Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:47:
[...]

Vergeet niet dat je als boer wel regels mag overtreden maar als klimaatdemonstrant niet trouwens. Er wordt wel een beetje met twee maten gemeten en persoonlijk vind ik dit echt schadelijk. Je zag dit ook een beetje in pre-avondklok handhaving.
Oh daar erger ik mij mateloos aan, het selectief en slap handhaven van de regels. Dat zie je ook bij immigratie, steeds maar een roep om strengere regels. Waarom? Begin eerst eens met de regels die we hebben te handhaven, want dat is waardoor we een probleem hebben met 'schrijnende gevallen'

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden is daarop net zo van toepassing als op het corona beleid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ardana schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:55:
[...]

Collectief straffen is niet toegestaan in Nederland. Verboden in de Conventie van Geneve. En ikzelf stap naar de directie. Ik ben niet verantwoordelijk voor wat mijn klasgenoten doen, niet voor het verzuipen van de plant en niet voor het smeren van poep.
Waar ben je nou eigenlijk mee bezig? “Ik rij nooit door rood, en dan maken ze toch gewoon een wet om het te verbieden *huil*huil*.”

Wat is jouw idee dan van een goed functionerende samenleving? Geen wetten en alleen lief vragen want iedereen is voor zichzelf verantwoordelijk? Misschien ga je iets teveel op in de kleuterklas metafoor.

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 26-01-2021 19:08 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 09:07
De jeugd (dat is de aanname) is elkaar op soc. med. flink aan het opjutten, net als Project X toentertijd..verzoeken op Telegram om b.v. bij enkele winkelcentra in Eindhoven en Ekkersrijt af te spreken, etc. To do what exactly? Nobody knows..maar je adrenaline gaat er van stromen en je voelt de ‘groepsdruk’

Bizar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MetalfanBlackness schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:59:
[...]

Jammer genoeg is sterfte niet het enige, ik ken een aantal (in het verleden) gezonde mensen die besmet zijn geraakt en nu echt helemaal kapot zijn. Dat moet je dan ook meenemen.
Dat is het grote probleem met Corona vs Influenza, zelfs als de oversterfte gelijk is, de overlevenden hebben veel meer langdurige of blijvende klachten.

Overigens zullen we eerst ondersterfte krijgen, omdat de oversterfte onder de zwakkeren en zieken veel groter was. Sommigen zeggen dat alsof dat het minder erg maakt, alsof het prima is als die mensen een jaar of twee korter leven, wat is nu twee jaar op een leven |:(

Daarna verwacht ik juist weer oversterfte vooral omdat kanker nog steeds een belangrijke doodsoorzaak is en ik verwacht dat er een significante groep nu te laat de diagnose krijgt en daardoor in plaats van te genezen in een paliatief traject terechtkomt met over een paar jaar een overstertfe aan kanker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 22:41

Metro2002

Memento mori

GlowMouse schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:44:
[...]

De rechter veegt die boetes uitdrukkelijk niet van tafel. Zie bv. deze uitspraak:

[...]

Je kunt jezelf beter eerst even scholen voordat je allerlei gekke dingen roept.
https://haren.d66.nl/2014...ogelijk-d66-stelt-vragen/

https://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=30613

https://www.nu.nl/binnenl...ijks-in-30kmu-zones-.html

Ook in andere landen zoals Belgie gelden exact dezelfde argumenten.

In het kort zegt het OM er dus over dat een 30kmu/u zone zelfregulerend moet zijn, je moet er niet harder kunnen dan 30km/u. Kan je dat wel (makkelijk) dan is de zone niet goed ingericht en heb je dus kans dat je boete ongeldig wordt verklaard maar eerder dat er gewoon niet gehandhaafd wordt omdat de maatregel zinloos is geworden (je kan er immers makkelijk harder).

De specifieke situatie van de uitspraak die je hier aanhaalt ken ik niet maar als eerste argument aangeven dat er geen borden staat terwijl die er wel staan is niet zo heel handig ;)

Vaak komt het dus niet zover omdat er amper gehandhaafd wordt in zulke zones omdat ze of nuttig zijn (zelfregulerend) of zinloos zijn en de politie wel wat beters te doen heeft.
Precies wat ik al eerder zei dus :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hooligans gaan de politie vanavond helpen in Den Bosch. Weer eens wat anders dan buurtvaders 8)
De supportersvereniging van FC Den Bosch bevestigt aan EenVandaag dat ze de politie gaan helpen tijdens nieuwe rellen. Dat is de uitkomst van een overleg tussen politie, de supportersvereniging en de gemeente vanmiddag.

Eerder vandaag gaf de supportersvereniging aan hun stad te beschermen als het nodig is. Nu voegen ze de daad bij het woord.

Gele hesjes
"We hebben inderdaad een overleg gehad en inmiddels ook gele hesjes gekregen voor de leden wanneer wij de politie helpen onze stad te beschermen", zegt een woordvoerder van de supportersvereniging van FC Den Bosch.

De politie geeft geen commentaar. Het is nog onduidelijk welke rol de supporters krijgen tijdens de rellen en of zij een ontheffing op de avondklok krijgen.
https://eenvandaag.avrotr...ijdens-avondklokrellen-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
het is te belachelijk voor woorden, maar lees nu al dat zo'n 12 steden een noodbevel hebben afgegeven voor hun stad vanavond (en langer).

Ook lees ik al de eerste aanhoudingen voor er eigenlijk nog daadwerkelijk begonnen is met rellen en plunderen.

Prima zaak. ''wat doe of kom je doen in onze stad?'' geen geldige reden of je hebt speelgoed mee om te rellen...inrekenen en meekomen. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 12:55
Wolly schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:12:
Hooligans gaan de politie vanavond helpen in Den Bosch. Weer eens wat anders dan buurtvaders 8)

[...]

Hoe zouden wij reageren als de overheid in de VS milities in zouden zetten? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:45

ThunderNet

Flits!

PLAE schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:13:
[...]

Die reacties moeten wel terug te vinden zijn. :X

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
PLAE schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:13:
[...]

Met ons wijzende vingertje :+
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EsrU-xKWMAMKZ1O?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Jeroenneman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:49:
[...]

Omdat je klasgenoten de planten hebben verzopen met water. En dan moet helaas de hele klas nablijven.

Dat is inderdaad vervelend, maar ga je dan (om even in de metafoor te blijven) naar de directie toe met een fatsoenlijk verzoek om niet meer klassikaal te straffen, of smeren je klasgenoten dan hun tafels onder met poep omdat ze het er niet mee eens zijn?
Als het eerste niks uithaalt komt de poep tevoorschijn denk ik maar intussen zitten we al in het stadium dat we de poep aan het flamberen zijn.
Vorkie schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:49:
[...]

Dat heet een samenleving of wil je soms de verdeling nog groter maken dan dat hij op dit moment al is? Dat mensen nog verder uit elkaar komen te staan?
Ik weet niet of je het nieuws de laatste dagen sinds de avondklok hebt gevolgd (waarschijnlijk wel aangezien je in het 'rellen na het instellen van de avondklok' topic post ;) maar de verdeeldheid is nu niet bepaald afgenomen. Zelfs hier op tweakers begint de tweedeling dóór die maatregel steeds erger te worden en gaat het steeds vaker hard tegen hard.

Maatregelen die zo polariserend werken moet je niet willen en werken averechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Collectief straffen is niet toegestaan in Nederland. Verboden in de Conventie van Geneve. En ikzelf stap naar de directie. Ik ben niet verantwoordelijk voor wat mijn klasgenoten doen, niet voor het verzuipen van de plant en niet voor het smeren van poep.
Wel een mooi voorbeeld van wat we vastleggen en wat er daadwerkelijk gebeurt. Dus bijt nog maar even door,, want zowel de meester/juf als het kabinet gaat je gewoon nog even laten nablijven. :/

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 12:17

killercow

eth0

[...]

Je wordt pas gestraft als je de de regels overtreedt. Jij hebt besloten dat je daar geld voor vrij hebt gemaakt.
De avondklok is niet een straf, maar zo zie jij het al pagina's lang. Dan kun je er allemaal regels, verdagen en conventies bijhalen die iets met straf van doen hebben, maar die slaan hier helemaal niet op.

Je hoeft het echt niet zo op jezelf te betrekken als je niets fout doet. Je krijgt dan geen boete, en je wordt beschermt (voor zover haalbaar) tegen allerlei mafketels door voor *iedereen* een avondklok in te stellen.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:12:

[...]

OMG. Ze zijn gewoon echt nog een niveau verder gezonken. Ze tekenen het failliet van onze handhaving. Te bizar.

Die mag Rutte nog even op zijn conto schrijven. Voetbal-hooligans die nodig zijn voor het handhaven van de veiligheid.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2021 19:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ardana schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:24:
[...]

Op visite gaan terwijl je vermoed dat je corona hebt is niet strafbaar
Dat zou ik je toch afraden, want je bent wel aansprakelijk als je weet (of hoort te weten) dat je corona hebt en je anderen besmet. Als iemand blijvend letsel heeft (schade aan organen, verminderd reukvermogen, etc) kan dat nog best oplopen.
Ardana schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:46:
[...]

Dan ben ik benieuwd waarom ik, en 3/4e van Nederland met mij, gestraft moet worden omdat we ons aan de regels houden. We zitten niet aan de planten. En toch worden we gestraft en mogen we nog meer niet.
(..)
Collectief straffen is niet toegestaan in Nederland. Verboden in de Conventie van Geneve.
Je wordt niet gestraft. Je zou een punt hebben als elke dag in het dorp met de meeste nieuwe besmettingen tien willekeurige jongvolwassenen tegen de muur worden gezet. Voor zover mij bekend is dat nog niet gebeurd.
Bewezen maatregelen die ook goed te handhaven zijn, zijn er helaas niet zoveel. We hebben eigenlijk maar één lichtend voorbeeld, en dat is China. Als we vorig jaar maart die maatregelen hadden ingevoerd, was het virus nu niet zo'n probleem, maar ik vermoed dat er ook dan protesten zouden zijn geweest.
Metro2002 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:11:
[...]

Precies wat ik al eerder zei dus :>
Nee, je zei dat de rechter die boetes van tafel veegt, en dat klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

killercow schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:16:
[...]

Je wordt pas gestraft als je de de regels overtreedt. Jij hebt besloten dat je daar geld voor vrij hebt gemaakt.
De avondklok is niet een straf, maar zo zie jij het al pagina's lang. Dan kun je er allemaal regels, verdagen en conventies bijhalen die iets met straf van doen hebben, maar die slaan hier helemaal niet op.

Je hoeft het echt niet zo op jezelf te betrekken als je niets fout doet. Je krijgt dan geen boete, en je wordt beschermt (voor zover haalbaar) tegen allerlei mafketels door voor *iedereen* een avondklok in te stellen.

De politie die hesjes uitdeelt aan een deel van de bevolking.... Het lijkt mij niet dat ze bestraft gaan worden als ze op komen dagen na 21:00 in zo'n hesje?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
IThom schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:04:
[...]

Denk je niet dat deze splitsing ontstaat omdat de meningen van mensen er niet mogen zijn?
Doordat mensen die graag een andere aanpak zien de vraag krijgen of ze het dan niet erg vinden dat er mensen aan dood gaan.

Er zitten frustraties in de gehele samenleving, in verschillende gradaties. Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat mensen met deze rellen te ver gaan.

Een heel andere groep zijn mensen als @Ardana: er wordt geprobeerd problemen aan te geven die er zijn met de huidige aanpak, en juist daar moet naar geluisterd worden, dat moet meegewogen worden. In plaats daarvan krijgt @Ardana de reactie "Eet het maar op", "Ja het is niet anders", "We zijn een samenleving, dus jij moet je er ook gewoon aan houden". 8)7
Die meningen mogen er wel zijn, alleen in een democratische samenleving moet je dit via politiek regelen, met demonstraties en dialogen en niet stoïcijns met je oren in je vingers de randen van de regels opzoeken of zelfs regels overtreden en alles betrekken op je “ik”. Deze regels zijn voor NL begrippen nog nooit zo democratisch opgelegd, althans ik heb niet eerder gezien dat het op deze manier is gegaan... ik had het al eerder gezegd, het kabinet had het niet hoeven voorleggen aan de tweede kamer, maar heeft het toch gedaan...

Alsof wij, als Nederland, zitten te wachten op al deze ellende, alsof wij dit perse willen, Corona, faillissementen, psychische problemen, staatsschulden, verloren levensjaren etc...

En ja, als minderheid heb je dan echt een uitdaging, maar daar hebben wij weer wel een verzorgingsstaat voor.... zodat zo min mogelijk mensen buiten de boot vallen en ja, ook daar kan je dan zeggen, “zie je! Er valt iemand buiten de boot....” maar er is ook nog iets zoals haalbaarheid en redelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
ThunderNet schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:19:
[...]

De politie die hesjes uitdeelt aan een deel van de bevolking.... Het lijkt mij niet dat ze bestraft gaan worden als ze op komen dagen na 21:00 in zo'n hesje?
Een regel is dat de relschoppers niet in het ziekenhuis geslagen worden.

Klinkt een beetje als The Purge, de avond waarop (bijna) alles mag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Wolly schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:21:
[...]

Klinkt een beetje als The Purge, de avond waarop (bijna) alles mag :D
Een andere regel is dat je niet na 21:00 op straat mag zijn.... Of zullen ze nu allemaal een werkgeversverklaring van de politie hebben gekregen? 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• killercow
  • Laatst online: 09-10 12:17

killercow

eth0

Wolly schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:21:
[...]

Alleen er buiten?

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
ThunderNet schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:22:
[...]

Een andere regel is dat je niet na 21:00 op straat mag zijn.... Of zullen ze nu allemaal een werkgeversverklaring van de politie hebben gekregen? 8)7
Lijkt mij dat die een oogje toeknijpen, discretionaire bevoegdheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Heerlijk zo'n multi interpretabele regel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
Wolly schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:24:
[...]

[Twitter]
Netjes allemaal 1.5m en mondkapje :+

Covid19 is voor hen vanavond even nvt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

MikeyMan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:59:
[...]
Dat heb je in Bergamo ongeveer kunnen zien. Denk dat het een reële schatting is.

Ik meen overigens langs gezien te hebben komen dat in Franse departementen met avondklok er wel een daling was en in andere niet? Ff zoeken...
Ik zit voor de vergelijking meer aan de VS en zweden te denken. Die hebben eigenlijk weinig tot niks gedaan.

de VS zitten momenteel op 26 miljoen besmettinen en 421k doden.
Op 331 miljoen mensen is dat respectievelijk 7,8% besmet en 0,13% van de bevolking overleden

Zweden: 547k besmettingen en 11k doden
Op 10,2 miljoen inwoners is dat 5,3% besmet en 0,10% van de bevolking overleden

In Nederland zitten we momenteel op 953k besmettingen en 13.5k doden.
op 17,4 miljoen inwoners is dat respectievelijk 5,4% besmet en 0,07% van de bevolking overleden

Je zou dus kunnen stellen dat het aantal besmettingen bij niks tot weinig doen tot anderhalf keer zo hoog wordt (eigenlijk verassend hoe dicht deze getallen bij elkaar liggen) en het aantal doden anderhalf keer tot twee keer zo hoog wordt.

Al is het in de VS wel zo dat de zwarte bevolking bovengemiddeld vatbaar schijnt te zijn voor covid en zware klachten krijgt en dat is intussen toch bijna de helft van de bevolking daar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:29
Wolly schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:24:
[...]

[Twitter]
Ik weet oprecht niet wat ik hier van moet vinden.
Ik snap goed de argumenten voor en tegen... alleen in contrast met het beoogd doel....
Ik weet het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ergens wel zeer vreemd; we zetten niet het leger in, maar tegelijkertijd staat de Politie hulp toe van supportersgroepen van voetbalclubs...

ergens een afslag gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Bailey_ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:31:
ergens wel zeer vreemd; we zetten niet het leger in, maar tegelijkertijd staat de Politie hulp toe van supportersgroepen van voetbalclubs...

Eentje maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
In Rotterdam worden ook gele hesjes ingezet. https://www.rijnmond.nl/n...r-veiligheidsrisicogebied

Weg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Ik trek na 21:00 wel een geel hesje aan en ga een rondje lopen, kijken of ik mensen buiten zie, die ga ik dan aanspreken.... Blijkbaar is dat wel oke...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
https://twitter.com/libre.../1354134032716619782?s=20

Nou kijk. Hooligans hebben hesjes gekregen van de politie en zijn onderweg op bovenstaand filmpje.

Wat zeggen al de mannen die hier de hele dag al oproepen tot strikte handhaving van wetten. Wat staat er in onze wetten over de inzet van dit soort burgermilities?

[ Voor 6% gewijzigd door PLAE op 26-01-2021 19:35 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Mag ik zeggen dat ik hoop dat dit heel erg mis gaat?

Geweldsmonopolie hoort bij de overheid te liggen. Punt.

Aanvulling, omdat bovenstaande kennelijk voor meerdere interpretatie vatbaar is (wat ik niet verwacht had, maar da's 'n tekortkoming aan mijn kant):

Dit omdat we keer op keer dezelfde les moeten leren, en die les beter te vroeg dan te laat kan komen: geweldsmonopolie moet bij de overheid liggen. Op het moment dat de overheid dit overdraagt aan burgers, gaat dat zelden tot nooit goed. Hell, zelfs de overheid heeft er al moeite mee geweld gepast toe te passen.

En dan heb ik liever dat we die les opnieuw nu leren, dan dat dit goed gaat, dit soort dingen vaker worden toegestaan, dat aangegrepen wordt om maatregelen te nemen om bijv. politie verder te beperken - om er vervolgens achter te komen dat burgermilitie toch niet zo’n goed idee is.

Burgermilitie is enkel een goed idee als je wil toegeven dat de politie en overheid gefaald heeft.

En nee, ik hoop níet dat er nog meer schade aangericht wordt, of nog meer gewonden vallen.

[ Voor 81% gewijzigd door Ardana op 27-01-2021 21:17 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 21:31
Metro2002 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:29:
[...]
Je zou dus kunnen stellen dat het aantal besmettingen bij niks tot weinig doen tot anderhalf keer zo hoog wordt (eigenlijk verassend hoe dicht deze getallen bij elkaar liggen) en het aantal doden anderhalf keer tot twee keer zo hoog wordt.
Daar hebben we geen personeel en plek voor in de ziekenhuizen en IC's. Als we alles los laten en dan daar terecht komen dan heb je pech als je voor wat dan ook bij het ziekenhuis komt. Ook als het niet corona gerelateerd is. Ook als het je moeder is met kanker, je vader die gedotterd moet worden of je vrouw die om medische redenen in het ziekenhuis moet bevallen. Sorry, we zijn vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Ardana schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:35:

eens!

vooral die harde kern van FC Den Bosch die nu rondlopen met een geel hesje vnvd zie ik nog wel eens totaal verkeerd uitpakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:36

Part

Helemaal niets.....

_Bailey_ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:31:

Doet mij denken aan Wikipedia: Altamont Free Concert
Waarbij Hells Angels als security ingezet werden tijdens het Rolling Stones optreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Antonius schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:36:
[...]

Daar hebben we geen plek voor in de ziekenhuizen en IC's. Als we alles los laten en dan daar terecht komen dan heb je pech als je voor wat dan ook bij het ziekenhuis komt. Ook als het niet corona gerelateerd is. Ook als het je moeder is met kanker, je vader die gedotterd moet worden of je vrouw die om medische redenen in het ziekenhuis moet bevallen. Sorry, we zijn vol.
Ik ben daar ook geen voorstander van (al gebeurd wat je noemt nu ook al, een kennis van mijn schoonouders is intussen ook uitbehandeld en ligt in de hospice omdat die tijdens de eerste golf niet terecht kon :/ )

Ik noem alleen de verschillen in cijfers tussen weinig / niks doen en wel wat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
er is morgen een (klein) debat in de Tweede Kamer over de rellen van afgelopen dagen.

Weet wel vrij zeker dat daar de hulp van voetbalclub supporters aan bod gaat komen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Part schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:37:
[...]

Waarbij Hells Angels als security ingezet werden tijdens het Rolling Stones optreden.
Ook in New York is zoiets jarenlang gebeurd met de guardian angels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonius
Nee, ik denk dat ik je frustratie wel snap, maar ik hoop niet dat het mis gaat.
Eens. Van de andere kant schijnt alleen al het feit dat tevoren bekend was dat harde kern voetbalsupporters van plan waren om "hun" stad hard te verdedigen in enkele steden afschrikwekkender bleek dan een paar bussen ME. Als het zo werkt dan is er geen geweld en blijven relschoppers weg (er zitten misschien weinig echte helden tussen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:53

Amphiebietje

In de blubber

Waar is Holleeder als je hem nodig hebt? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
Het inzetten van voetbalhooligans door de politie... Die zag ik dus niet aankomen. Bizar zeg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

_Bailey_ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:37:
[...]

eens!

vooral die harde kern van FC Den Bosch die nu rondlopen met een geel hesje vnvd zie ik nog wel eens totaal verkeerd uitpakken
Het pakt per definitie verkeerd uit...

1: Je moet na 21:00 binnen blijven.. Dit valt niet onder de geldige uitzonderingen.
2: 1.5m afstand houden
3: Geen groepen met meer dan 2 personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Amphiebietje schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:39:
Waar is Holleeder als je hem nodig hebt? :+
die is toch nog steeds bezig met Freddy Heineken? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:32
Ook supporters van MVV Maastricht zijn vanavond op straat om "hun" stad te beschermen. Waanzin, avondklok geldt voor iedere burger, tenzij uitgezonderd. Supportersgroepen lijken mij daar allerminst onder te vallen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
Dus al deze mensen die een geel hesje aan trekken om jongeren vóór 21.00 aan te spreken om naar huis te gaan, gaan tegen die tijd ook naar huis? Spreken zij iedere jongere aan, alleen jongeren of ook volwassenen?

Casuals (hooligans) die de politie gaan helpen om orde te handhaven, welke kicken op geweld, er al dan niet facistische ideeën op na houden, waarvan concullega’s in Eindhoven op de frontlinie stonden....zeeeeer merkwaardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
Part schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:37:
[...]

Ja die weet ik ook nog wel. Het management en ook de Stones zelf dachten toen dat het best een goed idee was om de orde te laten bewaren door entiteiten die voorspelbaar stomdronken zouden worden en met een van nature en ook door de groep wat hogere agressiviteit dan gemiddeld. Wat kan er dan in Godsnaam misgaan zou je zeggen. :) Het was een behoorlijk slecht plan waar ze later behoorlijk spijt van hadden. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

_Bailey_ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:38:
er is morgen een (klein) debat in de Tweede Kamer over de rellen van afgelopen dagen.

Weet wel vrij zeker dat daar de hulp van voetbalclub supporters aan bod gaat komen haha
Als dat geen vuurwerk oplevert kunnen we wel inpakken.

Let op mijn woorden: als de eerste hooligan onder vuur genomen wordt, dan breekt de pleuris los daar. Dan hebben we ineens een tweede probleen in de orde van grootte Corona. Crisis. Een overheid met bloed aan de handen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2021 19:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ik word hier echt verdrietig van. Is dit wat we als samenleving zijn, de hooligans die weet ik hoe vaak de stad kort en klein slaan dienen nu als ondersteuning van de politie tijdens een avondklok

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonius
Metro2002 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:37:
[...]

Ik ben daar ook geen voorstander van (al gebeurd wat je noemt nu ook al, een kennis van mijn schoonouders is intussen ook uitbehandeld en ligt in de hospice omdat die tijdens de eerste golf niet terecht kon :/ )

Ik noem alleen de verschillen in cijfers tussen weinig / niks doen en wel wat doen.
Yep ik snap het, en ik ken het ook uit de eigen kennissenkring. Dat is een kankerpatient die dringend bestraling en daarna chemo nodig heeft. De behandeling is al eerder uitgesteld wegens coronapiek. De nieuwe afspraak staat in maart. Ik houd mijn hart vast en duim ondertussen de blaren op mijn vingers :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Als je kijkt naar de populairste posts als Piet_Piraat7 in "Rellen na het instellen van de avondklok" en _Bailey_ in "Rellen na het instellen van de avondklok" (inmiddels geedit naar 'uitschot') dan is het proces van dehumanisatie hier in volle gang, iets wat bij vrijwel iedere massavorming en uiteindelijk mogelijk zelfs totalitaire staat het geval is. De oplossing die daarbij hoort is natuurlijk niet zelfreflectie maar veel strenger straffen, zoals sommigen al duizenden jaren denken, zie Romeinen 2.
Maar als jullie een ánder veroordelen, kunnen jullie je eígen slechte gedrag niet goedpraten. Dat geldt voor iedereen, wie je ook bent. Want als jullie vinden dat een ander voor iets streng gestraft moet worden, veroordelen jullie daarmee ook jezelf. Want jullie doen dezelfde dingen als zij!
Je hoeft bij nu.nl maar te kijken naar de populairste comments om te zien dat deze rellen een klein radicaal topje van de ijsberg is. Populairst daar is bijvoorbeeld A_Schenk:
Waarom praat iedereen over boetes en harde straffen. Kijk eens hoe dit ontstaan is. Dit gedrag is niet normaal, maar dat is een avondklok ook niet. Intrekken en de rust keert terug. Bied mensen perspectief!
In de tweede kamer zitten ze constant op hun mobiel, laat ze de reacties van mensen eens lezen. Dan hadden ze kunnen lezen dat mensen er op tegen waren en dat de grens bereikt zou worden.
Dat lijkt me niets aan duidelijkheid te wensen overlaten, rellen zijn niet ok, maar de grens lijkt bij velen bereikt. Nederland heeft ook zeer veel coronaregels, zie https://covidtracker.bsg.ox.ac.uk/stringency-map

Gelooft er nu eigenlijk nog iemand dat de avondklok voor minder druk op de zorg gaat zorgen, of is het middel het doel geworden?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:20

ricardo246

Life's what you make it!

Eens met je statement over geweldsmonopolie, dat andere punt vind ik smakeloos.

On another level: Ik heb er overheen gelezen, waar is het bewijs dat de politie hesjes uitdeelt?
In het twitter bericht zie ik alleen mensen met een hesje, en niemand vd politie dat uitdelen.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

ricardo246 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:44:
[...]

Eens met je statement over geweldsmonopolie, dat andere punt vind ik smakeloos.

On another level: Ik heb er overheen gelezen, waar is het bewijs dat de politie hesjes uitdeelt?
In het twitter bericht zie ik alleen mensen met een hesje, en niemand vd politie dat uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Michael_OsGroot schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:44:
Ik word hier echt verdrietig van. Is dit wat we als samenleving zijn, de hooligans die weet ik hoe vaak de stad kort en klein slaan dienen nu als ondersteuning van de politie tijdens een avondklok
Die avondklok moet en zal er blijkbaar blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 11-10 01:22

Stoney3K

Flatsehats!

Jeroenneman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:46:
[...]

Maar met die redenering zou het in Frankrijk (waar de ghetto's inderdaad een stuk erger zijn) nog een wonder zijn dat de Eiffeltoren nog staat, want de maatregelen zijn al langer strenger, de ongelijkheid groter, en toch staat die toren nog steeds. Hoe kan het dan dat we in Nederland toch zulke rellen meemaken, terwijl we echt van alles al uit de kast halen om de ongelijkheid te verminderen en allerlei sociale hulpprogramma's hebben opgetuigd?
Dat komt ook doordat de Eiffeltoren tegenwoordig beter beveiligd is dan de Bastille.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Letterlijk:
De politie geeft geen commentaar. Het is nog onduidelijk welke rol de supporters krijgen tijdens de rellen en of zij een ontheffing op de avondklok krijgen.
Die gaan echt niet na 21:00 mee knokken met de politie of andere taken verichten, relschoppers lezen ook mee: geel hesje aan en door....

Dat we op tweakers de zaken ook nog eens gaan ophitsen zonder data / feiten en bewijs, man man |:(

[ Voor 8% gewijzigd door ricardo246 op 26-01-2021 19:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-10 11:50
PLAE schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:35:
https://twitter.com/libre.../1354134032716619782?s=20

Nou kijk. Hooligans hebben hesjes gekregen van de politie en zijn onderweg op bovenstaand filmpje.

Wat zeggen al de mannen die hier de hele dag al oproepen tot strikte handhaving van wetten. Wat staat er in onze wetten over de inzet van dit soort burgermilities?
Enige bron voor je bewering dat ze die hesjes van de politie hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:59

De ene dag zelf rellen en de andere dag zogenaamd 'voor onze stad' opstaan. Er zit een goede gedachte achter, de stad beschermen, maar ze staan er om omdat ze in het hoofd halen dat het 'geen fvd aanhangers zijn die rellen'.

Dat is wat ik mee krijg binnen deze 'hooligan groepen'. Hoop altijd dat het ontzettend mee valt, maar de realiteit van gesprekken die ik mee krijg laat toch wel wat zien.

Willen we dit soort militias? De 'vaderlandsliefhebber' die de noord afrikaan wel even zal laten zien hoe 'dat in nederland gaat' ongeacht wie er nou wel of niet rellen. (Ja, helaas heel veel van dat soort uitspraken is wat ik zie in groepen waar deze 'samenwerking met de politie' in aangekondigd is. Ik snap je stiekeme wens dat deze groep mensen gaat laten zien hoe fout militia inzet is, maar wellicht laten ze iets beters zien, we gaan het meemaken.. d

knip

[ Voor 37% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-01-2021 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 23:41

Wimo.

Shake and Bake!

Lees de topicwaarschuwing nog eens goed.

[ Voor 102% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-01-2021 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Philpend schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:49:
[...]

Enige bron voor je bewering dat ze die hesjes van de politie hebben gekregen?
https://twitter.com/bossc...54124416268054528/photo/1

Verder bewijs op beeld heb ik nog niet. En deze foto zie je geen daadwerkelijk hesje wat ze uitreiken.
Maar een broodje aap verhaal lijkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

PLAE schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:51:
[...]

https://twitter.com/bossc...54124416268054528/photo/1

Verder bewijs op beeld heb ik nog niet. En deze foto zie je geen daadwerkelijk hesje wat ze uitreiken.
Maar een broodje aap verhaal lijkt het niet.
Waar baseer jij je dan op dat het geen broodje aap verhaal is?
Ik heb in mijn auto 4 hesjes liggen.
Mag ik nu na 21:00 rellers afmeppen met 3 vrienden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

ricardo246 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:53:
[...]

Mag ik dan jou neermeppen omdat je aan het rellen bent?
Met hesje aan natuurlijk :D

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

ricardo246 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:49:
[...]

Letterlijk:
Die gaan echt niet na 21:00 mee knokken met de politie of andere taken verichten, relschoppers lezen ook mee: geel hesje aan en door....

Dat we op tweakers de zaken ook nog eens gaan ophitsen zonder data / feiten en bewijs, man man |:(
Wat ze nu doen mag al niet...
Groepen van meer dan 2 personen: Mag niet...
Hou minimaal 1.5m afstand: Wordt niet gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Dat hangt van de kleur af, oranje zijn voor de openbare weg en geel voor het station.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het is waar, want de politie ontkent het niet ("geen commentaar"). Als het niet waar was, hadden ze daar nu echt wel op hun achterste benen gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Famous schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:55:
[...]

Mag ik dan jou neermeppen omdat je aan het rellen bent?
Met hesje aan natuurlijk :D
Jij wel <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Met de kanttekening dat de overheid dan ook niet te schijterig moet zijn om het in te zetten.

Van een paar rubber kogels of een flinke dosis verf is nog nooit iemand dood gegaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Stoney3K schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:56:
[...]

Met de kanttekening dat de overheid dan ook niet te schijterig moet zijn om het in te zetten.

Van een paar rubber kogels of een flinke dosis verf is nog nooit iemand dood gegaan.
Uh jawel... Er zijn letterlijk mensen doodgegaan door rubberen kogels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:23
ThunderNet schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:57:
[...]

Laten we lekker alles letterlijk opnemen en weerleggen.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
[...]

Waar gehakt worden vallen spaanders. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Die verf ben ik wel groot voorstander van. Haal de relschoppers maar uit de anonimiteit. Lijkt me zeer wenselijk

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:47
Ik veronderstel eerder als een soort steward, dat zie je wel vaker tijdens betogingen.

if it is not broken, don't fix it!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-10 10:54
Michael_OsGroot schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:58:
Die verf ben ik wel groot voorstander van. Haal de relschoppers maar uit de anonimiteit. Lijkt me zeer wenselijk
Beter nog, glitter. Dan schamen ze zich voor iets waar ze veel onzekerder over zijn, hun vermeende seksuele voorkeuren :+

E: Make 'em fabulous!

[ Voor 3% gewijzigd door BeefHazard op 26-01-2021 20:01 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
BeefHazard schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:00:
[...]

Beter nog, glitter. Dan schamen ze zich voor iets waar ze veel onzekerder over zijn, hun vermeende seksuele voorkeuren :+
samen met zo'n goor stinkend goedje. Krijgen ze nog eens op hun donder als ze thuiskomen van man/vrouwlief of de ouders. :+
BeefHazard schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:00:
[...]

E: Make 'em fabulous!
en ondertussen uit de speakers van het waterkanon: "YMCA"

[ Voor 30% gewijzigd door Yoshi op 26-01-2021 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Volgens mij snap je prima wat ik ermee bedoel. Van die halve zolen die voorstellen om gelijk met scherp te schieten, daar moet je bij mij niet mee aankomen.

Maar ik heb er geen moeite mee om "gepast geweld" toe te passen hier en vooral op knieschijven te mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
In Maastricht wel een hele grote groep op de been van MVV

https://twitter.com/EyckMarc/status/1354141712499810305?s=20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
kijk, Ank Bijleveld (Minister van Defensie) die zojuist een tweet plaatst met onderstaande foto... now we're talking

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OEcv_2q33eid4JkniJwSZoH8MH4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XSyj8ntQSL9nCvrcYnGzhaDv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
[...]

Ze hebben het zelf in detail aangekondigd. Je ziet ze er nu ook lopen.

Als de politie er geen rol in heeft gehad horen we het straks wel heel vlot toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

white modder schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:01:
[...]

samen met zo'n goor stinkend goedje. Krijgen ze nog eens op hun donder als ze thuiskomen van man/vrouwlief of de ouders. :+

[...]

en ondertussen uit de speakers van het waterkanon: "YMCA"
Het leukste is natuurlijk als de supporters én de relschoppers elkaar afmaken. Hopelijk liggen allebei de groepen dan de rest van het jaar in het ziekenhuis thuis op bed, en hebben we de rest van het jaar gewoon rust.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Jeroenneman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:04:
[...]

Het leukste is natuurlijk als de supporters én de relschoppers elkaar afmaken. Hopelijk liggen allebei de groepen dan de rest van het jaar in het ziekenhuis thuis op bed, en hebben we de rest van het jaar gewoon rust.
Klassiek gevalletje "An enemy of my enemy" dus ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
_Bailey_ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:03:
kijk, Ank Bijleveld (Minister van Defensie) die zojuist een tweet plaatst met onderstaande foto... now we're talking

[Afbeelding]
Even in context :-)
[Twitter: https://twitter.com/minbijleveld/status/1354132976540463108?s=21]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

PLAE schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:04:
[...]

Ze hebben het zelf in detail aangekondigd. Je ziet ze er nu ook lopen.

Als de politie er geen rol in heeft gehad horen we het straks wel heel vlot toch?
Dit lijkt me gewoon een actie vanuit hunzelf, denk je echt dat politie meewerkt om gewone burgers, rellers te laten afhandelen? Dat was namelijk wat jij insinueerde.

[ Voor 4% gewijzigd door ricardo246 op 26-01-2021 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-10 11:50
Zit zonet naar een filmpje hiervan op facebook te kijken. Ze houden gewoon anderhalve meter afstand, wie had dat ooit gedacht van voetbalsupporters.

https://www.facebook.com/...89720&ref=watch_permalink

dit kan natuurlijk nog alle kanten opgaan. Een militie wil je natuurlijk niet, maar ik kan mij wel voorstellen dat de politie de groepsvorming op deze manier tolereert. Ik vind het wel creatief van de politie, maar er zal ergens wel een politiecommandant heel erg aan het opletten zijn dat er geen grens wordt overschreden.

[ Voor 25% gewijzigd door Philpend op 26-01-2021 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
ricardo246 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:06:
[...]

Dit lijkt me gewoon een actie vanuit hunzelf, denk je echt dat politie meewerkt om gewone burgers, rellers te laten afhandelen?
Niet zwart op wit. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:Bij deze gaat de quickreply ook uit. Die had ik gisteren per abuis nog aan laten staan. Denk dus even na voordat je hier reageert, ook als het straks weer los mocht barsten. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 14:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBjz_bZPbx1Tst67BdjyE_WZicw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/78jtc5rBgAZmj8QW2nf5DnDE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-H2qdcoyAeLDoGowpsIm_Gnq3Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/brWViBsac7OkPWnkU730LzRv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Basekid op 26-01-2021 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
vind het wel wat wazig dat er gewoon niet gezegd wordt wat van hun verwacht wordt, maar blijf bij mijn mening: steward-like rol zoals bij andere betogingen ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Ik gok dat het werk vd ME / Politie alleen maar lastiger wordt wanneer er een 2e partij zich meldt.
Wie zijn nu de bad guys? Dat clubje links op het plein, of die rechts? En beiden horen ze daar niet te staan, dus moet de politie macht / ME gedeeld wordn om ze beiden te motiveren om weg te gaan.
Ik snap de intentie van de voetbal supporters (en eerlijk, een club supporters zou mij meer afschrikken dan de ME), maar het hoort niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 18:49
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:07:
[modbreak] Bij deze gaat de quickreply ook uit. Die had ik gisteren per abuis nog aan laten staan. Denk dus even na voordat je hier reageert, ook als het straks weer los mocht barsten. :)[/]
Is dat nodig? Ik vind dat het er hier nog best netjes aan toe gaat 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-10 13:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z5nQAmKwyscmIp6RAdSC6Hm7zjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LqjwALO0dKA29z13h94JpJyJ.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.psvfans.nl/ni...n-staan-zeker-vijftig-man

Bij het psv stadion gaat ook weinig gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
in Den Haag gaan ze al los. Gasten die met hamers een auto aan het ''bewerken' zijn en winkelruiten inslaan

<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="nl" dir="ltr">Eerste ruiten sneuvel door relschoppers in <a href="https://twitter.com/hashtag/DenHaag?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#DenHaag</a>. Auto's stoppen, relschoppers stappen uit, pakken hamers en beginnen direct aan hun vernielingen/plunderingen <a href="https://twitter.com/hashtag/avondklokrellen?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#avondklokrellen</a> <a href="https://t.co/J3hine0P1Z">pic.twitter.com/J3hine0P1Z</a></p>— Terreur & Crime Nieuws (@DreigingNL) <a href="https://twitter.com/DreigingNL/status/1354142276688162816?ref_src=twsrc%5Etfw">January 26, 2021</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

[ Voor 82% gewijzigd door _Bailey_ op 26-01-2021 20:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:33
Tja er is natuurlijk genoeg kritiek te leveren of voetbal hooligans, maar over het algemeen werken en denken die nog uit een soort van eergevoel. Stad tegen stad, club tegen club.

Ook daar vind ik het te debiel voor woorden wanneer ze een kroeg slopen of benzinepomp plunderen (geen idee of dat nog gebeurt) maar sowieso gebeurt dat echt niet elke week meer en is dat meer uitzondering dan regel, ten tweede zit daar nog een soort van functie achter (kroeg waar de tegenpartij in zit oid).

Het is nooit zo totaal slopen en plunderen zoals met deze rellen gebeurt.

En hoewel er vast ook een deel tussen zit die het wel heel leuk vind om te knokken en de rellen graag aangrijpt om wat relschoppers wat tikken te geven is er ook echt wel een 'Kom niet aan mijn stad!' gedachte. Ik vind het eigenlijk wel mooi en goed, waar altijd wel mensen roepen 'waar kan ik me bij de ME aanmelden!' en 'Oh, als ik daar stond!'...

Nou, deze gasten staan er wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ed Vertijsment
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:46
_Bailey_ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:13:
in Den Haag gaan ze al los. Gasten die met hamers een auto aan het ''bewerken' zijn
Je voelt je lekkerder in een Peugeot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
in Den Haag gaan ze al los. Gasten die met hamers een auto aan het ''bewerken' zijn en winkelruiten inslaan
In de reacties op de tweet die je linkt lees ik dat het oude beelden kunnen zijn, even oppassen hiermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
[quote]_Bailey_ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:13:
Tweet verwijderd

FYI
[embed ] twitterdeellink [/]

/editie

https://112vdg.nl/2021/01...0oKYMK04woU9GtWQrro4GCu1g

Sorry, 11 jaar!!
Rotterdam – De politie in Rotterdam heeft vier verdachten aangehouden op verdenking van opruiing. De jongste is pas 11 jaar oud, de oudste is 30.

Ze zitten vast omdat ze opriepen te gaan rellen of brand te stichten in Barendrecht, Hoogvliet, Schiedam en Vlaardingen.

Opruiing is een misdrijf en de politie is inmiddels al bij meerdere jongeren aan de deur geweest. Politie en OM deden vandaag een oproep aan ouders hun kinderen ’s avonds thuis te houden.

[ Voor 59% gewijzigd door Vorkie op 26-01-2021 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Vorkie schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:18:

[[URL=" twitterdeellink "]Embed[/URL]]
tnx ;) Heb zelf geen Twitter. Snap werkelijk niks van dat Twitter (wellicht ben ik met m'n 44 jr daar te oud voor :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="nl" dir="ltr">Eerste ruiten sneuvel door relschoppers in <a href="https://twitter.com/hashtag/DenHaag?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#DenHaag</a>. Auto's stoppen, relschoppers stappen uit, pakken hamers en beginnen direct aan hun vernielingen/plunderingen <a href="https://twitter.com/hashtag/avondklokrellen?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#avondklokrellen</a> <a href="https://t.co/J3hine0P1Z">pic.twitter.com/J3hine0P1Z</a></p>— Terreur & Crime Nieuws (@DreigingNL) <a href="https://twitter.com/DreigingNL/status/1354142276688162816?ref_src=twsrc%5Etfw">January 26, 2021</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
De tweet is al weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Ze krijgen met de auto de knuppels aangevoerd.
Mag toch hopen dat er heel veel, hele lange straffen gaan krijgen.
Maar zoals normaal met dit soort verschijnselen zal het gros van de daders er gewoon mee weg komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-10 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

_Bailey_ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:03:

[Afbeelding]
Op zich is dit niks anders dan de ME van de marechaussee. Niks spannenders verder. Sterker nog; amper inzet, dus ze krijgen nu mooi de tijd om te oefenen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 00:34

FreakNL

Well do ya punk?

Jeroenneman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:04:
[...]

Niet perse op jouw gericht maar dit is al de zoveelste post uit deze categorie;

Kunnen we misschien stoppen met alle supporters vergelijken met criminelen/hooligans? Er gaan (pre corona) wekelijks meer dan een miljoen mensen bij het voetbal kijken (amateur niveaus meegerekend) er gebeurt bijna nooit iets. Ja, ik voel me aangesproken. Ik ga (pre en hopelijk post corona) alle wedstrijden van mijn club (eredivisie), al 25 jaar. In die tijd is er 3/4 keer iets voorgevallen. Dat is niet noemenswaardig meer dan bij een festival of concert... Waar mensenmassa’s bij elkaar komen gebeurt weleens iets, ja. Maar laten we nou niet net doen of al die miljoenen mensen die bij het voetbal op de tribune zitten wekelijks de boel afbreken. Dat zijn echt de excessen.

Er stort ook weleens een vliegtuig neer maar dat betekent niet dat elk vliegtuig neerstort..

Dat gezegd hebbende; Die gasten die zich nu bij de politie aansluiten zijn niet helemaal fris, die lijken ook uit op een vechtpartijtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
https://www.omroepbrabant...ar-stuurt-nac-aanhang-weg
'Waarderen het sentiment'
De politie zegt dat de supporters niet zijn gevraagd om mee te helpen rellen te voorkomen. "Wij zijn op de hoogte van het initiatief. We waarderen dat ze steun willen betuigen. Het is een mooi sentiment en het wordt gewaardeerd. Maar het is niet meer dan dat."

De fanatieke aanhang van FC Den Bosch heeft de hesjes dan ook niet van de politie gekregen, waarmee ze inmiddels door de stad lopen. Daarbij voegt de woordvoerder van de politie toe dat de supporters wel worden geacht om negen uur weer uit de stad te verdwijnen. "De avondklok geldt voor iedereen. We gaan ervan uit dat ze dan ook weer gewoon naar huis gaan."
In Breda zijn de NAC-supporters om 8 uur dringend verzocht om naar huis te gaan:
NAC supporters in Breda naar huis gestuurd
In Breda werd de aanwezigheid van voetbalsupporters in de stad minder gewaardeerd. Zo'n 50 aanhangers van NAC werden ingesloten door de politie, die aanvankelijk niet wist wat ze met de supporters aan moesten. Later kwam van hogerhand het verzoek om toch te vertrekken. Dit tot onbegrip van sommige NAC-fans.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
En voor de duidelijkheid, dit gaan we dus niet doen:
-Ranten
-Uitlokken of woorden in de mond leggen
-Wijzen naar bepaalde bevolkingsgroepen
-Gruwelijke beelden
-Oproepen tot geweld vanuit welke motivering dan ook
-Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
-Whataboutisme
-Het reageren op overduidelijk slechte reacties
-Discussies over rassen/afkomst en IQ

Over het nut van de avondklok als maatregel en andere Corona maatregelen (op een serieuze manier): Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4