Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:53

Croga

The Unreasonable Man

Silvos schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 03:59:
Ondertussen maakt de politiek er een zooitje van met hoogst onduidelijke strategie naar de burgers en fout na fout wat betreft de vaccinstrategie;
Kun je dit ook onderbouwen? Of praat je simpelweg de politici na die hier proberen zieltjes te winnen?
Ik hoor deze kreten overal. Ondertussen is de strategie gewoon duidelijk: Infectie-vectoren verminderen. Met degelijke uitleg waarom ze denken dat deze maatregelen dat doen. Ook qua vaccinatiestrategie; vertel eens, welke fout na welke fout? "te laat" beginnen? Ik zou zeggen: Kijk naar degenen die eerder begonnen zijn en wat daar allemaal mis gaat (UK: Slechte registratie waardoor men een deel van de namen kwijt is en men dus niet meer weet wie men al gehad heeft, bijvoorbeeld).
Again; waar is de onderbouwing van deze populaireistische stelling?
ondertussen wordt het grootste deel van de relschoppers niet opgepakt maar de gewone burger zit thuis vast. Gestraft met een steeds grotere set maatregelen omdat de politiek en een kleine groep burgers de plank misslaan.
Again; waar is de onderbouwing? Again; ik hoor een populistische uitspraak die niet te staven is. Hoeveel échte relschoppers denk je dat er zijn? En hoeveel demonstranten die daadwerkelijk kwamen om te demonstreren? Op een groep van enkele honderden demonstranten in Eindhoven zijn ter plekke al bijna 100 man opgepakt en met behulp van beelden gaan er achteraf nog een aantal een bezoekje krijgen. Nee, ze zullen vast niet alle relschoppers te pakken krijgen maar ik gok dat meer dan de helft uiteindelijk voor de rechter zal moeten verschijnen.

Volgens mij bestaat de groep relschoppers uit twee vectoren;
- Hooligans die geen uitlaatklep hebben en alles aangrijpen om dingen kapot te maken.
- Mensen die geloven in populistische uitspraken en geen andere uitweg meer zien dan te gaan rellen.

Die eerste groep is, naar mijn idee, de grootste. Voorheen werd voetbal als smoes gebruikt, nu dit. Maar er is een groep mensen die voornamelijk die tweede groep aanspreekt. Dezelfde soort mensen als die in de VS verantwoordelijk zijn voor de bestorming van het Capitool. Degenen die feiten niet zo heel nauw nemen als een "leugentje voor bestwil" ze beter uit komt. En die mensen gooien met termen als "onduidelijke strategie" en "fouten in het vaccinatieplan", zonder de termen ooit te onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:38
Croga schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 04:52:
[...]

Kun je dit ook onderbouwen? Of praat je simpelweg de politici na die hier proberen zieltjes te winnen?
Ik hoor deze kreten overal. Ondertussen is de strategie gewoon duidelijk: Infectie-vectoren verminderen. Met degelijke uitleg waarom ze denken dat deze maatregelen dat doen. Ook qua vaccinatiestrategie; vertel eens, welke fout na welke fout? "te laat" beginnen? Ik zou zeggen: Kijk naar degenen die eerder begonnen zijn en wat daar allemaal mis gaat (UK: Slechte registratie waardoor men een deel van de namen kwijt is en men dus niet meer weet wie men al gehad heeft, bijvoorbeeld).
Again; waar is de onderbouwing van deze populaireistische stelling?
Er zijn hier zat voorbeelden van te noemen. het begint bijvoorbeeld met mondkapjes die niet effectief zouden zijn en maanden later opeens toch wel effectief zijn. Een ander voorbeeld is de symbolische lockdown in November met alleen zwembaden, pretparken en musea. Een ander voorbeeld zijn deze bronnen https://nieuwscheckers.nl...j-andere-europese-landen/ https://joop.bnnvara.nl/n...-de-herfst-wordt-moeilijk die onderbouwen dat Nederland achterloopt en blijft lopen op het gebied van vaccineren.

Daarnaast geven de productieproblemen en twijfels over de effectiviteit van het AstraZeneca vaccin bij ouderen https://www.handelsblatt....n-wohl-kaum/26849788.html (duitstalige link) waarop de EU flink had ingezet ook de nodige twijfels over of Nederland dit op korte termijn recht kan trekken.

Mijn grootste kritiekpunt is duidelijke communicatie; het wisselt gewoon heel erg welke set maatregelen we hebben gekregen. Tot voor kort had Nederland de meest relaxte maatregelen van Europa en nu hebben we de meest strenge. Misschien is daar grond of logica voor maar de communicatie is gewoon gebrekkig. Niemand weet waar hij aan toe is en elke 2 weken kan dat veranderen. Wellicht hoort dat deels bij de problematiek, ik snap heus wel dat het complex is en dat ook de regering niet in de toekomst kan kijken. Maar om nu kritiek op het coronabeleid weg te zetten als populisme; er zijn echt wel fouten gemaakt.
Again; waar is de onderbouwing? Again; ik hoor een populistische uitspraak die niet te staven is. Hoeveel échte relschoppers denk je dat er zijn? En hoeveel demonstranten die daadwerkelijk kwamen om te demonstreren? Op een groep van enkele honderden demonstranten in Eindhoven zijn ter plekke al bijna 100 man opgepakt en met behulp van beelden gaan er achteraf nog een aantal een bezoekje krijgen. Nee, ze zullen vast niet alle relschoppers te pakken krijgen maar ik gok dat meer dan de helft uiteindelijk voor de rechter zal moeten verschijnen.

Volgens mij bestaat de groep relschoppers uit twee vectoren;
- Hooligans die geen uitlaatklep hebben en alles aangrijpen om dingen kapot te maken.
- Mensen die geloven in populistische uitspraken en geen andere uitweg meer zien dan te gaan rellen.

Die eerste groep is, naar mijn idee, de grootste. Voorheen werd voetbal als smoes gebruikt, nu dit. Maar er is een groep mensen die voornamelijk die tweede groep aanspreekt. Dezelfde soort mensen als die in de VS verantwoordelijk zijn voor de bestorming van het Capitool. Degenen die feiten niet zo heel nauw nemen als een "leugentje voor bestwil" ze beter uit komt. En die mensen gooien met termen als "onduidelijke strategie" en "fouten in het vaccinatieplan", zonder de termen ooit te onderbouwen.
Ik zie vele honderden mensen op filmpjes in tientallen gemeenten en dan lees ik dat er vanavond nog geen 200 zijn opgepakt. Dat is een flinke minderheid. Misschien pakt men er nog wat op aan de hand van videobeelden maar feit is dat er mensen ongestraft wegkomen.

Daarbij vraag ik mij vooral af wat men als straf krijgt; 95 euro boete voor het niet houden aan de avondklok? Wellicht een taakstraf of een extra boete voor openbare geweldpleging? En dit is inderdaad gokken van mijn kant maar ik heb het gevoel dat deze mensen niet echt hard afgestraft gaan worden. Zelfs als ze voor de rechter verschijnen, gaat de straf echt proportioneel zijn? Misschien is dit inderdaad een populistische uitspraak omdat ik dit niet kan weten maar we gaan het zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
heb de afgelopen dagen tientallen filmpjes bekeken van de rellen en plunderingen. In vrijwel álle filmpjes staat het totale uitschot met smartphones in de hand, met als doel natuurlijk om die troep te delen op de diverse social media.

Ik heb sterk het vermoeden dat juist het delen op social media hen een boost geeft om door te gaan met plunderingen en rellen, want stoer.

Als je nou eens begint om ze dat af te nemen, door komende 10 dagen alle social media uit de lucht te halen.

Kan je gelijk grotendeels de oproepen tot rellen en plunderingen de kop indrukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:17
_Bailey_ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 05:05:
heb de afgelopen dagen tientallen filmpjes bekeken van de rellen en plunderingen. In vrijwel álle filmpjes staat het totale uitschot met smartphones in de hand, met als doel natuurlijk om die troep te delen op de diverse social media.

Ik heb sterk het vermoeden dat juist het delen op social media hen een boost geeft om door te gaan met plunderingen en rellen, want stoer.

Als je nou eens begint om ze dat af te nemen, door komende 10 dagen alle social media uit de lucht te halen.

Kan je gelijk grotendeels de oproepen tot rellen en plunderingen de kop indrukken.
Nou sorry hoor maar alles Social media afsluiten gaat echt nergens een oplossing voor zijn. Dat is bovendien typisch iets wat ze in echt totalitaire regimes doen als er rellen zijn. Als de regering dat gaat doen ga ik zelfs, terwijl ik het tot nu toe grotendeels met de regering eens ben, protesteren.

Ze moeten gewoon de mensen die rellen aanpakken, net zoals ze de mensen die zich niet aan de lockdown adviezen hielden hadden moeten aanpakken. Alleen die capaciteit is er niet en ik denk dat men gehoopt had dat een avondklok de oplossing zou zijn. Ik hou me super netjes aan de avondklok, het hele jaar al. Met een kind van 1.5 moet je toch op tijd weer naar huis. Dus voor mij maakt het totaal geen verschil, maar er zijn natuurlijk talloze mensen voor wie het wel een wereld van verschil is.

Ik vind zelf de max 1 persoon op bezoek veel erger bijvoorbeeld, wij gingen namelijk sinds maart al bij mijn ouders op bezoek op vrijdagmiddag om gezellig met elkaar te borrelen en daar te eten en dan weer naar huis. Dat kan nu niet meer, maar ik hou me wel netjes aan die regel ook al ben ik het er niet mee eens en betwijfel ik of het (in ons geval) zin heeft.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
alienfruit schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 04:43:
Gewoon net als in VK 10.000euro boete voor de mensen die zich niet aan de regels/avondklok houden dan zou het wel snel afgelopen zijn.
Die 95 euro krijgen de meesten ook al niet, heb niet het idee dat de hoogte van de boete nachtelijke plunderaars erg afschrikt.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Tot december was het hier helemaal niet zo streng. De meeste winkels (en horeca) waren gewoon open het grootste deel van het jaar. Andere landen hebben het echt veel beroerder gehad en zaten al in een lockdown toen menig Nederlander nog lekker op het terras zat. Mondkapjes waren niet nodig het grootste deel van het jaar, zelfs in de supermarkt niet.

We hebben nu ruim een maand wat zwaardere maatregelen en men doet alsof we het zieligste van Europa zijn. Beschamend als je kijkt naar de situatie in het VK bijvoorbeeld. Ben ik nu de enige die vindt dat wij nog heel veel geluk hebben gehad hier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:29
Is er dan niemand met sympathie voor deze relschoppers? Ik bedoel; we nemen ze alles af wat hun leven en daarmee hun identiteit vormt: hun werk, hun uitgaan, hun shoppen, noem het maar op en de regering heeft het hun afgepakt in het laatste jaar en met wat voor reden? *knip*
De vergelijking met een simpele griep is ongepast en de overige beweringen mogen bovendien beter onderbouwd worden.

Ik heb in maart 2020 me al afgevraagd hoe lang Nederlanders het vol zouden kunnen houden en dat er rellen zouden komen als er geen perspectief zou zijn. Dat is nu dus voor veel mensen het geval met deze draconische maatregelen.

Wij als Tweakers hebben heb over het algemeen makkelijk met onze kantoorbaantjes die makkelijk naar thuis te verhuizen zijn en onze neiging om überhaupt binnen te blijven maar niet iedereen is zo gelukkig.

[ Voor 20% gewijzigd door tweakduke op 26-01-2021 22:31 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:11

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ramon schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 06:57:
Is er dan niemand met sympathie voor deze relschoppers?
Daar raakte je mij kwijt, als je geweld wil gebruiken als middel om je mening te forceren houd alles echt op.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-09 22:30
Nee ik heb geen sympatie voor deze relschoppers.
Ik vraag me ook af of dit de jeugd is die niet feesten mag.
Zover ik het beoordelen kan zitten er ook grote groepen echte relschoppers bij die bij voetbalrellen ook mee doen.

Ik kan wel sympathie voelen voor jongeren die een feestje met een man of 20 hebben en dan door een groep politieagenten met honden het pand uit gehaald worden. (Zoals mijn neefje)

Deze relschoppers die winkels plunderen gaan gewoon nog even een paar stappen erger tever dan de voetbal hooligans die een paar bankjes en afvalbakken in een centrum slopen.

Met een jubo plunderen of een kleine winkel pak je de overheid niet maar hardwerkende winkeliers.

Als ik MP zou zijn heeft vanavond de politie recht om te schieten, en zou ik ook ondersteuning van het leger niet uitsluiten.
Alle straten rondom afsluiten en de groep samen drijven als schapen. Dan allemaal inladen en opsluiten.
Deze gasten moeten allemaal stuk voor stuk opgepakt worden en levenslang een groot probleem hebben. En dan niet alleen een strafblad maar ook een hele flinke financiële sanctie waar zelfs jeroen pauw zijn hele leven over doet om die af te betalen.

Misschien maar goed dat ik de MP niet ben.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Geen greintje.

Met normale mensen, ja, daar heb ik best sympathie mee. Met figuren die alles slopen (wat niet van hen is), dingen in de fik steken, agenten en ziekenhuizen aanvallen etc, daar heb ik idd precies 0,0 sympathie mee. Inderdaad.

Mensen die zich normaal gedragen en op een normale manier demonstreren hebben mijn sympathie. Mensen die gaan rellen niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:15
Ik heb héél sterk mijn twijfel of deze relschoppers werkelijk gedupeerden zijn van de corona maatregelen. Een ondernemer die zijn laatste spaarcenten ziet verdampen door de lockdown lijkt mij niet het type die winkels van andere ondernemers gaat plunderen.

Dit is gewoon tuig wat thuis niks te doen heeft. Die uit is op rellen en sensatie omdat hun zielige leven niks voorstelt en dat wordt pijnlijk duidelijk nu ze thuis moeten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:03
*knip* extraordinary claims require extraordinary evidence, zonder enige onderbouwing voegt dit soort gehint niet toe

[ Voor 84% gewijzigd door ZieMaar! op 26-01-2021 08:11 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:15
Ja, het was de ME die mensen aanzet tot rellen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik ben 10 jaar weg uit Nederland en ben het nieuws wat minder gaan volgen in de loop der tijd, en ik snap het niet helemaal. Waar komen die rellers vandaan? Zijn die grote rellen (eindhoven/den bosch rondreizende voetbalholigans?). Is het de plaatselijke jeugd? Zelfs in het dorp waar mijn ouders wonen waren ze bang en was er een noodverordening van kracht dat mensen werden opgeroepen binnen te blijven en dat de politie iedereen mocht fouilleren.

Ik snap ook niet waar het over gaat, de maatregelen in Nederland zijn helemaal niet zo veel zwaarder als in buurlanden. Er is bijna overal een avondklok (al maanden) en jullie mogen nog 1 iemand per dag visite hebben.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:30

Yucon

*broem*

Het is volgens de voorspellingen nog twee dagen dit weer en vanaf donderdag gaat het 1,5 week regenen. Uitgerekend het weekend zou het trouwens wel net twee dagen wat droger zijn dus dat komt wat minder goed uit.

Maar die regen kon wel eens de redding gaan zijn om het tot 9 februari uit te zingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Yucon schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 07:31:
Het is volgens de voorspellingen nog twee dagen dit weer en vanaf donderdag gaat het 1,5 week regenen. Uitgerekend het weekend zou het trouwens wel net twee dagen wat droger zijn dus dat komt wat minder goed uit.

Maar die regen kon wel eens de redding gaan zijn om het tot 9 februari uit te zingen.
Want zo kunnen de maatregelen na 9 februari wel verlicht worden?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Marzman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 07:32:
[...]

Want zo kunnen de maatregelen na 9 februari wel verlicht worden?
Het is een escape om het zonder al te veel gezichtsverlies nog terug te kunnen draaien. Daarnaast is tegen die tijd ook wel ongeveer duidelijk hoe het met die britse variant staat en of de extra besmettelijkheid het echt nodig maakt meer maatregelen te nemen bij de huidige cijfers.

Als zich dit nog maar een klein beetje meer uitbreidt zitten we in een situatie dat dit niet meer de kop in te drukken is, omdat je in tegenstelling tot voetbalrellen niet zomaar ergens wat extra agenten vandaan kunt halen. Die zijn namelijk zelf ook al druk aan het werk. In Den Bosch is het al flink erger geweest dan nodig omdat de ME elders nodig was.
https://www.bd.nl/den-bos...it-te-voorkomen~a6887789/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 07:29:
Ja, het was de ME die mensen aanzet tot rellen :')
Dat weet je toch, rellen zijn ALTIJD de schuld van de politie (of de ME, of beide).

De demonstranten zijn altijd de meest brave huisvaders, die nog geen vlieg kwaad zouden doen.

Die stenen, gesloopte winkelruiten, in brand gestoken auto's etc zijn dan ook niet aangericht door de brave demonstranten, maar door de politie/ME, die zo de demonstranten willen framen...

Ook al die berichten op Twitter, Telegram met oproepen tot rellen zijn door de politie gepost.

/s

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nee, ken jij mensen die er sympathie voor hebben (of meedoen?) dan? Iedereen zit toch in hetzelfde schuitje. Niet eens heel Nederland, heel de wereld.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:49
Als overheden in landen geen actie zouden hebben ondernemen, dan zouden er wel meer mensen overleden zijn aan de coronavirus. Op dit moment zijn er in verschillende landen 50 procent meer doden dan in een normale griepperiode (Engeland, Amerika). Natuurlijk kan je zeggen dat het voornamelijk oude mensen betreft waarbij hun leven al aan het eind is. Maar in hoeverre zou het jammer zijn dat voor velen van hun te vroeg is.

Jongeren kunnen wel zeggen dat alles van ze wordt afgenomen, maar dat geeft ze niet het recht om geweldpleging of vernielingen te doen. Stel je voor dat het jouw oom was die een carnavalswinkel in Den Bosch zou hebben. Dan zou je ook zeggen dat rellende jongeren hard aangepakt moeten worden.

Wat die voornamelijk jongeren missen is perspectief, maar groepsgedrag/druk motiveert ze waarschijnlijk om domme dingen te doen. Inderdaad mede door social media wilt men alles filmen en het laten zien aan anderen, waardoor ze meer opgehitst raken. Je merkt wel dat voor een gedeelte van de jeugd social media een te groot aandeel in hun leven leidt. Alles om viral te gaan of om een celebrity te worden. Zelfreflectie of relativering aan andere mensen ontbreken aan dit soort doelgroep. Ze kijken alleen naar hun persoonlijke leven en doen alsof hun hele wereld van ze wordt ontnomen als er beperkende middelen worden ingezet. Het verschil met Aziatische landen is dan ook dat daar in groepscollectief meer tendens is om het samen op te lossen in een gezondheidscrisis en dat daar ouders nog een beetje gezag/aanzien hebben bij de kinderen. Daarnaast moet je niet vergeten dat in Aziatische landen een iets milder variant rondgaat dan in andere continenten.

Bij alle rellen in afgelopen 2 jaren heb je 'burger' journalisten die proberen te doen alsof ze 'onpartijdig' nieuws verslaan. Echter, er wordt dan essentiële zaken geknipt zodat er geen subjectief beeld ontstaat voordat het op het internet belandt. Mensen die zich willen distantiëren van rellende mensen moeten niet tussen de menigte gaan staan. Niemand van de handhavende macht gaat eerst vriendelijk een handtekening vragen aan de overkant of ze een waterkanon, traangas of een andere crowd control middel mogen gebruiken. Heb je niks te zoeken, blijf dan thuis als het uit de hand gaat lopen. Maar ga niet als 'zelfgekozen' vrijheidsstrijder het tafereel filmen. Dan ben je in mijn inziens ook zelf verantwoordelijk voor de mogelijke gevolgen.

In Hong Kong en Rusland werd/wordt door de voornamelijk jeugd gevochten voor hun democratische rechten en hier zit de jeugd te rellen wegens omdat ze 1~2 jaar wat rustiger aan moeten doen...

Boetes (op ongeoorloofd in één groep van meer dan 50 man na de avondklok aanwezig te zijn) moeten gewoon omhoog, die 95 euro is een schijntje als je vergelijkt met andere landen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:49
Maar wat denk je van de ouders.

Ik zou zelf toch zorgen dan mijn zoon of dochter voor 21u (wellicht zelfs eerder) thuis is en blijft.

Sorry hoor. Maar Woorden als gebrek aan opvoeding en verantwoordelijkheid schieten toch wel door mijn hoofd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Yucon schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 07:36:
[...]

Het is een escape om het zonder al te veel gezichtsverlies nog terug te kunnen draaien. Daarnaast is tegen die tijd ook wel ongeveer duidelijk hoe het met die britse variant staat en of de extra besmettelijkheid het echt nodig maakt meer maatregelen te nemen bij de huidige cijfers.

Als zich dit nog maar een klein beetje meer uitbreidt zitten we in een situatie dat dit niet meer de kop in te drukken is, omdat je in tegenstelling tot voetbalrellen niet zomaar ergens wat extra agenten vandaan kunt halen. Die zijn namelijk zelf ook al druk aan het werk. In Den Bosch is het al flink erger geweest dan nodig omdat de ME elders nodig was.
https://www.bd.nl/den-bos...it-te-voorkomen~a6887789/
ik lees een beetje tussen de regels een "de wens van de vader van de gedachte" in je post, dat je hoopt dat ze de avondklok vanwege de relschoppers van tafel gooien, maar dat doen op basis van regen :?

Nooit toegeven aan agressie, meeschalen. Dat het nu niet helemaal lekker ging met de ME in Den Bosch is nog geen afgerond onderzoek over, dus je trekt al een conclusie van een onderzoek die nog niet afgerond is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:51
Is er dan niemand met sympathie voor deze relschoppers? Ik bedoel; we nemen ze alles af wat hun leven en daarmee hun identiteit vormt: hun werk, hun uitgaan, hun shoppen, noem het maar op en de regering heeft het hun afgepakt in het laatste jaar en met wat voor reden? Dat er een paar oude mensen aan "een griepje" overlijden...
Dat de één wat meer effect ervaart dan de ander door de coronacrisis is logisch, maar geen enkele reden om te rellen.
Hoe kom je er bij dat hun werk is afgepakt?
Uitgaan deden dit soort types juist wel illegaal en dat is ook nog eens een reden dat de corona bleef verspreiden en een reden voor de avondklok.
Het shoppen kan gewoon online nog. En wat voor hooligan/relschopper heeft shoppen hoog op het lijstje van hobby's?

Een paar oude mensen overlijden... dan snap je na al die maanden nog niet wat er zo erg aan corona is. Het is de complete overbelasting van de zorg en een enorm ziekteverzuim die een land in totale chaos zouden gooien. Doden op straat, geen zorg voor overige ziektes, nog meer doden, ook onder mensen onder de 70, enz.
Ondertussen gaan er per jaar in Nederland 12000 mensen dood aan luchtvervuiling bijvoorbeeld en nobody gives a flying fuck. in India gaan slechts 11 op de 100000 mensen dood aan corona en in Nederland 67 op de 100000. Hoe komt dat? Echt niet omdat de gezondheidszorg in India beter is of dat ze daar schonere lucht hebben ofzo...
Vinden mensen juist wel belangrijk, er wordt al vele jaren van alles gedaan om de luchtkwaliteit te verbeteren.
In India kan er van alles zijn, waardoor de cijfers anders zijn. Of de cijfers kloppen niet, of iets anders. Ik denk dat je heel erg blij mag zijn dat je in Nederland woont, met inderdaad betere zorg en luchtkwaliteit.
Ik heb in maart 2020 me al afgevraagd hoe lang Nederlanders het vol zouden kunnen houden en dat er rellen zouden komen als er geen perspectief zou zijn. Dat is nu dus voor veel mensen het geval met deze draconische maatregelen.
Dat heeft iedereen wel voorspeld. Niet omdat de maatregelen zo draconisch zijn, maar omdat een kleine groep zich standaard om wat dan ook al niet weet te gedragen.
Wij als Tweakers hebben heb over het algemeen makkelijk met onze kantoorbaantjes die makkelijk naar thuis te verhuizen zijn en onze neiging om überhaupt binnen te blijven maar niet iedereen is zo gelukkig.
En zo heeft iedereen zijn eigen problemen. Onder de tweakers zitten ook heel veel mensen uit andere sectoren. Van vrachtwagenchauffeur tot kinderopvang tot politie tot onderwijs tot vakkenvuller. Daarnaast kun je als kantoorpersoneel momenteel ook diep in de ellende zitten, bijvoorbeeld de mensen die afgelopen jaar door corona beide ouders zijn verloren, of als je net in 2019 een eigen zaak was begonnen die nu niet van de grond komt.

Vragen om empathie voor relschoppers en afsluiten met kritiek op de gewone man. 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

On_E

Housemusic

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 07:18:
Ik heb héél sterk mijn twijfel of deze relschoppers werkelijk gedupeerden zijn van de corona maatregelen. Een ondernemer die zijn laatste spaarcenten ziet verdampen door de lockdown lijkt mij niet het type die winkels van andere ondernemers gaat plunderen.

Dit is gewoon tuig wat thuis niks te doen heeft. Die uit is op rellen en sensatie omdat hun zielige leven niks voorstelt en dat wordt pijnlijk duidelijk nu ze thuis moeten blijven.
Absoluut. Er zit niemand bij die daar staat te slopen om Corona maatregelen.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:39

Amphiebietje

In de blubber

En een indrukwekkende (in zijn laagte) hoeveelheid van 150 arrestaties:

https://www.nu.nl/coronav...de-dag-met-avondklok.html

Daar zullen de andere relschoppers bang van worden, als je weet dat het er een veelvoud van 150 waren voor heel Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Laatst online: 13-12-2021
OcGuru schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 00:05:
Tis hopen dat er geen dode valt. Anders kan het nog wel eens meer uit de klauwen lopen... ;( :|
Juist wel, dan is het misschien eens afgelopen.
Uiteraard moeten agenten zich in een levensbedreigende situatie bevinden.
Indien je onschuldige!!! burgerslachtoffers bedoelt: Ja, dat zou vreselijk zijn, maar binnen blijven helpt al een hoop.
Dit zijn geen rellen meer, dit is terrorisme.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 07:37:
[...]

Nee, ken jij mensen die er sympathie voor hebben (of meedoen?) dan? Iedereen zit toch in hetzelfde schuitje. Niet eens heel Nederland, heel de wereld.
Ja, die ken ik wel. Nou ja, begrip dat dit nu gebeurt is misschien beter uitgedrukt. Dit is de enige manier om echt iets te bereiken. Demonstratie recht is er in veel gevallen nauwelijks. Ja, je mag ergens met 20 man in een aangewezen hoekje gaan staan omringd door een haag van ambtenaren en vooral niet teveel herrie maken, want dan wordt het lastiger te negeren. :)

Er komt pas beweging als het uit de hand loopt. Dat weten de boeren bijvoorbeeld ook wel. Zolang je niet met een riek bij een politicus voor de deur staat of een hele binnenstad bezet, ga je niets bereiken. Dan zetten ze je gewoon weg als "wappie" en gaat men over tot de orde van de dag. Het moet echt pijn doen of eng worden.

Dat de avondklok niet meer dan de lont in het kruitvat is, is zonder meer waar. Maar nu kunnen we niets anders dan de rit uitzitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• On_E
  • Nu online

On_E

Housemusic

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 07:48:
[...]

Ja, die ken ik wel. Nou ja, begrip dat dit nu gebeurt is misschien beter uitgedrukt. Dit is de enige manier om echt iets te bereiken. Demonstratie recht is er in veel gevallen nauwelijks. Ja, je mag ergens met 20 man in een aangewezen hoekje gaan staan omringd door een haag van ambtenaren en vooral niet teveel herrie maken, want dan wordt het lastiger te negeren. :)

Er komt pas beweging als het uit de hand loopt. Dat weten de boeren bijvoorbeeld ook wel. Zolang je niet met een riek bij een politicus voor de deur staat of een hele binnenstad bezet, ga je niets bereiken. Dan zetten ze je gewoon weg als "wappie" en gaat men over tot de orde van de dag. Het moet echt pijn doen of eng worden.

Dat de avondklok niet meer dan de lont in het kruidvat is, is zonder meer waar. Maar nu kunnen we niets anders dan de rit uitzitten.
Het enige wat die gasten willen bereiken is een zooi likes op Snapstabook en misschien nog wat gratis sigaretten van de Dirk supermarkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Demonstratie recht is er in veel gevallen nauwelijks.
8)7

Ja, het NL'se demonstratierecht is zozeer ingeperkt dat het hier op Noord Korea begint te lijken. Je krijgt nog net niet direct een kogel in je kop als je iets onwelgevalligs zegt. O-)

Kom op zeg, demonstratierecht is er best (zoals we afgelopen jaar hebben kunnen waarnemen), zolang mensen zich aan de coronamaatregelen houden en niet dreigen met geweld.

Van tevoren wordt er bij elke demonstratieaanvraag een inschatting van het risico gemaakt. Gezien dat de anti-coronaprotesten tot nu toe bijna elke keer met geweld gepaard gaan, is het logisch dat ze worden verboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Amphiebietje schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 07:47:

Daar zullen de andere relschoppers bang van worden, als je weet dat het er een veelvoud van 150 waren voor heel Nederland.
Als je ze een paar weken opgesloten houdt en dit elke avond doet dan gaan mensen toch wel merken dat er wat van hun matties niet meer reageren in de 'lekker relluh' Telegram group.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:51
[...]

De enige manier om echt iets te bereiken... alsof de kleine groep hun zin moet hebben?
De rellen doet de rest van het volk in Nederland erg pijn. Het is beschamend, respectloos, zinloos en zinloos geweld. Terrorisme door 'eigen volk'. Als mijn eigen kind zoiets had gedaan, had ik het kind onterft en uit mijn huis geflikkerd en als het kon de achternaam ontnomen.
Dat de avondklok niet meer dan de lont in het kruidvat is, is zonder meer waar. Maar nu kunnen we niets anders dan de rit uitzitten.
Welke rit bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Vorkie schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 07:45:
[...]

ik lees een beetje tussen de regels een "de wens van de vader van de gedachte" in je post, dat je hoopt dat ze de avondklok vanwege de relschoppers van tafel gooien, maar dat doen op basis van regen :?

Nooit toegeven aan agressie, meeschalen. Dat het nu niet helemaal lekker ging met de ME in Den Bosch is nog geen afgerond onderzoek over, dus je trekt al een conclusie van een onderzoek die nog niet afgerond is.
Dan lees je een boel dingen die ik niet zeg.

Ik geloof niet dat dit te handhaven valt, aangezien er ook wel grenzen zijn aan geweld en je niet letterlijk militairen met machinegeweren op die menigte wil laten schieten. Alleen nu gewoon even toegeven is ook geen optie precies om de reden die je noemt; toegeven aan geweld. Maar tegelijkertijd breidt het zich als een olievlek uit als het niet lukt het in de hand te houden. Dus de regering heeft zich naar mijn mening in een onmogelijke situatie gemanoeuvreerd waarin niet heel veel uitwegen zijn. Dit is eventueel een ervan. Even ter herinnering: die avondklok is er als maatregel tegen corona waarvan het nut bepaald niet onomstreden is. En het is zeker geen doel op zich.

[ Voor 4% gewijzigd door Yucon op 26-01-2021 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Amphiebietje schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 07:52:
[...]
Van tevoren wordt er bij elke demonstratieaanvraag een inschatting van het risico gemaakt. Gezien dat de anti-coronaprotesten tot nu toe bijna elke keer met geweld gepaard gaan, is het logisch dat ze worden verboden.
Het is een glijdend vlak wat je nu aanhaalt. Je moet zeer zeker niet willen dat andere demonstraties hierdoor verboden worden noch moet je idealiter willen dat een demonstratie wordt verboden vanwege veiligheidsrisico's, zeker als die vanuit een tegendemonstratie komen.

In het recente verleden is vaak genoeg getoond dat omwille daarvan demonstraties zijn verboden en dat is zeer kwalijk te noemen. Een handhavende macht die inwoners niet kunnen beschermen is al twijfelachtig en dat men dan vervolgens niet mag demonstreren is nog een niveau kwalijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Napo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:02:
[...]

Het is een glijdend vlak wat je nu aanhaalt. Je moet zeer zeker niet willen dat andere demonstraties hierdoor verboden worden noch moet je idealiter willen dat een demonstratie wordt verboden vanwege veiligheidsrisico's, zeker als die vanuit een tegendemonstratie komen.

In het recente verleden is vaak genoeg getoond dat omwille daarvan demonstraties zijn verboden en dat is zeer kwalijk te noemen. Een handhavende macht die inwoners niet kunnen beschermen is al twijfelachtig en dat men dan vervolgens niet mag demonstreren is nog een niveau kwalijker.
False equivalency. Die inschattingen werden ook al gemaakt voordat de corona uitbrak, en de staat en haar handhavers hebben de plicht de vrede te bewaren. En ja, die plicht overruled het recht op demonstratie. Misschien dat je eens de Grondwet moet lezen...

Gewoon er maar op los mogen timmeren omdat iets je niet zint? Dat zijn Somalië en andere failed states. Borderline totale anarchie.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik las ergens dat deze rellen te vergelijken zijn met de krakersrellen van de jaren 80.
Nu ben ik ouwe lul genoeg om die meegemaakt te hebben, en ik kan me dus een redelijk beeld vormen van wat er gebeurd op straat.
Nu zou ik kunnen gaan relativeren en allerlei off-topic geneuzel kunnen opschrijven hoe lief sommige krakers waren voor hun moeders en wat voor goeds ze allemaal deden, naast dat ze huizen stalen. Puntje bij paaltje is er echter ook gewoon een punt gekomen dat de burgemeester van Amsterdam indertijd tanks heeft ingezet om een kraakpand te ontruimen.

In de tussenliggende jaren is er van alles verschoven, aan inzichten, standpunten en qua politiek. En waar ik toen dacht dat krakers ergens een punt hadden, en dat het altijd aan de politie lag, heb ik over de jaren geleerd dat het misschien toch wat anders ligt. Daarmee ben ik niet op eens volledig pro waar het gaat om de inzet van de ME, maar ik ben wel van mening dat je je (veld)slagen goed moet uitkiezen... en dat je moet overwegen in hoeverre geweld je standpunt verduidelijkt.

En nee... plunderen om je ongenoegen te uiten over deze lockdown is dat niet...
Ik begrijp het sentiment om te komen demonstreren (ik heb in genoeg demonstraties meegelopen). Ik heb alle begrip voor gehoord willen worden, en ken het gevoel dat dat niet gebeurd maar al te goed. Maar ik heb nooit het idee gehad (of gekregen, indertijd) dat geweld nu veel goodwill kweekte.

En weet je... het rotte is dat het geweld vaak maar een paar (kleine) stappen afligt van burgerlijke ongehoorzaamheid... Bij het "koffiedrinken".
De politie roept op om te vertrekken en als je dat netjes doet, is er geen reden voor de wapenstok. Maar je loopt op dat moment wel op eieren... de situatie is al een kruitvat. En er hoeven maar een of twee heetgebakerde types rond te lopen om daar een vonk in te ontsteken.
Het kan zijn dat opa van 70 inderdaad voor een kopje koffie en zijn ongenoegen komt. Maar er lopen er zat rond die die rel wel willen. En die geven vervolgens de politie de schuld dat opa klappen gekregen heeft. Het ligt natuurlijk niet aan dat vuurwerk dat zij afstaken.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
jip_86 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 00:49:
[...]

GeenStijl heeft een verzameling gemaakt, geeft de achtergrond wel een beetje weer denk ik :+
https://www.geenstijl.nl/...-voor-weer-een-avondklok/
Over opruiende taal gesproken. Dat zogenaamd artikel staat er bol mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Amphiebietje schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:06:
[...]

False equivalency. Die inschattingen werden ook al gemaakt voordat de corona uitbrak, en de staat en haar handhavers hebben de plicht de vrede te bewaren. En ja, die plicht overruled het recht op demonstratie.
Het is correct dat die inschattingen ook al werden gemaakt voordat corona uitbrak, dat is ook exact hetgeen ik zeg: "In het recente verleden is vaak genoeg getoond dat omwille daarvan demonstraties zijn verboden en dat is zeer kwalijk te noemen". Hoewel ik het zeer zeker niet eens ben met het standpunt van bepaalde demonstraties moeten die zeker ook plaats kunnen vinden,

We moeten als samenleving goed kijken waarom een demonstratie niet gehouden kan worden. Dreigen met geweld door mensen die tegen een specifieke demonstratie zijn moet zeer zeker niet getolereerd worden.
Gewoon er maar op los mogen timmeren omdat iets je niet zint? Dat zijn Somalië en andere failed states. Borderline totale anarchie.
Ho, dat heb ik niet gezegd noch geimpliceert. Het algemene recht op demonstratie is dermate van belang dat we het in stand moeten houden. De burgemeester ende handhavende macht hebben een taak om dat op een goede en veilige manier te faciliteren. Er op los mogen timmeren vanuit de demonstranten is nu niet en nooit goed te keuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
ed1703 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:05:
[...]

Precies, sluit ze maar op. Ga vooral niet onderzoeken waarom dit gebeurt.
Blijf het probleem maar zoals we eigenlijk al tientallen jaren doen, wegdrukken. Gaat vanzelf weg.
"het probleem"

Wat is dat probleem dan wat we al tientallen jaren wegdrukken waardoor er nu rellen ontstaan?

en @Yucon Het is gewoon 1 v/d onderdelen om de verspreiding te verminderen, 8 tot 13% minder verspreiding op het R nummer vindt ik een mooi aandeel en dát is het doel, de verspreiding verminderen, vaccineren en zo weer alles kunnen op te pakken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

jip_86 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 00:49:
[...]

GeenStijl heeft een verzameling gemaakt, geeft de achtergrond wel een beetje weer denk ik :+
https://www.geenstijl.nl/...-voor-weer-een-avondklok/
In het midden oosten noemden we dit de Arabische Lente, maar daar ging het nog echt over vrijheid (afzetten van dictators).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jester-NL schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:06:
[...]

Ik las ergens dat deze rellen te vergelijken zijn met de krakersrellen van de jaren 80.
En de troonopvolging van Beatrix.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 17:29
De_Bastaard schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:46:
Ook mooi om te zien dat sommige relschoppers die een pak rammel hebben gekregen vragen voor een ambulance :’). Wat ben je dan voor een droeftoeter.

Hopelijk escaleert die gezeik niet verder. Nederland staat er weer mooi op zo.

Was dit in België nou ook zo ? Of Frankrijk?
Ja, in België hebben we wat rellen gehad in Brussel al is dit al enige tijd geleden gezien de avondklok al eventjes is ingeburgerd inmiddels. Die rellen lijken me wel een pak minder erg als wat er in Nederland gaande is.
De avondklok in België is wel minder "erg". In Vlaanderen is het vanaf middernacht tot 5 uur en in Brussel en Wallonië is het vanaf 22 uur tot 6 uur. Toch iets anders dan 21 uur in Nederland.

Nu de rellen die zich in Nederland afspelen lijken ook iets op te wakkeren bij ons. In Turnhout (nabij de NL grens) lijkt er een oproep te zijn om ook wat boel te zoeken.
Ook in Lanaken-Maasmechelen (nabij Maastricht) was het gisterenavond wat amok gemaakt met een molotovcocktail naar het huis van de oud burgemeester.

[ Voor 8% gewijzigd door SMGGM op 26-01-2021 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

SMGGM schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:15:
[...]

Ja, in België hebben we wat rellen gehad in Brussel al is dit al enige tijd geleden gezien de avondklok al eventjes is ingeburgerd inmiddels. Die rellen lijken me wel een pak minder erg als wat er in Nederland gaande is.
Niet vanwege de avondklok toch? Die is in Brussel en Wallonie ook gelijk. In Brussel zijn rellen geweest omdat een jongen overleden is die gearresteerd is door de politie. Dat zou in Nederland ook gebeuren als in sommige wijken een jongere uit een minderheidsgroep overlijdt door een politieoptreden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Laatst online: 13-12-2021
Koenoe schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 00:25:
[...]

Hoe krom is het dat je als honden bezitter je wel op straat mag begeven? Ik bedoel het is een avondklok. Mijn grootouders hebben allemaal de oorlog meegemaakt. Die zouden allemaal lachend hun hoofd schudden bij dit idee.

Je mag wel je hond uitlaten, maar een paar pubers die bij elkaar komen na 21:00 in het weekend, DAT kan niet. Als ik nog een puber was, dan ging de boel ook kapot. Verzorgingstehuizen gaan niet op slot, het grootste risico. Daar kan alles gewoon nog. Maar die pubers, die mogen niet na 21:00 op straat.
*knip* niet zo op de man reageren

[ Voor 14% gewijzigd door ZieMaar! op 26-01-2021 08:21 ]

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 16:10
p.d.akkerman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 07:43:
Maar wat denk je van de ouders.

Ik zou zelf toch zorgen dan mijn zoon of dochter voor 21u (wellicht zelfs eerder) thuis is en blijft.

Sorry hoor. Maar Woorden als gebrek aan opvoeding en verantwoordelijkheid schieten toch wel door mijn hoofd.
Ahhh de nucleaire Hollandse familie. Vader moeder en kind, alles goed onder controle. Moeilijk voor te stellen dat sommige van die etters uit gezinnen komen van 5 kinderen met een alleenstaande moeder en een appartement de grote van jouw keuken? Ik vind het in de discussies altijd erg typerend dat mensen denken dat iedereen gezellig met de familie thuis zit, een andere thuissituatie is blijkbaar moeilijk voorstelbaar en dit tekort aan begrip is in mijn ogen een mede katalysator geweest. "We moeten allemaal de broekriem aanhalen" zeggen de politici die geen banen kwijt zijn of met hun familie in een mooi huis wonen.

Ik had vroeger een klasgenoot die een tientje van zijn moeder kreeg elke dag om op te rotten tot minimaal een uur of 3 in de nacht terwijl zijn stiefpa zijn moeder sloeg tot hij terug kwam. Over dit kaliber jongeren praten we hier. Niks te verliezen, liever in de cel dan thuis.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

On_E schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 07:52:
[...]

Het enige wat die gasten willen bereiken is een zooi likes op Snapstabook en misschien nog wat gratis sigaretten van de Dirk supermarkt.
Misschien is er iets meer dan alleen maar willekeurige vernielzucht.

Een jaar of wat geleden waren er in Den Haag ongeregeldheden na de arrestatie van PKK leider Öcalan. Een spoor van vernieling was achtergelaten door de Wagenstraat. Later sprak ik iemand met een zaakje daar en hij vertelde dat alle zaken die 'vrijwillig' een bijdrage hadden geleverd aan de Koerdische zaak intact waren gebleven en dat alle ruiten waren ingegooid bij degenen die dat niet hadden gedaan.

Welke zaken zijn er nu geplunderd ? Als een Jumbo vertrekt laat dat mooi ruimte over voor een lokale ondernemer z'n supermarkt. Er waren ook beelden van iemand in de Schilderswijk die een buurthuis met verstandelijk gehandicapten met een moker aanvalt. Het zag er uit als een zeer bewuste actie. Heeft diegene een hekel aan die mensen of wil hij ze weg hebben voor zichzelf of een ander ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02-2021
KirovAir schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:21:
[...]

Ahhh de nucleaire Hollandse familie. Vader moeder en kind, alles goed onder controle. Moeilijk voor te stellen dat sommige van die etters uit gezinnen komen van 5 kinderen met een alleenstaande moeder en een appartement de grote van jouw keuken? Ik vind het in de discussies altijd erg typerend dat mensen denken dat iedereen gezellig met de familie thuis zit, een andere thuissituatie is blijkbaar moeilijk voorstelbaar en dit tekort aan begrip is in mijn ogen een mede katalysator geweest. "We moeten allemaal de broekriem aanhalen" zeggen de politici die geen banen kwijt zijn of met hun familie in een mooi huis wonen.

Ik had vroeger een klasgenoot die een tientje van zijn moeder kreeg elke dag om op te rotten tot minimaal een uur of 3 in de nacht terwijl zijn stiefpa zijn moeder sloeg tot hij terug kwam. Over dit kaliber jongeren praten we hier. Niks te verliezen, liever in de cel dan thuis.
De moskee is nog open hoor, genoeg ruimte :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Vorkie schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:12:
[...]

"het probleem"

Wat is dat probleem dan wat we al tientallen jaren wegdrukken waardoor er nu rellen ontstaan?
Misschien is dat wel ontevredenheid, verveling en bepaalde groepen die al jarenlang wijken verpesten en minpres na minpres dit maar blijft ontkennen. Niet echt voor dit topic trouwens.

Als men denkt dat met name bepaalde groepen zich maandenlang laten opsluiten, waar zelfs de politie meerdere keren voor heeft gewaarschuwd, is men toch wel aardig de weg kwijt. Dan steek je een lont aan als je maar niet in gesprek blijft gaan. Het zijn immers niet allemaal raddraaiers.

Ik ben eerder verontwaardigd dat men zo verontwaardigd is. En het doel van deze groepen heeft niets met corona te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

KirovAir schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:21:
[...]

Ik had vroeger een klasgenoot die een tientje van zijn moeder kreeg elke dag om op te rotten tot minimaal een uur of 3 in de nacht terwijl zijn stiefpa zijn moeder sloeg tot hij terug kwam. Over dit kaliber jongeren praten we hier.
Niet iedereen heeft het (relatief) goed inderdaad, maar dat is geen reden om de boel kort en klein te slaan.

Het is al meerdere keren aangehaald, deze rellen gaan niet zozeer over de avondklok, dat is slechts een vonkje. Er zit veel meer onder, onder andere wat jij nu aanhaalt. De vraag is hoe je daar mee om moet gaan, toegeven of ingrijpen. Ik denk dat je nu moet ingrijpen en als de boel onder controle is eens heel goed na moet denken hoe je dit gaat voorkomen. Dat zal alleen met een VVD in de regering erg moeilijk worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:04

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Amphiebietje schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 07:47:

Probleem is dat het opsluiten van al die lui op zichzelf al een veiligheidsrisico met zich meebrengt. Kans op besmettingen onder politiepersoneel neemt navenant toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Laatst online: 11-09 17:29
Marzman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:19:
[...]

Niet vanwege de avondklok toch? Die is in Brussel en Wallonie ook gelijk. In Brussel zijn rellen geweest omdat een jongen overleden is die gearresteerd is door de politie. Dat zou in Nederland ook gebeuren als in sommige wijken een jongere uit een minderheidsgroep overlijdt door een politieoptreden.
Je hebt gelijk, ik kan geen enkel artikel vinden van rellen (mogelijk ook wel omdat die van Nederland alle eerste 5 pagina's van Google domineren maar goed).

Ik kon wel artikels vinden wat overtredingen na invoering van de avondklok maar geen specifieke rellen. https://www.hln.be/brusse...vond-in-brussel~a10adf0b/

Ik kon mij wel rellen herinneren, maar is al een tijdje geleden. Best mogelijk dat dit vanwege die overleden jongen was.

[ Voor 7% gewijzigd door SMGGM op 26-01-2021 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Marzman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:19:
[...]

Heeft niets met minderheden te doen. Zie bv Utrecht Ondiep.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• On_E
  • Nu online

On_E

Housemusic

IJzerlijm schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:24:
[...]

Een jaar of wat geleden waren er in Den Haag ongeregeldheden na de arrestatie van PKK leider Öcalan. Een spoor van vernieling was achtergelaten door de Wagenstraat. Later sprak ik iemand met een zaakje daar en hij vertelde dat alle zaken die 'vrijwillig' een bijdrage hadden geleverd aan de Koerdische zaak intact waren gebleven en dat alle ruiten waren ingegooid bij degenen die dat niet hadden gedaan.

Welke zaken zijn er nu geplunderd ? Als een Jumbo vertrekt laat dat mooi ruimte over voor een lokale ondernemer z'n supermarkt. Er waren ook beelden van iemand in de Schilderswijk die een buurthuis met verstandelijk gehandicapten met een moker aanvalt. Het zag er uit als een zeer bewuste actie. Heeft diegene een hekel aan die mensen of wil hij ze weg hebben voor zichzelf of een ander ?
Je geeft die lui veel te veel credits, denk je nou echt dat ze een Jumbo slopen zodat de lokale groenteboer terug kan komen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:13

polthemol

Moderator General Chat
Yucon schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:01:
[...]

Dan lees je een boel dingen die ik niet zeg.

Ik geloof niet dat dit te handhaven valt, aangezien er ook wel grenzen zijn aan geweld en je niet letterlijk militairen met machinegeweren op die menigte wil laten schieten. Alleen nu gewoon even toegeven is ook geen optie precies om de reden die je noemt; toegeven aan geweld. Maar tegelijkertijd breidt het zich als een olievlek uit als het niet lukt het in de hand te houden. Dus de regering heeft zich naar mijn mening in een onmogelijke situatie gemanoeuvreerd waarin niet heel veel uitwegen zijn. Dit is eventueel een ervan. Even ter herinnering: die avondklok is er als maatregel tegen corona waarvan het nut bepaald niet onomstreden is. En het is zeker geen doel op zich.
helaas ken ik vanuit mijn omgeving wel wat mensen die indirect bij die rellen betrokken zijn: je hebt een 3tal groepen: een deel wat de hut wil afbreken en rellen om te rellen (plunderen enz. kan ook allemaal), een groepje wat oprecht wil demonstreren en dan nog een deel die zichzelf als een soort verzetshelden zien, tegen elke coronamaatregel zijn/het als 1 groot complot zien, maar denken dat ze ook de winkelier moeten beschermen.

Je hebt een hele grote groep mensen die heel erg diep 'down the rabbit hole' zijn gekukkeld en een significant deel ervan is bereid geweld te gebruiken.

'de regering' zou ik dit dus niet meteen in de schoenen willen schuiven. Als ik zie welke content men bleef promoten, dat was niveau batshit crazy conspiracycrap. Heel veel items ook waar oa. een PVV, FvD, Willem Engels, Maurice de Hond en consorten dogwhistles naar bleven en blijven maken waardoor die groep die bereid is geweld te gebruiken, zich laat sturen door de grens oorlogsrethoriek die wordt gebruikt en denken 'het verzet te gaan leiden'.

(wellicht overbodig statement: ik heb en zal nooit iets met deze puinhopen te maken wiollen hebben, ik deelde sociale contacten omdat ik heel lang vrijwilliger ben geweest voor een supportsvereniging. Dit soort contacten ben ik echter in een noodtempo aan het verbreken ook, semi in shock omdat ik nu vooral bij mensen die ik dacht te kennen mag zien hoe social network bubbles, crappy onderwijs en wat nog meer wel niet aanrichten).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

"het probleem"

en @Yucon Het is gewoon 1 v/d onderdelen om de verspreiding te verminderen, 8 tot 13% minder verspreiding op het R nummer vindt ik een mooi aandeel en dát is het doel, de verspreiding verminderen, vaccineren en zo weer alles kunnen op te pakken,
Voor jou een realistisch doel, maar andere plakken er misschien inmiddels "En ze leefden nog lang en gelukkig." achter. Ze geloven de woorden niet meer, omdat ze uit monden komen waarvan ze het beeld hebben dat er eigenlijk alleen maar "leugens" en "halve waarheden" uitkomen met een mooi sausje erover.

Naast deze relschoppers (waarvan een deel inderdaad waarschijnlijk enkel uit is op "spektakel" op de verkeerde manier), heb je ook nog gewoon de normale "ontwijkers" die jouw doel net zo hard ondermijnen. Er was om 20:30 uur hier opvallend veel jeugd op straat gisterenavond. (Niet alleen jeugd, het was over het algemeen vrij druk.) En ze gingen niet allemaal naar hun eigen huis.... Volgens mij gingen ze allemaal bij hun beste vriend(in) logeren, maar daarmee negeren ze niet meer dan een "dringend advies" natuurlijk en het is achter de voordeur dus niet te handhaven. Als ik heel eerlijk ben: dat is een grotere bedreiging voor het indammen van Corona. Die avondklok op zich voegt niets toe, de mensen die echt willen werken er wel omheen. Ik doe eerlijk gezegd ook helemaal niets met die avondklok (ben er ook op tegen), maar omdat hij nu pas om 21:00 uur ingaat is de impact voor mij natuurlijk ook redelijk beperkt. Gisteren was ik te laat binnen, maar dat was maar een paar minuten en ik ben geen handhaver tegengekomen. Dat liep toevallig gewoon zo, niet dat ik nou bewust de avondklok opzoek ofzo. Ik moet vanmiddag nog even een bestelling ophalen bij de bouwmarkt. Ik ga op de bakfiets (ben ik even buiten geweest) en ga na het eten dus waarschijnlijk wat klussen. Ik denk dat ik dus vanavond laat de deur niet meer uitga. Maar als het morgen toevallig zo uitkomt, dat ik om 20:45 uur nog even tijd heb voor een kort fietstochtje, dan ga ik dat gewoon doen. Ja, dan ben ik waarschijnlijk een kwartier na de deadline pas binnen. Jammer dan. Na de eerste boete (mocht ik die krijgen als eenzame fietser) ga ik dat wel heroverwegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het zelf wel heel typisch dat Thierry en Geert nu ineens van leer trekken tegen de rellen terwijl ze doodstil waren toen Urk in de fik stond.

En dan Thierry op het nieuws. "Nee nee wij sporen niks aan. Wij strijden in het kabinet (en daarbuiten) tegen de regels".

Nee hoor, spoort niks aan :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
@polthemol Het is mijns inziens inderdaad een behoorlijk amalgaam van groepen. Iemand noemde het ooit 'deplorables'. Daar viel iedereen over, en inmiddels weten we dat dit een redelijk scherpe observatie was. Diezelfde groepen kennen we hier ook. Ik denk niet dat we zo ver heen zijn als de VS wat dat betreft, maar overeenkomsten zijn er zeker.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11:56
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:31:
[...]
Maar als het morgen toevallig zo uitkomt, dat ik om 20:45 uur nog even tijd heb voor een kort fietstochtje, dan ga ik dat gewoon doen. Ja, dan ben ik waarschijnlijk een kwartier na de deadline pas binnen. Jammer dan. Na de eerste boete (mocht ik die krijgen als eenzame fietser) ga ik dat wel heroverwegen.
"Ja leuk die regels, die gelden alleen niet voor mij."

Typisch Hollands en dan gek vinden dat dat virus niet weggaat. 🤷🏼‍♂️

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Jammer dat je hier op GoT hetzelfde geklaag op *alles* moet lezen om rellen "goed" te praten alleen dan in een iets intellectueler toontje dan op Twitter. Problemen welke @Ardana benoemd kan ik mee inkomen maar je gaat mij niet vertellen dat maar iemand rellend op straat last heeft van PTSS of andere geestelijke problemen behalve *knip*

Dat deze extra maatregelen mensen hard raakt geloof ik, maar niets praat dit gezeik op straat goed. Keihard aanpakken op het moment zelf óf alles vastleggen en naam en rugnummers erbij zoeken en achteraf erbij pakken en de rekening presenteren.

Oh, en voor het volk wat nog thuis woont kan de rekening gewoon naar de ouders incl. een onderzoek of deze überhaupt geschikt zijn voor het ouderschap. Als het je al niet lukt om met dit soort duidelijke regels je kroost na 21:00 binnen te houden ben je af...

Lees de topic warning s.v.p., geen discussies over het IQ van mensen.

[ Voor 23% gewijzigd door defiant op 26-01-2021 09:37 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
iamerwin schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:35:
[...]

Ja, want als je om kwart over 9 nog buiten bent, ben je extreem besmettelijk! Kan hij niet een kwartiertje eerder thuiskomen, dan besmet hij niemand 7(8)7

Typisch Nederlands, constant afgeven op anderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Erapaz op 26-01-2021 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
ijdod schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:33:
@polthemol Het is mijns inziens inderdaad een behoorlijk amalgaam van groepen. Iemand noemde het ooit 'deplorables'. Daar viel iedereen over, en inmiddels weten we dat dit een redelijk scherpe observatie was. Diezelfde groepen kennen we hier ook. Ik denk niet dat we zo ver heen zijn als de VS wat dat betreft, maar overeenkomsten zijn er zeker.
Op nos.nl staat een schrijfsel hierover en inderdaad mensen met verschillende intenties en motivaties waarbij het ouderwetse 'naming and shaming' bij een bepaald deel van die groep uiterst effectief schijnt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ijdod schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:27:
[...]

Heeft niets met minderheden te doen. Zie bv Utrecht Ondiep.
In Brussel wel, daar reageerde ik op.

/▌

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
Erapaz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:39:
[...]

Ja, want als je om kwart over 9 nog buiten bent, ben je extreem besmettelijk! Kan hij niet een kwartiertje eerder thuiskomen, dan besmet hij niemand 7(8)7

Ik hoop dat je door hebt dat het hem niet om dat kwartier gaat, maar om het fiet dat we met velen uitzonderingen zoeken op de regels in het kader ; wel de regels, maar niet volledig voor mij.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:13

polthemol

Moderator General Chat
[...]

scope creep heet het: je blijft wat duwen aan de regels, steeds een teen erover en uiteindelijk verbaasd zijn als er wel een kritisch punt wordt bereikt.

Het is relatief eenvoudig: er is een hard moment qua tijd gemaakt, met een set aan uitzonderingen waar iemand mogelijk aan voldoet. Voldoe je daar niet aan, dan blijf je gewoon binnen en klaar. Doe je dat moedwillig niet, dan ben je uiteindelijk deel van het probleem en dat is niets 'typisch Nederlands'. Wat meer 'typisch Nederlands' is, is om steeds net over elke grens heen te pissen :)

@ijdod ik betwijfel zelfs dat punt. Wat ik in dat stuk van mijn sociale kringen las was 100% fullblown Qanon conspiracy en het was niet 1 persoon, maar hele groepen. Die Qanon-meuk was dan overgoten met een Lange Frans/Ossebaard-sausje en dan binnen het licht van een FvD geplaatst, waarbij men zichzelf als verzetsheld en strijder voor het vaderland ziet. FvD/Baudet en vanHaga zijn heel gericht ook aan het appeleren aan die gevoelens want het levert hun stemmen op en het past ook erg in hun cultuurplaatje (die visie komt 1:1 over en wederom zie ik dat in grote getalen terug tot mijn grote schrik ook).

Mijn nare voorgevoel is dat we hier de politieke en sociale gevolgen keihard van gaan ervaren en dat we net zo ver in dat putje zitten als de VS en het VK om maar ene paar landen te noemen.

[ Voor 31% gewijzigd door polthemol op 26-01-2021 08:52 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:54
[...]

En om aan te tonen dat jij ook een echte Nederlander bent doe jij uiteraard hetzelfde

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 10:05
[...]

Wederom, daar gaat het bij een avondklok niet om (word je hier zelf ook niet moe van?). Het gaat niet om die ene persoon die in zijn eentje gaat fietsen (ok, waarom zou je in godsnaam de grenzen van de avondklok opzoeken? stoer?). Het gaat om de groepen mensen die alle adviezen negeren en s'avonds bij elkaar op bezoek gaan, toch ergens feestjes houden, etc. Die mensen zijn nu eenvoudig aan te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

relschoppers dienen aangepakt te worden op hun gedrag, ongeacht achtergrond

parallel en daarna kan best gekeken worden naar het bieden van kansen hier en daar, maar altijd met de boodschap dat je daarbij verantwoordelijk bent voor zowel het oppakken ervan als van al je andere acties.

Helaas wordt door sommige politici al weer een voorzichtige poging gedaan om van daders slachtoffers te maken. En tegelijk door anderen het over een kam scheren van groepen. Dit door te focussen op rotte appels die in het eigen verhaal passen en te negeren wat daar minder in past. Dit werkt helaas polarisatie in de hand.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

iamerwin schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:35:
[...]

Ik vind het juist gek dat het virus zo onstopbaar rondwaart. Ik denk gewoon goed na bij wat ik doe en blijkbaar is dat goed genoeg om niet ziek te worden. Ik ben niet zo van het "befehl ist befehl" zonder dat duidelijk wordt wat mijn bijdrage nou precies oplevert. Ik laat me dus niet opsluiten zonder een goede reden. Dat een ander misschien iets doet wat niet slim is, is voo rmij geen reden om opgesloten te zitten. Dan sluit je die ander maar op.

Ik zie om me heen eigenlijk heel veel mensen nog gewoon bezoek ontvangen. OK, geen hele huizen vol want dat valt tegenwoordig natuurlijk op. Maar mensen gaan nog gewoon bij elkaar op de koffie, alleen nu iets vroeger omdat ze om 21:00 uur weer (bijna) thuis moeten zijn of anders moeten blijven overnachten. Dat doen wij dus niet. Wij gaan nergens op de koffie en er komt niemand op de koffie. Als er een aannemer aan het werk is in huis, zijn wij op een andere verdieping (in mijn geval zelfs buitenshuis: op kantoor, en nee niet op dát kantoor, maar ik heb een eigen kantoor in een bijgebouwtje).

Maar ik ga niet rellen hoor: ik ontvang de boete met een glimlach. Betalen en klaar. Van mij zul je dus geen last hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Maar wat ik niet zo goed snap, nog even een aanvulling op @Verwijderd . Rutte noemde het overtreden van de avondklok een misdrijf. Zouden jullie nog zo 'lachen, betalen en klaar', wanneer ze het echt als misdrijf zouden behandelen? Oftewel, boete + strafblad.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:41
de avondklok is gewoon een excuus om de boel te plunderen niks meer niks minder

of is er hier iemand die denk dat de gasten die dit doen voor de corona allemaal padvinders waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Ebayzo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:39:
Jammer dat je hier op GoT hetzelfde geklaag op *alles* moet lezen om rellen "goed" te praten alleen dan in een iets intellectueler toontje dan op Twitter. Problemen welke @Ardana benoemd kan ik mee inkomen maar je gaat mij niet vertellen dat maar iemand rellend op straat last heeft van PTSS of andere geestelijke problemen behalve *knip*

Dat deze extra maatregelen mensen hard raakt geloof ik, maar niets praat dit gezeik op straat goed. Keihard aanpakken op het moment zelf óf alles vastleggen en naam en rugnummers erbij zoeken en achteraf erbij pakken en de rekening presenteren.
Helemaal mee eens.

Je kan wel overal wat achter willen zoeken maar dit zijn gewoon een hoop kansloze mensen.

Die mensen zijn gewoon totaal doorgeslagen en rellen gewoon om het rellen.
Ze zijn gewoon de politie aan het treiteren en kijken hoever ze kunnen gaan.
En de politie staat met de rug tegen de muur, want als je je dienstwapen pakt word je op non-actief gezet en kun je een hele hoop gedoe tegemoet zien.

Zie ook de rellen in duindorp en de andere vuurwerk rellen.
*knip*

Wat mij betreft zou de politie meer gezag moeten krijgen.
En dat krijg je alleen door het af te dwingen.

*knip*

Dit soort oproepen en discussies zijn offtopic en ongewenst.

[ Voor 15% gewijzigd door defiant op 26-01-2021 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rellen is nooit goed.

Zelf heb ik nog even op corona dashboard gekeken en eigenlijk gaat het verschrikkelijk goed. Aantal ziekenhuis opnames zijn echt laag.

Ikb denk dat ook een van de grote valkuilen is van het kabinet om steeds strenger regels in te voeren terwijl eigenlijk juist heel goed gaat en versoepeling mogelijk zou moeten zijn.

Hier door zijn mensen die hier door niet meer het verband zien tussen de maatregelen en de echte problematiek van covid19 met als gevolg dat ze zich onder drukt voelen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2021 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
FRANQ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:53:
[...]

Dit moet je in Amerika niet proberen, dan ben je hartstikke dood, is het niet door de politie dan wel door de eigenaar van de winkel.
Gezien de politieinzet in de VS bij de BLM en andere rellen/protesten, inclusief de coup-poging bij het Capitool kan je dit in de VS ook gewoon doen. Het is niet alsof de politie daar massaal het vuur opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:54:
Rellen is nooit goed.

Zelf heb ik nog even op corona dashboard gekeken en eigenlijk gaat het verschrikkelijk goed. Aantal ziekenhuis opnames zijn echt laag.

Ikb denk dat ook een van de grote valkuilen is van het kabinet om steeds strenger regels in te voeren terwijl eigenlijk juist heel goed gaat en versoepeling mogelijk zou moeten zijn.
Wat nu nog niet terug te zien is in het totaal aantal gevallen is dat de Britse variant in Nederland snel uitbreidt. Vanwege die Britse variant is ook besloten tot een avondklok.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

sorted.bits schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:51:
Maar wat ik niet zo goed snap, nog even een aanvulling op @Verwijderd . Rutte noemde het overtreden van de avondklok een misdrijf. Zouden jullie nog zo 'lachen, betalen en klaar', wanneer ze het echt als misdrijf zouden behandelen? Oftewel, boete + strafblad.
Rutte roept vooral wat hem het beste uitkomt. Toen de minister van Justitie ineens een strafblad dreigde te krijgen voor zijn Corono-misdrijf, sloeg hij om als een blad aan een boom en was het ineens "buitenproportioneel". Nu komt het hem andersom weer wat beter uit. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:25
Ik vond dit wel een mooie analyse in de Volkskrant van vandaag. De oorzaak van dit soort dingen is altijd gelaagd. Als je alleen wijst naar de relschopper, dan is dat te beperkt, net als dat je alleen wijst naar de avondklok of de algemene ontevredenheid / economische situatie etc.
Als je zoekt naar een aanleiding, dan vind ik hem hier wel mooi verwoord.

Volgens hoogleraar veiligheid en collectief gedrag, aan de Rijksuniversiteit Groningen Otto Adang heeft de overheid de rellen deels aan zichzelf te danken. ‘De beslissing tot een avondklok is vrij snel genomen, omgeven door onduidelijkheid over het nut ervan en zonder politieke eensgezindheid. Voor iemand die wacht op een gelegenheid om te rellen, zijn dat ideale omstandigheden.’ Daar komt bij, stelt Adang, die ook les geeft aan de Politieacademie, dat de minister van tevoren aankondigde hard te zullen handhaven. ‘Dan heb je dus geen speelruimte meer over als politie om te de-escaleren.’

Linkje: https://www.volkskrant.nl...een-oorlogstaal~b14ae0fc/

[ Voor 6% gewijzigd door blissard op 26-01-2021 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:58:
[...]

Rutte roept vooral wat hem het beste uitkomt. Toen de minister van Justitie ineens een strafblad dreigde te krijgen voor zijn Corono-misdrijf, sloeg hij om als een blad aan een boom en was het ineens "buitenproportioneel". Nu komt het hem andersom weer wat beter uit. :)
Dat was niet mijn vraag. Zou je het nog zo licht opvatten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

[...]

Dat vind ik dan weer erg mager om onze steden voor af te laten breken. Ook al omdat dat percentage uiterst mager onderbouwd is. Dat onderbouwen kon moeilijk beter omdat de wereld geen laboratorium is, maar dat maakt dat ik ook hogere eisen aan het percentage stel voor ik het acceptabel vind. Het percentage houdt er ook geen rekening mee dat je met maatregelen ook een bepaalde hoeveelheid op de bereidheid om maatregelen te accepteren inteert.. die bereidheid kun je dan niet meer voor andere maatregelen gebruiken. Ofwel je 'maatregelbudget' is eindig en dat wordt zo verspild.

Het lijkt me niet onredelijk om van de overheid te verwachten ook de haalbaarheid mee te nemen in bepalen welke maatregelen genomen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

IJzerlijm schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:24:
[...]

Er was vroeger toch zo'n winkelier die een paar keer in het nieuws geweest was Die werd steeds overvallen omdat hij niet wilde betalen. Hij is twee of drie keer in het nieuws geweest, de laatste keer had hij zich ook bewapend. De laatste keer, want daarna was hij dood.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:04

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rellen is nooit goed.

Hier door zijn mensen die hier door niet meer het verband zien tussen de maatregelen en de echte problematiek van covid19 met als gevolg dat ze zich onder drukt voelen.
Ja los van de volle ziekenhuizen en de stuwmeren aan achterstallige zorg gaat het echt uitstekend! d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

FRANQ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:53:
[...]

Zie ook de rellen in duindorp en de andere vuurwerk rellen.
Ze moeten die gasten gewoon neer schieten!!
Niet mee eens. Dan escaleert het nog meer. De situatie is gewoon lastig. Deze mensen zijn al kansloos in hun leven en beseffen niet dat dit voor hun verdere zinloze bestaan geen toegevoegde waarde heeft.

Deze tijd zorgt er gewoon voor dat de stinkende ellende uit het doucheputje boven komt drijven. Helaas heb ik geen antwoord hoe we dit kunnen oplossen. Maar laten we niet Amerika als voorbeeld nemen voor oplossingen :')

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:41
ijdod schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:56:
[...]

Gezien de politieinzet in de VS bij de BLM en andere rellen/protesten, inclusief de coup-poging bij het Capitool kan je dit in de VS ook gewoon doen. Het is niet alsof de politie daar massaal het vuur opent.
nee klopt maar als winkeleigenaar mag je in Amerika wel het vuur openen als ze je toko willen plunderen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:22
sorted.bits schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:51:
Ach wat maakt dit uit? Rutte heeft zichzelf gigantisch belachelijk gemaakt door eerste taartjes etende ouders buiten op 1,5 meter afstand te beboeten om vervolgens Grapperhaus niet naar huis toe te sturen toen hij een grote bruiloft heeft georganiseerd.

Voeg daaraan toe dat elke maatregel die daarna bedacht is, te laat is geïmplementeerd + amper werd gecontroleerd en het zooitje is compleet. Met als gevolg dat je nu extreme maatregelen moet nemen om je zwalkende beleid van maanden geleden nu te corrigeren/recht te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

sorted.bits schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:59:
[...]

Dat was niet mijn vraag. Zou je het nog zo licht opvatten?
Dat weet ik niet. Is nu niet aan de orde. Ik denk dat ik dan de hond van de buren zou lenen ofzo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Yucon schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:59:
[...]

Dat vind ik dan weer erg mager om onze steden voor af te laten breken. Ook al omdat dat percentage uiterst mager onderbouwd is. Dat onderbouwen kon moeilijk beter omdat de wereld geen laboratorium is, maar dat maakt dat ik ook hogere eisen aan het percentage stel voor ik het acceptabel vind. Het percentage houdt er ook geen rekening mee dat je met maatregelen ook een bepaalde hoeveelheid op de bereidheid om maatregelen te accepteren inteert.. die bereidheid kun je dan niet meer voor andere maatregelen gebruiken. Ofwel je 'maatregelbudget' is eindig en dat wordt zo verspild.

Het lijkt me niet onredelijk om van de overheid te verwachten ook de haalbaarheid mee te nemen in bepalen welke maatregelen genomen moeten worden.
Het kabinet heeft de kamer toch gevraagd, hadden ze niet hoeven doen. De tweede kamer heeft met een grote meerderheid voor gestemd.

Dat is democratie.

Gaan rellen en eisen dat de avondklok weg moet is kort gezegd anarchie.

Welke wil je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Robkazoe schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:01:
Voeg daaraan toe dat elke maatregel die daarna bedacht is, te laat is geïmplementeerd + amper werd gecontroleerd en het zooitje is compleet. Met als gevolg dat je nu extreme maatregelen moet nemen om je zwalkende beleid van maanden geleden nu te corrigeren/recht te trekken.
Mwa, als ze de avondklok 3 maanden eerder hadden ingevoerd had deze groep net zo goed moord en brand geschreeuwd. We volgen nu het voorbeeld van veel andere landen en nog steeds is men boos. Elke maatregel was te veel, van mondkapjes tot horeca dicht. Je kan het gewoon nooit goed doen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:49:
[...]

Ik vind het juist gek dat het virus zo onstopbaar rondwaart. Ik denk gewoon goed na bij wat ik doe en blijkbaar is dat goed genoeg om niet ziek te worden. Ik ben niet zo van het "befehl ist befehl" zonder dat duidelijk wordt wat mijn bijdrage nou precies oplevert. Ik laat me dus niet opsluiten zonder een goede reden. Dat een ander misschien iets doet wat niet slim is, is voo rmij geen reden om opgesloten te zitten. Dan sluit je die ander maar op.

Ik zie om me heen eigenlijk heel veel mensen nog gewoon bezoek ontvangen. OK, geen hele huizen vol want dat valt tegenwoordig natuurlijk op. Maar mensen gaan nog gewoon bij elkaar op de koffie, alleen nu iets vroeger omdat ze om 21:00 uur weer (bijna) thuis moeten zijn of anders moeten blijven overnachten. Dat doen wij dus niet. Wij gaan nergens op de koffie en er komt niemand op de koffie. Als er een aannemer aan het werk is in huis, zijn wij op een andere verdieping (in mijn geval zelfs buitenshuis: op kantoor, en nee niet op dát kantoor, maar ik heb een eigen kantoor in een bijgebouwtje).

Maar ik ga niet rellen hoor: ik ontvang de boete met een glimlach. Betalen en klaar. Van mij zul je dus geen last hebben.
Hebben we het over een volwassene, of is dit recalcitrant puberaal gedrag?

Als je de "goede reden" nu nog niet doorhebt, dan heb je of onder een steen geleefd, of wil je het gewoon niet snappen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Robkazoe schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:01:
[...]

Ach wat maakt dit uit? Rutte heeft zichzelf gigantisch belachelijk gemaakt door eerste taartjes etende ouders buiten op 1,5 meter afstand te beboeten om vervolgens Grapperhaus niet naar huis toe te sturen toen hij een grote bruiloft heeft georganiseerd.

Grapperhaus heeft toch gewoon een boete gehad? Het is niet dat hij politieke onschendbaarheid heeft. Het is niet dat die taartjesetende ouders ontslagen zijn.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
ijdod schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:56:
[...]

Er zijn er wel een aantal dood geschoten toen bij het capitool.
Mag hopen dat dat afschrikt.

En een winkeleigenaar mag daar ook zelf zijn eigen winkel verdedigen.

Gelukkig staan ze inderdaad niet met een minigun de hele menigte neer te maaien.

Wat ik bedoel te zeggen met mijn vorige post is dat die mensen het respect voor de politie (en de medemens) TOTAAL kwijt zijn.
Ebayzo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:00:
[...]
Niet mee eens. Dan escaleert het nog meer. De situatie is gewoon lastig. Deze mensen zijn al kansloos in hun leven en beseffen niet dat dit voor hun verdere zinloze bestaan geen toegevoegde waarde heeft.

Deze tijd zorgt er gewoon voor dat de stinkende ellende uit het doucheputje boven komt drijven. Helaas heb ik geen antwoord hoe we dit kunnen oplossen. Maar laten we niet Amerika als voorbeeld nemen voor oplossingen :')
Nouja als je die bom ziet die toen onder dat politiebusje terecht kwam in duindorp, dan staat de politie al gewoon 2-0 achter in slagkracht.
En dat blijkt ook wel want die relschoppers ontkomen en liggen gewoon weer in hun eigen bed sochtends.

Zeg niet dat ze ze dood moeten schieten, maar rubber kogels om ze te immobiliseren of van mijn apart paintballs om ze te markeren en later op te pakken lijkt me geen verkeerd begin.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik denk dat iedereen die kinderen heeft thuis zitten (of zelf nog onder de 25 is) wel herkent dat de frustraties oplopen. Mijn dochter van 10 is ook een stuk minder te genieten de laatste tijd.

Je ziet dat heel veel mensen moeite hebben met het accepteren van deze maatregelen. Als ik naar mezelf kijk: er zijn dingen waar ik het van harte eens ben, er zijn ook maatregelen waar ik het nut niet van inzie of zelfs waar ik last van heb. Desalniettemin: ik ben volwassen en in staat om te begrijpen waarvoor dit allemaal is. Ik ben zelf wel een beetje klaar met dat Corona gedoe maar ik accepteer wel de maatregelen zoals die zijn.

Edoch, veel mensen zijn niet volwassen. Het is niet zwart-wit maar in de categorie onder de 25 jaar tref je veel onvolgroeide breinen aan. Mensen die hun frustraties niet weg kunnen relativeren. Mensen die nog erg egocentrisch zijn. Mensen met weinig ruimte om zich heen thuis. Mensen die domme dingen doen.

De meeste mensen zullen die frustraties wel enigszins binnen de wettelijke kaders kunnen oplossen. Een keer ruzie maken met je broer of zus of je ouders, met de deur slaan, mopperen op social media. Echter, er zit natuurlijk een glijdende schaal in het uiten van frustraties.

Wat je nu ziet is een groepsdynamiek (niemand relt alleen!) die er toe leidt dat een beperkte groep mensen (het gaat niet om 10 duizenden) de frustraties op een maatschappelijk niet aanvaarde manier eruit gooit. Het zijn onvolgroeide breinen: ze denken niet na.

Wat mij betreft is de enige manier om hierop te reageren duidelijk een grens stellen. Plunderen, dingen slopen, dat is allemaal volstrekt buiten de normale kaders. Wat mij betreft is de reactie vanuit de politie prima: ME erbij, waterkanon erop. En oppakken waar mogelijk.

En met zijn allen zorgen dat we ASAP uit deze corona shit komen. Want ik denk dat iedereen er wel een beetje klaar mee is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenneman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:05:
[...]

Als je de "goede reden" nu nog niet doorhebt, dan heb je of onder een steen geleefd, of wil je het gewoon niet snappen.
Of heb ik gewoon een eigen mening die je niet bevalt? Er is geen goede reden, alleen maar onderbuikgevoelens, onmacht en angst. Die regeren op dit moment.

Deze hele situatie is precies wat ik al aan zag komen toen men begon met het inmasseren van de avondklok. En ik was niet de enige, ook vanuit de handhaving is dit voorspeld. En ziehier...... Angst is een slechte raadgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:01:
[...]

Dat weet ik niet. Is nu niet aan de orde. Ik denk dat ik dan de hond van de buren zou lenen ofzo.
Je mag mijn hond wel lenen? 😇

Ik ga overigens niet nog reageren op je reactie op mijn post, anderen hebben mijn mening perfect verwoord - dat ga ik niet nog eens doen. :)

Ninja-edit: ik denk overigens niet dat je iets te maken hebt met die rellen hoor, dat dat wel duidelijk is. :)

[ Voor 12% gewijzigd door iamerwin op 26-01-2021 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
[...]
Zulke zinnetjes hebben altijd meer effect als je ze er niet achteraf bij, maar meteen in je oorspronkelijke post zet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Vorkie schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:03:
[...]

Het kabinet heeft de kamer toch gevraagd, hadden ze niet hoeven doen. De tweede kamer heeft met een grote meerderheid voor gestemd.

Dat is democratie.

Gaan rellen en eisen dat de avondklok weg moet is kort gezegd anarchie.

Welke wil je?
Dat doet het leuk op de tekentafel, maar je gaat er daarbij aan voorbij dat het niet duidelijk is of dit te handhaven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Kalentum schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:06:
Ik denk dat iedereen die kinderen heeft thuis zitten (of zelf nog onder de 25 is) wel herkent dat de frustraties oplopen. Mijn dochter van 10 is ook een stuk minder te genieten te laatste tijd.

Je ziet dat heel veel mensen moeite hebben met het accepteren van deze maatregelen. Als ik naar mezelf kijk: er zijn dingen waar ik het van harte eens ben, er zijn ook maatregelen waar ik het nut niet van inzie of zelfs waar ik last van heb. Desalniettemin: ik ben volwassen en in staat om te begrijpen waarvoor dit allemaal is. Ik ben zelf wel een beetje klaar met dat Corona gedoe maar ik accepteer wel de maatregelen zoals die zijn.

Edoch, veel mensen zijn niet volwassen. Het is niet zwart-wit maar in de categorie onder de 25 jaar tref je veel onvolgroeide breinen aan. Mensen die hun frustraties niet weg kunnen relativeren. Mensen die nog erg egocentrisch zijn. Mensen met weinig ruimte om zich heen thuis. Mensen die domme dingen doen.

De meeste mensen zullen die frustraties wel enigszins binnen de wettelijke kaders kunnen oplossen. Een keer ruzie maken met je broer of zus of je ouders, met de deur slaan, mopperen op social media. Echter, er zit natuurlijk een glijdende schaal in het uiten van frustraties.

Wat je nu ziet is een groepsdynamiek (niemand relt alleen!) die er toe leidt dat een beperkte groep mensen (het gaat niet om 10 duizenden) de frustraties op een maatschappelijk niet aanvaarde manier eruit gooit. Het zijn onvolgroeide breinen: ze denken niet na.

Wat mij betreft is de enige manier om hierop te reageren duidelijk een grens stellen. Plunderen, dingen slopen, dat is allemaal volstrekt buiten de normale kaders. Wat mij betreft is de reactie vanuit de politie prima: ME erbij, waterkanon erop. En oppakken waar mogelijk.

En met zijn allen zorgen dat we ASAP uit deze corona shit komen. Want ik denk dat iedereen er wel een beetje klaar mee is.
Dat is een eigen observatie, net zoals ik dat niet herken bij mijn 2 oudere kinderen, iets ouder als je dochter, vinden het vooral vervelend dat ze horen dat mensen zich misdragen en niet houden aan de regels, ook in de Classroom's worden functies door de juffen en meesters uitgezet doordat 1 of 2 leerlingen, van de tegenwoordige al grote klassen, zich misdragen en zo doende hun nog maar 2/3 momenten aan de juf/meester wat kunnen vragen. Onderling kunnen ze ook niet meer chatten / vragen stellen aan elkaar door diezelfde 2 personen. Ze worden dus gefrustreerd dat anderen het voor hun verpesten, terwijl ze zelf zich er wel aan houden.....
Yucon schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:16:
[...]

Dat doet het leuk op de tekentafel, maar je gaat er daarbij aan voorbij dat het niet duidelijk is of dit te handhaven is.
Ze hebben pas een waterkanon gebruikt, ze hebben ook nog rubberen kogels en beanbags om rellende "terroristen" tegen onze democratie, middenstand en ziekenhuis aan te pakken, dus politie heeft nog redelijk zacht gereageerd met charges, wapenstok en waterkanonnen....

[ Voor 8% gewijzigd door Vorkie op 26-01-2021 09:19 . Reden: zin stond er raar ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:22
user109731 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:05:
[...]

Mwa, als ze de avondklok 3 maanden eerder hadden ingevoerd had deze groep net zo goed moord en brand geschreeuwd. We volgen nu het voorbeeld van veel andere landen en nog steeds is men boos. Elke maatregel was te veel, van mondkapjes tot horeca dicht. Je kan het gewoon nooit goed doen.
Marzman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:05:
[...]

Grapperhaus heeft toch gewoon een boete gehad? Het is niet dat hij politieke onschendbaarheid heeft. Het is niet dat die taartjesetende ouders ontslagen zijn.
Jullie snappen het punt niet. Grapperhaus is de mist in gegaan met zijn bruiloft. Dat heeft die hele vent ongeloofwaardig gemaakt. Door Grapperhaus zijn boa's en politieagenten een heel stuk terughoudender geweest met controleren en beboeten van de eerdere maatregelen. Met als gevolg dat de eerdere maatregelen minder gedragen werden door de bevolking en dat we daardoor het virus niet in de hand konden houden.

En doordat de eerdere maatregelen maar half effect hadden, heb je nu aan het einde dus een paardenmiddeld nodig om het trage en ineffectieve beleid te redden. Met andere woorden: Als er actiever was gecontroleerd en sneller was gehandeld, hadden we nooit tot een avondklok hoeven te komen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:12:
[...]

Of heb ik gewoon een eigen mening die je niet bevalt? Er is geen goede reden, alleen maar onderbuikgevoelens, onmacht en angst. Die regeren op dit moment.

Deze hele situatie is precies wat ik al aan zag komen toen men begon met het inmasseren van de avondklok. En ik was niet de enige, ook vanuit de handhaving is dit voorspeld. En ziehier...... Angst is een slechte raadgever.
"Ik heb een eigen mening, ik volg de makke schapen niet".
Ikzelf, waarschijnlijk op 14-jarige leeftijd.

Als je nu nog durft te beweren dat er geen goede reden is, alleen maar angst, dan heb ik echt medelijden met je. Totale ontkenning, omdat de waarheid te moeilijk voor mensen is.

Nee Bazzh, de goede reden is de realiteit dat veel mensen keer op keer te horen krijgen dat operaties worden uitgesteld, dat ze in ziekenhuizen zich het pleuris werken, om het leven van jou en je naasten een dag te redden. Ik vind egoïsme prima, maar wees dan eerlijk, en zie af van medische hulp mocht je morgen of in de toekomst een ongeluk krijgen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 07:01
Rellen is nooit goed.

De aantallen zijn niet echt goed; De reguliere zorg is nog steeds zo goed als volledig afgeschaald, urgente zorg gaat moeizaam door. En alleen omdat er roofbouw gepleegd wordt op het ziekenhuispersoneel. Grijpen we nu niet hard in, dan pluk je daar jarenlang de wrange vruchten van wat kwaliteit van de zorg betreft.
Daarnaast is de Engelse variant in opkomst die op basis van de huidige inschatting ca. 30/35% besmettelijker is. Dus de R-waarde moet onder de 0,75 zitten om niet met een paar weken de overbelaste zorg met een nieuwe golf te confronteren.

Het is ontzettend klote, maar de maatregelen zijn gewoon nodig. En hadden veel eerder gemoeten. Als we ons met z'n allen braaf aan de regels hadden gehouden in plaats van bij elke regel voor eenieder het persoonlijke nut/noodzaak te bediscussiëren/ de uiterste randen op te zoeken/ te overtreden, dan hadden we nooit in deze situatie gezeten, waren de regels veel minder streng geweest.

Elke vergoelijking van het overtreden van de corona-regels, hoe onschuldig ook, zorgt voor een mindset dat de wetten/adviezen "oh, het is maar een advies" "oh, maar wat ik doe is niet zo erg" er voor anderen zijn, niet voor onszelf en dat we als we ons er een beetje aan houden het ook wel prima is.
De crisis duurt daar alleen maar langer door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iamerwin
Robkazoe schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:17:

Als er actiever was gecontroleerd en sneller was gehandeld, hadden we nooit tot een avondklok hoeven te komen.
Ja, en nu?

Hätte hätte Fahrradkette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Robkazoe schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:17:
Door Grapperhaus zijn boa's en politieagenten een heel stuk terughoudender geweest met controleren en beboeten van de eerdere maatregelen. Met als gevolg dat de eerdere maatregelen minder gedragen werden door de bevolking en dat we daardoor het virus niet in de hand konden houden.
Dat is een lekker makkelijk excuus. "Oh kijk, $persoon maakt een fout, wij hoeven ons ook nergens aan te houden." Feit is gewoon dat mensen stronteigenwijs zijn, iedereen maakt uitzonderingen en vind wel een smoes voor zichzelf om zich er niet aan te houden, ook zonder een Grapperhaus. Daarom moet het steeds iets strenger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Jeroenneman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:05:
[...]

Nu vermoed ik niet dat de relschoppers de groep was die tot nu toe heel netjes de regels volgde, maar in zijn algemeenheid kan het toch geen verrassing zijn dat mensen er genoeg van krijgen? En dan heb ik het niet alleen over alles rond Corona, wat nu al bijna een jaar lang "nog eventjes doorbijten" is, en wat nog maanden doorgaat, maar ook specifiek over de avondklok. Ja ik begrijp hem, maar laten we wel wezen, het aantal 'onschuldigen' die getroffen wordt is nogal groot. Alleen maar om mensen die toch al zich niet aan de regels houden makkelijker te kunnen beboeten. Maar je pakt ook alle mensen ermee die absoluut niks verkeerd deden, die gewoon een rondje wandelde, al dan niet met de hond. Lijkt mij niet vreemd dat nogal wat mensen van die groep een keer zeggen: Fuck it, ik heb me lang genoeg aan alle regeltjes gehouden, de hond moet nu schijten, dus gaat nu uitgelaten worden.
Pagina: 1 ... 3 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
En voor de duidelijkheid, dit gaan we dus niet doen:
-Ranten
-Uitlokken of woorden in de mond leggen
-Wijzen naar bepaalde bevolkingsgroepen
-Gruwelijke beelden
-Oproepen tot geweld vanuit welke motivering dan ook
-Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
-Whataboutisme
-Het reageren op overduidelijk slechte reacties
-Discussies over rassen/afkomst en IQ

Over het nut van de avondklok als maatregel en andere Corona maatregelen (op een serieuze manier): Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4