Het grote dakkapel (offertes) topic

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Guus.
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06:59
Strider schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 23:16:
[...]

Ik heb bij Ruiter nu de optie gekregen voor een houten kozijn met Wiener Sprosse, dat is denk ik wel de mooiste oplossing. Moet nog even informeren wat de meerprijs gaat worden.
Ik heb mij afgelopen maanden rot gezocht naar een partij die, naast fijne communicatie en luisteren naar je wensen, ook plakroeden op het glas kon leveren. Dat waren er niet veel. Ruiter - goede toko, goed geholpen - gaf aan dat dit echt niet mogelijk was , wat een dealbreaker voor mij was. Blijkbaar zetten ze die dingen pas na montage erop ivm afstellen - zal wel te veel werk zijn / vaak fout gaan.

Nu in buitenste blad van triple wienersprossen (wit) en dan op het glas plakroedes in 6009.

Heb dan wel geen warm dak, maar ook dat zijn slechts een aantal partijen. Je moet ergens consessies doen.

Ook dingen als nepfacet / kozijn in je vaste glasdeel, zodat je gelijke glashoogte hebt met je draai-kiep zijn van die details waar geen enkele aanbieder op let, maar wel het verschil maken. HWA gaat nu ook achter de fronten, idem de geleiders. Triple heeft één afwijkende bladmaat etc.

Zelfs PADK beslag was bij navraag geen probleem, ook iets wat ze bij Ruiter niet kende. Ze kwamen zelf nog met warm edge suggestie 👍

Wel bestempeld als meest “nauwkeurige” klant🤓 maar ook fijn dat ik wist wat ik wilde.

Hero Dakkapellen - Nunspeet !

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Guus. schreef op maandag 11 mei 2026 @ 23:20:
[...]

Ik heb mij afgelopen maanden rot gezocht naar een partij die, naast fijne communicatie en luisteren naar je wensen, ook plakroeden op het glas kon leveren. Dat waren er niet veel. Ruiter - goede toko, goed geholpen - gaf aan dat dit echt niet mogelijk was , wat een dealbreaker voor mij was. Blijkbaar zetten ze die dingen pas na montage erop ivm afstellen - zal wel te veel werk zijn / vaak fout gaan.

Nu in buitenste blad van triple wienersprossen (wit) en dan op het glas plakroedes in 6009.

Heb dan wel geen warm dak, maar ook dat zijn slechts een aantal partijen. Je moet ergens consessies doen.

Ook dingen als nepfacet / kozijn in je vaste glasdeel, zodat je gelijke glashoogte hebt met je draai-kiep zijn van die details waar geen enkele aanbieder op let, maar wel het verschil maken. HWA gaat nu ook achter de fronten, idem de geleiders. Triple heeft één afwijkende bladmaat etc.

Zelfs PADK beslag was bij navraag geen probleem, ook iets wat ze bij Ruiter niet kende. Ze kwamen zelf nog met warm edge suggestie 👍

Wel bestempeld als meest “nauwkeurige” klant🤓 maar ook fijn dat ik wist wat ik wilde.

Hero Dakkapellen - Nunspeet !
Bedankt voor je reactie, kozijn in je vaste glasdeel waardoor je gelijke glashoogte hebt, heb ik zelf nog nooit eerder gezien en is mij ook niet opgevallen. Leuke detail! Heb je toevallig een foto van je dakkapel, ben wel benieuwd :).

Ik vraag mijzelf nu ook af of het de meerkosten van wienersprossen en plakroedes wel waard is, ik denk dat ik ook wel tevreden zou zijn met alleen de plakroedes. Dat ga je van de buitenkant niet zien, alleen van de binnenkant. Maarja, alleen plakroedes doet Ruiter niet.

BlaBlaBla

• Guus.
Nog niet geplaatst helaas. Ik zou niet enkel plakroedes doen; kijk je tegen de tape aan / door de roedes heen. Dus altijd in de combi met wienersprossen in het glas.

Roedes worden overigens gewoon los verkocht online , dus mocht je het zelf willen doen, kan dat volgens mij ook.

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-05 20:33
Guus. schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:38:
Nog niet geplaatst helaas. Ik zou niet enkel plakroedes doen; kijk je tegen de tape aan / door de roedes heen. Dus altijd in de combi met wienersprossen in het glas.

Roedes worden overigens gewoon los verkocht online , dus mocht je het zelf willen doen, kan dat volgens mij ook.
Kun je er dan niet aan de binnenkant dezelfde roedes tegenaan plakken? Of ziet dat er niet uit?

• Guus.
koksie schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 14:33:
[...]

Kun je er dan niet aan de binnenkant dezelfde roedes tegenaan plakken? Of ziet dat er niet uit?
Je zou dan tussen je roedes door kunnen kijken, zeker bij triple. Beetje vreemd imo. Maar alles kan.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Guus. schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:38:

De Ruiter (staat overigens ook op hun website) wilde alleen met roedes werken als ik zou overstappen naar een houten kozijn. Gisteren hiervoor een nieuwe offerte binnengekregen, meerprijs is €2000,- en dan krijg ik een houten kozijn (ongelakt) met Wiener Sprossen toegepast.

Ik vraag me nu af of ik niet beter kan kiezen voor een kunststof kozijn met de roedes tussen het glas toegepast, en dat ik na plaatsing van het dakkapel ga overwegen om hier zelf nog roedes (alleen buitenzijde) op te plakken. Eigenlijk wil ik gewoon een kunststof kozijn met Wiener Sprossen, ik begrijp ook niet waarom dit niet kan bij Ruiter.

Heb jij hout of kunststof kozijnen @Guus. ?

*Ik heb bij Ruiter de vraag gesteld of er risico is op het doorhangen van de sandwichpanelen. Ik kreeg deze reactie terug waar je echt niets mee kan: Unidek/kingspan heeft ons de berekening gegeven hoever een dakplaat mag overspannen en daar houden wij ons aan. Hierbij is rekening gehouden met sneeuwbelasting, regenwater en binnen afwerking. 

[ Voor 38% gewijzigd door Strider op 14-05-2026 11:38 ]

BlaBlaBla

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste