Ik vind het geen goed idee om voetbalsupporters te steunen in hun effort om die andere relschoppers te beteugelen. Ook dat verhaal van Emile Roemer vind ik laakbaar. Ik snap dat ie sociale controle een goed idee vind, maar om de ene groep relschoppers het tegen de andere laten opnemen is vragen om meerdere problemen.
Wie is dadelijk de schuldige als er een grote vechtpartij uitbreekt?
Mogen die voetbalfans wel de avondklok negeren?
Als er dadelijk fysieke en lichamelijke schade is bij de fans, wie is dan verantwoordelijk?
Dit is geen tegendemonstratie, dit is militie gedrag. en het geweldmonopolie zit bij de politie en het leger. Nooit uit handen geven wat mij betreft, en al helemaal niet aan een club waar doorgaans zelf veel rellen mee zijn geweest.
Buiten mijn kanttekeningen vind ik het wel een interessant gegeven overigens. Versterkt mij in mijn idee van groepscohesie (mensen lijken erg op elkaar en maken dan bijzondere acties). Ik vind de geste van de fans ook sympatiek, en er zijn genoeg voetbal fans die geen hooligans zijn, en misschien zitten die ook wel bij de counter-rellers
EDIT:ik vind overigens de discussie hier prima te doen! Blijf dit forum toch prettig vinden. iedereen kan hier zijn zegje doen en houd respect voor elkaar. Nice
[
Voor 7% gewijzigd door
wowly op 26-01-2021 20:49
]
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw