 mensen in een balpen. De media gaat bij wijze van spreken vervolgens elke dag dramatisch nieuws brengen over hoe gevaarlijk balpennen zijn. Met andere woorden, de absolute uitzonderingen van over de hele wereld worden gepresenteerd als een extreem gevaarlijk fenomeen. Covit19 is, volgens de cijfers, niet of nauwelijks, gevaarlijk voor de mensen onder de 70, en dan ook nog eens met onderliggende klachten. Toch worden alle uitzonderingen van over de hele wereld in de media gepresenteerd als een normaliteit van de covit19 gevolgen.

Dezelfde media die een tijdje terug een demonstratie in Berlijn (anti cornona maatregelen) heeft gepresenteerd alsof het een kleine groep extremisten en raddraaiers was. De waarheid is dat er meer dan een half miljoen gewone mensen waren, en een hoop bekende mensen, waaronder Robert F Kennedy Jr. die nog eens de woorden "Ich bin ein Berliner" heeft uitgesproken. Dit is overigens een structureel probleem bij de media. Mensen die enkel de mainstream media volgen zien deze propaganda niet. De kleine groep mensen die verder kijken, zien de enorme discrepantie tussen de waarheid en wat er wordt gepresenteerd. Vandaar de haat tegen de media.

En de overheid respecteert zogezegd het demonstratie recht. Maar dan wel maximaal met 500 mensen die op een van de stippen mogen gaan staan die de overheids diensten daar hebben aangebracht om zogezegd aan de veiligheidsnormen te voldoen. Het liefst heeft de overheid dat 500 demonstranten ergens in een weiland in Friesland gaan demonstreren zodat niemand er last van heeft. Het doel van een demonstratie is juist je ongenoegen te uiten. Maar om een uiting kenbaar te maken, moeten er wel mensen zijn aan wie je het kunt tonen. Dit is 1 van de redenen van dit geweld.

Zolang de ene bubbel, die van achter hun pc in hun verwarmde huis met een volle koelkast geen begrip kan opbrengen voor de andere bubbels, waarbij er een hoop volk zit dat alles al heeft verloren of dreigt te verliezen door de maatregelen, zullen we nooit tot een oplossing komen. Wanneer 50+ die hun eigen jeugd als in vrijheid hebben beleefd de jongeren gaan opsluiten, hoeven echt niet op begrip van een deel van die jongeren te rekenen. En zal dit nog verergeren, tenzij de overheid er nog meer geweld er tegenover gaat zetten. Wapenstokken, wapen, tereur brigades aan de ene kant, en aan de andere kant een verzetsgroep met aanslagen?

Het wordt misschien eens tijd om de prioriteiten nog eens op een rijtje te zetten, en de discussie aan te gaan.
Goed verhaal, en ik snap dat dit bij sommige groepen ook leeft. Echter heeft dit niets te maken met wat er gisterenavond gebeurde. Als je wat beeldmateriaal kijkt vliegen de "Kom dan!" / "Je *erge ziekte*moeder" of "JODEN!" richting de politie om je oren en zie je overal dezelfde soort types rondrennen en de boel terroriseren. Die rellen om het rellen en niets anders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ik zou verder de zeer gevaarlijke mannen Michel Reijinga (Nederland in Verzet) en Willem Engel (Viruswaarheid) niet onderschatten in het gehele plaatje van rellen/plunderingen.

Deze uiterst gevaarlijke heren hebben zeer zeker bijgedragen in wat er afgelopen paar dagen is gebeurd met plunderingen en rellen.

Nederland in Verzet en Viruswaarheid zijn al maanden lang bezig met etteren en treiteren. Dit kan (volgens mij) ook net dat zetje geweest zijn voor de plunderaars en relschoppers van afgelopen dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Razr schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:49:
[...]
Die rellen om het rellen en niets anders.
Ja dit is voornamelijk een harde kern en vaak de aanstichters/motivators. De rest van de jeugd verveelt zich kapot en zoeken gewoon sensatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

wildhagen schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:48:
De Nederlandse demonstranten losgeslagen hooligans willen hun werkgebied uitbreiden: er zou nu ook opgeroepen worden om in België te gaan rellen, de eerste molotov-cocktails zijn al door de demonstranten geworpen:

[...]

(uit het liveblog van de NOS: https://nos.nl/liveblog/2...rkzaamheden-begonnen.html)
FTFY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:44:
[...]

Nee, die ene fietser gaat niet voor problemen zorgen. En toch zit die fout, omdat je bij regels nou eenmaal een grens moet trekken. Anders is het voor veel mensen blijkbaar erg lastig om te begrijpen wanneer ze fout zitten.

Want als één fietser wel mag;

- mag ik dan met mijn vriendin fietsen op 1,5 meter afstand?
- mag ik ook met de auto op pad?
- en een scooter?
- mag ik allemaal achter elkaar fietsen?
- wanneer telt het als 2 fietsers?
- mag een rondje door de straat, of mag ik alleen tot de stoep?
Datzelfde geldt voor een hond, wat wel is toegestaan:
- mag ik achter de buurman die ook zijn hond uitlaat op 1,5 meter afstand aanlopen?
- mag ik met de auto met de hond op pad?
- mag het op een scooter, als de hond er achter aan rent?
- mogen we met de hele straat met de hond?
- wanneer telt het als 2 mensen, als we 2 honden hebben en ieder laat er een uit?
- mag een kat ook (dat alleen honden mogen is trouwens discriminatie naar kattenliefhebbers)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:17
wildhagen schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:48:
De Nederlandse demonstranten willen hun werkgebied uitbreiden: er zou nu ook opgeroepen worden om in België te gaan rellen, de eerste molotov-cocktails zijn al door de demonstranten geworpen:

[...]

Overslaan is niet hetzelfde als uitbreiden. Het pluimage dat hier de rellen trapt bevind zich ook gewoon in België.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gaan we weer aan de slag met het zoeken van allerlei mazen in de wet?

Het is echt niet heel onduidelijk. Er is meer dan genoeg materiaal beschikbaar:
https://www.rijksoverheid...n/210112_avondklok_20.pdf

https://www.rijksoverheid...ndklok_druk_snijmarge.pdf

https://www.rijksoverheid...atting+Avondklok_toeg.pdf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Erjhs26ZNyoAW2mKh_nYJcwjo3k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/X57s44y60iyLLF0TfsQW9UM1.png?f=fotoalbum_large

Leuker kunnen we het niet maken. Wel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Erapaz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:52:
[...]

- mag ik achter de buurman die ook zijn hond uitlaat op 1,5 meter afstand aanlopen?
- wanneer telt het als 2 mensen, als we 2 honden hebben en ieder laat er een uit?
- mag een kat ook (dat alleen honden mogen is trouwens discriminatie naar kattenliefhebbers)?
Neehee, maak het nou niet moeilijker dan het is (niet persoonlijk naar jou). Er is gezegd dat je met 1 persoon je hond(en) aangelijnd mag uitlaten. Daar heb je echt geen voertuig voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:44

ThunderNet

Flits!

MikeyMan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:55:
Gaan we weer aan de slag met het zoeken van allerlei mazen in de wet?

Het is echt niet heel onduidelijk. Er is meer dan genoeg materiaal beschikbaar:
https://www.rijksoverheid...n/210112_avondklok_20.pdf

https://www.rijksoverheid...ndklok_druk_snijmarge.pdf

https://www.rijksoverheid...atting+Avondklok_toeg.pdf

[Afbeelding]

Leuker kunnen we het niet maken. Wel makkelijker.
Hoezo is het makkelijker... Waarom hoef ik geen formulier in te vullen bij een medisch noodgeval. Maar moet ik dit volgens het formulier zelf wel aangeven?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:38

Laguna

Connaisseur

Volgens mij woont de overgrote meerderheid van deze relschoppers gewoon nog thuis. Dat geeft wel te denken voor wat betreft de ouders.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 21:25
Erapaz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:52:
[...]

Je laat gewoon je hond uit, zoals je dat als normaal mens normaliter ook doet, rekening houdende met de situatie waarin we zitten en met als mogelijke uitzondering dat je het nu in je ééntje doet. Ben je een alleenstaande ouder met een baby of kleuter wie nog niet alleen thuis kan blijven, ja natuurlijk mag die dan mee.
Daarnaast is het dus een uitzondering, dus nee dat doe je niet met de auto/scooter/gevechtshelikopter, het gaat erom dat je dat beest zijn behoefte niet binnen hoeft te laten doen.

Hoe moeilijk kan het zijn. Denk gewoon na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
Tristan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:45:
[...]

Lees mijn bericht waar jij op reageerde nog eens dan. Er zijn maar twee voorwaarden waar aan voldaan moet worden om het oude normaal terug te laten keren. Het heeft geen zin om elke keer weer de hoop te hebben dat het op een bepaalde datum allemaal weer beter is, want dat is het voorlopig gewoon nog niet.

Ik heb veel vrienden om mij heen die allemaal hopen dat op 8 februari de scholen weer open mogen. Rutte heeft dat dan wel niet met harde bewoording gezegd, maar doordat men op 8 februari weer gaat kijken hoe de stand ervoor staat heeft hij de hoop gewekt. Wat denk jij dat er na 8 februari gaat gebeuren? Die scholen gaan natuurlijk niet open met als gevolg dat iedereen met kinderen weer teleur gesteld zijn en weer iets minder positief raken. Zo glijden we langzaam af naar een land vol met burnouts. Echt.
Ik begrijp niet goed dat teleurstelling kan ontstaan vanwege een mededeling dat er op een bepaalde datum gekeken gaat worden of er iets mogelijk is. Er is helemaal geen hoop gewekt dat er na die datum weer wat kan. Sterker nog, er is op 12 januari gezegd dat het aantal ziekenhuisopnames met COVID-19 sneller moet dalen voordat er ĂŒberhaupt aan versoepelingen kan worden gedacht. Op 2 februari gaat de regering bekijken of de huidige maatregelen voldoende effect hebben. En als dat niet zo is dan zouden er nog wel eens nog strengere maatregelen kunnen komen. Helaas is het verantwoordelijkheidsgevoel en respect naar de gemeenschap in Nederland aardig dicht naar het nulpunt aan het kruipen. Misschien toch maar iets aan de opvoeding van de ouders gaan doen?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Tristan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:55:
[...]

Neehee, maak het nou niet moeilijker dan het is (niet persoonlijk naar jou). Er is gezegd dat je met 1 persoon je hond(en) aangelijnd mag uitlaten. Daar heb je echt geen voertuig voor nodig.
Nee, het is allemaal erg onduidelijk. Het lijkt me het beste als de overheid voortaan een boekwerk van 50 pagina's uitbrengt om alle uitzonderingen te definiëren, compleet met situatieschetsen voor allerhande bizarre scenario's.

Ongeveer zoals het boekje van de magnetron wat vermeldt dat je je hamster er niet in moet drogen.

Dan kunnen de recalcitrante lui weer zeuren dat ze teveel moeten lezen, en dat het allemaal wel erg onduidelijk is geworden zo. Want het is gewoon nooit goed, dat is wel duidelijk na enkele pagina's van dit topic.

Iedere keer wordt er weer iets anders bijgehaald om te beargumenteren waarom het demonstreren nodig is, of waarom de overheid onbetrouwbaar is, of waarom je als individu je niet hoeft te houden aan de regels.

Voor de lezers die zo graag met discussie tactieken komen: moving goalposts noemen we dat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:07
Laguna schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:58:
Volgens mij woont de overgrote meerderheid van deze relschoppers gewoon nog thuis. Dat geeft wel te denken voor wat betreft de ouders.
De ouders hebben hetzelfde complex als sommige burgemeesters: "de meeste relschoppers kwamen hier niet vandaan". Toch knap dat de burgemeesters dat al weten terwijl het onderzoek nog loopt.

In het geval van de ouders is het "onze Dylano/Jeffry/Kevin doet da nie hoor" of "de politie lokte het uit".

/generalisatie uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Knul schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:02:
[...]

De ouders hebben hetzelfde complex als sommige burgemeesters: "de meeste relschoppers kwamen hier niet vandaan". Toch knap dat de burgemeesters dat al weten terwijl het onderzoek nog loopt.
Er zouden Duitsers de grens hebben overgestoken om hier te komen rellen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:40
Gisteren is het ook weer flink uit de hand gelopen en in meer steden is het raak geweest. Het zijn gewoon rellen en het is gewoon plunderen, je ziet gewoon groepen mensen door de stad rennen met stokken / stenen en willen zo veel mogelijk vernielen. De oproepen die worden gedaan om te gaan rellen in de steden zijn van het laagste niveau. Het lijkt op de halve finale van 2004, dat was ook echt een ravage in sommige steden (vooral onze) en zorgde voor gigantische schades.

Ik wacht op het moment dat we een belletje krijgen dat er winkelruiten zijn gesneuveld, want als dit zo doorgaat is het niet onrealistisch meer.

Vanuit mijn oogpunt verwacht ik van de overheid en van de gemeentes dat dit met harde hand aangepakt wordt en niet zoals gisteren gewoon weer op zijn beloop wordt gelaten, want het houdt anders gewoon niet op.

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• internetinfo
XWB schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:02:
[...]

Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:07
[...]

Dat zou kunnen, maar het lijkt onwaarschijnlijk dat het grote deel van de rellende jongeren uit Duitsers bestond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
marteltor schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:08:
[...]

Ja, in Nieuw Zeeland waren veel mensen positief over hun overheid, toen ik daar nog was vorig jaar.
Nieuw Zeeland, dat land met die zeer strenge maatregelen vanaf het begin....

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ed Vertijsment
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:05

Er is altijd (ondernemers)risico op inkomensverlies en in dit extreme geval zijn er voor veel gevallen potjes beschikbaar. Dit raakt mij zelf niet, dat is waar en ik kan mij ook niet inleven hoe het is om dit wel mee te maken en tot hoever de potjes toereikend zijn (ik denk niet heel erg) maar dat lost het probleem van de pandemie niet op. Het is gewoon een zware tijd. Voor iedereen, dat maakt maatregelen niet meer of minder nodig.

Over de zwaarte en de impact van de maatregelen vind ik dat er veel te laat is begonnen met optreden en dat er gewoon te weinig is gedaan om handhaving mogelijk te maken zodat dat nu op hele impactvolle manier alsnog moet. Dat kun je de overheid aanrekenen (laat vooral je stem horen bij de verkiezingen) maar de we moeten toch ook echt naar het gedrag van mensen zelf kijken. Als we allemaal ons braaf aan de adviezen hadden gehouden was het wellicht niet eens nodig geweest.
Een van de grootste levenservaring die je kan hebben is dat je niet altijd krijgt wat je wil en dat vrijheid geen vast gegeven is. Een oudere generatie kan je hier meer over vertellen. Sorry, maar nee ik heb geen begrip hiervoor. Je overleeft het wel, er zijn ergere dingen in de wereld. En dat jij niet mag buitenspelen is niet erger dan een overbezet ziekenhuis.
conspiracy
propaganda

Met deze 2 woorden presenteer je jezelf als compleet ongeloofwaardig. Maar ik ga daar even doorheen kijken.

Wat je waarschijnlijk bedoeld is dat de media ongetwijfeld voor een deel een bepaalde kleur heeft maar vooral nuanceert. Daardoor komen krachttermen niet aan bot en worden beweringen afgevlakt (er is nou eenmaal meer nuance, de wereld is niet zwart-wit en de waarheid is niet zo simpel). Dat die boodschap niet altijd matcht met hoe jij je voelt is misschien frustrerend maar maakt het geen propaganda.
Paar dingen:

- De context die jij kiest is vrij specifiek. De grootste doodsoorzaken in Nederland zijn: dementie en longkanker. Hierover rapporteren "de media" vrij regelmatig.
- 100 mensen die ergens aan overleden is gewoon significant. Maar als het veel groter wordt wordt het wel degelijk een terugkeren fenomeen. Zie roken.
- Covid19 is veel gevaarlijker dan balpen. Het sterftecijfer staat na ff Googlen op 13.579 in Nederland. Maat puur het sterftecijfer is niet alles. Het probleem is dat de besmettelijkheid en de zorgvraag een gigantische ontwrichtende last op maatschappij teweegbrengt. Bijvoorbeeld de overgelopen borgcapaciteit.
Nederlands media maakte gewoon melding van een zeer grote groep demonstranten.
Ik ben her hier deels met je eens. Zolang een demonstratie vreedzaam kan verlopen kan ik begrijpen dat om je punt te maken je daar de grens opzoekt. Maar demonstreer dan. Op het moment dat er geweld gebruikt wordt is het klaar en mag je opgeveegd worden met passende maatregelen, en daar kan prima een waterkanon bij gebruikt worden.
Vindt je zelf nou echt zo zielig omdat je niet naar buiten mag? Neem dan even kijkje op de IC alstublieft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
internetinfo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:58:
[...]

Je laat gewoon je hond uit, zoals je dat als normaal mens normaliter ook doet, rekening houdende met de situatie waarin we zitten en met als mogelijke uitzondering dat je het nu in je ééntje doet. Ben je een alleenstaande ouder met een baby of kleuter wie nog niet alleen thuis kan blijven, ja natuurlijk mag die dan mee.
Daarnaast is het dus een uitzondering, dus nee dat doe je niet met de auto/scooter/gevechtshelikopter, het gaat erom dat je dat beest zijn behoefte niet binnen hoeft te laten doen.

Hoe moeilijk kan het zijn. Denk gewoon na.
Wat is een normaal mens? Ik laat altijd met de auto mijn kat uit, ben ik nu abnormaal?

Wat voor jou normaal is is voor mij abnormaal. Voor mij is het normaal om elke dag om 2100 uur een rondje te fietsen, maar dat is nu niet de normaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:07:
[...]

Nieuw Zeeland, dat land met die zeer strenge maatregelen vanaf het begin....
Volgens mij zijn ze maar 6 weken op slot geweest en daarna viel het allemaal wel mee.

Het inreisverbod heeft daar veel geholpen denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Ernemmer op 26-01-2021 11:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Erapaz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:10:
[...]

Wat is een normaal mens? Ik laat altijd met de auto mijn kat uit, ben ik nu abnormaal?

Wat voor jou normaal is is voor mij abnormaal. Voor mij is het normaal om elke dag om 2100 uur een rondje te fietsen, maar dat is nu niet de normaal?
Tja, een beetje aanpassen is teveel gevraagd in 2021? Kun je een rondje fietsen van 20.00 tot 20.50? Een kat hoeft niet uitgelaten, dus dat is ook makkelijk geregeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• internetinfo
[...]

Als je het mij persoonlijk vraagt: dat zie ik inderdaad als afwijkend gedrag. Maakt je als persoon niet abnormaal, maar je valt al wel op.
Dat is nu inderdaad even niet "de normaal".

Kan je nu rustig koffie drinken? Of komt dan de wedervraag "Hoezo rustig, ik ben gewend om koffie te drinken tijdens het bungeejumpen, ben ik dan abnormaal?"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Yaksa schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:59:
[...]

Ik begrijp niet goed dat teleurstelling kan ontstaan vanwege een mededeling dat er op een bepaalde datum gekeken gaat worden of er iets mogelijk is. Er is helemaal geen hoop gewekt dat er na die datum weer wat kan. Sterker nog, er is op 12 januari gezegd dat het aantal ziekenhuisopnames met COVID-19 sneller moet dalen voordat er ĂŒberhaupt aan versoepelingen kan worden gedacht. Op 2 februari gaat de regering bekijken of de huidige maatregelen voldoende effect hebben. En als dat niet zo is dan zouden er nog wel eens nog strengere maatregelen kunnen komen. Helaas is het verantwoordelijkheidsgevoel en respect naar de gemeenschap in Nederland aardig dicht naar het nulpunt aan het kruipen. Misschien toch maar iets aan de opvoeding van de ouders gaan doen?
Heb jij kinderen? Ik vermoed van niet. Dit komt omdat de meeste ouders op hun tandvlees lopen en proberen om precies uit het verhaal van de overheid zoals jij die beschrijft het kleine lichtpuntje te halen. Bewoordingen worden omgezet zodat het positiever klinkt. "2 februari (ik zei eerder 8, was abuis) gaat de overheid opnieuw kijken" wordt dan vertaald naar "Ah dan mogen hopelijk de scholen weer open!"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

[...]
(...)
En momenteel hebben we een regel die zegt dat je om 21:00 binnen moet zijn. Is het echt onoverkomelijk om daar je ritme op aan te passen?

Ik heb ondertussen voor de tweede keer in een jaar mijn ritme moeten aanpassen aan het feit dat de scholen gesloten zijn. Maar ik begrijp dat ik - op basis van jouw logica - mijn kinderen niet thuis hoef te onderwijzen en ze gewoon dagelijks van 8:30 tot 15:00 op het schoolplein kan droppen...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:22
[...]

Beeld je eens in dat we niet met COVID maar met overstromingen te maken hadden. Zou je ook aan je vaste rondje fietsen vasthouden als er 1,5 meter water in de straat stond?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
heb het nu al meerdere keren aangegeven, maar heb een aantal screenshots gezien van hoe 't uitschot op social media denkt zwakke plekken binnen de Politie denkt aan te stippen, tips geeft om wat te slopen en hoe en de organisatie plant middels allerlei berichten.

Dus; zet de diverse social media komende 10 dagen op zwart.

Een aantal members hier gooien dan met ''ja, wil je een totalitaire regime!?'', nee natuurlijk wil ik dat niet.
Maar zo lang je de relschoppers een totaal vrijspel geeft om zich te organiseren (wat overduidelijk nu plaatsvindt via de diverse social media), zal je als overheid constant achter de feiten aanlopen

[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 26-01-2021 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Jester-NL schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:16:
[...]
En momenteel hebben we een regel die zegt dat je om 21:00 binnen moet zijn. Is het echt onoverkomelijk om daar je ritme op aan te passen?
Dat is het punt niet. Die regel is praktisch niet zo'n probleem maar emotioneel een enorme stap over de grens.

En wat is er nu makkelijker om je ongenoegen duidelijk te maken dan door juist om 21:00 de straat op te gaan?
Tja en als je dan met je vrienden op straat bent en de tegenstander (in blauw / zwart tenue) komt ook buitenspelen.... tja, dan gebeurt er wat en dat trekt weer andere "liefhebbers"

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Insert12 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:54:
[...]

Nee ik vind het niet logisch. Maar goed, ik ben dan ook fel tegen een avondklok omdat het een maatregel is die naar mijn mening vooral mensen treft die zich netjes aan de maatregelen houden. Handhaving van de maatregelen was wat mij betreft een beter alternatief.

Iemand die in z'n eentje na 21.00 een fietstochtje maakt een boete van EUR 90 geven ondermijnt alleen maar het draagvlak voor de maatregelen.
Handhaving is sowieso belangrijk. Nederland is een van de laatste landen in de regio met een avondklok, ik ben er zelf al aan gewend (vlaanderen). Misschien sta ik er daarom anders in. Ook met kerst en oud en nieuw hield iedereen zich hier aan de avondklok.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:47
_Bailey_ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:24:
heb het nu al meerdere keren aangegeven, maar heb een aantal screenshots gezien van hoe 't uitschot op social media denkt zwakke plekken binnen de Politie denkt aan te stippen, tips geeft om wat te slopen en hoe en de organisatie plant middels allerlei berichten.

Een aantal members hier gooien dan met ''ja, wil je een totalitaire regime!?'', nee natuurlijk wil ik dat niet.
Maar zo lang je de relschoppers een totaal vrijspel geeft om zich te organiseren (wat overduidelijk nu plaatsvindt via de diverse social media), zal je als overheid constant achter de feiten aanlopen
Niet alleen dat, er wordt ook altijd met extreme kanten gegooid. Jij bent tegen mij dus je bent links/rechts. Jij bent tegen mij dus je ben een dictator. Jij brengt nieuws dat ik niet graag lees dus je brengt propaganda. Alsof er anno 2021 geen grijze zones meer bestaan. En op die manier smoor je ook elke zinvolle discussie in de smoor, want vanaf dat moment wordt er ook niet meer geluisterd, je wordt in een extreem hoekje geduwd en hup.

if it is not broken, don't fix it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Ernemmer schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:12:
Het inreisverbod heeft daar veel geholpen denk ik.
Ja maar een eiland is uiteindelijk makkelijker op slot te gooien dan eentje waar je feitelijk over een hei een ander land in kan. Dus het zou vreemd zijn als het niet zo effectief zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan

Dan vinden ze wel weer een andere manier. SMS, blikken met een touwtje ertussen of papieren vliegtuigjes ofzo... schiet allemaal niet op joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:19

polthemol

Moderator General Chat
[...]

royale kans dat je dan uit gaat komen op de wereld van hooligans en vriendschapsbanden tussen deze en gene groep, waardoor ook Belgische en Duitse groepen zich genoodzaakt voelen om hun bevriende groep te komen assisteren. Hierna zit je weer op het punt dat die groepen zich beginnen te zien als verzetshelden, ze doen dit voor 'ons goed' (hoe absurd dit ook mag klinken voor de rest, dit is de world bizarro die zich lijkt te ontvouwen).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb telegram eens aangezwengeld... Je wilt niet weten wat er langs komt.

Tot adressen van journalisten en kamerleden aan toe....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
Tristan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:14:
[...]

Heb jij kinderen? Ik vermoed van niet. Dit komt omdat de meeste ouders op hun tandvlees lopen en proberen om precies uit het verhaal van de overheid zoals jij die beschrijft het kleine lichtpuntje te halen. Bewoordingen worden omgezet zodat het positiever klinkt. "2 februari (ik zei eerder 8, was abuis) gaat de overheid opnieuw kijken" wordt dan vertaald naar "Ah dan mogen hopelijk de scholen weer open!"
Ten eerste: NIVEA, ik heb wel degelijk kinderen. En die heb ik opgevoed dat ze met hun tengels van andermans spullen af moeten blijven. En ik heb ze geleerd dat je altijd moet proberen om zaken positief te bekijken in plaats van negatief, maar dat ze wel realistisch moeten blijven. Een bewoording omzetten naar iets waardoor je gaat geloven dat er iets is beloofd is gewoon jezelf voor de gek houden. En het feit dat ouders op hun tandvlees lopen komt vooral omdat ze zelf niet goed nadenken: "Wat wil ik nou eigenlijk echt? Is het werkelijk noodzakelijk om mijn kinderen alles te geven waar ze om vragen?". Ik hoop dat deze 'crisis' mensen het inzicht gaat geven dat heel zaken die ze zelf een hoge prioriteit geven (veel geld, duur huis, dure auto, elk seizoen nieuwe kleren, elk jaar een nieuwe telefoon, veel likes) eigenlijk helemaal niet zo belangrijk zijn. Respect, verantwoording en begrip naar je medemens zijn waardes die niet in geld uit te drukken zijn maar een veel hogere prioriteit zouden moeten hebben.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Tristan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:28:
[...]

Dan vinden ze wel weer een andere manier. SMS, blikken met een touwtje ertussen of papieren vliegtuigjes ofzo... schiet allemaal niet op joh.
elke mogelijkheid met beide handen aangrijpen om deze rellen en plunderingen de kop in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

[...]

Ergens heel erg lol maar netto gewoon sneu natuurlijk. De spanningen nemen alleen maar toe en als ik het goed begrijp is de groep 'scholieren' ook weer lekker vertegewoordigd.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:37
Ik vind handhaving de schuld geven wel een beetje krom. De mensen die de regels overtreden zijn in eerste instantie verkeerd bezig, niet de hand van de wet.

We houden ons niet alleen aan regels omdat we bang zijn betrapt te worden, we houden ons aan regels omdat ze er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:38

Laguna

Connaisseur

Marzman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:26:
[...]

Handhaving is sowieso belangrijk. Nederland is een van de laatste landen in de regio met een avondklok, ik ben er zelf al aan gewend (vlaanderen). Misschien sta ik er daarom anders in. Ook met kerst en oud en nieuw hield iedereen zich hier aan de avondklok.
Het gaat hier om de timing samen met de aankondiging van het massaal handhaven van deze avondklok, waardoor de boel nu zo escaleert. Een vergelijking maken met België gaat op veel vlakken scheef.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Wat is er aan de hand met ons land nu zeg? Totale plunderingen van winkels, het slopen van voertuigen, brandjes, wapens, dit gaat nergens meer over. En als ik vrienden mag geloven gaat het gewoon vanavond rustig weer door, want via social media spreken die zieligerds allemaal af.

Wanneer is het genoeg? Want gaan we nou deze idioten de hele stad leeg laten plunderen ofzo? Wie is gvd de baas in die steden? Thank God dat het in mijn stad rustig is, denk dat ze hier gelukkig te nuchter en normaal er voor zijn. Man man man. Stel ze schaffen de avondklok weer af, zou het dan gelijk stoppen met die rellen? Doubt it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Joris748 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:23:
[...]

Beeld je eens in dat we niet met COVID maar met overstromingen te maken hadden. Zou je ook aan je vaste rondje fietsen vasthouden als er 1,5 meter water in de straat stond?
Ja echt een uitstekende vergelijking. Iets dat letterlijk iedereen raakt (een overstroming) vergelijken met iets dat > 95% van de mensen niet raakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:32
Tristan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:14:
[...]
Dit komt omdat de meeste ouders op hun tandvlees lopen
Dat het niet simpel is, en dat je ze soms achter het behang wil plakken...kan ik inkomen. Maar je koos toch niet voor kinderen omdat je ze 8 uur per dag kan droppen op school en kinderopvang?
Op mijn werk zie ik het ook. We werken in een 3x8 ploegensysteem, vrouwen hebben er voor "gevochten" om dit ook te mogen doen. En van zodra er kinderen in het beeld zijn "ik moet een dagdienst hebben, want het is niet te combineren met de kinderen". En dan moet de werkgever maar springen om een dagdienst te voorzien. Zo werkt het dus niet. Sommige mensen gaat lichtvoetig over het houden van een huisdier, maar anderen ook over het hebben van kinderen.

Dus ik vermoed dat de ouders midden februari gaan rellen als de scholen niet opengaan?

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tristan
Yaksa schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:31:
[...]

Ten eerste: NIVEA, ik heb wel degelijk kinderen. En die heb ik opgevoed dat ze met hun tengels van andermans spullen af moeten blijven. En ik heb ze geleerd dat je altijd moet proberen om zaken positief te bekijken in plaats van negatief, maar dat ze wel realistisch moeten blijven. Een bewoording omzetten naar iets waardoor je gaat geloven dat er iets is beloofd is gewoon jezelf voor de gek houden. En het feit dat ouders op hun tandvlees lopen komt vooral omdat ze zelf niet goed nadenken: "Wat wil ik nou eigenlijk echt? Is het werkelijk noodzakelijk om mijn kinderen alles te geven waar ze om vragen?". Ik hoop dat deze 'crisis' mensen het inzicht gaat geven dat heel zaken die ze zelf een hoge prioriteit geven (veel geld, duur huis, dure auto, elk seizoen nieuwe kleren, elk jaar een nieuwe telefoon, veel likes) eigenlijk helemaal niet zo belangrijk zijn. Respect, verantwoording en begrip naar je medemens zijn waardes die niet in geld uit te drukken zijn maar een veel hogere prioriteit zouden moeten hebben.
Ik ben blij voor je dat jij en je gezin fluitend door deze crisis heen wandelen. d:)b Ik weet alleen niet waarom opvoeding van kinderen iets te maken heeft met op het tandvlees lopen van de ouders. Ik heb gelukkig een zeer flexibele werkgever die geen vragen stelt of moeilijk doet, maar er zijn er genoeg die dat niet zijn en de ouders extra druk opleggen van het moeten leveren/presteren ondanks dat men het water aan de lippen heeft staan. Herken jij dit dan helemaal niet in je omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

ThunderNet schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:57:
[...]

Hoezo is het makkelijker... Waarom hoef ik geen formulier in te vullen bij een medisch noodgeval. Maar moet ik dit volgens het formulier zelf wel aangeven?
Nou, omdat je bij een medisch noodgeval bezig bent met dat noodgeval?
I.e. gewoon gaan en de rest zie je dan wel.
Logisch dat je het wel moet aangeven mocht het gevraagd worden.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:54
Ik lees hier regelmatig dat die eenzame wandelaar, die om 21.10 nog buiten is, zo vreselijk wordt onderdrukt. Maar zijn er ook inderdaad al boetes uitgedeeld voor dat soort overtredingen?

Ik bedoel, de politie (en/of boa's) hebben natuurlijk een beperkte capaciteit, en moeten dus keuzes maken welke soort overtredingen ze prioriteit geven bij het handhaven. Ik kan me voorstellen dat men die prioriteit niet legt bij de eenzame wandelaar in een verlaten buitenwijk. Daarnaast heeft elke agent volgens mij ook altijd nog enige ruimte om te beslissen om wel of geen boete uit te schrijven.

Voor zover ik kan zien zijn de boetes die nu zijn uitgedeeld voornamelijk in stadscentra waar mensen aan het demonstreren cq. rellen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

migchiell schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:41:
Ik lees hier regelmatig dat die eenzame wandelaar, die om 21.10 nog buiten is, zo vreselijk wordt onderdrukt. Maar zijn er ook inderdaad al boetes uitgedeeld voor dat soort overtredingen?
Op de eerste avond geloof ik een stuk of 3600 dus ja , er wordt direct geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

qadn schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:40:
[...]

Nou, omdat je bij een medisch noodgeval bezig bent met dat noodgeval?
I.e. gewoon gaan en de rest zie je dan wel.
Logisch dat je het wel moet aangeven mocht het gevraagd worden.
Als ik bezig ben met dat noodgeval.. Waarom moet ik dat dan van te voren volgens het formulier op het formulier opschrijven, inclusief toelichting. Maar volgens het overzichtje hierboven hoeft dat niet. 8)7

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:54
Metro2002 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:42:
[...]

Op de eerste avond geloof ik een stuk of 3600 dus ja , er wordt direct geschreven.
Dat lijkt me een erg snelle gevolgtrekking. Want wat voor soort overtredingen waren die 3600 boetes? En hoeveel mensen zijn er niet beboet?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
Metro2002 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:38:
[...]
Ja echt een uitstekende vergelijking. Iets dat letterlijk iedereen raakt (een overstroming) vergelijken met iets dat > 95% van de mensen niet raakt.
Waarom komt er altijd iemand met die opmerking dat het 95% van de mensen niet raakt. Mijn vriendin (werkt bij de bloedbank) en zwager hebben Corona opgelopen (heel apart trouwens, ik en mijn zus niet 8)7 ondanks veel contact) en die hebben hier echt zwaar onder geleden en dat blijft nog wel even hangen. Het is niet zomaar een griep, het heeft wel degelijk een flinke negatieve impact op je lichaam (en dus nog best lange herstelperiode), of je nu op de IC terecht komt of niet. Dat er "maar" 5% in levensgevaar komt, doet niets af aan de heftigheid van het virus

Uw advertentie hier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, eerste boete was om 21:01, zie De avondklok was nog geen minuut ingegaan, en Quinn (17) had de eerste boete al te pakken

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:21
Volgens mij zijn ze hier in mijn regio vooral gefocust op auto's op straat. Vanwege mijn werk kom ik ook tijdens de avondklok buiten en loop ik van het station naar mijn huis toe, en ik ben nog niet aangehouden, terwijl ik hier nu al driemaal heb gezien dat ze een auto wel een stopteken gaven (waarbij ik er wel vanuit ga dat het voor controle was, het kan uiteraard ook stom toeval zijn geweest de afgelopen dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
We hebben dit soort dingen nog niet zo vaak meegemaakt, dus het valt niet te zeggen hoe de rest van de week(weken) eruit gaan zien, maar ik vraag me af wanneer er besloten wordt deze lui echt hard aan te pakken.

Vrienden roepen gelijk "schieten op ze, liefst in het koppie" willen we dat? Maar er moeten zwaardere straffen komen, anders zie ik dit alleen maar erger escaleren. Het leger misschien in zetten wat ze overigens ook voor de boeren vorig jaar deden misschien? Gewoon te bizar dat gisternacht al die zaken geplunderd konden worden, dat moet toch tegen te houden zijn of zie ik het nou verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Laatst online: 22:41

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

devilsnight schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:38:
Wat is er aan de hand met ons land nu zeg? Totale plunderingen van winkels, het slopen van voertuigen, brandjes, wapens, dit gaat nergens meer over. En als ik vrienden mag geloven gaat het gewoon vanavond rustig weer door, want via social media spreken die zieligerds allemaal af.

Wanneer is het genoeg? Want gaan we nou deze idioten de hele stad leeg laten plunderen ofzo? Wie is gvd de baas in die steden? Thank God dat het in mijn stad rustig is, denk dat ze hier gelukkig te nuchter en normaal er voor zijn. Man man man. Stel ze schaffen de avondklok weer af, zou het dan gelijk stoppen met die rellen? Doubt it.
Ik lees de berichten over alle plunderingen en chaos zo weinig mogelijk want m'n bloed gaat ervan koken :( :( Maar inderdaad, waar stopt dit? Echt, ik weet niet wat ik moet zeggen.

Beste zou zijn om in ieder geval alle (a)sociale media te beperken. Geen idee hoe en wie dit kan, of het ĂŒberhaupt kan? Maar Instagram pagina's of FB pagina's waar actief opgeroepen wordt tot rellen direct sluiten. WA/Telegram chats zouden per direct verwijderd moeten kunnen worden bij oproep tot rellen.

Waarom nemen die bedrijven geen verantwoordelijkheid denk ik dan? Met het verwijderen van Parler (ofzoiets?) en de Twitter van Trump kon het ook. Dus waarom nu niet?

Goed medium dat social media maar het toont ook aan hoe ongelooflijk fout dit kan gaan bij decentrale controle (Die er dus niet is) :/ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:50
@marteltor en @Jeroenneman

Nog even terug over de grafiekjes over dalend vertrouwen in corona maatregelen van de overheid. De aangehaalde grafiekjes geven enkel aan dat er iets gevonden wordt van de maatregelen, maar niet wat er gevonden wordt. We mogen uit die grafiekjes niet concluderen dat de mensen de aanpak (m.n. avondklok) te streng vinden. Er zullen ook mensen bij zitten die de aanpak en maatregelen juist te soft vinden. We kunnen deze grafiekjes daarom niet gebruiken om te betogen dat het wel wat minder kan met de maatregels (of handhaving daarvan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
devilsnight schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:46:
We hebben dit soort dingen nog niet zo vaak meegemaakt, dus het valt niet te zeggen hoe de rest van de week(weken) eruit gaan zien, maar ik vraag me af wanneer er besloten wordt deze lui echt hard aan te pakken.

Vrienden roepen gelijk "schieten op ze, liefst in het koppie" willen we dat? Maar er moeten zwaardere straffen komen, anders zie ik dit alleen maar erger escaleren. Het leger misschien in zetten wat ze overigens ook voor de boeren vorig jaar deden misschien? Gewoon te bizar dat gisternacht al die zaken geplunderd konden worden, dat moet toch tegen te houden zijn of zie ik het nou verkeerd?
Ik vind de terughoudende houding van de politie alleen maar goed. Je wilt ze niet nog een extra trigger geven om het nog meer te laten escaleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bikabob
Tristan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:47:
[...]

Ik vind de terughoudende houding van de politie alleen maar goed. Je wilt ze niet nog een extra trigger geven om het nog meer te laten escaleren.
Denk je dat ze dit ook durven in spanje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:22
Metro2002 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:38:
[...]

Ok, zie de avondklok dan als 1 van de maatregelen om het water tegen te houden. Zou je dan je steentje bijdragen om ervoor te zorgen dat het water niet door de straten stroomt.

Waarom denk je dat COVID > 95% van de mensen niet raakt? Wat zou er gebeurt zijn zonder maatregelen? Wat zou er gebeurt zijn als ziekenhuizen triage hadden moeten gaan doen? Ik denk dat je aanname een beetje rooskleurig is.

Om bij de analogie te blijven: een groot deel van de mensen is bezig om de dijken met zandzakken te verstevigen. Echter een deel vind drie lagen zandzakken genoeg ipv de benodigde 6 lagen, weer een deel breekt de gebouwde verstevigingen af en nog een groep is aan de dijk met een speedboat aan het spelen, zodat het water over de rand gaat.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:42

Ach, ze zijn die lui ook door die social media van t bed aan het lichten. Was gistermiddag al zover. Flink wat lui voor opruiing gepakt, en uiteindelijk in Nijmegen de angel eruit bijvoorbeeld. Daar bleef het rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes

denPes

delete account

Ed Vertijsment schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:08:
<snip>

[...]

Vindt je zelf nou echt zo zielig omdat je niet naar buiten mag? Neem dan even kijkje op de IC alstublieft.
Ik had het niet over mijzelf. Het bericht wat ik schreef ging enkel over hoe ik zie waarom er zoveel onbegrip tussen diverse groeperingen is.

delete account

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 18-09 09:13
Ernemmer schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:46:
[...]

haha, echt te belachelijk voor woorden weer.
Niet. Je moet, zeker de eerste avond als er goed is meegegven ; we gaan niet waarschuwen, niet zo op het randje gaan zitten. Je loopt dan een groot risico.

Is een beetje als 100 km moeten rijden voor een soliictatiegesprek en met je tomtom tot op de minuut op tijd vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:41
bikabob schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:48:
[...]

Denk je dat ze dit ook durven in spanje?
ow dat durven ze wel alleen dan lopen ze daar een schedelbreuk op hier een taakstrafje geloof ik :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Tristan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:40:
[...]

Ik ben blij voor je dat jij en je gezin fluitend door deze crisis heen wandelen. d:)b Ik weet alleen niet waarom opvoeding van kinderen iets te maken heeft met op het tandvlees lopen van de ouders. Ik heb gelukkig een zeer flexibele werkgever die geen vragen stelt of moeilijk doet, maar er zijn er genoeg die dat niet zijn en de ouders extra druk opleggen van het moeten leveren/presteren ondanks dat men het water aan de lippen heeft staan. Herken jij dit dan helemaal niet in je omgeving?
Dat zijn dan hele slechte werkgevers die regeren vanuit een ivoren toren, want in deze tijd moet iedereen een beetje water bij de wijn doen. De werknemer, de werkgever, de kinderen. Iedereen. Dat lijkt me eigenlijk gewoon vrij logisch.
Ed Vertijsment schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:08:

Dit is natuurlijk een onzin argument, want er niks gevaarlijks aan het maken van een wandeling na 21:00 s'avonds ;) Het is niet alsof je opeens covid gaat verspreiden na die tijd.

[ Voor 19% gewijzigd door Dennahz op 26-01-2021 11:52 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Laatst online: 22:41

Shadow_Agent

LZ86 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:49:
[...]

Ach, ze zijn die lui ook door die social media van t bed aan het lichten. Was gistermiddag al zover. Flink wat lui voor opruiing gepakt, en uiteindelijk in Nijmegen de angel eruit bijvoorbeeld. Daar bleef het rustig.
heel goed!

Maar dan? Wat voor straf kunnen die gasten verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

maartend schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:50:
[...]

Niet. Je moet, zeker de eerste avond als er goed is meegegven ; we gaan niet waarschuwen, niet zo op het randje gaan zitten. Je loopt dan een groot risico.

Is een beetje als 100 km moeten rijden voor een soliictatiegesprek en met je tomtom tot op de minuut op tijd vertrekken.
Huh? Meegegeven? Door diezelfde politie die zei dat ze alleen excessen gingen handhaven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
Arator schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:39:
[...]

Dat het niet simpel is, en dat je ze soms achter het behang wil plakken...kan ik inkomen. Maar je koos toch niet voor kinderen omdat je ze 8 uur per dag kan droppen op school en kinderopvang?
Op mijn werk zie ik het ook. We werken in een 3x8 ploegensysteem, vrouwen hebben er voor "gevochten" om dit ook te mogen doen. En van zodra er kinderen in het beeld zijn "ik moet een dagdienst hebben, want het is niet te combineren met de kinderen". En dan moet de werkgever maar springen om een dagdienst te voorzien. Zo werkt het dus niet. Sommige mensen gaat lichtvoetig over het houden van een huisdier, maar anderen ook over het hebben van kinderen.

Dus ik vermoed dat de ouders midden februari gaan rellen als de scholen niet opengaan?
Dit vind ik persoonlijk onzin. Mijn kids zitten 3 van de 5 dagen inderdaad 8 uur op de opvang, omdat de hypotheek, je eten, je kleding en is een keertje op vakantie anders gewoon niet te betalen is.

En op dit moment is het gewoon niet te doen: 100% werk, 50% kinderen in dezelfde 100% tijd die je hebt. Mijn werkgever zou daar wel wat lichtvoetiger mee mogen omgaan. Staan janken of ik vorige lockdown alsjeblieft 10 vakantiedagen wil inleveren, en nu geen meter meevieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes

denPes

delete account

Razr schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:49:
[...]

Goed verhaal, en ik snap dat dit bij sommige groepen ook leeft. Echter heeft dit niets te maken met wat er gisterenavond gebeurde. Als je wat beeldmateriaal kijkt vliegen de "Kom dan!" / "Je *erge ziekte*moeder" of "JODEN!" richting de politie om je oren en zie je overal dezelfde soort types rondrennen en de boel terroriseren. Die rellen om het rellen en niets anders.
Ik vermoed dat uitwassen en profiteurs die graag geweld willen ook gebruik hebben gemaakt van deze demonstraties. Dat is helaas nauwelijks te voorkomen.

delete account

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:25
[...]

Met andere woorden: de terroristen (zoals ik ze vanaf nu noem) bepalen wat de grens is? Wat let de terrorist dan nog om alsnog de grens verder te leggen?

Ik heb in Nederland nog nooit dergelijke ernstige orde-verstoringen gezien. En dan nog willen sommigen het gewoon nog even aankijken. Zolang het mogelijk is om winkels ongestraft te plunderen, zal de groep alleen maar meer willen. Ze hebben alles te winnen, niks te verliezen.

Het is vrij simpel, aanpakken waar nodig en het is nog nooit in deze crisis zo nodig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hij moet hem ook nog zelf betalen. Nou ben ik daar in de meeste gevallen zeker voorstander van, maar als het mijn dochter overkomen was dan had ik 'm voor haar betaald hoor. En ik had nog een enveloppe met 2 euro "fooi" bij het politiebureau in de bus gegooid ook. Ze volgen ook alleen maar bevelen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Dennahz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:51:
[...]

Dat zijn dan hele slechte werkgevers die regeren vanuit een ivoren toren, want in deze tijd moet iedereen een beetje water bij de wijn doen. De werknemer, de werkgever, de kinderen. Iedereen. Dat lijkt me eigenlijk gewoon vrij logisch.
Eens! Lees je mee? ArnoldSmiley in "Rellen na het instellen van de avondklok" Sommige werkgevers zijn heel erg op de korte termijn gefocussed, maar vergeten dat hun hele personeelsbestand straks daardoor met een burnout thuis zit.

[ Voor 14% gewijzigd door Tristan op 26-01-2021 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dat gaat niet omdat er concessies werden geeist om een Tweede Kamer meerderheid te krijgen. Verlenging na 8 Feb gaat alleen als de kamer er mee in stemt (of anders moet het via een noodverordering.) Sinds het aftreden van het kabinet is er wat minder flexibiteit en heb je geen coalitie meer die eenvoudig een meerderheid kan vormen.

Maar frustratie was er al. De lengte van de avondklok was niet bepaald het probleem, want het gebeurde vanaf dag 1 van de avondklok.

Een groot deel van de wappies is gewoon uit op rellen en dat is nu dan met de avondklok als excuus. Mensen die vreedzaam protesteren gaan op verzoek van de politie gewoon naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 18-09 09:13
ThunderNet schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:51:
[...]

Huh? Meegegeven? Door diezelfde politie die zei dat ze alleen excessen gingen handhaven?
Maar zelfs dan, je moet gewoon niet op ht ranndje zitten.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:42
[...]

Niks belachelijk. Gewoon rete dom van dat gastje. Het was al tijden bekend dat ze het streng gingen handhaven en dat het om 21.00 inging.
Had ie maar 5 minuten eerder weg moeten gaan bij dat chillen.

[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 26-01-2021 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Hann1BaL schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:52:
[...]

Dat gaat niet omdat er concessies werden geeist om een Tweede Kamer meerderheid te krijgen. Verlenging na 8 Feb gaat alleen als de kamer er mee in stemt (of anders moet het via een noodverordering.) Sinds het aftreden van het kabinet is er wat minder flexibiteit en heb je geen coalitie meer die eenvoudig een meerderheid kan vormen.
Goed punt. Inderdaad dan maar een noodverordening. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
[...]

Ik weet het niet man. Dadelijk lopen deze idioten gewoon over de politie heen, er is wel een grens. Gaan we ze alle andere winkels verder laten plunderen? En wat als die idioten besluiten dat winkels niet genoeg zijn? Ik wil niet te negatief gaan doen, maar er moet een grens zijn toch?

Wat ik me ook afvraag. Stel ze stoppen met de avondklok, dan "winnen" de relschoppers, ze krijgen dan door dat rotzooi trappen juist zin heeft. Gaan ze dan niet juist verder om de andere maatregelen ook weg te krijgen? I don't know.
Pagina: 1 ... 5 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
En voor de duidelijkheid, dit gaan we dus niet doen:
-Ranten
-Uitlokken of woorden in de mond leggen
-Wijzen naar bepaalde bevolkingsgroepen
-Gruwelijke beelden
-Oproepen tot geweld vanuit welke motivering dan ook
-Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
-Whataboutisme
-Het reageren op overduidelijk slechte reacties
-Discussies over rassen/afkomst en IQ

Over het nut van de avondklok als maatregel en andere Corona maatregelen (op een serieuze manier): Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4