Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht en met andere bewoners zijn wij van plan gezamenlijk een dakkapel af te nemen. Klaassen is de partij waar uiteindelijk op uitgekomen is en om die reden heb ik met veel interesse de posts van o.a. @
moca007 en de reacties van @
TwingyTwingy gelezen.
In onze offerte staat het volgende (zelfde als bij @
moca007):
Dakbeschot (Rc-6.3) (van binnen naar buiten): 18 mm spanoplaat V313 (vochtwerend), damp-dichte folie, IKO Enertherm® Alu 140 mm.
Als ik het goed begrijp:
a) Wat in de offerte staat is een prima dakbeschot, hoort de isolatiewaarde te behalen en heeft geen potentieel vochtprobleem.
b) Wat wordt uitgevoerd (of in ieder geval bij @
moca007) is minder omdat de PIR (gedeeltelijk) tussen het dakbeschot is geplaatst in plaats van op het dakbeschot (aan de buitenkant).
c) Om die reden is een dakkapel die op deze wijze wordt geplaatst niet conform de offerte, omdat ze niet IKO 140mm plaatsen maar IKO 120mm (op het dakbeschot) en dan IKO 40mm (tussen het dakbeschot)?
d) Het voornaamste probleem met de plaatsing is dat er potentiele vochtproblemen ontstaan omdat het vocht op deze manier niet weg kan.
Vragen:
1) @
moca007 hoe is dit uiteindelijk bij jou afgelopen?
2) Begrijp ik goed dat door het correct plaatsen van de IKO 140mm het dak van de dakkapel dikker wordt, of anders gezegd, dat de ruimte binnen 40mm lager wordt?
3) @
TwingyTwingy / de rest: Hoe kunnen we dit het beste helder communiceren naar Klaassen dat wij willen dat ze het plaatsen volgens de offerte en dus niet 120mm + 40mm? Het is natuurlijk het makkelijkste om hier nu heldere afspraken over te maken, als het eenmaal geplaatst is wordt dat moeilijker..
EDIT: 120mm in plaats van 100mm.