Kun je dit ook onderbouwen? Of praat je simpelweg de politici na die hier proberen zieltjes te winnen?Silvos schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 03:59:
Ondertussen maakt de politiek er een zooitje van met hoogst onduidelijke strategie naar de burgers en fout na fout wat betreft de vaccinstrategie;
Ik hoor deze kreten overal. Ondertussen is de strategie gewoon duidelijk: Infectie-vectoren verminderen. Met degelijke uitleg waarom ze denken dat deze maatregelen dat doen. Ook qua vaccinatiestrategie; vertel eens, welke fout na welke fout? "te laat" beginnen? Ik zou zeggen: Kijk naar degenen die eerder begonnen zijn en wat daar allemaal mis gaat (UK: Slechte registratie waardoor men een deel van de namen kwijt is en men dus niet meer weet wie men al gehad heeft, bijvoorbeeld).
Again; waar is de onderbouwing van deze populaireistische stelling?
Again; waar is de onderbouwing? Again; ik hoor een populistische uitspraak die niet te staven is. Hoeveel échte relschoppers denk je dat er zijn? En hoeveel demonstranten die daadwerkelijk kwamen om te demonstreren? Op een groep van enkele honderden demonstranten in Eindhoven zijn ter plekke al bijna 100 man opgepakt en met behulp van beelden gaan er achteraf nog een aantal een bezoekje krijgen. Nee, ze zullen vast niet alle relschoppers te pakken krijgen maar ik gok dat meer dan de helft uiteindelijk voor de rechter zal moeten verschijnen.ondertussen wordt het grootste deel van de relschoppers niet opgepakt maar de gewone burger zit thuis vast. Gestraft met een steeds grotere set maatregelen omdat de politiek en een kleine groep burgers de plank misslaan.
Volgens mij bestaat de groep relschoppers uit twee vectoren;
- Hooligans die geen uitlaatklep hebben en alles aangrijpen om dingen kapot te maken.
- Mensen die geloven in populistische uitspraken en geen andere uitweg meer zien dan te gaan rellen.
Die eerste groep is, naar mijn idee, de grootste. Voorheen werd voetbal als smoes gebruikt, nu dit. Maar er is een groep mensen die voornamelijk die tweede groep aanspreekt. Dezelfde soort mensen als die in de VS verantwoordelijk zijn voor de bestorming van het Capitool. Degenen die feiten niet zo heel nauw nemen als een "leugentje voor bestwil" ze beter uit komt. En die mensen gooien met termen als "onduidelijke strategie" en "fouten in het vaccinatieplan", zonder de termen ooit te onderbouwen.