Wowhead schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:47:
Ik keur alle rellen ten zeerste af.
Echter denk ik toch dat de avond klok een doorslag gevend negatief gevoel oproept bij velen. De overheid breekt al jaren alle sociale potjes af terwijl we alleen maar meer belasting zijn gaan betalen.
De verplichte zorg verzekering word ieder jaar duurder waar het begon rond de 75 euro voor de goedkoopste verzekering zitten we nu op 125 euro gemiddeld waar ook nog eens heel veel standaard vergoedingen uit gestript zijn.
Huizen prijzen zijn enorm hoog, sociale huur woningen zijn lastig te verkrijgen en particulier huren is enorm duur.
De zorg, blauw op straat etc is weg bezuinigd door 2 poten onder de stoelen weg te zagen en men probeert er nog eentje weg te zagen zodra het maar kan. Dit geeft een zeer onveilig gevoel in deze tijd, en wat doet de overheid? die gaat ons nog verder beperken om dat probleem zo maar op te lossen wat ze zelf veroorzaakt hebben.
Ik ben voor de avond klok en bescherming van de zwakkeren, begrijp me niet verkeerd.
Dit zijn nog maar een paar puntjes die mij enorm storen hier in Nederland nadat ik 10 jaar in het buitenland gewoond hebt en ben terug gekomen. Dit is mijn mening vanuit mijn beleving en mijn leef omgeving/milieu.
Er zit enorm vuil tussen die rellende bende maar ook veel mensen die de gang van zaken gewoon helemaal zat zijn. Het vuil is daar om dingen te slopen en stelen, een deel is corona complot wappie maar er is ook een heel groot gedeelte gewoon zeer ontevreden met de gang van zaken.
Ik ben dus totaal geen voorstander van de avondklok en keur de rellen ook zeker af. Maar ik begrijp ze wel.
Ik liep van de week om 21:15 nog met de kinderwagen op straat omdat mijn zoontje (4 maanden) al 2 uur aan het krijsen was en alleen stil te krijgen in de kinderwagen. Ik werd boos, gefrustreerd en verbaasd tegelijk over het feit dat ik om mij heen keek of er geen politie reed terwijl ik enkel met mijn zoontje buiten liep die toen eindelijk sliep.
Ik kan mijn emoties onder controle houden en het uiteindelijk weg relativeren. Ik woon ruim, heb een luxe leven en verder weinig te klagen.
Wel kan ik ergens begrijpen (Nogmaals, niet goedkeuren!) dat voor sommige mensen de emmer is over gelopen.
Zij uitten deze frustratie in rellen. Al maanden binnen zitten en nu eindelijk spanning, sensatie, etc! Ja, het is reltuig, maar er ligt wel degelijk iets aan ten grondslag.
Hier moet en wil je ook niet met harde hand (Leger anyone?) op in gaan. Dan gaan er doden vallen, dat wordt een bloedbad.
We moeten wel onder ogen durven zien dat de situatie inmiddels onhoudbaar begint te worden. Mensen maar eindeloos binnen laten zitten gaat gewoon niet.