Het grote dakkapel (offertes) topic

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:33

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik ben er inmiddels achter wat de opbouw van het dak van WBB is bij hun dakkapellen

En die opbouw die ze gebruiken heeft de potentie om vocht problemen te geven
wat ze doen is tussen de balken in de fabriek pir spuiten en daarna aan de onderkant afwerken met een dampdichte folie in theorie werkt deze opbouw.

Er is alleen een kans op problemen in de toekomst: Op het moment dat er om welke reden dan ook toch vocht in de constructie komt, denk bv aan een lekkage, opgesloten vocht tijdens de bouw of een folie wat door geprikt wordt door bv een airco monteur. Dat vocht heeft geen weg meer naar buiten omdat zowel de bovenkant (dakbedekking) als de onderkant (dampdichte folie) is afgesloten het is dan slechts een kwestie van tijd dat het ook opgesloten hout aangetast kan worden.
Het kan dus goed gaan en er zijn geen regels dat dit zo niet mag, maar ik zou het toch afraden.Het is wat mij betreft een slechte oplossing. Een warmdak en dat eventueel dampopen naisoleren tussen de balken en een klimaatfolie is wat mij betreft de kwalitatieve oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:37

FreakNL

Well do ya punk?

Voor degenen die rolluiken overwegen en Domotica hebben;

Marktleider lijkt Somfy te zijn. Ik heb zelf Somfy RTS (was goedkoper dan Somfy IO) en had deze zo in Domoticz toegevoegd middels deze handleiding:

https://www.domoticz.com/wiki/RFXtrx433E

Je moet wel een RFXcomm hebben en Domoticz. Alhoewel het in HA vast ook zal werken.

Ik heb nu ook een schema gemaakt (in Domoticz) dat de rolluiken op de slaapkamer dicht gaan bij zonsondergang. Als ze al dicht zijn gebeurt er niks. Openen doe ik wel handmatig omdat dat elke dag anders is.

Verder heb ik inmiddels de rolluiken ook in HomeKit/homebridge geprakt. Ik kan ze nu zelfs op een bepaalde stand zetten middels de slider in HomeKit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgEmbvkLQx2tXgY922ejzv1gcFM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mEbe73x62zf2rhSMMpmzfA8k.png?f=fotoalbum_large

Benodigd software daarvoor:

https://homebridge.io/

https://www.npmjs.com/package/homebridge-blinds

Met de laatste link kun je blinds (of rolluiken) bedienen door er met HTTP tegenaan te lullen. Somfy RTS heeft natuurlijk geen HTTP maar als je ze eenmaal in Domoticz hebt kun je wel tegen Domoticz devices aanlullen met HTTP:

https://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_API/JSON_URL's

Door de timen hoe lang de rolluiken erover doen om van volledig dicht naar volledig open te gaan kun je de slider instellen. Is dus geen chirurgische precisie maar 25%/50%/75% is prima. Zeker uit volledige open- of dichtstand. Als je heen en weer gaat shufflen (dicht naar 25 naar 75 naar 60 naar 30 naar 20% bijvoorbeeld) wordt de precisie wel minder uiteindelijk maar dat doe je toch nooit. Het zal zich vooral beperken tot s ochtens ff halfopen en daarna bij uit bed stappen naar volledig open)

Omdat ik 2 motoren heb in 1 slaapkamer (en dus 2 devices in Domoticz om tegenaan te lullen) heb ik beide JSONs in 1 PHP gepropt en die PHP roep ik aan in de config van Homebridge-Blinds.

Uiteraard kan ik ook gewoon met Domoticz interfacen op mijn telefoon:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dIeiUrDOVDYr8UxT8Jbuh_XLKj0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vrtOGclEkJDxKeRnty4RFJqs.jpg?f=fotoalbum_large

Maar doe doe ik eigenlijk nooit want de Woning App (HomeKit) is net wat handiger en ondersteund ook Siri.. Dus ik kan nu ook zeggen “Hey Siri, zet de Rolluiken Slaapkamer op 50%”

Ik heb ook nog twee rolluiken op zolder, die zullen A en B worden maar op termijn wordt dat overloop en slaapkamer dus daar hoef ik mijn PHP groep-truc niet uit te halen en zullen het gewoon 2 devices zijn in Domoticz en dus ook in HomeKit. Verder ga ik wel gewoon de schakelaars ophangen. Gebruik zal 50/50 zijn schat ik in. Maar alleen al het feit dat de rolluiken bij zonsondergang dicht gaan (automatisch) is al super makkelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door FreakNL op 03-03-2023 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _kilian_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:52
Hier thuis alles met domme Somfy motoren laten uitrusten waar ik een Shelly 2.5 achter heb gehangen. Werkt hier ook perfect en heb volgens mij ook dezelfde functionaliteit als je beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
We hebben een offerte van een polyester dakkapel ontvangen die ong 1500 duurder is dan houtskelet prefab.
Met polyester hoef je je sowieso geen zorgen te maken over rottend hout door vocht en het gaat lang mee.
Hout is wel net wat goedkoper.
Hebben jullie nog voor en nadelen van polyester vs houtskelet bekleed met keralit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:53
twain4me schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:22:
Ik ben er inmiddels achter wat de opbouw van het dak van WBB is bij hun dakkapellen

wat ze doen is tussen de balken in de fabriek pir spuiten en daarna aan de onderkant afwerken met een dampdichte folie in theorie werkt deze opbouw.

Er is alleen een kans op problemen in de toekomst: Op het moment dat er om welke reden dan ook toch vocht in de constructie komt, denk bv aan een lekkage, opgesloten vocht tijdens de bouw of een folie wat door geprikt wordt door bv een airco monteur. Dat vocht heeft geen weg meer naar buiten omdat zowel de bovenkant (dakbedekking) als de onderkant (dampdichte folie) is afgesloten het is dan slechts een kwestie van tijd dat het ook opgesloten hout aangetast kan worden.
Het kan dus goed gaan en er zijn geen regels dat dit zo niet mag, maar ik zou het toch afraden.Het is wat mij betreft een slechte oplossing. Een warmdak en dat eventueel dampopen naisoleren tussen de balken en een klimaatfolie is wat mij betreft de kwalitatieve oplossing.
Is het dan mogelijk om de dampdichte folie aan de binnenkant te v.v. door klimaatfolie? Dan kan het vocht naar binnen weg (wat wel vervelend is maar ok dan heb je in ieder geval een heads-up).

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

FitTiv schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 11:07:
[...]

Is het dan mogelijk om de dampdichte folie aan de binnenkant te v.v. door klimaatfolie? Dan kan het vocht naar binnen weg (wat wel vervelend is maar ok dan heb je in ieder geval een heads-up).

***members only***
als ze een open structuur foam gebruiken zou dat denk ik kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 00:27

Rzaan

Altijd zoekende

Hier aan de overkant hebben ze een dakkapel laten plaatsen door hun aannemer.
Dus niks prefab, maar gewoon in het werk.
Zal eens vragen wat dat kostte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 00:08
Zegt niet alles hoor. Ik had hier ook een bouwer die het hier wilde maken ter plaatse. Die zei mij dat niemand de isolatie haalt die ze offreren. Maar anders kunnen ze niks plaatsen. Die doen ook vaak maar wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Rzaan schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:51:
Traditionele bouw. Niks mis mee en je kan ter plekke nog wat schuiven (paar CM hoger, iets smaller of breder etc). En je hebt beter zicht op hoe het opgebouwd is. Nadeel is dat je dak wat langer open ligt, alhoewel het snel kan gaan.

Ik kon niemand krijgen die het wilde doen anders was ik wellicht ook voor traditioneel gegaan.

Verschil in prijs weet ik niet…

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 04-03-2023 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Hier ook traditioneel gedaan. Voordeel was idd dat er ter plekke besloten kon worden om de dakkapel toch wat langer te maken dan in eerste instantie het idee was. Qua prijs maakte het trouwens verrassend weinig uit met pre-fab. Wel meerdere offertes opgevraagd, zat namelijk idioot veel verschil tussen (de een was ruim de helft duurder dan de rest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

FreakNL schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 19:05:
[...]

Traditionele bouw. Niks mis mee en je kan ter plekke nog wat schuiven (paar CM hoger, iets smaller of breder etc). En je hebt beter zicht op hoe het opgebouwd is. Nadeel is dat je dak wat langer open ligt, alhoewel het snel kan gaan.

Ik kon niemand krijgen die het wilde doen anders was ik wellicht ook voor traditioneel gegaan.

Verschil in prijs weet ik niet…
2 dagen was het helemaal dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:02

Aight!

'A toy robot...'

Rzaan schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:51:
Ja ik ben wel benieuwd wat een dakkapel kost, wij zijn er ook over aan het nadenken.

Circa 40m2 zolder in een jaren 30 woning, alleen kleine dakkapel voor. Achter zou dan ook mooi zijn en veel ruimte maar vooral licht schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Aight! schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 23:08:
[...]

Ja ik ben wel benieuwd wat een dakkapel kost, wij zijn er ook over aan het nadenken.

Circa 40m2 zolder in een jaren 30 woning, alleen kleine dakkapel voor. Achter zou dan ook mooi zijn en veel ruimte maar vooral licht schelen.
als het vooral om licht gaat ....

https://www.dakraampje.nl/velux-studio-3-in-1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aight!
  • Laatst online: 23:02

Aight!

'A toy robot...'

Wow dat is ook wel gaaf. Maar een dakkapel is ook gelijk meer m2. En ik dacht als we het toch gaan doen kunnen we het beter maar goed doen.

Uiteindelijk willen we een slaapkamer en badkamer er maken voor onszelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:27
@Aight! ter info, vorig jaar geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/DWB62M5B/Screenshot-20230305-074752-com-google-android-apps-docs.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/TL19hJ4G/Screenshot-20230305-074807-com-google-android-apps-docs.jpg

Kan het nergens terugvinden, maar dit is incl. rolluik met draadloze bediening (rekenen ze volgens mij standaard, verschillende kleuren ook zonder meerprijs). €750, verwerkt in de prijs idd.

Is wel ex €340 afvoer puin.

HR++ glas en
Binnenzijde 9mm Melamine, dampdoorlatende folie, balklaag, 100mm isolatie,
9mm Melamine, EPDM, RC waarde 4.5. Tegen meerprijs RC waarde te
verhogen naar 6.0.

Contact, offerte en plaatsing was iets van 3-4 maanden tijd.

[ Voor 41% gewijzigd door NeutraleTeun op 05-03-2023 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:07

_Apache_

For life.

.. Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door _Apache_ op 05-03-2023 08:45 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:07

_Apache_

For life.

Het inderdaad wel wat waard om even te checken of er zonnepanelen op kunnen, en zoja hoe de bevestiging dan het beste kan.
Hier liggen er aan de ene kant 3 zonnepanelen op, en op de andere kan 3 zonnecollectoren.
In principe ligt het allemaal los op, en is verzwaard met ballast.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Eindelijk de vergunning binnen van de gemeente. Of ik nog wel even 700,00 aan leges kosten aan ze wil betalen... Oh en heb je een kraan nodig? Kost je ook nog 200,00 voor de ontheffing }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Rev! schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:56:
Of ik nog wel even 700,00 aan leges kosten aan ze wil betalen...
Ben je nu verongelijkt dat jij leges moet betalen voor jouw vergunningsaanvraag?

ik weet uit betrouwbare bron dat leges zelde koste dekkend zijn bij kleine aanvragen. mede daarom zijn ze in verschillende gemeentes bezig om dakkapellen aan de voorkant ook vergunningsvrij te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Nee, alleen de hoogte daarvan. Standaard is 1.5% van je kosten hier. De rest is afkopen van afwijkingen.

Bepaalde gemeentes om ons heen zijn al vergunningsvrij, en in het nieuwe landelijke bouwbesluit wordt het volgens mij ook vergunningsvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Leges begrijp ik nog.
Die € 200 voor de kraan zijn absurd, want daar levert de gemeente niets voor.
Geen verkeersregelaar, geen borden, niks.
De 'kosten' die er al zijn worden gedragen door andere weggebruikers als ze 3 minuten moeten wachten af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20-04 08:41
We hebben een aantal offertes ontvangen voor de dakkapel waarin o.a. verschil zit qua tripple glas. We hebben een u-waarde van 0,9 en een 0,6; in hoeverre zou ik hierop de keuze moeten baseren?

Optie 1
- 150 x 250
- 0,6
- 7.810

Optie 2
- 120 x 300
- 0,9
- 8.275

Maten zijn helaas niet gelijk. Het betreft een zolder waarbij de dakkapel aan de achterzijde wat ouder dubbelglas heeft. Rest van het huis krijgt ook tripple glas en wordt flink verduurzaamd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Hoe zit het met de ventilatie? Triple glas icm een ventilatierooster lijkt me niet zinnig. Of komt er ook een centraal ventilatie systeem? Neem je ook een rolluik? Dat scheelt ook nog niets in de isolatie omdat de lucht aan de buitenkant van het raam dan warmer blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WongWong
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-03 22:37
Hi allen,

Wij willen een dakkapel laten plaatsen van bijna 9meter (8.7M om precies te zijn) en wij komen rond de 20K uit.

3 kozen 2x met 3 ramen waarvan 1 kiep en 1x 1 raam. De 2 grote raampartijen met schermen aan de buitenkant.

Mijn vraag is nu: wat kan ik verwachten qua kosten vwb afwerking? De platen laten plaatsen en het afwerken van vensterbank/knieschot.

Via via een timmerman mogen spreken die zegt het te gaan doen voor 7.5k. En dat is zonder de volledige afwerking van naden dichten van de platen en stucwerk. Is dat tegenwoordig de marktprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23:11
WongWong schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:31:
Hi allen,

Wij willen een dakkapel laten plaatsen van bijna 9meter (8.7M om precies te zijn) en wij komen rond de 20K uit.

3 kozen 2x met 3 ramen waarvan 1 kiep en 1x 1 raam. De 2 grote raampartijen met schermen aan de buitenkant.

Mijn vraag is nu: wat kan ik verwachten qua kosten vwb afwerking? De platen laten plaatsen en het afwerken van vensterbank/knieschot.

Via via een timmerman mogen spreken die zegt het te gaan doen voor 7.5k. En dat is zonder de volledige afwerking van naden dichten van de platen en stucwerk. Is dat tegenwoordig de marktprijs?
Dat vind ik echt heel duur... Dat moet goedkoper kunnen.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 16:21

Superbeagle

Always smile

@WongWong Pre-Corona en pre-oorlog schommelden de tarieven van dakkapellen rond de €1.500/m. Tegenwoordig zit je algauw rond de €2.000/m. Voor een dakkapel van 8,7m moet je dan denken rond de €17-18K. Vraag gewoon meerdere offertes en ga voor de beste prijs-kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levensgenieter
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 26-04-2023
Superbeagle schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:02:
@WongWong Pre-Corona en pre-oorlog schommelden de tarieven van dakkapellen rond de €1.500/m. Tegenwoordig zit je algauw rond de €2.000/m. Voor een dakkapel van 8,7m moet je dan denken rond de €17-18K. Vraag gewoon meerdere offertes en ga voor de beste prijs-kwaliteit verhouding.
Ik was even online aan het sneupen en kwam toevallig dit topic tegen. Rond de €2.000,- per meter? Op diverse websites staan vaak van die vaste bedragen van €4.000,- tot €8.000,-, ik heb zelfs een paar gezien van €1.000,- per meter.

Bedankt in ieder geval, zo hoef ik me geen hoedje te schrikken wanneer een offerte duurder uitvalt (2x duurder :P) dan ik in gedachten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb 28k betaald voor 2 kapellen van 4.20 breed. Daar zitten dan wel rolluiken bij en horren en een sleepdak. En afvoeren rommel en vergunningsaanvraag. Exclusief afwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Rev! schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:56:
Eindelijk de vergunning binnen van de gemeente. Of ik nog wel even 700,00 aan leges kosten aan ze wil betalen... Oh en heb je een kraan nodig? Kost je ook nog 200,00 voor de ontheffing }:|
Dat had ik hier niet, was slechts 200 euro en een kraan deden ze helemaal niet moeilijk over. Maar mijn gemeente doet sowieso niet zo moeilijk en ze gaan ook niet mee in de exorbitante WOZ stijgingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Voor een indicatie van prijzen kun je ook bv kijken bij https://prefabshopper.nl, dat ligt heel dicht bij de WBB offerte (ik weet niet precies wat de relatie tussen hen is).Die komen vaak in dit topic als een goedkope optie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WongWong
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-03 22:37
Thanks @Superbeagle en anderen!

Over de prijs van het dakkapel schrok ik voorheen wel, maar het is inderdaad de marktprijs geworden. Ik heb 4 offertes aangevraagd. 3 van de 4 hanteren ongeveer dezelfde prijs en eentje lag er ruim onder, maar wij hebben via via negatieve ervaringen te horen gekregen.

Wat mij wel verbaasde was de inschatting van kosten van de binnenafwerking. Die zit op 7.5k exclusief saucen en stucen van de de binnenkant. Dus enkel het verder isoleren, dichttimmeren van het dakkapel, stroomaanslutiing voor de schermen en het netjes afwerken/creeeren van de knieschotten en vensterbanken.

Of is dit óók inmiddels de markt-prijs geworden? Ik hoopte voor minder dan 3K alles netjes afgewerkt te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Mijn gevoel zegt dat dat zeker voor minder moet kunnen. Zeker voor 1 kapel.

Maar dat kan ik verder niet staven.

[ Voor 20% gewijzigd door FreakNL op 22-03-2023 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Wij krijgen in april een dakkapel maar ik ga in geen 7500 jaar dat betalen voor een afwerking. Maar wij hebben er maar 1 van 4 5 meter 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

FreakNL schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:49:
[...]

Dat had ik hier niet, was slechts 200 euro en een kraan deden ze helemaal niet moeilijk over. Maar mijn gemeente doet sowieso niet zo moeilijk en ze gaan ook niet mee in de exorbitante WOZ stijgingen.
Je moet ook helemaal niet tegen de gemeente zeggen dat je een kraan gaat gebruiken.
Er rijdt echt niemand rond van de gemeente die dat gaat checken (Ja, in het centrum van Amsterdam of Rotterdam, of de Oude Gracht in Utrecht)
En als ze het zien, doen ze niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Het lijkt me evident dat er een kraan aan te pas komt bij prefab. Dus niet melden is prima (heb ik ook niet gedaan) maar 1 en 1 is 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LupinIII
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04 15:31
Ben benieuwd wat jullie van dit aanbod vinden? :) Alvast dank.

EUR 9700 + EUR 425 vergunningskosten excl. gemeentelijke legees.

Partij komt uit Dronten en zegt qua prijs in het midden te zijn en qua kwaliteit aan de bovenkant.

KADER dakkapel – 2,2m breed x 1,75m hoog
- Meranti hardhouten kozijnen uitgevoerd in verdiept profiel, waarvan draai-/kiepramen met meerstandenbeslag
- Buitenzijde volledig voorzien van Trespa
- HR++ beglazing, voorzien van KOMO-keur en NEN 3569.
- Totale Hoge Rc waarde 4,7
- Lood rondom de dakkapel
- Hemelwater afvoer
- Bitume APP dakbedekking
- nieuw daksysteem, minder onderhoud (pir isolatie buitenzijde)
- wienersprosse met opplakroedes binnen/buiten
- Montage en eventuele kraan op locatie
- 10 jaar garantie op de dakkapel
- 15 jaar garantie op de dakconstructie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

LupinIII schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:39:

Partij komt uit Dronten en zegt qua prijs in het midden te zijn en qua kwaliteit aan de bovenkant.

- Meranti hardhouten kozijnen uitgevoerd in verdiept profiel, waarvan draai-/kiepramen met meerstandenbeslag
- Hemelwater afvoer
wat betekend die totale hoge RC waarde exact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LupinIII
twain4me schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:50:
[...]

ga ik eens navragen - mijn inschatting is de laagste RC waarde van de totale constructie. Dak moet volgens mij per nieuwe regelgeving 6,5 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:23
Klopt. Dak dient 6,3 te zijn.

Ben wel benieuwd hoe ze hun RC-waarden halen. 14cm pir aan de buitenzijde is dan noodzakelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

TwingyTwingy schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 23:02:
Klopt. Dak dient 6,3 te zijn.

Ben wel benieuwd hoe ze hun RC-waarden halen. 14cm pir aan de buitenzijde is dan noodzakelijk.
Detail maar Rc 6,3 haal je doorgaans met 13cm pir plus de rest van de constructie (dakbeschot). jij kijkt naar Rd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Ik dacht dat epdm langer mee gaat dan bitumen. Weet jij waarom dat bedrijf gaat voor bitumen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

_l_Arjan_l_ schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 08:47:
Ik dacht dat epdm langer mee gaat dan bitumen. Weet jij waarom dat bedrijf gaat voor bitumen?
Het is goedkoper. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Dat gaat dan lekker samen met de quote
“ Partij komt uit Dronten en zegt qua prijs in het midden te zijn en qua kwaliteit aan de bovenkant”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:51
Na meerdere partijen gesproken te hebben, is uiteindelijk onze order geplaatst bij Dakkapel.nl. Tot nu toe is de service echt top. Denken goed mee, kwamen bij het inmeetmoment van onze nieuwbouwwoning langs om zelf na te meten, hebben 2x achteraf probleemloos de order kunnen wijzigen omdat onze wensen veranderden en antwoorden binnen een dag. Ik ben benieuwd naar de uiteindelijke dakkapel en kwaliteit van de plaatsing, maar hun sales en werkvoorbereiding is in ieder geval iets om aan te prijzen (onze ervaring).

Betreft een dakkapel 8,8 x 1,65, trespa, triple glas, vergunning, afvoer afval, geen roosters of zonwering. €15,5k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
Members only:

[ Voor 66% gewijzigd door FitTiv op 28-03-2023 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwingyTwingy
Niet conform opdracht leveren is niet conform opdracht betalen. De betaling is bij dit soort 'massa' firma's de stok achter de deur. 500 euro inhouden is ten opzichte van het totaal redelijk (zelfs nog wat aan de lage kant). Laat je niet overrulen door een monteur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
TwingyTwingy schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:21:
[...]

Niet conform opdracht leveren is niet conform opdracht betalen. De betaling is bij dit soort 'massa' firma's de stok achter de deur. 500 euro inhouden is ten opzichte van het totaal redelijk (zelfs nog wat aan de lage kant). Laat je niet overrulen door een monteur!
Maken we dr 700 van ;) 10% van het resterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
LupinIII schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:39:

- Hemelwater afvoer
Zou kijken of je niet kunststof kozijnen kan krijgen, of je moet een schilder elke 5 jaar ~1000 willen betalen om die dingen weer opnieuw te schilderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Laatst online: 29-04 09:59
9/10 dat je met condens in je glas gaat zitten en je isolerend gas ook weg is. Nieuw glas vragen is de enige optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door FitTiv op 28-03-2023 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
Heel verstandig en goed gehandeld! Ben benieuwd hoe de kapel voor de rest geworden is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:28
Kan vanuit het verleden wel beamen dat WBB goeie opvolging heeft voor gebreken, tijdens plaatsing waren de geleiders voor de rolluiken ontbrekend, binnen week verholpen, maar goed dat is ruim 12 jaar geleden, dus het kan zijn dat ze nu anders werken. Btw woonachtig bij Utrecht, dus niet voor hun om de hoek inderdaad >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Rzaan schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:49:
[...]

Je moet ook helemaal niet tegen de gemeente zeggen dat je een kraan gaat gebruiken.
Er rijdt echt niemand rond van de gemeente die dat gaat checken (Ja, in het centrum van Amsterdam of Rotterdam, of de Oude Gracht in Utrecht)
En als ze het zien, doen ze niks.
Ligt wel aan de situatie;) als jij een doorgaande weg bezet hout en bv een buschauffeur maakt melding dan kan de gemeente er zo zijn hoor. Spreek uit ervaring.

Maar dan is de kans natuurlijk groot dat de dakkapel er al op zit.

Maar in t ergste geval zit ie dat niet, mag je niet verder en heb je een gat in je dak tot de vergunning rond is.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Makrolon schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:05:
[...]

Ligt wel aan de situatie;) als jij een doorgaande weg bezet hout en bv een buschauffeur maakt melding dan kan de gemeente er zo zijn hoor. Spreek uit ervaring.

Maar dan is de kans natuurlijk groot dat de dakkapel er al op zit.

Maar in t ergste geval zit ie dat niet, mag je niet verder en heb je een gat in je dak tot de vergunning rond is.
Je moet inderdaad geen belangrijke doorgaande weg totaal gaan blokkeren.
Maar als je zelf met een oranje hesje samen met je partner effe het verkeer gaat regelen, zijn mensen erg meegaand.

Soep wordt zelden zo heet gegeten als ie wordt opgediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Rzaan schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:07:
[...]

Je moet inderdaad geen belangrijke doorgaande weg totaal gaan blokkeren.
Maar als je zelf met een oranje hesje samen met je partner effe het verkeer gaat regelen, zijn mensen erg meegaand.

Soep wordt zelden zo heet gegeten als ie wordt opgediend.
Als er een ongeluk gebeurd omdat niet opgeleide mensen het verkeer aan t regelen waren, dan is zon gemeente ambtenaar die is wezen kijken misschien wel verantwoordelijk. Dus ik denk dat die wat dit betreft erg aan regels vast houden ;)

Was bij mij toen ook, ik mocht niet verder tenzij er officiële verkeersregelaars kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LupinIII
Heeft er iemand ervaring met BM-daktechniek uit Harderwijk?

Zij zitten EUR 2425 lager dan de Jong dakkapel: EUR 7700 voor 2,2 x 1,75 kader dakkapel met hardhout kozijn en WBP multiplex boeidelen en zijwangen en vergunningsaanvraag.
Wellicht dus nog lager met Trespa zijwangen en boeideel.

Larenstein uit Bilthoven zit er niet gek veel boven met EUR 8400 incl. vergunningsaanvraag.
Inderdaad goedkoper - zie dat partijen dit vaker aanbieden om de prijs laag te houden (lees: te doen lijken ;) )
twain4me schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:50:
[...]

de laagste RC waarde van de constructie zoals ik al vermoedde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcrlO3bNY4syIi5hncX87Hg-opU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/orcpMR17V1XmICRTnMhVFPIy.png?f=fotoalbum_large
Rev! schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:33:
[...]

Zou kijken of je niet kunststof kozijnen kan krijgen, of je moet een schilder elke 5 jaar ~1000 willen betalen om die dingen weer opnieuw te schilderen.
Wij willen hout voor de kozijnen, omdat de rest van het huis ook hardhout kozijnen heeft.
Zit nog wel te kijken naar boeideel en zijwangen in Trespa als het in de juiste RAL kleur kan.

[ Voor 30% gewijzigd door LupinIII op 29-03-2023 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
LupinIII schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:36:
Heeft er iemand ervaring met BM-daktechniek uit Harderwijk?

Zij zitten EUR 2425 lager dan de Jong dakkapel: EUR 7700 voor 2,2 x 1,75 kader dakkapel met hardhout kozijn en WBP multiplex boeidelen en zijwangen en vergunningsaanvraag.
Wellicht dus nog lager met Trespa zijwangen en boeideel.

Larenstein uit Bilthoven zit er niet gek veel boven met EUR 8400 incl. vergunningsaanvraag.

[...]

Inderdaad goedkoper - zie dat partijen dit vaker aanbieden om de prijs laag te houden (lees: te doen lijken ;) )
[...]

de laagste RC waarde van de constructie zoals ik al vermoedde.

[Afbeelding]
[...]

Wij willen hout voor de kozijnen, omdat de rest van het huis ook hardhout kozijnen heeft.
Zit nog wel te kijken naar boeideel en zijwangen in Trespa als het in de juiste RAL kleur kan.
Onze vorige dakkapel kwam daar vandaan. Prima ervaring, al is dat een goede 5-6 jaar geleden. Qua installatie was dat een prefab en monteurs met de welbekende purbus. In de folder en op de offerte stond RC6, op de afgekende bon RC3.5 kwam ik laatst achter toen we gingen zoeken voor een nieuwe dakkapel en het bedrijf was vergeten. Vond het er altijd al vrij warm in zomer en koud in winter voor RC6 :+ offertetraject etc ging toen erg netjes en vlot kan ik me herinneren, iit Hollandia (destijds, YMMV)

Kunststof met een folie geen optie? Zie je toch niet vanaf de straat (naja, je moet dan goed kijken)

[ Voor 3% gewijzigd door FitTiv op 29-03-2023 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
FitTiv schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:02:
[...]

Onze vorige dakkapel kwam daar vandaan. Prima ervaring, al is dat een goede 5-6 jaar geleden. Qua installatie was dat een prefab en monteurs met de welbekende purbus. In de folder en op de offerte stond RC6, op de afgekende bon RC3.5 kwam ik laatst achter toen we gingen zoeken voor een nieuwe dakkapel en het bedrijf was vergeten. Vond het er altijd al vrij warm in zomer en koud in winter voor RC6 :+ offertetraject etc ging toen erg netjes en vlot kan ik me herinneren, iit Hollandia (destijds, YMMV)

Kunststof met een folie geen optie? Zie je toch niet vanaf de straat (naja, je moet dan goed kijken)
Blijft een schimmig wereldje die dakkapellen branche. Hoe vaak dit voorbeeld met de RC-waarden niet wordt uitgehaald. Het is gewoon keiharde misleiding en alle reden om vergoeding te eisen. Dit is het 'nieuwe' kilometerteller terugdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
TwingyTwingy schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:08:
[...]

Blijft een schimmig wereldje die dakkapellen branche. Hoe vaak dit voorbeeld met de RC-waarden niet wordt uitgehaald. Het is gewoon keiharde misleiding en alle reden om vergoeding te eisen. Dit is het 'nieuwe' kilometerteller terugdraaien.
Alvast een voorproefje op WBB.
11cm pur in de zijwangen volgens de verkoper.

Toch gek dat de gehele zijwang incl buitenste waterdichte plaat 10cm is dan :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FitTiv
Members only:

[ Voor 65% gewijzigd door FitTiv op 10-06-2023 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LupinIII
FitTiv schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:02:
[...]

Dank voor het delen - tot nu toe prettig gesprek gehad en wordt vervolgd.
Waarom ben je niet nogmaals voor BM-daktechniek gegaan als ik vragen mag?

Wellicht gaan we voor glad kunststof als we RAL 7022 kunnen krijgen of gewoon simpel wit doen.

Trespa (type Izeon) heeft RAL 7022, en heb dat nu in aanvraag. Ben benieuwd wat het verschil ook is in kwaliteit met de standaard kleuren (type Meteon).

Hoop dat ze het snel en netjes voor je oplossen bij WBB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
LupinIII schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:32:
[...]

Dank voor het delen - tot nu toe prettig gesprek gehad en wordt vervolgd.
Waarom ben je niet nogmaals voor BM-daktechniek gegaan als ik vragen mag?

Wellicht gaan we voor glad kunststof als we RAL 7022 kunnen krijgen of gewoon simpel wit doen.

Trespa (type Izeon) heeft RAL 7022, en heb dat nu in aanvraag. Ben benieuwd wat het verschil ook is in kwaliteit met de standaard kleuren (type Meteon).

Hoop dat ze het snel en netjes voor je oplossen bij WBB!
Ik heb ze benaderd maar ze leveren niet waar ik nu ben gaan wonen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:56
twain4me schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:22:

Dan heb je inderdaad kans op zoiets: Verrot dak in nieuwbouw huis na 7 jaar, ernstig gebrek? ;(

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ik heb er totaal geen verstand van, dus ik spreek gewoon vanaf mijn eigen logica.

Maar is dat niet te lossen door een gaatje in het plafond te maken in de onderkant? Zodat het vocht eruit kan of krijg je dan weer andere problemen?

Wat voor kranen zijn er bij jullie gebruikt? Ze gaven zelf een gigantische kraan op(22 meter, stempelbasis 7,8b) waardoor hier de hele weg dicht moest als referentie, wat in principe geen optie is. Nu met ze eruit gekomen dat wel een kleinere kraan gaan gebruiken waardoor er wel een rijstrook over blijft. Geen garantie dat ze daarmee ook daadwerkelijk aankomen, maar ik heb dat zwart op wit zodat ik het kan gebruiken voor de ontheffingsaanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
Rev! schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 15:42:
Ik heb er totaal geen verstand van, dus ik spreek gewoon vanaf mijn eigen logica.

Maar is dat niet te lossen door een gaatje in het plafond te maken in de onderkant? Zodat het vocht eruit kan of krijg je dan weer andere problemen?

Wat voor kranen zijn er bij jullie gebruikt? Ze gaven zelf een gigantische kraan op(22 meter, stempelbasis 7,8b) waardoor hier de hele weg dicht moest als referentie, wat in principe geen optie is. Nu met ze eruit gekomen dat wel een kleinere kraan gaan gebruiken waardoor er wel een rijstrook over blijft. Geen garantie dat ze daarmee ook daadwerkelijk aankomen, maar ik heb dat zwart op wit zodat ik het kan gebruiken voor de ontheffingsaanvraag.
Dan krijg je denk ik juist vocht van je huis in de constructie? Alhoewel ze er hier plenty doorheen geboord hebben :F moet ik nog afdichten.

Kraan hier was een Fassi F1150 van Immerzeel, 18m kraan opgegeven hier bij tussenwoning, plaatsing aan achterkant, met voortuin van ca 5m en dan straat. Ding was groot zat. Heb je ook WBB kapel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Niet online
Wij zijn ons aan het orienteren voor een dakkapel. Zag hier ZWN-daktechniek nog niet voorbij komen. Maar wellicht dat iemand er toch al eens een offerte of zelfs een dakkapel heeft laten plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:21
@FitTiv

Als ik dit had gezien had ik ze terug laten komen.
Wie verzint het om dit zo op te leveren?
De oude balk helemaal weghalen was blijkbaar teveel moeite.
Maar ook de nieuwe balk gewoon de goede lengte geven ook.
dus broddelen ze het maar aan elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yb61gUEzn0Hb4YjkrEKMhLbO_v0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/39FuKBEyTrf92YD72kVQx4oa.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-05 14:42

Jorissie87

No diggity

Ik ben ook in het traject beland waarin ik offertes voor een dakkapel aan de voorzijde van mijn woning aan het aanvragen ben. We hebben een vergunning voor 3 meter breed en 175 cm hoog. Ik heb wat research gedaan en bij 4 bedrijven met relatief goede reviews een offerte aangevraagd. Ik ben vooral verbaasd over hoeveel de prijzen onderling verschillen;

Bedrijf 1: Zegt eerlijk het komende jaar helemaal vol te zitten en adviseert om elders te kijken
Bedrijf 2 (lokaal): Kosten 10.400 met plaatsing in juli dit jaar
Bedrijf 3: De Ruiter Dakkapellen: Kosten 9200. Denken goed mee (met de offerte destijds) en sturen een uitgebreide offerte.
Bedrijf 4: Dakkapeldirect: Kosten 7700. Kreeg heel snel de offerte maar was wel vrij beknopt.

Op het eerste oog lijkt het alsof het product en materiaal redelijk gelijk is. Ik zal ze later iets beter naspitten. Omdat er 2500+ euro verschil tussen de goedkoopste en duurste zit, overweeg ik aditionele offertes op te vragen. Misschien via een vergelijker. Zijn er mensen die nog suggesties/tips hebben voor deze fase van het traject? Eventuele aanbevelingen zijn ook welkom!

@Rzaan Ik zag dat jij een dakkapel door Dakkapeldirect hebt laten plaatsen. Kun je hen aanbevelen? Ze komen bij mijn kleine offerteronde als goedkoopste uit de bus.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

@Jorissie87 Komt die lokale partij ook een prefab dakkapel plaatsen of in het werk bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Ik zou ook aangeven dat de dakkapel klaar moet zijn om eventueel zonnepanelen te kunnen dragen. Dat vereist vaak wat meer werk en materiaal maar doe je later niet meer. En als je ze niet neerlegt is het die paar extra balken en zo wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Rev! schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 15:42:
I

Bij mij stond een kraan die 52 meter omhoog kon tillen 🤣. Iets van brede stoep, diepe voortuin en plaatsing aan achterkant woning. Verkeer kon er nog langs. Geen ontheffing of vergunning gevraagd. Verwees ze naar de dakkapelboys. Had speciaal pp's voor de deur vrijgehouden waardoor verkeer er langs kon. Stonden uiteindelijk uur of 2 in de straat omdat toen ze al kwamen er nog geen mm dak was gezaagd. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Jorissie87 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:24:

@Rzaan Ik zag dat jij een dakkapel door Dakkapeldirect hebt laten plaatsen. Kun je hen aanbevelen? Ze komen bij mijn kleine offerteronde als goedkoopste uit de bus.
Zover ik het kan beoordelen, is het een prima partij.
Wel alles goed controleren (maar dat geldt voor elke club, denk ik)
Ook bij de installatie aanwezig zijn, want bij mij wilde ze hem iets anders plaatsen dan als ik wilde.
dus dat kon ik ter plekke corrigeren.

Ook goed letten op welke isolatie ze gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-05 14:42

Jorissie87

No diggity

Superbeagle schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:30:
@Jorissie87 Komt die lokale partij ook een prefab dakkapel plaatsen of in het werk bouwen?
Het is een bedrijfje die vooral kozijnen plaatst maar ook met regelmaat een dakkapel plaatst. Die wordt vooraf in de bouwplaats gemaakt en dan op het huis gemonteerd.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haltec
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:43
LordBusiness schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:17:
Wij zijn ons aan het orienteren voor een dakkapel. Zag hier ZWN-daktechniek nog niet voorbij komen. Maar wellicht dat iemand er toch al eens een offerte of zelfs een dakkapel heeft laten plaatsen?
hier wordt binnenkort een dakkapel geplaatst door ZWN. ben ook bij ze op bezoek geweest en zag er allemaal prima uit. Uiteindelijk ging het bij ons tussen ZWN en de Ruijter. Na bezoek aan de Ruiter en het gesprek was onze keus wel duidelijk. ZWN werkt binnen alles netjes af (niet stuccen) en bij de Ruiter was dat allemaal heel beperkt en moest je het maar zelf regelen/aftimmeren. Mooiste was de de opmerking dat ik sommige dingen beter zelf kon weghalen...want ja, onze jongens gaan hard tekeer en dan kan er wel is wat kapot gaan... Nadeel van ZWN kan wel zijn dat hun werkgebied beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Niet online
haltec schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:08:
[...]

hier wordt binnenkort een dakkapel geplaatst door ZWN. ben ook bij ze op bezoek geweest en zag er allemaal prima uit. Uiteindelijk ging het bij ons tussen ZWN en de Ruijter. Na bezoek aan de Ruiter en het gesprek was onze keus wel duidelijk. ZWN werkt binnen alles netjes af (niet stuccen) en bij de Ruiter was dat allemaal heel beperkt en moest je het maar zelf regelen/aftimmeren. Mooiste was de de opmerking dat ik sommige dingen beter zelf kon weghalen...want ja, onze jongens gaan hard tekeer en dan kan er wel is wat kapot gaan... Nadeel van ZWN kan wel zijn dat hun werkgebied beperkt is.
Goed om te horen. Ben benieuwd naar je ervaringen straks. Qua materiaal, RC-waarde en prijs wel vergelijkbaar? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haltec
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:43
LordBusiness schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 11:14:
[...]
Goed om te horen. Ben benieuwd naar je ervaringen straks. Qua materiaal, RC-waarde en prijs wel vergelijkbaar? :)
Ik zal mijn ervaringen delen als ze geweest zijn. Offertes waren redelijk vergelijkbaar, de Ruiter was iets scherper geprijsd maar de afwerking was ook minder of van binnen eigenlijk geen afwerking. ZWN kun je kiezen tussen Trespa of Keralit. De Ruiter gebruikt iets wat nog beter is maar kon niet melden wat het was. Op zich zag het er prima uit bij de Ruiter hoor maar op een aantal dingen kreeg ik een slecht gevoel over hoe ze werken...het is gewoon een fabriek die er tientallen per week doen in plaats van 1 per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-04 11:04
Zijn er naast knipping nog andere leveranciers die een dakkapel aanbieden met een RC waarde van 10?

Ook geen onduidelijke combinatie van een koud en warm dak of opgesloten lucht als isolatie berekenen maar gewoon dik 20 cm pir op het platte dak gooien en ook de zijpanelen naar RC 6 of hoger knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

marz01 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:19:
Zijn er naast knipping nog andere leveranciers die een dakkapel aanbieden met een RC waarde van 10?

Ook geen onduidelijke combinatie van een koud en warm dak of opgesloten lucht als isolatie berekenen maar gewoon dik 20 cm pir op het platte dak gooien en ook de zijpanelen naar RC 6 of hoger knallen.
ja, elke aannemer, kwestie van je opdrachtomschrijving juist formuleren
overegens heb je dan een behoorlijk dakpakket en dan moet je een rand boven het kozijn maken om binnen de maximum maten van het boeiboard te blijven en tegelijk een fatsoenlijke dakopstand te hebben. dat is de reden dat er vaak wordt gekozen voor een veder prima en totaal niet onduidelijke opbouw van een warmdak met ook isolatie binnen. Maar RC 10 is een niche markt, dat zal je als product niet snel vinden bij de prijsvechters.

[ Voor 5% gewijzigd door twain4me op 07-05-2023 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Over drie weken komt Wbb ook hier. Ben heel benieuwd! Mede nav dit topic ben ik bij ze uitgekomen. Waren verreweg het goedkoopste en dachten goed mee. Redelijk snelle plaatsing ook. Scheelde veel geld met plaatselijke dakkapel bedrijf en onze aannemer en met klok dakkapellen.
Ik hoop dat ze het netjes maken en ben erg benieuwd hoe het eruit ziet. het is toch altijd even afwachten wat voor vlees je in de kuip hebt.

Ik wil ze ook 2 of 3 pallets laten hijsen met alle gips en balken voor de verbouwing. Benieuwd hoe dat gaat

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
Waypoint schreef op zondag 7 mei 2023 @ 19:54:

Ik wil ze ook 2 of 3 pallets laten hijsen met alle gips en balken voor de verbouwing. Benieuwd hoe dat gaat

***members only***
Kraanbestuurder bakkie en een koekje aanbieden dan doet die dat wel denk ik hoor. Vaak is de kraan er toch eerder dan dat al het puin in de zakken zit etc en kunnen ze eea alvast optuigen.
Hier werd ook goed meegedacht met wat ander afval dat ik nog had.
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door FitTiv op 07-05-2023 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

FitTiv schreef op zondag 7 mei 2023 @ 21:48:
[...]

Kraanbestuurder bakkie en een koekje aanbieden dan doet die dat wel denk ik hoor. Vaak is de kraan er toch eerder dan dat al het puin in de zakken zit etc en kunnen ze eea alvast optuigen.
Hier werd ook goed meegedacht met wat ander afval dat ik nog had.

***members only***
Top om te horen!
Ik heb gezegd zelf het afval af te voeren.
Hijsen ze sowieso het afval naar beneden ? Heb je nog tips ? (Bijv zelf 2/3 bigbags te kopen voor het zaaghout ed of nemen ze die zelf mee )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-05 09:38
Heel slim om bij plaatsen dakkapel ook meteen verbouw materialen te laten hijsen. Ik heb ze een paar pellets gasbeton stenen laten leveren, en die hebben ze indertijd naar binnen gehesen. Op die manier was het voor ons beide leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
Waypoint schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:12:
[...]

Top om te horen!
Ik heb gezegd zelf het afval af te voeren.
Hijsen ze sowieso het afval naar beneden ? Heb je nog tips ? (Bijv zelf 2/3 bigbags te kopen voor het zaaghout ed of nemen ze die zelf mee )?
Bigbags etc zetten ze gewoon vol beneden voor je neer. Zelfs op je aanhanger als de kraan zo ver reikt :)
Ze nemen die zelf mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Zou dat wel even checken voordat je op zolder met een paar big bags zit die je dan kan leeghalen 🤣

[ Voor 20% gewijzigd door Davidrrr op 08-05-2023 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkshandig
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 11-05-2023
Hoi, nieuw op Tweakers. Ik heb wat vragen waarvoor ik up-to-date antwoorden nodig heb.

Ik wil een ‘standaard’ dakkapel plaatsen, 300cm, 1 openslaand raam & 1 vast raam, volledig kunststof, rolluiken en/of zonwering.

Wat is een schappelijke prijsrange die jullie zouden noemen, sommige offertes krijg ik 7500 terug en de ander is al gauw 11000 ex. afwerking.

Graag hoor ik aanraders qua bedrijven, omgeving Dordrecht/ Rotterdam en liefst met een levering van max 6-10 weken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FitTiv
Ik zou zeggen lees het topic even door dan vind je de usual suspects snel genoeg. Er staan verschillende bedrijven en prijscalculators genoemd. Enige zelf inzet wordt hierbij wel verwacht.

[ Voor 39% gewijzigd door FitTiv op 11-05-2023 09:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Zojuist de dakdekker op het dak gehad voor het maken van toe- en afvoer WTW.
Hij had vele maanden geleden het dak dicht gemaakt na het verwijderen van de schoorsteen.
Toen zat er nog geen dakkapel op.
Hij liep over de dakkapel en sprak zijn waardering uit.
Hij gaf aan dat deze er uitzonderlijk goed uitzag en ook goed was aangesloten.
Hoogst zelden dat het er zo goed uitzag, zei hij.
Hij ziet veel gepruts en slecht geïnstalleerde pre-fabs.
Was ik wel blij om, want zelf kijk je wel, maar je weet soms maar half waar je op moet letten.

Gemaak in Polen, maar geoffreerd, ingemeten, gekocht en geplaatst door DakkapelDirect uit Nijmegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneepie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-05 11:13
Handig topic!

Wij willen ook een dakkapel van 3 meter laten plaatsen, voorzieningen zijn hier door de aannemer al voor aangebracht. Echter mijn buurman heeft direct via de aannemer een dakkapel afgenomen hoge ramen 1,8m breed. Echter begint het raam ongeveer vanaf 1,6meter. Dat zou betekenen dat wanneer je er een bureau voor wilt zetten dat je niet eens naar buiten kan kijken. Ik lees hier maar weinig over, kan alleen op de site van hollandiadakkapellen vinden dat zij in staat zijn de constructie van de knieschotten dusdanig aan te passen dat het dakkapel lager komt, iemand hier ervaring mee?

Daarnaast zit ik een beetje met de prijs in mijn maag, toch nu offertes aanvragen en zo spoedig mogelijk laten zetten of misschien nog even wachten totdat de markt wat afkoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Op 1,6 meter hoog? Dat schiet weinig op. Bij ons zijn de gordingen boven verwijderd en opnieuw hoger geplaatst met een stevige constructie zo te zien. De onderste gording bij ons zat rond de 1 meter en iets daarboven begint het raam, die gording is niet aangepast. Is ook al niet laag trouwens. Is het niet 1,6 meter vanaf de vloer en dan schuin omhoog gemeten?

[ Voor 4% gewijzigd door Davidrrr op 24-05-2023 11:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

@FitTiv nog bedankt voor de tips.

Dakkapel en dakraam zijn gisteren geplaatst door WBB. Erg tevreden, ziet er super uit. Jongens waren erg vriendelijk en het kraanbedrijf kwam uit de buurt. Kwam een goede 40(?) tons kraan. Heeft mooi het afval eruit gehesen en ook mijn gips en balken weer naar zolder.

Ergens eind dit jaar maar eens de zolder oppakken. Ga nu eerst buiten aan de gang (schilderwerk ed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agitri
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-03 21:53
Voel me een beetje dom om het te vragen.

Worden offertes ook vergeleken tegen de materialen en de uren indien je het zelf doet? (natuurlijk niet het idee van offertes opvragen)

Ik lees namelijk behoorlijk wat prijzen in dit topic en zie dat er voor een simpele dakkapel van 2 ramen approx. 1,5m breed al gauw 6k+ word gevraagd. Als ik daarna kijk wat er opgeleverd word dan schrik ik toch wel van wat er toegepast word qua materiaal.

In een snelle greep zie ik qua gebruik:
- 2-4 gordingen
- 4-8 regels
- 2 x osb / underlayment
- 8m2 isolatie
- 2x trespa plaat / keralit
- 3-5 m2 bitumen onderlaag
- 3-5 m2 bitumen bovenlaag
- hout / kunstof kozijn
+ nog wat afwerkings materiaal.

Als ik dan zo ga kijken wat er aan materiaal in zit is dat amper 2000 euro, natuurlijk mag iedereen wat verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
agitri schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:15:

Worden offertes ook vergeleken tegen de materialen en de uren indien je het zelf doet? (natuurlijk niet het idee van offertes opvragen)

Ik lees namelijk behoorlijk wat prijzen in dit topic en zie dat er voor een simpele dakkapel van 2 ramen approx. 1,5m breed al gauw 6k+ word gevraagd. Als ik daarna kijk wat er opgeleverd word dan schrik ik toch wel van wat er toegepast word qua materiaal.

- 2-4 gordingen
- 4-8 regels
- 2 x osb / underlayment
- 8m2 isolatie
- hout / kunstof kozijn

Als ik dan zo ga kijken wat er aan materiaal in zit is dat amper 2000 euro, natuurlijk mag iedereen wat verdienen.
Tsja, het is idd een trieste constatering als je weet wat ze op de montage pakken. Maar ja, hem er zelf op timmeren is voor veel mensen ook niet haalbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
agitri schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:15:

- 2-4 gordingen
- 4-8 regels
- 2 x osb / underlayment
- 8m2 isolatie
- hout / kunstof kozijn

Nou wat let je om een dakkapellen-boer op te starten. Je weet je winstmarge!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:33
TwingyTwingy schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:23:
[...]

Tsja, het is idd een trieste constatering als je weet wat ze op de montage pakken. Maar ja, hem er zelf op timmeren is voor veel mensen ook niet haalbaar ;)
Beetje kromme vergelijking.. Chips kosten ook maar centen, maar een laptop kost 500 euro? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agitri
mierenfokker schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:41:
[...]

Nou wat let je om een dakkapellen-boer op te starten. Je weet je winstmarge!!
Ik begrijp je sarcasme, maar wat ik ermee wil zeggen is, hoe hoog moet het bedrag zijn voordat mensen achter hun oren krabben om toch zelf maar eens de handjes uit de mouwen te steken.

Ps. heb het druk genoeg met m'n eigen werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agitri
ID-College schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:59:
[...]

Beetje kromme vergelijking.. Chips kosten ook maar centen, maar een laptop kost 500 euro? :o
Nou vind ik niet, iedereen kan zagen en schroeven aandraaien, maar niet iedereen heeft een chip fabriek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

agitri schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:04:
[...]

Ik begrijp je sarcasme, maar wat ik ermee wil zeggen is, hoe hoog moet het bedrag zijn voordat mensen achter hun oren krabben om toch zelf maar eens de handjes uit de mouwen te steken.
ik doe het zelf, bedragen die ze vragen voor 2 dakkapellen van ~ 9 meter passen niet in het budget :P maargoed ik heb de kennis de kunde en daarnaast valbeveiligingen steiger etc. de drempel is echt wel wat hoger dan alleen een weekendje de handen uit de mouwen willen steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

agitri schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:05:
[...]

Nou vind ik niet, iedereen kan zagen en schroeven aandraaien, maar niet iedereen heeft een chip fabriek :)
Als dat waar zou zijn, hoe verklaar je dan een programma zoals ‘Help, mijn man is een klusser’?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
agitri schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:04:
[...]

Ps. heb het druk genoeg met m'n eigen werk :)
Klusjesman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:33
agitri schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:05:
[...]

Chipfabriek? De spullen voor je dakkapel koop je toch online/in de winkel (of ga jij je eigen glaswol draaien en hout groeien)? Dan kan je de chips ook online/in de winkel kopen en assembleren?
Iedereen weet dat een artikel/service veelal bestaat uit 50% productprijs en 50% arbeid/marge.

Als je zo rekent zou ik lekker alles zelf doen. Sterker nog: dan zou ik je eigen hout gaan groeien want dan ben je nog goedkoper uit :o
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste