Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:58
YakuzA schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:16:
[...]

De vernielingen komen iig niet door het virus, maar door domme relschoppers.
Nee dat weet ik wel, maar dit was niet gebeurd als het leven normaal was gebleven, dan hadden die gasten een normale uitlaatklep gehad. Er is niks gebeurd overigens, maar de angst regeert. Politie reed ook vanavond ijverig rondjes.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:51

mr_petit

opperprutser

Ardana schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:45:
[...]
En toen jij die peperdure vaas van tante Truus omgooide omdat je tegen de regels in binnen aan het voetballen was, heb je tot je 18e geen zakgeld gehad, al je spaargeld in moeten leveren, nooit meer kado'tjes gekregen, gedwongen vanaf je 14e maximaal te werken, en ben je nu nog aan het betalen? Of heb je 2 maanden geen zakgeld gehad en vonden ze dat je daarna je lesje geleerd had?
Maar dat is een heel slecht vergelijk.
De mensen die zijn gaan rellen, zijn er daarvoor naar toegekomen. Alles wat daar gebeurde is opzet.
Niemand gooide daar een steen die per ongeluk een ruit raakte. Niemand ging per ongeluk de jumbo of primera binnen en gooide per ongeluk alles omver. Niemand stak daar per ongeluk een auto in de fik.
Terwijl die vaas wel per ongeluk sneuvelde. Het doel van binnen voetballen was niet om die vaas te mollen, maar om te voetballen.
Dus het vergelijk wat je hier schetst gaat totaal niet op.

En er is natuurlijk ook nog een verschil tussen minderjarigen en volwassenen.
De volwassenen zullen ongetwijfeld zwaardere straffen krijgen dan de minderjarigen.

[ Voor 7% gewijzigd door mr_petit op 28-01-2021 01:01 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:50
Bensimpel schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:50:
[...]

Diegene die 2 maanden heeft gekregen was bezig met een zorg opleiding. Zeg maar gedag tegen de VOG.

[...]

https://www.woudegraaf.nl...-op-mijn-strafblad-staan/

Er is dus een onvoorwaardelijke gevangenisstraf uitgedeeld, anders was het 4 jaar.

Ben zeer benieuwd waar je nog wel zonder VOG kan werken.
Ik kan hier niet goed uit distilleren of je dit nu terecht of onterecht vind, dus weet niet of ik je een +1 moet geven.

Ik vind het zelf een passende (bijkomende) straf wanneer de toekomstplannen van deze student tijdelijk worden opgeschort door diens gedrag. Dat vind ik allerminst zielig, omdat deze oud genoeg was om de mogelijke gevolgen te kunnen inzien.

Een paar jaar niet aan je gewenste baan kunnen beginnen (maar wellicht wel eenvoudig "vakantiewerk" kunnen doen) is flink balen, maar niet onoverkomelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

LA-384 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 23:57:
[...]

Ik kan hier niet goed uit distilleren of je dit nu terecht of onterecht vind, dus weet niet of ik je een +1 moet geven.

Ik vind het zelf een passende (bijkomende) straf wanneer de toekomstplannen van deze student tijdelijk worden opgeschort door diens gedrag. Dat vind ik allerminst zielig, omdat deze oud genoeg was om de mogelijke gevolgen te kunnen inzien.

Een paar jaar niet aan je gewenste baan kunnen beginnen (maar wellicht wel eenvoudig "vakantiewerk" kunnen doen) is flink balen, maar niet onoverkomelijk.
Ik vind de straf volkomen terecht, je hebt er last van, maar niet je hele leven. Zo hoort een straf ook te zijn, even 2 maanden afkoelen en daarna nog flink tijd om na te denken. Ik weet zeker dat hij nu wel 2 keer na zal denken bij de volgende rellen.

Plus in de gevangenis wordt ook constant aan de re integratie gewerkt, het is niet zo dat hij 2 maanden "niks" doet. Als alles goed gaat wordt hij zelfs hierdoor een wijzer mens. Als die terugvalt is die in ieder geval in het systeem van de politie en zal de volgende straf nog veel zwaarden worden.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Skybullet schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:17:
[...]

Hoeveel mensen waren het er niet mee eens dat de snelheid terug ging naar 100 dan ? Is ook van te voren over nagedacht, voor en nadelen afgewogen. En er was ook bekend dat lang niet iedereen er happy mee zou zijn, en er zich er niet aan zou gaan houden. Blijft het nogsteeds strafbaar om het te overtreden. Of moeten we eerst zorgen dat er niemand boos over kan worden voordat we een nieuwe maatregel of wet aannemen ?
Ja, toen ik dat hoorde dat de max snelheid omlaag ging was ook mijn eerste reactie om naar de primera te lopen en alles kort en klein te slaan. :P
En natuurlijk met stenen te gaan gooien.
Immers, 120 rijden waar je 100 mag wordt nog zwaarder gestraft dan het negeren van de avondklok (177 euro vs 95 euro. Hoe het met de administratiekosten zit weet ik niet. Krijg je dat ook bij negeren van de avondklok?)

Wel mooi vergelijk dit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Bensimpel schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 00:10:
[...]
Plus in de gevangenis wordt ook constant aan de re integratie gewerkt, het is niet zo dat hij 2 maanden "niks" doet. Als alles goed gaat wordt hij zelfs hierdoor een wijzer mens. Als die terugvalt is die in ieder geval in het systeem van de politie en zal de volgende straf nog veel zwaarden worden.
Hoe vaak heb je gezeten? Of hoeveel ex-gevangenen ken jij? Want ik heb nog nooit gehoord dat er in de gevangenis aan reïntegratie gewerkt werd... wel vaak genoeg dat je zonder slag of stoot op straat gezet wordt.

https://www.nporadio1.nl/...t-werken-aan-reintegratie

[ Voor 7% gewijzigd door Ardana op 28-01-2021 00:23 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bensimpel schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 00:10:
[...]

Ik vind de straf volkomen terecht, je hebt er last van, maar niet je hele leven. Zo hoort een straf ook te zijn, even 2 maanden afkoelen en daarna nog flink tijd om na te denken. Ik weet zeker dat hij nu wel 2 keer na zal denken bij de volgende rellen.

Ik hoop dat je ook weet dat die twee maanden detentie langer dan een paar jaar geregistreerd blijven staan en dat die persoon op veel plaatsen nooit meer aan de bak gaat komen doordat er géén positieve VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) voor 'm afgegeven gaat worden?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

Will_M schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 00:22:
[...]

Ik hoop dat je ook weet dat die twee maanden detentie langer dan een paar jaar geregistreerd blijven staan en dat die persoon op veel plaatsen nooit meer aan de bak gaat komen doordat er géén positieve VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) voor 'm afgegeven gaat worden?
Mooi zo, precies zoals het hoort. Juist, dat ze er niet met een 'vingertik' vanaf komen is prachtig. Sterker nog, het is geweldig. Meer en zwaarder.

Kom op zeg, ze hebben met zijn allen een groot deel van de inwoners van die steden een enorme angst gegeven, ze hebben fysiek van alles kapot gemaakt.

Ja, dan mag je boeten ook. Zeker als je meerderjarig bent. Je moet beter weten.

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
LA-384 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 23:57:
[...]

Tja, opvallend gat op je CV. Vast lastig uit te leggen. En ben je er wel eerlijk over, denk ik dat er weinig van ons binnen de zorg zullen zijn die zeggen, dit lijkt me nu een geschikte kandidaat.

Terecht of niet, ga ik mij hier verder niet over uitlaten, maar het adagium is toch voor velen van ons wel dat je je poten afhoudt van zorgmedewerkers, politie en hulpverleners anderszins. Participatie aan dit soort rellen is hoogstwaarschijnlijk dan toch ook iets wat deze persoon zijn levenlang met zich mee zal dragen, in de zin van aanzienlijk lastigere kans op de arbeidsmarkt binnen de zorg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

Dit inderdaad.. en daarnaast succes met reizen naar landen als VS, CA, AU, NZ, CN en RU .. Met die landen heb ik tenminste de ervaring, dat er gevraagd wordt naar je verleden op crimineel gebied. Er zullen er vast nog een hoop meer zijn..

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

En dat soort uitwerkingen worden ook meegenomen in de strafbepaling. Maar als dat de strafmaat is die we daarvoor in Nederland hebben afgesproken lijkt het me dat we die ook gewoon door een rechter moeten laten toepassen. Of wie moeten we anders eerst nog vragen of ze het niet te zielig vinden? (En schijnbaar ook of ze nog vakantieplannen hebben)

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 28-01-2021 00:57 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Wolly schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:24:
[...]

Voor een steen val je denk ik onder art 141 2.1, ten hoogste 6 jaar.

[...]

https://maxius.nl/wetboek-van-strafrecht/artikel141

Dat valt mooi samen met dit:

[...]

https://www.justis.nl/pro...r/terugkijktermijnen.aspx

Dus 2 jaar terugkijktermijn.
@Will_M Kijk hier maar eens naar

@Ardana https://www.rijksoverheid...or-gedetineerden-geregeld

Nou, hoeveel ken jij er?

Leuk dat linkje, maar er staat nergens iets over wat jij beweerd. Er is wel degelijk re intergratie, ze beginnen er niet direct mee, er wel degelijk omkijken naar hoor. Jij zegt dat deze er totaal niet is.

[ Voor 14% gewijzigd door Bensimpel op 28-01-2021 01:01 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

fsfikke schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 00:53:
[...]

En dat soort uitwerkingen worden ook meegenomen in de strafbepaling. Maar als dat de strafmaat is die we daarvoor in Nederland hebben afgesproken lijkt het me dat we die ook gewoon door een rechter moeten laten toepassen. Of wie moeten we anders eerst nog vragen of ze het niet te zielig vinden?
In het geval van die 'twee maanden' waar 't nu over gaat is dat de eis geweest naar aanleiding van een poging tot doodslag op een agent?

Snelrecht is misschien niet de juiste manier om dit soort uitspraken af te dwingen maar ze scheppen wel duidelijkheid voor nú zodat er geen verdere incidenten van gelijkwaardige aard plaats gaan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Apache4u schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 00:33:
[...]

Dit inderdaad.. en daarnaast succes met reizen naar landen als VS, CA, AU, NZ, CN en RU .. Met die landen heb ik tenminste de ervaring, dat er gevraagd wordt naar je verleden op crimineel gebied. Er zullen er vast nog een hoop meer zijn..
Qua landen kun je het inderdaad lastig krijgen, qua VOG, 2 jaar krijgt die er sowieso geen. Jongen is pas 19.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bensimpel schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 01:04:
[...]

Qua landen kun je het inderdaad lastig krijgen, qua VOG, 2 jaar krijgt die er sowieso geen. Jongen is pas 19.

Met 18 ben je 'volwassen' voor de wet. Financieel (fiscaal voor de banken en de fiscus) mag je daarna nog 3 jaar wachten totdat je 21 bent.

Als die jongen 19 is dan zou 'ie beter hebben moeten weten, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Will_M schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 01:08:
[...]

Met 18 ben je 'volwassen' voor de wet. Financieel (fiscaal voor de banken en de fiscus) mag je daarna nog 3 jaar wachten totdat je 21 bent.

Als die jongen 19 is dan zou 'ie beter hebben moeten weten, toch?
Voor jongeren tot 23 jaar geldt een terugkijktermijn van 2 jaar, behalve als er sprake is van zedendelicten of zware geweldsdelicten. Ernstige geweldsdelicten zijn delicten waar meer dan zes jaar gevangenisstraf voor kan worden opgelegd.
23 jaar pas.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En dús mag je met 19 jaar wel gaan 'rellen' volgens jou? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Will_M schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 01:22:
[...]

En dús mag je met 19 jaar wel gaan 'rellen' volgens jou? _O-
Dat zeg ik helemaal niet? :P

Voor die jongen geld een terugkijk termijn van maar 2 jaar, dus mag die even 2 jaar dozen inpakken ofzo. Daarna kan die gewoon weer voor de zorg werken.

Er wordt onderscheid gemaakt tussen minderjarig, jongeren en volwassen. Anders was het wel 4 jaar terugkijktermijn geweest.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bensimpel schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 01:27:
[...]

Dat zeg ik helemaal niet? :P

Voor die jongen geld een terugkijk termijn van maar 2 jaar, dus mag die even 2 jaar dozen inpakken ofzo. Daarna kan die gewoon weer voor de zorg werken.

Er wordt onderscheid gemaakt tussen minderjarig, jongeren en volwassen. Anders was het wel 4 jaar terugkijktermijn geweest.
In dit geval gaat 't om "Snelrecht". Daarbij wordt er niet niet naar leeftijd gekeken, 't gaat om de strafmaat en die is terecht hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Will_M schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 01:33:
[...]

't gaat om de strafmaat en die is terecht hoog.
Ik vraag me af of de strafmaat hoog is. Tot nu toe zijn het celstraffen van enkele dagen tot 2 maanden.
Er wordt hier gesproken over schade hoofdelijk verhalen (enige bron was voor zover ik kon zien omroep brabant met een uitspraak van een woordvoerder van het ministerie van justitie), maar dat lijkt mij bij snelrecht bijzonder moeilijk.
En als er al een uitspraak is, dan is er (vanuit het OM) volgens mij geen mogelijkheid meer schade te verhalen tenzij ze in hoger beroep gaan (en dat lijkt me bij snelrecht niet snel het geval, gaat tegen het principe van lik op stuk beleid in).
Dus misschien kiezen die gasten nu wel eieren voor hun geld en accepteren ze de opgelegde straf ipv bijv het proces te vertragen door meer voorbereidingstijd voor hun zaak te vragen en een meer diepgaand vonnis te riskeren...

Maar goed, ik ben absoluut geen advocaat en de informatie die ik heb komt uit de media....

Ook met die VOG, aan de ene kant heb je dus een relschopper die schuldig bevonden is aan een rel tegen maatregelen die met name de zorg heel erg ontlasten, en die relschopper wil aan een opleiding in de zorg beginnen (hoe verzin je het :X , maar hij was al niet te slim want z'n vorige opleiding was te moeilijk voor 'm...). Even onafhankelijk van hoe lang die opleiding duurt en zijn vergrijp geregistreerd blijft (want die kan natuurlijk al verlopen zijn als hij z'n studie verlaat), is er altijd een ambtenaar die een afweging maakt over wat in de VOG komt te staan. Het is een verschil of er staat veroordeling voor rellen/openlijke geweldpleging/ whatever, of dat er staat veroordeeld in de coronarellen in 2021. Dus kijkt die ambtenaar sec naar het delict of ook naar de omstandigheid of motivatie die er gespeeld heeft? en wordt dat gemeld?
Ik heb nog nooit een VOG gezien waar een melding opstond, dus ik weet niet hoe dat allemaal gaat.
Wordt daar een datum vermeld zodat het terug te leiden valt?

[ Voor 31% gewijzigd door mr_petit op 28-01-2021 02:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
mr_petit schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 02:07:
[...]

Ik vraag me af of de strafmaat hoog is. Tot nu toe zijn het celstraffen van enkele dagen tot 2 maanden.
Er wordt hier gesproken over schade hoofdelijk verhalen (enige bron was voor zover ik kon zien omroep brabant met een uitspraak van een woordvoerder van het ministerie van justitie), maar dat lijkt mij bij snelrecht bijzonder moeilijk.
En als er al een uitspraak is, dan is er (vanuit het OM) volgens mij geen mogelijkheid meer schade te verhalen tenzij ze in hoger beroep gaan (en dat lijkt me bij snelrecht niet snel het geval, gaat tegen het principe van lik op stuk beleid in).
Dus misschien kiezen die gasten nu wel eieren voor hun geld en accepteren ze de opgelegde straf ipv bijv het proces te vertragen door meer voorbereidingstijd voor hun zaak te vragen en een meer diepgaand vonnis te riskeren...

Maar goed, ik ben absoluut geen advocaat en de informatie die ik heb komt uit de media....
Het NRC heeft er een wat duidelijker stuk over:
Om slachtoffers deze complexe civiele procedures te besparen is voor hen in strafzaken de mogelijkheid gecreëerd om zich ‘te voegen’ met een schadevergoedingseis. De stevige woorden van het kabinet ten spijt, is het „niet zo gemakkelijk om schade op relschoppers te verhalen”, ziet strafrechtexpert Sanne Buisman van de Vrije Universiteit in Amsterdam.

De rechter wijst schadevergoeding alleen toe bij een ‘rechtstreeks verband’ met het gepleegde feit. Relschoppers worden vaak vervolgd voor openlijke geweldpleging. En juist daar is het verband met specifieke schade – zoals een kapotte ruit – moeilijk aan te tonen. Dat ligt anders bij bijvoorbeeld diefstal met braak (plunderen). Als winkelplunderaars duidelijk in beeld zijn, kunnen zij ook via 'hoofdelijke aansprakelijkheid’ voor alle schade worden aangepakt.

Oud-rechter Rosa Jansen, voorzitter van Slachtofferhulp Nederland, wijst erop dat de keuze voor snelrecht de situatie complexer maakt. „Wij begrijpen dat het OM vanwege de afschrikkende werking voor lik-op-stuk-beleid kiest, maar wij zijn bang dat dit ten koste gaat van de slachtoffers die via de strafzaak hun schade willen verhalen.” Je ‘voegen’ met een goed gedocumenteerde schadevergoedingsvordering is bijna onmogelijk als de dader een paar dagen later voor de rechter staat.

Slachtofferhulp Nederland pleit voor de instelling van een schadefonds waarin daders een fors bedrag moeten storten, zoals na de Project X-rellen in Haren in 2012. „Als je dit als bijzondere voorwaarde bij de straf oplegt, wordt er betaald en hoeven slachtoffers niet zelf achter hun schadevergoeding aan.”

Ook het kabinet wil de slachtoffers daarvoor behoeden. Tijdens het Kamerdebat over de rellen beloofde minister Grapperhaus woensdag een nieuw fonds voor ondernemers wier schade niet door de verzekering gedekt wordt. Hij zei opnieuw de schade op relschoppers te willen verhalen. Hoe precies? Dat wordt nog uitgewerkt, net als de vorm van het fonds.
https://www.nrc.nl/nieuws...lijk-te-verhalen-a4029542

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Verwijderd1 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 02:44:
[...]

Het NRC heeft er een wat duidelijker stuk over:

[...]
Ja dat idee had ik al wat in dat nrc stuk gezegd werd.
Dat leidde ik eigenlijk ook al af van dat er nu al uitspraken zijn en dat de opgelegde straffen daarin eigenlijk nog al meevallen omdat er helemaal niet over schadevergoeding gesproken wordt en dat de daders waarschijnlijk terecht geadviseerd worden door advocaten om die opgelegde celstraf te accepteren. Want dan is de kans groot dat er helemaal geen schadevergoeding betaald hoeft te worden (vanwege die lastige civiele procedure, en strafrechtelijk kan het niet meer omdat je niet 2x voor hetzelfde vergrijp berecht kan worden voor zover ik weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
mr_petit schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 02:54:
[...]

Ja dat idee had ik al wat in dat nrc stuk gezegd werd.
Dat leidde ik eigenlijk ook al af van dat er nu al uitspraken zijn en dat de opgelegde straffen daarin eigenlijk nog al meevallen omdat er helemaal niet over schadevergoeding gesproken wordt en dat de daders waarschijnlijk terecht geadviseerd worden door advocaten om die opgelegde celstraf te accepteren. Want dan is de kans groot dat er helemaal geen schadevergoeding betaald hoeft te worden (vanwege die lastige civiele procedure, en strafrechtelijk kan het niet meer omdat je niet 2x voor hetzelfde vergrijp berecht kan worden voor zover ik weet)
Hoe het precies zit weet ik niet, maar wellicht kan de overheid de rol van zo'n civiele procedure nog overnemen? Dat lijkt me een beetje het idee van dat fonds, maar of dat juridisch stand houdt weet ik niet. Sowieso zal je dan niet iedereen op een hoop kunnen gooien (zoals in dit topic eerder gesteld werd dat alle relschoppers hoofdelijk aansprakelijk zijn voor alle schade in verschillende rellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd1 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 03:01:
[...]

Hoe het precies zit weet ik niet, maar wellicht kan de overheid de rol van zo'n civiele procedure nog overnemen? Dat lijkt me een beetje het idee van dat fonds, maar of dat juridisch stand houdt weet ik niet. Sowieso zal je dan niet iedereen op een hoop kunnen gooien (zoals in dit topic eerder gesteld werd dat alle relschoppers hoofdelijk aansprakelijk zijn voor alle schade in verschillende rellen).
Dan is het dus niet civiel meer, zodra de overheid die regie in handen heeft.
Iedereen op een hoop gooien en als groep berechten, daar hoor je heel vaak wat over. Maar in de praktijk komt daar niets van terecht. Je kunt niet iemand op laten draaien voor gesneuvelde ruiten, als je niet kan aantonen dat diegene daar rechtstreeks bij betrokken is. En iemand die met een spandoek op een plein staat, een steen naar een groep ME-ers gooit en niet in de buurt van die winkel geweest is, is er gewoon niet rechtstreeks bij betrokken. Die kun je aanpakken voor het overtreden van de avondklok, het negeren van de instructies van de handhavers, geweld tegen de handhavers..... Het is om te beginnen al niet "1 groep", maar een samensmelting van diverse groepen (die elkaar in het dagelijks leven misschien zelfs wel naar het leven staan).

Ik vrees dat de enige "groep" die voor het grootste deel van de schade op moet draaien gewoon "de burgers" zullen zijn via dat noodfonds. Natuurlijk zullen ze best "iets" kunnen verhalen op een enkele dader, maar in Nederland draagt verder in principe ieder zijn eigen schade en is ieder zelf verantwoordelijk voor het verhalen van schade op derden. Daar wijken ze nu al flink vanaf, door de schade min of meer als collectief te dragen.

Volgende probleem is dat we nu ook niet ineens allerlei nieuwe regels en wetten kunnen gaan bedenken in reactie op deze rellen. Nouja, dat kan natuurlijk wel maar dan zijn ze bruikbaar bij de volgende rellen. Deze hele situatie zal "gewoon" met de bestaande middelen afgehandeld moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:50
psychodude schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 00:31:
[...]

Tja, opvallend gat op je CV. Vast lastig uit te leggen. En ben je er wel eerlijk over, denk ik dat er weinig van ons binnen de zorg zullen zijn die zeggen, dit lijkt me nu een geschikte kandidaat.

Terecht of niet, ga ik mij hier verder niet over uitlaten, maar het adagium is toch voor velen van ons wel dat je je poten afhoudt van zorgmedewerkers, politie en hulpverleners anderszins. Participatie aan dit soort rellen is hoogstwaarschijnlijk dan toch ook iets wat deze persoon zijn levenlang met zich mee zal dragen, in de zin van aanzienlijk lastigere kans op de arbeidsmarkt binnen de zorg.
Die persoon mag zich eigenlijk sowieso afvragen of hij/zij wel geschikt is voor een baan in de zorg. De maatregelen waartegen "geprotesteerd" werd, waren vooral vanwege de zorg in het leven geroepen.

Desondanks zou ik het niet terecht vinden als hij/zij z'n hele leven niet aan een baan zou komen. Maar zover ik begrijp blijft het slechts 2 jaar in je strafblad staan, daarna zou het geen belemmering meer zijn voor die VOG (ik moest opzoeken wat het was, ik heb ook een zorgberoep, maar ik was er niet mee bekend).

Dat hiaat in je cv weet ik niet hoe lastig dat is. Er zijn genoeg studenten die na afstuderen niet meteen aan het werk gaan. Ook vraagt niet iedere werkgever naar een cv volgens mij (mij is er in de 12 jaar nog niet naar gevraagd iig). Mocht het echt lastig blijken, kun je dat gat misschien nog dichten met studievertraging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:38
Ik word erg vrolijk van dit soort nieuwsberichten. Reltuig wat herkend wordt kan opdraaien voor de kosten. Hopelijk hebben ze hier hun leven lang last van *O*
Volgens Beukers hebben de deelnemers aan de rellen geen idee in welke ellende ze zich gestort hebben. ,,Verzekeraars zullen weinig clementie hebben en ze waar mogelijk helemaal kaal plukken. En op hun eigen verzekeraar kunnen ze niet terugvallen. Moedwillig slopen is nooit verzekerd.” Burgemeester John Jorritsma van Eindhoven stelde dinsdag al dat de gemeente iedere eurocent gaat verhalen.

Vooral daders van vernielingen die herkenbaar in beeld zijn, moeten zich volgens Beukers ernstig zorgen maken. ,,Ze zijn hoofdelijk aansprakelijk voor de complete schade die op een betreffende locatie veroorzaakt is. Dus ook voor de schade die veroorzaakt is door andere relschoppers die niet herkend worden. Het idee is dat ze zelf maar moeten zorgen dat hun kompanen meebetalen. Maar dat zal een lastig verhaal worden. Stel dat je deel hebt genomen aan de plundering van de Jumbo en je wordt als enige geïdentificeerd, dan draai je op voor alle schade. Dat kan in de tonnen lopen. Als er meer daders herkend worden, zal de schade verdeeld worden.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:10
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 06:51:
Ik word erg vrolijk van dit soort nieuwsberichten. Reltuig wat herkend wordt kan opdraaien voor de kosten. Hopelijk hebben ze hier hun leven lang last van *O*

[...]
Is ook mijn eerste reactie ja. Top idee natuurlijk...
Ik geloof echter niet dat dit gaat werken in de praktijk.
Niemand hoest zomaar ff een paar ton op natuurlijk, al is het 100% terecht dat ze dit zouden moeten vergoeden + meer.

Je kan die daders wellicht veel beter (naast een forse geldboete) als taakstraf laten meehelpen met de wederopbouw en daarna achter diezelfde ruiten van de Jumbo/Primera laten staan bij de volgende ronde rellen.
Of/En laat de eigenaren van de getroffen zaak, de slaapkamer, of het huis, en alles wat die dader lief is maar eens kapotgooien.
Praten we daarna wel weer verder... :+ >:)

Wat een klerezooi maken we ervan zeg... Hopelijk is dit snel voorbij... :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

GeeEs schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 07:03:
[...]

Je kan die daders wellicht veel beter (naast een forse geldboete) als taakstraf laten meehelpen met de wederopbouw
Ja maar dat is ook lastig. Die wederopbouw is specialistenwerk.
Je kan zo'n gast niet laten glaszetten, of een nieuw systeemplafond laten plaatsen, of betegelen.
Als je zo'n gast daar neerzet loopt hij alleen maar in de weg.
Dat verwacht ik ten minste.

Als ik een aannemersbedrijf had zou ik zo'n gast niet graag op de locatie hebben lopen waar ik aan het werk zou zijn. Ten eerste dus vanwege dat hij in de weg loopt en alles dan langzamer gaat (dus minder winst), en misschien ook nog wel omdat zo'n gast voor teveel (psychologische) afleiding zorgt voor het personeel wat je aan het werk hebt.

[ Voor 26% gewijzigd door mr_petit op 28-01-2021 07:14 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:40
M'n complimenten aan de Nederlandse politie en justitie. Ze hebben echt topwerk verricht.
We vreesden voor dagen of weken lange rellen, maar ze hebben het echt goed aangepakt.
Ik ben ook blij dat opruiers aangepakt worden. Mensen denken dat ze op het internet alles mogen zeggen, omdat het relatief anoniem is.
Niet dus, zulk soort lui aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
mr_petit schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 07:10:
[...]

Ja maar dat is ook lastig. Die wederopbouw is specialistenwerk.
Je kan zo'n gast niet laten glaszetten, of een nieuw systeemplafond laten plaatsen, of betegelen.
Als je zo'n gast daar neerzet loopt hij alleen maar in de weg.
Dat verwacht ik ten minste.

Als ik een aannemersbedrijf had zou ik zo'n gast niet graag op de locatie hebben lopen waar ik aan het werk zou zijn. Ten eerste dus vanwege dat hij in de weg loopt en alles dan langzamer gaat (dus minder winst), en misschien ook nog wel omdat zo'n gast voor teveel (psychologische) afleiding zorgt voor het personeel wat je aan het werk hebt.
Absoluut... Zal niet makkelijk zijn... Maar even voor de beeldvorming... In de meeste bouw en sloopwerken wordt de praktijk over het algemeen niet door hoog opgeleide mensen gedaan!... Dat komt wat dat betreft best goed. Veel buitenlandse arbeiders, die de taal niet eens spreken, en van origine een heel ander beroep hadden, bouwen hier in NL de mooiste gebouwen zal ik je verklappen.

De oplossing zal niet simpel worden, maar iemand cancellen dmv. een niet te overziene boete is ook niet handig. Dat betalen wij uiteindelijk gewoon samen. Maar dat zal iedereen wel snappen intussen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:05

Yucon

*broem*

GeeEs schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 07:29:
[...]

Absoluut... Zal niet makkelijk zijn... Maar even voor de beeldvorming... In de meeste bouw en sloopwerken wordt de praktijk over het algemeen niet door hoog opgeleide mensen gedaan!... Dat komt wat dat betreft best goed. Veel buitenlandse arbeiders, die de taal niet eens spreken, en van origine een heel ander beroep hadden, bouwen hier in NL de mooiste gebouwen zal ik je verklappen.
Plus dat er vanuit de collega's best wel eens aardige sociale druk zou kunnen zijn om geen fratsen uit te halen. Voor je het weet zit je onder de pur schuim omdat er ineens O-) een bus schuim uit zichzelf ontplofte en niemand begrijpt hoe dat kon gebeuren.

edit: ach, kijk eens hier: https://www.omroepbrabant...scholen-tot-stratenmakers :D

"Zoveel stenen gooien als je wilt. Goed betaald krijgen in plaats van stevige boetes moeten aftikken. En zó moe zijn dat je niet in de gaten hebt dat de avondklok is ingegaan. Bouwbedrijf Van den Broek Infra in Prinsenbeek haakt in op de coronarellen om aan enthousiaste stratenmakers te komen."

[ Voor 22% gewijzigd door Yucon op 28-01-2021 07:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:28

polthemol

Moderator General Chat
Sergelwd schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:06:
[...]

Ik schuif geen argumenten aan de kant. Een berekening op basis van hypothetische cijfers mogen nooit zomaar een argument zijn.
welke hypothetische cijfers heb je het steeds over? R-waardes? Exponentiële groei? Trend? Dit zijn vrij basale begrippen die verre van hypothetisch zijn. Als je visie is dat je daarmee niet mag rekenen of mag gebruiken, dan mag je met een hele sterke argumentatie komen waarom dat zo is, want dit is echt wel een standaard stukje gereedschap in zowat elke wetenschap en bedrijfstak die vooruit wil kijken en wil plannen. Zelfs het gros van de huishoudboekjes werkt op deze wijze (in een iets simpelere vorm).

Je schuift dus doodleuk argumentatie aan de kant. Die berekeningen zijn heel goede argumenten waarom je asap het aantal besmettingen omlaag wil krijgen, waarom je de IC's zo snel mogelijk leeg wil krijgen en waarom je er veel aan gelegen is dit zo lang mogelijk vol te houden.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

[...]
Maar even voor de beeldvorming... In de meeste bouw en sloopwerken wordt de praktijk over het algemeen niet door hoog opgeleide mensen gedaan!... Dat komt wat dat betreft best goed. Veel buitenlandse arbeiders, die de taal niet eens spreken, en van origine een heel ander beroep hadden, bouwen hier in NL de mooiste gebouwen zal ik je verklappen.
Nou daar denk ik heel anders over. De meeste bouwplaatsen kom je bijvoorbeeld al gewoon niet op als je geen vca hebt.
Ik heb 10 jaar als projectleider bij een bouwkundig/bouwfysisch ingenieursbureau gewerkt, en als ik iets wel heb geleerd, is dat mensen in de bouw wellicht 'laag opgeleid' zijn, maar dat betekend niet dat ze niets kunnen. 99% moet je in de praktijk leren. Ga maar eens een boek lezen en daarna een muurtje stucen. Valt tegen hoor :P
Weet je wie weinig kunnen? wij als ingenieurs. We bedenken heel vaak dingen die in de bouw heel anders gebouwd/opgelost worden dan dat wij voor ogen hadden. Omdat het gewoon niet kon. 8)7

Maar goed, een totaal ongeschoold iemand heeft m.i. niets te zoeken op een bouwplaats.
En wat ik al zei, wil je zo'n gast ook tussen mensen hebben rondlopen, die de boel moeten fiksen en hun hoofd bij het werk moeten houden? Daar zou ik als leidinggevende echt niet blij mee zijn. Als jouw werknemers een mening hebben gevormd over zo'n gast en wat hij gedaan heeft, dan leidt dat alleen maar af met risico op een confrontatie. Dat is slecht voor de voortgang, winst en veiligheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:34

Stoney3K

Flatsehats!

[...]
Dat komt wat dat betreft best goed. Veel buitenlandse arbeiders, die de taal niet eens spreken, en van origine een heel ander beroep hadden, bouwen hier in NL de mooiste gebouwen zal ik je verklappen.
Dat komt natuurlijk ook doordat de salarissen en arbeidsvoorwaarden in de bouw zo bedroevend slecht zijn dat menig Nederlander daar zijn bed niet voor uit wil komen (En de ARBO het eigenlijk wel zou moeten :X) maar er genoeg Polen en Bulgaren zijn die het wel willen doen, want voor hun levensstandaard is het een erg riant salaris.

Maar goed, dat is ook weer een heel andere discussie natuurlijk. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Omdat ze daar ervaring mee opdoen. Een horlogemaker hoeft ook geen PhD of überhaupt MBO te hebben. Je kan gewoon niet iemand een raam laten plaatsen en verwachten dat hij het voor de eerste keer goed gaat doen. Wat je gaat krijgen is dat hij geholpen moet worden en dan zelf geen reet meer uitvoert want hij stond er toch al voor spek en bonen bij.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 21:05

Yucon

*broem*

mr_petit schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 07:59:
[...]

Nou daar denk ik heel anders over. De meeste bouwplaatsen kom je bijvoorbeeld al gewoon niet op als je geen vca hebt.
Ik heb 10 jaar als projectleider bij een bouwkundig/bouwfysisch ingenieursbureau gewerkt, en als ik iets wel heb geleerd, is dat mensen in de bouw wellicht 'laag opgeleid' zijn, maar dat betekend niet dat ze niets kunnen. 99% moet je in de praktijk leren. Ga maar eens een boek lezen en daarna een muurtje stucen. Valt tegen hoor :P
Weet je wie weinig kunnen? wij als ingenieurs. We bedenken heel vaak dingen die in de bouw heel anders gebouwd/opgelost worden dan dat wij voor ogen hadden. Omdat het gewoon niet kon. 8)7

Maar goed, een totaal ongeschoold iemand heeft m.i. niets te zoeken op een bouwplaats.
En wat ik al zei, wil je zo'n gast ook tussen mensen hebben rondlopen, die de boel moeten fiksen en hun hoofd bij het werk moeten houden? Daar zou ik als leidinggevende echt niet blij mee zijn. Als jouw werknemers een mening hebben gevormd over zo'n gast en wat hij gedaan heeft, dan leidt dat alleen maar af met risico op een confrontatie. Dat is slecht voor de voortgang, winst en veiligheid.
Je had gezien dat er al een vacature geplaatst was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:34

Stoney3K

Flatsehats!

nst6ldr schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:02:
[...]

Omdat ze daar ervaring mee opdoen. Een horlogemaker hoeft ook geen PhD of überhaupt MBO te hebben. Je kan gewoon niet iemand een raam laten plaatsen en verwachten dat hij het voor de eerste keer goed gaat doen. Wat je gaat krijgen is dat hij geholpen moet worden en dan zelf geen reet meer uitvoert want hij stond er toch al voor spek en bonen bij.
Dat is natuurlijk nog altijd wat anders dan iemand 'voor straf' laten meewerken op een bouwplaats. Zo iemand gaat gewoon totaal niet gemotiveerd zijn en zal in het meest gunstige geval alleen lastig zijn voor de opzichter. Maar als je pech hebt dan verandert Bob de Bouwer in Sjaak de Sloper, en gaat zo iemand ook op de bouw de boel kort en klein slaan of confrontaties opzoeken met mensen die gewoon hun werk willen doen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:17
_Bailey_ schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:14:
Mijn bloed kookt (met name door 't feit dat er dieren rondlopen)

Maar laten we maar medeleven hebben met de daders, zoals in dit topic al eerder vanavond werd besproken.
Je verwart hier twee dingen: waarom iemand iets doet en goedkeuren dat iemand iets doet.

Ikzelf snap ook wel dat mensen gek worden van de coronamaatregelen en dat er dan bij een klein deel van de jongeren een groepsdynamiek optreedt die uitmondt in rellen.

Ik keur het niet goed. Van mij mag de politie dit keihard aanpakken.

Maar ik heb geen heilig geloof in zwaarder straffen, zonder naar de persoon zelf te kijken.

https://www.nu.nl/binnenl...ellen-op-museumplein.html

Hier heeft de rechter voorkomen dat een relschopper na 90 dagen celstraf op straat zou komen en er dus weer een dakloze erbij zou komen.

Kies maar
- een verslaafde zwakzinnige man 5 maanden opsluiten waardoor hij op straat komt met alle problemen van dien?
- 30 dagen cel en 500 euro boete

De onderbuik zegt de eerste optie, maar wat is voor de maatschappij en voor de man het beste?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Bensimpel schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 00:56:
[...]

@Will_M Kijk hier maar eens naar

@Ardana https://www.rijksoverheid...or-gedetineerden-geregeld

Nou, hoeveel ken jij er?

Leuk dat linkje, maar er staat nergens iets over wat jij beweerd. Er is wel degelijk re intergratie, ze beginnen er niet direct mee, er wel degelijk omkijken naar hoor. Jij zegt dat deze er totaal niet is.
Minstens een stuk of 10, 20 is ook goed mogelijk. Heb ook regelmatig contact gehad met reclassering. Als er 1 gebied is waar het verschil tussen praktijk en theorie veelte groot is, dan is het dit. Naast GGZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:41
Kalentum schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:11:
[...]

Kies maar
- een verslaafde zwakzinnige man 5 maanden opsluiten waardoor hij op straat komt met alle problemen van dien?

De onderbuik zegt de eerste optie, maar wat is voor de maatschappij en voor de man het beste?
dat ze hem van de verslaving af helpen maar gezien zijn leeftijd zal het wel een kansloze zaak zijn

en de term zwakzinnig zegt me niks ken genoeg mensen met een laag IQ die gaan ook niet lopen rellen en wordt nou als excuus gebruikt

zo koffie :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023

[...]
Ik niet. Ik vind dat de alle schade voor de belastingbetaler moet zijn. Ja, ook voor mij dus.

Niet dat ik er blij mee ben dat ik extra lasten mag ophoesten maar ik leg die rekening liever bij de regering neer dan bij de jongeren die dan misschien volgens de technische regels van de wet in overtreding waren.

Dat de boel uit de hand gelopen is heeft twee grote fouten van de overheden als oorzaak.
De eerste is dat halsoverkop een avondklok is doorgedrukt waarvan bekend was dat die zeer slecht zou vallen bij veel mensen.
De tweede is dat, waar die avondklok slechts een middel was om handhaving te helpen tegen andere overtredingen, die avondklok een doel op zich is geworden en de politie deze vanaf de eerste minuut zeer nadrukkelijk is gaan handhaven als extra provocatie.

Iedereen met een beetje empathie en gevoel voor wat er in de samenleving leeft weet dat er dan mensen de straat op gaan en dat het dan niet bij onschuldige gesprekjes over het weer blijft. Daaorm vind ik dat een grote verantwoordelijkheid voor de ellende bij de regering en de veiligheidsregio's ligt en niet zozeer bij de individuele relschoppers die met de groep meededen en in deze provocaties trapten.

Daarnaast vind ik ook dat het uitdelen van straffen niet enkel uit wraak moet zijn. Hoewel schadeloosstellen juridisch anders is dan straf uitdelen, de gevolgen zijn wel zeer ingrijpend voor die jongeren die toevallig net vooraan stonden en gepakt zijn. Hun leven is verrot. Kans op iets opbouwen is weg. De kans is dus ook groot dat deze jongeren, vanwege de uitzichtloosheid van de situatie, zich ook niet meer positief in zullen zetten voor de samenleving en de rest van hun leven alleen nog maar tot last zijn. (met veel hogere maatschappelijke kosten dan dat ze nu pro-forma aan schadeloosstellingen moeten betalen)

Daarom, Rutte, doe eens een keer of je ballen hebt. Erken je verantwoordelijkheid voor deze blunders en neem de schade op je. (ok, namens de belastingbetaler dan)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kalentum schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:11:
[...]

Je verwart hier twee dingen: waarom iemand iets doet en goedkeuren dat iemand iets doet.

Ikzelf snap ook wel dat mensen gek worden van de coronamaatregelen en dat er dan bij een klein deel van de jongeren een groepsdynamiek optreedt die uitmondt in rellen.

Ik keur het niet goed. Van mij mag de politie dit keihard aanpakken.

Maar ik heb geen heilig geloof in zwaarder straffen, zonder naar de persoon zelf te kijken.

https://www.nu.nl/binnenl...ellen-op-museumplein.html

Hier heeft de rechter voorkomen dat een relschopper na 90 dagen celstraf op straat zou komen en er dus weer een dakloze erbij zou komen.

Kies maar

Ik las dit nieuws gisteren ook, en ik vind dit een lastig onderwerp. De meeste (kleine) criminelen zijn zwakbegaafd, verdienen die ook lichtere straffen? Hebben wij nu iemand van de straat gered die geheel door eigen keuze en schuld anderen schade heeft berokkend? Ondanks dat hij zwakzinnig is en geen raketten kan bouwen weet hij toch het verschil tussen goed en slecht en dat hij zeker niet goed bezig was die avond?

Enerzijds juich ik de actie van de rechter toe, anderzijds wil ik zeggen ho wacht eens even... klopt dit wel?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Ankona schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:30:
[...]

Ik niet. Ik vind dat de alle schade voor de belastingbetaler moet zijn. Ja, ook voor mij dus.
*knip*
Je mag het niet eens zijn, maar ad hominem laten we achterwege.

[ Voor 20% gewijzigd door tweakduke op 28-01-2021 11:18 ]

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Je hebt op het AD een stukje over die tegelzetter die een fiets onder het waterkanon gooide. Ik heb dit met afschuw zitten lezen.

“ Ik wou excuses van de burgemeester, daardoor ben ik onder andere naar Amsterdam en Eindhoven gekomen”

“ Ik poseer met een schild omdat de ME dat ook doet”

“ Dat meisje werd geraakt door dat waterkanon, ik heb toen die fiets er onder gegooid”

Nee dom persoon. Als jij je mondkapje had gedragen op 5 december was er niks aan de hand geweest. Jij hebt niks in Amsterdam en Eindhoven te zoeken, net zoals die 3000 anderen. En er zijn redenen waarom de ME zich zo kleed, door domme mensen zoals jij. Je had gewoon thuis moeten zitten.

Voor de geïnteresseerden, lezen in incognito mode.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
mystic schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:33:
[...]

prima. Pin jij ff en stuur jij iedereen een tikkie? eens kijken hoeveel mensen die mening delen dan.
Hoeft niet, daar hebben ze in Apeldoorn een compleet bedrijf voor uit de grond gestampt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

mystic schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:33:
[...]
prima. Pin jij ff en stuur jij iedereen een tikkie? eens kijken hoeveel mensen die mening delen dan.
Hij is iig niet alleen. Nee, straffeloos wegkomen hoeft van mij echt niet, maar (nog meer) levens in puin, ook niet. Oog om oog maakt iedereen blind.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:38
Sorry maar ik vind dat zo'n zwakte bod. "We moeten ze niet straffen want ze komen uit zo'n moeilijke jeugd". Wat dit tuig eens moet leren is dat er consequenties hangen aan hun acties. Opvoeding met normen en waarden hebben ze duidelijk niet van huis uit meegekregen, het laatste wat je moet doen is ze de hand boven het hoofd houden en ze schadeloos stellen nadat ze winkels hebben geplunderd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:30
[...]

Niet dat ik er blij mee ben dat ik extra lasten mag ophoesten maar ik leg die rekening liever bij de regering neer dan bij de jongeren die dan misschien volgens de technische regels van de wet in overtreding waren.
Liever niet, ik betaal al genoeg belasting en de rest van NL betaald ook niet voor mijn (stuk goedkopere) lolletjes. Als je hobby zaken afbreken is betaal je ook zelf maar voor die hobby.

Daarnaast al die crowdfund acties.. die hebben we in Nederland al.. dat noemen we verzekeringen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

LordSinclair schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:39:
[...]

Liever niet, ik betaal al genoeg belasting en de rest van NL betaald ook niet voor mijn (stuk goedkopere) lolletjes. Als je hobby zaken afbreken is betaal je ook zelf maar voor die hobby.

Daarnaast al die crowdfund acties.. die hebben we in Nederland al.. dat noemen we verzekeringen.
Dit ^^ simpeler kan ik het niet maken.
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:35:
Sorry maar ik vind dat zo'n zwakte bod. "We moeten ze niet straffen want ze komen uit zo'n moeilijke jeugd". Wat dit tuig eens moet leren is dat er consequenties hangen aan hun acties. Opvoeding met normen en waarden hebben ze duidelijk niet van huis uit meegekregen, het laatste wat je moet doen is ze de hand boven het hoofd houden en ze schadeloos stellen nadat ze winkels hebben geplunderd.
ohw... en dit :p

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
LordSinclair schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:39:
[...]

Je betaalt voor de gevolgen van blunderende overheden. Niet dat ik daar blij van word maar het is niet anders. (Of wil je de rekening enkel bij Mark Rutte en Hubert Bruls persoonlijk leggen?)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ardana schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:35:
[...]

Hij is iig niet alleen. Nee, straffeloos wegkomen hoeft van mij echt niet, maar (nog meer) levens in puin, ook niet. Oog om oog maakt iedereen blind.
Te licht straffen of ontzien want "insert reden" is ook weer geen oplossing. Hoeveel criminelen zijn weer teruggevallen in hun oude fouten nadat ze vrijkwamen?

Overigens hoeft niemand mij een tikkie te sturen, ik voel mij niet geroepen om schade te betalen die door anderen zijn veroorzaakt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:30
Ankona schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:41:
[...]

Je betaalt voor de gevolgen van blunderende overheden. Niet dat ik daar blij van word maar het is niet anders. (Of wil je de rekening enkel bij Mark Rutte en Hubert Bruls persoonlijk leggen?)
Welke blunderende overheid? Dat is slechts een mening. Als je het niet eens bent met de overheid zijn er een heleboel goedkopere en vreedzamere middelen om daar iets aan te doen. Ik ben het ook niet altijd eens met de overheid. Maar dat geeft mij totaal geen recht om eigendommen van een ander (of ons allemaal) af te breken en te vernielen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Russel88
[...]

Een domme maatregel als de avondklok is geen vrijbrief om te gaan rellen. Ik snap dus echt niet dat de schuld bij de regering word gelegd. Demonstreren, prima.
Maar wat er gebeurde heeft niks met demonstreren te maken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
[...]

Of die avondklok nu terecht is of niet doet er toch niet toe? Demonstreren tot daar aan toe, dat mag van mij prima. Als je het ergens niet mee eens bent hoef je echter niet de hele zooi af te breken en winkels te plunderen. Hun souvenirs mogen ze zeker houden als wij de schade betalen? Er was een groep demonstranten tegen de avondklok maar die hielden het al snel voor gezien toen de relschoppers het overnamen. De groep relschoppers, vooral in Eindhoven, ging het niet om de avondklok maar om de confrontatie met de politie en het slopen/plunderen.

https://www.rd.nl/artikel...zoekt-bewust-confrontatie

Hou toch eens op met het goed praten van die gasten. Stom genoeg is het mij nooit gebeurt dat ik ineens op een plein sta waar ik niet hoor, de borden niet kan lezen en de ME niet hoor. Heb ook nog nooit ineens een stoeptegel in m’n handen gehad die ik uit paniek maar door de ruit van de Jumbo geramd heb. Maar zou dan van de schrik wel een paar blikjes energy jatten. Na het omgooien van het schap met de drank want van alcohol heb ik een trauma.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:23

Niellie41

[object Object]

Agent47 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:34:
Je hebt op het AD een stukje over die tegelzetter die een fiets onder het waterkanon gooide. Ik heb dit met afschuw zitten lezen.

“ Ik wou excuses van de burgemeester, daardoor ben ik onder andere naar Amsterdam en Eindhoven gekomen”

“ Ik poseer met een schild omdat de ME dat ook doet”

“ Dat meisje werd geraakt door dat waterkanon, ik heb toen die fiets er onder gegooid”

Nee dom persoon. Als jij je mondkapje had gedragen op 5 december was er niks aan de hand geweest. Jij hebt niks in Amsterdam en Eindhoven te zoeken, net zoals die 3000 anderen. En er zijn redenen waarom de ME zich zo kleed, door domme mensen zoals jij. Je had gewoon thuis moeten zitten.

Voor de geïnteresseerden, lezen in incognito mode.
Hij legt de schuld ook steeds bij de ander. Eerst was het de politie. Toen de burgemeester. Toen de ME. Daarna het waterkanon. Valt me nog mee dat hij de Rabobank niet de schuld geeft.

Afbeeldingslocatie: https://www.androidplanet.nl/wp-content/uploads/2015/11/schuldvanderabobank.jpg

Ga je het nog een keer doen?
"Nee. Misschien. Waarschijnlijk wel." :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zag roethof gisteren ook bij Op1. Verdedigt die alleen maar tuig? Zou ie weleens zijn eigen sprookjes geloven?

Hij zag vuurwerk liggen, wilde het veilig stellen en stopte het in zijn zak 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
MikeyMan schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:57:
Zag roethof gisteren ook bij Op1. Verdedigt die alleen maar tuig? Zou ie weleens zijn eigen sprookjes geloven?

Hij zag vuurwerk liggen, wilde het veilig stellen en stopte het in zijn zak 8)7
Volgens mij is dat zijn werk idd.
Strafrecht advocaat. Het feit dat hij zelf glimlachte bij zijn betoog zegt genoeg toch.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk hebben ze hier hun leven lang last van *O*
Jeetje, hier schrik ik dan ook wel weer van. Een gevoel van gerechtigheid hebben is een ding, maar hopen dat mensen hun leven lang hierdoor worden achtervolgd.. Besef je wel wat je zegt? Mogen die mensen nu nooit meer meedoen, met alle gevolgen van dien? Ik wijs je er wel even op dat de samenleving als geheel er baat bij heeft als ook deze mensen uiteindelijk ook weer meedoen met de rest van ons.

Ik vind het prima hoor, strafrecht inzetten waar het proportioneel is. Maar op een gegeven moment moet het "boete doen" ook afgelopen zijn en moet iedereen, dus ook de veroordeelden, weer door kunnen met het leven. Het gaat hier niet om mensen die genocide of andere zeer zware misdrijven hebben gepleegd, dus laten we het ook even in het correcte perspectief plaatsen. Ja, er is (forse) materiele en emotionele schade toegebracht, aan mensen (ondernemers) wiens water het reeds tot aan de lippen staat. Ja, er is in sommige gevallen zelfs geweld gebruikt jegens politieambtenaren (alleen al daarvoor krijg je tegenwoordig gratis en voor niets een extra multiplier cadeau bovenop de straf die je sowieso al zou krijgen). Ja, dit is onacceptabel. Ja, de daders moeten daarvoor ook in financiele zin, bovenop hun straf, flink voor boeten. Ja, de daders zullen hierdoor een strafblad krijgen met feiten die zo'n 20 tot 30 jaar blijven staan.

En ja, deze rellen hadden niet plaatsgevonden als er geen compleet zinloze, kafkaeske en wederom niet-onderbouwde maatregel als een avondklok was doorgeduwd. Dit was een smeulend vuurtje wat door onze bestuurders flink is aangewakkerd met deze krankzinnige maatregel, en daar houd ik persoonlijk de politiek dan ook 100% voor verantwoordelijk.
MikeyMan schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:57:
Je weet wat een strafrechtadvocaat doet?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2021 09:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
Met hierboven, op het moment dat je mensen de rest van hun leven benadeelt levert dit constructief niets op.

Kosten zullen zelfs hoger oplopen door hulpvragen etc.
Als het aan mij ligt alles onder de 21 jaar 6 maanden militaire dienst in en respect bij gebracht worden en alles over de 21 jaar weekje op water en brood met een boete a €1000,-.

Rellen en plunderen is echt een van de laagste vergrijpen die je kan doen in mijn ogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Laatst online: 19:39
TRAXION schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:11:
Met hierboven, op het moment dat je mensen de rest van hun leven benadeelt levert dit constructief niets op.

Als het aan mij ligt alles onder de 21 jaar 6 maanden militaire dienst in en respect bij gebracht worden en alles over de 21 jaar weekje op water en brood met een boete a €1000,-.

Rellen en plunderen is echt een van de laagste vergrijpen die je kan doen in mijn ogen.
Maak van dat weekje minimaal een maandje of 2 en laat ze ook maar een jaartje, give or take, elke maand een proportioneel bedrag afstaan wat richting de gedupeerden gaat.
Dan ga ik wel met je mee.

"6 maanden militaire dienst" versus "een weekje zitten" is ook niet echt een eerlijke verdeling.
En dan doe ik nog even brutaal de aanname dat voor een deel 'een weekje zitten' niets nieuws is.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja ik weet wat een strafrechtadvocaat doet. Maar je zou verwachten dat die af en toe ook iemand met een geloofwaardig verhaal treft. Of zelfs iemand die onschuldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:26

Punkrocker

Mostly harmless

Ja, stop ze in het leger. Dan leren ze hoe ze moeten vechten en hoe ze andere mensen kunnen doden. Oh ja, en ze leren darts, biljarten en drinken. 8)7

Zelf afgekeurd voor dienstplicht (S5 :+ ) maar van vrienden die wel "mochten" hoor je alleen maar dit soort verhalen. Blij dat dat is afgeschaft.

Dat ze gestraft moeten worden snap ik. Weekje en 1000 euro vind ik wel karig. Maak de boete inkomensafhankelijk. 1000 hakt erin bij een uitkeringstrekker maar werkenden kunnen dat vaak wel missen.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 13:56

beany

Meeheheheheh

[...]

"misschien volgens de technische regels van de wet" ?? Ik weet niet of ik moet lachen of huilen!

Er is vernield en geplunderd! De onderliggende oorzaken zijn dan helemaal niet meer van belang. Vernielen en plunderen is een no-go. Dat je gaat demonstreren en dat het een beetje duw en trek werk wordt met de ME, mwa... nog tot daar aan toe. Maar een complete binnenstad vernielen en winkels plunderen? Auto's in de fik steken? De politie bestoken met zwaar vuurwerk en messen? En dat noem jij "misschien volgens de technische regels van de wet in overtreding waren"
*knip*
Flamen laten we achterwege.

[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 28-01-2021 11:17 ]

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TRAXION
Punkrocker schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:19:
[...]

Ja, stop ze in het leger. Dan leren ze hoe ze moeten vechten en hoe ze andere mensen kunnen doden. Oh ja, en ze leren darts, biljarten en drinken. 8)7

Zelf afgekeurd voor dienstplicht (S5 :+ ) maar van vrienden die wel "mochten" hoor je alleen maar dit soort verhalen. Blij dat dat is afgeschaft.

Dat ze gestraft moeten worden snap ik. Weekje en 1000 euro vind ik wel karig. Maak de boete inkomensafhankelijk. 1000 hakt erin bij een uitkeringstrekker maar werkenden kunnen dat vaak wel missen.
Wil niet alles op 1 berg gooien maar naar mijn idee zijn de relschoppers vaker lager opgeleid en idem verdienende.

Vergeet niet dat 1 week met €1000,- een behoorlijke straf is.

Over militaire dienst, als je 6 maanden doet heb je nog niets te maken met wapens en gevechts instructies dit is basis opleiding gewoon een stukje opvoeding.
Vroeg opstaan taken kunnen volbrengen en in team verband leren werken waardoor je een gevoel van eigenwaarde en respect leert.

Een groot gedeelte van de rellende jeugd zit in een uitzichtloze situatie met andere woorden het boeit ze niet. "Geen/lage opleiding"

Ik kan hier nog wel een heel relaas doen maar laat ik het zo stellen, mijn omgeving doet niet mee met rellen doordat we deze drang niet voelen, dus bekijk een wat de motivatie is voor deze groep.

Iedereen hier is heel kortaf en kijkt vanuit zijn eigen perspectief, kijk eens naar de onderliggende problemen en probeer deze aan te pakken ipv straffen voor het leven.

Hele generaties lopen achter door dit soort simpele zielen 8)7
Ben absoluut niet van het pamperen maar constructieve planning om de vooruitzichten beter te maken lijken me beter dan de vooruitzichten te vernietigen en deze mensen nog meer onmachtig te laten voelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Dat de boel uit de hand gelopen is heeft twee grote fouten van de overheden als oorzaak.
De eerste is dat halsoverkop een avondklok is doorgedrukt waarvan bekend was dat die zeer slecht zou vallen bij veel mensen.
De tweede is dat, waar die avondklok slechts een middel was om handhaving te helpen tegen andere overtredingen, die avondklok een doel op zich is geworden en de politie deze vanaf de eerste minuut zeer nadrukkelijk is gaan handhaven als extra provocatie.

Iedereen met een beetje empathie en gevoel voor wat er in de samenleving leeft weet dat er dan mensen de straat op gaan en dat het dan niet bij onschuldige gesprekjes over het weer blijft. Daaorm vind ik dat een grote verantwoordelijkheid voor de ellende bij de regering en de veiligheidsregio's ligt en niet zozeer bij de individuele relschoppers die met de groep meededen en in deze provocaties trapten.

Daarnaast vind ik ook dat het uitdelen van straffen niet enkel uit wraak moet zijn. Hoewel schadeloosstellen juridisch anders is dan straf uitdelen, de gevolgen zijn wel zeer ingrijpend voor die jongeren die toevallig net vooraan stonden en gepakt zijn. Hun leven is verrot. Kans op iets opbouwen is weg. De kans is dus ook groot dat deze jongeren, vanwege de uitzichtloosheid van de situatie, zich ook niet meer positief in zullen zetten voor de samenleving en de rest van hun leven alleen nog maar tot last zijn. (met veel hogere maatschappelijke kosten dan dat ze nu pro-forma aan schadeloosstellingen moeten betalen)

Daarom, Rutte, doe eens een keer of je ballen hebt. Erken je verantwoordelijkheid voor deze blunders en neem de schade op je. (ok, namens de belastingbetaler dan)
Nou, dan mag jij betalen voor de schade, een groot deel van de bevolking (je weet wel, dat deel wat niet aan het rellen was), gaat niet echt zin hebben om deze hufters schadeloos te stellen. En je probeert te doen alsof we maar moeten blijven doen dat deze jongeren allemaal in potentie nette burgers kunnen worden.

Dat is ook gewoon een utopie. Want er liepen daar genoeg geschifte volwassenen tussen. Dus nee, de enige die verantwoordelijk is voor hun straf, zijn de daders zelf.

de gevolgen zijn wel zeer ingrijpend voor die jongeren die toevallig net vooraan stonden en gepakt zijn.

Cry me a river. Zeer ingrijpend zoals een baksteen tegen je harsens als politieagent, of zeer ingrijpend zoals de volgende morgen je onderneming in glasscherven en splinters terug moeten zien? Je acties hebben consequenties, en dat is een les die sommige jongeren nog even moeten leren. (Sommige zullen het nooit leren, maar goed, dat is het deel van de bevolking wat we helaas zoet moeten houden met een uitkering, en waar we collectief maar gewoon van accepteren dat ze gewoon niet mee kunnen draaien in de samenleving).

[ Voor 5% gewijzigd door Jeroenneman op 28-01-2021 09:39 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
TRAXION schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:30:
Een groot gedeelte van de rellende jeugd zit in een uitzichtloze situatie met andere woorden het boeit ze niet. "Geen/lage opleiding"

Ik kan hier nog wel een heel relaas doen maar laat ik het zo stellen, mijn omgeving doet niet mee met rellen doordat we deze drang niet voelen, dus bekijk een wat de motivatie is voor deze groep.

Iedereen hier is heel kortaf en kijkt vanuit zijn eigen perspectief, kijk eens naar de onderliggende problemen en probeer deze aan te pakken ipv straffen voor het leven.

Hele generaties lopen achter door dit soort simpele zielen 8)7
Ben absoluut niet van het pamperen maar constructieve planning om de vooruitzichten beter te maken lijken me beter dan de vooruitzichten te vernietigen en deze mensen nog meer onmachtig te laten voelen.
Een groot deel van de ondernemers (winkeliers) zit inmiddels ook in een uitzichtloze situatie. Door onze grote vrienden de relschoppers zijn ze het kleine beetje vermogen (voorraad) die ze hadden ook nog kwijt. Aangezien verzekeringen vaak niet vergoeden na rellen en de overheid al gezegd heeft dat ze ook niet gaan betalen zal het geld ergens vandaan moeten komen. Dan zie ik liever de daders kapot gaan dan de ondernemers. Wat is jouw idee qua schadeloos stellen van de ondernemers? Met z'n alle crowdfunding starten zodat de plunderaars hun verantwoordelijkheid kunnen ontlopen en kunnen genieten van hun gejatten zooi? Op die manier zullen ze het nooit leren.

Om nog maar te zwijgen over de ME'ers en andere hulpdiensten. Dat zijn ook gewoon, meestal fatsoenlijke, mensen die 's avonds weer veilig terug willen naar hun gezin. Als ik dan dit soort dingen lees verdwijnt alle empathie voor de relschoppers:
Op sociale media verschijnen oproepen voor demonstraties, voor harde confrontaties met de politie. Relschoppers wisselen in app-groepen onderling adviezen uit hoe de ME zo hard mogelijk te kunnen treffen. Kant en klare molotovcocktails worden te koop aangeboden.
Of dit: https://www.rtlnieuws.nl/...len-onrust-avondklok-hond

Op dat moment ga je niet meer naar locatie om te demonstreren tegen een, in jouw ogen, nutteloze avondklok maar ga je er heen met de intentie om los te gaan. Dat gebeurt niet meer "in the heat of the moment" maar met intentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

xh3adshotx schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:42:
[...]

Een groot deel van de ondernemers (winkeliers) zit inmiddels ook in een uitzichtloze situatie. Door onze grote vrienden de relschoppers zijn ze het kleine beetje vermogen (voorraad) die ze hadden ook nog kwijt. Aangezien verzekeringen vaak niet vergoeden na rellen en de overheid al gezegd heeft dat ze ook niet gaan betalen zal het geld ergens vandaan moeten komen.
Er is door de overheid aangegeven dat er een potje met geld komt om ondernemers schadeloos te stellen als hun verzekering niet uitbetaald (om welke reden dan ook).

Neemt niet weg dat de overheid gaat betalen zodat de relschoppers dat niet hoeven. Volgens mij is het nu zo dat verzekeraars EN overheid de getroffenen schadeloos gaan stellen om vervolgens het geld te gaan halen bij de daders zodat de getroffenen dat niet zelf hoeven te doen. Scheelt een hoop gedoe bij ondernemers en burgers, en verzekeraars en overheid hebben een lange adem.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
beany schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:48:
[...]

Er is door de overheid aangegeven dat er een potje met geld komt om ondernemers schadeloos te stellen als hun verzekering niet uitbetaald (om welke reden dan ook).

Neemt niet weg dat de overheid gaat betalen zodat de relschoppers dat niet hoeven. Volgens mij is het nu zo dat verzekeraars EN overheid de getroffenen schadeloos gaan stellen om vervolgens het geld te gaan halen bij de daders zodat de getroffenen dat niet zelf hoeven te doen. Scheelt een hoop gedoe bij ondernemers en burgers, en verzekeraars en overheid hebben een lange adem.
Laatste wat ik gelezen heb gaat de overheid waarschijnlijk niet betalen:
Ondernemersvereniging MKB-Nederland vindt ondertussen dat de overheid moet betalen voor de schade die winkeliers hebben opgelopen. Ze riep minister Ferdinand Grapperhaus op snel die toezegging te doen. Beukers verwacht echter niet dat de overheid dit zal doen. ,,Dan is het hek van de dam, want kan iedereen met schade zich voortaan melden. Dit is echt een kwestie voor de verzekeraars. De minister kan natuurlijk wel daar de druk opvoeren om snel en coulant uit te betalen.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

xh3adshotx schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:50:
[...]

Laatste wat ik gelezen heb gaat de overheid waarschijnlijk niet betalen:

[...]
Daar is men dus op terug gekomen: https://www.nu.nl/economi...an-winkels-na-rellen.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat

welk beeld hebben mensen van het leger? En wat is het dat mensen willen meppen met boetes?

Rellen zijn niet ok en er zijn schandalige zaken geweest, maar! Er wordt ook al vaker geroepen 'wat doen we met mensen die afhaken in de maatschappij?', het afval van het keiharde kapitalisme / neoliberale beleid, maar we weigeren die vraag te beantwoorden. Op een gegeven moment kun je met een grote groep mensen zitten die gewoon besluiten niet meer volgens 'jouw' regels te spelen, die er klaar mee zijn.

Het oplossen hiervan door specifieke personen te straffen/naar dienst te sturen (gaat je weinig opleveren, de jaren 70/80 hardcore hooligans hadden ook voor het gros dienstplicht gehad en toch relden ze met bruut geweld).

Ik denk dat deze uitbarstingen een puist is die open is gebarsten en die niet specifiek met coronamaatregelen te maken heeft. De avondklok was/is een excuus, maar geen oorzaak en het is echt absurd om te zien hoe de politiek over elkaar heen buiteld om law and order te gillen, maar geen hond die durft te zeggen dat dit al heel lang stond te gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Jeroenneman schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:36:
[...]

Nou, dan mag jij betalen voor de schade, een groot deel van de bevolking (je weet wel, dat deel wat niet aan het rellen was), gaat niet echt zin hebben om deze hufters schadeloos te stellen. En je probeert te doen alsof we maar moeten blijven doen dat deze jongeren allemaal in potentie nette burgers kunnen worden.
Als je ze de komende 30 jaar blijft kaalplukken, dan is de kans nihil dat er nog eentje een nette burger wordt.
Dat is ook gewoon een utopie. Want er liepen daar genoeg geschifte volwassenen tussen. Dus nee, de enige die verantwoordelijk is voor hun straf, zijn de daders zelf.
Daarom maken we in het strafrecht onderscheid tussen mensen met een niet volgroeid brein en een volgroeid brein.
de gevolgen zijn wel zeer ingrijpend voor die jongeren die toevallig net vooraan stonden en gepakt zijn.

Cry me a river. Zeer ingrijpend zoals een baksteen tegen je harsens als politieagent, of zeer ingrijpend zoals de volgende morgen je onderneming in glasscherven en splinters terug moeten zien? Je acties hebben consequenties, en dat is een les die sommige jongeren nog even moeten leren. (Sommige zullen het nooit leren, maar goed, dat is het deel van de bevolking wat we helaas zoet moeten houden met een uitkering, en waar we collectief maar gewoon van accepteren dat ze gewoon niet mee kunnen draaien in de samenleving).
Niemand hier vindt volgens mij dat die jongeren niet gestraft hoeven te worden. De straffen mogen wat mij betreft ook best fors zijn als in een paar maanden celstraf. Maar nogmaals: ze de komende 30 jaar kaalplukken gaat helemaal niets helpen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TRAXION
De overheid zal wel inspringen, jammer genoeg is onze politiek al jaren aan het falen.

Als ze deze problemen 15 jaar geleden erkend hadden en ingegrepen hadden we nu niet zulke grote groepen reltuig gehad.

Zoals ik het zie neemt de verdeeldheid alleen maar toe, hoe zou jij je voelen zonder toekomstperspectief.

Pas nu de afgelopen paar jaar is er een ommezwaai waar ze kijken wie waar ondersteund kan worden om een betere toekomst te creëren "probleem jongeren" maar de 2 generaties daartussen zijn compleet ontspoort met dit als resultaten.

Als je tegenwoordig een groepje jongeren aanspreekt kunnen het je laatste woorden zijn, het probleem ligt dan ook niet bij de jongeren maar bij de opvoeding zowel vanuit de ouders als de instanties welke "te duur" waren.

Alles is kapot bezuinigd en zie hier de resultaten wat was het ? Na het zuur komt het zoet :') eerder zout en bitter erachter aan met de kortetermijn politiek.

Nederland is om te janken waar we altijd vooruitstrevend waren beginnen we steeds verder achter te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
polthemol schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:56:
[...]

welk beeld hebben mensen van het leger? En wat is het dat mensen willen meppen met boetes?

Rellen zijn niet ok en er zijn schandalige zaken geweest, maar! Er wordt ook al vaker geroepen 'wat doen we met mensen die afhaken in de maatschappij?', het afval van het keiharde kapitalisme / neoliberale beleid, maar we weigeren die vraag te beantwoorden. Op een gegeven moment kun je met een grote groep mensen zitten die gewoon besluiten niet meer volgens 'jouw' regels te spelen, die er klaar mee zijn.

Het oplossen hiervan door specifieke personen te straffen/naar dienst te sturen (gaat je weinig opleveren, de jaren 70/80 hardcore hooligans hadden ook voor het gros dienstplicht gehad en toch relden ze met bruut geweld).

Ik denk dat deze uitbarstingen een puist is die open is gebarsten en die niet specifiek met coronamaatregelen te maken heeft. De avondklok was/is een excuus, maar geen oorzaak en het is echt absurd om te zien hoe de politiek over elkaar heen buiteld om law and order te gillen, maar geen hond die durft te zeggen dat dit al heel lang stond te gebeuren.
Grappig ik reageerde net tussendoor, maak van 6 maanden militaire dienst dan heropvoeding.

En een boete/taakstraf/gevang dan een afschrikmiddel tot rellen.

Rellen = strafbaar
Demonstreren = is uiten van meningsuiting.

Correct me if wrong pls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
nst6ldr schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:02:
[...]

Die vergelijking gaat volgens mij wel mank...
Horlogemaker is gewoon een MBO opleiding (theorie en praktijk) van minimaal 4 jaar. En als je dan echt een beetje serieus genomen wilt worden moet je op z'n minst ook nog een dikke stageplek bij een groot merk scoren. Dat wordt je zeker niet zomaar... Maar als je het kan, kan je daar wel een hele dikke vette boterham mee verdienen. Een goede horlogemaker zonder papieren bestaat niet. Althans niet een horlogemaker die je Rolex oid. serviced. Dat is een specialisme. Net als met een goede glaszetter waarschijnlijk, al waag ik dan op mijn beurt te betwijfelen of die echt 4 jaar MBO + stage moeten doen? Geen idee eigenlijk..?

Op de bouw wordt veeeeeel meer gedaan dan glaszetten ook. Het meeste werk kan echt iedereen, zeker met de juiste voormannen erbij. Gewoon simpele klussen en vooral gewoon doen wat de baas zegt. Het zijn de extra handen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
TRAXION schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:08:
[...]

Grappig ik reageerde net tussendoor, maak van 6 maanden militaire dienst dan heropvoeding.

Rellen = strafbaar

Correct me if wrong pls.
waarom zou het opvoeding zijn?

Maar goed, er zijn meer die jouw mening aanhangen, lees bijvoorbeeld deze omschrijving
The children now love luxury; they have bad manners, contempt for
authority; they show disrespect for elders and love chatter in place
of exercise. Children are now tyrants, not the servants of their
households. They no longer rise when elders enter the room. They
contradict their parents, chatter before company, gobble up dainties
at the table, cross their legs, and tyrannize their teachers.
(tekst toegekend aan Socrates trouwens ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

TRAXION schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:08:
[...]

Rellen = strafbaar

Correct me if wrong pls.
Demonstreren is inderdaad vrijheid van meningsuiting. Echter, aan demonstreren zitten ook regels. En ook daar dien je je aan te houden. Als je die regels overtreed ben je ook strafbaar. Ik lees op heel veel plekken dat men denkt dat het recht op demonstreren ongelimiteerd is, maar dit is dus niet zo.

Ondanks dat ik het er wel mee eens ben dat je daders perspectief moet kunnen bieden ben ik ook van mening dat Nederland je genoeg kansen geeft om iets te maken van je leven. Moedwillig deze kansen vergooien door te gaan rellen/plunderen moet ook niet te licht opgevat worden. We moeten niet afzakken naar 'ach, als ik iets heel erg fouts doe dan krijg ik een douw, maar ja... al vrij snel kan ik weer door met het leven'. Je mag het best flink voelen als je over de schreef gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
polthemol schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:12:
[...]

waarom zou het opvoeding zijn?

Maar goed, er zijn meer die jouw mening aanhangen, lees bijvoorbeeld deze omschrijving

[...]

(tekst toegekend aan Socrates trouwens ;) )
Doordat elk mens hetzelfde is bij geboorte opvoeding en omgevings variabelen creëren het persoon en karakter.

Een mens "uitzonderingen daargelaten" zijn niet slecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 09:13
beany schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:15:
[...]

Demonstreren is inderdaad vrijheid van meningsuiting. Echter, aan demonstreren zitten ook regels. En ook daar dien je je aan te houden. Als je die regels overtreed ben je ook strafbaar. Ik lees op heel veel plekken dat men denkt dat het recht op demonstreren ongelimiteerd is, maar dit is dus niet zo.
Persoonlijk ben ik van mening dat demonstreren idd een recht en zelfs een plicht is, waarbij je je van de verboden niks moet aantrekken. Want op die manier vind je de demonstraties in Rusland en Wit-rusland ook niet goed, want verboden door de regimes die daar de macht hebben.
Een demonstratie wordt altijd verboden door diegene die aan de macht is. En het is natuurlijk zeer vreemd om je daar dan aan te houden. En nee, ik ben niet voor een demonstratie midden op het terrein van een kerncentrale (hoewel we dat in de jaren 60 wel hebben geprobeerd).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TRAXION schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:18:
[...]

Doordat elk mens hetzelfde is bij geboorte opvoeding en omgevings variabelen creëren het persoon en karakter.
Daar valt nog wel een hele boom over op te zetten...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Russel88
maartend schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:19:
[...]

Persoonlijk ben ik van mening dat demonstreren idd een recht en zelfs een plicht is, waarbij je je van de verboden niks moet aantrekken. Want op die manier vind je de demonstraties in Rusland en Wit-rusland ook niet goed, want verboden door de regimes die daar de macht hebben.
Een demonstratie wordt altijd verboden door diegene die aan de macht is. En het is natuurlijk zeer vreemd om je daar dan aan te houden. En nee, ik ben niet voor een demonstratie midden op het terrein van een kerncentrale (hoewel we dat in de jaren 60 wel hebben geprobeerd).
Het spijt me, maar wat de afgelopen paar dagen gebeurde was echt geen demonstratie. Dit was puur rellen.
Demonstreren, ja. Maar bakstenen en messen gooien naar de politie, zwaar vuurwerk gooien naar ziekenhuizen, winkels plunderen, dat is geen demonstratie. Dat is gewoon puur rellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
MikeyMan schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:20:
[...]

Daar valt nog wel een hele boom over op te zetten...
Genoeg onderzoek en casussen die dit bevestigen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

[...]

Nou is een vergelijking met Rusland of Wit-rusland een beetje krom. Dat zijn niet democratieën zoals wij dat zijn. Wij hebben een normale functionerende democratie waar je naar de rechter kan als je het ergens niet mee eens bent.

In Nederland ben ik van mening dat je je gewoon aan de regels/wetten moet houden, ook als het om demonstreren gaat. En als je dat niet doet dan zitten daar terecht consequenties aan vast.

En in Nederland worden zeker niet zomaar demonstraties verboden. En als dat onterecht verboden wordt kan je je gelijk halen bij de rechter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
[...]

ah de maakbare mens :) Sure! Nature vs nurture discussie. Ik zou zeggen begin met Sapolski zijn werk te lezen hierover en dan zul je je mening heel stevig bij mogen stellen. Het is allemaal niet zo eenvoudig. Om nog maar te zwijgen dat jij en ik een bepaalde perceptie hebben waarmee we 'respect voor ouderen' invullen. Jouw en mijn visie daarover is totaal anders dan die van mijn opa of die van de vader van mijn opa of de vader daarvan. In hun ogen zijn wij heel onrespectvol en tuig mogelijk zelfs.

(geen enkele mens is trouwens hetzelfde vanaf de geboorte, dat even als spoiler).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Russel88 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:22:
[...]

Het spijt me, maar wat de afgelopen paar dagen gebeurde was echt geen demonstratie. Dit was puur rellen.
Demonstreren, ja. Maar bakstenen en messen gooien naar de politie, zwaar vuurwerk gooien naar ziekenhuizen, winkels plunderen, dat is geen demonstratie. Dat is gewoon puur rellen.
Ik heb het over een demonstratie. Ik heb het niet over plunderen en dergelijke. Diegene die ik quote had het ook over demonstreren en de daarbj, voor hem/haar, behorende regels. We hadden het niet over het plunderen

[ Voor 12% gewijzigd door maartend op 28-01-2021 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
beany schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:23:
[...]

Nou is een vergelijking met Rusland of Wit-rusland een beetje krom. Dat zijn niet democratieën zoals wij dat zijn. Wij hebben een normale functionerende democratie waar je naar de rechter kan als je het ergens niet mee eens bent.

In Nederland ben ik van mening dat je je gewoon aan de regels/wetten moet houden, ook als het om demonstreren gaat. En als je dat niet doet dan zitten daar terecht consequenties aan vast.

En in Nederland worden zeker niet zomaar demonstraties verboden. En als dat onterecht verboden wordt kan je je gelijk halen bij de rechter.
Dat vind jij en ik dat het hier een normale democratie is. Dat vinden anderen niet. Rusland en vele russen vinden van zichzelf ook dat het een goede democratie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
polthemol schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:23:
[...]

ah de maakbare mens :) Sure! Nature vs nurture discussie. Ik zou zeggen begin met Sapolski zijn werk te lezen hierover en dan zul je je mening heel stevig bij mogen stellen. Het is allemaal niet zo eenvoudig. Om nog maar te zwijgen dat jij en ik een bepaalde perceptie hebben waarmee we 'respect voor ouderen' invullen. Jouw en mijn visie daarover is totaal anders dan die van mijn opa of die van de vader van mijn opa of de vader daarvan. In hun ogen zijn wij heel onrespectvol en tuig mogelijk zelfs.

(geen enkele mens is trouwens hetzelfde vanaf de geboorte, dat even als spoiler).
Wou er niet te diep op ingaan, genetica buiten beschouwing gelaten is 90% nurture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Een mens "uitzonderingen daargelaten" zijn niet goed?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
beany schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:48:
[...]

Sterker nog. Zelfs de ondernemers die NIET verzekerd waren, kunnen aanspraak maken op een pot geld. Uit het "calamiteitenfonds voor ongeregeldheden" (de exacte naam schiet me even niet te binnen, was gisteren opt nieuws) maar zelfs daar is dus een pot geld voor.
In een ander topic op Tweakers zouden deze onverzekerde ondernemers volgens velen lekker mogen bloeden... Heerlijk die tegenstrijdigheden... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TRAXION schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:24:
[...]

Wou er niet te diep op ingaan, genetica buiten beschouwing gelaten is 90% nurture.
Juist...

10% is dan wat?

Genetica speelt wel degelijk een rol... om jezelf te quoten:
TRAXION schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:22:
[...]

Genoeg onderzoek en casussen die dit bevestigen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
MikeyMan schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:26:
[...]

Juist...

10% is dan wat?

Genetica speelt wel degelijk een rol... om jezelf te quoten:

[...]
en zelfs die 90% betwijfel ik ten zeerste. Het is een debat wat nog altijd loopt en waarbij continu nieuwe inzichten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
YakuzA schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:25:
[...]

Een mens "uitzonderingen daargelaten" zijn niet goed?
Je hebt altijd afwijkingen, zo ook psychopaten, narcisten etc welke een afwijkende hersenopbouw hebben "genetica".

Andere discussie iig main point rellen is not done en heeft in mijn perspectief te maken met opvoeding en een gebrek aan empathie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Afhankelijk van de peiling die je bekijkt steunt 60% tot 70% de avondklok, zeer slecht is een relatief begrip. Ik noem dit namelijk breed gesteund.
Er wordt een handhaafbare regel ingevoerd omdat de andere regels slecht te handhaven zijn en jij noemt het handhaven van de regel provocatie.

Sorry, maar kom je geen argumenten vinden om de politie zwart te maken en heb je er maar even 1 verzonnen?
Ja ik wist dat dat zou gaan gebeuren. Maar dat je weet dat er een groep asociaal tuig in dit land is, betekent niet dat je met dat tuig rekening moet houden. Als tegenstanders op een aangemelde locatie vreedzaam demonstreren voor 21:00 weer thuis zijn en bij het demonstreren 1,5m afstand houden dan hoor je mij niet klagen of de demonstranten. Dan ben ik het nog steeds niet met ze eens, maar dan doen ze niet meer dan gebruik maken van hun recht. En nogmaals dat jij een provocatie ziet doet mij al redelijk paranoide aan, spreek eens eemn psycholoog, want een normaal mens ziet in de aangekondigde handhaving van een maatregel, die nota bene is ingevoerd om handhaving eenvoudiger te maken, geen provocatie.
Schadeloosstelling is het begin, iedereen moet de gevolgen dragen voor zijn handelen, dus ook dit tuig. Nadat dat geregeld is, kunnen we de discussie wel beginnen over wat een passende straf is, want buiten die schade vergoeden, is het ondenkbaar dat mensen ongestraft weg kunnen komen met vernielen van andermans eigendom en aanvallen o.a. van ziekenhuizen. Als je daar geen straffen voor uitdeelt is het hek van de dam.
Rutte heeft inderdaad naar mijn mening te slap opgetreden - in heel 2020 - en neemt nu eindelijk maatregelen die wel gehandhaafd worden. Hij (noch de regering) is ook maar enigzins verantwoordelijk voor asociaal crimineel gedrag van een klein deel van de bevolking. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten, schade moet door dit tuig en bij minderjarigen door de ouders vergoed worden. Bij thuiswonende kinderen van 16 en 17 ook de ouders laten (mede) vergoeden. Die weten immers dat er een avondklok is en weten dat hun kind die overtreedt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
wat ik overigens ook zeer eng en uiterst gevaarlijk vind; de heren Michel Reijinga (Nederland in Verzet) en Willem Engel (Viruswaarheid) hebben werkelijk nog niets van zich laten horen nav de rellen.

Want laten we gewoon heel eerlijk zijn; deze 2 heren hebben een immens groot aandeel in deze rellen. Zij hebben maandenlang zo'n beetje ALLE regels/noodbevelen gebrokenrondom hun (haast criminele) demo's.

Ik zie die Willem Engel nog zo voor me, met een dikke glimlach op zn gezicht tijdens een interview op t Museumplein bij een verboden demo.
Voor veel relschoppers zijn de demo's van Engel en Reijinga net dat zetje geweest om te slopen en plunderen.

Ergens voel ik sterk dat deze 2 eerder genoemde criminelen dit allemaal wel prima vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door _Bailey_ op 28-01-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeEs schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:25:
[...]

Sterker nog. Zelfs de ondernemers die NIET verzekerd waren, kunnen aanspraak maken op een pot geld. Uit het "calamiteitenfonds voor ongeregeldheden" (de exacte naam schiet me even niet te binnen, was gisteren opt nieuws) maar zelfs daar is dus een pot geld voor.
In een ander topic op Tweakers zouden deze onverzekerde ondernemers volgens velen lekker mogen bloeden... Heerlijk die tegenstrijdigheden... :+
het is ook een beetje dubbel. iemand die geen premie betaald heeft krijgt hetzelfde als iemand die geen premie betaald heeft.

aan de andere kant is het zo dat je kan stellen dat onverzekerden datgene zelf zouden moeten betalen wat een verzekerde van de verzekering zou krijgen en dat het niet uitmaakt of je verzekerd was of niet voor het deel dat geen enkele verzekeraar betaalt en waar de overheid nu voor in wil springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:20

drooger

Falen is ook een kunst.

[...]

Er wordt gewoon gehandeld conform de grondwet. (https://www.denederlandse...vkl1oucfq6v2/vgrnbkb31dzy)

Als je van mening bent dat demonstreren altijd mag en er geen beperkende regels aan gesteld mogen worden, dan moet je een wijziging laten doorvoeren in de grondwet.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
drooger schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:44:
[...]

Er wordt gewoon gehandeld conform de grondwet. (https://www.denederlandse...vkl1oucfq6v2/vgrnbkb31dzy)

Als je van mening bent dat demonstreren altijd mag en er geen beperkende regels aan gesteld mogen worden, dan moet je een wijziging laten doorvoeren in de grondwet.
In wetten kun je van alles vastleggen. Kijk maar HongKong. En wat dat daar met de demonstraties doet.

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 28-01-2021 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:15
Heel nobel, maar zie jij Halsema de telefoon oppakken en iemand in Osdorp opbellen? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
_Bailey_ schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:39:
wat ik overigens ook zeer eng en uiterst gevaarlijk vind; de heren Michel Reijinga (Nederland in Verzet) en Willem Engel (Viruswaarheid) hebben werkelijk nog niets van zich laten horen nav de rellen.

Want laten we gewoon heel eerlijk zijn; deze 2 heren hebben een immens groot aandeel in deze rellen. Zij hebben maandenlang zo'n beetje ALLE regels/noodbevelen gebrokenrondom hun (haast criminele) demo's.

Ik zie die Willem Engel nog zo voor me, met een dikke glimlach op zn gezicht tijdens een interview op t Museumplein bij een verboden demo.
Voor veel relschoppers zijn de demo's van Engel en Reijinga net dat zetje geweest om te slopen en plunderen.

Ergens voel ik sterk dat deze 2 eerder genoemde criminelen dit allemaal wel prima vinden.
Nou.. op zijn facebook staat mbt de rellen het volgnede.. blijkbaar zijn de rellen aangestuurd door de overheid..
Na veel informatie van binnenuit de politie en defensie en het social media netwerk lijkt het er sterk op dat deze rellen worden aangestuurd door een bepaalde inlichtingen dienst.
Doelen van de rellen zijn het:
1. Destabiliseren maatschappij en economie
2. Verdeel en heers
3. Chaos creeren waarin leger kan worden ingezet
4. Dekmantel voor de illegale avondklok.
5. In het kwaad daglicht zetten van vreedzame demonstranten
6. Pretext voor het uitstellen van verkiezingen.
7. Verdoezelen van de illegale praktijken rond de corona dictatuur en toeslagen affaire en terrorisme financiering(Syria)
8. Uitputten van de politie.
9. Het failliseren van ondernemers (vandalisme wordt niet vergoed...)
Dit is uit het plan van the Great Reset. In andere landen is dit spelletje al gespeeld.
Hoe gaat het in zijn werk?
Inlichtingendiensten infiltreren telegram netwerken en roepen op tot rellen, de maatschappelijke onrust doet de rest.
De Romeo's zijn wellicht niet uit Nederland evenals een paar aanstichters van de rellen. Dit is precies hoe regimes in het midden oosten worden getoppled. (Syrie, Libanon, Libie)
Wat hiertegen te doen?
1. Als je in dit soort telegram groepen zit, geef tegengas tegen geweld.
2. Onderzoek de structuur van deze groepen. Is dit opgezet door een dienst of is het een spontane groep?
3. Leg alles vast, dit zijn namelijk oorlogsmisdaden, de verantwoordelijke komen voor de krijgsraad.
4. Fysiek: Demonstreer met de demopas, deze gaan we uitgeven en je kan hem printen, hierop staan je rechten en de plichten van orde diensten zoals politie.
5. Blijf demonstreren, zoals altijd zonder enige vorm van geweld, film alles
6. We zullen buurtwachten moeten instellen. Overal waar er geweld dreigt moeten we de army of love naartoe sturen niet om in te grijpen maar om aanwezig te zijn.
7. Iedereen met een mondkapje die zich in groepen op straat bevindt is verdacht houdt deze mensen in de gaten, spreek ze aan let op accent of Nederlandse taal. film alles
8. Help ondernemers met herstel en zorg dat ze open kunnen, we moeten zo snel mogelijk de economie weer laten draaien.
9. Het geweld/vandalisme moet onmiddellijk stoppen dat is nu het belangrijkste korte termijn doel.
10. Blijf in liefde, hoe roerig deze tijden ook worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

maartend schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:49:
[...]

In wetten kun je van alles vastleggen. Kijk maar HongKong. En wat dat daar met de demonstraties doet.
Wij hebben een parlement, meer partijen stelsel (China heeft maar 1 partij), elke 4 jaar vrije verkiezingen, oppositie in de tweede kamer. Er zijn allerlei zaken geregeld om te voorkomen dat 1 persoon of 1 partij de absolute macht krijgt.

Je kan Nederland niet vergelijken met Hong Kong of China.

Pagina: 1 ... 18 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
En voor de duidelijkheid, dit gaan we dus niet doen:
-Ranten
-Uitlokken of woorden in de mond leggen
-Wijzen naar bepaalde bevolkingsgroepen
-Gruwelijke beelden
-Oproepen tot geweld vanuit welke motivering dan ook
-Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
-Whataboutisme
-Het reageren op overduidelijk slechte reacties
-Discussies over rassen/afkomst en IQ

Over het nut van de avondklok als maatregel en andere Corona maatregelen (op een serieuze manier): Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4