Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:38
Sissors schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:20:
[...]
Lijkt mij niet vreemd dat nogal wat mensen van die groep een keer zeggen: Fuck it, ik heb me lang genoeg aan alle regeltjes gehouden, de hond moet nu schijten, dus gaat nu uitgelaten worden.
- Je hond mag je gewoon uitlaten

- De avondklok is bedoeld om feestjes en andere bijeenkomsten in de avond tegen te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:57
iamerwin schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:19:
[...]

Ja, en nu?

Hätte hätte Fahrradkette.
En nu niets. Wat mij betreft mag Rutte verantwoordelijk gehouden worden voor de rellen. Zijn zwakke beleid heeft uiteindelijk tot dit resultaat geleid. Maar gezien de peilingen komt teflon Rutte er gewoon mee weg.
user109731 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:20:
[...]

Dat is een lekker makkelijk excuus. "Oh kijk, $persoon maakt een fout, wij hoeven ons ook nergens aan te houden." Feit is gewoon dat mensen stronteigenwijs zijn, iedereen maakt uitzonderingen en vind wel een smoes voor zichzelf om zich er niet aan te houden, ook zonder een Grapperhaus. Daarom moet het steeds iets strenger.
Het is geen excuses. Maar het zorgt er wel voor dat de mensen die stronteigenwijs zijn, vogelvrij blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenneman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:17:
[...]

"Ik heb een eigen mening, ik volg de makke schapen niet".
Ikzelf, waarschijnlijk op 14-jarige leeftijd.

Als je nu nog durft te beweren dat er geen goede reden is, alleen maar angst, dan heb ik echt medelijden met je. Totale ontkenning, omdat de waarheid te moeilijk voor mensen is.

Nee Bazzh, de goede reden is de realiteit dat veel mensen keer op keer te horen krijgen dat operaties worden uitgesteld, dat ze in ziekenhuizen zich het pleuris werken, om het leven van jou en je naasten een dag te redden. Ik vind egoïsme prima, maar wees dan eerlijk, en zie af van medische hulp mocht je morgen of in de toekomst een ongeluk krijgen.
Je maakt je punt niet bepaald sterker door bij afwezigheid van een goed verhaal dan maar op de man te gaan spelen. Natuurlijk, het is een veel toegespaste techniek om te proberen anderen monddood te maken, maar je schiet er niets mee op. Iedereen die het er niet mee eens is, is een "wappie", toch? Gaat hem niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:44

Laguna

Connaisseur

Zoals ik het zie zijn er 4 opties om hiermee om te gaan:

• het gesprek aangaan, maar daarvoor heb je een woordvoerder nodig
• op dezelfde voet verdergaan en hopen dat de rellen afnemen, met veel schade als gevolg
• harder optreden
• de avondklok afschaffen

Optie 4 is sowieso uitgesloten, optie 1 en 3 zie ik ook niet snel gebeuren, dus blijft optie 2 over.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenneman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:17:
[...]

Ik vind egoïsme prima, maar wees dan eerlijk, en zie af van medische hulp mocht je morgen of in de toekomst een ongeluk krijgen.
Mijns inziens sla je nogal door, @Verwijderd had het over dat hij het onzin vind dat hij 's avonds niet naar buiten mag om een rondje te lopen.

Verder hoort iedereen in NL medische hulp te krijgen indien nodig , zelfs een slopende klootzak met een gat in zijn kop door een wapenknuppel ( mag wel achteraan aansluiten indien niet levensbedreigend)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:22:
[...]

- Je hond mag je gewoon uitlaten

- De avondklok is bedoeld om feestjes en andere bijeenkomsten in de avond tegen te gaan
Als hondloze had ik me niet daarin verdiept. Maar uhm, dan fuck it. De buurman mag wel wandelen omdat hij een hond heeft, en ik niet omdat ik een kat heb? Tuigje om de kat, de kat moet schijten ;)

En ja, ik weet waarom de avondklok is. Dat is juist waarover mijn gehele post ging: Je raakt enorm veel mensen met de avondklok die absoluut niks verkeerds doen. Alleen om mensen makkelijker te pakken die toch al de regels aan het overtreden waren.

[ Voor 21% gewijzigd door Sissors op 26-01-2021 09:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:23:
[...]

Je maakt je punt niet bepaald sterker door bij afwezigheid van een goed verhaal dan maar op de man te gaan spelen. Natuurlijk, het is een veel toegespaste techniek om te proberen anderen monddood te maken, maar je schiet er niets mee op. Iedereen die het er niet mee eens is, is een "wappie", toch? Gaat hem niet worden.
Ik heb je volgens mij nergens een wappie genoemd. Die term is gereserveerd voor virus ontkenners. Jij lijkt het virus wel te accepteren, maar de gevolgen maken je gewoon geen zak uit. Misschien nog wel erger. En dat is gewoon puur egoïsme. Dat is niet op de man spelen, dat is gewoon benoemen hoe jouw gedrag overkomt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Wat een afschuwelijk taferelen, als dit de uitwerking van de avondklok is waarbij de overheid amper de capaciteit heeft om de orde te bewaren dan lijkt het mij toch bijzonder onverstandig om de avondklok voor te zetten, je slaat de spijker dan behoorlijk mis.

Ik begrijp overigens niet waar de politie stads en winkelcentra hermetisch heeft afgesloten, zoveel capaciteit hoeft dat niet te kosten en de intelligence was er gewoon.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenneman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:26:
[...]

Ik heb je volgens mij nergens een wappie genoemd. Die term is gereserveerd voor virus ontkenners. Jij lijkt het virus wel te accepteren, maar de gevolgen maken je gewoon geen zak uit. Misschien nog wel erger. En dat is gewoon puur egoïsme. Dat is niet op de man spelen, dat is gewoon benoemen hoe jouw gedrag overkomt.
Nee, wat je doet is verdraaien van woorden en invullen wat er niet staat.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

sorted.bits schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:46:
[...]

Wederom, daar gaat het bij een avondklok niet om (word je hier zelf ook niet moe van?). Het gaat niet om die ene persoon die in zijn eentje gaat fietsen (ok, waarom zou je in godsnaam de grenzen van de avondklok opzoeken? stoer?). Het gaat om de groepen mensen die alle adviezen negeren en s'avonds bij elkaar op bezoek gaan, toch ergens feestjes houden, etc. Die mensen zijn nu eenvoudig aan te houden.
Omdat je als overheid faalt om bestaande maatregelen te handhaven ga je iedereen maar straffen zodat je als overheid makkelijker kan handhaven. Dat is met het vuurwerkverbod gebeurd en dat gebeurd nu ook met de avondklok.

Het is net als vroeger op school als de leraar faalde in het achterhalen wie iets gedaan had, dan werd de hele klas maar gestraft.

Dat voelt niet alleen onrechtvaardig, dat is het ook.

En dan even mijn twee centjes over de rellen:

Ik veroordeel rellen, plunderen en vernielingen, echter soms is het nodig om idiote maatregelen terug te laten draaien die gewoon té ver gaan en het leven van mensen teveel inperken, zeker als ze ingevoerd zijn zonder enige vorm van onderbouwing.

In Frankrijk zagen we hetzelfde gebeuren met het plotseling verhogen van de dieselprijs. Dat had een forse impact op mensen daar omdat zo ongeveer iedereen daar diesel rijdt. Wat moet je dan als burger? Op een grasveldje gaan staan protesteren met een bordje? Er is geen politiek figuur te vinden die daar ook maar enige aandacht aan schenkt.

Soms moet je dus helaas wat duidelijker zijn en dan krijg je dus helaas rellen.

De rellen zijn echter het gevolg van falend beleid en geen oorzaak die met alles wat je als overheid in huis hebt aangepakt moet worden.

Een beetje zelfreflectie over het waarom van rellen zou de politiek goed doen in plaats van stoere taal uitslaan.
En laten we nu ook niet doen alsof dit alleen in Nederland gebeurd is, zo ongeveer elk land waar een avondklok is ingevoerd heeft rellen gehad. En vergeet ook niet dat in andere landen in ruil voor de avondklok ander maatrelen versoepeld zijn (winkels weer open bv) of dat de avondklok véél later ingaat zoals in België pas om middernacht.

Je kunt als overheid nu eenmaal niet onbeperkt de levens van miljoenen mensen maar negatief blijven beinvloeden en maatregel op maatregel nemen zonder enig perspectief te bieden en zonder iets te versoepelen ter compensatie.

Wat ook meespeelt zijn zaken die al lang vóór de coronacrisis speelden, de toeslagenaffaire, gebrek aan handhaving en dus een verlies in het vertrouwen in de politie (maar ze staan er wel als ik 1km te hard rij! ), groeiend verschil tussen arm en rijk, crony capitalism waar vooral de VVD zich behoorlijk schuldig aan maakt, referenda waar de uitslag keer op keer over genegeerd wordt, huizen tekort, onbeperkte immigratie, arbeidsmarkt verdringing door polen en bulgaren en ga zo maar door. Allemaal zaken waar de lagere klasse in de samenleving het meeste mee te maken heeft en waar een hoop tweakers volgens mij helemaal geen idee van hebben. Die krijgen elke maand een leuk salaris en denken dat alles lekker loopt. Maar die groep die er mee te maken heeft is er wel en is behoorlijk groot.

Het is gewoon een kruidvat dat een keer tot ontploffing gebracht worden.

Keur ik daarmee de rellen goed? Zeker niet. Begrijp ik dat het gebeurd? Absoluut.

Ik heb er een heel dubbel gevoel bij. Ik wil het niet kunnen goedkeuren maar een deel van me schreeuwt ook: Terecht. De overheid maakt er al jaren een puinhoop van en nu was die avondklok de laatste druppel.

[ Voor 4% gewijzigd door Metro2002 op 26-01-2021 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:33

rg-mohwa

Phoe Hé

Sissors schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:26:
[...]

Als hondloze had ik me niet daarin verdiept. Maar uhm, dan fuck it. De buurman mag wel wandelen omdat hij een hond heeft, en ik niet omdat ik een kat heb? Tuigje om de kat, de kat moet schijten ;)

En ja, ik weet waarom de avondklok is. Dat is juist waarover mijn gehele post ging: Je raakt enorm veel mensen met de avondklok die absoluut niks verkeerds doen. Alleen om mensen makkelijker te pakken die toch al de regels aan het overtreden waren.
Dat mag dus ook niet, je mag ALLEEN je hond uitlaten, andere dieren zijn niet toegestaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:15
FRANQ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:05:
[...]

[...]
Zeg niet dat ze ze dood moeten schieten, maar rubber kogels om ze te immobiliseren of van mijn apart paintballs om ze te markeren en later op te pakken lijkt me geen verkeerd begin.
Ik zat ook te denken aan rubber kogels, maar die hebben helaas als bij-effect dat ze in sommige gevallen ook organen kunnen beschadigen met in een klein aantal gevallen een dodelijke afloop of ernstige complicaties. Jammer, want buiten dat lijkt het me zeer effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Je raakt met alle maatregelen mensen die niks verkeerd doen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Waarom zou je persé de grenzen op willen zoeken van de regels?

"Mijn buurman mag de hond uitlaten dus ik mag ook de straat op"

"Wat maakt het uit als ik om 21:15 een rondje fiets?"

Die regels zijn bedoeld om de druk op de ziekenhuizen af te bouwen. Druk die er voor zorgt dat mensen met bijvoorbeeld kanker nu niet geholpen kunnen worden. Die regels zijn kut, maar werken alleen als we er ons allemaal aan houden. Waarom zou je als een puber je kont in de krib gooien en alles maar rekken? Wat een droevenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Vlassie1980 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:28:
[...]

Ik zat ook te denken aan rubber kogels, maar die hebben helaas als bij-effect dat ze in sommige gevallen ook organen kunnen beschadigen met in een klein aantal gevallen een dodelijke afloop of ernstige complicaties. Jammer, want buiten dat lijkt het me zeer effectief.
Waterkanonnen vullen met rioolwater! (las ik bij Kakhiel, ik zat zelf te denken aan kleurstof maar het moet wel iets zijn wat weer makkelijk wegregent uit de stad)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:57
MikeyMan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:29:
[...]

Je raakt met alle maatregelen mensen die niks verkeerd doen, mensen die geen reet om maatregelen geven bereik je toch niet en zullen daardoor ook niet gehinderd worden door de maatregelen.
*Fixed*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

rg-mohwa schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:27:
[...]

Dat mag dus ook niet, je mag ALLEEN je hond uitlaten, andere dieren zijn niet toegestaan 8)7
Hele steden worden afgebroken en dan mag ik niet een blokje om terwijl het uitgestorven is op straat? Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in..

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-09 22:30
[...]

Ja dat is inderdaad vervelend :o
Dacht dat die dingen wel redelijk veilig toepasbaar waren.
En het is natuurlijk ook ingewikkeld omdat er een groep omheen loopt.

Nu is een baksteen waar zij mee gooien natuurlijk ook niet geheel risicoloos :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:23
Metro2002 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:27:
[...]

*knip*

Ik veroordeel rellen, plunderen en vernielingen, echter soms is het nodig om idiote maatregelen terug te laten draaien die gewoon té ver gaan en het leven van mensen teveel inperken, zeker als ze ingevoerd zijn zonder enige vorm van onderbouwing.

*knip*
Je veroordeelt de rellen, maar vindt ze wel nodig omdat je de maatregelen idioot vindt.
Keur ik daarmee de rellen goed? Zeker niet. Begrijp ik dat het gebeurd? Absoluut.
Met je bovenste reactie heb je ze al goedgekeurd.
Ik heb er een heel dubbel gevoel bij. Ik wil het niet kunnen goedkeuren maar een deel van me schreeuwt ook: Terecht. De overheid maakt er al jaren een puinhoop van en nu was die avondklok de laatste druppel.
Je blijft het goedkeuren.

Ergo, je bent het er gewoon mee eens.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:28
Dit is gewoon tuig, dat zijn wij geloof ik allemaal met elkaar eens. Maar de problemen zijn kort geleden begonnen toen het verboden werd om te demonstreren. Toen vreedzame demonstraties door het overgrote deel bezorgde burgers hardhandig door de overheid opgebroken werden. Er was werkelijk niets aan de hand tot dat de waterkanonnen en de knuppels werden ingezet. Hierna sloeg de vlam in de pan. Valt het protest binnen de agenda van de (lokale) overheid, en dan refereer ik natuurlijk aan het BLM protest op de dam, dan kan het opeens allemaal wel.

De gebeurtenissen nu hebben niets met je stem laten horen te maken. Maar het is nu in vrijwel onmogelijk gemaakt om tegen het beleid te demonstreren. Wil je demonstreren? Wellicht op een gras veldje ergens in het bos, maar daar blijft het bij. En voordat er weer met wappies gesmeten wordt, het enige wat nog kan is vreedzaam protesteren. Omdat je op vrijwel alle andere kanalen of geboycot en verwijderd wordt en er op de MSM maar 1 geluid ten gehore gebracht word. Wat je er ook van vindt, een tegengeluid is bijna niet meer mogelijk.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:27:
[...]

Nee, wat je doet is verdraaien van woorden en invullen wat er niet staat.
Geef maar aan waar dan.
Bazzh geeft letterlijk aan "er is helemaal geen goede reden". Als je dat droog durft te beweren, dan ben je een egoïst, want wat je eigenlijk bedoelt te zeggen is "er zijn geen gevolgen voor mij".

Natuurlijk zijn er goede redenen, of denkt men daadwerkelijk dat een partij als de VVD hun traditionele achterban zoals ondernemers graag maandenlang omzet misgunt? Alleen die goede redenen treffen vooral ouderen en mensen in een risicogroep, en mensen zoals Bazzh proberen dan met kronkels zoals "maar ik doe niemand kwaad, dus als mij iets wordt ontzegd is het oneerlijk" te doen alsof zij persoonlijk worden gepakt. Terwijl het me vrij logisch lijkt dat een avondklok niet bedoeld is om die eenzame wandelaars te pakken, maar om te zorgen dat er gewoon minder sociaal contact is tussen mensen. De neveneffecten zijn vervelend, maar kom op. Sommigen doen net alsof we bezet zijn in de oorlogsjaren, omdat ze na 9 uur de straat niet meer op kunnen. Boohoo, grow up.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Robkazoe schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:23:
[...]

Het is geen excuses. Maar het zorgt er wel voor dat de mensen die stronteigenwijs zijn, vogelvrij blijven.
Je kan toch gewoon je verantwoordelijkheid nemen? Net als Grapperhaus, die is ook maar een mens en ook gewoon gestraft. Hij is niet de keizer van Nederland die boven de wet staat ofzo.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:15
Laguna schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:25:
Zoals ik het zie zijn er 4 opties om hiermee om te gaan:
Zoveelste kopje thee drinken, of in Urk babbelen met een stuk gerookte paling....
Nee sorry, dit zijn jongeren van 18-25 jaar die schijnbaar heel veel frustraties hebben. Dat gaat niet werken.
• op dezelfde voet verdergaan en hopen dat de rellen afnemen, met veel schade als gevolg
Gewoon op dezelfde voet verder gaan. Schade proberen te verhalen want de verzekeraars gaan dit niet allemaal dekken.
• harder optreden
Indien het erger gaat worden
Afschaffen is een no-go, dan sta je zelfs als demissionair kabinet nog meer in je hemd als dat je nu al staat.

Optie 4 is sowieso uitgesloten, optie 1 en 3 zie ik ook niet snel gebeuren, dus blijft optie 2 over.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

revolution-nl schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:31:
[...]

Hele steden worden afgebroken en dan mag ik niet een blokje om terwijl het uitgestorven is op straat? Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in..
Typisch dit. Zij mogen iets (eigenlijk mogen ze het niet, maar hufters hou je altijd), dus ik moet ook iets mogen!!!11

Heb je echt zo nodig een rondje nodig na 9 uur 's avonds? Dat kan niet van kwart over 8 tot kwart voor 9? Je kunt niet een rondje lopen gedurende de godganse dag? Het is ook allemaal zó onrechtvaardig!

Kleine kinderen hier, en dat op Tweakers. Allemaal zo snel in de "als iets niet mag, dan wil ik het nu héél graag doen" reflex.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

In Spanje zijn ze daar niet zo bang voor. Ik heb ze in mijn jeugd zelfs op toeristen (vakantiejeugd) zien schieten met rubberen kogels, dan ga je wel naar binnen hoor.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:54
Marzman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:34:
[...]

Je kan toch gewoon je verantwoordelijkheid nemen? Net als Grapperhaus, die is ook maar een mens en ook gewoon gestraft. Hij is niet de keizer van Nederland die boven de wet staat ofzo.
Om vervolgens de wet aan te passen zodat hijzelf geen strafblad kreeg. Dan denk je wel degelijk boven de wet te staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Vlassie1980 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:36:
[...]

Zoveelste kopje thee drinken, of in Urk babbelen met een stuk gerookte paling....
Nee sorry, dit zijn jongeren van 18-25 jaar die schijnbaar heel veel frustraties hebben. Dat gaat niet werken.
Gewoon op dezelfde voet verder gaan. Schade proberen te verhalen want de verzekeraars gaan dit niet allemaal dekken.
• harder optreden
Indien het erger gaat worden
Afschaffen is een no-go, dan sta je zelfs als demissionair kabinet nog meer in je hemd als dat je nu al staat.

Van een kale kip kan je helaas niet plukken, volgens mij lopen er veel (bijna) kale kippen tussen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenneman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:26:
[...]

Nogmaals: er zijn geen gevolgen. Ik hou serieus rekening met wat ik wel en niet doe. Er wordt helemaal niemand ziek van mijn fietstochtje eindigend om 21:10 uur. Er worden wel mensen ziek van de huisfeestjes, die nu iets verschoven zijn zodat ze in de avondklok passen.

Er gaan mensen dood en er komen mensen op de IC en straks liggen de ziekenhuizen overvol: angst
We kunnen niet zinnig handhaven, dus pakken we gewoon die honkbalknuppel tegen die mug: onmacht
Misschien helpt het als we iederen 7,5 uur per dag opsluiten: onderbuikgevoelens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
Wat me niet verbaast, is dat de politici verbaasd zijn. Want iedereen wist natuurlijk dat dit eraan zat te komen, dus je laat ze hun gang even gaan en kijk, de politici kunnen weer eens geweld veroordelen en verontwaardigd zijn en morgen volop politie op straat, politici blij, politie blij, en vooral de georganiseerde misdaad (politici incluis) want beter de aandacht op enkele rellen dan de miljarden drug- en zwendelgeld dat dagelijks verdiend wordt terwijl niemand wat doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenneman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:32:
[...]

Geef maar aan waar dan.
Bazzh geeft letterlijk aan "er is helemaal geen goede reden". Als je dat droog durft te beweren, dan ben je een egoïst, want wat je eigenlijk bedoelt te zeggen is "er zijn geen gevolgen voor mij".

Natuurlijk zijn er goede redenen, of denkt men daadwerkelijk dat een partij als de VVD hun traditionele achterban zoals ondernemers graag maandenlang omzet misgunt? Alleen die goede redenen treffen vooral ouderen en mensen in een risicogroep, en mensen zoals Bazzh proberen dan met kronkels zoals "maar ik doe niemand kwaad, dus als mij iets wordt ontzegd is het oneerlijk" te doen alsof zij persoonlijk worden gepakt. Terwijl het me vrij logisch lijkt dat een avondklok niet bedoeld is om die eenzame wandelaars te pakken, maar om te zorgen dat er gewoon minder sociaal contact is tussen mensen. De neveneffecten zijn vervelend, maar kom op. Sommigen doen net alsof we bezet zijn in de oorlogsjaren, omdat ze na 9 uur de straat niet meer op kunnen. Boohoo, grow up.
dit:
Jij lijkt het virus wel te accepteren, maar de gevolgen maken je gewoon geen zak uit.
vind ik een vreemde conclusie op basis van ageren tegen een enkele maatregel . Daaraan ook nog eens verbinden dat die persoon geen medische hulp meer zou moeten accepteren als hij eerlijk is vanwege die mening of evt gedrag ( hij fietst/loopt in de open lucht buiten zonder iemand in gevaar te brengen , maar t mag niet volgens t de letter van de wet die bedoeld is om echte overtreders aan te pakken [insert je eigen 3 woorden van 1e quote]

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik lees werkelijk met verbazing allerlei ''excuses'' voor het gedrag van het uitschot van afgelopen dagen;

- ja, maar Corona
- ja, maar jeugd heeft het zwaar
- ja, maar ze hebben weinig kansen in het leven
- ja, maar Politie treedt te hard op
- ja, maar de avondklok
- ja, maar de overheid dit en overheid dat

Werkelijk waar, elke vorm (hoe klein of mild dan ook) van goedpraten van het gedrag van 't uitschot wat afgelopen dagen op de straten rondloopt om letterlijk alles te slopen of te plunderen is voor deze groep alleen maar een vrijbrief om er vooral verder mee te gaan

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Jeroenneman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:36:
[...]

Typisch dit. Zij mogen iets (eigenlijk mogen ze het niet, maar hufters hou je altijd), dus ik moet ook iets mogen!!!11

Heb je echt zo nodig een rondje nodig na 9 uur 's avonds? Dat kan niet van kwart over 8 tot kwart voor 9? Je kunt niet een rondje lopen gedurende de godganse dag? Het is ook allemaal zó onrechtvaardig!

Kleine kinderen hier, en dat op Tweakers. Allemaal zo snel in de "als iets niet mag, dan wil ik het nu héél graag doen" reflex.
Knap dat je een inschatting kan maken van mijn dagbesteding... lekker makkelijk om te oordelen uit je eigen, overzichtelijke bubbel.. hou je oordeel voor je als je niet weer waar je over praat.

Als ik het voor mijn mentale gestel het nodig acht om in de avond een frisse neus te halen dan blijf ik niet binnen als, er geen kip op straat is, de buurman met hond wel een blokje om gaat en tegelijk hele steden worden afgebroken.

De regering heeft met de avondklok zijn hand overspeelt, voor veel mensen is dit een stap te ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Metro2002 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:27:
[...]

Wat ook meespeelt zijn zaken die al lang vóór de coronacrisis speelden, de toeslagenaffaire, gebrek aan handhaving en dus een verlies in het vertrouwen in de politie (maar ze staan er wel als ik 1km te hard rij! ), groeiend verschil tussen arm en rijk, crony capitalism waar vooral de VVD zich behoorlijk schuldig aan maakt, referenda waar de uitslag keer op keer over genegeerd wordt, huizen tekort, onbeperkte immigratie, arbeidsmarkt verdringing door polen en bulgaren en ga zo maar door. Allemaal zaken waar de lagere klasse in de samenleving het meeste mee te maken heeft en waar een hoop tweakers volgens mij helemaal geen idee van hebben. Die krijgen elke maand een leuk salaris en denken dat alles lekker loopt. Maar die groep die er mee te maken heeft is er wel en is behoorlijk groot.
Één van de dingen die je noemt is niet zoals de anderen ...
We hebben in Nederland nauwelijks immigratie (als zijnde asielzoekers), en wat er is gaat door een heel streng (imo te streng) systeem.
Het is makkelijk om de schuld op de ander proberen te schuiven (Cf. VVD, PVV, etc.)

Arbeidsmarktverdringing is deels overigens waar en deels niet; als je kijkt naar seizoensarbeid zijn daar bijna geen Nederlanders voor te vinden. Maar als je kijkt naar de bv. logistiek klopt dat natuurlijk wel.

----

Anyway, over die rellen.
Ik vind het vrij schokkend dat voetbalhooligans nu helpen de orde te bewaren.
Ook niet iets wat we moeten willen.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:28

polthemol

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:38:
[...]

Nogmaals: er zijn geen gevolgen. Ik hou serieus rekening met wat ik wel en niet doe. Er wordt helemaal niemand ziek van mijn fietstochtje eindigend om 21:10 uur. Er worden wel mensen ziek van de huisfeestjes, die nu iets verschoven zijn zodat ze in de avondklok passen.

Er gaan mensen dood en er komen mensen op de IC en straks liggen de ziekenhuizen overvol: angst
We kunnen niet zinnig handhaven, dus pakken we gewoon die honkbalknuppel tegen die mug: onmacht
Misschien helpt het als we iederen 7,5 uur per dag opsluiten: onderbuikgevoelens
'jij' hebt een vorm van survivor bias: 'ik heb geen corona gehad dus ik doe het goed!'.

Jouw specifieke fietstocht is niet het probleem (misschien), alle fietstochten om 21:10 zijn mogelijk het probleem. De avondklok is er om te kunnen handhaven op alle mensen die nog even snel naar een feestje of bezoek gaan. Leuk dat jij voor jezelf beslist dat deze of gene regel wel of niet van toepassing is op jezelf, maar daardoor ben je gewoon deel van het probleem, het maakt niet uit hoe je jezelf blijft proberen te verdedigen door te wijzen op welke regels je wel navolgt. Het maakt niet uit waardoor veel mensen ziek worden, het gros wordt ziek doordat ze buigen aan regels en ze naar eigen inzicht toepassen.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
sorted.bits schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:46:
[...]

Wederom, daar gaat het bij een avondklok niet om (word je hier zelf ook niet moe van?). Het gaat niet om die ene persoon die in zijn eentje gaat fietsen (ok, waarom zou je in godsnaam de grenzen van de avondklok opzoeken? stoer?). Het gaat om de groepen mensen die alle adviezen negeren en s'avonds bij elkaar op bezoek gaan, toch ergens feestjes houden, etc. Die mensen zijn nu eenvoudig aan te houden.
Ja en dus is het prima om in je eentje een kwartiertje na het ingaan van de avondklok thuis te komen, daar heeft niemand last van. De avondklok is immers niet bedoeld voor de eenzame fietser.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

[...]

En weer 100% geredeneerd vanuit jouw individuele perspectief.

De avondklok is bedoeld zodat de politie simpelweg iedereen na 9 uur op straat naar huis kan wijzen. Dan hoeven ze niet bij iedereen eerst te gaan verifiëren wat het doel van de wandeling is. Tegelijkertijd dwingt het ook af dat feestjes in de avond eigenlijk niet meer gebeuren, want daarna kun je niet meer huiswaarts. Leuk dat jij je eigen verantwoordelijkheid neemt/nam, maar dat werkte niet genoeg. Want je medeburgers kwamen in de avond wél gewoon samen. Dus bedank hen maar voor het feit dat we nu allemaal niet meer na 9 uur de deur uit gaan. Want dat is wél controleerbaar voor de handhaving.

Wat betreft je laatste punt: oh nee, 7.5 uur per dag opgesloten, vreselijk. Ik ga graag midden in de nacht naar buiten, want dan ligt de gemiddelde Nederlander niet gewoon in bed. Ze moeten ons wel echt hebben, die verrekte overheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Neuzelaar schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:39:
Wat me niet verbaast, is dat de politici verbaasd zijn. Want iedereen wist natuurlijk dat dit eraan zat te komen, dus je laat ze hun gang even gaan en kijk, de politici kunnen weer eens geweld veroordelen en verontwaardigd zijn en morgen volop politie op straat, politici blij, politie blij, en vooral de georganiseerde misdaad (politici incluis) want beter de aandacht op enkele rellen dan de miljarden drug- en zwendelgeld dat dagelijks verdiend wordt terwijl niemand wat doet.
De politieman die gisteren bij Op1 zat zei ook dat die spanningen allang leven en bekend zijn. Halsema die aan dezelfde tafel zat probeerde dit nog weg te moffelen. Het is natuurlijk al een teken aan de wand als een burgemeester een agent gaat vertellen wat er op straat leeft.

Hoe hoger je in de toren zit hoe meer je je oren dicht moet houden zodat je altijd verbaast en geschokt kan reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Joris748 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:32:
[...]

Je veroordeelt de rellen, maar vindt ze wel nodig omdat je de maatregelen idioot vindt.

[...]

Met je bovenste reactie heb je ze al goedgekeurd.

[...]

Je blijft het goedkeuren.

Ergo, je bent het er gewoon mee eens.
Misschien deels ja. Laat ik het zo zeggen Ik had liever gezien dat ze het binnenhof afbraken ipv winkeliers het leven moeilijker maken.

Maar daarom zeg ik, ik vind het lastig, aan de ene kant wil ik het veroordelen want wat er gebeurd is is echt compleet walgelijk maar aan de andere kant begrijp ik de reden dat het gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Erapaz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:42:
[...]

Ja en dus is het prima om in je eentje een kwartiertje na het ingaan van de avondklok thuis te komen, daar heeft niemand last van. De avondklok is immers niet bedoeld voor de eenzame fietser.
Nee, die ene fietser gaat niet voor problemen zorgen. En toch zit die fout, omdat je bij regels nou eenmaal een grens moet trekken. Anders is het voor veel mensen blijkbaar erg lastig om te begrijpen wanneer ze fout zitten.

Want als één fietser wel mag;

- mag ik dan met mijn vriendin fietsen op 1,5 meter afstand?
- mag ik ook met de auto op pad?
- en een scooter?
- mag ik allemaal achter elkaar fietsen?
- wanneer telt het als 2 fietsers?
- mag een rondje door de straat, of mag ik alleen tot de stoep?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08:28
rg-mohwa schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:27:
[...]

Misschien kun je jezelf of je partner zich wel als hond identificeren?;) (Of je kat doet dat.)

Aan de andere kant is de politie voorlopig toch te druk met het handhaven voor verdwaalde wandelaars. Het risico op het moeten accepteren van €95 boete zou ik wel willen nemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
polthemol schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:42:
[...]

'jij' hebt een vorm van survivor bias: 'ik heb geen corona gehad dus ik doe het goed!'.

Jouw specifieke fietstocht is niet het probleem (misschien), alle fietstochten om 21:10 zijn mogelijk het probleem. De avondklok is er om te kunnen handhaven op alle mensen die nog even snel naar een feestje of bezoek gaan. Leuk dat jij voor jezelf beslist dat deze of gene regel wel of niet van toepassing is op jezelf, maar daardoor ben je gewoon deel van het probleem, het maakt niet uit hoe je jezelf blijft proberen te verdedigen door te wijzen op welke regels je wel navolgt. Het maakt niet uit waardoor veel mensen ziek worden, het gros wordt ziek doordat ze buigen aan regels en ze naar eigen inzicht toepassen.
Zoals in dit topic veelvuldig gedemonstreerd wordt kunnen de meeste mensen alleen vanuit zichzelf en voor zichzelf redeneren.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Insert12
Erapaz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:42:
[...]

Dat is wel de fietser die een boete krijgt bijzonder genoeg. Ook al heeft niemand er last van. Nog meer ondermijning van het draagvlak voor de coronamaatregelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
[...]

Een volwassene is prima in staat een fietstochtje zo te plannen dat deze om 20:50 thuis is. Sterker nog het gros van de pubers is in staat om 's ochtends op tijd op school te zijn. Dus puberaal gedrag zou ik het niet eens willen noemen.
Hoe verklaar je dan dat reguliere zorg grotendeels afschaald is en dat spoedeisende zorg onder druk staat?
Omdenken: Je mag nog steeds 16,5 uur per dag gaan en staan waar je wilt (weliswaar met behoorlijke beperkingen).

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 22:45

Mfpower

In dubio

Wolly schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:43:
[...]

De politieman die gisteren bij Op1 zat zei ook dat die spanningen allang leven en bekend zijn. Halsema die aan dezelfde tafel zat probeerde dit nog weg te moffelen. Het is natuurlijk al een teken aan de wand als een burgemeester een agent gaat vertellen wat er op straat leeft.

Hoe hoger je in de toren zit hoe meer je je oren dicht moet houden zodat je altijd verbaast en geschokt kan reageren.
Klopt, en wat me ook tegenstond van Halsema is dat ze aangaf dat protesteren wel mocht zodat mensen konden ventileren.

Dat mensen ook kunnen protesteren omdat ze serieuze concerns hebben met een boodschap is blijkbaar niet in haar opgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

[...]

Als ze de avondklok voor jou zouden verlengen naar 21:10 was het ook niet goed neem ik aan. Zelfde verhaal als wanneer je een boete krijgt voor 4km te hard. Ergens moeten ze kunnen beginnen met handhaven toch. Een grijs gebied werkt gewoon niet.

Ik vond het wel slim hoe ze het speelden, eerst twee weken voorspellingen over een avondklok om 20.00, iedereen al aan het denken hoe ze hun leven moesten inrichten en aan het idee wennen etc en toen kwam hij opeens om 21.00. Denk dat dit bij veel mensen hielp bij het verwerken van de maatregel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

scoobs schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:45:
[...]

Misschien kun je jezelf of je partner zich wel als hond identificeren?;) (Of je kat doet dat.)

Aan de andere kant is de politie voorlopig toch te druk met het handhaven bij verdwaalde wandelaars. Het risico op het moeten accepteren van €95 boete zou ik wel accepteren.
Wat is er zo lastig aan binnen blijven? Dit is echt typisch iets voor de westerse wereld, regels zijn goed zolang ze maar niet voor mij gelden als ik er last van ondervind.

We vinden allemaal dat je niet te hard mag rijden op de weg, toch is niemand voorstander van een automatisch boete systeem met GPS. We willen toch met zn allen net de regels een beetje zo buigen dat we ons er niet altijd aan hoeven te houden.

Het is facinerend om te zien dat aziaten volgzamer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Insert12 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:45:
[...]
Dat is wel de fietser die een boete krijgt bijzonder genoeg. Ook al heeft niemand er last van. Nog meer ondermijning van het draagvlak voor de coronamaatregelen.
Als je gepakt wordt ja en een agent treft die een boete uit wil schrijven, logisch toch? Anders heeft het weinig zin als iedereen voor zichzelf mag bepalen hoe laat hij thuis is.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 26-01-2021 09:48 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 22:45

Mfpower

In dubio

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:44:
[...]

Nee, die ene fietser gaat niet voor problemen zorgen. En toch zit die fout, omdat je bij regels nou eenmaal een grens moet trekken. Anders is het voor veel mensen blijkbaar erg lastig om te begrijpen wanneer ze fout zitten.

Want als één fietser wel mag;

- mag ik dan met mijn vriendin fietsen op 1,5 meter afstand?
- mag ik ook met de auto op pad?
- en een scooter?
- mag ik allemaal achter elkaar fietsen?
- wanneer telt het als 2 fietsers?
- mag een rondje door de straat, of mag ik alleen tot de stoep?
Maar de regel zelf is niet goed. Het is als een sleepnet en onrechtvaardig, een ieder die niet kwaad doet wordt meegenomen. Het is jou en mij wel duidelijk waarom het zo gedaan wordt, maar dat maakt het imho nog geen goede regel. En op een gegeven moment moet je tegen dergelijk onrecht wel in opstand komen vind ik (noot: de rellen van de afgelopen dagen vallen daar niet onder). Een manier is de regel negeren en de boete te betalen als ik mijn avondwandeling maak of naar een vriend ga (1 persoon, op afstand, dus toegestaan). Daar kies ik voor en dat is mijn protest. Uiteraard ga ik wel door tot de hoogste rechter om 'm te bevechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:36:
[...]

In Spanje zijn ze daar niet zo bang voor. Ik heb ze in mijn jeugd zelfs op toeristen (vakantiejeugd) zien schieten met rubberen kogels, dan ga je wel naar binnen hoor.
Over het algemeen was het opengaan van het busje daar al genoeg reden om af te taaien, omdat je wist dat er eerst geknuppeld of gebeten (honden) ging worden en ze daarna pas vroegen wat er aan de hand was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 17-09 18:50
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:22:
[...]

Dit soort opmerkingen stoor ik me aan (...alsof iemand de bedoeling niet begrijpt :?) en laten precies het probleem zien: het is een maatregel die zn doel niet bereikt. Iedereen die gewoon een wandelingetje maakt kan bekeurd worden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
revolution-nl schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:41:
De regering heeft met de avondklok zijn hand overspeelt, voor veel mensen is dit een stap te ver.
Voor een grotere groep mensen is dit juist prima maar die hoor je niet. Laten we vooral ophouden met de schreeuwers als representatief voor 'wat de samenleving wil' te zien.

Lekker boos worden op Rutte / de overheid omdat onze vrijheid weg is, terwijl half Europa al weken/maanden een avondklok heeft. Nederland heeft al maanden de minst strenge regels maar elke keer is het weer een strijd (ja ook letterlijk). Ik snap dat echt niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Insert12 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:45:
[...]

Terecht ook. Je hebt het over ondermijning van het draagvlak. Maar als één fietser een rondje mag fietsen na 9 uur, waarom dan niet de jongere die hem ziet langsfietsen? En dan mag die jongere in zijn eentje over straat, maar dat wordt weer gezien door een koppeltje. Vervolgens wil dat koppeltje ook weer alleen over straat etc etc etc/.

Net zoals al die mensen in overvolle winkelstraten "ja, maar ik hoef alleen maar even snel iets te halen hoor, ik blijf niet rondhangen". Nee muts, jij bent deel van het probleem! Want zo redeneert natuurlijk iedereen. Ik doe dit of dat, en dat moet prima kunnen. En als tig mensen voor zichzelf besluiten dat iets eigenlijk wel prima kan, of een goed idee is, dan lopen ze vervolgens alsnog lekker samen op straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:16
[...]

De gemiddelde kat gaat gewoon liggen als ie daar zin in heeft, tuigje of niet. Die gaat niet als een hond braaf meelopen, tenzij je het van jongs af aan hebt aangeleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marteltor
user109731 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:51:
[...]

Voor een grotere groep mensen is dit juist prima maar die hoor je niet. Laten we vooral ophouden met de schreeuwers als representatief voor 'wat de samenleving wil' te zien.

Lekker boos worden op Rutte / de overheid omdat onze vrijheid weg is, terwijl half Europa al weken/maanden een avondklok heeft. Nederland heeft al maanden de minst strenge regels maar elke keer is het weer een strijd (ja ook letterlijk). Ik snap dat echt niet.
nog maar 45% van de bevolking heeft vertrouwen in het coronabeleid van de overheid.

Nederland heeft helemaal niet de minst strenge regels. In de meeste landen zijn de scholen gewoon open. In Belgie is de avondklok om 22 uur of 24 uur, afhankelijk van locatie. Waar andere landen wel streng in zijn en wij niet, is het buiten houden van het virus. Dus: verplicht quarantaine na reis naar buitenland.

[ Voor 18% gewijzigd door marteltor op 26-01-2021 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Brilsmurfffje schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:47:
[...]

Wat is er zo lastig aan binnen blijven? Dit is echt typisch iets voor de westerse wereld, regels zijn goed zolang ze maar niet voor mij gelden als ik er last van ondervind.
Regels moeten logisch zijn en het overgrote deel van de mensen kan uitstekend voor zichzelf bepalen of een regel wel of niet zinnig is.
We vinden allemaal dat je niet te hard mag rijden op de weg, toch is niemand voorstander van een automatisch boete systeem met GPS. We willen toch met zn allen net de regels een beetje zo buigen dat we ons er niet altijd aan hoeven te houden.
Voor te hard rijden zijn diverse feitelijke argumenten te geven (geluidsoverlast, uitstoot, verkeersdoden), voor een avondklok komt het niet verder dan: "We denken dat", "Wellicht" , "We nemen aan" en "voor de zekerheid" en gaat qua impact op het leven van mensen nogal wat verder dan een snelheidslimiet. We hebben het nog altijd gewoon over effectief opgesloten worden in je eigen huis.
Het is facinerend om te zien dat aziaten volgzamer zijn.
Daarom leven we hier ook in vrijheid en in azie in een dictatuur. Dat proberen we hier zeg maar te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Kom maar door met die rubberen kogels. Het lijkt ook wel alsof mensen willen bewijzen / elkaar na willen doen. Heeft niks meer met verveling te maken dit.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
marteltor schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:52:
[...]

nog maar 45% van de bevolking heeft vertrouwen in het coronabeleid van de overheid.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Marzman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:47:
[...]

Als je gepakt wordt ja en een agent treft die een boete uit wil schrijven, logisch toch? Anders heeft het weinig zin als iedereen voor zichzelf mag bepalen hoe laat hij thuis is.
Nee ik vind het niet logisch. Maar goed, ik ben dan ook fel tegen een avondklok omdat het een maatregel is die naar mijn mening vooral mensen treft die zich netjes aan de maatregelen houden. Handhaving van de maatregelen was wat mij betreft een beter alternatief.

Iemand die in z'n eentje na 21.00 een fietstochtje maakt een boete van EUR 90 geven ondermijnt alleen maar het draagvlak voor de maatregelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

user109731 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:51:
[...]

Lekker kortzichtig. Dit gaat niet om aantallen maar om impact, als een procentueel kleine groep niet meer in de hand te houden is en hele steden kapot maakt door een gebrek aan handhaving dan heb je als overheid je hand overspeelt.

Dan laat ik nog even achterwegen dat veel goedwillende mensen ook afhaken met deze avondklok wat ondermijnend werkt voor toekomstige corona maatregelen, iets wat je niet moet willen.

Die slappe vergelijking ook altijd met het buitenland... tenenkrommend.

[ Voor 4% gewijzigd door revolution-nl op 26-01-2021 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Jeroenneman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:51:
[...]

Terecht ook. Je hebt het over ondermijning van het draagvlak. Maar als één fietser een rondje mag fietsen na 9 uur, waarom dan niet de jongere die hem ziet langsfietsen? En dan mag die jongere in zijn eentje over straat, maar dat wordt weer gezien door een koppeltje. Vervolgens wil dat koppeltje ook weer alleen over straat etc etc etc/.

Net zoals al die mensen in overvolle winkelstraten "ja, maar ik hoef alleen maar even snel iets te halen hoor, ik blijf niet rondhangen". Nee muts, jij bent deel van het probleem! Want zo redeneert natuurlijk iedereen. Ik doe dit of dat, en dat moet prima kunnen. En als tig mensen voor zichzelf besluiten dat iets eigenlijk wel prima kan, of een goed idee is, dan lopen ze vervolgens alsnog lekker samen op straat.
Dat kan ook prima als je anderhalve meter afstand houdt. Zeker de situatie die je hier beschrijft. Daarom is een avondklok ook geen goed idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Insert12 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:54:
[...]

Nee ik vind het niet logisch. Maar goed, ik ben dan ook fel tegen een avondklok omdat het een maatregel is die naar mijn mening vooral mensen treft die zich netjes aan de maatregelen houden. Handhaving van de maatregelen was wat mij betreft een beter alternatief.

Iemand die in z'n eentje na 21.00 een fietstochtje maakt een boete van EUR 90 geven ondermijnt alleen maar het draagvlak voor de maatregelen.
Je beseft niet dat als je een fietstochtje maakt na 21 uur, dit juist het ondermijnen van het draagvlak is? Je houdt je niet aan een regel die voor iedereen geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:43
Jeroenneman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:43:
[...]

En weer 100% geredeneerd vanuit jouw individuele perspectief.

De avondklok is bedoeld zodat de politie simpelweg iedereen na 9 uur op straat naar huis kan wijzen. Dan hoeven ze niet bij iedereen eerst te gaan verifiëren wat het doel van de wandeling is. Tegelijkertijd dwingt het ook af dat feestjes in de avond eigenlijk niet meer gebeuren, want daarna kun je niet meer huiswaarts. Leuk dat jij je eigen verantwoordelijkheid neemt/nam, maar dat werkte niet genoeg. Want je medeburgers kwamen in de avond wél gewoon samen. Dus bedank hen maar voor het feit dat we nu allemaal niet meer na 9 uur de deur uit gaan. Want dat is wél controleerbaar voor de handhaving.

Wat betreft je laatste punt: oh nee, 7.5 uur per dag opgesloten, vreselijk. Ik ga graag midden in de nacht naar buiten, want dan ligt de gemiddelde Nederlander niet gewoon in bed. Ze moeten ons wel echt hebben, die verrekte overheid.
Nota bene werd op de dag dat de avondklok inging nog een meisje op TV geïnterviewd die samen met een vriendin bij een andere vriendin ging logeren. Ja denk je dan echt dat ze allemaal de hele nacht in hun eigen kamertje zullen blijven? Logeren is gewoon een eufemisme voor PARTY!!!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hier is de directe link naar de cijfers van het RIVM

https://www.rivm.nl/gedra...ommunicatie-en-vertrouwen

[ Voor 7% gewijzigd door Ernemmer op 26-01-2021 09:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08:28
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:47:
[...]
Och, ik kan natuurlijk ook gewoon tot 4:30 blijven hangen bij vrienden. Dan stap ik vermoeid in de auto en is de kans groter dat ik een ongeluk veroorzaak. Maar ik heb me wel aan de letter van de wet gehouden.

In alle eerlijkheid. Ik werk alleen thuis. Ga 1x per week naar de winkel, en zit al tegen een burn-out aan door de gehele situatie - er loopt al een ggz traject voor. Ik kies er dus bewust voor om een escapade te hebben 1x per week waarbij ik schijt heb aan alles wat herr Rutte mij wel en niet oplegt. Ik vind de aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat ik mentaal eraan ten onder ga inderdaad belangrijker dan de zeer kleine kans op besmetting die via mij ontstaat omdat ik niet 100% regelgeving opvolg. Dat is inderdaad egoistisch vanuit het perspectief van sommige anderen, maar soms moet je voor jezelf kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:07
Wolly schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:43:
[...]

Exact dit, ik beperk me hier wel met het duiden van wat er in Rotterdam is omdat ik die wijk ken. Daar zijn al jaren spanningen, dat is al jaren een moeilijke wijk. Dat wordt ook versterkt door de wijken eromheen waar het ook al geen koek-en-ei is. Als je nu ineens verbaast gaat lopen wezen als burgervader/moeder/persoon dan heb je boter op je hoofd.

Dit zijn mensen die niets te verliezen hebben, of in ieder geval niet inzien dat ze nog wat van hun leven kunnen maken (tot op zeker hoogte). Alle voorgestelde maatregelen zullen marginaal effect hebben, op harder optreden door de politie/ME na. Voorstellen om de schade op de daders te verhalen, dat zijjn gevolgen die ze niet overzien, dat schrikt ze niet af. Daarnaast stort het personen in dezelfde problemen waar een groot deel van die wijken mee kampen. Uitzichtloze situaties, armoede, gebroken gezinnen, huiselijk geweld, drank/drugs gebruik, etc. Break the circle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Metro2002 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:52:
[...]

Regels moeten logisch zijn en het overgrote deel van de mensen kan uitstekend voor zichzelf bepalen of een regel wel of niet zinnig is.
een virus verspreid zich volgens bepaalde regels. Deze regels zijn grotendeels bekend. Gezien het virus zich blijft verspreiden presenteer ik u een real life case die zeer duidelijk maakt dat mensen niet voor zichzelf kunnen bepalen of een regel zinnig is om te volgen of niet. Dit is iets wat een collectief besluit behoeft.
Voor te hard rijden zijn diverse feitelijke argumenten te geven (geluidsoverlast, uitstoot, verkeersdoden), voor een avondklok komt het niet verder dan: "We denken dat", "Wellicht" , "We nemen aan" en "voor de zekerheid" en gaat qua impact op het leven van mensen nogal wat verder dan een snelheidslimiet. We hebben het nog altijd gewoon over effectief opgesloten worden in je eigen huis.
elke keuze die je maakt in het leven heeft een bepaalde kost, een rekening. Ik loop over straat en moet heel erg plassen, ik weet niet zeker of die deur die open staat van een wc is of niet. Als ik erin ga en het is geen wc is de rekening van die keuze misshcien een beetje schaamte. Ik ga dus gewoon kijken of ik kan plassen. Wat als de rekening van de foute keuze maken opeens is dat mijn familie wordt vermoord. Ik ga hoogstwaarschijnlijk aan die deur voorbij lopen en besluit dat ik dan maar liever in mijn broek plas.

Snap je nu wat het punt is van deze maatregelen?
Daarom leven we hier ook in vrijheid en in azie in een dictatuur. Dat proberen we hier zeg maar te voorkomen.
wow, generaliseer even lekker meteen. Geheel Azië is een dictatuur dus...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:17

Basszje

Reisvaap!]

Mfpower schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:47:
[...]

Klopt, en wat me ook tegenstond van Halsema is dat ze aangaf dat protesteren wel mocht zodat mensen konden ventileren.

Dat mensen ook kunnen protesteren omdat ze serieuze concerns hebben met een boodschap is blijkbaar niet in haar opgekomen.
Concerns zijn zorgen in het Nederland. Zorgen, net als problemen, kan je prima ventileren. Dat lucht namelijk op. Dat is ook het doel van dergelijke protesten, je mening kenbaar maken.

Kennelijk is alles wat Halsema slecht voor sommigen. Want groenlinks ofzo.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Insert12
Jeroenneman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:55:
[...]

Je beseft niet dat als je een fietstochtje maakt na 21 uur, dit juist het ondermijnen van het draagvlak is? Je houdt je niet aan een regel die voor iedereen geldt.
Op het moment wel ja. Vorige week was er nog niks aan de hand. Het is nou niet zo alsof er iemand ziek wordt van een wandeling door de stad of een rondje fietsen in de avond.

ik wil enkel duidelijk maken dat het een belachelijke regel is die z'n doel volledig mist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

polthemol schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:42:
[...]

Nee, het probleem ligt heel anders: je wil gedraging A tegengaan, maar blijkbaar ben je niet bij machte om dat voor elkaar te krijgen. Vervolgens neem je een maatregel die gedraging A - in licht gewijzigde vorm - gewoon nog steeds mogelijk maakt, maar wel iedereen een deel van zijn vrijheid ontneemt. Je treft zo goed als alleen de mensen die je niet wil treffen. Want die anderen deden toch al niet mee en passen zich gewoon aan.

Zelfde verhaal met een verkoopverbod voor alcohol na 20:00 uur. Gewoon in 1 woord kansloos. Zelfs de stomste mensen zijn echt slimmer dan dat hoor. Die stoten 1 keer hun neus en passen zich aan. Iets bereikt? Niet echt. De onmacht spat er gewoon vanaf.

Ik coach een klein team van thuiswerkende Zuid Afrikanen. Stukl voor stuk geen domme jongens, die zich heel erg bewust zijn de risico's van het virus. Die worden dus ook niet ziek. Onder mijn collega's: 0 zieken. In mijn familie: 2 overleden 80+ ers in wat toen een brandhaard (Noord Brabant) was, verder 0 besmettingen. Het gaat mis bij de flierefluiters en die nemen daarbij vaak ook nog 1 of 2 anderen mee. Dat zijn dus die lui die nu hun samenkomsten iets eerder of later moeten houden. Zijn niet eens verboden, want dat kan niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t9Oz_M1EelLV7QWhVLc8tIugWs8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Aur9ojlBN0omPFxx3QpidTp6.png?f=user_large

[ Voor 41% gewijzigd door marteltor op 26-01-2021 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
hafl gelezen

[ Voor 96% gewijzigd door groggy op 26-01-2021 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:17
marteltor schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:52:
[...]

Nederland heeft helemaal niet de minst strenge regels. In de meeste landen zijn de scholen gewoon open. In Belgie is de avondklok om 22 uur of 24 uur, afhankelijk van locatie. Waar andere landen wel streng in zijn en wij niet, is het buiten houden van het virus. Dus: verplicht quarantaine na reis naar buitenland.
en in heel veel landen zijn de ondernemers./winkel ook gewoon open. Wel beperkter als normaal maar niet 100% gesloten zoals in nederland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
groggy schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:59:
[...]

Zonder bronvermelding is dit natuurlijk niets waard hea...
---

[ Voor 18% gewijzigd door Ernemmer op 26-01-2021 10:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Mooi nietszeggend plaatje. Ergens van Facebook geplukt? Zoals je enkele reacties eerder kunt lezen, heeft @Ernemmer al de echte cijfers recht van de bron gepost. Waarin niet alleen (ter vertekening van het beeld) is uitgezet hoeveel mensen (zeer) positief tegenover het beleid staan (waarbij je natuurlijk probeert te framen alsof de rest allemaal negatief is), maar ook te zien is hoeveel mensen er neutraal tegenover staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b8XH4WbHEX5k6YAOibGgoevQW5I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C5Rc0nt2keQN00e05mlPgOQ9.png?f=fotoalbum_large

Het aandeel mensen wat (zeer) positief is wat betreft vertrouwen in de overheid is dus alsnog velen malen groter dan het aandeel mensen wat (zeer) negatief is.

[ Voor 7% gewijzigd door Jeroenneman op 26-01-2021 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:41
leuk hoor al die statistieken maar wat heeft dat met die rellen te maken?

of snap je niet dat die gasten sowieso voor overlast zorgen ook zonder avondklok?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:57:
[...]

Nee, het probleem ligt heel anders: je wil gedraging A tegengaan, maar blijkbaar ben je niet bij machte om dat voor elkaar te krijgen. Vervolgens neem je een maatregel die gedraging A - in licht gewijzigde vorm - gewoon nog steeds mogelijk maakt, maar wel iedereen een deel van zijn vrijheid ontneemt. Je treft zo goed als alleen de mensen die je niet wil treffen. Want die anderen deden toch al niet mee en passen zich gewoon aan.

Zelfde verhaal met een verkoopverbod voor alcohol na 20:00 uur. Gewoon in 1 woord kansloos. Zelfs de stomste mensen zijn echt slimmer dan dat hoor. Die stoten 1 keer hun neus en passen zich aan. Iets bereikt? Niet echt. De onmacht spat er gewoon vanaf.

Ik coach een klein team van thuiswerkende Zuid Afrikanen. Stukl voor stuk geen domme jongens, die zich heel erg bewust zijn de risico's van het virus. Die worden dus ook niet ziek. Onder mijn collega's: 0 zieken. In mijn familie: 2 overleden 80+ ers in wat toen een brandhaard (Noord Brabant) was, verder 0 besmettingen. Het gaat mis bij de flierefluiters en die nemen daarbij vaak ook nog 1 of 2 anderen mee. Dat zijn dus die lui die nu hun samenkomsten iets eerder of later moeten houden. Zijn niet eens verboden, want dat kan niet.
<maakt casus dat hij geen survivor bias heeft en daardoor kan cherry picken qua regels>
<geeft onderbouwing die erop gebaseerd is dat hij survivor bias heeft>

Je bent simpelweg deel van het probleem zo, ongeacht je argumentatie (buiten dat je een beetje een whiner bent ook over die maatregelen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
Jeroenneman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:01:
[...]

Mooi nietszeggend plaatje. Ergens van Facebook geplukt? Zoals je enkele reacties eerder kunt lezen, heeft @Ernemmer al de echte cijfers recht van de bron gepost. Waarin niet alleen (ter vertekening van het beeld) is uitgezet hoeveel mensen (zeer) positief tegenover het beleid staan (waarbij je natuurlijk probeert te framen alsof de rest allemaal negatief is), maar ook te zien is hoeveel mensen er neutraal tegenover staan:

[Afbeelding]
Nee, de link stond 5 posts erboven oid. ;w
RIVM dus. Jammer he?

Staat er nu ook bij in de post zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:13
Ramon schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:55:
[...]
Nota bene werd op de dag dat de avondklok inging nog een meisje op TV geïnterviewd die samen met een vriendin bij een andere vriendin ging logeren. Ja denk je dan echt dat ze allemaal de hele nacht in hun eigen kamertje zullen blijven? Logeren is gewoon een eufemisme voor PARTY!!!
Grappig dat je die conclusie trekt. :+ Niet van jezelf uitgaan op die leeftijd :+
Ik ken wel wat mensen in de "jongeren-groep". En die gingen elke zaterdag van 22:00 tot 3:00 met 3 man bij elkaar zitten, beetje muziek draaien en dat streamen. Alle vrienden volgen dat dan en zitten allemaal in een chat.

met 3 meiden bij elkaar hoeft écht niet meteen te betekenen dat ze met 100 man een illegaal feest gaan houden.

Voor die jongeren is er weinig veranderd. Die zorgen nu dat ze er 21:00 zijn, en gaan pas 4:30 naar huis O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Jeroenneman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:01:
[...]

[Afbeelding]

Het aandeel mensen wat (zeer) positief is wat betreft vertrouwen in de overheid is dus alsnog velen malen groter dan het aandeel mensen wat (zeer) negatief is.
Dat plaatje is niet van Facebook, maar gewoon van de site van het RIVM

De trend is wel goed zichtbaar in dat plaatje en het draagvlak daalt hard imo.
Helemaal de vergelijking met andere landen, van 70% naar <25%

[ Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 26-01-2021 10:05 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:48
Waar ik mij altijd nog het meeste over verbaas is, waar zijn de ouders van deze jongeren? Want het overgrote deel zijn gewoon knapen in de leeftijdscategorie 14-23. Of het nu de ouders van autochtone Urkers zijn, of de ouders van allochtone bontkraagjes.

Ik ben 42, maar in mijn tijd kreeg ik simpelweg huisarrest als ik mij onbehoorlijk had gedragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

marteltor schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:02:
[...]

Nee, de link stond 5 posts erboven oid. ;w
RIVM dus. Jammer he?

Staat er nu ook bij in de post zelf
Wel natuurlijk geframed, door één plaatje uit de gehele pagina te pakken. Lekker bezig!

Overigens, men trekt de verkeerde conclusie op basis van de cijfers. Wanneer is men in Nederland überhaupt ooit écht positief/negatief over zaken? Door het aandeel "neutraal" niet mee te nemen, lijkt het net alsof er een dichotome keuze is, je bent vóór of tegen de maatregelen. Terwijl duidelijk uit de cijfers blijkt, dat het overgrote merendeel gewoon neutraal is.

[ Voor 36% gewijzigd door Jeroenneman op 26-01-2021 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:02:
[...]

Grappig dat je die conclusie trekt. :+ Niet van jezelf uitgaan op die leeftijd :+
Ik ken wel wat mensen in de "jongeren-groep". En die gingen elke zaterdag van 22:00 tot 3:00 met 3 man bij elkaar zitten, beetje muziek draaien en dat streamen. Alle vrienden volgen dat dan en zitten allemaal in een chat.

met 3 meiden bij elkaar hoeft écht niet meteen te betekenen dat ze met 100 man een illegaal feest gaan houden.

Voor die jongeren is er weinig veranderd. Die zorgen nu dat ze er 21:00 zijn, en gaan pas 4:30 naar huis O-)
Of ze nemen de hond mee ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
Jeroenneman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:03:
[...]

Wel natuurlijk geframed, door één plaatje uit de gehele pagina te pakken. Lekker bezig!
Ja hoor. Want jij jgeeft wel een totaalbeeld met je plaatje? Jouw plaatje laat ook zien dat 80% van de mensen niet positief is over het beleid vergeleken met andere landen. En maar 20% is positief of zeer positief in gesprek met anderen. Dat is niks framen; dat is gewoon wat er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
DutchOwnage schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:03:
Waar ik mij altijd nog het meeste over verbaas is, waar zijn de ouders van deze jongeren? Want het overgrote deel zijn gewoon knapen in de leeftijdscategorie 14-23. Of het nu de ouders van autochtone Urkers zijn, of de ouders van allochtone bontkraagjes.

Ik ben 42, maar in mijn tijd kreeg ik simpelweg huisarrest als ik mij onbehoorlijk had gedragen...
heb zo een vermoeden dat merendeel van de ouders van *knip* al lang enige vorm van gezag kwijt is geraakt

[ Voor 2% gewijzigd door Standeman op 26-01-2021 10:20 . Reden: laten we even normaal doen ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenneman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:03:
[...]

laat maar. ik heb me voorgenomen niet mee te doen aan de zure manier van reageren hier. ik ben weg. toedels! :>

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2021 10:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marteltor
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:06:
[...]

Eerst is het niet goed want bron is vast fout. Dan is het niet goed want zonder verdere toelichting krijgt het het stempel 'geframed'. Komt hierna je inhoudelijke reactie?
Helaas, ik denk niet dat we die nog kunnen verwachten.
Heb je commentaar op overheid? Dan ben je een wappie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

marteltor schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:05:
[...]

Ja hoor. Want jij jgeeft wel een totaalbeeld met je plaatje? Jouw plaatje laat ook zien dat 80% van de mensen niet positief is over het beleid vergeleken met andere landen. En maar 20% is positief of zeer positief in gesprek met anderen. Dat is niks framen; dat is gewoon wat er staat.
Mooie manier van verdraaien: neutraal is inderdaad niet positief, maar ook niet negatief. Gewoon eigenlijk de houding van de meeste nuchtere Nederlanders: het zal allemaal wel. Sinds wanneer verwachten we dan dat Nederlanders positief zijn over hun overheid? Zijn andere landen dat wel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

polthemol schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:01:
[...]

<maakt casus dat hij geen survivor bias heeft en daardoor kan cherry picken qua regels>
<geeft onderbouwing die erop gebaseerd is dat hij survivor bias heeft>

Je bent simpelweg deel van het probleem zo, ongeacht je argumentatie (buiten dat je een beetje een whiner bent ook over die maatregelen).
Ik zie dat dus anders, maar kan het gelukkig verwoorden zonder het op de man te hoeven spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

[...]

Knap dat je een inschatting kan maken van mijn dagbesteding... lekker makkelijk om te oordelen uit je eigen, overzichtelijke bubbel.. hou je oordeel voor je als je niet weer waar je over praat.

Als ik voor mijn mentale gestel het nodig acht om in de avond een frisse neus te halen dan blijf ik niet binnen als, er geen kip op straat is, de buurman met hond wel een blokje om gaat en tegelijk hele steden worden afgebroken.
Nou kan ik alleen voor mezelf praten, maar er is meer dan genoeg ruimte op een dag om naar buiten te gaan. Tussen 4:30 en 21:00 wordt je geen strobreed in de weg gelegd. En het is nou niet zo dat je na 9 uur nog even naar de kroeg of de supermarkt kan...
En klagen dat de buurman met zijn hand wel kan en mag (en je niet realiseren dat hij dat in de zeikende regen ook moet, als jij besluit dat het kutweer is, en je je ommetje vandaag maar overslaat) is een tikkie kleinzielig.
En geef je nu serieus aan dat jij vindt naar buiten te moeten mogen tegelijk hele steden worden afgebroken? Ga dan in godsnaam reltrappen... maar kom niet janken dat je klappen gekregen hebt, of een boete (die waarschijnlijk pijnlijker zal uitpakken dan de 95 euro die komt kijken bij die wandeling zonder hond).
Ik denk dat er best een paar mensen zijn voor wie dit een stap te ver is. Alhoewel het uiteindelijk best meevalt... de straatlantaarns branden, je hoeft je ramen niet te verduisteren en er zijn uitzonderingen om wel de straat op te mogen.
Punt blijft dat een vocale minderheid niet gelijk staat aan een meerderheid. En dat als je alle relschoppers afzet tegen de Nederlandse bevolking in totaal, dat het er helemaal niet veel zijn.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Jeroenneman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:07:
[...]

Mooie manier van verdraaien: neutraal is inderdaad niet positief, maar ook niet negatief. Gewoon eigenlijk de houding van de meeste nuchtere Nederlanders: het zal allemaal wel. Sinds wanneer verwachten we dan dat Nederlanders positief zijn over hun overheid? Zijn andere landen dat wel?
Ja, in Nieuw Zeeland waren veel mensen positief over hun overheid, toen ik daar nog was vorig jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
marteltor schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:05:
[...]

Een groot deel is ook gewoon neutraal. Dat betekent dat ze niet (zeer) positief of niet (zeer) negatief zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:07:
[...]

Ik zie dat dus anders, maar kan het gelukkig verwoorden zonder het op de man te hoeven spelen.
Bazzh kruipt weer snel in de slachtofferrol, met "jullie spelen op de man". Ja, wat verwacht je dan, als jij zelf verkondigt dat "jij" het allemaal onzin vindt? Moeten we het dan over een hypothetische figuur hebben?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik begrijp best dat niet iedereen het met de regelgeving eens is. Maar goed, we hebben nou eenmaal te maken met wetten en regels, en het zou een zootje worden wanneer iedereen alleen de regels gaat cherry picken waar ze het zelf mee eens zijn en die hunzelf goed uitkomen.

Eens kijken: ik ga dit jaar geen inkomstenbelasting betalen, want mijn bijdrage maakt toch niet het verschil. Het nut van een snelheidslimiet van 30 bij scholen zie ik niet echt in, zeker niet wanneer de scholen toch dicht zijn. Dus ik kan daar net zo goed 70 rijden. En als ik die extra kamers in mijn pand illegaal ga verhuren, dat scheelt weer investeringen voor de brandveiligheid. Oeh laat ik ook nog even een nieuwe videokaart in m'n zak steken bij de MediaMarkt vandaan. Die gaan echt niet failliet wanneer er één product niet betaald wordt.

Doe bovenstaande x 16 miljoen en je hebt een complete ontwrichting van de rechtstaat.

Mensen die de regels willen negeren moeten dat zeker doen, maar zouden in mijn ogen niet moeten klagen als de huidige maatregelen hierdoor alleen maar langer gaan duren. Tegen plundertokkies mag wat mij betreft meteen hard opgetreden worden.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:07
DutchOwnage schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:03:

Niet ieder kind wordt geboren uit liefde. Dit is geen aanval, maar je bekijkt het mogelijk vanuit je eigen stabiele en veilige situatie waar je bepaalde normen en waarden zijn bijgebracht. Als die situatie zich niet voordoet is de norm die van de groep waar jij je mee associeerd omdat die kinderen/jongeren zich daar wel gehoord en veilig voelen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:46

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Overigens, ik heb sterk de indruk (als buitenlander die nederland vanuit het buitenland cq duitsland volgt maar er ook enige malen geweest ben afgelopen jaar) dat nederland juist ook nu het gevolg ervaart van een ontzettend slap en vrijblijvend beleid, waar alles aan de 'goodwill' van burgers overgelaten werd en de hele tijd geroepen werd dat het om 'willen' zou gaan..
of om 'meedoen'.. alsof het een vrijwillig spellletje is/was.

Een aantal van de nederlandse persconferenties die ik zag hebben me bijna geshokckeert hoe weinig het ging om daadwerkelijke beslutien die de regring nam en oplegde, en hoeveel men praatte over 'adviezen' en 'eigen bereidheid gedrag aan te passen' en vrijwilligheid.

Met alle respect, maar soms zijn regels gewoon keihard en zegt de regering bepaalde dingen die misschien niet leuk zijn, maar wel moeten en dan is het klaar: de Regels zijn de regels en de Wetten zijn de Wet.
dan wordt daarover niet eerst eindeloos gemekkert of gejeremiert...
heeft het ook geen zin te roepen dat je 'er op tegen bent' en 'het er niet mee eens bent'...
of dat je 'niet meer mee wil doen'.

Dit sooort rellen komen niet voor in landen waar al vanaf het begin gewoon keihard en duidelijk regels ingesteld zijn en gehandhaaft werd.
In een deel, zeker op het oostelijk halfrond (Nieuw-Zeeland, Australie, Japan, China, Taiwan en Zuid-Korea) zelfs vooral omdat de maatregelen ook heel veel succes gehad hebben en het risico grotendeels sterk terug gebracht door hard en streng optreden.

In Europa en Amerika heeft men helaas in heel veel landen enorm slap en vrijblijvend gehandeld, veel individuele vrijheid toegelaten, wat helaas ook vooral tot veel misbruik en overtredingen geleid heeft en een grote verspreiding en nu dus mutaties die steeds sterker opkomen (deze kunnen pas succesvol worden bij genoeg verspreiding)..
En nu protesteren juist degenen die de meeste vrijheid genoten hebben het meest ertegen dat er nu op een laat moment nog steeds hardere maatregelen nodig zijn.

Alexis de Tocqueville heeft ooit een interessante vaststelling gedaan, en dat is dat de maatschapelijke opwinding over misstanden groter wordt, als mensen ook minder directe levensbedreigende zorgen hebben en juist een betere welstand hebben:
The hatred that men bear to privilege increases in proportion as privileges become fewer and less considerable, so that democratic passions would seem to burn most fiercely just when they have least fuel. I have already given the reason for this phenomenon. When all conditions are unequal, no inequality is so great as to offend the eye, whereas the slightest dissimilarity is odious in the midst of general uniformity; the more complete this uniformity is, the more insupportable the sight of such a difference becomes. Hence it is natural that the love of equality should constantly increase together with equality itself, and that it should grow by what it feeds on.
Ook stelde hij vast dat veel opstanden en rellen ontstonden door een te late poging misstanden op te heffen, waarbij juist een poging van de Overheid _eindelijk_ een lang bestaande misstand aan te pakken door een maatregel juist extra 'boosheid' en lust tot opstand opwekt:
vaak als uitbarsting van een al veel eerder opgebouwde stress en opstandigheid

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marteltor
Joris748 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:09:
[...]

Een groot deel is ook gewoon neutraal. Dat betekent dat ze niet (zeer) positief of niet (zeer) negatief zijn.
Dat klopt. Ik zou er als overheid naar streven dat mensen positief zijn, en niet neutraal.

Als je zegt: "commentaar hebben op de overheid is makkelijk, beste stuurlui staan aan wal", dan geef ik je gelijk. Maar kijk eens naar Duitsland. Om je een aantal dingen te noemen die hier volledig fucked up zijn gegaan:

- beschikbaarheid van mondkapjes (uiteindelijk is die batch die de minister trots in ontvangst nam geregeld door Hulptroepen, een particuliere stichting, omdat de overheid het niet voor elkaar kreeg)
- advies mondkapjes aan ouderenzorg
- advies mondkapjes in openbaar (halstarrige Jaapie weet het beter dan alle andere topvirologen)
- repatrieringsvluchten amateuristisch geregeld. Ik weet het, want ik heb het mogen ervaren. Waar Duitsland een lading A380s richting Australie en Nieuw Zeeland stuurt en zo zelfs mensen uit andere landen kan meenemen, was de Nederlandse organisatie een bende. Tientallen mensen kregen tickets in hun mailbox die op naam stonden van iemand anders. Vluchten die kort van te voren nog geannuleerd worden.
- Scholen dicht; in omringende landen niet
- Britse variant heel gevaarlijk hoorden we rond Kerst. 4 weken later gaan eindelijk vluchten vanuit UK niet meer door.
- belabberde aandacht voor ventilatie in het algemeen
- geen extra aanpak om overgewicht nu juist aan te pakken; hier had een groot programma voor opgezet kunnen worden

Ik kan nog wel even door gaan. Maar heb nog andere dingen te doen.

Ik kan je op een briefje geven: pas over 2 maanden gaan we FFP2 maskers verplichten.

[ Voor 6% gewijzigd door marteltor op 26-01-2021 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

En ze laten het dusdanig uit de hand lopen dat Rutte niet meer aan kan blijven. Maar ja... er komen verkiezingen aan en de VVD kan niet zonder Rutte. Dilemma. Dan maar liever de kop in het zand en accepteren dat er rellen zijn.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:41

steveman

Comfortabel ten onder

ConZito schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:10:
[...]

Niet ieder kind wordt geboren uit liefde. Dit is geen aanval, maar je bekijkt het mogelijk vanuit je eigen stabiele en veilige situatie waar je bepaalde normen en waarden zijn bijgebracht. Als die situatie zich niet voordoet is de norm die van de groep waar jij je mee associeerd omdat die kinderen/jongeren zich daar wel gehoord en veilig voelen.
Ik moet gelijk denken aan freakonomics, en de case van een plotselinge daling in geweld op straat...

Politici klopten zich op de borst, maar men zag over het hoofd dat er zo'n 20 jaar eerder een uitspraak was in Roe v. Wade...
States with the highest abortion rates after Roe v. Wade experienced a 30 percent greater drop in crime by 1997 than states with the lowest rates
Om te luisteren (bijvoorbeeld tijdens de avondklok :+)
https://freakonomics.com/podcast/abortion/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:12
[...]
Maar schijnbaar enkel voor overwegend jonge mannen? Als je naar de beelden kijkt zijn het 99% mannen?
Pagina: 1 ... 4 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
En voor de duidelijkheid, dit gaan we dus niet doen:
-Ranten
-Uitlokken of woorden in de mond leggen
-Wijzen naar bepaalde bevolkingsgroepen
-Gruwelijke beelden
-Oproepen tot geweld vanuit welke motivering dan ook
-Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
-Whataboutisme
-Het reageren op overduidelijk slechte reacties
-Discussies over rassen/afkomst en IQ

Over het nut van de avondklok als maatregel en andere Corona maatregelen (op een serieuze manier): Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4