Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:38
Hier in Haarlem schalkwijk rijd de ME alweer rond. Veel politie op de been.
het valt mij op dat erg veel "interessante" mensen met trainingsbroeken en zwarte kleden op straat zijn.

Laat alsjeblieft mijn wijkje heel :N

[ Voor 10% gewijzigd door White_Collar op 26-01-2021 20:30 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Oekiejoekie schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:26:
https://www.omroepbrabant...ar-stuurt-nac-aanhang-weg

[...]

In Breda zijn de NAC-supporters om 8 uur dringend verzocht om naar huis te gaan:

[...]
Mooi, formaliteiten afgehandeld en klaar voor de strijd. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:01
Ik mag toch echt hopen dat er Kamervragen komen over het feit dat er hooligans (ohnee, harde kern) de stad gaan patrouilleren. Daar hebben we politie voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:55:
Het is waar, want de politie ontkent het niet ("geen commentaar"). Als het niet waar was, hadden ze daar nu echt wel op hun achterste benen gestaan.
Nou creatief hoor. Vandaar dat niemand iets over gele hesjes wilde bevestigen.. Het blijken oranje hesjes te zijn :+

Afbeeldingslocatie: https://api.omroepbrabant.nl/img/f/768/432/0.5/0.5/bWVkaWEvcHJvZC8zMzMyNTk5LmpwZz9zdj0yMDE5LTA3LTA3JnN0PTIwMjAtMDEtMDFUMDAlM0EwMCUzQTAwWiZzZT0yMDQwLTAxLTAxVDAwJTNBMDAlM0EwMFomc3I9YiZzcD1yJnNpZz1qcCUyRnc3WkhEU2VPZVdJd2Q0QUxOMEtmTWtnNmhwc1pSY0hmbFZVQnhmWVklM0Q=

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Basekid schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:30:
Ik mag toch echt hopen dat er Kamervragen komen over het feit dat er hooligans (ohnee, harde kern) de stad gaan patrouilleren. Daar hebben we politie voor!
Hoeveel agenten (in beschermende kleding) denk jij in te kunnen zetten elke avond? (kleine hint, je vult 013 in Tilburg er niet mee)

[ Voor 5% gewijzigd door jadjong op 26-01-2021 20:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

_Bailey_ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:20:
[...]

tnx ;) Heb zelf geen Twitter. Snap werkelijk niks van dat Twitter (wellicht ben ik met m'n 44 jr daar te oud voor :+ )
Dan een spoedlesje: Twitter is de plek waar je oude video’s kan recyclen om te doen alsof er op het moment iets gaande is:

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

De politie moet zich aan regels houden omtrent geweld, deze supporters kunnen losgaan, en achteraf kan men dan zeggen "oei, toch niet zo handig gedaan dit". Maar dan ligt een groot deel van de relschoppers de rest van de week al voor Pampus.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Gok dat de hulp van voetbalsupporters een manier van de politie is om de politiek onder druk te zetten dat ze zijn doorgeschoten met hun bezuinigingen. Want dit is toch wel een erg direct statement dat de rek eruit is om te kunnen handelen in uitzonderlijke situaties. En ondertussen aan de normale burger te laten zien dat ze er alles aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:37

ThunderNet

Flits!

xos schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:36:
Gok dat de hulp van voetbalsupporters een manier van de politie is om de politiek onder druk te zetten dat ze zijn doorgeschoten met hun bezuinigingen. Want dit is toch wel een erg direct statement dat de rek eruit is om te kunnen handelen in uitzonderlijke situaties. En ondertussen aan de normale burger te laten zien dat ze er alles aan doen.
Dit is geen hulp.. Dit is keihard de geldende corona-regels breken, zonder dat daar noodzaak voor is. Daarnaast schept dit een zeer gevaarlijk precedent.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 21:48

Klippy

Still Game

Ze moeten kamervragen stellen over hoe het zo ver heeft kunnen komen.
Dit is gewoon een hard tegengeluid, een bevolkingsopstand tegen de relschoppers.
De supporters zijn zoals hierboven gezegd wel van het wij en ons gevoel, die zullen nooit hun eigen stad (laten) slopen, in tegenstelling tot dat ongedierte van eerdere avonden.

Van mij mogen ze, denk dat er in Maastricht in elk geval niet veel gesloopt gaat worden vanavond.

Is het goed? Nee.
Is het nodig? Blijkbaar.

Artikel: https://www.1limburg.nl/m...rs-blijf-van-onze-stad-af

[ Voor 5% gewijzigd door Klippy op 26-01-2021 20:42 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:23

ricardo246

Life's what you make it!

Dit is zojuist door de politie van Den Bosch getweet:

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Beter een meter meebewegen dan 10 meter terugduwen in dit geval. Voor je het weet heb je er een front bij.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Klippy schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:38:
[...]

Dit is gewoon een hard tegengeluid, een bevolkingsopstand tegen de relschoppers.
De supporters zijn zoals hierboven gezegd wel van het wij en ons gevoel, die zullen nooit hun eigen stad (laten) slopen, in tegenstelling tot dat ongedierte van eerdere avonden.

Van mij mogen ze, denk dat er in Maastricht in elk geval niet veel gesloopt gaat worden vanavond.

Is het goed? Nee.
Is het nodig? Blijkbaar.
https://www.sikkom.nl/vid...er-wel-een-oorlogsgebied/

Wat is het verschil met deze situatie dan? Volgens mij werden er toen ook wel wat dingen gesloopt.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:27

Amphiebietje

In de blubber

In elk geval kunnen we de relschoppers bedanken voor het zorgen voor een sfeer die je normaliter alleen in post-apocayptische films ziet :| , zoals je op deze foto's van Regio15 kan zien:

https://regio15.nl/nieuws...tot-dusver-in-haaglanden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Nee, die slopen andere steden :')

Die harde kern doet dat echt niet om te beschermen maar willen gewoon een potje vechten, lijkt me.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:18
ThunderNet schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:41:
[...]

Wat is het verschil met deze situatie dan? Volgens mij werden er toen ook wel wat dingen gesloopt.
Tja, hoe fout dan ook... dit is meer collatoral damage (2 teams tegen elkaar en alles pakken om elkaar aan te vallen, meestal stoelen en terrasspul)

Dit is (meestal) echt niet slopen om het slopen en plunderen om het plunderen, dit zijn gasten die tegen elkaar knokken en daarin een grote chaos creeren. Geen chaos creeren puur voor de chaos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

ThunderNet schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:41:
[...]

Dan heb je supporters van twee kampen in één stad, dat is het verschil... Lijkt me duidelijk eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:55

Stoney3K

Flatsehats!

Jeroenneman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:35:
[...]

De politie moet zich aan regels houden omtrent geweld, deze supporters kunnen losgaan, en achteraf kan men dan zeggen "oei, toch niet zo handig gedaan dit". Maar dan ligt een groot deel van de relschoppers de rest van de week al voor Pampus.
Dat is trouwens niet nieuw, een maat van mij heeft dat soort acties ooit eens gedaan bij hardcore-feesten, waar ze als "knokploeg" ingezet werden als het echte tuig ging rellen en de politie/beveiliging officieel niets kon doen. Dus knokploeg ernaartoe, tuig kreeg een paar flinke tikken en een partij tiewraps om de polsen, en ze werden netjes als pakketje met een strikje eromheen bij de politie gedropt. Dat die knokploeg formeel zelf ook in overtreding was, dat heeft de politie om onverklaarbare redenen gewoon niet gezien... ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Stoney3K schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:45:
[...]

Dat is trouwens niet nieuw, een maat van mij heeft dat soort acties ooit eens gedaan bij hardcore-feesten, waar ze als "knokploeg" ingezet werden als het echte tuig ging rellen en de politie/beveiliging officieel niets kon doen. Dus knokploeg ernaartoe, tuig kreeg een paar flinke tikken en een partij tiewraps om de polsen, en ze werden netjes als pakketje met een strikje eromheen bij de politie gedropt. Dat die knokploeg formeel zelf ook in overtreding was, dat heeft de politie om onverklaarbare redenen gewoon niet gezien... ;)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 21:43

-36-

Trust me. I'm an amateur

.

[ Voor 103% gewijzigd door -36- op 27-01-2021 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 22:34

Grvy

Bot

[...]

Dat is niet vergelijkbaar met inzet gesteund door de politie. let op het woord: steun. ;)

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

anandus schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:44:
[...]
Precies.
Die harde kern doet dat echt niet om te beschermen maar willen gewoon een potje vechten, lijkt me.
Een deel zeker denk ik, denk dat dat de relschoppers al helemaal zal afschrikken :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 20:28
Ik vind het geen goed idee om voetbalsupporters te steunen in hun effort om die andere relschoppers te beteugelen. Ook dat verhaal van Emile Roemer vind ik laakbaar. Ik snap dat ie sociale controle een goed idee vind, maar om de ene groep relschoppers het tegen de andere laten opnemen is vragen om meerdere problemen.

Wie is dadelijk de schuldige als er een grote vechtpartij uitbreekt?
Mogen die voetbalfans wel de avondklok negeren?
Als er dadelijk fysieke en lichamelijke schade is bij de fans, wie is dan verantwoordelijk?

Dit is geen tegendemonstratie, dit is militie gedrag. en het geweldmonopolie zit bij de politie en het leger. Nooit uit handen geven wat mij betreft, en al helemaal niet aan een club waar doorgaans zelf veel rellen mee zijn geweest.

Buiten mijn kanttekeningen vind ik het wel een interessant gegeven overigens. Versterkt mij in mijn idee van groepscohesie (mensen lijken erg op elkaar en maken dan bijzondere acties). Ik vind de geste van de fans ook sympatiek, en er zijn genoeg voetbal fans die geen hooligans zijn, en misschien zitten die ook wel bij de counter-rellers :)

EDIT:ik vind overigens de discussie hier prima te doen! Blijf dit forum toch prettig vinden. iedereen kan hier zijn zegje doen en houd respect voor elkaar. Nice _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door wowly op 26-01-2021 20:49 ]

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

wowly schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:48:
Ik vind het geen goed idee om voetbalsupporters te steunen in hun effort om die andere relschoppers te beteugelen. Ook dat verhaal van Emile Roemer vind ik laakbaar. Ik snap dat ie sociale controle een goed idee vind, maar om de ene groep relschoppers het tegen de andere laten opnemen is vragen om meerdere problemen.

Wie is dadelijk de schuldige als er een grote vechtpartij uitbreekt?
Mogen die voetbalfans wel de avondklok negeren?
Als er dadelijk fysieke en lichamelijke schade is bij de fans, wie is dan verantwoordelijk?
Al die hooligans worden natuurlijk eerst vriendelijk bedankt voor het opruimen van de rellende rotzooitrappers om 21:15, en daarna gaat de politie een klapper vol met bekeuringen uitschrijven. Ha, gefopt! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
(Amsterdam) Osdorp begint nu ook een aardig brandhaardje aan relschoppers te vormen.
M.E. present

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Hebben we het over hetzelfde debiele tuig nu? Hooligans zijn nu lieve jongens die gewoon hun stad willen beschermen? Dit zijn andere relschoppers die hopen te kunnen relschoppen voor het 'goede doel'.

Als we bevolkingsopstanden hebben tegen relschoppers, laten we beginnen met die te hebben tegen hooligans.

En natuurlijk zijn die relschoppers nu debiel en moeten ze aangepakt worden. Maar zelfs mij gaat het ver wat hier langs komt. Van privacy afpakken (dacht dat dat een dingetje was op tweakers) tot aan dat ze neergeschoten moeten worden (al dan niet met rubberkogels).

Edit: En also Ado tegen Ajax speelt dan moeten we maar Ajax hooligans inzetten om Amsterdam te beschermen tegen Ado hooligans?

[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 26-01-2021 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
anandus schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:44:
[...]

Goed dat je zo op de hoogte bent
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:41
Vooralsnog lijkt 't overal relatief rustig te blijven, dankzij massale aanwezigheid van de politie/ME etc.

Hoe lang is dit vol te houden? Op 't moment dat er weer afgeschaald gaat worden, grijpen ze hun kans vermoed ik. Dit is een status quo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk willen die hooligans gewoon hun stad beschermen. Dat is precies het hele spelletje: de ander probeert jouw stad te slopen en jij moet hem beschermen. Soms spelen ze het spelletje thuis, soms uit. :) Gewoon weer eens een thuiswedstrijdje. Ze zaten immers al zolang op de bank. _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2021 20:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:53:
Natuurlijk willen die hooligans gewoon hun stad beschermen. Dat is precies het hele spelletje: de ander probeert jouw stad te slopen en jij moet hem beschermen. Soms spelen ze het spelletje thuis, soms uit. :)
Je vergeet 1 stap. Het is nl niet ; ze mogen onze stad niet slopen.
Het is ; ze mogen onze stad niet slopen, dat mogen we enkel zelf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
tuurlijk......de boeren konden niet achterblijven :+

Boeren uit de Achterhoek hebben volgens De Gelderlander aangeboden om met 100 tot 200 trekkers "alle straten van Doetinchem dicht te zetten, zodat geen relschopper er meer in of uit kan".

De boeren laten aan De Gelderlander weten stand-by te staan om hulp te bieden, maar te wachten op een seintje om in actie te komen. "De regie daarvoor ligt bij de politie", laat een van de boerenleiders weten.

bron: NOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

jadjong schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:34:
[...]

Hoeveel agenten (in beschermende kleding) denk jij in te kunnen zetten elke avond? (kleine hint, je vult 013 in Tilburg er niet mee)
Als de politie het niet aankan hebben we andere kanalen om in te zetten, burgers die onder het mom van beschermen een potje willen vechten vallen daar niet onder.

Nog 8 minuten, als die groepen dan wel worden toegestaan op straat te zijn door de politie ben ik ook wel klaar met die avondklok. complete willekeur dan. Er waren al langer regels dat je maar met 1 persoon over straat mag en dat je 1.5m afstand moet houden, daar wordt al niet aan gedaan en blijkbaar ook niet op gehandhaafd. Ze graven hun eigen graf door dit zo toe te staan. Regels zijn waardeloos zonder handhaving, en al helemaal bij selectieve handhaving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:39
DutchOwnage schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:52:
Vooralsnog lijkt 't overal relatief rustig te blijven, dankzij massale aanwezigheid van de politie/ME etc.

Hoe lang is dit vol te houden? Op 't moment dat er weer afgeschaald gaat worden, grijpen ze hun kans vermoed ik. Dit is een status quo.
Gisteren begon het ook pas later toch? Nadat de avondklok was ingegaan.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 20:28
[...]

hihi, heb zelf in het verleden bij de beveiliging gewerkt van dynamo open air. Dat waren echt fantastische feesten man! Al die hardrockers dat was echt een gave club! Echter, sommige skinhead groepen kwamen daar om te knokken. Dan had de beveiliging een pickup klaarstaan die op aanwijzigingen van spotters (zoals mijn persoontje) die die skinheads eruit werkten. ging overigens niet zachtzinnig maar wel professioneel en met de inachtneming van de nodige regels. Haha dat waren mooie tijden. Hadden ze bij de ingang een bak staan waar iedereen zijn messen moest inleveren of welke werden gevonden bij het fouilleren. Na het weekend was dat een rolcontainer vol!! En vrijwel niemand die zijn mes naderhand kwam ophalen, echt bizar. En dat afgeven ging allemaal heel erg gemoedelijk overigens, hoewel er dure exemplaren bijzaten.

Ja die groep was echt te gek, niks fout aan hardrockers.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
vuurtjih schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:54:
[...]

Gisteren begon het ook pas later toch? Nadat de avondklok was ingegaan.
Dacht ik niet. Het was al veel eerder op de dag op veel plekken hommeles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

wowly schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:54:
[...]

hihi, heb zelf in het verleden bij de beveiliging gewerkt van dynamo open air. Dat waren echt fantastische feesten man! Al die hardrockers dat was echt een gave club! Echter, sommige skinhead groepen kwamen daar om te knokken.
Als je als skinhead ook binnen komt bij een feestje wat vol staat met langharige, bebaarde rockers en metalfans in camouflagebroek en bandshirt, dan moet je je toch gauw genoeg realiseren dat je echt in de verkeerde buurt bent beland. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ardana schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:29:
[...]

En hoe kregen de organisatoren van die feestjes dan wél een boete, en de deelnemers werden gewoon weggestuurd. Plus dat een deel van die feestjes ook in de openbare ruimte gehouden werd. Ik zie nog 'n foto van 'n feest op 'n brug in Urk of Staphorst voor me, veel openbaarder ga je het niet krijgen.
Het organiseren van een evenement is aan te pakken, en dat is dus volop gebeurd. Deelnemen daaraan is al veel lastiger om strafrechtelijk aan te pakken. Samenscholingen in de openbare ruimte zijn beboetbaar, en daar is in het begin strak op gehandhaafd, waarna een shitload aan protesten 'ja maar wij doen toch niks fout' [herkenbaar?] en blunders van koning en minister het draagvlak voor handhaving snel wegsloegen.
Idd, zelfs niet als iemand van zichzelf wéét dat 'ie besmet is. Dat vind ik best krom.
Elk recht heeft kromme uitwerkingen, domweg omdat er geen werkbaar stelsel van wetten kan bestaan dat aan elke situatie recht doet. Dat is precies waar populisten zo handig gebruik van maken. Je negeert de grondgedachte en vergroot uitwassen e/o onwenselijke bijwerkingen. Imho is dat een verklaring waarom nu een bonte coalitie van achterstandstokkies, antivaxxers, coronacritici en fullblown complotdenkers elkaar zo eensgezind vindt.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Odessa schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:40:
Het inzetten van voetbalhooligans door de politie... Die zag ik dus niet aankomen. Bizar zeg
Hoho jongeman. Voor de media zijn het nu ineens voetbalsupporters.

FC Den Bosch supporters helpen politie en patrouilleren door de stad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Lustucru schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:12:
[...]

Het organiseren van een evenement is aan te pakken, en dat is dus volop gebeurd. Deelnemen daaraan is al veel lastiger om strafrechtelijk aan te pakken. Samenscholingen in de openbare ruimte zijn beboetbaar, en daar is in het begin strak op gehandhaafd, waarna een shitload aan protesten 'ja maar wij doen toch niks fout' [herkenbaar?] en blunders van koning en minister het draagvlak voor handhaving snel wegsloegen.
En die handhaving op samenscholing mist nu volledig blijkbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
Het lijkt rustig vandaag puik werk door de politie.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

xzaz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:15:
Het lijkt rustig vandaag puik werk door de politie.
Huh?? Heb jij dezelfde beelden gezien als ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Waarom krijgen die mensen geen boete? De politie moet gewoon haar werk doen en niet rekenen op "support" van mensen wiens intentie niet duidelijk is en/of geen training heeft gehad om te gaan met dit soort situaties.

Kan mij voorstellen dat die voetbalsupporters ook willen rellen maar het nu zo verkopen dat ze "beschermen". Ik zit er echt niet op te wachten dat zo'n gast mij aanspreekt omdat ik toevallig buiten moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

ThunderNet schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:16:
[...]

Huh?? Heb jij dezelfde beelden gezien als ik?
Welke beelden heb jij dan gezien. Voor zover ik kan overzien is het nu een stuk rustiger dan de afgelopen dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Indoubt schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:19:
[...]

Welke beelden heb jij dan gezien. Voor zover ik kan overzien is het nu een stuk rustiger dan de afgelopen dagen.
https://twitter.com/bossc...tatus/1354124416268054528

https://twitter.com/ultrassnl/status/1354132883804446722

etc.?

Samenscholing + geen 1.5m afstand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xzaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:28
Nou dat is toch een stuk rustiger? Ik zie nog geen brandende auto's of geplunderde supermarkten.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Indoubt schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:19:
[...]

https://www.parool.nl/ned...onrustig-osdorp~be155f76/

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

xzaz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:23:
[...]

Nou nou zeg. Het lijkt wel een staatsgreep.
Nog maar een paar pagina's terug in dit topic was de wereld te klein als je na 21:00 op straat een rondje ging lopen in je eentje... Maar nu is het "nou nou zeg" ? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Nu bij opsporing verzocht op npo1 beelden van mensen die ze zoeken.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
ThunderNet schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:24:
[...]

Nog maar een paar pagina's terug in dit topic was de wereld te klein als je na 21:00 op straat een rondje ging lopen in je eentje... Maar nu is het "nou nou zeg" ? 8)7
?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
lasharor schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:16:
[...]

Waarom krijgen die mensen geen boete? De politie moet gewoon haar werk doen en niet rekenen op "support" van mensen wiens intentie niet duidelijk is en/of geen training heeft gehad om te gaan met dit soort situaties.

Kan mij voorstellen dat die voetbalsupporters ook willen rellen maar het nu zo verkopen dat ze "beschermen". Ik zit er echt niet op te wachten dat zo'n gast mij aanspreekt omdat ik toevallig buiten moet zijn.
Ze zijn alweer naar huis toe. Gelukkig geen ongeregeldheden in Den Bosch dus de burgerparticipatie heeft misschien toch zijn werk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

[...]

Ok, dat bedoelde ik ook niet. Met name omdat hier in de buurt ook rellen waren aangekondigd volg ik het even op de voet. Tot nu toe blijft het hier (den haag) in ieder geval redelijk rustig. Nu woon ik niet in de buurt van de schilderswijk of de grote markt maat ook in Loosduinen en houtwijk waren rellen aangekondigt en dan komt het al weer wat dichterbij.

Tot nu toe is het behoorlijk rustig en ook in veel andere steden is het rustig vergeleken met andere dagen.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:24
De politie heeft die gastjes voordat ze kunnen verzamelen in grote getalen al gepakt en de jeugd die doelloos richting die gebieden ging gepakt, gefotografeerd en weggestuurd het gebied uit ivm het lopende noodverordening

De angel is er dan wel uit. Zeker de meelopers durven dan niet meer. Goed aangepakt zo.

[ Voor 8% gewijzigd door LZ86 op 26-01-2021 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
Ardana schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:08:
[...]

Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
Dus, je wil dat de bevolking meer belasting gaat betalen, zodat de overheid harder op kan treden om de bevolking veilig te houden? Want daar had BF het over.

Of bedoel je dat iedereen moet kunnen doen waar hij/zij zin in heeft en de regering zich daar niet mee moet bemoeien? Je ziet het resultaat.

Die relletjes hebben ze ook op de televisie gezien. De VS is een heel slecht rolmodel, het zou veel beter gaan met onze maatschappij als de mensen zouden stoppen al die dingen over te nemen en na te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 23:12

jgj82

Ja, maar = nee

LZ86 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:38:
De politie heeft die gastjes voordat ze kunnen verzamelen in grote getalen al gepakt en de jeugd die doelloos richting die gebieden ging gepakt, gefotografeerd en weggestuurd het gebied uit ivm het lopende noodverordening

De angel is er dan wel uit. Zeker de meelopers durven dan niet meer. Goed aangepakt zo.
Dit is ook de beste manier. Ruiten, hoofden en auto's blijven heel, het kost veel minder mankracht en er is geen sensatie om rond te sturen op social media. Win-win-win d:)b :)F

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:34
SymbolicFrank schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:44:
[...]

Dus, je wil dat de bevolking meer belasting gaat betalen, zodat de overheid harder op kan treden om de bevolking veilig te houden? Want daar had BF het over.

Of bedoel je dat iedereen moet kunnen doen waar hij/zij zin in heeft en de regering zich daar niet mee moet bemoeien? Je ziet het resultaat.

Die relletjes hebben ze ook op de televisie gezien. De VS is een heel slecht rolmodel, het zou veel beter gaan met onze maatschappij als de mensen zouden stoppen al die dingen over te nemen en na te doen.
Vooraf excuses voor de lichtelijke ad hominem, maar ik begin me langzamerhand wel een beetje te ergeren aan al die simpele correlatie/causatiefouten waar je alle topics in AWM mee vol aan het spammen bent.

1. Huidige rellen worden veroorzaakt doordat iedereen moet kunnen doen waar hij/zij zin in heeft en de regering er zich niet mee bemoeit? Misschien ligt het wat complexer? En heb je al die ME niet gezien of zo?

2. Je ziet vergelijkbare uitbarstingen in de VS en NL en dan gebeurt dit in NL omdat we al die dingen overnemen en nadoen van de VS. What? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Het is een beetje nood breekt wet, waarbij de coronadreiging minder belangrijk wordt geacht.

Zie bijvoorbeeld dit filmpje waar mensen hun dorp beschermen, niet op 1,5m afstand en ook in grotere groepen.

[Twitter: https://twitter.com/DreigingNL/status/1354164318422626306]

Vind jij dat een burgemeester hier had moeten ingrijpen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Michielgb schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:10:
[...]

Vooraf excuses voor de lichtelijke ad hominem, maar ik begin me langzamerhand wel een beetje te ergeren aan al die simpele correlatie/causatiefouten waar je alle topics in AWM mee vol aan het spammen bent.

1. Huidige rellen worden veroorzaakt doordat iedereen moet kunnen doen waar hij/zij zin in heeft en de regering er zich niet mee bemoeit? Misschien ligt het wat complexer? En heb je al die ME niet gezien of zo?

2. Je ziet vergelijkbare uitbarstingen in de VS en NL en dan gebeurt dit in NL omdat we al die dingen overnemen en nadoen van de VS. What? 8)7
Sinds de jaren 80 zijn we hier in Nederland de maatschappij aan het veramerikaniseren. Het was heel sociaal, dat moest "ieder voor zich" worden. De Amerikaanse droom deed zijn intrede. En de afgelopen 20 jaar verdringt het neoliberalisme het socialisme. De Amerikaanse films en televisie hebben daar veel mee te maken. En dus gaat het tegenwoordig ook allemaal over zelfredzaamheid en rijk worden. Regels zijn er niet meer om op te volgen, maar om te ontwijken. Rutte: "Ik ga niemand vertellen wat hij moet doen." Vrijheid blijheid.

En dus krijgen we ook steeds meer te maken met de onplezierige kanten van de VS. Want die nemen we indirect ook over. Zoals dat veel mensen al die regels een ontoelaatbare inperking van hun persoonlijke vrijheid vinden en dat niet meer accepteren. Waar bemoeit die overheid zich mee? Dat bepalen ze zelf wel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@SymbolicFrank De krakersrellen van 80/90 heb ik meegemaakt (inclusief moeten vluchten voor stenen van de krakerskant en de oprukkende ME aan de andere kant als fotograaf.

Daar zat geen gram Amerika in.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
In Schijndel een aanslag op de Hema, ondanks de burgerwacht die alom aanwezig was.
In Schijndel is veel 'burgerwacht' op de been, om rellen te voorkomen. Een aantal mensen zette de achtervolging in op het tweetal dat de brand stichtte, maar de daders wisten te ontkomen.
Explosie bij Hema in Schijndel: 'Dit was een aanslag'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SymbolicFrank
franssie schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:23:
@SymbolicFrank De krakersrellen van 80/90 heb ik meegemaakt (inclusief moeten vluchten voor stenen van de krakerskant en de oprukkende ME aan de andere kant als fotograaf.

Daar zat geen gram Amerika in.
Het sociale beleid was al af aan het brokkelen. Het ging niet meer om een baan en woonruimte voor iedereen, maar om meer geld voor de rijken en bedrijven. Dat zien we nu ook weer, na de privatisering van de woningcoöperaties en het opkopen van woningen door vastgoedhandelaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:27

Amphiebietje

In de blubber

Overigens, vanavond was er natuurlijk een belangrijke voetbalwedstrijd. Zelfs straatterroristen moeten gewoon eerst naar de wedstrijd kijken, en daarna ga je pas rellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
franssie schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:23:
Goh, misschien sta ik dan nog wel op een foto van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

maartend schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 23:19:
[...]

Goh, misschien sta ik dan nog wel op een foto van je.
Zou kunnen, meeste was in Groningen maar ik kan die negatieven helaas niet vinden nu (net wel gezocht). Maar was wel hard rennen naar de ME en dan met de camera omhoog laten zien dat je geen relschopper was en dan door de linie heen. Van achter een verfbom of baksteen op de rug.

niet iets dat ik nu nog doe, ben wat ouder.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:00

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik snap dit niet....
Mogelijk ME-bijstand uit buurlanden
De politie zoekt uit of het mogelijk is om hulp van Duitse en Belgische ordetroepen te krijgen als er de komende dagen weer rellen uitbreken. Politiechef Willem Woelders van de Landelijke Eenheid zei in Op1 dat de buurlanden voldoende goed getrainde ME'ers beschikbaar hebben die "onder aansturing van de Nederlandse politie" kunnen worden ingezet. Hoeveel precies kon hij nog niet zeggen.

Woelders zei dat het gisteravond rond 21.00 uur spannend was of er wel voldoende ME'ers op de juiste plekken aanwezig konden zijn. In alle steden stonden manschappen paraat op de plekken waar rellen werden verwacht, maar onrust kan zich heel snel verplaatsen, zei hij. Relschoppers maken afspraken via sociale media "en in één keer, in vijf minuten, popt het op. Als je daar dan nog naartoe moet rijden, kost dat tijd".
We hadden toch eenheden bij het Korps Mariniers en bij de Infanterie die getraind zijn op ordehandhaving (Crowd & Riot Control), waarom worden die niet eerst ingezet?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

bvk schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 00:03:
Ik snap dit niet....

[...]

We hadden toch eenheden bij het Korps Mariniers en bij de Infanterie die getraind zijn op ordehandhaving (Crowd & Riot Control), waarom worden die niet eerst ingezet?
ik mis een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Sorry, dat leek me wel duidelijk.

https://nos.nl/collectie/...nhuizen-nemen-maatregelen

Edit:

Op dit moment (00.30) de herhaling van het programma op NPO1

[ Voor 11% gewijzigd door bvk op 27-01-2021 00:32 ]

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verder wel met je eens. Maar je eigen leger tegen je eigen bevolking inzetten is wel een ding, de Duitsers binnen halen is een stap verder.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DutchOwnage
Is dat 80 jaar na dato nog steeds een ding? Serieus :z

We moesten de Duitse hulp voor onze overvolle IC's zeker ook maar weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:43

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik snap dit niet....
[...]
Dat vind ik een gevaarlijk plan. Ze hebben een andere aanpak dan NL, er kunnen makkelijker communicatie problemen of andere onduidelijkheid ontstaan, onbewust of bewust zal men harder optreden (het is niet de eigen bevolking, even mooi een Hollander blauw slaan).

Inderdaad, als politie incl uitbreiding capaciteit met speciale eenheden zoals AT/DSI enz + KMAR niet voldoende is dan liever opschaling naar ondersteuning door NATRES bijvoorbeeld.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:36

J2S

sh4d0wman schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 00:40:
onbewust of bewust zal men harder optreden (het is niet de eigen bevolking, even mooi een Hollander blauw slaan).
Of ze zijn juist voorzichtiger omdat ze geen internationaal incident willen hebben?

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:11
franssie schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 00:15:
[...]

Verder wel met je eens. Maar je eigen leger tegen je eigen bevolking inzetten is wel een ding, de Duitsers binnen halen is een stap verder.
Tja, als het Von Schlieffenplan niet werkt, verzinnen onze Oosterburen wel iets anders. Of dat zouden de conspiracydenkers er toch van maken :P
Kpeins niet dat wij (België) veel kunnen bieden. Ze voorspellen hier ook een pittig weekend. Sommige mensen hebben al terug heimwee naar de rijkswacht, te vergelijken met de guardia civil. Politionele bevoegdheden op militaire leest (vielen ook onder defensie, en hadden militaire rangen).
https://www.vrt.be/vrtnws...pen-in-turnhout-burgemee/

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk

bvk

Arator schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 00:56:
[...]

Sommige mensen hebben al terug heimwee naar de rijkswacht, te vergelijken met de guardia civil. Politionele bevoegdheden op militaire leest (vielen ook onder defensie, en hadden militaire rangen).
Dat is bij ons dus de Koninklijke Marechaussee die dus al volop ondersteuning geven (ook in het dagelijks leven) en net zoals de reguliere politie Algemeen Opsporings ambtenaar zijn. Maar ook daar valt niet 1, 2, 3 een nieuw blik van open te trekken...

Laten we gewoon hopen dat inzet van het leger en/of bijstand uit andere landen niet meer nodig gaat zijn en de boel een beetje kalmeert de komende dagen. Duimen maar!

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Hulp uit Duitsland is niet zo moeilijk.

Telt u even mee? Nederland heeft zes van die waterwerpers en er is altijd wel eentje buiten dienst....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bob Popcorn schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:32:
[...]

Eeeeeh een paard wordt niet ingezet als geweldsmiddel hoor :')
Een beetje wel, het wordt ingezet om de groep te drijven (een richting in of uit elkaar) als een kudde schapen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:08
franssie schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 00:15:
[...]

Een overweging...

Natuurlijk wil je het leger niet inzetten TEGEN je eigen bevolking.
Maar doe je dat eigenlijk wel? Als je het leger inzet om een groep plunderaars en relschoppers keihard aan te pakken? (Flink hard aanpakken, niet met scherp schieten natuurlijk)
Ik ben er niet van overtuigd dat dit TEGEN de bevolking is... Je zet het leger dan vooral in VOOR je eigen bevolking, om die te beschermen. Ja zelfs de relschoppers bescherm.je hier in feite mee, tegen zichzelf...

Het leger kan overigens, los van flink hard aanpakken, ook heel veel bescherming en ondersteuning bieden aan de politie in morele en materiële zin.
Er zijn zo veel meer kwaliteiten en disciplines in het leger dan alleen maar het standaard beeld van zwaar bewapende militairen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Arator schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 00:56:
[...]

Tja, als het Von Schlieffenplan niet werkt, verzinnen onze Oosterburen wel iets anders. Of dat zouden de conspiracydenkers er toch van maken :P
Kpeins niet dat wij (België) veel kunnen bieden. Ze voorspellen hier ook een pittig weekend. Sommige mensen hebben al terug heimwee naar de rijkswacht, te vergelijken met de guardia civil. Politionele bevoegdheden op militaire leest (vielen ook onder defensie, en hadden militaire rangen).
https://www.vrt.be/vrtnws...pen-in-turnhout-burgemee/
De rijkswacht die ook als bende van Nijvel opereerde omdat ze die macht niet genoeg vonden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Joh, vannacht (veel) minder gerel zo te lezen. Fijn. Naar mijn mening heeft het al te lang geduurd en wat mij betreft hadden ze wel harder mogen optreden. Hopelijk zet deze tendens door en kunnen we straks van een rustig Nederland in de avond "genieten".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
franssie schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 23:40:
[...]

Zou kunnen, meeste was in Groningen maar ik kan die negatieven helaas niet vinden nu (net wel gezocht). Maar was wel hard rennen naar de ME en dan met de camera omhoog laten zien dat je geen relschopper was en dan door de linie heen. Van achter een verfbom of baksteen op de rug.

niet iets dat ik nu nog doe, ben wat ouder.
Oh nee, Groningen was wat ver weg. Toen ook zeker heftige tijden. En jammer genoeg ook toen al geplunder soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
Yucon schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:30:
[...]

Nou creatief hoor. Vandaar dat niemand iets over gele hesjes wilde bevestigen.. Het blijken oranje hesjes te zijn :+

[Afbeelding]
Ik zie eigenlijk geen 1 mondmasker. Jullie zijn toch wel speciaal in NL. Als ik in de stad hier in B loop, voel ik me bijna een crimineel zonder masker, iedereen lijkt er wel 1 te dragen, ook op plaatsen waar het totaal niet verplicht is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Neuzelaar schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 07:54:
[...]

Ik zie eigenlijk geen 1 mondmasker. Jullie zijn toch wel speciaal in NL. Als ik in de stad hier in B loop, voel ik me bijna een crimineel zonder masker, iedereen lijkt er wel 1 te dragen, ook op plaatsen waar het totaal niet verplicht is.
In Nederland kan iedereen prima elk voor zich bepalen wat nodig is, dat hoeft de overheid ons niet te vertellen. "We" weten het veel beter dan de zogenaamde experts.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jadjong schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 05:15:
Hulp uit Duitsland is niet zo moeilijk.

[YouTube: 🚨 Wasserwerfer Großeinsatz in Hamburg [Compilation]]

Telt u even mee? Nederland heeft zes van die waterwerpers en er is altijd wel eentje buiten dienst....
Dat lijkt me idd gauw geregeld. Ook snel meer van die dingen aanschaffen hier. Maar die zullen ze ook volgende week niet klaar hebben bij Terberg.

Overigens niet gek dat ze er in Duitsland 10x zoveel hebben gezien het oppervlak ;)

Die Belgische apparaten zien er ook wel lekker lomp uit. Maar die hebben er ook maar 5.

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 27-01-2021 08:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

[...]

Of dat specifiek in Den Bosch was weet ik niet, maar ik heb meerdere oproepen van supporters gezien om juist geen mondkapje te dragen als dat niet perse hoefde. Dit om een duidelijk onderscheid met relschoppers te maken, als een soort symbolisch open vizier. Ik kan me voorstellen dat dat hier ook speelt.

Overigens draagt inderdaad vrijwel niemand hier buiten een mondkapje. ik schat zo in dat meespeelt dat het RIVM lange tijd bijzonder consistent was in de boodschap dat die dingen geen nut hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:47
Tsjipmanz schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:01:
[...]

In Nederland kan iedereen prima elk voor zich bepalen wat nodig is, dat hoeft de overheid ons niet te vertellen. "We" weten het veel beter dan de zogenaamde experts.
Ik kan niet goed inschatten of je dit zegt om te trollen of niet :p

if it is not broken, don't fix it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

white modder schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:15:
[...]

Ik kan niet goed inschatten of je dit zegt om te trollen of niet :p
De tweede zin verraad het sarcasme volgens mij :o

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
[...]

Het is in NL niet verplicht op straat. En dan doen we dat hier niet. Ook ik niet. Zet hem al heel lang trouw op als ik ruimtes inloop (winkels ed) ook al voor de verplichting, maar dat was en is gewoon meer als boodschap ; blijf bij me vandaan. Buiten hangen mensen niet zo in mijn nek te hijgen, in winkels heb je nog wel van die malloten. Hou ik normaal ook niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Als je buiten bent, en enkel langs elkaar loopt op straat of in het bos, lijkt mij (en de meeste nederlanders) een mondmasker volkomen overbodig. Daarnaast is het ook amusant om in België te zien hoe men met de maatregelen omgaat. Allemaal braaf een mondmasker op, ook gewoon op straat, maar vervolgens wel het masker afdoen wanneer men met vrienden praat. En ik heb ook gezien dat men het masker afdoet om elkaar te begroeten met een zoen op de wang :D

Wat ik vooral prettig vond was dat men in België veel beter leken om te gaan met maskers in winkels e.d. In Nederland zie ik nog veel te vaak winkeliers die hun mondmasker af hebben als er geen klanten in de zaak zijn. Dan schiet het ook niet op natuurlijk :X

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ebayzo schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:21:
[...]
De tweede zin verraad het sarcasme volgens mij :o
Correct. Ik weet trouwens niet of het typisch Nederlands is of gewoon 'human nature'. Maar ik neig toch wel wat naar het eerste, en dat komt denk ik ook door de Nederlandse directheid en het gebrek aan hiërarchie (lees: weinig respect voor autoriteitsfiguren).

Vaak een mooie eigenschap, maar bij het aanpakken van een pandemie wat minder handig. Wat dat betreft mag je nog van geluk spreken dat China wat autoritairder is en de mensen wat volgzamer; met de Nederlandse volksaard en softe aanpak van de Nederlandse overheid had China waarschijnlijk zo'n 3 miljard besmettingen. Nu hebben ze gewoon een stad van 10 miljoen tijdelijk op slot kunnen gooien, zonder mensen die - beïnvloed door de Chinese Lange Frans - de binnenstad gingen slopen omdat ze "het er niet mee eens waren".

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Nu online
Ik snap dit niet....

[...]

Ik denk dat de training van het leger vooral bedoeld is om te zorgen dat een menigte zich niet tegen de desbetreffende eenheid keert en dus niet zozeer op ordehandhaving gericht is maar meer op bescherming van de eenheid zelf.

Neemt niet weg dat ook het leger inderdaad wel trainingen daarvoor heeft gehad. Echter ik kan mij verschillende redenen bedenken waarom de politie liever bij buurlanden shopt:
- Er is al veel grensoverschrijdende samenwerken met buitenlandse politie.
- Politie in binnen- en buitenland heeft veel meer ervaring met rellen dan het leger. De Duitse politie krijgt elk jaar bv een gedegen praktijkervaring op 1 mei en ook NL politie heeft praktijkervaring.
- De toerusting van de politie (bewapening, materieel) past beter bij het aanpakken van rellende jongeren

Maar ja, een blik buitenlandse ME optrekken doe je ook niet zomaar, dan ben je ook weer een paar dagen verder, zo niet een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Kalentum schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:54:
[...]

- De Duitse politie krijgt elk jaar bv een gedegen praktijkervaring op 1 mei en ook NL politie heeft praktijkervaring.
Lol. Geweldig benoemd............

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

link0007 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:43:
[...]
In Nederland zie ik nog veel te vaak winkeliers die hun mondmasker af hebben als er geen klanten in de zaak zijn. Dan schiet het ook niet op natuurlijk :X
Want dan kan die winkelier die niet bestaande klanten besmetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Metro2002 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:58:
[...]

Nah, ik denk dat je dan meer komt in de discussie van aerosolen, luchtdeeltjes en dergelijke.

Persoonlijk gaat ik echt niet verwachten van wie dan ook dat hij/zij 14/24 een mondkap op heeft als er niemand in de buurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Laatst online: 10:27
Kalentum schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:54:
[...]

Ik denk dat de training van het leger vooral bedoeld is om te zorgen dat een menigte zich niet tegen de desbetreffende eenheid keert en dus niet zozeer op ordehandhaving gericht is maar meer op bescherming van de eenheid zelf.

Neemt niet weg dat ook het leger inderdaad wel trainingen daarvoor heeft gehad. Echter ik kan mij verschillende redenen bedenken waarom de politie liever bij buurlanden shopt:
- Er is al veel grensoverschrijdende samenwerken met buitenlandse politie.
- Politie in binnen- en buitenland heeft veel meer ervaring met rellen dan het leger. De Duitse politie krijgt elk jaar bv een gedegen praktijkervaring op 1 mei en ook NL politie heeft praktijkervaring.
- De toerusting van de politie (bewapening, materieel) past beter bij het aanpakken van rellende jongeren

Maar ja, een blik buitenlandse ME optrekken doe je ook niet zomaar, dan ben je ook weer een paar dagen verder, zo niet een week.
De Marechaussee is ook een onderdeel van het leger.
En in Limburg zijn ze zelfs al (ondersteunend) ingezet.

Het is niet echt handig om een Crowd & Riot Control eenheid in te zetten die zich vervolgens moeten richten op het beschermen van zichzelf :p
Crowd & Riot control is daarom niet zozeer zelfbescherming maar vooral de bescherming van de omgeving; de boel onder controle (staat letterlijk in de naam ;) ) en rustig krijgen; Grote groepen uit elkaar drijven, groepjes/personen isoleren, arrestaties verrichten, plunderingen stoppen.
Anders hoef je ze niet in te zetten :+

[ Voor 16% gewijzigd door Nnoitra op 27-01-2021 09:11 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Metro2002 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:58:
[...]

Ja absoluut; zonder masker bereik je al snel een behoorlijk hoge concentratie virusdeeltjes in de lucht. Wanneer dan de klant binnenkomt, kan je hierdoor de klant besmetten. Vooral ook omdat de simpele maskers die wij dragen niet super effectief zijn wanneer de lucht vol zit met covid. Dit is een mooie weergave van het probleem: https://english.elpais.co...gh-the-air.html?ssm=TW_CC

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De Nederlandse politie is uitstekend in staat om met deze rellen om te gaan en tenzij er vanuit de georganiseerde misdaad Kalashnikovs gaan worden gebruikt tegen de ME is er geen enkele reden om over de inzet van het leger te beginnen. De huidige situatie heeft een aantal unieke aspecten die zowel helpen als hinderen.

-Er zijn talloze anonieme en niet te monitoren communicatiemiddelen die in minuten een meute kunnen mobiliseren, veel sneller dan de politie daarop kan reageren. Dus zullen er altijd relletjes ontstaan die een tijdje ongestoord hun gang kunnen gaan, dat was ook voor covid en lockdowns al zo.
-Het reservoir om die rellen te beginnen is groter dan voor de lockdown uit verveelde en gefrusteerde mensen, ook uit groepen die normaliter nooit zich zouden misdragen
-Filmen met je telefoon heeft een enorme aantrekkingskracht zowel voor de daders die er mee willen pronken als vele meelopers die zich belangrijke verslaggevers wanen.
-Heel Nederland is nu potentieel een stad met rellen, niet alleen Amsterdam of Den Haag zoals voorheen bij krakersrellen of demonstraties.

Maar al deze zaken kunnen de politie ook weer helpen
-Anonieme chatgroepen kan je heel goed misleidende informatie in gooien of mensen tegen elkaar opzetten als er beschuldigingen rond gaan over informant zijn. Als het allemaal anoniem is kan er bijna geen vertrouwen zijn.
-De lockdown maakt het veel lastiger om van de ene naar de andere stad te gaan om 's avonds mee te rellen. Iedereen zit toch vast in hun woonplaats wat het veel eenvoudiger maakt.
-Met de lockdown is er altijd een overtreding na 21:00 buiten, los van de eeuwige discussie over wie van de groep van 20 identiek geklede jongeren nou die steen gooide.
-Al het film materiaal plus nog eventuele lokatiedata van de telefoons is een enorme schat aan bewijsmateriaal. Op de avond zelf maakt dat niet zo heel veel uit maar je kan zo degenen vinden die de kar trekken en die van de horde incidentele meelopers onderscheiden.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:41
Dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door Joris748 op 27-01-2021 09:18 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:41
Gelukkig is het gisteren relatief rustig gebleven. Hopelijk is dit een voorbode voor de komende dagen.
IJzerlijm schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:12:
De Nederlandse politie is uitstekend in staat om met deze rellen om te gaan en tenzij er vanuit de georganiseerde misdaad Kalashnikovs gaan worden gebruikt tegen de ME is er geen enkele reden om over de inzet van het leger te beginnen. De huidige situatie heeft een aantal unieke aspecten die zowel helpen als hinderen.

-Er zijn talloze anonieme en niet te monitoren communicatiemiddelen die in minuten een meute kunnen mobiliseren, veel sneller dan de politie daarop kan reageren. Dus zullen er altijd relletjes ontstaan die een tijdje ongestoord hun gang kunnen gaan, dat was ook voor covid en lockdowns al zo.
-Het reservoir om die rellen te beginnen is groter dan voor de lockdown uit verveelde en gefrusteerde mensen, ook uit groepen die normaliter nooit zich zouden misdragen
-Filmen met je telefoon heeft een enorme aantrekkingskracht zowel voor de daders die er mee willen pronken als vele meelopers die zich belangrijke verslaggevers wanen.
-Heel Nederland is nu potentieel een stad met rellen, niet alleen Amsterdam of Den Haag zoals voorheen bij krakersrellen of demonstraties.

Maar al deze zaken kunnen de politie ook weer helpen
-Anonieme chatgroepen kan je heel goed misleidende informatie in gooien of mensen tegen elkaar opzetten als er beschuldigingen rond gaan over informant zijn. Als het allemaal anoniem is kan er bijna geen vertrouwen zijn.
-De lockdown maakt het veel lastiger om van de ene naar de andere stad te gaan om 's avonds mee te rellen. Iedereen zit toch vast in hun woonplaats wat het veel eenvoudiger maakt.
-Met de lockdown is er altijd een overtreding na 21:00 buiten, los van de eeuwige discussie over wie van de groep van 20 identiek geklede jongeren nou die steen gooide.
-Al het film materiaal plus nog eventuele lokatiedata van de telefoons is een enorme schat aan bewijsmateriaal. Op de avond zelf maakt dat niet zo heel veel uit maar je kan zo degenen vinden die de kar trekken en die van de horde incidentele meelopers onderscheiden.
Aanvullend:
- Als een groep van 20 personen een noodbevel of noodverordening niet opvolgt, dan plegen de groepsleden een misdrijf met bijhorende hogere straffen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:24
link0007 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:03:
[...]

Ja absoluut; zonder masker bereik je al snel een behoorlijk hoge concentratie virusdeeltjes in de lucht. Wanneer dan de klant binnenkomt, kan je hierdoor de klant besmetten. Vooral ook omdat de simpele maskers die wij dragen niet super effectief zijn wanneer de lucht vol zit met covid. Dit is een mooie weergave van het probleem: https://english.elpais.co...gh-the-air.html?ssm=TW_CC
Met alle respect maar dat werkt alleen als je een medische masker op hebt en niet de stofjes die 95% van de bevolking op heeft. Dat is puur voor de show en werkt letterlijk niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:47
Khayma schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:23:
[...]

Met alle respect maar dat werkt alleen als je een medische masker op hebt en niet de stofjes die 95% van de bevolking op heeft. Dat is puur voor de show en werkt letterlijk niet.
hier krijg ik het dus wel een beetje van :-), heb je daar een gepubliceerd bewijs van met peerreviews? neen dat heb je niet. Het ergste van al is dat je reageert op een artikel waar wel bronnen in staan? Misschien moet je die eerst eens doorlezen ipv een mening als waarheid neerpennen. Als ik dat soort zaken wil lezen en geloven ga ik wel naar de kerk.
https://www.ecdc.europa.e...ansmission-19-08-2020.pdf

Van mij moet je daar ook niet in geloven trouwens, maar de mening die je daar neerpent als waarheid hoeft ook niet.

[ Voor 39% gewijzigd door Yoshi op 27-01-2021 09:31 ]

if it is not broken, don't fix it!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

link0007 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:03:
[...]

Het boeit mij helemaal niks of iemand een masker op heeft, want ik draag al vanaf het begin m'n N95/FFP2 maskers. Daar komt vrijwel niks binnen.

Mensen zouden sowieso zelf eens wat research moeten doen. Die niet-medische maskers zijn sowieso onzin en die zelfgemaakte maskers al helemaal :+ Ik ga niet vertrouwen op de 'kunde' van een ander.

Twitter

Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
En voor de duidelijkheid, dit gaan we dus niet doen:
-Ranten
-Uitlokken of woorden in de mond leggen
-Wijzen naar bepaalde bevolkingsgroepen
-Gruwelijke beelden
-Oproepen tot geweld vanuit welke motivering dan ook
-Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
-Whataboutisme
-Het reageren op overduidelijk slechte reacties
-Discussies over rassen/afkomst en IQ

Over het nut van de avondklok als maatregel en andere Corona maatregelen (op een serieuze manier): Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4